Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Ericsson W800i *

568 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson W800i (Mobiltelefoner) 1 9,04 (70) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 19 september 2005 - 16:20

Unregisteredbd645ace
  • Unregisteredbd645ace
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Tack tromade.
Det låter ju underbart! =)

Men alltså, det med hörlurshalsbandet. Kan man köpa extra halsband eller måste man köpa en helt ny hörlur då?

Postad 22 september 2005 - 17:33

Unregistered8c7c8fc3
  • Unregistered8c7c8fc3
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som tycker knappen som öppnar linskyddet till kameran är riktigt dåligt?

Så fort man råkar nudda den så kopplar kameran på.. Borde den inte "knäppa till" och låsa fast sig lite.

Kanske är det bara min som är så här eller hur ligger det till där ute???

Postad 22 september 2005 - 17:42

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Min är inte sådan. Jag måste flytta knappen hela vägen till höger tills det klickar till, då aktiveras kameran.

Någon mer än jag som tycker knappen som öppnar linskyddet till kameran är riktigt dåligt?

Så fort man råkar nudda den så kopplar kameran på.. Borde den inte "knäppa till" och låsa fast sig lite.

Kanske är det bara min som är så här eller hur ligger det till där ute???

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 22 september 2005 - 18:49

Unregistered8c7c8fc3
  • Unregistered8c7c8fc3
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Lät ju helt klart bättre om det ska vara så..
Måste vara nåt konstigt med min då :P

Blir att lämna igen den, men det kommer ju säkert inte finnas någon i utbyte, verkar vara en strykande åtgång...

Postad 23 september 2005 - 15:16

JonIIx
  • JonIIx
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Är på väg till Stockholm i helgen. Är det någon som vet om någon affär har denna telefon inne i lager? Helst under 4 000. Annars blir det väl att gå på jakt i stan.

Har kollat med Elgiganten, Onoff, Siba & Webhallen. Onoff har några men de kostar lite för mycket där.

Ha det bra

Postad 23 september 2005 - 19:46

aziraphele
  • aziraphele
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
har just hämtat min, sitter och leker lite.
hur snabbt (eller Långsamt) går det för er att föra över mp3 till kortet. vilket går snabbast, via telefonen eller till kortet via mineskort läsare?

vilken map på kortet kan man lägga videoklipp för att dom ska hamna i videofoldern.

Postad 23 september 2005 - 21:21

DevNull
  • DevNull
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Det går oftast snabbare att använda en minneskortsläsare för att flytta filer.
Videofiler lägger du i 'MSSEMC/Media files/video'.

Postad 24 september 2005 - 19:49

HaDo
  • HaDo
  • Forumräv

• 674 inlägg
  • 0
Ni som använder W800 an,hur är färgen på telefonen? Den e ju väldigt matt i färgen,blir den skitig? Intryck tack!!

Postad 26 september 2005 - 00:57

Unregistereda84b19d8
  • Unregistereda84b19d8
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Det går oftast snabbare att använda en minneskortsläsare för att flytta filer.

<{POST_SNAPBACK}>

Synd då att "luckan" känns så bräcklig.

Går ju skapligt smidigt föra över filer med USB-kabeln, fast det är klart sätter man i ett 2 GB-minneskort så tar det nog en stund. Har dock hittills bara testat med mindre mängder åt gången.

Postad 26 september 2005 - 15:37

-Max-
  • -Max-
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tjoho! :D
Då har man fått sin telefon äntligen! Kunde inte vänta så jag bad farsan köpa med sig en från Tyskland.
Har hitills använt den i ett dygn ungefär och är riktigt nöjd än så länge! :wub:
Lyssnat på en jäkla massa musik och radio och batteriet har inte sjunkit en pinne än.

Någon som undrar nåt är välkommen med frågor.

Jag har en fråga själv: i och med att telefonen är inköpt i Tyskland så är menyerna på engelska och desvärre så finns inte svenska som valbart språk. Finns det något sätt att uppdatera språket i telefonen?
Det gör inte så värst mkt egentligen, det är bara lite långsammare att skriva SMS utan T9. :D
Någon som vet om det går att lösa?

Postad 26 september 2005 - 19:25

hedemorajanne
  • hedemorajanne
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, någon som kan vara snäll och svara på om det är möjligt att få ut musik i ett bluetooth-headset? Jag har Jabra.
Finns det några speciella inställnigar för fotografering, jag får inte till den kvalitet som ni visar.
Annars överträffar den mina förväntningar. Den klarar sig bra trots att jag är elektriker och använder den kontinuerligt, Bluetooth är suveränt.

Postad 26 september 2005 - 20:32

DevNull
  • DevNull
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Bra audio över Bluetooth får du om du använder en profil som heter Advanced Audio Distribution Profile. Det stöds inte i W800 och gissningsvis inte i headsetet heller.

Postad 27 september 2005 - 10:27

Unregistered5bf0b7df
  • Unregistered5bf0b7df
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Är det någon som har hört när dom ska släppa ny fw till den?

Postad 27 september 2005 - 13:52

aziraphele
  • aziraphele
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
nån som vet vart man kan lägga nya spel i telefonen?

Postad 27 september 2005 - 15:00

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Om du skickar spelen via Blutooth eller IR till mobilen frågar den om du vill lägga den i Spel eller Program

Om du vill lägga spelet på Minneskortet direkt från datorn, lägger du det i "Annat"-katalogen och startar sedan jar-filen. Då installeras spelet.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 27 september 2005 - 15:01

-Max-
  • -Max-
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

vart man kan lägga spelen eller hur? :)
jag klurade också en hel del innan jag fick in spelen på rätt rätt. :rolleyes:

Ah, såg att Spiken redan hunnit svara...

Redigerat av -Max-, 27 september 2005 - 15:02.

Postad 27 september 2005 - 18:41

Unregistereda84b19d8
  • Unregistereda84b19d8
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Finns det några speciella inställnigar för fotografering, jag får inte till den kvalitet som ni visar.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ställa in storlek på bilden samt kvallitet, båda på max ger bättre resultat. Sen har du olika lägen makro, mörker osv.. gör förhoppningsvis sitt till. Fotolampan är bra i vissa situationner, aktiveras enkelt med *-knappen när kamera när igång.Det tenderar att bli tydligare ränder och grynigare bild ju sämre ljus det är.

Bifogar en liten testbild.

Bifogad fil(er)

Postad 28 september 2005 - 12:47

dragon_slayer
  • dragon_slayer
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Fin bild du fått där på solrosen! :)
Nu har jag ju använt min i några veckor.
Har funkat stabilt och bra. Bara krånglat en gång... startade om helt plötsligt. Kommer inte ihåg i vilket sammanhang.

och lite mer makro exempel
Jag brukar korrigera exponeringen med styrpinnen innan jag tar korten.
Tänk också på att alltid hålla ta så mycket stöd du kan när du tar kort i alla sittuationer. Kvaliten på bilderna verkar bero till 90% på hur stilla du håller telefonen.

Bifogad fil  DSC00542.JPG   394,5K   142 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00465.JPG   509,79K   185 Antal nerladdningar

Postad 29 september 2005 - 12:23

JonIIx
  • JonIIx
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Har sett auktionerna på Tradera där de säljer skärmskydd ( http://www.tradera.c...on/aid_18809309 & http://www.tradera.c...n/aid_18920959)) och är lite intresserad av att köpa en sån. Vet någon om det finns någon riktig "butik" som säljer dessa?

Ps! Min fungerar kanon hitills ;) Ds!

Redigerat av JonIIx, 29 september 2005 - 12:24.

Postad 30 september 2005 - 16:49

PeugeotNisse
  • PeugeotNisse
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
hej på er alla andra freaks!

vad tycks om denna fjärrenhet jag skaffat till min w800i?

med vänlig hälsning

PeugeotNisse

Bifogad fil(er)

Postad 30 september 2005 - 17:23

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

• 863 inlägg
  • 0

med vänlig hälsning

PeugeotNisse

<{POST_SNAPBACK}>

Var köpte du den och vad kostade den?

Postad 30 september 2005 - 18:29

PeugeotNisse
  • PeugeotNisse
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

med vänlig hälsning

PeugeotNisse

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

den köpte jag privat. gav 300 kr.

med vänlig hälsning

PeugeotNisse

Postad 30 september 2005 - 18:32

PeugeotNisse
  • PeugeotNisse
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
hej på Er igen!

en LITE bättre bild(självklart tagen med telefonen) på den.

med vänlig hälsning

PeugeotNisse

Bifogad fil(er)

Postad 30 september 2005 - 20:48

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Har sett auktionerna på Tradera där de säljer skärmskydd ( http://www.tradera.c...on/aid_18809309 & http://www.tradera.c...n/aid_18920959)) och är lite intresserad av att köpa en sån. Vet någon om det finns någon riktig "butik" som säljer dessa?

Ps! Min fungerar kanon hitills :D Ds!

<{POST_SNAPBACK}>

Här finns d.. men frakten e inte direkt snäll mot plånboken!! :)

Redigerat av Majorglenn, 01 oktober 2005 - 21:19.

Postad 30 september 2005 - 21:06

Unregistered27107d25
  • Unregistered27107d25
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
<hittade en bra sida med teman, spel program.
http://www.myw800.lasyk.net/
Gratis o ingen löjlig reg. innan man får ta hem.

Postad 05 oktober 2005 - 12:27

Unregistereda84b19d8
  • Unregistereda84b19d8
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
På SonyEricssons webbsida finns nu tydligen någon form av uppdatering av firmware på deras Uppdateringstjänst

Någon som vet vad den gör? Förändringar? Version?

Edit: Någon som lyckats uppdatera? Jag möts bara av en Error 404-sida.

Redigerat av Unregistereda84b19d8, 05 oktober 2005 - 22:28.

Postad 06 oktober 2005 - 10:55

Unregistered39773f2d
  • Unregistered39773f2d
  • Beroende

• 1 210 inlägg
  • 0

På SonyEricssons webbsida finns nu tydligen någon form av uppdatering av firmware på deras Uppdateringstjänst

<{POST_SNAPBACK}>

Den har funnits ute ett tag , men hur man gör vet jag inte då jag inte har någon telefon som är aktuell för den :D

Postad 06 oktober 2005 - 11:45

Unregistereda84b19d8
  • Unregistereda84b19d8
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Den för w800i kom ut igår, i alla fall på deras uppdateringstjänst. Den för k750i har funnits ute ett tag. :D

Den har funnits ute ett tag , men hur man gör vet jag inte då jag inte har någon telefon som är aktuell för den :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 06 oktober 2005 - 18:30

dragon_slayer
  • dragon_slayer
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hejsan igen vet inte hur mycke bilder man får posta här men jag fick till 2 jättefina bilder.. jaja nån moderator får väll ta bort dom i värsta fall.

Det är så kul att alltid ha med kameran :)

Bifogad fil  DSC00729.JPG   419,32K   122 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC00735.JPG   393,2K   94 Antal nerladdningar

Postad 07 oktober 2005 - 22:26

Unregistereda84b19d8
  • Unregistereda84b19d8
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Nu har jag uppdaterat telefonen, Sony Ericssons instruktioner var något knapphändiga. Exempelvis fanns endast den översta raden av de tre som syns i den bifogade bilden från Skynets Uppdateringsguide

Uppdateringen på SonyEricssons webbplats avsluas med någonting i stil med: "Uppdateringen är klar, följ instruktionen nedan för att slutföra prceduren". Fanns inga instruktioner.

Nåväl, numera heter mjukvaran: R1N035 och programversion för kamera är 4.5

Bifogad fil(er)

Postad 09 oktober 2005 - 12:00

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Snömannen> Precis vad jag stötte på(se bild) när jag skulle uppdatera min telefon. Fattade ingenting??? Men nu vet jag hur man gör!!! :o

Peter

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  bild.GIF   4,48K   224 Antal nerladdningar

Postad 09 oktober 2005 - 12:54

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Nu har jag också version R1N035 och 4.5 kameran. Tack Snömannen!! :o

Postad 09 oktober 2005 - 14:46

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Vad gör den nya mjukvaran för skillnad? Hur kollar man vad man har för mjukvara nu?

Postad 09 oktober 2005 - 17:59

Unregistereda84b19d8
  • Unregistereda84b19d8
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Hur du kollar firmware-version, kolla Skynets guide

Enligt K750i-tråden har följande ändringar gjorts, gissar att det är samma till W800i:
R1N035
- Released by SEUS on 12/9/05
- Video bitrate improvements over R1L (as good as R1A044)
- Improvements to photo quality (less noise in dark photos, improved viewfinder refresh rate)
- Bluetooth stability fixes
- Contrast / Gamma modifications have been made to the display for a better overall picture.
- Improved reception (the signal strength indicator tends to be higher than in previous firmwares)
- Increased MP3 volume.
- Backlight doesn't come on again to show time after phone locks.
- Popup menu icon in the WAP browser has been modified
- Fixed "More" menu when adding addresses to an email message.
- JBenchmark 3D LQ - approx 204
- JBenchmark 3D HQ - approx 123
- Software versions:
LCD 0
Camera 4.5
ITP CXC 125 932 R1E

Postad 10 oktober 2005 - 06:24

prosen
  • prosen
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Nån som vet vad det finns för MSN-klienter(för Java) som man kan använda i W800i?

Postad 13 oktober 2005 - 04:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Då har även jag beställt en liten w800! Men det verkar ju som sagt vara en strykande åtgång så man får väl vara glad om man får den innan nästa jul....
Något jag funderar på är om den klarar större minneskort än 2Gb, antar att det kommer komma om en inte allt för avlägsen framtid.

Postad 14 oktober 2005 - 16:54

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Något jag funderar på är om den klarar större minneskort än 2Gb, antar att det kommer komma om en inte allt för avlägsen framtid.

<{POST_SNAPBACK}>

Yepp det gör den.. ska nog åxo köpa ett sånt när dom går ned lite i pris

Redigerat av Majorglenn, 14 oktober 2005 - 16:54.

Postad 15 oktober 2005 - 10:12

dragon_slayer
  • dragon_slayer
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag får inte uppdateringen att fungera...

som jag har förstått det så skall man installera deras uppdaterings drivrutiner först och det har jag gjort.

Sedan skall man gå in på SE's uppdateringssida för w800i och godkänna 1000 friskrivningar. Sedan verkar det komma en fil som man skall ta imot fast då kommer man helt plötsligt till början av uppdateringsfrågorna och så händer inget mer.

...?

Nån som har nån koll på vart man skall uppdatera telefonen och om det är nått som är lätt att göra fel på ?

Postad 16 oktober 2005 - 21:40

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

Jag får inte uppdateringen att fungera...

som jag har förstått det så skall man installera deras uppdaterings drivrutiner först och det har jag gjort.

Sedan skall man gå in på SE's uppdateringssida för w800i och godkänna 1000 friskrivningar. Sedan verkar det komma en fil som man skall ta imot fast då kommer man helt plötsligt till början av uppdateringsfrågorna och så händer inget mer.

...?

Nån som har nån koll på vart man skall uppdatera telefonen och om det är nått som är lätt att göra fel på ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror lite på vart du köpte den.. oftast kan man gå tillbaks till affären där man köpte den å be att få den uppdaterad!

Själv har jag fastnat på punkten där man ska stänga av telefonen å hålla in c-knappen. jag fick upp "guiden till..." en gång men lyckades klicka bort den. Sen dess kan jag inte få fram den igen.. har testat flera gånger, även me tjejens k750.. finns d nåt sätt att gå runt d på??

Postad 16 oktober 2005 - 22:41

Unregisteredcf4ddfaf
  • Unregisteredcf4ddfaf
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Så var även jag en stolt ägare av denna telefon men herregud man får verkligen slita ont för att få nåt. Slut i nästan varenda affär i Karlstad, fick den näst sista på Expert Bergvik. Bara skyltexet kvar nu. Hursomhelst sitter jag och njuter av mp3 nu OMG its good!

Postad 17 oktober 2005 - 06:45

dragon_slayer
  • dragon_slayer
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Det beror lite på vart du köpte den.. oftast kan man gå tillbaks till affären där man köpte den å be att få den uppdaterad!

Själv har jag fastnat på punkten där man ska stänga av telefonen å hålla in c-knappen. jag fick upp "guiden till..." en gång men lyckades klicka bort den. Sen dess kan jag inte få fram den igen.. har testat flera gånger, även me tjejens k750.. finns d nåt sätt att gå runt d på??

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, jag köpte den över nätet så det är inte aktuellt att lämna in den. Får vänta tills uppdateringarna är smidigare. Dom måste väll fixa till det när det är så många som köpt den.

Postad 17 oktober 2005 - 07:57

Unregistered1032
  • Unregistered1032
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Troligtvis har du valt att datorn inte ska fråga om telefonen något mer. Detta tar du bort i enhetshanteraren under kontrollpanelen.

Att få telefonen uppdaterad i butik kan bli aningen krångligt. Har man tur kanske man kan få hjälp, men enligt bestämmelserna uppdaterar inte SE telefonerna (såvida de inte är inne på service för annan orsak) utan hänvisar till den medföljande kabeln och internet.

/Ash

Postad 18 oktober 2005 - 13:52

2012
  • 2012
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hepp, nu har man blivit med W800i också.

Är det någon mer som upplever ett problem med brus i de medföljande lurarna när amn lyssna rpå musik?

Så här är det för mig.. Eftersom de medföljande lurarna kräver så lite volym så har man volyminställningen på telefonen väldigt lågt (jag skulle t.o.m. vilja ha den på ett mellanläge mellan lägst och helt av). Så fort man kör igång Walkman-delen så kommer ett tydligt störande brus i lurarna, även om man inte har någon musik på, bruset är också kvar när man lyssnar på musik och förstör ljudet ganska illa. Om man istället kör med tyngre drivna lurar, och har telefonvolymen inställd på kanske 75-90%, så märker man inte så mycket av bruset, och ljudkvaliten blir också mycket bättre när man spelar.
Jag menar alltså inte att det är något fel på de medföljande lurarna i sig (jämfört med andra lurar), utan att kombinationen av att dessa behöver väldigt lite utvolym från telefonen med att telefonen ger ifrån sig volyminställningsoberoende brus gör att det inte blir bra när man använder dem.

Det känns riktigt illa faktiskt när man har en splitt ny *walkman*-telefon och det är högt jämra brus i de medföljande lurarna... :blink: Annars tyckte jag riktigt bra om dem.

Jag läste att den nya mjukvaruversionen hade högre volym, så här är vad jag har:
Model: AAB-1022013-BV
Software revision: R1N035 R1N035 prgCXC1250092_EU_1_CA

Postad 20 oktober 2005 - 18:57

tromade
  • tromade
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

med vänlig hälsning

PeugeotNisse

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Här kan ni köpa fjärrkontrollen "remote control Musician - SRC 100" till W800i Priset är cirka US$69.99 och dom har "free worldwide shipping"

yesasia

En sida där du kan titta på bilder på fjärrkontrollen

slashphone

;)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.jpg   12,45K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.jpg   14,73K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  3.jpg   9,82K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  4.jpg   12,33K   1 Antal nerladdningar

Postad 22 oktober 2005 - 17:33

Unregistered2606abe1
  • Unregistered2606abe1
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hepp, nu har man blivit med W800i också.

Är det någon mer som upplever ett problem med brus i de medföljande lurarna när amn lyssna rpå musik?

Så här är det för mig.. Eftersom de medföljande lurarna kräver så lite volym så har man volyminställningen på telefonen väldigt lågt (jag skulle t.o.m. vilja ha den på ett mellanläge mellan lägst och helt av). Så fort man kör igång Walkman-delen så kommer ett tydligt störande brus i lurarna, även om man inte har någon musik på, bruset är också kvar när man lyssnar på musik och förstör ljudet ganska illa. Om man istället kör med tyngre drivna lurar, och har telefonvolymen inställd på kanske 75-90%, så märker man inte så mycket av bruset, och ljudkvaliten blir också mycket bättre när man spelar.
Jag menar alltså inte att det är något fel på de medföljande lurarna i sig (jämfört med andra lurar), utan att kombinationen av att dessa behöver väldigt lite utvolym från telefonen med att telefonen ger ifrån sig volyminställningsoberoende brus gör att det inte blir bra när man använder dem.

Det känns riktigt illa faktiskt när man har en splitt ny *walkman*-telefon och det är högt jämra brus i de medföljande lurarna... :) Annars tyckte jag riktigt bra om dem.

Jag läste att den nya mjukvaruversionen hade högre volym, så här är vad jag har:
Model: AAB-1022013-BV
Software revision: R1N035 R1N035 prgCXC1250092_EU_1_CA

<{POST_SNAPBACK}>

Har exakt samma problem som dig med bruset, det uppstår endast då jag slår på Walkmanfunktionen. När jag snackar i telefon eller lyssnar på radio är det inte minsta lilla brus men så fort jag slår på Walkman så kommer bruset, oavsett om jag lyssnar på musik eller inte. Det är klart att om man öser på volymen så hör man mindre av bruset men känns som en dålig lösning, ska helt klart inte vara så här på en sprillans ny mobil.

Posta gärna om du hittat någon lösning på problemet....

Postad 22 oktober 2005 - 22:26

Unregistereda84b19d8
  • Unregistereda84b19d8
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0
Jaha så börja man tänka på det då, hade faktiskt inte reflekterat över det INNAN ni började skriva om det... :)
Såg för övrigt att tidningen Mobil gav luren toppbetyg i senaste nummret.

Har exakt samma problem som dig med bruset, det uppstår endast då jag slår på Walkmanfunktionen. När jag snackar i telefon eller lyssnar på radio är det inte minsta lilla brus men så fort jag slår på Walkman så kommer bruset, oavsett om jag lyssnar på musik eller inte. Det är klart att om man öser på volymen så hör man mindre av bruset men känns som en dålig lösning, ska helt klart inte vara så här på en sprillans ny mobil.

Posta gärna om du hittat någon lösning på problemet....

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 23 oktober 2005 - 02:52

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem att surfa med sin W800?

Jag har ett forum som jag gillar att besöka (www.feldoncentral.com/forums) och där kan jag välja att använda ett avskalat "tema" som heter "Mobile Alabama". Det funkar fint att navigera runt i de olika underforumen, men så fort jag går in i en tråd så hänger sig telefonen (vit skärm) – jag får plocka bort batteriet för att avbryta.

Har inte uppdaterat med senaste firmware, men skall försöka hinna med det på måndag eller tisdag. Enligt vad jag förstår har det inte skett någon uppdatering av webbläsaren i den, men man vet ju aldrig...

Har någon en idé om vad jag skulle kunna försöka med i övrigt? (Admin på forumet kan nog tänka sig att mixtra lite med forumet om jag ber honom.)

Postad 23 oktober 2005 - 16:02

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Problemet löst.
Man knappar bara in http://mini.opera.com i telefonen och (gratis) laddar ned Opera Mini. Deras "proxy-browsing" med en server som krymper ned sidor till telefonformat funkar kanon. Känns som mitt nya favoritprogram på telefonen.

Postad 26 oktober 2005 - 06:55

Unregistered0e422d8a
  • Unregistered0e422d8a
  • Forumräv

• 863 inlägg
  • 0
Hur kommer man in i servicemenyn för att kolla vilken firmware man har?

Edit: stavfel

Redigerat av Unregistered0e422d8a, 26 oktober 2005 - 06:56.

Postad 26 oktober 2005 - 07:33

Unregistered8282627d
  • Unregistered8282627d
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Hej,
Är välldigt sugen på denna mobil, läste att man kan använda den som fjärr??? till tv, stereo etc... hur funkar det i praktiken?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.