Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Aktuella inbyteskampanjer

1067 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 15 oktober 2009 - 18:17

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Satt och läste senaste "digital life", såg en helsidesannons från GAME, detta måste nog vara nått av det sämsta hittils:

"halva priset på Modern warfare 2 (ps3/x360) när man byter in nått av följande:
UFC, wet, arkham, wolfenstein, nhl/fifa/pes 10, op flashpoint, halo odst, forza 3, Unchart 2"

Haha,va i ****? Halva priset lär ju vara 699/2 ~=350:- och sen ska man då alltså slanta in ett av dom absolut nyaste spelen på marknaden... Helt sjukt... Halva priset mot valfritt spel hade väl varit okej, men knappt det alltså..

Jag börjar nog ge upp att dom någonsin kommer köra en 2 spel + 1:- eller dylikt igen...

Redigerat av whopp, 15 oktober 2009 - 18:18.


#152

Postad 15 oktober 2009 - 18:22

aguhi
  • aguhi
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0
Fan också, fick någon av er den där ingame gitarren från gamestop till Brütal Legend? Glömde såklart bort det när jag var där tidigare idag.

#153

Postad 15 oktober 2009 - 18:24

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Fan också, fick någon av er den där ingame gitarren från gamestop till Brütal Legend? Glömde såklart bort det när jag var där tidigare idag.

Jag fick den, testa ringa till dom och fråga imorgon, går ju att ta en kod över tele.
Dålig stil som fan ändå, står ju skyltat på pdfen att gitarren ska ingå så borde ju delas ut per auto av personalen...

#154

Postad 15 oktober 2009 - 18:26

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0

Fan också, fick någon av er den där ingame gitarren från gamestop till Brütal Legend? Glömde såklart bort det när jag var där tidigare idag.


Klart man fick :P Det och en rikskupong på 50kr med TMNT till en pizza :P

#155

Postad 15 oktober 2009 - 18:42

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Satt och läste senaste "digital life", såg en helsidesannons från GAME, detta måste nog vara nått av det sämsta hittils:

"halva priset på Modern warfare 2 (ps3/x360) när man byter in nått av följande:
UFC, wet, arkham, wolfenstein, nhl/fifa/pes 10, op flashpoint, halo odst, forza 3, Unchart 2"

Haha,va i ****? Halva priset lär ju vara 699/2 ~=350:- och sen ska man då alltså slanta in ett av dom absolut nyaste spelen på marknaden... Helt sjukt... Halva priset mot valfritt spel hade väl varit okej, men knappt det alltså..

Jag börjar nog ge upp att dom någonsin kommer köra en 2 spel + 1:- eller dylikt igen...



Gamestop kör ju 199kr för Modern warfare 2, vid inbyte av två andra valfria spel
förutsatt att de inte ligger på deras exkluderingslista..

men man lär lätt få tag i 2st. spel för under 200kr, så det blir ju 399kr :P

//najkks

MIn vanliga var inte inplastad. Första gången jag inte fått ett inplastat spel på gamestop.

Kista hör aldrig av sig när spelet släpps medan Gallerian där skickar de ett SMS.


Tror inte heller limited edition -spel är inplastade av naturen,
spelen kommer ju i små cd-fickor levererade med själva fodral/boxen!

//najkks

#156

Postad 15 oktober 2009 - 18:50

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Gamestop kör ju 199kr för Modern warfare 2, vid inbyte av två andra valfria spel
förutsatt att de inte ligger på deras exkluderingslista..

men man lär lätt få tag i 2st. spel för under 200kr, så det blir ju 399kr :P

//najkks

Jo alltså, det där var ju mer bara för att visa på GAME`s senaste storhetsvansinne efter "3 spel" med deras gigantiska lista.
Helt enkelt, så kassa "deals" GAME kör med för tillfället så blir det ju billigare att gå och köpa spelet till fullpris i en affär som har "vanliga" priser..

#157

Postad 15 oktober 2009 - 19:13

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Jo alltså, det där var ju mer bara för att visa på GAME`s senaste storhetsvansinne efter "3 spel" med deras gigantiska lista.
Helt enkelt, så kassa "deals" GAME kör med för tillfället så blir det ju billigare att gå och köpa spelet till fullpris i en affär som har "vanliga" priser..


Jepp det har du rätt i.. dock gillar jag i alla fall gamestops erbjudanden,
spec. då man kan plocka transformers och golden compass för totalt 278kr och byta in mot tex WWE 2010 :P

var rätt skoj då jag gick fram till kassan och betalade dem,
sedan sa killen i kassan - jasså ja jag förstår att du redan tröttnat på dem (då jag skulle byta in direkt)

- jepp, de var inte riktigt min typ av spel, sa jag :P

//najkks

#158

Postad 15 oktober 2009 - 19:39

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
De var inte möjligtvis i Kista? Snubben där är ganska chill med sånt, om han fortfarande jobbar kvar, var ett tag sen jag handlade där.
Jag fick sälja ett presentkort där inne i butiken, utan att han sa emot. Han skrattade tom och sa att det var en ny metod. :P Skulle gissa på att han har samma inställning till 2xbeg->byta in direkt.
Det är nog egentligen butiken jag blivit bäst bemött på av alla gamestop, game, osv jag har varit inne i.
Borde kanske gå dit oftare för att sponsra sånt. Gillar att bli bra bemött, blir jag inte det så drar jag direkt. Hellre det än bra priser faktiskt, för att vara ärlig. Gillar inte webhallen pga det, dem är så j*vla dryga och nonchalanta.

Drog det kanske lite off topic, sorry 'bout that.

Redigerat av Unregistered1689, 15 oktober 2009 - 19:40.


#159

Postad 15 oktober 2009 - 20:00

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

De var inte möjligtvis i Kista? Snubben där är ganska chill med sånt, om han fortfarande jobbar kvar, var ett tag sen jag handlade där.
Jag fick sälja ett presentkort där inne i butiken, utan att han sa emot. Han skrattade tom och sa att det var en ny metod. :P Skulle gissa på att han har samma inställning till 2xbeg->byta in direkt.
Det är nog egentligen butiken jag blivit bäst bemött på av alla gamestop, game, osv jag har varit inne i.
Borde kanske gå dit oftare för att sponsra sånt. Gillar att bli bra bemött, blir jag inte det så drar jag direkt. Hellre det än bra priser faktiskt, för att vara ärlig. Gillar inte webhallen pga det, dem är så j*vla dryga och nonchalanta.

Drog det kanske lite off topic, sorry 'bout that.


Nope, gamestop Sundsvall, har alltid blivit väl bemött där!

trevlig och tillmötesgående personal med, de tog ju in mina +300st dvd-filmer utan sin "byta in dvd" drive oxå :P

men iaf.. har aldrig varit några problem med att "köpa och byta" in direkt i samma butik!

//najkks

#160

Postad 15 oktober 2009 - 20:12

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Kan man byta in dvder nu också? Tänk vad utvecklingen går framåt :P

#161

Postad 15 oktober 2009 - 20:18

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

De var inte möjligtvis i Kista?
...

Kanske får testa det då, nu när dom börjar bli så "griniga" på dom inne i stan!

#162

Postad 15 oktober 2009 - 20:20

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Kan man byta in dvder nu också? Tänk vad utvecklingen går framåt :P



Hehe.. nej det var typ i höstas eller nåt sånt då de tog in dvd-filmer (original och ej hyr-film)
har för mig att man fick 33kr i inbyte per dvd-film, alt. 22kr kontant..

köpte själv på mig en massa film på $store.. för 10kr/st,
kom nog dit med ett fyrtiotal av vissa filmer, allt inplastat naturligtvis :P

såg faktiskt idag när jag var där och hämtade UC2, att de hade några hyllor dvd-film,
dock till KRAFTIGA överpriser då de tog runt 129kr för en film man hittar för 35kr på tradera.. hehe

off topic, men men..

//najkks

#163

Postad 16 oktober 2009 - 07:20

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Hlavt offtopic men ******** vad folk verkar utnyttja gamestops kampanjer!
En sökning på brutal legend på blocket ger typ iaf runt 10 träffar, många där det står "ingame gitarr ingår", kvitto från gamestop finns och så vidare.
Tradera har 22 st, jag räknade lite snabbt till minst 12 st där det redan i beskrivning står "inplastat".
Mängder av uncharted 2 collecters på båda siterna oxå.

En snubbe var så fräck att han sålde via blocket redan innan släpp.. antar att han då går runt bland affärerna och bokar upp ex beroende på om han fått folk intresserade redan innan..

Sen ofta nån snyfthistoria om "dubbelköp" eller dylikt.... right, ofta man går och köper 2 st collectors för ~699:- av misstag.. Eller att man helt plötsligt inte skulle vilja ha Uncharted 2 som har hamnat på andra plats all time high på metacritic...

Nää.. trist som fan att folk aldrig bara kan se det som en sjukt bra deal att kunna fixa spel själv billigt, här ska det exploitas och tjäna hundralappar (OMG!)... Tråkiga blir ju att det i slutändan antagligen resulterar i strängare exkluderingslistor eller sämre deals när dom tröttnar på alla skitspel dom får in

#164

Postad 16 oktober 2009 - 07:30

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Nää.. trist som fan att folk aldrig bara kan se det som en sjukt bra deal att kunna fixa spel själv billigt, här ska det exploitas och tjäna hundralappar (OMG!)... Tråkiga blir ju att det i slutändan antagligen resulterar i strängare exkluderingslistor eller sämre deals när dom tröttnar på alla skitspel dom får in


Sluta fåna dig, det här är inte som med konsertbiljetter där tillgången är begränsad. Här finns en oändlig tillgång och finns det folk som inte har tillräckligt bra koll på marknaden för att själva fånga in de här erbjudandena, varför då inte köpslå lite med dem? Uncharted 2 går för 500kr+ på Tradera, hos Gamestop fick flera av oss det för 250kr eller mindre.

#165

Postad 16 oktober 2009 - 08:09

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Sluta fåna dig, det här är inte som med konsertbiljetter där tillgången är begränsad. Här finns en oändlig tillgång och finns det folk som inte har tillräckligt bra koll på marknaden för att själva fånga in de här erbjudandena, varför då inte köpslå lite med dem? Uncharted 2 går för 500kr+ på Tradera, hos Gamestop fick flera av oss det för 250kr eller mindre.


Precis, klokt tänkt.. och om spelen funnits i "begränsad" tillgång så skulle de strängare reglerna i exkluderingskampanjen trätt i kraft långt tidigare tror i alla fall jag!

själv köpte jag 2st. uncharted 2 för att sälja det ena, inget fel i det då nån annan får det billigare än nypris :P
och mitt eget spel blir liksom betalt i samma veva då jag inte betalade mer än 400kr för de inbytta spelen

som sagt, bra dealer är ju till för att utnyttjas!

//najkks

#166

Postad 16 oktober 2009 - 12:29

Unregistered47dd50e5
  • Unregistered47dd50e5
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0

TEXT


Håller delvis med faktiskt. Tycker däremot att det är okej att boka 2 stycken till sig själv för att tjäna igen pengarna man har lagt på spelet. Även om jag kan tycka att 200-250 spänn för ett slippnytt spel egentligen inte behöver tjänas in men man får tänka på att alla inte har jobb och många studerar så pengar har ett annat värde för dem.

När man bokar typ 6-7 spel i säljsyfte tycker jag däremot att det har gått för långt. Känns lite väl. Räcker det inte med att man har fått spela ett grymt spel och tjänat några hundralappar efter man har sålt det?
Jag själv bokade bara ett ex av varje spel trots att jag hade kunnat få mina något 111 kompisar att gå dit så att jag hade tjänat några tusenlappar.

#167

Postad 16 oktober 2009 - 12:58

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Problemet är väl snarare att dessa butiker upphör eller försämrar sina kampanjer pga av dessa snikna människor som bara ser till sitt eget bästa.

tack ska ni ha!

#168

Postad 16 oktober 2009 - 16:17

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Problemet är väl snarare att dessa butiker upphör eller försämrar sina kampanjer pga av dessa snikna människor som bara ser till sitt eget bästa.

tack ska ni ha!


Är det bara jag som anar ett visst uns av avund? :lol:

jag menar.. var man reder sig själv, vill man köpa 10st. genom inbyteskampanj för att sedan kränga så fine..
vill man endast köpa två stycken - ett eget och ett som bekostar inköpet av inbytesspelen, so fine

Klart man ser till sitt eget bästa!

//najkks

#169

Postad 16 oktober 2009 - 16:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Fan också, fick någon av er den där ingame gitarren från gamestop till Brütal Legend? Glömde såklart bort det när jag var där tidigare idag.



Dom koderna fungerar inte ändå. Det har blivit något fel så dom gick ut den 12 Oktober, EB fick mail från EA igår om detta och dom kommer fixa nya koder så snart dom kan. Så ni som fått har med andra ord inte testat koderna =)

#170

Postad 16 oktober 2009 - 17:03

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Någon som med säkerhet kan säga huruvida Legendary och TNA Impact (båda för PS3) funkar som inbyte på Gamestop? Finns inte på deras lista men är fortfarande nojig över att dom kanske skulle neka.

#171

Postad 16 oktober 2009 - 17:04

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Blir lite skrämd av att se att vissa tror att det är spelbutiken som gör er en tjänst. Det är ju ni som ger affären en stor förtjänst som de inte själva kan skapa på egen hand. Det klart att gamestop och liknande själva skulle vilja glida in på rusta, köpa 99-kronors-spel och sälja dem för 300. Istället gör ni det åt dem och ni får en viss rabattering på era inköp för denna handling. Det spelet ni får har en betydligt lägre vinstmarginal för butiken än de två-tre som ni lämnar in. Vakna upp!!!

-McKorv @ Spelradion

Redigerat av Yoshimitsun, 16 oktober 2009 - 17:05.


#172

Postad 16 oktober 2009 - 17:07

kerren
  • kerren
  • Mästare

  • 2 776 inlägg
  • 0

Någon som med säkerhet kan säga huruvida Legendary och TNA Impact (båda för PS3) funkar som inbyte på Gamestop? Finns inte på deras lista men är fortfarande nojig över att dom kanske skulle neka.


Jadå de funkar alldeles utmärkt

#173

Postad 16 oktober 2009 - 17:13

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Jadå de funkar alldeles utmärkt


Kanon, Tekken 6 och Ratchet and Clank, here I come!

#174

Postad 16 oktober 2009 - 17:23

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Satt och läste senaste "digital life", såg en helsidesannons från GAME, detta måste nog vara nått av det sämsta hittils:

"halva priset på Modern warfare 2 (ps3/x360) när man byter in nått av följande:
UFC, wet, arkham, wolfenstein, nhl/fifa/pes 10, op flashpoint, halo odst, forza 3, Unchart 2"

Haha,va i ****? Halva priset lär ju vara 699/2 ~=350:- och sen ska man då alltså slanta in ett av dom absolut nyaste spelen på marknaden... Helt sjukt... Halva priset mot valfritt spel hade väl varit okej, men knappt det alltså..

Jag börjar nog ge upp att dom någonsin kommer köra en 2 spel + 1:- eller dylikt igen...

Nä, och vad tror du det beror på? Företag som Game och Gamestop är inte dumma. VARFÖR ska dom ha kampanjer/erbjudanden som gör att dom förlorar pengar? När dom märker att en del id***er lämnar in samma 2 skitspel en åtta-tio gånger så gör dom naturligtvis erbjudandet sämre nästa gång eftersom det inte finns ngn ekonomi i att ha mängder av skitspel som ingen köper.
Så istället för att skänka bort nya spel som säljs på tradera dagen efter till ett högre pris, så tar man fram erbjudanden som underlättar för alla dom som inte har ngt intresse av att ha kvar spel man klarat. Dessa personer tycker det är betydligt enklare att lämna in spelen och få ett nysläppt spel till halva priset istället för att krångla på t.ex. tradera.
Tro mig, vi som sitter på forum som minhembio och lusläser spelkampanjer är INTE i majoritet.

Och najksorn, ditt senaste inlägg...det var bland det dummaste jag läst, maken till dålig förmåga att förutspå konsekvenser har jag sällan vart med om.

@Yoshimitsun: Det har du naturligtvis, i många fall, rätt i. Men jag tror ändå att det nästan lika ofta är fel, ta Overlord t.ex. jag tror att det kommer ta väldigt lång tid innan alla dessa spel som byttes in, innan det kom med på exkluderingslistan, kommer vara sålda.

Redigerat av Unregisteredddb310e6, 16 oktober 2009 - 17:42.


#175

Postad 16 oktober 2009 - 17:28

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Och najksorn, ditt senaste inlägg...det var bland det dummaste jag läst, maken till dålig förmåga att förutspå konsekvenser har jag sällan vart med om.

najksorn är väl mest känd som forumets smålänning. Detta enligt mig själv iaf.
:)
(no offense Najks, men jag ju inte helt fel ute :lol:)

#176

Postad 16 oktober 2009 - 17:48

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Någon som med säkerhet kan säga huruvida Legendary och TNA Impact (båda för PS3) funkar som inbyte på Gamestop? Finns inte på deras lista men är fortfarande nojig över att dom kanske skulle neka.


De skall funka att byta in!

Man har ju endast deras lista att gå efter, och förutom exkluderingarna så är det ju bara
att tänka på att byta in ps3-spel mot ps3, xbox360 mot xbox osv..

det bör vara riskfritt att byta in till slutet av okt. iaf, då exkluderingslistan ev. utökas..

//najkks

#177

Postad 16 oktober 2009 - 18:32

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Är det bara jag som anar ett visst uns av avund? :lol:

jag menar.. var man reder sig själv, vill man köpa 10st. genom inbyteskampanj för att sedan kränga så fine..
vill man endast köpa två stycken - ett eget och ett som bekostar inköpet av inbytesspelen, so fine

Klart man ser till sitt eget bästa!

//najkks


Hm, så brukar små barn och egoister göra, barn brukar växa upp och få nån form av empati.
Om alla resonerade som dig hade vi aldrig haft brandmän, ambulansförare eller poliser, för du skall veta att man inte tjänar bra i de yrkena.

Så det är en ###### tur att ni är ensamma om att bara bry er om er själva!

#178

Postad 16 oktober 2009 - 19:05

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Hm, så brukar små barn och egoister göra, barn brukar växa upp och få nån form av empati.
Om alla resonerade som dig hade vi aldrig haft brandmän, ambulansförare eller poliser, för du skall veta att man inte tjänar bra i de yrkena.

Så det är en ###### tur att ni är ensamma om att bara bry er om er själva!


Läste du mitt förra inlägg? Jag pratade med butikschefen i Norrköping när jag köpte 2spel i deras begagnathylla men fick gå en sväng innan jag kunde byta in. Han såg inte alls bekymmrad ut när jag frågade om det var många som exploitade konceptet och i slutet sa jag:
-Men ni tjänar väll en del på det i slutändan kan jag tänka mig?
-Haha, jorå. Det är klart vi gör. (utan att vara ironisk)

Det är ju inte spelmedvetna som vi här på forumet som handlar ordinarie eller begagnat på gamestop utan föräldrar och annat oinsatt folk som inte är så prismedvetna eller inte pallar beställa och vänta på frakttid.

Jag vet inte men jag tycker ditt argument var ganska korkat angående brandmän osv. Det har ju inte med saken och göra. Sen kan alla inte bli poliser och brandmän heller, man måste ju vara intresserad.

#179

Postad 16 oktober 2009 - 19:46

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
Ni som oroar er får dessutom lägga till att vi köper och "betalar" för spelen innan dom ens är inne i lager. Gamestop får dels möjligheten att effektiv sälja och ta betalt för spel långt innan dom kommer ut på marknaden och dels möjligheten att sälja stora och exakta kvantiteter vilket är något som pressar deras inköpspris men som även är smidigt för dom då spelen inte kommer riskera att bli hyllvärmare.

Det här är inte välgörenhet från Gamestops sida, sluta oroa er.

#180

Postad 16 oktober 2009 - 21:13

TheSaurus
  • TheSaurus
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Ni som oroar er får dessutom lägga till att vi köper och "betalar" för spelen innan dom ens är inne i lager. Gamestop får dels möjligheten att effektiv sälja och ta betalt för spel långt innan dom kommer ut på marknaden och dels möjligheten att sälja stora och exakta kvantiteter vilket är något som pressar deras inköpspris men som även är smidigt för dom då spelen inte kommer riskera att bli hyllvärmare.

Det här är inte välgörenhet från Gamestops sida, sluta oroa er.


Däremoy är det lite småjobbigt med folk som köper kopior och säljer på tradera då det dumpar priserna för de som köper normalt och vill sälja sina begagnade spel. Dessutom att man inte skattar när man säljer med vinstintresse lär ju inte ses med blida ögon av skatteverket och oss "avundsjuka" egenföretagare :) .

Gör som ni vill dock, förhoppningsvis blir ni avstängda som ett par jag känner till.

Småtråkigt att man inte hann köpa AC2 för 1kr..

#181

Postad 16 oktober 2009 - 21:23

Smith
  • Smith
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Däremoy är det lite småjobbigt med folk som köper kopior och säljer på tradera då det dumpar priserna för de som köper normalt och vill sälja sina begagnade spel. Dessutom att man inte skattar när man säljer med vinstintresse lär ju inte ses med blida ögon av skatteverket och oss "avundsjuka" egenföretagare :) .

Gör som ni vill dock, förhoppningsvis blir ni avstängda som ett par jag känner till.

Småtråkigt att man inte hann köpa AC2 för 1kr..


Självklart är det inte en win, win situation för alla parter. Finns alltid förlorare på alla marknader, att en stor aktör som Gamestop är bland vinnarna är inte det heller särskilt otippat. Att skatteverket skulle börja intressera sig för folk som säljer spel från Gamestop med vinst är ungefär lika troligt som att blixten träffar mig imorgon, finns betydligt större och fulare fiskar både på Tradera och Blocket.

Vad menar du med avstängda förresten? Förbjudna att byta in på Gamestop?

Kan tillägga att jag än så länge inte utnyttjat något av Gamestops erbjudanden för att tjäna pengar på dom.

#182

Postad 17 oktober 2009 - 17:34

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Jag vet inte men jag tycker ditt argument var ganska korkat angående brandmän osv. Det har ju inte med saken och göra. Sen kan alla inte bli poliser och brandmän heller, man måste ju vara intresserad.


Det är väl en fråga om altruism som tydligen är helt bortkastad här!

#183

Postad 17 oktober 2009 - 19:55

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Precis, klokt tänkt.. och om spelen funnits i "begränsad" tillgång så skulle de strängare reglerna i exkluderingskampanjen trätt i kraft långt tidigare tror i alla fall jag!

själv köpte jag 2st. uncharted 2 för att sälja det ena, inget fel i det då nån annan får det billigare än nypris :D
och mitt eget spel blir liksom betalt i samma veva då jag inte betalade mer än 400kr för de inbytta spelen

som sagt, bra dealer är ju till för att utnyttjas!

//najkks

F-n jag stod ju på gamestop i tisdags för att boka Uncharted (279:- genom att ta gamestop billigaste som inte fanns på ex listan), men av någon anledning ångrade jag mig och bokade bara ratchet.
Så vad ska du ha för UC2 nu da? :rolleyes: SKulle tusan köpt det haha

#184

Postad 18 oktober 2009 - 12:37

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan boka Borderlands med ett sånt här erbjudande?

#185

Postad 18 oktober 2009 - 12:45

relg
  • relg
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Däremoy är det lite småjobbigt med folk som köper kopior och säljer på tradera då det dumpar priserna för de som köper normalt och vill sälja sina begagnade spel. Dessutom att man inte skattar när man säljer med vinstintresse lär ju inte ses med blida ögon av skatteverket och oss "avundsjuka" egenföretagare :D .

Gör som ni vill dock, förhoppningsvis blir ni avstängda som ett par jag känner till.

Småtråkigt att man inte hann köpa AC2 för 1kr..


AC2 kampanjen är väl fortfarande aktuell?

#186

Postad 18 oktober 2009 - 12:45

Dariush
  • Dariush
  • Användare

  • 147 inlägg
  • 0
http://gamestop.se/p...ands_oct_A3.pdf

#187

Postad 18 oktober 2009 - 14:03

Unregistered1689
  • Unregistered1689
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Där ser man, kollade på deras Q4 poster på hemsidan innan men där fanns det inte med. Tack iaf!

#188

Postad 20 oktober 2009 - 06:03

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Kan man förboka på Gamestop ända fram tills releasedagen?
Eler har dom något stoppdatum för kampanjerna inför släpp?

#189

Postad 20 oktober 2009 - 06:12

whopp
  • whopp
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0

Kan man förboka på Gamestop ända fram tills releasedagen?
Eler har dom något stoppdatum för kampanjerna inför släpp?

Jag är inte helt 100% men har för mig att det är fram tills dagen innan. (vet iaf att det är fram tills släpp, sen om det är dagen innan eller samma dag, där jag inte är 100%, men eftersom det heter "förbokning" så tror jag det max är dagen innan... Sen om det är populära titlar så är det ju alltid bra att vara tidigt för att vara garanterad att man får ett ex på releasedag)


Game har sin nya trade-in katalog ute nu oxå. (dock ej på¨nätet ännu verkar det som)
  • Flertalet 3 spel mot 1 nytt + 50 tradeincard
  • Flera "byt in ett av dessa* och få spelet för 50% av priset" Här är dock * en lista på typ 5-10 spel där alla är nyrealeaser.
  • prototype: 99:- + 1 spel
  • cod:waw: 149:- + 1 spel
Diverse deals för att byta in/köpa basenheter, wii, ds, psp som jag inte orkar lista B)

Det som kan vara intressant är att man får call of juarez - bound in blood mot 1 spel i inbyte rakt av.
Kan ta ett foto på exkluderingslistan när jag kommer hem från jobbet.
Dock var dom redan griniga i butiken jag var på igår B) Hade tydligen fått in otroliga mängder av skate och need for speed pro street redan igår som var första dagen B)

#190

Postad 20 oktober 2009 - 06:32

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Ok, tack för snabbt svar B)
Dagen innan duger gott för mig.

#191

Postad 20 oktober 2009 - 09:23

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Jag är inte helt 100% men har för mig att det är fram tills dagen innan. (vet iaf att det är fram tills släpp, sen om det är dagen innan eller samma dag, där jag inte är 100%, men eftersom det heter "förbokning" så tror jag det max är dagen innan... Sen om det är populära titlar så är det ju alltid bra att vara tidigt för att vara garanterad att man får ett ex på releasedag)


Game har sin nya trade-in katalog ute nu oxå. (dock ej på¨nätet ännu verkar det som)

  • Flertalet 3 spel mot 1 nytt + 50 tradeincard
  • Flera "byt in ett av dessa* och få spelet för 50% av priset" Här är dock * en lista på typ 5-10 spel där alla är nyrealeaser.
  • prototype: 99:- + 1 spel
  • cod:waw: 149:- + 1 spel
Diverse deals för att byta in/köpa basenheter, wii, ds, psp som jag inte orkar lista B)

Det som kan vara intressant är att man får call of juarez - bound in blood mot 1 spel i inbyte rakt av.
Kan ta ett foto på exkluderingslistan när jag kommer hem från jobbet.
Dock var dom redan griniga i butiken jag var på igår B) Hade tydligen fått in otroliga mängder av skate och need for speed pro street redan igår som var första dagen B)


Minns du redan nu ifall: "TNA Impact" var med i exkluderingslistan?

#192

Postad 20 oktober 2009 - 11:09

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
beställde nyss hem fyra PS3 spel som blev strax över 500 kr som jag ska byta mot Uncharted 2 och Avatar the game, på gamestop. Riktigt kap måste jag säga.

#193

Postad 20 oktober 2009 - 11:21

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0

beställde nyss hem fyra PS3 spel som blev strax över 500 kr som jag ska byta mot Uncharted 2 och Avatar the game, på gamestop. Riktigt kap måste jag säga.

Att byta in spel mot UC2 funkade väl bara fram tills det släpptes å iom det släpptes förra veckan borde det inte gälla längre.

#194

Postad 20 oktober 2009 - 14:05

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0

Att byta in spel mot UC2 funkade väl bara fram tills det släpptes å iom det släpptes förra veckan borde det inte gälla längre.


finns fortfarande på deras hemsida på spel man kan byta, så jag antar det gäller hela oktober.

#195

Postad 20 oktober 2009 - 14:50

Yoshimitsun
  • Yoshimitsun
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

finns fortfarande på deras hemsida på spel man kan byta, så jag antar det gäller hela oktober.


Läser du det finstilta så står det att bokningar endast sker till releasedagen. Jag missade det med en dag och fick inte byta in. Som tur är finns det många bra spel på listan så du går ju inte lottlös hem om man säger så.

#196

Postad 20 oktober 2009 - 14:52

frass3
  • frass3
  • Veteran

  • 1 521 inlägg
  • 0
Står dock klart å tydlig på pdfen att "Dessa erbjudanden gäller t.o.m dagen före relesedagen"

edit: är man inte snabb kommer man sist....

Redigerat av frass3, 20 oktober 2009 - 14:53.


#197

Postad 20 oktober 2009 - 19:58

Unregistered87ded29e
  • Unregistered87ded29e
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
föhands boka mitt ex av assassins creed 2 idag
han sa om man kommer tidigt kunde man välja vilken version man vill ha
dock kostar de olika versionerna olika
detta på gamestop
jag kommer direkt dom öppnar så jag kan välja
vilken väljer ni ?

#198

Postad 20 oktober 2009 - 20:00

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

föhands boka mitt ex av assassins creed 2 idag
han sa om man kommer tidigt kunde man välja vilken version man vill ha
dock kostar de olika versionerna olika
detta på gamestop
jag kommer direkt dom öppnar så jag kan välja
vilken väljer ni ?


Dont realy know..

bokade mitt ex. för nån månad sedan, ganska precis när de fått upp spelet som "kampanj",
dock betalade jag bara 1:- (+2st inbytes-spel) men vet inte om det är samma vers. som denna?

på gamestop dvs!

//najkks

#199

Postad 20 oktober 2009 - 23:27

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

  • 641 inlägg
  • 0
Har precis beställt dessa spel från CDon:

Beijing Olympics 149kr
Mirror's Edge 149kr
The Club 149kr
TNA Impact 99kr

Är dock inte riktigt hundra på vilka spel jag ska byta dem emot men jag funderar på "Avatar" och "Dragons Age". Hur bra tror ni dessa spel är? Eller eventuellt byta något av ovanstående emot "Modern Warfare 2" +199kr.

#200

Postad 21 oktober 2009 - 00:04

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

  • 3 073 inlägg
  • 0

Har precis beställt dessa spel från CDon:

Beijing Olympics 149kr
Mirror's Edge 149kr
The Club 149kr
TNA Impact 99kr

Är dock inte riktigt hundra på vilka spel jag ska byta dem emot men jag funderar på "Avatar" och "Dragons Age". Hur bra tror ni dessa spel är? Eller eventuellt byta något av ovanstående emot "Modern Warfare 2" +199kr.


Bra pris på TNA, dock lite sämre på mirrors edge :angry:

skulle bytt mot MW2 jag, fast å andra sidan så tror jag Avatar blir grymt kul att lira!

//najkks



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.