FloppyDTV - FireDTV
494 svar till detta ämne
Postad 05 juni 2006 - 21:36
timeblade
-
timeblade
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Om jag köper ett Fire Dtv-T kort vad mer behövs då? Jag har en vanlig P4 3,0Ghz med Asus Extreme N7900GT 256MB 2XDVI HDTV PCI-E! Kommer man att kunna se fotbolls vm då i HDTV?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är inne på samma spår. Beställde just en FireDTV DVB-T burk från netsuperstore, att hämtas upp onsdag. Men så verkar ju första testsändningarna strula en del enligt tråden Lämplig mjukvaruavkodare för HD-sändningar DVB-T så det vet i katten om det är en bra plan egentligen... Kanske visar sig under natten om nån lyckas få lite stabilitet i avkodningen.
Postad 06 juni 2006 - 05:47
Unregistered3a097662
-
Unregistered3a097662
-
Användare
-
-
149 inlägg
Jag är inne på samma spår. Beställde just en FireDTV DVB-T burk från netsuperstore, att hämtas upp onsdag. Men så verkar ju första testsändningarna strula en del enligt tråden Lämplig mjukvaruavkodare för HD-sändningar DVB-T så det vet i katten om det är en bra plan egentligen... Kanske visar sig under natten om nån lyckas få lite stabilitet i avkodningen.
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm...ett litet varningens finger för "SuperStore". Enligt DI, (Dagens Industri), så är detta bolag försatt i konkurs, se länk: PC Superstor i Konkurs//Calimero
Postad 06 juni 2006 - 07:47
timeblade
-
timeblade
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hoppsan - tur jag valde betalningsalternativet Betala i butik då!
Postad 07 juni 2006 - 05:58
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Om jag köper ett Fire Dtv-T kort vad mer behövs då? Jag har en vanlig P4 3,0Ghz med Asus Extreme N7900GT 256MB 2XDVI HDTV PCI-E! Kommer man att kunna se fotbolls vm då i HDTV?
<{POST_SNAPBACK}>
Du måste du bo på rätt ställe, tyvärr. Se Fotbolls-VM sänds i HDTV i marknätet. (Ja, och en antenn behövs också, UHF... )
Postad 23 juni 2006 - 17:22
Magnus Thome
-
Magnus Thome
-
Beroende
-
-
1 064 inlägg
edit: klant-bakom-spakarna-post.... sorry
Redigerat av Magnus Thomé, 23 juni 2006 - 20:26.
Postad 07 augusti 2006 - 20:10
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1 612 inlägg
HAr precis köpt en floppydtv_T med cam begagnat men jag tycker cammen blir väldigt varm fast man inte andvänder tvkortet. ska det vara så?
Det funka ganska bra i mediaportal förutom vissa kanaler som discovery då hänger det sig. Varför hittar jag inga kanaler i MCE? Har testat med olika windvd och powerdvd codecs men med samma resultat. Har resettat mce men utan framgång.
Har nu testat med Mytheatre och där funkar ALLA kanaler perfekt står 98% nere i hörnet hela tiden.
Redigerat av Unregisteredd7a46a96, 07 augusti 2006 - 20:36.
Postad 07 augusti 2006 - 20:48
nippe
-
nippe
-
Beroende
-
-
1 387 inlägg
Kolla in www.tystpc.nu så har du svaret...
Postad 08 augusti 2006 - 09:32
MGK
-
MGK
-
Beroende
-
-
1 015 inlägg
HAr precis köpt en floppydtv_T med cam begagnat men jag tycker cammen blir väldigt varm fast man inte andvänder tvkortet. ska det vara så? Det funka ganska bra i mediaportal förutom vissa kanaler som discovery då hänger det sig. Varför hittar jag inga kanaler i MCE? Har testat med olika windvd och powerdvd codecs men med samma resultat. Har resettat mce men utan framgång.
Har nu testat med Mytheatre och där funkar ALLA kanaler perfekt står 98% nere i hörnet hela tiden.
<{POST_SNAPBACK}>
Du måste använda den senaste drivaren som du hittar på tystpc.nu!
Postad 08 augusti 2006 - 16:46
Unregisteredd7a46a96
-
Unregisteredd7a46a96
-
Veteran
-
-
1 612 inlägg
Det är ju den drivaren jag har testat med. Har även uppdaterat firmware till det senaste.
Postad 17 augusti 2006 - 11:59
Peps
-
Peps
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har ett floppyDTV-kort och kör mot en SwedX 40-tummare (S-PVA) men tycker jag får dålig bild i när jag tittar på fotboll. Är det TV:n i sig som är flaskhalsen eller beror det på vilken codec och grafik-kort jag använder? Har även lite problem med att det hackar i filmer vid panoreringar. Ska snart bygga en ny HTPC så jag hoppas det går att lösa med nytt grafik-kort.
Postad 17 augusti 2006 - 12:21
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
Jag har ett floppyDTV-kort och kör mot en SwedX 40-tummare (S-PVA) men tycker jag får dålig bild i när jag tittar på fotboll. Är det TV:n i sig som är flaskhalsen eller beror det på vilken codec och grafik-kort jag använder? Har även lite problem med att det hackar i filmer vid panoreringar. Ska snart bygga en ny HTPC så jag hoppas det går att lösa med nytt grafik-kort.
<{POST_SNAPBACK}>
Om man tittar i ditt galleri så har du en bild från pixelmappat-sidan. Har du ställt in exakt pixelmappning? dvs 1366x768. Sedan måste du kolla uppdateringsfrekvensen. I vissa fall ska man köra 60Hz och andra 50Hz, beroende på om man tittar på en PAL- eller NTSC-källa. Just uppdateringsfrekvensen brukar vara anledningen till hack vid panoreringar.
Postad 17 augusti 2006 - 13:04
Unregistered70b34717
-
Unregistered70b34717
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej, jag hakar på den här tråden med en annan fråga:
Finns det några skillnader i funktion mellan Fire/FloppyDTV? Eller är det bara en fråga om man vill ha en extern eller inbyggd variant? Någon som har erfarenhet av vilken modell som ev är bäst funktionsmässigt?
Postad 17 augusti 2006 - 15:47
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Tjena Peps, Jag har oxo en Swedx 40". Jag haller precis pa att bygga en HTPC, o tankte slanga in ett (eller tva) FloppyDTV. Jag hoppas inte att TVn ar orsaken, o jag tvivlar faktiskt pa det. Vad har du for specs pa ovriga datorn? Grafik kort etc? Om du kor samma konfiguration pa en vanlig dator skarm, hackar det da ocksa?
Postad 17 augusti 2006 - 19:29
Peps
-
Peps
-
Användare
-
-
124 inlägg
Om man tittar i ditt galleri så har du en bild från pixelmappat-sidan. Har du ställt in exakt pixelmappning? dvs 1366x768. Sedan måste du kolla uppdateringsfrekvensen. I vissa fall ska man köra 60Hz och andra 50Hz, beroende på om man tittar på en PAL- eller NTSC-källa. Just uppdateringsfrekvensen brukar vara anledningen till hack vid panoreringar.
<{POST_SNAPBACK}>
Nej, kan inte få pixelmappat med mitt nuvarande grafik-kort (ATI 9700 Pro) trots att jag kör med Powerstrip så det kanske är en av orsakerna. Jag får hoppas att det löser sig men mina nya datorprylar  .
Postad 17 augusti 2006 - 19:34
Peps
-
Peps
-
Användare
-
-
124 inlägg
[ Tjena Peps,
Jag har oxo en Swedx 40". Jag haller precis pa att bygga en HTPC, o tankte slanga in ett (eller tva) FloppyDTV. Jag hoppas inte att TVn ar orsaken, o jag tvivlar faktiskt pa det. Vad har du for specs pa ovriga datorn? Grafik kort etc? Om du kor samma konfiguration pa en vanlig dator skarm, hackar det da ocksa?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Jokoloko, Kör med ATI 9700 Pro och en AMD Athlon 2600+. Har inte haft möjlighet att köra mot en datorskärm eftersom den jag hade pajade innan jag köpte TV:n. Men vi får hoppas att det är mitt gamla grafik-kort som är orsaken, eller möjligtvis timing:en som Spiken skrev. Jag ville mest kolla om någon annan med samma konfiguration som jag har upplevt samma sak.
Postad 17 augusti 2006 - 20:00
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Varför funkar inte 1366x768 mot TV?
Oftast brukar det vara av två orsaker:
1. Är HTPC:n kopplad mot TV:n med HDMI/DVI så bestämmer TV:ns EDID helt vilka upplösningar som den kan ta emot av grafikkortet. Powerstrip helt verkningslöst!!
2. Är den kopplad med VGA så havererar det på ATI Radeon! Den kan inte skicka en upplösning som inte är en multipel av 8. DVS den kan skicka 1360 eller 1368. Här kan man dock lura datorn med powerstrip om TV:n inte stödjer dom upplösningarna. Valen är (om du vill ha pixel mot pixel):
a. Lura grafikkortet att skicka ut 1360x768. Resultatet blir 6 vertikala pixelrader som blir svarta på TV:n
b. Lura grafikkortet att skicka 1368x768. Resultatet blir att 2 pixelrader inte kommer med på skärmen.
B. får man mest valuta för pengarna med........
Kan det bero på detta?? Finns massor med trådar om detta...
/Leif
Postad 18 augusti 2006 - 05:51
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
FireDTV och MyTheatre
Min FireDTV bråkar och jag tror det är Viaccess grejen som är boven. Problemet är att när jag spelat in sista programmet för dagen och sätter att programmet skall stänga av datorn så händer ingenting. Datorn står fortfarande på på morgonen och när jag försöker stänga datorn så får jag en ruta "closing viaccess module" och sedan hänger sig datorn. Måste hålla in strömbrytaren i ett antal sekunder för att få datorn att stänga ned.
Varför?
Hur göra?
Hur installerar man om Viaccess ?
Postad 18 augusti 2006 - 11:11
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Varför funkar inte 1366x768 mot TV? Oftast brukar det vara av två orsaker: 1. Är HTPC:n kopplad mot TV:n med HDMI/DVI så bestämmer TV:ns EDID helt vilka upplösningar som den kan ta emot av grafikkortet. Powerstrip helt verkningslöst!! 2. Är den kopplad med VGA så havererar det på ATI Radeon! Den kan inte skicka en upplösning som inte är en multipel av 8. DVS den kan skicka 1360 eller 1368. Här kan man dock lura datorn med powerstrip om TV:n inte stödjer dom upplösningarna. Valen är (om du vill ha pixel mot pixel): a. Lura grafikkortet att skicka ut 1360x768. Resultatet blir 6 vertikala pixelrader som blir svarta på TV:n b. Lura grafikkortet att skicka 1368x768. Resultatet blir att 2 pixelrader inte kommer med på skärmen. B. får man mest valuta för pengarna med........
/Leif
<{POST_SNAPBACK}>
Alltsa, det har med upplosningar. Kan nan forklara for mig hur detta fungerar? Vad jag vill veta ar detta: Om man skickar ut till exempel 1280x720 (720p) sa skalar ju TVn om bilden till ratt storlek (fullskarm). Men, alla sager att om man matar den med 1360 eller 1368 sa far man svarta pixelrader eller tva pixelrader utanfor bilden som resultat, varfor skalar inte TVn om bilden da??
Postad 18 augusti 2006 - 11:31
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Varför funkar inte 1366x768 mot TV? Oftast brukar det vara av två orsaker: 1. Är HTPC:n kopplad mot TV:n med HDMI/DVI så bestämmer TV:ns EDID helt vilka upplösningar som den kan ta emot av grafikkortet. Powerstrip helt verkningslöst!! 2. Är den kopplad med VGA så havererar det på ATI Radeon! Den kan inte skicka en upplösning som inte är en multipel av 8. DVS den kan skicka 1360 eller 1368. Här kan man dock lura datorn med powerstrip om TV:n inte stödjer dom upplösningarna. Valen är (om du vill ha pixel mot pixel): a. Lura grafikkortet att skicka ut 1360x768. Resultatet blir 6 vertikala pixelrader som blir svarta på TV:n b. Lura grafikkortet att skicka 1368x768. Resultatet blir att 2 pixelrader inte kommer med på skärmen. B. får man mest valuta för pengarna med........
/Leif
<{POST_SNAPBACK}> Alltsa, det har med upplosningar. Kan nan forklara for mig hur detta fungerar? Vad jag vill veta ar detta: Om man skickar ut till exempel 1280x720 (720p) sa skalar ju TVn om bilden till ratt storlek (fullskarm). Men, alla sager att om man matar den med 1360 eller 1368 sa far man svarta pixelrader eller tva pixelrader utanfor bilden som resultat, varfor skalar inte TVn om bilden da??
<{POST_SNAPBACK}>
Andra är bättre på att förklara det tekniska. Jag tycker i vart fall att 1:1 pixelmappning i 99% av fallen är att föredra än uppskalning/nedskalning. Nu använder jag visserligen ofta min tv som datorskärm och det är frustrerande när inte det är 1:1 för då får man skuggeffekter runt text istället för kristallklart! Möjligt att vid enbart filmtittande detta funkar bra!
Postad 18 augusti 2006 - 14:06
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
/Leif
<{POST_SNAPBACK}> Alltsa, det har med upplosningar. Kan nan forklara for mig hur detta fungerar? Vad jag vill veta ar detta: Om man skickar ut till exempel 1280x720 (720p) sa skalar ju TVn om bilden till ratt storlek (fullskarm). Men, alla sager att om man matar den med 1360 eller 1368 sa far man svarta pixelrader eller tva pixelrader utanfor bilden som resultat, varfor skalar inte TVn om bilden da??
<{POST_SNAPBACK}>
Andra är bättre på att förklara det tekniska. Jag tycker i vart fall att 1:1 pixelmappning i 99% av fallen är att föredra än uppskalning/nedskalning. Nu använder jag visserligen ofta min tv som datorskärm och det är frustrerande när inte det är 1:1 för då får man skuggeffekter runt text istället för kristallklart! Möjligt att vid enbart filmtittande detta funkar bra!
<{POST_SNAPBACK}>
Jo, det e klart att 1:1 pixelmappning ar det basta, men hur kan man fa det pixelmappat med en upplosning som inte stammer med TVns? Om man staller in 1360 sa far man pixelmappat med sex svarta pixelrader, om man staller in 1368 far man pixelmappat med tva pixelrader utanfor bilden. Varfor skalas inte dom bilderna om till TVns 1366 precis som en upplosning pa 1280 gor?
Postad 18 augusti 2006 - 14:14
Unregistered6f7a8fde
-
Unregistered6f7a8fde
-
Användare
-
-
105 inlägg
Läste igenom tråden men ingen som har svarat på följande, nån som vet?
1. Stödjer MCE dubbla FireDTV (eller Floppy) och är det isf stabilt?
2. Måste man ha 2st boxerabbonemang?
3. Om ovanstånde = Ja, finns det nån cardsplitter som fungerar bra?
Edit:
4. Sparas det man spelar in krypterat eller okrypterat? Sparas det krypterat så borde det räcka med 1 abonnemang, eller?
Gr3fweN
Redigerat av Unregistered6f7a8fde, 18 augusti 2006 - 14:17.
Postad 18 augusti 2006 - 14:41
Unregisteredcef01715
-
Unregisteredcef01715
-
Amatör
-
-
84 inlägg
#1 Dubbla tuners är inga problem #2 Ja, om du vill se på två kodade kanaler. #3 Ja och Nej, MCE och SmartWI funkar inte. Med ex. MyTheatre så funkar det bra. #4 Ja, du kan kolla på inspelade MCE program på en maskin utan Boxer kort (och Fire-DTV) Tips på två länkar följer lös om MCE och FireDTV på http://www.tystpc.nu/sida.php?s=hemmaoch många andra frågor från besvarde på http://www.tystpc.nu/forum/-Thomas
Postad 18 augusti 2006 - 15:03
Peps
-
Peps
-
Användare
-
-
124 inlägg
/Leif
<{POST_SNAPBACK}>
Så du menar att man inte kan lura TV:n om man kör via DVI med Powerstrip? Hmm, jag hade hoppats att ett nytt grafikkort skulle göra att jag kan få pixelmappat a la lösning B fast via DVI. Kör just nu 1368*768 via DVI med Powerstrips hjälp men det blir ju lite suddigt efterom TV:n skalar om. Har provat 1360*760 men då hänger drivrutinen sig med blåskärm som följd.
Postad 18 augusti 2006 - 15:37
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
#1 Dubbla tuners är inga problem #2 Ja, om du vill se på två kodade kanaler. #3 Ja och Nej, MCE och SmartWI funkar inte. Med ex. MyTheatre så funkar det bra. #4 Ja, du kan kolla på inspelade MCE program på en maskin utan Boxer kort (och Fire-DTV)
Tips på två länkar följer lös om MCE och FireDTV på http://www.tystpc.nu/sida.php?s=hemma och många andra frågor från besvarde på http://www.tystpc.nu/forum/
-Thomas
<{POST_SNAPBACK}>
Hur vet du att SmartWi inte fungerar med MCE? Finns de nan info om detta pa natet?
Postad 18 augusti 2006 - 16:20
Unregisteredcef01715
-
Unregisteredcef01715
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Smart-Wi och FireDTV fungerar utmärkt om man har EN mottagare, däremot inte om man har flera. Eftersom MCE frågar båda firedtv:n samtigt.
Källa: Tystpc.nu ....
-Thomas
Postad 18 augusti 2006 - 17:07
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Smart-Wi och FireDTV fungerar utmärkt om man har EN mottagare, däremot inte om man har flera. Eftersom MCE frågar båda firedtv:n samtigt.
-Thomas
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, vad tror du om att man har en FloppyDTV o ett annat kort med CI som har en smartwi?
Postad 18 augusti 2006 - 17:50
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
/Leif
<{POST_SNAPBACK}>
Så du menar att man inte kan lura TV:n om man kör via DVI med Powerstrip? Hmm, jag hade hoppats att ett nytt grafikkort skulle göra att jag kan få pixelmappat a la lösning B fast via DVI. Kör just nu 1368*768 via DVI med Powerstrips hjälp men det blir ju lite suddigt efterom TV:n skalar om. Har provat 1360*760 men då hänger drivrutinen sig med blåskärm som följd.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad jag vet kan inte Powerstrip manipulera grafikkortet då DVI är kopplat! Bara via VGA. Kankse om dom kommit med någon ny powerstripverison.....i höstas gick det inte! Bildvisarens supportade lägen för DVI/HDMI är allenarådande. Det finns en på forumet som heter Ampz som programmerade om sin EDID information i sin LCD-TV och på så sätt fick 1366x768 via DVI! Notera att bara Nvidia-kort stödjer 1366, inte ATI (överhuvudtaget)!!
Postad 18 augusti 2006 - 20:16
Unregisteredcef01715
-
Unregisteredcef01715
-
Amatör
-
-
84 inlägg
-Thomas
<{POST_SNAPBACK}> Ok, vad tror du om att man har en FloppyDTV o ett annat kort med CI som har en smartwi?
<{POST_SNAPBACK}>
MCE supportar inte olika kort (dvs. olika tillverkare/drivruinter) om du vill ha kodad kanaler, eftersom MCE egentligen inte vet vad en kodad kanal är ... -Thomas
Postad 22 augusti 2006 - 12:55
nosslo77
-
nosslo77
-
Användare
-
-
183 inlägg
Detta finns säkert i nedskrivet tidigare i denna eller nånannan tråd, men jag hittar inte, och frågar därför.
I och med att det finns en version av firedtv som skickas med fjärrkontroll, betyder det då att det finns IR-mottagare på själva boxen, eller följer det med en liten mottagare? Om det är mottagare på boxen så borde det alltså bara vara att köpa sneak-versionen och styra denna med en universal-fjärris, eller?
//O
Postad 22 augusti 2006 - 14:26
Unregisteredcef01715
-
Unregisteredcef01715
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Snabbt svar:
Kör du MCE så behövs inte den extra fjärren, du styr fire-dtv:n via MCE (och dess tangentbord eller fjärr). Kör du "någon" annan produkt så kolla med den produkten.
-Thomas
Postad 22 augusti 2006 - 19:47
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 976 inlägg
Två frågor från mig som är på väg att beställa Fire eller floppy Dtv:
1, Kan man styra Fire eller floppy Dtv genom Media Portal med en MCE fjärr??
2, Hur mycket sticker Cam/ kort ut i framkant på FloppyDTV´N ?
Har ett silverstone chassi med lucka för floppy platsen så jag undrar om jag kommer kunna ha luckan stängd?
Postad 22 augusti 2006 - 20:00
psike
-
psike
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Två frågor från mig som är på väg att beställa Fire eller floppy Dtv:
1, Kan man styra Fire eller floppy Dtv genom Media Portal med en MCE fjärr?? 2, Hur mycket sticker Cam/ kort ut i framkant på FloppyDTV´N ? Har ett silverstone chassi med lucka för floppy platsen så jag undrar om jag kommer kunna ha luckan stängd?
<{POST_SNAPBACK}>
1. Vet inte med säkerhet, men utgår ifrån det, bör väl itne vara beroende av vilket TV-kort du använder. 2. 26 mm.
Postad 22 augusti 2006 - 22:20
Unregistered04f04027
-
Unregistered04f04027
-
Forumräv
-
-
568 inlägg
Är inne på att via hempc köpa en Fuijutsu Siemens SCALEO E med två st Hauppauge hvr-1300 (analog/DVB-T). Är det korrekt uppfattat att jag trots det inte kan spela in två kodade kanaler även om jag skaffar en Floppy-DTV?
Postad 23 augusti 2006 - 12:56
mgripson
-
mgripson
-
Amatör
-
-
92 inlägg
För att spela in två kodade kanler i MCE behöver du två st fire/flopp och två st program kort.
Postad 13 december 2006 - 03:23
chriztr
-
chriztr
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej!
Inga inlägg sen augusti?
Behöver en lösning som fungerar för marksänt, kabel och satelit.
Kommer att köra MP som frontend.
Vad jag har sett på marknaden så verkar det bara vara Fire/Floppy-DTV som gäller?
Finns det några problem, typ kort knutna till boxar mm? Funkar CD:s HD?
Behöver en generallösning!
// CE
Postad 13 december 2006 - 09:33
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Själv har jag en FireDTV för marksänt och den fungerar inte för satellit eller kabel.
Jag är rädd att någon universallösning inte finns utan du måste skaffa 3 olika boxar.
Postad 13 december 2006 - 10:25
Unregisteredca25cca2
-
Unregisteredca25cca2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Ditt svar kan missuppfattas, FloppyDTV/FireDTV finns i tre olika versioner; * DVB-T (Terrestial, marksänt via Boxer) * DVB-C (Cable, kabelsänt bl.a. via ComHem m.fl.) * DVB-S (Satellite) Men annars är det precis som du säger; man måste i dagsläget skaffa mottagare per respektive version. Själv har jag en FireDTV för marksänt och den fungerar inte för satellit eller kabel. Jag är rädd att någon universallösning inte finns utan du måste skaffa 3 olika boxar.
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 13 december 2006 - 10:30
Unregisteredcef01715
-
Unregisteredcef01715
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Det gäller egentligen alla olika typer/tillverkar av kort, det finns kort som har både analog och DVB-T mottagare. Men något kort med ex. DVB-C och DVB-T har jag inte sett.
-Thomas
Postad 13 december 2006 - 14:35
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Det finns ju Lyngbox som klarar både satellit och marksänt. Fast nu var det ju inte en sådan som chriztr var ute efter.
Postad 14 december 2006 - 22:24
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Tyckte jag såg att hauppage har något kort som klarar både analogt (marksänt och kabel), dvb-t, och dvb-s. Varför man nu skall behöva alla dem samtidigt.
Postad 17 december 2006 - 15:18
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Nu har jag beställt en fire-dtv med boxerabb från digibox. Jag hoppas och tror att den skall förbättra min htpc lite. Jag har ett hauppagekort som jag tror strular lite. Dessutom går det ju inte att kolla på kodade kanaler med det.
Postad 17 december 2006 - 20:39
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Hoppas du har mycket ledig plats på dina diskar för du får 2 veckor med alla kanaler! (Fick jag iallafall.) Har själv 1.2TB men var tvungen att beställa en 400GB disk nu inför julhelgen.
Använder DVBViewer som frontend och det bara fungerar.
Postad 20 december 2006 - 23:07
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Använder också dvbviewer. Klockrent. Nästan. I MCE så fick jag inget ljud på några kanaler. Det funkade dock i dvbviewer. Dessutom saknar jag text på en del kanaler. Finns det nånstans där man kan ta reda på hur sånt funkar? Kan inte tänka mig att canal+ kan ta så mycket betalt för sina filmer om det inte finns text.
Lite bekymmer med dvbviewer och fjärkontrollen också. Men det tänkte jag ta i en annan tråd. Det verkar i alla fall som om de bekymmer jag haft med mitt hauppagekort inte finns med firedtv:n. Så skönt!
En fråga bara förresten när jag ändå skriver. I firedtvpapperen och på tystpc.nu står det att man skall ha en speciell drivrutin för amdprocessorer om man har en sån. Närmare bestämt en X2 3800+. Men jag har inget minne av att jag har laddat in nån speciell drivrutin. Kollade på amds hemsida men där finns det en hel drös. Nån som vet vilken jag skall ha och vad den gör?
Postad 21 december 2006 - 06:58
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Använder också dvbviewer. Klockrent. Nästan. I MCE så fick jag inget ljud på några kanaler. Det funkade dock i dvbviewer. Dessutom saknar jag text på en del kanaler. Finns det nånstans där man kan ta reda på hur sånt funkar? Kan inte tänka mig att canal+ kan ta så mycket betalt för sina filmer om det inte finns text.
Lite bekymmer med dvbviewer och fjärkontrollen också. Men det tänkte jag ta i en annan tråd. Det verkar i alla fall som om de bekymmer jag haft med mitt hauppagekort inte finns med firedtv:n. Så skönt!
En fråga bara förresten när jag ändå skriver. I firedtvpapperen och på tystpc.nu står det att man skall ha en speciell drivrutin för amdprocessorer om man har en sån. Närmare bestämt en X2 3800+. Men jag har inget minne av att jag har laddat in nån speciell drivrutin. Kollade på amds hemsida men där finns det en hel drös. Nån som vet vilken jag skall ha och vad den gör?
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns en tråd här under HTPC som handlar om DVBViewer och jag är ganska säker jag läst där om textproblemet på Canal+. Jag har bara baspaketet nu så jag har inte testat själv. Där har jag också läst om MCE fjärren och det skall finnas program till DVBV som tar hand om den fjärren. Speciell drivrutin för AMD x2 processorer känner jag inte till. Jag har en AMDx2 sjäv och använder dom "vanliga" drivrutinerna från tystpc.nu.
Redigerat av menhallå, 21 december 2006 - 07:13.
Postad 21 december 2006 - 15:02
ronnylov
-
ronnylov
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Drivrutinen näst längst ner på den här sidan för AMD X2: http://www.amd.com/g...1_13118,00.html
Postad 21 december 2006 - 20:20
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Tack. Skall testa den. Igår hade jag inga problem med tearing och hackig tv som jag haft tidigare. Men idag såg jag lite igen. Det sk textproblemet finns inte längre. Det är bara att använda ögonen och välja rätt subtitle i den menyn som dyker upp i dvbviewer. Tänk om mce kunde fungera lika smärtfritt som dvbviewer.
Postad 22 december 2006 - 21:10
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Läste också på tystpc.nu om att man MÅSTE ha AMD's drivrutin för processorn. Drivrutinen ni pratar om är väl: AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Processor Driver for Windows XP and Windows Server 2003 Version (x86 and x64 exe) 1.3.2.16 - Allows the system to automatically adjust the CPU speed, voltage and power combination that match the instantaneous user performance need. Download this Setup Installation program (EXE) to automatically update all the files necessary for installation. This package is recommended for users whom desire a graphical user interface for installation. This .EXE driver is a user friendly localized software installation of the driver designed for end-users. This driver supports AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core processors on Windows XP SP2, Windows 2003 SP1 x84 and x64 Editions.1) Jag fattar inte, vad har detta med FireDTV att göra? Min FireDTV fungerar utan denna fil. Eller också har jag filen fast jag inte vet om det...? 2) Jag har inte uppdaterat till senaste firmware. Jag har nu 1.1.3, Build 24520. Vad vinner jag på att uppdatera?
Postad 23 december 2006 - 23:52
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Har laddat in amddrivrutinen och kan väl inte säga att jag märker nån skillnad. Har dock upptäckt en grej idag. Nämligen att det verkar vara renderaren som hackar. Både vmr7 och vmr9. Nu kör jag unchanged och då verkar bilden vara stabil. Men det är till priset av lite sämre färgåtergivning. Funderar på att slänga i en disk till i burken och pyssla igång linux. De som kör mythtv verkar ju ha stabila uppsättningar på sina htpc:ar.
Postad 25 december 2006 - 01:17
menhallå
-
menhallå
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
Är du säker på att du har bra antennsignal och att du tar in rätt mux?
Har du samma problem i MyTheatre?
Postad 26 december 2006 - 00:05
Unregisteredc33003e2
-
Unregisteredc33003e2
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag är inte säker på nånting egentligen. Men hacket försvinner med unchanged eller overlay. då blir det taskiga färger. Färgerna blir bättre med vmr7 och 9 men då kommer hacket efter ett tag. Försöker köra ffdshow som postprocessor men det verkar inte som om det blir någon skillnad. Har läst på dvbviewerforumet och det verkar som om man måste bygga grafen manuellt om man skall köra ffdshow. Tittar vidare på mina problem men det tar sin lilla tid. Jag har nämligen skaffat mig en egen julklapp. En databurk med e6600processor, Geforce8800GTS, 10000-varvsdisk mm. Måste leka lite med den också. Byggde ihop den idag och testade med 3dmark. 8300 lite drygt. Verkar hyfsat. Kan säkert få upp den lite med lite överklockning.
Tänkte prova nvidias purevideo också. Är den bra?
Redigerat av Unregisteredc33003e2, 26 december 2006 - 00:07.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|