Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson M600

330 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson M600i (Mobiltelefoner) 1 7,15 (26) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 30 juli 2006 - 01:09

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Hur är det med videosamtal? Hanterar M600:an det?
Jag kan inte se någon kamera på framsidan iallafall?

Postad 30 juli 2006 - 13:47

capojava
  • capojava
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

M600 har ingen kamera alls, varken på fram- eller baksidan.

Postad 30 juli 2006 - 14:36

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan i ärlighetens namn inte påstå att jag saknar kamera!

Postad 31 juli 2006 - 14:18

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Alldeles för lite inlägg i detta forum!!
Ingen som har nåt kul att berätta som de upptäckt?

Redigerat av Hento82, 31 juli 2006 - 14:19.

Postad 31 juli 2006 - 20:51

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Beställt och får min imorgon förhoppnigsvis!
Var någonstans uppdaterar jag telefonen? Via SE:s hemsida?

Var hittar man program typ icq/miranda/msn....? Andra program?

Redigerat av skoog84, 31 juli 2006 - 21:03.

Postad 01 augusti 2006 - 00:03

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Beställt och får min imorgon förhoppnigsvis!
Var någonstans uppdaterar jag telefonen? Via SE:s hemsida?

Var hittar man program typ icq/miranda/msn....?  Andra program?

<{POST_SNAPBACK}>

Man laddar hem ett program som heter Update Service på SonyEricssons hemsida. När du uppdaterar telefonen kopplar programmet upp sig mot SEs hemsida och kontrollerar om det finns en ny uppdatering för telefonen. Hur enkelt som helst! Vad gäller programmen så vet jag inte, för jag har aldrig provat. Det bör väl finnas anpassade mjukvaror på respektive hemsida?

Postad 01 augusti 2006 - 08:41

janpin
  • janpin
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har väl upptäck följande:
Efter senaste uppdatering så har batteritiden förbättrats men spelet QuadraPop går inte längre att starta.

Larmfunktionen (som jag använder som väckarklocka) ringer inte om telefonen är satt på ljudlös vilket den alltid har gjort med tidigare modeller den vibrerar bara. ;)

p.s Tillhör en av de som inte saknar kamera ;)

Redigerat av janpin, 01 augusti 2006 - 08:42.

Postad 01 augusti 2006 - 09:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Det kan ju tilläggas att den faktiskt skall kunna hantera videosamtal, dvs du ser den andra parten med din m600 men den andra ser inte dig ;)

Avskaffandet av kamera är faktiskt en av de stora orsakerna till att jag vill ha denna telefon.

Redigerat av Phindus, 01 augusti 2006 - 09:09.

Postad 01 augusti 2006 - 10:38

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har väl upptäck följande:
Efter senaste uppdatering så har batteritiden förbättrats men spelet QuadraPop går inte längre att starta.

Larmfunktionen (som jag använder som väckarklocka) ringer inte om telefonen är satt på ljudlös vilket den alltid har gjort med tidigare modeller den vibrerar bara. ;)

p.s Tillhör en av de som inte saknar kamera ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du kollat i alarminställningarna? Jag missade det en gång, och då stod det "larmtyp" eller något, och den var inställd på "vibrera"!

Postad 01 augusti 2006 - 10:55

arlid
  • arlid
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej på er,

Jag har problem med sunkroniseringen mellan M600 och outlook 2003. Jag har fått i gång den en gång men sen vill den inte mer.. Jag har testat både via kabel och via bluetooth men inget fungerar. Är det någon som har varit med om detta och vet hur man fixar det?? På sonyericsson call center vet dom inte vad det är för fel... Dom säger att det kan va fel på min mobil men eftersom det fungerar på en dator men inte på två andra så måste det vara något annat i mitt tycke.. Jag kan föra över filer och vcards båda vägaran men inte synkronisera... Det stör mig då jag använder mobilen i jobbet och behöver vara uppdaterad på både i datorn och mobilen!

Hoppas någon kan hjälpa mig.

//Jonas

Postad 01 augusti 2006 - 11:06

janpin
  • janpin
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
[/quote]
Har du kollat i alarminställningarna? Jag missade det en gång, och då stod det "larmtyp" eller något, och den var inställd på "vibrera"!
[/quote]

Har kollat, man kan tyvär bara ställa in vilken typ av ringsignal som larmet ska ha.

Postad 01 augusti 2006 - 12:20

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
arlid: jag hade en massa strul med att synkningen fungerade ett par dagar för att lägga av (fick därefter ominstallera rubbet). Efter nån vecka slutade allt å vägrade ens att bli rätt efter ominstallation, lösningen som jag hittade (saxat från my-symbian.com );

"while the M600 is connected go to the device manager and unimstall the SE Com ports.. Then scan for hardware changes and the ports should be re-installed. Now if this doed not allow mrouter to work then we need to look at the Advanced setting for Mrouter and use the View option to select the USB ports that mrouter should be using."

Tydligen så är det så att portarna ändras lite hipp som happ, å då hittar inte sync-programvaran telefonen längre. Anledningen i mitt fall till att portarnas adressering ändras är (gissar här) för att det är en bärbar dator å tja, ibland sitter den i en docka å ibland inte...

Genom att göra ominstallationen av enbart SE portarna så hittades direkt telefonen å efter det så har jag aldrig haft några bekymmer. Förresten så felanmälde jag hela alltet förra veckan till SE, men har inte fått något svar ännu, å tja problemet är ju nu löst :)

Postad 01 augusti 2006 - 12:30

arlid
  • arlid
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,

Jag ska kika på detta, men mitt problem är inte att msync inte hittar min telefon, för det gör den, utan när den ska sätta igång att synkronisera så blir det något vising. Kommer bara upp ett medelande om att synkroniseringen misslykades.
Men jag ska testa att installera om portatna...

//Jonas

Postad 01 augusti 2006 - 12:51

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
arlid: tja då är det nog inte samma problem som jag hade, låter snarare som brandväggsstrul eller liknande (ja enligt SE support-sidor så kan vissa brandväggar störa sync'n).
Men prova det, skadar ju inte, löste allt för mig ju! :)

En annan sak, någon här tidigare frågade angående installation av andra programvaror på telefonen. Själv så har jag spelat genom hela Monkey Island 1 på scummvm, funkar ypperligt.

Postad 02 augusti 2006 - 15:32

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

arlid: tja då är det nog inte samma problem som jag hade, låter snarare som brandväggsstrul eller liknande (ja enligt SE support-sidor så kan vissa brandväggar störa sync'n).
Men prova det, skadar ju inte, löste allt för mig ju! :unsure:

En annan sak, någon här tidigare frågade angående installation av andra programvaror på telefonen. Själv så har jag spelat genom hela Monkey Island 1 på scummvm, funkar ypperligt.

<{POST_SNAPBACK}>

Var laddar du ner såna spel/program? Är det anpassat för symbian 9.1/UIQ3?

Postad 03 augusti 2006 - 08:05

Swann
  • Swann
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Hento82; var på väg att svara "Google..." :unsure: , finns många olika sidor med Symbian programvara och det står vilka som är för UIQ3 eller inte (tyvärr finns det inte så mycket freeware ännu, det mesta är payware). När det gäller ScummVM så kan man hitta det på http://www.scummvm.org , å ja, det är speciellt anpassat för UIQ3.

Om man läser på deras forum (ScummVM) så går det även att få trevliga länkar till utvecklingsversioner som fixar diverse småbuggar vilka gör att specifika spel strular (Monkey Island 1 fungerade klockrent, fler har jag inte spelat genom... än... )

Redigerat av Swann, 03 augusti 2006 - 08:08.

Postad 03 augusti 2006 - 15:32

klp
  • klp
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Jag har haft min M600 i drygt 3 veckor nu och jag har upplevt flera av de problem som ni skrivit om här.
Bl.a. att telefonen har startats om "för att förbättra prestanda!
Den har också totalhängt sig ett par ggr.

Har nu R4A002.

Jag har installerat Wayfinder 6, som är ett GPS/Navigationsprogram.
Köpte det på DustinHome för 1395.- inkl. GPS.
Funkar inte klockrent men ändå riktigt bra.
Fick köra med en äldre trialversion i 5 dgr samt med Wisepilot trial (30dgr) innan Wayfinder släppte rätt program för M600, den 25/7.
Kan faktiskt rekommendera det till den som är sugen på en GPS men inte behöver den hela tiden.
Livstids licens med uppdatering av kartor, "endast" GPRS-kostnaden tillkommer.
Kostade ca 30kr från Grenå till Västerhavet (Danmark).

Postad 03 augusti 2006 - 21:00

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag har haft min M600 i drygt 3 veckor nu och jag har upplevt flera av de problem som ni skrivit om här.

Har nu R4A002.

Fick köra med en äldre trialversion i 5 dgr samt med Wisepilot trial (30dgr) innan Wayfinder släppte rätt program för M600, den 25/7.
Kan faktiskt rekommendera det till den som är sugen på en GPS men inte behöver den hela tiden.

<{POST_SNAPBACK}>

30 kr låter ändå inte så jättebilligt! 1mb kostar väl 15 kronor hos de flesta operatörer. Men det fungerar säkert jättebra!

Postad 04 augusti 2006 - 14:40

chrizz
  • chrizz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hopplöst att få GMAIL att fungera med den här luren.

Jag har TRE som abonnemang och följande inställningar för e-posten:

Fliken STANDARD:
Kontonamn: Gmail
Mitt namn: Mitt namn... :blink:
e-postadress: [email protected]
Anslutningstyp: POP3

Fliken INKORG:
Serveradress: pop.gmail.com
Användarnamn: [email protected]
Lösenord: ...
Ta emot med grupp: Internet

Fliken UTKORG:
Serveradress: smtp.gmail.com
Använd SMTP-auth: bockad
Använd inloggningsinfo. för inkorgen: bockad
Skicka med grupp: Internet

AVANCERAT (Mer > Avancerat):
Flik Inkommande:
Säker socket: bockad
Port för inkommande post: 995
Säkert lösenordsauth: EJ bockad (har provat båda, inget funkar)

Flik utgående:
Säker socket: Bockad
Port: 465
Använd MIME-kodning: Bockad

Vad tusan är det jag missar? Jag försöker "Hämta och ta emot" men den står bara och tuggar och det händer inget...

Hur har ni era inställningar? Ni med TRE? Hur har ni gjort?

Mvh.

EDIT: Jag har nu lyckats skicka, men jag kan fortfarande inte ta emot (ja, jag har aktivetat POP i Gmail)

Redigerat av chrizz, 04 augusti 2006 - 15:32.

Postad 04 augusti 2006 - 15:07

chrizz
  • chrizz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har nu R4A002.

<{POST_SNAPBACK}>

30 kr låter ändå inte så jättebilligt! 1mb kostar väl 15 kronor hos de flesta operatörer. Men det fungerar säkert jättebra!

<{POST_SNAPBACK}>

Tre tar 10kr/MB, men som jag nu tecknat en extratjänst för 199kr i månaden så får man 1024MB/månad.

Postad 04 augusti 2006 - 15:40

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Fliken STANDARD:

Fliken INKORG:

Fliken UTKORG:

Flik Inkommande:

Flik utgående:

Vad tusan är det jag missar? Jag försöker "Hämta och ta emot" men den står bara och tuggar och det händer inget...

Mvh.

EDIT: Jag har nu lyckats skicka, men jag kan fortfarande inte ta emot (ja, jag har aktivetat POP i Gmail)

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem, fast jag har Telia..... kolla den här sidan, kanske hjälper dig?
http://forum2.mobile...ead.php?t=51763

Hos mig står det "pop3 servern tillät inte anslutning....." fast jag har rätt anv och lösenord?!

Postad 04 augusti 2006 - 15:51

chrizz
  • chrizz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Fliken STANDARD:

Fliken INKORG:

Fliken UTKORG:

Flik Inkommande:

Flik utgående:

Mvh.

<{POST_SNAPBACK}>

Har samma problem, fast jag har Telia..... kolla den här sidan, kanske hjälper dig?
http://forum2.mobile...ead.php?t=51763

Hos mig står det "pop3 servern tillät inte anslutning....." fast jag har rätt anv och lösenord?!

<{POST_SNAPBACK}>

Tyvärr inte... jag har installerat certifikatet också men det går fortfarande inte att hämta. Jag kan skicka dock efter att ha ändrat utgående TLS-port till 587. (465 fungerade inte).

Redigerat av chrizz, 04 augusti 2006 - 15:53.

Postad 04 augusti 2006 - 16:20

skoog84
  • skoog84
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Fick alldeles precis ordning på det!
Jag provade först i outlook express och det krånglade, visade sig att jag hade visst inte aktiverat pop i gmail inställningarna... hade fipplat fram och tillbaka så jag råkat avaktivera.

Efter lite pill så fick jag mailen och funka där, sen testa jag på mobilen och vips så funkade det!

Postad 04 augusti 2006 - 17:19

chrizz
  • chrizz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Fick alldeles precis ordning på det!
Jag provade först i outlook express och det krånglade, visade sig att jag hade visst inte aktiverat pop i gmail inställningarna... hade fipplat fram och tillbaka så jag råkat avaktivera.

Efter lite pill så fick jag mailen och funka där, sen testa jag på mobilen och vips så funkade det!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag får det att fungera i Outlook, men den vägrar i telefonen. Inställningarna verkar vara som de ska, men jag börjar tro att det är något annat. Inställningarna för data-anslutning eller nåt, men de är så minimalt få så jag vet inte vad jag ska kolla mer på. Man ska ange data.tre.se som APN, sen inget användarnamn eller lösenord, sen ska det funka (vilket det gör, förutom när jag ska kolla mailen).

Uppdatering:

Jag uppdaterade firmware för luren och har fått det att fungera nu. Det var dock inte helt smärtfritt. Uppgraderingen gick fint, men det krävdes mycket frustration, svett (nåja) och även lite tårar för att få luren att ansluta till datorn igen. Det är igång nu iallafall, och det dök upp möjligheten att välja mellan SSL och TLS för E-postinslänningen "Mer > Avancerad" och fliken inkommande. Tidigare var det bara en kryssruta "Säker socket".

Mvh.

Redigerat av chrizz, 04 augusti 2006 - 20:14.

Postad 04 augusti 2006 - 23:04

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Hejsan

Har nu haft mobilen några dagar och måste säga att jag är grymt imponerad av denna lilla smartphone =) Jag fick tag på den vita modellen och tycker den är grymt skön/snygg.

Allt funkar bra efter att jag uppgraderade firmware. Innan det hängde den sig några ggr men det var typ allt. Iofs inte hunnit testa allt men det verkar funka bra nu iaf. Mail, internet osv. Var även tvunegn att ladda ner senaste sync programmen från sonyericsson för att få syncningen att funka bra.

Fick även ICQ att funka direkt med agilemessenger som är helt gratis =)

Dock undrar jag lite saker. Jag är inte någon ericsson användaren och har inte haft smartphones tidigare så jag skulle vilja veta några saker.

1. Finns det något enkelt sätt att editera alla mina Kontakter på datorn?

2. Hur kopierar jag över alla kontakter på mitt sim-kort till telefonen/minnet.

3. Hur skulle det funka i framtiden om jag köper en ny telefon som INTE är ericsson och vill då föra över mina kontakter till den nya telefonen. Eftersom jag sparar alla kontakter numera med all möjlig information som t.ex e-post osv i minnet på telefonen.

4. Jag lyckas inte ladda hem de gratis themes som finns på SE webbsida. Jag får ett meddelande som säger något i stil med att hämtnigen misslyckades. Är det kanske fel på SE webbsida?

Det var allt för denna gång. Hoppas på svar =)

Puss o kram

Joacim

Postad 05 augusti 2006 - 00:26

chrizz
  • chrizz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hejsan

Har nu haft mobilen några dagar och måste säga att jag är grymt imponerad av denna lilla smartphone =) Jag fick tag på den vita modellen och tycker den är grymt skön/snygg.

Allt funkar bra efter att jag uppgraderade firmware. Innan det hängde den sig några ggr men det var typ allt. Iofs inte hunnit testa allt men det verkar funka bra nu iaf. Mail, internet osv. Var även tvunegn att ladda ner senaste sync programmen från sonyericsson för att få syncningen att funka bra.

Fick även ICQ att funka direkt med agilemessenger som är helt gratis =)

Dock undrar jag lite saker. Jag är inte någon ericsson användaren och har inte haft smartphones tidigare så jag skulle vilja veta några saker.

1. Finns det något enkelt sätt att editera alla mina Kontakter på datorn?

2. Hur kopierar jag över alla kontakter på mitt sim-kort till telefonen/minnet.

3. Hur skulle det funka i framtiden om jag köper en ny telefon som INTE är ericsson och vill då föra över mina kontakter till den nya telefonen. Eftersom jag sparar alla kontakter numera med all möjlig information som t.ex e-post osv i minnet på telefonen.

4. Jag lyckas inte ladda hem de gratis themes som finns på SE webbsida. Jag får ett meddelande som säger något i stil med att hämtnigen misslyckades. Är det kanske fel på SE webbsida?

Det var allt för denna gång. Hoppas på svar =)

Puss o kram

Joacim

<{POST_SNAPBACK}>

1) Microsoft Outlook (eller outlook express bör funka lika bra).

2) Står säkerligen i manualen (även om manualen är uuusel om jag får säga mitt)

3) Funkar nog utmärkt eftersom de flesta telefoner idag kan synca mot Outlook på ett eller annat sätt.

Mvh.

Postad 05 augusti 2006 - 00:34

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Har haft min M600i tre dar nu, och efter era vilda debatter om problemen här på forumet, så tog jag och uppgraderade firmwaren online direkt, och har inte haft en enda bugg sen dess.

Det är dock en sak jag börjat störa mig på, och det är att alla program lämnas öppna och igång efter att man lämnat dem med tillbaka knappen eller tillbaka-symbolen uppe till höger.
Och eftersom jag vill ha en så ren telefon hela tiden, precis som jag inte heller vill ha en massa onödiga processer igång på min dator, så får jag hela tiden besöka programhanteraren och stänga av dem.

Finns det verkligen ingen knapp för att stänga av ett program direkt när man är i det, istället för att bara lämna det igång?
(Pratar inte om program som externa program och spel, utan program som videospelaren, musikspelaren, kontrollpanelen, telefonboken, anteckningar, word, quickoffice osv)

Redigerat av HYBRiS, 05 augusti 2006 - 00:36.

Postad 05 augusti 2006 - 08:36

gbgare
  • gbgare
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon som använt Quickoffice?
Är det långsamt på telefonen?
Enligt dom bilder som finns på Quickoffice hemsida http://www.quickoffice.com/ verkar det vara helt överlägset nokias version.
Fungerar Quickoffice som jag hoppas kommer jag snart att beställa telefonen...

Postad 05 augusti 2006 - 09:22

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

1) Microsoft Outlook (eller outlook express bör funka lika bra).

2) Står säkerligen i manualen (även om manualen är uuusel om jag får säga mitt)

3) Funkar nog utmärkt eftersom de flesta telefoner idag kan synca mot Outlook på ett eller annat sätt.

Mvh.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Så jag måste alltså ha skitprogrammet outlook för att editera mina kontakter. Det verkar ju helsämst med tanke på att jag är Firefox/Thunderbird användare sen alla år tillbaka =)

Finns det ingen möjlighet att köra thunderbird ihop istället? =)

Annars tack för svaren

Redigerat av joacim, 05 augusti 2006 - 09:39.

Postad 05 augusti 2006 - 18:29

HYBRiS
  • HYBRiS
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
kolla gärna med Thunderbird / Firefox tilläggsprogram genom deras egna tilläggstjänst.
Hör sedan av dig om du hittar nått som verkar funka, för jag är nyfiken själv.

Har varit fast med Outlook sedan min första pocket-PC. Alla standard syncprogram verkar bara ta Outlook av någon ###### anledning.

Postad 08 augusti 2006 - 14:42

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Kan knappt bärga mig nu.. bara väntar på att Tre ska få in den i butik nu. När jag pratade med dom i helgen sa dom att dom höll på med dom sista "testerna" nu men att batteriet brunnit. :)
Enligt han jag pratade med så är den återkallad från andra butiker, typ Phone House pga av detta men att det skulle dröja max 1 månad innan den kommer in.

Postad 08 augusti 2006 - 15:12

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0

Kan knappt bärga mig nu.. bara väntar på att Tre ska få in den i butik nu. När jag pratade med dom i helgen sa dom att dom höll på med dom sista "testerna" nu men att batteriet brunnit.  :)
Enligt han jag pratade med så är den återkallad från andra butiker, typ Phone House pga av detta men att det skulle dröja max 1 månad innan den kommer in.

<{POST_SNAPBACK}>

synd att förstöra en så bra telefon med 3s branding.

Postad 08 augusti 2006 - 15:15

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Kan knappt bärga mig nu.. bara väntar på att Tre ska få in den i butik nu. När jag pratade med dom i helgen sa dom att dom höll på med dom sista "testerna" nu men att batteriet brunnit.  :)

<{POST_SNAPBACK}>

synd att förstöra en så bra telefon med 3s branding.

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du enbart att dom sätter dit loggan eller mjukvarumässigt?

Postad 08 augusti 2006 - 17:50

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0

Menar du enbart att dom sätter dit loggan eller mjukvarumässigt?

<{POST_SNAPBACK}>

mjukvaran givetvis. luren är ju symbian och 3 lägger in program bundna till roten ( enligt en 3 tekniker ) dvs via källkoder till symbian precis som nokia gjorde med deras series XX telefoner.
ericsson har annars ( enligt sej själva ) bara symbian som platform, dvs som rot och sedan eget grafiskt grännssnitt typ som ett installerat program inte som ett bundet program.

Postad 09 augusti 2006 - 07:33

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Aha.. ok! Jag är inte så hajj på sånt men går det inte att typ "blåsa" om luren/flasha den? :)

Sitter med en Z800i från Tre idag och det funkar för mig! Är det någon super-skillnad i mjukvara mellan en från Tre och en som inte är det?

Postad 09 augusti 2006 - 12:49

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0

Aha.. ok! Jag är inte så hajj på sånt men går det inte att typ "blåsa" om luren/flasha den?  :)

Sitter med en Z800i från Tre idag och det funkar för mig! Är det någon super-skillnad i mjukvara mellan en från Tre och en som inte är det?

<{POST_SNAPBACK}>

jo det går att flasha men inte symbian vad jag vet, inte på det sätt som du efterfrågar.
japp, stor skillnad och inte bara på det grafiska grännssnittet.

Postad 10 augusti 2006 - 10:39

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hmm, nu har jag fått tillbaka min M600 från garantiservice. Jag kunde efter 10 minuter konstatera att inga fel är åtgärdade, samt att nya problem dykt upp! Jag får ingen hjälp från återförsäljaren, serviceombudet kunde sträcka sig till att skicka en fraktsedel så att jag slapp betala frakt. Börjar bli bitter....

Postad 10 augusti 2006 - 14:16

Unregistered92e1cd16
  • Unregistered92e1cd16
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Gjorde en återställning av telefonen och då försvann alla teman. När jag ska ladda ner dem igen från Sony-Ericssons sida så får jag välja vilket namn filen ska ha. Jag vet nu inte vilken ändelse den ska ha för att uppfattas som ett tema. Någon som vet?

Postad 10 augusti 2006 - 15:11

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Kan inte jag se videosamtal med denna telefon om jag prata med någon som har en 3G telefon med kamera? Har för mig att jag läst det någonstans? :)

någon som vet?

Postad 10 augusti 2006 - 16:55

softman3
  • softman3
  • Beroende

• 1 449 inlägg
  • 0

Gjorde en återställning av telefonen och då försvann alla teman. När jag ska ladda ner dem igen från Sony-Ericssons sida så får jag välja vilket namn filen ska ha. Jag vet nu inte vilken ändelse den ska ha för att uppfattas som ett tema. Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

.thm ska det var om dom inte bytt för symbian stödets skull men det tror jag inte

Kan inte jag se videosamtal med denna telefon om jag prata med någon som har en 3G telefon med kamera? Har för mig att jag läst det någonstans?  :)

någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

det ska gå

Postad 10 augusti 2006 - 18:08

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Kan inte jag se videosamtal med denna telefon om jag prata med någon som har en 3G telefon med kamera? Har för mig att jag läst det någonstans?  :)

någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det går!!

Postad 10 augusti 2006 - 18:21

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det går!!

<{POST_SNAPBACK}>

hur ? ;) snälla någon =)

Postad 10 augusti 2006 - 19:19

Darkhippo
  • Darkhippo
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har själv inte en M600 men såhär har jag förstått att det fungerar:

den du talar med ser inte dig (eftersom du inte har en kamera. Dock kan man ställa in en bild eller videoklipp som visas istället) Du ser den du talar med precis som vanligt eftersom den personen har en kamera på sin telefon.

/Andreas

Postad 11 augusti 2006 - 12:41

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

den du talar med ser inte dig (eftersom du inte har en kamera. Dock kan man ställa in en bild eller videoklipp som visas istället)  Du ser den du talar med precis som vanligt eftersom den personen har en kamera på sin telefon.

/Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

Just så!

Postad 11 augusti 2006 - 12:50

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!!! ;)

Ska hämta upp min efter jobbet... å vad långsamt tiden började gå helt plötsligt! B)

Postad 11 augusti 2006 - 14:44

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

den du talar med ser inte dig (eftersom du inte har en kamera. Dock kan man ställa in en bild eller videoklipp som visas istället)  Du ser den du talar med precis som vanligt eftersom den personen har en kamera på sin telefon.

/Andreas

<{POST_SNAPBACK}>

Just så!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag lycka iaf inte ;) När flickvännen ringer videosamtal till min mobil så säger det bara PIP i hennes lur. Så det verkar ju inte ens gå? B)

Postad 13 augusti 2006 - 16:52

Unregisteredd028d86e
  • Unregisteredd028d86e
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har äntligen fått min M600 och jag är hur nöjd som helst.

Bara 2 grejer som jag småstör mig lite på när man ska ringa och det är att skärmen flimmrar lite när man ringer samt att det är riktigt risigt typsnitt på texten i displayen i samma förfarande. Annars är jag riktigt nöjd.

Är detta något som nån annan märkt. Såg tidigare i tråden att någon hade flimmrande skärm. Går detta att fixa tro?

Sen undrar jag också hur man sparkar igång Push-mail. Måste jag ha en annan e-postklient?

Postad 14 augusti 2006 - 16:48

gbgare
  • gbgare
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon som har en uppfattning om hur det är att använda Quick-office?

Postad 14 augusti 2006 - 19:39

joacim
  • joacim
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0
Jag kan rekommendera http://my-symbian.co...wforum.php?f=31

Där kan man läsa det senaste om UIQ3 och denna underbara telefon som dock fortfarande har vissa små problem. ;)

Postad 14 augusti 2006 - 20:39

Hento82
  • Hento82
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har äntligen fått min M600 och jag är hur nöjd som helst.

Bara 2 grejer som jag småstör mig lite på när man ska ringa och det är att skärmen flimmrar lite när man ringer samt att det är riktigt risigt typsnitt på texten i displayen i samma förfarande. Annars är jag riktigt nöjd.

Är detta något som nån annan märkt. Såg tidigare i tråden att någon hade flimmrande skärm. Går detta att fixa tro?

Sen undrar jag också hur man sparkar igång Push-mail. Måste jag ha en annan e-postklient?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo jag har flimmer på min skärm. Verkar finnas, mer eller mindre, på alla m600. Vad gäller push-mail så måste man ha en e-post-klient! Går att fixa lätt på sonyericsson.se

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.