Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - BenQ PE7700 *

527 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 20 april 2005 - 16:04

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Lampan är förövrigt föredömligt tyst även i detta läge!

<{POST_SNAPBACK}>


Vad bra att inte lampan låter... det tycker jag hade varit oroande!!! :)

Sharpen är ju intressant men så kostar den ju lite mer oxo.... :P

#152

Postad 20 april 2005 - 16:08

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

  • 2 138 inlägg
  • 0

Den funkar RIKTIGT bra!
Har faktiskt hunnit se en hel film med den (collateral) och den gör jobbet mycket bra och detaljnivån i den genomgående mörka filmen är mycket god.
Svärtan är inte optimal men klart godkänd och vill man ha mera svärta är det bara att köra i economy mode men jag föredrar standardläget eftersom jag gillar när det är bra ös i bilden. Lampan är förövrigt föredömligt tyst även i detta läge!
Förekommer en del motionblur dvs att vid snabba panoreringar så kan det bli suddigt för ett ögonblick. I övrigt är jag mycket nöjd med den. Jag håller sharpen som vassare eftersom jag gillar den otroligt skarpa bilden man får med den samt att jag verkligen uppskattar motoriserad zoom och iris. :P
Har dock inte bestämt mig vilken av dom som hamnar i mitt privata biorum så småningom. Båda två är bra men jag har svårt att bestämma mig...

<{POST_SNAPBACK}>


kan jag få den du inte vill ha :)

MT700:an är inte den en kandidat

#153

Postad 20 april 2005 - 16:52

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Den funkar RIKTIGT bra!
Har faktiskt hunnit se en hel film med den (collateral) och den gör jobbet mycket bra och detaljnivån i den genomgående mörka filmen är mycket god.
Svärtan är inte optimal men klart godkänd och vill man ha mera svärta är det bara att köra i economy mode men jag föredrar standardläget eftersom jag gillar när det är bra ös i bilden. Lampan är förövrigt föredömligt tyst även i detta läge!
Förekommer en del motionblur dvs att vid snabba panoreringar så kan det bli suddigt för ett ögonblick. I övrigt är jag mycket nöjd med den. Jag håller sharpen som vassare eftersom jag gillar den otroligt skarpa bilden man får med den samt att jag verkligen uppskattar motoriserad zoom och iris. :P
Har dock inte bestämt mig vilken av dom som hamnar i mitt privata biorum så småningom. Båda två är bra men jag har svårt att bestämma mig...

<{POST_SNAPBACK}>



Så du tycker att Sharpen (2000)är har en skarpare bild (bättre skärpa), än Benq?

Som jag har fattat när jag läst så har Sharp 201 skarpare bild än både Sharp 2000 och Benq 7700, är det nåt som du tcker stämmer?

Gillar den skarpa bild som 201 ger, för övrigt nog den skarpaste jag sett, men tycker den har för låg upplösning och låter för mycket samt att den har helt fel installationsmöjligheter för mig.



Ps.
Vill oxå be er om ursäkt för mina grovt kriminella spekulationer, hur kunde jag ens tänka på att åka utomland och handla billigt och sen inte ens rapportera det till skattemyndigheterna så de kan få sin "lilla" del av kakan av nåt som dom rent logiskt sett inte har att göra med...

#154

Postad 20 april 2005 - 19:52

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Biobanditen.. Det du säger att den har svårt och hänga med vid snabba scener, tror du det kan påverka typ när man kör Fps spel som ständigt rör sig? Du har ingen möjlighet att kolla det typ med nåt lir som doom 3, eller half life 2 eller nåt äldre? Det lät ju inte så bra om den mister focus så, jag såg inte det själv när jag kolla på den, men jag lira inga fps spel alls. Sen under film tyckte jag den skötte sig fin fint. Tycker du verkligen Sharp Z2000 är skarpare än 201? lite skarpare än Benq på vissa sätt, men inte så mycket så man egentligen kan såga nån, dom ligger nära tycker jag men 201:an är ju överlägsen enligt mig, man ser så tydlig skärp skillnad så det är löjligt.

#155

Postad 21 april 2005 - 06:29

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Den funkar RIKTIGT bra!
Har faktiskt hunnit se en hel film med den (collateral) och den gör jobbet mycket bra och detaljnivån i den genomgående mörka filmen är mycket god.
Svärtan är inte optimal men klart godkänd och vill man ha mera svärta är det bara att köra i economy mode men jag föredrar standardläget eftersom jag gillar när det är bra ös i bilden. Lampan är förövrigt föredömligt tyst även i detta läge!
Förekommer en del motionblur dvs att vid snabba panoreringar så kan det bli suddigt för ett ögonblick. I övrigt är jag mycket nöjd med den. Jag håller sharpen som vassare eftersom jag gillar den otroligt skarpa bilden man får med den samt att jag verkligen uppskattar motoriserad zoom och iris. :)
Har dock inte bestämt mig vilken av dom som hamnar i mitt privata biorum så småningom. Båda två är bra men jag har svårt att bestämma mig...

<{POST_SNAPBACK}>


kan jag få den du inte vill ha ;)

MT700:an är inte den en kandidat

<{POST_SNAPBACK}>


Om du betalar för dom kan du få båda! :rolleyes:
MT700 är en kandidat bara den kommer någon gång... <_<

#156

Postad 21 april 2005 - 06:32

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Biobanditen.. Det du säger att den har svårt och hänga med vid snabba scener, tror du det kan påverka typ när man kör Fps spel som ständigt rör sig? Du har ingen möjlighet att kolla det typ med nåt lir som doom 3, eller half life 2 eller nåt äldre? Det lät ju inte så bra om den mister focus så, jag såg inte det själv när jag kolla på den, men jag lira inga fps spel alls. Sen under film tyckte jag den skötte sig fin fint. Tycker du verkligen Sharp Z2000 är skarpare än 201? lite skarpare än Benq på vissa sätt, men inte så mycket så man egentligen kan såga nån, dom ligger nära tycker jag men 201:an är ju överlägsen enligt mig, man ser så tydlig skärp skillnad så det är löjligt.

<{POST_SNAPBACK}>


Skärpan på BenQ är i klass med dom övriga projektorerna i samma prisklass.
Men sharpen är nog den absolut skarpaste jag sett! :)
201 har jag inte sett in action så den kan jag inte uttala mig om.
Jag ska snart ta en xbox till butiken och kan du pröva hur det fungerar med spel.
Jag är ganska petig när jag tittar på projar och övriga som var med under föreställningen noterade inte detta fenomen men man har blivit yrkesskadad helt enkelt... :rolleyes:

#157

Postad 21 april 2005 - 06:35

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Så du tycker att Sharpen (2000)är har en skarpare bild (bättre skärpa), än Benq?

Som jag har fattat när jag läst så har Sharp 201 skarpare bild än både Sharp 2000 och Benq 7700, är det nåt som du tcker stämmer?

Gillar den skarpa bild som 201 ger, för övrigt nog den skarpaste jag sett, men tycker den har för låg upplösning och låter för mycket samt att den har helt fel installationsmöjligheter för mig.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja sharp 2000 har en otrolig skärpa! 201:an har jag inte sett men jag kan aldrig tänka mig att du skulle vara missnöjd med skärpan på 2000 om du skulle köpa en sådan.

#158

Postad 21 april 2005 - 12:30

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Men alltså kan man få tag i den nånstans till en fin peng då, den kostar ju 10 papp mer, jag kan tänka mig sharpen för 28 kanske, då är det värt att köpa. Men inte 10 mer än Benq, vet nån något superställe att inhandla en sharp 2000?

#159

Postad 21 april 2005 - 15:28

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Men alltså kan man få tag i den nånstans till en fin peng då, den kostar ju 10 papp mer, jag kan tänka mig sharpen för 28 kanske, då är det värt att köpa. Men inte 10 mer än Benq, vet nån något superställe att inhandla en sharp 2000?

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan ju prova PriceJapan

:)

#160

Postad 21 april 2005 - 17:23

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Helt otroligt, kan man beställa därifrån seriöst eller? Det var ju löjligt lågt pris, kommer ju inte att komma över 25.000:- med frakt. Nu ser man lite vad pålägget på sånt här elektroniskt trams egentligen kostar. Men visserligen älskar jag detta elektroniska trams, men ändå.

#161

Postad 21 april 2005 - 20:14

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
jag har hört om folk som köpt därifrån så det ska nog gå bra. Kolla runt lite på importdelen på forumet så ska du nog hitta folk som har handlat därifrån!

När det är nästan halva priset så kan man ju riskera att man får slänga in den på en reprunda utan garanti - man har ju trots allt 10-15000 att leka med tills mellanskillnaden är uppäten.

:)

Redigerat av Matsen, 21 april 2005 - 20:14.


#162

Postad 21 april 2005 - 21:41

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 0
Tänk bara på att man får betala svensk moms + tull på det beloppet oxå!

#163

Postad 21 april 2005 - 21:55

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0
klart man ska räkna med det!!

Fast vad är tullsatsen på projjar???

Trådar där PriceJapan nämns!

#164

Postad 22 april 2005 - 11:28

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Tänk bara på att man får betala svensk moms + tull på det beloppet oxå!

<{POST_SNAPBACK}>





Har hört att pricejapan skriver ner värdet på projjen så att det blir billigare med moms och tull!

Ang. garanti, så har du givetvis det även om du köper från japan, dock så är det ju ganska omständigt att fixa med ev. leverans tillbaka till japan o annat tjafs...


Tänk även på att det inte är samma betäckning på den japanska projjen som den svenska + att du måste fixa med nätadapter (har för mig att vissa utlänska projjar kör med annan volt än vi).

Redigerat av Dr. Death, 22 april 2005 - 11:28.


#165

Postad 22 april 2005 - 13:06

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Fast vad är tullsatsen på projjar???

<{POST_SNAPBACK}>


LCD-projjar "verkar" ha den mäktiga tullsatsen på 0% - fast det är ju ovesäntligt när man vill ha en DLP-projje!!! ;)

#166

Postad 22 april 2005 - 13:42

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Jaha ok, jag hade bara för mig att DHL alltid räkna in tullavgiften i sin frakt och det står att man väljer DHL på pricejapan. Men annars får man ju be dom skriva det som en gåva typ då går det igenom. Eller sätta värdet riktigt lågt och sen skicka det riktiga kvittot i ett brev i efterhand. Allt sånt går ju att lösa, finns det något sånt ställe som säljer Benq liknande, eller är det samma? Benq är väl iaf typ tyskt? Sen får vi nog snart sluta prata om detta annars kommer snart nån med ett tvärt inlägg om att vi lämnat 7700 diskussionen ;)

Men sen allvarligt talat, jag blev lite förälskad i min Benq, mer än i den dyra sharpen. Vet inte riktigt varför, det är kanske den extrema punchen i bilden, verkligen skiljer sig från dom andra. Sånt är verkligen häftigt, annars kan en del projjar vara rätt så lika, men inte 7700.

#167

Postad 22 april 2005 - 15:06

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Jaha ok, jag hade bara för mig att DHL alltid räkna in tullavgiften i sin frakt och det står att man väljer DHL på pricejapan. Men annars får man ju be dom skriva det som en gåva typ då går det igenom. Eller sätta värdet riktigt lågt och sen skicka det riktiga kvittot i ett brev i efterhand. Allt sånt går ju att lösa, finns det något sånt ställe som säljer Benq liknande, eller är det samma? Benq är väl iaf typ tyskt? Sen får vi nog snart sluta prata om detta annars kommer snart nån med ett tvärt inlägg om att vi lämnat 7700 diskussionen  :D

Men sen allvarligt talat, jag blev lite förälskad i min Benq, mer än i den dyra sharpen. Vet inte riktigt varför, det är kanske den extrema punchen i bilden, verkligen skiljer sig från dom andra. Sånt är verkligen häftigt, annars kan en del projjar vara rätt så lika, men inte 7700.

<{POST_SNAPBACK}>



Låter som att vi har ungefär samma bildsmak! Är som sagt även väldigt nyfiken på Toshiba MT700, den ska ju vara rätt lik Benq spec.mässigt! ;) :)

Vill ha en skarp bild med bra punch!

#168

Postad 22 april 2005 - 15:13

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Låter som att vi har ungefär samma bildsmak!  Är som sagt även väldigt nyfiken på Toshiba MT700, den ska ju vara rätt lik Benq spec.mässigt! ;)  :)

Vill ha en skarp bild med bra punch!

<{POST_SNAPBACK}>



Men ligger inte MT700:an på 5 loppor till i "beräknat" pris?

#169

Postad 22 april 2005 - 17:53

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Jag är också nyfiken på skillnader/likheter mellan Toshiba MT 700 och BenQ 7700. Vad motiverar prisskillnaden?
Har startat en tråd för några dagar sedan om detta, med dålig respons. Vore kul om vi kunde spåna om detta i den tråden.

/Per

#170

Postad 22 april 2005 - 21:12

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
På www.pipro.se kostar den (MT700) 24 290 SEK
Och dom (på pipro) tycker visst att den e bra.

#171

Postad 25 april 2005 - 13:09

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Har inte testat själv på 7700:an ännu men enligt en mycket nöjd kund så fungerar det alldeles utmärkt att spela XBOX på den! ;)

#172

Postad 25 april 2005 - 13:41

Unregisteredbc025998
  • Unregisteredbc025998
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0
Jag har spelat en del PLaystation2 spel på min och jag e väldigt impad av hur bra det fungerar(komponentkabel). Inte märkt av att den inte skall hinna med. Är det några speciella spel som ni vill att jag testar?

Biobanditen, jag har inte alls märkt av problem vid panoreringar, kan det ha att göra med materialet du skickar till projjen? Har du testat mot olika projektorer med samma material? Jag har kört en del 720p material o det är helt grymt. Kan du ge mig ett exempel från någon dvd skall jag se om min beter sig lika illa?

/Oscar

Redigerat av Unregisteredbc025998, 25 april 2005 - 13:45.


#173

Postad 25 april 2005 - 14:20

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Jag har spelat en del PLaystation2 spel på min och jag e väldigt impad av hur bra det fungerar(komponentkabel). Inte märkt av att den inte skall hinna med. Är det några speciella spel som ni vill att jag testar?

Biobanditen, jag har inte alls märkt av problem vid panoreringar, kan det ha att göra med materialet du skickar till projjen? Har du testat mot olika projektorer med samma material? Jag har kört en del 720p material o det är helt grymt. Kan du ge mig ett exempel från någon dvd skall jag se om min beter sig lika illa?

/Oscar

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har också tittat på lite mer film och måste säga att jag inte sett mycket av det jag irriterade mig på. Filmen jag kollade förut var Collateral.

#174

Postad 26 april 2005 - 09:36

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Har lånat hem denna och testat lite.
Pana 97 och 6m supra hdmi ,Benq7700.
Tog lite tid en till slut så var bilden mycket bra .
Den funkade fint i 720p @ 50hz och 1080i @ 50hz.
Jag föredrog 720p den var skarpare.
Kortfattat det blir nog en sådan.

Mvh:Robert

#175

Postad 26 april 2005 - 10:13

PIPRO Sverige
  • PIPRO Sverige
  • Användare

  • 148 inlägg
  • 0

Jag är också nyfiken på skillnader/likheter mellan Toshiba MT 700 och BenQ 7700. Vad motiverar prisskillnaden?
Har startat en tråd för några dagar sedan om detta, med dålig respons. Vore kul om vi kunde spåna om detta i den tråden.

/Per

<{POST_SNAPBACK}>


Vänligen notera att vårt pris är 2699 EUR och exakt vad det blir i svenska kronor beror på den aktuella valutakursen. Och ja, MT700an är en bra och prisvärd projektor, bättre än t.ex. nya Sharpen.

Mvh PIPRO Sverige

#176

Postad 26 april 2005 - 11:03

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

  • 2 077 inlägg
  • 0

Och ja, MT700an är en bra och prisvärd projektor, bättre än t.ex. nya Sharpen.

Mvh PIPRO Sverige

<{POST_SNAPBACK}>


Bättre i vilka avseenden, med vilken källa och under vilka omständigheter?

Ett säkerligen väl grundat antagande/omdömme - men dock rätt platt utan ytterligare information, kanske t om helt missvisande utan den ytterligare informationen? ;)

mvh

/Pär

#177

Postad 26 april 2005 - 11:07

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Ni gillar alltså MT700 bättre än XV2000, oavsett prisskillnaden?

Vilken av dom har skarpast bild, gillade bilden som Sharp 201 gav men ville ha bla. högre upplösning, vilken av de båda ligger mest åt det skarpare hållet?

#178

Postad 26 april 2005 - 11:56

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Varför Sharp 201 är så skarp kan bero på att den är en matthorn-projje. En DVD-film med PAL upplöst material i anamorfisk-widescreen 720*576 passar ju projektorns orginalupplösning optimalt (1024*576). Då behövs signalen endast skalas om i horisontell riktning och på så sätt kanske man får denna
"otroliga skärpa".
Kan nog tänka mig att Mitsubishi HC900 ger ett ännu bättre resultat än sharp 201 som för övrigt blev budgetreferens på bigscreen och som har ett pris inklusive en extralampa som är några kroner mindre än en sharp 201 (utan xtralampa) på pipro.se

#179

Postad 26 april 2005 - 13:18

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Även sharp 2000 har otroligt skarp bild! Tror dom kör hårt på att dom vill leva upp till sitt namn eftersom jag inte sett någon annan proj med så skarp bild! ;)

#180

Postad 26 april 2005 - 16:14

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Brukar åka med jämna mellanrum till "The Rock" i Lund och kolla projjar, jag har stort förtroende för dom och de kan sina saker, det är där jag sett 201:an.

Enligt killarna där så har just 201:an ovanligt skarp bildkaraktär, och att i en direkt jämförelse med XV2000 så framstår 201:an som skarpare.

Det är därför jag tjatar om "skärpa", och vill veta hur MT700 står sig i jämförelse med 201:an.

Om jag förstått det rätt så har inte BIOBANDITEN jämfört 201:an med XV2000?

#181

Postad 26 april 2005 - 16:43

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Det är korrekt mr Death! ;)
2000 är dock det skarpaste jag sett!

#182

Postad 26 april 2005 - 20:12

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Som jag sa innan, jag var på the Rock och kolla in alla dessa nämnda projjar och Bio du kommer gråta när du ser skärpan på 201:an. Det är lite synd då det hade varit kul att ha den skärpan på 2000 och 7700. Men man kan tydligen inte få allt, vilket börjar irritera mig! Jag menar 2000 borde väl för tusan kunna vara lika skarp som sin lillebror, vad är problemet? Men det kanske är kalibrering, men man undrar, dom på The rock har finjusterat dom rätt fint.

#183

Postad 26 april 2005 - 20:15

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Greven sa något mycket vettigt där med den optimala PAL upplösningen, det ligger nog mycket i det. Så i andra lägen hade det förmodligen visat sig att Sharp 201 inte hade rockat, den såg definitivt inte så rolig ut när vi körde Xbox, då krossa helt enkelt Benq7700. Den hade sån otroligt djup och färgpaletten var som plockad från ett sagoland. Det var helt underbart helt enkelt, där Sharpen kändes lite dassigare och mer platt.

#184

Postad 26 april 2005 - 21:23

Unregisteredbc025998
  • Unregisteredbc025998
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Greven sa något mycket vettigt där med den optimala PAL upplösningen, det ligger nog mycket i det. Så i andra lägen hade det förmodligen visat sig att Sharp 201 inte hade rockat, den såg definitivt inte så rolig ut när vi körde Xbox, då krossa helt enkelt Benq7700. Den hade sån otroligt djup och färgpaletten var som plockad från ett sagoland. Det var helt underbart helt enkelt, där Sharpen kändes lite dassigare och mer platt.

<{POST_SNAPBACK}>



Exakt, försök få dem att visa lite 720p material på 7700 eller MT700 så skall du få se på skärpa. Pumpade 7700 med 5:e elementet 720p, det blev nästan obehagligt. Som att glutta ut genom ett fönster (precis som man skall känna med HD-stuff...)

/Oscar

#185

Postad 27 april 2005 - 09:23

Messiah
  • Messiah
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Det låter ju grymt, har du hunnit köra din 7700 mycket? Är du nöjd, vad anser du om Ditheringen och så?

Redigerat av Messiah, 27 april 2005 - 09:24.


#186

Postad 27 april 2005 - 11:05

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0

Greven sa något mycket vettigt där med den optimala PAL upplösningen, det ligger nog mycket i det. Så i andra lägen hade det förmodligen visat sig att Sharp 201 inte hade rockat, den såg definitivt inte så rolig ut när vi körde Xbox, då krossa helt enkelt Benq7700. Den hade sån otroligt djup och färgpaletten var som plockad från ett sagoland. Det var helt underbart helt enkelt, där Sharpen kändes lite dassigare och mer platt.

<{POST_SNAPBACK}>



Stämmer väl delvis MEN då borde detta gälla ALLA Matterhorn-projjar (576*1024), vilket det knappast gör...

201:an spelar i en egen klass tydligen vad gäller skarp bild, men det är ju knappast alla som gillar det så skarpt, vissa tycker att det ser onaturligt och digitalt ut, en smaksak.

#187

Postad 03 maj 2005 - 14:33

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Ska troligen inhandla denna projje snart men kom på att det lär ju inte att gå att ställa denna projje på en hylla ca 40-50 cm från taket (utan att vända uppochner på den), dvs antingen vädner man väl den uppochenr och har den i takstativ eller så har man den rättvänd och projicerar uppåt (från tex ett bord).

Hur kan man lösa detta på ett bra sätt, jag vill alltså helst ha den på en hylla bakom tittplatsen en bit upp.

Är det bara takstativ som gäller eller?

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 03 maj 2005 - 14:33.


#188

Postad 03 maj 2005 - 15:24

Unregisteredbc025998
  • Unregisteredbc025998
  • Användare

  • 116 inlägg
  • 0

Är det bara takstativ som gäller eller?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det blir nog till att skaffa takstativ.
Här kan du ladda ner en offsetkalkylator som jag lagt upp.

/Oscar

Redigerat av Unregisteredbc025998, 03 maj 2005 - 15:26.


#189

Postad 04 maj 2005 - 09:44

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0

Förekommer en del motionblur dvs att vid snabba panoreringar så kan det bli suddigt för ett ögonblick.

<{POST_SNAPBACK}>


Altså en projektor som är designad för att kunna köra 60 progressiva bilder per sekund kan väl inte "fucka upp bilden" när man inte ens använder HÄLFTEN av den specificerade uppdateringsfrekvensen??? DÅ e det ju skit baki spakarna hos Benq. SÅvida det inte var DVD-spelaren som spottade ut lite risig bild.

#190

Postad 04 maj 2005 - 10:04

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0
Har faktiskt bara sett fenomenet på collateral. Samma med sharpen så det är nog inget att oroa sig för! :unsure:

#191

Postad 07 maj 2005 - 08:20

Unregistered10ecfd50
  • Unregistered10ecfd50
  • Lärjunge

  • 357 inlägg
  • 0
Jippi

Nu sitter det en Benq 7700 monterat och testad lite med mycket bra resultat till
sammans med dvd 97s. :)

Mvh:ML

#192

Postad 07 maj 2005 - 09:17

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Ska troligen inhandla denna projje snart men kom på att det lär ju inte att gå att ställa denna projje på en hylla ca 40-50 cm från taket (utan att vända uppochner på den), dvs antingen vädner man väl den uppochenr och har den i takstativ eller så har man den rättvänd och projicerar uppåt (från tex ett bord).

Hur kan man lösa detta på ett bra sätt, jag vill alltså helst ha den på en hylla bakom tittplatsen en bit upp.

Är det bara takstativ som gäller eller?

<{POST_SNAPBACK}>



Kan du inte bara lägga den upp och ner då? Ställ kanterna på något litet hemmabyggt ställ eller så... Annars blir det nog takstativ.

#193

Postad 10 maj 2005 - 14:36

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

  • 512 inlägg
  • 0
Såg denna projektor hos Ljudkällaren i ett väl ljuskontrollerat rum. Blev mycket imponerad. Svärta, färg och djup var enormt bra! Nog det bästa jag har sett. En klart filmlik bild. Klart bättre än BenQ 7800.

Snygg är den dessutom!

Såg dock en hel del regnbågar, ungefär lika mycket som hos en Toshiba MT 200.

#194

Postad 11 maj 2005 - 14:07

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0
Var och studerade 7700 idag med huvudsyftet att se om det är värt 10000 utöver en z3. Det var det! Fantastisk bild och gav mig Marantz S3-vibbar. Jag kan inte köpa en z3:a efter detta. Det går inte.

Ska bli kul att se vad konkurrenterna gör. Benq har ju chockat och halverat priset med sin 7700. Vem köper en Infocus 7205 idag för 30000 loppor mer?

Jag ska vara kylig denna gång (för en gång skull!) och avvakta till hösten. Jag har hört rykten om att det kommer smälla till i höst :-)

Redigerat av Unregistered9c302545, 11 maj 2005 - 14:09.


#195

Postad 11 maj 2005 - 14:18

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

  • 1 281 inlägg
  • 0

Var och studerade 7700 idag med huvudsyftet att se om det är värt 10000 utöver en z3. Det var det! Fantastisk bild och gav mig Marantz S3-vibbar. Jag kan inte köpa en z3:a efter detta. Det går inte.

Ska bli kul att se vad konkurrenterna gör. Benq har ju chockat och halverat priset med sin 7700. Vem köper en Infocus 7205 idag för 30000 loppor mer?

Jag ska vara kylig denna gång (för en gång skull!) och avvakta till hösten. Jag har hört rykten om att det kommer smälla till i höst :-)

<{POST_SNAPBACK}>


Det smäller väl hela tiden numera? :lol:

#196

Postad 11 maj 2005 - 14:45

Unregistered9c302545
  • Unregistered9c302545
  • Användare

  • 152 inlägg
  • 0

Var och studerade 7700 idag med huvudsyftet att se om det är värt 10000 utöver en z3. Det var det! Fantastisk bild och gav mig Marantz S3-vibbar. Jag kan inte köpa en z3:a efter detta. Det går inte.

Ska bli kul att se vad konkurrenterna gör. Benq har ju chockat och halverat priset med sin 7700. Vem köper en Infocus 7205 idag för 30000 loppor mer?

Jag ska vara kylig denna gång (för en gång skull!) och avvakta till hösten. Jag har hört rykten om att det kommer smälla till i höst :-)

<{POST_SNAPBACK}>


Det smäller väl hela tiden numera? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Sant! Men nu pratar vi D5 och det skulle "revolutionera" lite mera. :blink:

#197

Postad 11 maj 2005 - 18:42

Greve_G
  • Greve_G
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Jag tycker det är som ett permanent smatterband hela tiden i den här projjträsket.... :)

#198

Postad 11 maj 2005 - 23:01

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Tär på krafterna! :)

LÄNGTAR tills de första projjarna med 1080*1920 dyker upp, när man väl nått dit så kommer det nog att lugna sig del, iaf. vad gäller upplösningen så kommer det väl avstanna helt för ett bra tag frammåt...


En 3-chippare DLP 1920*1080 matad med 1080P, sen svävar man på moln! :)

#199

Postad 11 maj 2005 - 23:14

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

En 3-chippare DLP 1920*1080 matad med 1080P, sen svävar man på moln! :)

<{POST_SNAPBACK}>


Nja, personligen är jag inte nöjd förrän den har en öltapp på sidan också! :)

#200

Postad 12 maj 2005 - 13:30

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

  • 2 792 inlägg
  • 0

Jag ska vara kylig denna gång (för en gång skull!) och avvakta till hösten. Jag har hört rykten om att det kommer smälla till i höst :-)

<{POST_SNAPBACK}>



Inte för att det är rätt tråd att ta detta i men ändå... Vad har du hört för rykten? :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.