Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

40" LCD för 12.900:- (Swedx)

1873 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
SWEDX XV1-40TV (TV) 1 8,97 (30) Inga priser
SWEDX XV1-40TV HDMI (TV) 1 6 (5) Inga priser
SWEDX XV1-40TV V3 (TV) 1 6,8 (14) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 04 april 2006 - 02:29

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Han svarar inte på mejl heller =(
Ni som fått era TVs levererade , vilka har skött frakten?

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Har åxå mejlat honom men inte fått svar.
Någon annan som har erfarenheter om kontakter med Micke på Svedex.

Postad 04 april 2006 - 05:15

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Går lite i köpfunderingar. Har ågra frågor om själva panelen LTA400W2:

1.Att det är PVA mode och inte S-PVA mode. Vad har detta för praktisk betydelse?  :blink:

2.Att den är listad hos samsung som "end of life". Kommer detta att få några konsekvenser om det uppstår några problem med produkten, behov av reservdelar etc?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Panelen är PVA
Det är inga problem gällande garantin för panelen. Alla kunder får 2 års garanti.

Mvh
Micke

Postad 04 april 2006 - 05:24

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hej igen  :blink:

Mycket posetivt här om SVEDEX.
Hoppas och tror att allt detta stämmer och alla förhoppningar förverkligas.
MEN....det som inte är helt perfekt tycker jag är att Micke på Svedex har uteblivit här i forummet.
"Det är mycke nu"med frågor som hopar sig på hög.
OK om Du Micke inte har svar på alla frågor men Du har ju kontakterna att ta reda på svaren.
Du har säkert en bra ursäckt bara Du hör av dig.
Jag  har en diräkt fråga till dig.
Dethär med leveransen vecka 19.
Är det så att det är en enda stor leverans eller får ni flera mindre,alltså kan man räkna med att
få sin tv efterhand som leveranserna kommer in eller sparar ni alla order som kommit in till och med
vecka 16 och skickar iväg allt på en och samma gång.

Vänligen BlueeAYess

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Ledsen för föresnade svar från mig. Jag har haft väldigt mycket att göra och inte hunnit med att besvara alla mail ännu.

Vi har försökt att påskynda leveranser från vår leverantör och jag tror att vi kommer att kunna leverera TV:n redan vecak 15, men vill inte lova det förrän vi är 100% säkra på det. Som sagt, det är viktigt för oss att vi håller vad vi lovar för att det är på det sättet vi kan behålla förtroendet från våra kunder. Jag återkommer snart med besked om hur det går med leveranser under vecka 15.

Mvh
Micke

Postad 04 april 2006 - 05:32

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Hej

Ledsen för föresnade svar från mig. Jag har haft väldigt mycket att göra och inte hunnit med att besvara alla mail ännu.

Vi har försökt att påskynda leveranser från vår leverantör och jag tror att vi kommer att kunna leverera TV:n redan vecak 15, men vill inte lova det förrän vi är 100% säkra på det. Som sagt, det är viktigt för oss att vi håller vad vi lovar för att det är på det sättet vi kan behålla förtroendet från våra kunder. Jag återkommer snart med besked om hur det går med leveranser under vecka 15.

Mvh
Micke

HEJ Micke!

Trevligt att du hör av dig.
Låter bra det där.

Postad 04 april 2006 - 06:09

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hej igen  :blink:

Mycket posetivt här om SVEDEX.
Hoppas och tror att allt detta stämmer och alla förhoppningar förverkligas.
MEN....det som inte är helt perfekt tycker jag är att Micke på Svedex har uteblivit här i forummet.
"Det är mycke nu"med frågor som hopar sig på hög.
OK om Du Micke inte har svar på alla frågor men Du har ju kontakterna att ta reda på svaren.
Du har säkert en bra ursäckt bara Du hör av dig.
Jag  har en diräkt fråga till dig.
Dethär med leveransen vecka 19.
Är det så att det är en enda stor leverans eller får ni flera mindre,alltså kan man räkna med att
få sin tv efterhand som leveranserna kommer in eller sparar ni alla order som kommit in till och med
vecka 16 och skickar iväg allt på en och samma gång.

Vänligen BlueeAYess

<{POST_SNAPBACK}>

Han svarar inte på mejl heller =(
Ni som fått era TVs levererade , vilka har skött frakten?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Kolla din e-mail. Du har fått svar på alla dina frågor.

Mvh

Micke

Postad 04 april 2006 - 06:10

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Är medveten om att detta inlägg är lite off topic men måste få visa detta.

Att svensk disign är välkänd framförallt utomlands är en sanning.
Det verkar bli högsta mode att ha en tv som är av trä för nu kommer efter följare till Svedx tv.
Jag har definitivt valt rätt tv både när det gäller disign och pris.
Hittade denna artikel.

40 tums LCD:
Northern Star-tv i lackad och oljad ek

Bort med borstad aluminium, fram med trä istället. Så tänkte Northern Star när de inledde ett samarbete med Malmstensbutiken i Stockholm. Resultatet blev en snygg tv i trä.

[2006-02-10 08:15]

Fler och fler börjar inse att en platt tv inte behöver vara i silver eller i pionolack. Flera tillverkare har tagit fram träramar till sina tv-apparater som du kan sätta på tv:n. Men Northern Star gick lite längre, tillsammans med möbeldesignern Stefan Borselius tog man fram en tv som verkligen är annorlunda.

- Detta är en helt ny produkt på marknaden och idén fick vi när vi diskuterade TV:ns plats i hemmet. Nu när TV-apparaterna blir allt större blir de också mer svårplacerade men genom vårt designkoncept minimeras risken att den tar över hela rummet, säger Martin Ljunggren, marknadschef på Northern Star.

LCD:n kommer att visas upp för första gången i Malmstensbutiken i samband med Stockholm Furniture Fair 8-12 februari och kommer att få ett cirkapris på 39 990 kronor. Materialet är alltså lackad och oljad ek.
TV:n har inbyggd högtalare och i serien ingår också ett läderfodral för fjärrkontrollen. TV:n är från början en uppdaterad version av företagets 40 tums LCD-tv. Den är HD-ready och har dubbla tv-tuners.
Postad bild
Fjärrkontrollen har ett specialdesignat skal i läder.
Träram i lackad och oljad ek.
Postad bild
Samarbetet mellan Norhtern Star och Malmstensbutiken har inneburit en 40 tums LCD-tv i lackad och oljad ek.
Postad bild
Högtalarna är inbyggda i tv:n
Av: Niclas Lidström

Postad 04 april 2006 - 06:14

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hur funkar det med garantin på denna? Ska den skickas någonstans, vem är det som den ska till?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Garantin gäller i 2 år. All service utförs i Sverige. TV:n skickas till vår service ifall kunden har något problem. Normal service tid är 48 timmar.

Fler frågor? skicka PM eller skriv här i forumet.

Mvh
Micke

Postad 04 april 2006 - 06:18

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0

...
Själva panelen kommer från Samsung. Det är Samsungs senaste panel och den heter LTA400W2-L01.
...

Hur kan det vara den senaste panelen? Enligt den sida du refererar till, hos Samsung, så är produktionsstatus EOL (End Of Life). :D

Vad jag kan se så tillverkas endast LTA400WT och LTA400HS.

LTA400W2 måste vara från ett restlager, eller?

Men, jag gillar faktiskt utseendet (eller är det Whiskyn som börjat värka) :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

1.Att det är PVA mode och inte S-PVA mode. Vad har detta för praktisk betydelse?  :D

2.Att den är listad hos samsung som "end of life". Kommer detta att få några konsekvenser om det uppstår några problem med produkten, behov av reservdelar etc?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det här är två frågor som jag ser som viktiga, ser ut som om Swedx undviker att svara på dem ordentligt. Nu kommer en önskning, ge oss konkreta svar på detta snälla! :D

Postad 04 april 2006 - 09:10

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Jag är inte så haj på det här, men:

Detta är alltså bara en MONITOR, d v s den har ingen TV-tuner? :blink:

// Fnulan

Postad 04 april 2006 - 09:34

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

...
Själva panelen kommer från Samsung. Det är Samsungs senaste panel och den heter LTA400W2-L01.
...

Hur kan det vara den senaste panelen? Enligt den sida du refererar till, hos Samsung, så är produktionsstatus EOL (End Of Life). :D

Men, jag gillar faktiskt utseendet (eller är det Whiskyn som börjat värka) :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

1.Att det är PVA mode och inte S-PVA mode. Vad har detta för praktisk betydelse?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det här är två frågor som jag ser som viktiga, ser ut som om Swedx undviker att svara på dem ordentligt. Nu kommer en önskning, ge oss konkreta svar på detta snälla! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Tack för inlägget och vi undviker inte att svara på frågor (men ibland tar det tid). För oss är det viktigt att få frågor, för att på det sättet kan vi berätta mer och även bli bättre på det vi gör.

Nu till frågorn.

Panelen massproduceras än idag, och den köps av stora och kända företag i världen för att byggas in i deras TV. Tittar man på panelens specification så är dess värde bland det bästa som finns, även om det skiljer sig på vissa aspekter. kontrasten är 1000 jämfört med det senaste på 1200. Den är PVA och inte S-PVA (vilket jag svarade på tidigare). Responstiden är 8ms (för att undvika eftersläpningar). Visningsvinkeln är 89/89/89/89 vilket är bland det högsta. Att få all detta för priset vi erjbuder plus att det är massiv träram och inte billig plast, ja, jag måste säga att det är rena drömmen. Vi låter beslutet vara till våra kunden. Läs gärna vad de kunder som ha fått sina TV levererade har skrivit.

Postad 04 april 2006 - 09:36

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag är inte så haj på det här, men:

Detta är alltså bara en MONITOR, d v s den har ingen TV-tuner?  :huh:

// Fnulan

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Nej, det här är en komplet LCD-TV som är HD-ready och har följande ingångar
Scart 2 st
VGA 1 st
DVI 1 st
Komponen 1st
AV 1 st
S-video 1 st
TV (1 st analog TV-tuner)

Med andra ord, det är bara att koppla TV:n och börja titta.

Mvh

Micke

Postad 04 april 2006 - 09:47

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Är medveten om att detta inlägg är lite off topic men måste få visa detta.

Att svensk disign är välkänd framförallt utomlands är en sanning.
Det verkar bli högsta mode att ha en tv som är av trä för nu kommer efter följare till Svedx tv.
Jag har definitivt valt rätt tv både när det gäller disign och pris.
Hittade denna artikel.

40 tums LCD:
Northern Star-tv i lackad och oljad ek

Bort med borstad aluminium, fram med trä istället. Så tänkte Northern Star när de inledde ett samarbete med Malmstensbutiken i Stockholm. Resultatet blev en snygg tv i trä.

[2006-02-10 08:15] 

Fler och fler börjar inse att en platt tv inte behöver vara i silver eller i pionolack. Flera tillverkare har tagit fram träramar till sina tv-apparater som du kan sätta på tv:n. Men Northern Star gick lite längre, tillsammans med möbeldesignern Stefan Borselius tog man fram en tv som verkligen är annorlunda.

- Detta är en helt ny produkt på marknaden och idén fick vi när vi diskuterade TV:ns plats i hemmet. Nu när TV-apparaterna blir allt större blir de också mer svårplacerade men genom vårt designkoncept minimeras risken att den tar över hela rummet, säger Martin Ljunggren, marknadschef på Northern Star.

LCD:n kommer att visas upp för första gången i Malmstensbutiken i samband med Stockholm Furniture Fair 8-12 februari och kommer att få ett cirkapris på 39 990 kronor. Materialet är alltså lackad och oljad ek.
TV:n har inbyggd högtalare och i serien ingår också ett läderfodral för fjärrkontrollen. TV:n är från början en uppdaterad version av företagets 40 tums LCD-tv. Den är HD-ready och har dubbla tv-tuners.
Postad bild
Fjärrkontrollen har ett specialdesignat skal i läder.
Träram i lackad och oljad ek.
Postad bild
Samarbetet mellan Norhtern Star och Malmstensbutiken har inneburit en 40 tums LCD-tv i lackad och oljad ek.
Postad bild
Högtalarna är inbyggda i tv:n
Av: Niclas Lidström

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Alltid trevligt att fler företag nappar på våra ideer.

Swedx har jobbat med dataprodukter och LCD-TV i tre år nu och vi har nyligen introducerat våra produkter starkt i den svenska marknaden. Att andra följer efter betyder mer och mer att vi är på rätt väg.

Jämför gärna priset på våra produkter och vår konkurrenters. Just nu kan man köpa nästan 3 st av vår 40 tum till priset av 1 av deras. Det blir inte så svårt att välja. Jag hade gärna jämfört specifikationen på deras produkter, men hittar inte info om det.

Mvh

Micke

Postad 04 april 2006 - 09:52

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlägg
  • 0
Tack för svaret! Vad skiljer PVA o S-PVA?

Postad 04 april 2006 - 10:20

Unregistered0ac7936c
  • Unregistered0ac7936c
  • Forumräv

• 753 inlägg
  • 0

Kan nån förklara varför denna TV inte finns med bland prisjakts produkter? De andra Swedx finns ju där men inte 40":aren?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu finns den med!

Postad 04 april 2006 - 10:25

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0

Hej

Nej, det här är en komplet LCD-TV som är HD-ready och har följande ingångar
Scart 2 st
VGA 1 st
DVI 1 st
Komponen 1st
AV 1 st
S-video 1 st
TV (1 st analog TV-tuner)

Med andra ord, det är bara att koppla TV:n och börja titta.

Mvh

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Micke

Om du tittar här nedan så står det dual tuner.
Hur ska man tolka det.
Singel=en
Dual=dubbel

SWEDX 40 inch Wide HDTV Monitor. Mahogny trä
[XV1-40TV-SP1] 20,900.00kr 12,900.00kr
Klicka för förstoring

XV1-40 LCD-TV inbäddad i massivt trä.

SWEDX nya 40 tums LCD-TV är den ultimata multimedia produkt för ditt hem eller kontor. Njut av din favoritfilm eller visa företagets presentation, vad du än åtrår så är XV1-40 din perfekta partner. Upplösningen är 1366x768 pixlar och den har en kontrast på 1000:1, samt en ljusstryka på 500 cd/m2. Den har även bild i bild funktion. Ljudet återges av de två högtalarna som finns integrerade och uteffekten är 2x10 watt. Med Dolby Surround© får man en skön känsla när man tittar på en film. Till denna LCD-TV ingår det bordstativ samt Väggmonteringssats som ger dig möjligheten att placera den på något bord eller hänga den snyggt på väggen.

Det naturliga trät ger värme och distinktion för alla rum, och smälter diskret in i vilken miljö som helst. Tack vare hög precision Samsung teknologi går XV1-40 till en av världens tunnaste LCD-TV:n. Inte nog med att vi erbjuder den senaste teknologin, så är även våra produkter mer miljövänliga och säkrare (bl.a. brandrisken) än plastinramade monitorer.
Denna product är tillfälligt slut. Nya beställning kommer att leverers om 6 veckor (vecka 19). Leveransgaranti gäller för all ordrar lagda tom vecka 16.
Spekificaiton XV1-40
Resolution: Wide XGA
Aspekt Ratio: 16:9
Resolution PC: 1,366 x 768 @ 60 Hz
Antal pixlar: 1,366 x 768
Pixel pitch(mm): 0,648 H x 0,216 V
HDTV Ja
HDTV Grad 1366H x 768V
Aktivt område(mm): 885.2mm x 497.7mm
Typ: PVA
Färger: 16.7M
Färg Gomul: 72%
kontrast Radio(typ): 1000:1
Ljusstyrka (cd m2): 500
Svarstid: 8ms
Visningsvinkel: 89/89/89/89 (±178)
Gränssnitt: LVDS
Färgdjup: 24bit
H Sync frekvens: 30-80KHz
V Sync frekvens: 56-75Hz
Ljud: 2 x 10W
Strömkälla: 110-240 V
Plug and Play Funktion: Tillgänglig
Strömförbrukning: Normal < 190.0W
Strömförbrukning. Stand-by: <5W
Analog ingångar: Analog RGB(0.7Vp-p). S-VIDEO. Composite video. YpbPr/YcbCr SCART1(RGB+CVBS). SCART2(CVBS+Y/C).
Digital ingång DVI (Digital Video Input) (HDCP)
TV Sektion: PAL/NTSC/SECAM, SECAM L/L. VHF-L:49.75-160.25 Mhz. VHF-H:168.25-450.25 Mhz. UHF: 451.25-863.25 Mhz 180 Channel. Dual Tuner.
Scart: Scart1:RGB or CVBS. Scart2:CVBS or Y/C. Hot plug and auto play.
TeleText & Nicam: Support the TeleText and Nicam at the situation of CVBS, S-VIDEO, SCART1, TV.
PIP & POP: Ja/Ja
OSD språk: English,Italian,French,Spanish, Portuguese.
Support läge: DOS, VGA, SVGA, XGA,UXGA,WUXGA.
kontroll knappar: AUTO/EXIT,VOL-,VOL+,POWER,CH-,CH+,MENU.
Dimension(mm): 1131mm x 662mm x 110mm.
Dimension(mm): 1131mm x 697mm x 185mm (with stand).
Vikt: 26 kg.

Denna produkt inkom i vårt sortiment den tisdag 30 augusti, 2005.
Recensioner

***Inlägget redigerat, tänk på att inte citera om du inte måste. (Regel 7.9) //Loofy

Redigerat av Unregistered4085fea2, 06 april 2006 - 19:49.

Postad 04 april 2006 - 10:48

Unregisteredee5b9312
  • Unregisteredee5b9312
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
En 46-tumsversion har nämnts tidigare i denna tråd. Micke, kan du konfirmera att en sådan kommer att säljas? När kommer den i så fall, och kommer den att ha exakt samma spec som 40-tummaren?

Kommer det även en 50-tummare? Prisnivå?

// Fnulan

Postad 04 april 2006 - 11:26

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Tack för svaret! Vad skiljer PVA o S-PVA?

<{POST_SNAPBACK}>

S-PVA ska förbättra visningsvinkeln och utöka kontrasten jämfört med PVA.

Visningsvinkeln på vår panel är 89/89/89/89, alltså 1 grad från 90/90/90/90 som S-PVA förbättrar. Kontrasten är 1000 jämfört med 1200 med S-PVA.

Mvh

Micke

Postad 04 april 2006 - 11:34

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Vore inte en utan högtalre en ide också? Och en i oljad EK kanske!

***Inlägget redigerat, tänk på att inte citera om du inte måste. (Regel 7.9) //Loofy

Redigerat av Unregistered16e91aee, 06 april 2006 - 19:50.

Postad 04 april 2006 - 11:52

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hej Micke

Om du tittar här nedan så står det dual tuner.
Hur ska man tolka det.
Singel=en
Dual=dubbel

[XV1-40TV-SP1]  20,900.00kr 12,900.00kr
Klicka för förstoring

XV1-40 LCD-TV inbäddad i massivt trä.

SWEDX nya 40 tums LCD-TV är den ultimata multimedia produkt för ditt hem eller kontor. Njut av din favoritfilm eller visa företagets presentation, vad du än åtrår så är XV1-40 din perfekta partner. Upplösningen är 1366x768 pixlar och den har en kontrast på 1000:1, samt en ljusstryka på 500 cd/m2. Den har även bild i bild funktion. Ljudet återges av de två högtalarna som finns integrerade och uteffekten är 2x10 watt. Med Dolby Surround© får man en skön känsla när man tittar på en film. Till denna LCD-TV ingår det bordstativ samt Väggmonteringssats som ger dig möjligheten att placera den på något bord eller hänga den snyggt på väggen.

Det naturliga trät ger värme och distinktion för alla rum, och smälter diskret in i vilken miljö som helst. Tack vare hög precision Samsung teknologi går XV1-40 till en av världens tunnaste LCD-TV:n. Inte nog med att vi erbjuder den senaste teknologin, så är även våra produkter mer miljövänliga och säkrare (bl.a. brandrisken) än plastinramade monitorer.
Denna product är tillfälligt slut. Nya beställning kommer att leverers om 6 veckor (vecka 19). Leveransgaranti gäller för all ordrar lagda tom vecka 16.
Spekificaiton  XV1-40
Resolution:  Wide XGA
Aspekt Ratio:  16:9
Resolution PC:  1,366 x 768 @ 60 Hz
Antal pixlar:  1,366 x 768
Pixel pitch(mm):  0,648 H x 0,216 V
HDTV  Ja
HDTV Grad  1366H x 768V
Aktivt område(mm):  885.2mm x 497.7mm
Typ:  PVA
Färger:  16.7M
Färg Gomul:  72%
kontrast Radio(typ):  1000:1
Ljusstyrka (cd m2):  500
Svarstid:  8ms
Visningsvinkel:  89/89/89/89 (±178)
Gränssnitt:  LVDS
Färgdjup:  24bit
H Sync frekvens:  30-80KHz
V Sync frekvens:  56-75Hz
Ljud:  2 x 10W
Strömkälla:  110-240 V
Plug and Play Funktion:  Tillgänglig
Strömförbrukning:  Normal < 190.0W
Strömförbrukning. Stand-by:  <5W
Analog ingångar:  Analog RGB(0.7Vp-p). S-VIDEO. Composite video. YpbPr/YcbCr SCART1(RGB+CVBS). SCART2(CVBS+Y/C).
Digital ingång  DVI (Digital Video Input) (HDCP)
TV Sektion:  PAL/NTSC/SECAM, SECAM L/L. VHF-L:49.75-160.25 Mhz. VHF-H:168.25-450.25 Mhz. UHF: 451.25-863.25 Mhz 180 Channel. Dual Tuner.
Scart:  Scart1:RGB or CVBS. Scart2:CVBS or Y/C. Hot plug and auto play.
TeleText & Nicam:  Support the TeleText and Nicam at the situation of CVBS, S-VIDEO, SCART1, TV.
PIP & POP:  Ja/Ja
OSD språk:  English,Italian,French,Spanish, Portuguese.
Support läge:  DOS, VGA, SVGA, XGA,UXGA,WUXGA.
kontroll knappar:  AUTO/EXIT,VOL-,VOL+,POWER,CH-,CH+,MENU.
Dimension(mm):  1131mm x 662mm x 110mm.
Dimension(mm):  1131mm x 697mm x 185mm (with stand).
Vikt:  26 kg.

Denna produkt inkom i vårt sortiment den tisdag 30 augusti, 2005.
Recensioner

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för ditt inlägg. Det var fel på hemsidan och ver ber om ursäkt för det. TV:n har 1 st analog TV-tuner inbyggd och inte 2 st.

Det är rättat nu på hemsidan.

Mvh

Micke

Redigerat av Loofy, 06 april 2006 - 19:51.

Postad 04 april 2006 - 11:53

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

En 46-tumsversion har nämnts tidigare i denna tråd. Micke, kan du konfirmera att en sådan kommer att säljas? När kommer den i så fall, och kommer den att ha exakt samma spec som 40-tummaren?

Kommer det även en 50-tummare? Prisnivå?

// Fnulan

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Ja, vi håller på med en 46 tum LCD-TV. Inga klara uppgifter gällande specifikation och pris ännu tyvärr. *Återkommer så fort informationen är tillgänglig.
Mvh
Micke

Postad 04 april 2006 - 11:55

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Vore inte en utan högtalre en ide också? Och en i oljad EK kanske!

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för inlägget. Visst kan ditt förslag vara intressant, men vi måste börja någonstans och utveckla därefter. Om vi märker att kunderna eftersträvar versioner utan högtalare eller ett annat träslag så kommer vi att överväga att producera sådana produkter.

Mvh

Micke

Redigerat av Loofy, 06 april 2006 - 19:52.

Postad 04 april 2006 - 21:39

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0
absolut en av de snyggare aparaterna jag sett... näst efter samsungarna som har V-form...

Postad 04 april 2006 - 22:12

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Jag lägger förmodligen en beställning i morgon på en mahogny, om banken hunnit utföra mina överföringar rätt tills dess!

Leverans på min kommer jag inte begära förrän i maj, så bilder på den kommer få vänta..

//Loofy

Postad 05 april 2006 - 07:22

Unregisteredd4f87b02
  • Unregisteredd4f87b02
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Är det ingen som har vägghängt sin tv och har bilder?

Postad 05 april 2006 - 10:59

arjan81
  • arjan81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hej Micke på swedx
När vet ni vilket datum ni får in skärmarna, hur stor chans är det att dom dyker upp nästa vecka?

Postad 05 april 2006 - 13:02

Unregistered7f9d09cb
  • Unregistered7f9d09cb
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har tänkt hänga upp TVn på väggen till helgen om det hinns med annars ibörjan
av nästa vecka så då kan jag plåta och lägga in några nya bilder.

Postad 05 april 2006 - 15:39

Reikost
  • Reikost
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

...
...

Men, jag gillar faktiskt utseendet (eller är det Whiskyn som börjat värka) ;)

<{POST_SNAPBACK}>

2.Att den är listad hos samsung som "end of life". Kommer detta att få några konsekvenser om det uppstår några problem med produkten, behov av reservdelar etc?  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Det här är två frågor som jag ser som viktiga, ser ut som om Swedx undviker att svara på dem ordentligt. Nu kommer en önskning, ge oss konkreta svar på detta snälla! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Tack för inlägget och vi undviker inte att svara på frågor (men ibland tar det tid). För oss är det viktigt att få frågor, för att på det sättet kan vi berätta mer och även bli bättre på det vi gör.

Nu till frågorn.

Panelen massproduceras än idag, och den köps av stora och kända företag i världen för att byggas in i deras TV. Tittar man på panelens specification så är dess värde bland det bästa som finns, även om det skiljer sig på vissa aspekter. kontrasten är 1000 jämfört med det senaste på 1200. Den är PVA och inte S-PVA (vilket jag svarade på tidigare). Responstiden är 8ms (för att undvika eftersläpningar). Visningsvinkeln är 89/89/89/89 vilket är bland det högsta. Att få all detta för priset vi erjbuder plus att det är massiv träram och inte billig plast, ja, jag måste säga att det är rena drömmen. Vi låter beslutet vara till våra kunden. Läs gärna vad de kunder som ha fått sina TV levererade har skrivit.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur kan den fortfarande massproduceras när Samsung anger att produktionsstatus är EOL (End Of Life)?

Edit: Pratade precis med Samsung och panelen är mycket riktigt EOL (End Of Life). Den produceras INTE längre så att gå ut som företagare och säga detta inger inget seriöst intryck tycker jag...

Redigerat av Reikost, 05 april 2006 - 16:15.

Postad 05 april 2006 - 16:11

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2 473 inlägg
  • 0
Reikost: Produceras gör den nog inte, dock så har de säkert ett stort säljlager av paneler (säljer ut till företag såsom Swedx till ett lågt pris sålänge de har paneler kvar i lagret).

Det är ju därför du kan få en juste 40tums LCD med träpanel för just det priset! ;)

Postad 05 april 2006 - 16:28

Incognito
  • Incognito
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen fått den! =)
Den är ju faktiskt riktigt snygg i verkligheten. Var lite orolig då jag varit lite tveksam till designen men passar riktigt bra in här då mina övriga möbler är av liknande träslag.
Tittade lite på TV via digitalbox och det såg riktigt bra ut.
Slängde i Det Stora Blå i DVD-spelaren (gammal kass United-modell via scart)
och resultatet blev över förväntan.
Enda negativa jag märkt än så länge är att den är rätt känslig för direkt belysning (men det kanske gäller för LCDs i allmänhet?) Iofs så står den vinklad så att mera solljus faller på den än min förra TV.
Jag får återkomma när jag testat den mera.

Jag har inte testat att manipulera med inställningarna än. Är det lönt?

Redigerat av Incognito, 05 april 2006 - 16:38.

Postad 05 april 2006 - 16:50

Unregistered3982dea4
  • Unregistered3982dea4
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Den här tv Amitech 40L950 Har också samma panel enligt amitech

Postad 06 april 2006 - 06:05

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Reikost: Produceras gör den nog inte, dock så har de säkert ett stort säljlager av paneler (säljer ut till företag såsom Swedx till ett lågt pris sålänge de har paneler kvar i lagret).

Det är ju därför du kan få en juste 40tums LCD med träpanel för just det priset! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för inlägget.

Om vi ska anta att din motivering är rätt och att vi köper den här panelen super billigt från Samsung, hur kan du förklara att andra företag säljer 40 tum LCD-TV med just den här panelen för över 20.000?

Som jag sade tidigare, vi säljer den här produkten för 12.900 kr för att vi vill skapa kännedom om vårt varumärke.

Vill man veta vad våra kunder upplever angående kvalitet och prestanda, man kan läsa inläggen som skrivits av kunder som har köpt TV:n.

Postad 06 april 2006 - 06:11

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hej Micke på swedx
När vet ni vilket datum ni får in skärmarna, hur stor chans är det att dom dyker upp nästa vecka?

<{POST_SNAPBACK}>

Vi får in en delleverans den här veckan och vi kommer att leverera ett visst antal under nästa vecka. De som besällt först får först.

Postad 06 april 2006 - 08:04

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2 592 inlägg
  • 0

...
...

Men, jag gillar faktiskt utseendet (eller är det Whiskyn som börjat värka) ;)

<{POST_SNAPBACK}>

1.Att det är PVA mode och inte S-PVA mode. Vad har detta för praktisk betydelse?   :D

2.Att den är listad hos samsung som "end of life". Kommer detta att få några konsekvenser om det uppstår några problem med produkten, behov av reservdelar etc?  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Det här är två frågor som jag ser som viktiga, ser ut som om Swedx undviker att svara på dem ordentligt. Nu kommer en önskning, ge oss konkreta svar på detta snälla! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

Nu till frågorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Hur kan den fortfarande massproduceras när Samsung anger att produktionsstatus är EOL (End Of Life)?

Edit: Pratade precis med Samsung och panelen är mycket riktigt EOL (End Of Life). Den produceras INTE längre så att gå ut som företagare och säga detta inger inget seriöst intryck tycker jag...

<{POST_SNAPBACK}>

Är det så viktigt vilken panel det är? Kolla på bilden istället. Jag vet inte hur bilden är på denna LCD men jag är väldigt säker på att elektroniken bakom är minst lika viktig som panelen i sig.

Att bara kolla specar och tillverkningsdatum är ju löjligt om TV´n är bra, när den dessutom är snuskbillig så borde du ju inte klaga.

case

Postad 06 april 2006 - 08:10

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Hej

Jag vill be ödmjukt de kunder som har köpt våra produkter att skriva en recension på vår hemsida om vad de tycket om våra produkter. Adressen är SWEDX

Postad 06 april 2006 - 10:40

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
micke, du har en recension av mig framåt slutet på maj. :)

//Loofy

Postad 06 april 2006 - 10:51

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Hej Micke

Om jag uppfattar detta rätt så kan man se på skarp-hdtv i upplösningen 1920 × 1080 pixel.
Postad bild
Förutsatt at man har en hdtv box med hd-singnal i upplösning 1920 × 1080 pixel ansluten.

Fråga:
Hur mycket beskuren blir bilden i tv-rutan dvs hur stor blir den svart ramen i ytterkant tv-ruta.
Om Du ser på bilden ovan och hel bildruta är (HDTV 1080 =1920x1080px)
Blir bilden då (HDTV 720 =1280x720px)

Detta står i spesen:
Support läge: DOS, VGA, SVGA, XGA,UXGA,WUXGA.

Micke vill Du svara så tydligt och utförligt Du kan så vi slipper en ny (Samsungpanel diskution)

Här en länk till hdklipp så att det går att testa.
1080i=1920x1080px

Postad 06 april 2006 - 10:59

Reikost
  • Reikost
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tack för inlägget.

Om vi ska anta att din motivering är rätt och att vi köper den här panelen super billigt från Samsung, hur kan du förklara att andra företag säljer 40 tum LCD-TV med just den här panelen för över 20.000?

Som jag sade tidigare, vi säljer den här produkten för 12.900 kr för att vi vill skapa kännedom om vårt varumärke.

Vill man veta vad våra kunder upplever angående kvalitet och prestanda, man kan läsa inläggen som skrivits av kunder som har köpt TV:n.

<{POST_SNAPBACK}>

Du/ni på Swedx har gått ut och sagt att denna panelen fortfarande massproduceras när den inte längre gör det. I mina ögon inger inte det mycket för vem vet vad du/ni mer säger som inte stämmer om produkten.

Att andra företag säljer skärmar i samma storlek och med samma panel för mer pengar är för att dom har ett mer känt namn och det tar dom betalt för samt att det säkerligen sitter lite bättre teknik i - bildbehandlingskretsarna mm.

Postad 06 april 2006 - 11:09

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0

OKi oki allt låter väldigt bra...  :)
Lite fråger både till köpare och säljare:

Men hur blir bilden om man kör den vi vanlig antenn ???
(Mycket bättre digitalt ???)
Hur kan det komma sig att HDMI saknas ???
Hur blir bilden via Komponent från dvdn ???
Hur funkar det om apparaten skulle gå sönder, ska jag frakta den upp till Stockholm då ???
E det mycket reflektioner i tv ???

Trä e coolt!  :(
Synd på den otroligt fula fjärren...

(Ingen som har den i Lund/ Malmö området ?)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej

(Mycket bättre digitalt ???)

SVAR: JA

SVAR: Min personliga uppfattning är att HDHI i nuläget brottas med problem så DVI är bättre.Ljudet kan man ju fixas på annat bättre sätt.

Postad 06 april 2006 - 11:21

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
Reikost:
Saken är ju ganska enkel i det fallet. Gå och köp dig en annan TV med motsvarande prestanda. Men du kommer garanterat få betala mer än 13 000:- för den.

//Loofy

Postad 06 april 2006 - 11:22

Unregisteredf6cac908
  • Unregisteredf6cac908
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Hej Micke

Om jag uppfattar detta rätt så kan man se på skarp-hdtv i upplösningen 1920 × 1080 pixel.
Postad bild
Förutsatt at man har en hdtv box med hd-singnal i upplösning 1920 × 1080 pixel ansluten.

Fråga:
Hur mycket beskuren blir bilden i tv-rutan dvs hur stor blir den svart ramen i ytterkant tv-ruta.
Om Du ser på bilden ovan och hel bildruta är (HDTV 1080 =1920x1080px)
Blir bilden då (HDTV 720 =1280x720px)

Detta står i spesen:
Support läge:  DOS, VGA, SVGA, XGA,UXGA,WUXGA.

Micke vill Du svara så tydligt och utförligt Du kan så vi slipper en ny (Samsungpanel diskution)

Här en länk till hdklipp så att det går att testa.
1080i=1920x1080px

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl rätt uppenbart att om du kör en PC i 1366x768 kommer det bli hela bilden om programmet skalar upp hela bilden. Kör du HD-DVD kan du låta spelaren skala och skicka ut i 720p som tvn klarar.

Postad 06 april 2006 - 11:58

Reikost
  • Reikost
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Reikost:
Saken är ju ganska enkel i det fallet. Gå och köp dig en annan TV med motsvarande prestanda. Men du kommer garanterat få betala mer än 13 000:- för den.

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som om ni inte har något emot att Swedx går ut och säger att panelen fortfarande massproduceras när den inte har gjort det på ett bra tag. Vad mer säger dom som inte stämmer?

Nu är ju inte detta ett pris som kommer vara i all evighet utan detta priset är för att locka till sig köpare. Vad kommer skärmen kosta sedan? På deras hemsida står ju priset 20.900:- överstruket så menas det att detta blir riktpriset efter att introduktionspriset passerat så finns det ju klart mycket bättre och säkrare alternativ.

Siba, Onoff mm är ju inte intresserade av att ta in Swedex's sortiment (hur det är med deras export vet jag inte) men är det bara Sverige som är den stora marknaden så undrar man ju hur länge företaget kommer att gå runt?

Lockades först av det låga priset men fler faktorer spelar in så jag kommer inte falla för frestelsen.

Postad 06 april 2006 - 12:06

Unregisteredf6cac908
  • Unregisteredf6cac908
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Om du köper en TV på onoff, bryr du dig om panelen tillverkas fortfarande eller inte?

Uppropå priset så sa killen på swedx när jag va där och kolla att den skulle kosta runt 18k när introduktionserbjudandet va slut. Vilket fortfarande är ett helt okej pris för tvn.

Redigerat av Unregisteredf6cac908, 06 april 2006 - 19:55.

Postad 06 april 2006 - 12:19

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4 120 inlägg
  • 0
EDIT: Mycket riktigt... felciterat, ber om ursäkt.

Men detta kvarstår fortfarande:
Hur vet du det förresten? Har du varit på fabriken och tittat? Att det står EOL på en tillverkares hemsida behöver ju egentligen bara innebära att dem håller på att byta till en annan. Vet inte hur gammal den här panelen är, men utvecklingen går snabbt framåt och det vill nog tillverkarna av paneler oxå ge sken av genom att ständigt komma med nya modellbeteckningar på grejjerna för att hålla uppe priset.
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Poängen är som sagt att tillverka gärna vill ge sken av att dem har plockat fram en helt ny produkt.

Nu är ju inte detta ett pris som kommer vara i all evighet utan detta priset är för att locka till sig köpare. Vad kommer skärmen kosta sedan? På deras hemsida står ju priset 20.900:- överstruket så menas det att detta blir riktpriset efter att introduktionspriset passerat så finns det ju klart mycket bättre och säkrare alternativ.

Precis. Detta är ju en ny grej. Träram hör inte till vanligheterna. Att man som regel ställer sig med taggarna utåt när det kommer något nytt är naturligt. För att undanröja denna typ av barriär så måste man locka på något sätt, i detta fall med ett helt oemotståndligt pris.
Jag ser inget fel i att locka konsumenter, och marknadsföra sig på detta sätt. Jag personligen lyssnar 100 ggr hellre till vad vanliga användare anser om produkten, dess brister och fördelar framför ett test gjort av personal som får betalt av tillverkaren för att recensera deras produkt.

Siba, Onoff mm är ju inte intresserade av att ta in Swedex's sortiment (hur det är med deras export vet jag inte) men är det bara Sverige som är den stora marknaden så undrar man ju hur länge företaget kommer att gå runt?

Dem stora gamarna i sverige dem lever ENBART på volym. - kvalité på det dem säljer spelar ingen roll - bara dem får sålt grejer. Swedx gör ju här ett försök att få ett snack om plattTV med träram på gatan, och på så sätt ta sig runt och få gamarna att förstå att träram faktiskt funkar!
Se bara inlägget om nån TV med träram för 40 000:- !!!

Lockades först av det låga priset men fler faktorer spelar in så jag kommer inte falla för frestelsen.

Alla står fria för sitt val.
Vi har försökt jagat "hakar" till det låga priset. Du har hittat en som betyder mycket för dig. Utan att ha tittat på TVn i verkligheten :) :( avfärdar du den pga en förtroendekris som du upplever hos återförsäljaren. Sånt kan ju hända. Men det kommer kosta dig 8000:- och somliga tycker det är värt det - andra inte.

//Loofy

Redigerat av Unregistered42611, 06 april 2006 - 12:48.

Postad 06 april 2006 - 12:36

Reikost
  • Reikost
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Om du köper en TV på onoff, bryr du dig om panelen tillverkas fortfarande eller inte?

<{POST_SNAPBACK}>

Fortfarande så inger inte falska påståenden från en tillverkare ett seriöst intryck. Alla fakta borde tillverkaren känna till...speciellt när man representerar sitt företag på ett offentligt forum och informationen sprids som en löpeld!

Postad 06 april 2006 - 12:41

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Reikost:

//Loofy

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som om ni inte har något emot att Swedx går ut och säger att panelen fortfarande massproduceras när den inte har gjort det på ett bra tag. Vad mer säger dom som inte stämmer?

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för inlägget.

Här har du länken från Samsungs hemsida där det står att panelen massproduceras fortfarande
http://www.samsung.c...W2/LTA400W2.htm
Vill du verkligen veta vad vår produkt står för, varför inte köpa en och testa den ordentligt och då vet du vad du har fått för pengarna. Du har ju öppetköp, så du kan alltid lämna tillbaka TV:n om du är missnöjd.

För de som undrar vad det är för elektronik som sitter bakom panelen, så kan jag säga att den kommer från ett av Sydkoreas största tillverkare för sk AD-Boards.

Allt som vi har sagt stämmer, och alla som har fått sina TV är mer än nöjda och det kan ni se om ni läser deras inlägg.

Så, vilka fler faktorer är viktiga för dig för att falla för "frestelsen"? Jag besvarar gärna dina frågor.

Postad 06 april 2006 - 12:56

Unregistered4085fea2
  • Unregistered4085fea2
  • Forumräv

• 645 inlägg
  • 0
Sydkoreas största tillverkare för sk AD-Boards.

Micke

Kan Du lägga ut specen på AD-Borden.

Postad 06 april 2006 - 12:58

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

• 1 006 inlägg
  • 0
OKi oki allt låter väldigt bra... :)
Lite fråger både till köpare och säljare:

Hur blir bilden via Komponent från dvdn ???
Hur funkar det om apparaten skulle gå sönder, ska jag frakta den upp till Stockholm då ???
E det mycket reflektioner i tv ???

Trä e coolt! :(
Synd på den otroligt fula fjärren...

(Ingen som har den i Lund/ Malmö området ?)

Postad 06 april 2006 - 13:15

mickesalloum
  • mickesalloum
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Sydkoreas största tillverkare för sk AD-Boards.

Micke

Kan Du lägga ut specen på AD-Borden.

<{POST_SNAPBACK}>

Spec. på AD-boarden:

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  1.png   100,27K   646 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  2.png   98,75K   310 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  3.png   39,62K   276 Antal nerladdningar

Postad 06 april 2006 - 13:15

Zeke82
  • Zeke82
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej mickesalloum

Jag registrerade mig idag enbart för att berätta att jag kommer droppa förbi er butik i Norrviken efter jobbet och kika på er produkt. Jag hoppas verkligen att ni inte tappar lusten att satsa på erat koncept efter all kritik som ges, trots att det är fritt fram för var och en att besöka er butik och fysiskt bedömma varans kvalité- istället för att bygga sina argument baserat på annat än "on place evaluation", som vi så fint använder uttrycket på mitt jobb.

Om jag köper denna produkt så kommer jag att skriva en utförlig recension, och det vore bra om ni andra som redan har denna TV gör det samma. Det vore inte mer än rätt gentemot SWEDX om ni är nöjda med denna produkt för ett sådant attraktivt pris.

Jag nickar samma på www.sweclockers.com och driver en privat firma www.victorhaglund.com för er som har åsikter om nyregistrerade "partiska" medlemmar.

Nu har det redan skrivits i tråden om hur nöjda kunderna varit vid ett besök, men jag skriver naturligtvis en rad om jag delar denna upplevelse eller ej.

Ha en trevlig dag,

Mvh / Z

Postad 06 april 2006 - 13:23

Unregistered7f9d09cb
  • Unregistered7f9d09cb
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag hear lagt in en bild i mitt galleri där jag spelar upp ett 1080p klipp från
min dator via DVI ingången.Jag har inte gjort någon inställning utan bara kopplat ihop
datorn med tvn och kört klippet.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.