Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - MCE2005 *

1602 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 januari 2005 - 01:41

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har väldigt dålig koll på TV-kort men är lite intresserad av att hitta ett så billigt som möjligt :ph34r:
Har ComHem hemma men det är inte helt nödvändigt med tillgång till de digitala utbudet.

Det här -=kortet=- på Inet har jag kollat på, är det nägon som har erfarenhet av detta eller förlag på andra kort i samma prisklass?

/JohanGbg

[Edit: Fixade länken]

Jag och kompisen beställde sådana kort eftersom de hade FM-radio vilket de vanliga PVR-150 inte har men vi har hållit på i snart en månad nu för att få det att funka i MCE2005 men får inte till det.
Problemet är att ljudet är helt osynkat med bilden och ljudet kommer hela tiden före bilden oavsett vilka drivrutiner och olika reggfixar vi lägger in. Kör vi med de vanliga drivarna, ej MCE-drivarna, och Hauppauges WinTV200 funkar det bra men det är helt hopplöst att få det att funka i MCE. Har varit i kontakt med Hauppauge men de kan inte hjälpa och har ingen aning om vad det kan vara för fel.

Är det förresten någon som lyckats använda Overlay istället för VMR9 i MCE2005 då bilden blir ljusare och grådassig jämfört med att köra med t.ex. Media Player & Power DVD?

Redigerat av Skogga, 08 januari 2005 - 01:41.

Postad 08 januari 2005 - 15:08

JohanGbg
  • JohanGbg
  • Användare

• 210 inlägg
  • 0
Tack för ditt svar Skogga!

Låter ju som att man skall välja ett annat kort då, jag trodde att "MCE" i modellbetäckningen på nått sätt skulle garantera att det funkade bra ihop.

Jakten går vidare :D

/JohanGbg

Postad 09 januari 2005 - 13:15

turbo_tobbe
  • turbo_tobbe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tobbe:

Jag förstår ditt problem men vet inte hur du skall göra...

Hej

Jag löste mitt problem, det var ganska enkelt, jag valde istället alternativet i mce att min box krävde att man trycker ok efter varje kanal. Boxen kräver inte det men nu fungerar det perfekt.

Nu har jag två andra frågor:

1. Fjärrkontrollen till mce (en sån från microsoft). Den har två standbyknappar, en som ställer datorn i standby och en som ska ställa tvn i standby antar jag eftersom det står TV på den. Min tv reagerar inte när jag trycker på den knappen. Går det att programmera knappen på något sätt, t ex kanske genom att sikta med tvn fjärr på mce fjärren. TVn är en Sharp.

2. MCE visar ju program info längst ner när man byter kanal, detta gör även digitalboxen så det blir två informationrutor på varandra. Har läst i manualen till digitalboxen och det verkar inte gå att stänga av den den, kan man antingen flytta på mce:s inforuta så att den visas högre upp så de inte skymmer varan eller går det stänga av den i MCE, fast det vill jag helst inte för den visar ju att den har uppfattat att man tryckt på en ny kanal. Digitalboxens ruta kommer ju lite senare och då kan det lätt bli att man trycker flera gånger.

Postad 09 januari 2005 - 13:18

turbo_tobbe
  • turbo_tobbe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tack  för ditt svar Skogga!

Låter ju som att man skall välja ett annat kort då, jag trodde att "MCE" i modellbetäckningen på nått sätt skulle garantera att det funkade bra ihop.

Jakten går vidare :angry:

/JohanGbg

Hej

Jag har ett PVR150 MCE som jag köpte från Inet och det fungerar hur bra som helst.

Postad 09 januari 2005 - 16:59

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Hej

Jag har ett PVR150 MCE som jag köpte från Inet och det fungerar hur bra som helst.

Har du inget problem med osynkat ljud?
Vad har du för hårvarukonfiguration och vilken DVD-codec m.m. använder du? Vi har iaf inte fått det att funka bra utan problem med synken men det verkar ju bara vara vi som har det problemet.

Postad 09 januari 2005 - 18:35

turbo_tobbe
  • turbo_tobbe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Hej

Har du inget problem med osynkat ljud?
Vad har du för hårvarukonfiguration och vilken DVD-codec m.m. använder du? Vi har iaf inte fått det att funka bra utan problem med synken men det verkar ju bara vara vi som har det problemet.

Nä, det är inga ljudproblem.

Hårdvara
AMD Sempron 3100+
Asus KV8-X moderkort (integrerat ljud)
Asus FX5200 grafikkort
Hauppauge PVR150 MCE

Och jag kör med Cyberlink PowerDVD 6 som DVD-decoder. Har inte gjort något särskilt, installerade MCE2005 och sen alla drivrutiner till grafikkort, moderkort och tvkort från respektive tillverkaren och så installerade jag PowerDVD och webguide/smartguide.

Redigerat av turbo_tobbe, 09 januari 2005 - 18:36.

Postad 13 januari 2005 - 17:00

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Nu har jag problem med svensk EPG i MCE2005

Jag följer thomas's instruktionerna på:
http://www.thegreenb...448&TopicPage=7

Får allt att funka, i ett dygn. Sen efter det funkar det inte.
Det enda jag gör är att ändra scheduleringen så att den inte startar 02.00 utan vid 10.00.
WebGuide'n funkar utmärkt även efter första dygnet, så jag kan spela in program genom den. men inte EPGn i MCE vissar bara tomt.
Kan inte posta fel-loggen eftersom jag är på jobbet.

Är det någon annan som har haft samma problem, och kanske löst det?

Postad 13 januari 2005 - 17:46

Gezealous
  • Gezealous
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Får allt att funka, i ett dygn. Sen efter det funkar det inte.

Är det någon annan som har haft samma problem, och kanske löst det?

Låter som att det är Smartguide som inte körs korrekt efter att Webguide har hämtat all data. Har du lagt till raderna från punkt 4 i instruktionerna i batch-filen?

Ska själv installera det igen nu i dagarna, för första gången på länge, så om jag får samma fel så hör jag av mig :)

Postad 14 januari 2005 - 10:29

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Låter som att det är Smartguide som inte körs korrekt efter att Webguide har hämtat all data. Har du lagt till raderna från punkt 4 i instruktionerna i batch-filen?

Ska själv installera det igen nu i dagarna, för första gången på länge, så om jag får samma fel så hör jag av mig  ;)

Får ett felmedelande när
C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f
körs, men det är något internt fel, så den talar inte om mer än så (ska fixa en exakt output msg, men är inte hemma förräns nu.)
Så det här är min output

"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_se_swedb --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_se_swedb.conf" --output 
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_schema.xml" --days 1
"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\xmltv" tv_grab_se_swedb --config-file "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\xml_tv\tv_grab_se_swedb.conf" --output "C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\guide_data\new_guide.xml" --days 9
C:\Documents and Settings\christian>cd C:\inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_wizard

C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard>"C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard
\MCE_Wizard.exe" refresh

C:\Inetpub\wwwroot\WebGuide2\MCE_Wizard>cd C:\WINDOWS\ehome

C:\WINDOWS\ehome>C:\WINDOWS\ehome\smartguide.exe /f
Encrypted epg file at: C:\WINDOWS\ehome\output\53b7e5bd-367f-4822-9cbf-cbc1a9020
53a.xml.enc.xml
 ****** I am sorry, something went wrong. Unfortunately the error cannot be more
 specific than this (because the exception has not public, but internal visibili
ty :-(
 Importing frequencies in registry....
 Done.
Finished.
Thank you for using SmartGuide!
             SmartGuide - The smart MCE Guide Companion

Redigerat av joniS, 14 januari 2005 - 17:56.

Postad 20 januari 2005 - 10:31

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Ska själv installera det igen nu i dagarna, för första gången på länge, så om jag får samma fel så hör jag av mig  :P

Hur gick det för dig?

Postad 20 januari 2005 - 11:13

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Media Center Extender?

Är det någon som har någon som helst erfarenhet av denna produkt?

Isåfall:

1) Kan man köpa den i Sverige någonstans? Jag känner till HP och Linksys (Cisco) men har inte sett dem till salu i Sverige. Finns det andra fabrikat av MediaCenter Extender till salu i Sverige?

2) Om svaret ovan är nej - Är isåfall trådlösa AV-sändare ett alternativ? Vilka är då som uppfyller funktionen allra bäst? Kvalitet vinner över pris! Kan man ha flera mottagare till samma sändare för att kunna ta emot MCE bilden på valfri skärm i huset??

Jag känner til att det finns andra system Showcenter, Mp101 etc etc, men är inte intresserad av dessa utan vill ha igång MCE 2005 på flera bildskärmar i villan, bl a i köket och sovrummet.

Alla tips är välkomna så länge vi rör oss i MCE 2005 världen.

Postad 20 januari 2005 - 14:24

Gezealous
  • Gezealous
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Hur gick det för dig?

Jaa du. Körde fast direkt när Webguide2 inte gick att installera (exception under installationen som automatisk rollbackade förloppet). Om det är av samma orsak som att .NET Framework 1.1 SP1 inte gick att installera från Windows Update eller inte vet jag inte...

Nytt försök om några dagar, efter att jag installerat om hela XPMCE.

Ditt felmeddelande var ju inte särskilt avslöjande. Kan ju vara vad som helst... Om du startar Smartguide och kör WebGuide2MCE och Load Guide from XML, fungerar det då?

Ser även fram emot dina kommentarer om PLA-50i i NS-forumet :P Min PLA-42 funkar klockrent...

Postad 20 januari 2005 - 14:55

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Ditt felmeddelande var ju inte särskilt avslöjande. Kan ju vara vad som helst... Om du startar Smartguide och kör WebGuide2MCE och Load Guide from XML, fungerar det då?

Ser även fram emot dina kommentarer om PLA-50i i NS-forumet :P Min PLA-42 funkar klockrent...

Nej tyvärr inte, får samma medelande, fast i en alertbox.
Ska prova att installera om de program/komponenter ytterligare engång, och kolla villka versioner jag använder. Posta dem här också då sen.

Är det access databasen som används eller är det xml filerna som smartguide använder sig av?

(återkommer med intryck ifrån 50" när den kommit upp på väggen, igår satt jag 1.5m och kollade på lite tv.. stort kändes det.. (stort såsom stor tv))

Postad 20 januari 2005 - 21:12

turbo_tobbe
  • turbo_tobbe
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Ser även fram emot dina kommentarer om PLA-50i i NS-forumet :) Min PLA-42 funkar klockrent...

Nej tyvärr inte, får samma medelande, fast i en alertbox.
Ska prova att installera om de program/komponenter ytterligare engång, och kolla villka versioner jag använder. Posta dem här också då sen.

Är det access databasen som används eller är det xml filerna som smartguide använder sig av?

(återkommer med intryck ifrån 50" när den kommit upp på väggen, igår satt jag 1.5m och kollade på lite tv.. stort kändes det.. (stort såsom stor tv))

Hej

Jag hade exakt samma felmeddelande och kom fram till att det var någon rad i xmlfilen som gjorde att det inte gick. Så istället för xmltv så använder jag nu o2grabber och då går det hur bra som helst, denna guide beskriver hur man kan göra med webguide om man vill använda annan källa än xmltv, http://www.thegreenb...messageid=60659 .

Däremot har jag ett annat problem, vet inte om det har med o2grabber att göra för jag körde aldrig så lämge med xmltv så jag han märka om det var samma fel där. Jag har lagt in ett jobb så att nya tablåer automatiskt laddas ner och lägg in i webguide och mce2005, när detta jobb har körts och jag startar om mce2005 så försvinner de programmerade inspelningarna som jag har gjort. Nån mer som har detta problem?

Postad 23 januari 2005 - 19:06

kalle117
  • kalle117
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Verkar som om man kanske kan få in Comhem i sitt Media Center till
hösten kanske???

Nytt om XP Media Center

Postad 24 januari 2005 - 10:45

Unregistered1ec8c22b
  • Unregistered1ec8c22b
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Verkar som om man kanske kan få in Comhem i sitt Media Center till
hösten kanske???

Nytt om XP Media Center

Det kan man väll redan idag...

Har helt för mig att jag kunde läsa mig till att det finns lite hack som gör att Du kan köra ett tv-kort emot "den vanliga sändningen" och ett annat till ex. kabel eller digital boxar....

(Har nästan lekt klart med med guide systemet, och efter det så kommer jag försöka att splitta de två kort som jag har idag för att kunna köra på en box en på bas utbudet...

Så man kan få in två av dessa världar i min lilla leksak...

Och enligt MS (Ref: http://www.microsoft...uation/faq.mspx )

Q. Will Windows XP Media Center PCs work with my existing TV signal and set-top box?
A. Yes. You can connect a set-top box to a Windows XP Media Center PC, and then configure Media Center for your set-top box type and TV service provider. You can then use the Electronic Programming Guide (EPG)

Redigerat av Unregistered1ec8c22b, 24 januari 2005 - 13:48.

Postad 24 januari 2005 - 12:25

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Däremot har jag ett annat problem, vet inte om det har med o2grabber att göra för jag körde aldrig så lämge med xmltv så jag han märka om det var samma fel där. Jag har lagt in ett jobb så att nya tablåer automatiskt laddas ner och lägg in i webguide och mce2005, när detta jobb har körts och jag startar om mce2005 så försvinner de programmerade inspelningarna som jag har gjort. Nån mer som har detta problem?

Problem löst.
Mitt problem var att jag använde fel version av SmartGuide
När jag laddade hem version 1.0.1778.19364 så funkade det mycket bättre..
Kan laddas hem här om någon undrar:
http://www.thegreenb...MessageID=75906

Postad 24 januari 2005 - 17:25

johaner
  • johaner
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har en undran om MCE2005. Jag har tycker mig ha läst till att man kan använda MCE till att spela in med. Då antar jag att det går att en timerinspelning ifrån något fint GUI. Frågan jag har är då, kan jag över nätet på något sätt programmera en inspelning?

Tänkt situation är att jag sitter på jobbet och har blivit beordrad att jobba över :blink: vilket jag inte visste när jag gick hemifrån på morgonen. Då tar jag min betrodda webbrowser och surfar in på min HTPC och lägger snabbt och enkelt till en inspelning så jag slipper missa mitt favvoprogram. :P

/Johan

Postad 24 januari 2005 - 18:12

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Då tar jag min betrodda webbrowser och surfar in på min HTPC och lägger snabbt och enkelt till en inspelning så jag slipper missa mitt favvoprogram.

Då använder du webguide som är gratis!

Postad 24 januari 2005 - 18:13

LastingDamage
  • LastingDamage
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Johan - inget problem genom VNC. Och då är ditt GUI själva desktopen hemma...

EDIT: Kollade upp webguide efter Tintins inlägg - det verkar onekligen intressantare, med streaming hemma också... Men fungerar det på MCE 2005?

Redigerat av LastingDamage, 24 januari 2005 - 18:20.

Postad 24 januari 2005 - 18:43

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Men fungerar det på MCE 2005?

Jajjemensan! Funkar klockrent!

Postad 25 januari 2005 - 20:45

johaner
  • johaner
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Johan - inget problem genom VNC. Och då är ditt GUI själva desktopen hemma...

LastingDamage,
Kanske lite OT men hur funkar det med VNC om man från jobbets sida blockerar i FW, eller är det så att man köra VNC genom webbrowsern?

Johan - inget problem genom VNC. Då använder du webguide som är gratis!

tintin4fun,
var kan jag hitta webguide någonstans

edit:tänkte jag skulle passa på att fråga en fråga till tintin4fun på samma gång

Redigerat av johaner, 25 januari 2005 - 20:49.

Postad 25 januari 2005 - 21:27

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

var kan jag hitta webguide någonstans

http://www.showtell....ide/default.asp
Vassego!

Postad 27 januari 2005 - 13:42

vic20
  • vic20
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Finns det nån som har en länk till spectrum bda-drivrutiner till twinhan-kort, jag vill verkligen ha tag på dom.

Prova här. http://nate.dynalias.....0BDA Drivers/

/Pelle

<{POST_SNAPBACK}>

Denna länk funkar inte så bra, har någon nån annan?

Postad 27 januari 2005 - 18:43

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej Vic20 !
La in denna länk i fel tråd tidigare ... här är länken till Spectrum 1.6 driver

http://nate.dynalias...ivers_1.6.0.zip
MVH
Micke

Postad 27 januari 2005 - 20:12

Unregisteredc1cd533f
  • Unregisteredc1cd533f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Finns det något sätt att ta in tv-kanalerna manuellt?
Jag har tv via upc kabeltv, betalar dock inte för kabeltv utbudet, men mce 2005 hittar de kodade kanalerna ändå.
Skulle bara vilja ha 1,2,4 som funkar för tillfället.

Har letat i mce men bara hittat den automatiska scan funktionen.

MVH
Johan

Postad 28 januari 2005 - 08:09

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att ta in tv-kanalerna manuellt?

Jag letar i minnet;
Från huvudmenyn i MCE2005:
Settings -> TV -> Set Up Guide -> Add Channels

Postad 28 januari 2005 - 11:09

Unregisteredc1cd533f
  • Unregisteredc1cd533f
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hittade lite fler inställningar i settings och kunde välja bort de kanaler jag inte ville ha.
Hittar dock inte vart man editerar namnet på kanalerna som blivit lite fel. Kan inte heller lägga till manuellt då man måste veta frekvensen, finns det någonstans man kan hitta sådan information?

Någon som haft problem med sitt pvr-150mce? När jag in i livetv första gången så funkar det kalas, ingen delay ingenting. Men när jag sedan går ur och växlar till tex musik, lr radio och sedan väljer liveTV igen för att se vidare, så står det decoder malfunctioning. Någon som vet vad man kan göra åt detta?

Toppen frontend annars, mkt bra funktioner måste jag säga. Nu väntar jag bara på ett lättare sätt att fixa epgn, lr att microsoft släpper sin svenska version.

Over and out!

Postad 28 januari 2005 - 11:17

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

Hittar dock inte vart man editerar namnet på kanalerna som blivit lite fel. Kan inte heller lägga till manuellt då man måste veta frekvensen, finns det någonstans man kan hitta sådan information?

Det gör du på samma ställe. Frekvenserna kan du hitta i filen (ligger i delvis dolda kataloger):
“C:\Documents and Settings\All Users\Application
Data\Microsoft\eHome\EPG\prefs\prefs.xml”

Lägg till de igen - med rätt namn - och ta sedan bort bocken från de kanaler du inte använder (Unknown XXXXXXX Mhz)

Nu väntar jag bara på ett lättare sätt att fixa epgn, lr att microsoft släpper sin svenska version.

Två sätt:
1) Följa Carl Hedbergs guide på http://o2grabber.o2d...e/mce2k5faq.htm
eller
2) Lägg vantarna på SveaKanal EPG-PLUGIN till MCE2005 http://www.sveakanal.se

Postad 28 januari 2005 - 11:51

Unregistered1ec8c22b
  • Unregistered1ec8c22b
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
[quote name='tintin4fun' date='Jan 28 2005, 11:17 ']
[quote]
2) Lägg vantarna på SveaKanal EPG-PLUGIN till MCE2005 http://www.sveakanal.se
[/quote]

Hur får man tag på detta, verkar som de inte ger så mycket info om hur man
kan testa deras BETA...

Vore ju kul iallafall att testa...

Men skall man köra enbart 1 2 4 så kan man ju köra med WebGuide2 bara ändra i en XML fil så hittar den svenska delen...

Postad 01 februari 2005 - 00:43

Unregistered10be65c2
  • Unregistered10be65c2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Upptäckte något ganska märkligt idag.

Jag har MCE2005 installerat och jag har även en (amerikansk) MCE2005 MS OEM Remote (alltså fjärrkontroll).

Fjärren använder ju som bekant IR, så gissa om jag blev förvånad när jag (torr-)knappade på min Remote Wonder (ati's RF fjärr) och MCE-mottagren indikerade att den tog emot signaler.

Jag har alltså inte ati-donglen inkopplad. Knapptryckningarna ger ju givetvis inget resultat på datorn förrutom att lysdioden indikerar att den tar emot en signal.

Har mottagaren stöd för RF?
Hittar inget på nätet om detta (men jag är kanske blind).

Någon annan som märkt detta?

Postad 01 februari 2005 - 11:49

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
En ny "EPG-importer"..
TGB - Quickguide
Om man inte vill ha iis'en installerad

Postad 01 februari 2005 - 20:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
joniS

En ny "EPG-importer"..
TGB - Quickguide

Har du testat denna?

Postad 02 februari 2005 - 00:17

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
För er som använder TecnoTrend PC-Line dvb-S/C/T kort så finns det nu bda drivers till MCE, det finns även stöd för CAM med i drivrutinen, tyvärr så verkar det ännu inte finnas BDA till premiumkorten.

Då jag inte har tillgång till nått sånt kort så vet jag inte hur dom funkar.

Paketet är 49 meg.

Hittade drivrutinen här

Direktlänk till drivrutin

Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 02 februari 2005 - 00:19.

Postad 02 februari 2005 - 10:43

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

En ny "EPG-importer"..
TGB - Quickguide

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men den ska visst funka bättre med kategorier än smartguide, så det kanske är värt att testa..

Postad 04 februari 2005 - 11:08

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0

En ny "EPG-importer"..
TGB - Quickguide

Jag fick känslan av att det är en fördel om man bor i Australien om man skall använda denna. Finns det Plug-Ins till skandinavien och eller sverige?

Postad 04 februari 2005 - 15:51

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Jag fick känslan av att det är en fördel om man bor i Australien om man skall använda denna. Finns det Plug-Ins till skandinavien och eller sverige?

<{POST_SNAPBACK}>

Om man läser den tråden på TGB(som jag länkade till) så hittar man:

Woohoo! I finally got everything working without a hitch.
If there are any other swedish users who wants to get their EPG working I highly recommend using Quickguide together with the o2grabber found here: http://www.o2design.se/o2grabber/
Setting things up was fairly simple, and it now works flawlessly for me.
A million thanks to BJReplay for releasing this, and for helping me out when I got a little stuck.

Verkar funka för oss svenskar också...

Postad 04 februari 2005 - 16:08

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Jag håller på att labba med det, ska fortsätta ikväll. Har för tillfället problem med att läsa in xml-filen i programmet. är antagligen nått jag missat i configen.

När jag väl fått det att funka så tänkte jag skriva en guide på svenska hur man gör.

Postad 04 februari 2005 - 16:18

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Någon som vet om FFdshow funkar med mce, har inte använt ffdshow så mycket men har hittat nåra intressanta inställningar på en dator utan mce som jag skulle vilja använda i min htpc.

Någon som vet?

Postad 04 februari 2005 - 17:28

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
för divx och xvid uppspelning fungerar det utmärkt.
dock går det inte att använda till tv/dvd uppspelning.. tyvärr

Postad 04 februari 2005 - 18:02

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Jag kör med FFDShow under MCE2005 även vid DVD-uppspelning samt med DivX & Xvid. Kör med TheaterTek v2.06.

Redigerat av Skogga, 04 februari 2005 - 18:04.

Postad 04 februari 2005 - 18:16

joniS
  • joniS
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Intressant, men vid tv då?

Postad 04 februari 2005 - 20:34

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Vad är TheaterTek v2.06 har aldrig testat det.

Är det enkelt att installera i mce?

Postad 04 februari 2005 - 22:25

Unregistered05e8a49f
  • Unregistered05e8a49f
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Jag kör med FFDShow under MCE2005 även vid DVD-uppspelning samt med DivX & Xvid. Kör med TheaterTek v2.06.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur har du konfigurerat så att FFDShow körs vid DVD spelning! via Add' Programs eller?

Postad 05 februari 2005 - 22:00

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns plugin så att man kan skippa reklamen när man spelar in tv i MCE?

Hade ett plugin till det i myhtpc förut som kände av om kanalloggan försvann o då pausade inspelningen.

Postad 06 februari 2005 - 00:32

Unregisteredd24e70d6
  • Unregisteredd24e70d6
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag börjar bli riktigt sugen på att köpa en dator med MCE2005. Undrar dock hur det fungerar med digital-tv; jag bor i ett hus med UPC och har en box till tv-uttaget. Läste någonstans att det inte går att få in UPC:s digitala kanaler i en dator, stämmer det? Om det inte går, måste jag fixa ett DVB-T kort? Hur i så fall gör jag med antennen, blir det en vanlig bordsantenn?

Lite högre upp i denna tråd tolkade jag det som att det eventuellt går att koppa in digital-tv boxen till datorn och låta datorn styra den (och på så sätt gå runt att det inte går att få in digital-tv:n i datorn). Stämmer detta? Om ja, kan jag fortfarande byta kanal via datorn trots att signalen kommer från boxen?

Många frågor blir det B)

Postad 07 februari 2005 - 23:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem med videouppspelning från hårddisken, har några videos som är inspelade i SVCD som bara vägrar funka. Jag hittar dom i my videos o kan klicka på dom men sen händer ingenting, är det inte samma codec som använd när man spelar dvd? Dvd funkar nämligen utmärkt lixom dom fria kanalerna på dvb-t kortet.

Postad 08 februari 2005 - 08:41

megadeth_1
  • megadeth_1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej falcon74!

MCE 2005 har vad jag vet idag inte stöd för CI moduler och CAmoduler..det kommer på sikt enligt information som jag har fått. För att komme runt detta så kör jag idag med ett PRV250 kort och MCE 2005 fjärr som jag då kan styra min set up box med (via IR blastern som ingår med fjärren) och in signalen via PRV250 kortet. Funkar klockrent efter lite tweekande med bildinställningarna för PRV kortet. (beroende på signal kvalite från setup boxen)

EPG och kanaler ställs in med hjälp av Smartguide /Webguide2 eller Quickeguide

MVH
Micke

Postad 08 februari 2005 - 21:19

Unregistered34451
  • Unregistered34451
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har precis installerat Mediacenter på min dator och håller på att försöka få allt att fungera!

Jag har dock stött på ett problem i form av att visa bilden på tv-n. Allt funkar fint på min datorskärm via vga men den är ju inte så skoj att titta på. Jag har därför kopplat datorn till min 32" widescreen tv via s-video från mitt grafikkort (radeon 9700 pro). Det fungerar fint så länge jag har desktop bilden uppe och det går att titta på film i mediaplayer. Så fort jag starta mediacenter blir dock bilden helt svart vilket är något frustrerande. Tar jag upp task managern via ctrl-alt-del så dyker den upp och mediacenter syns i bakgrunden, så fort jag försöker återgå till mediacenter blir det dock svart igen! :lol:

Har någon något bra förslag på hur jag kan åtgärda det hela!?

Mvh

Christian

Postad 08 februari 2005 - 21:40

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
falcon74

Jag börjar bli riktigt sugen på att köpa en dator med MCE2005. Undrar dock hur det fungerar med digital-tv; jag bor i ett hus med UPC och har en box till tv-uttaget. Läste någonstans att det inte går att få in UPC:s digitala kanaler i en dator, stämmer det? Om det inte går, måste jag fixa ett DVB-T kort? Hur i så fall gör jag med antennen, blir det en vanlig bordsantenn?

Hurvida UPC funkar med ett dvb-c kort vet jag inte, men till dvb-t så finns det i dagsläget ett märke som har drivers för CI+CAM o det är Teknotrend o det är bara till deras PC-Line som den funkar, länkar till mer info finns i ett av mina tidigare inlägg.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.