Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Cambridge 840A *

213 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 januari 2008 - 22:02

akelius
  • akelius
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Ok lest,skall ge den lite tid....hoppas att en förändring åt det positiva hålet sker skulle vara synd bli av med den efter så många månaders väntetid.

Postad 18 januari 2008 - 00:59

akelius
  • akelius
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Vad ska du köpa nu maVeRIC? varför säljer du din cambridge?Köpa V2an :) !?

Postad 24 januari 2008 - 23:01

akelius
  • akelius
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Undrar hur Cambridge 840C dacar är om man kopplar från datorn till exempel?

Postad 24 januari 2008 - 23:03

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Undrar hur Cambridge 840C dacar är om man kopplar från datorn till exempel?

Bra :)

Vad ska du köpa nu maVeRIC? varför säljer du din cambridge?Köpa V2an ;) !?

Det var det som var meningen .. men man vill inte betala vad den är värd så då får det vara ..

Folk tror att de skall ge halva priset för en stärkare som inte innhåller "rörliga delar"
Kan köpa det vad gäler cd och dvd spelare .. Men absolut inte stärkare..

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 24 januari 2008 - 23:05.

Postad 24 januari 2008 - 23:50

akelius
  • akelius
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Maveric.....Jag säger så där : Behåll din förstärkare...,varför? Därför att jag som har haft 840A V.1 hemma under ett par veckor innan jag fick min V.2 märker ingen skillnad alls när det gäller det ljudmässiga och ibland tyckte jag att t.om. V.1an lät bättre :) , och andra sidan kommer du bara att förlora pengar, och den ljudmässiga skillnad är inte värd det.
Nu är det bara att låna för min del en 840C hem och höra vad den går för.
Lycka till!!

Postad 27 januari 2008 - 00:27

mogatron
  • mogatron
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Här finns ett utdrag från What HiFi där 840 V2 testas.

http://www.cambridge...AV2licensed.pdf

Måste vara en hel del förbättrat om den gått från 3:a i betyg till femma i och med V2!

Postad 27 januari 2008 - 00:34

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Måste vara en hel del förbättrat om den gått från 3:a i betyg till femma i och med V2!

840A har alltid haft 5a i betyg :D

Akelius
Det stannar hos mig ... kommer inte att uppgradera då det inte går på annat
sätt än att sälja o köpa nytt och det gör jag inte ..

Jag är ju så förbaskat nöjd som det är idag ..
Det var bara uppgraderingsjävlen som drog i mig :D

Maveric :D

Postad 28 januari 2008 - 12:07

akelius
  • akelius
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Glöm inte ta bort annonsen maVeriC :blush: !!

Postad 06 februari 2008 - 10:13

akelius
  • akelius
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Nu med lite bilder,kolla Mitt galleri.

Postad 22 mars 2008 - 21:08

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4 884 inlägg
  • 0
Någon som kör denna stärkare balanserat?
Någon som i så fall testat ljudet även obalanserat?

Jag har beställt en Original 2008 mkII som har balanserade utgångar... :)

Postad 27 mars 2008 - 19:16

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Hämtade min Cambridge 840A V.2 idag och fick genast problem med den :P När förstärkaren blivit varm så knäpper det i högra högtalaren när man sänker och höjer volymen.

Är otroligt besviken just nu för har väntat ett tag på att dom skulle få hem en till mig i svart och nu när jag äntligen fått den så strular det. Åkte in och lämna tillbaka den idag så dom ska lyssna på den imorgon och hittar dom samma fel så har jag rätt till en ny. Problemet är bara att det finns inga svarta i lager och dom vet inte när det kommer in heller.

Det är ju själva f-n också att det ska strula när ljudet förövrigt var underbart direkt ur kartong kan ju tänka mig hur det blir när man spelat in den då.

Hittade även en tråd på AVFORUMS med samma problem och han har provat 3st :D

Länk: http://www.avforums....ad.php?t=641395

Postad 27 mars 2008 - 20:03

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Cambridge verkar lida av problem med volymkontrollen. Min är nu färdig att hämta efter reparation pga stegrande volym. När man läser runt så finns det ett flertal som drabbats av olika problem relaterade till detta.

Redigerat av sossen, 27 mars 2008 - 20:04.

Postad 27 mars 2008 - 20:23

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Cambridge verkar lida av problem med volymkontrollen. Min är nu färdig att hämta efter reparation pga stegrande volym. När man läser runt så finns det ett flertal som drabbats av olika problem relaterade till detta.

Ja detta är ju oehört synd på en annars väldigt väljudande förstärkare. Man förväntar sig ju lite kvalité när man betalar 11000:- för en förstärkare. Hoppas verkligen jag får en bra lösning på detta problemet av min lokala HiFi-klubb har aldrig behövt returnera något innan där, det är ju nu man kommer få svar på deras välvilja och service.

Postad 27 mars 2008 - 23:26

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Ja detta är ju oehört synd på en annars väldigt väljudande förstärkare. Man förväntar sig ju lite kvalité när man betalar 11000:- för en förstärkare. Hoppas verkligen jag får en bra lösning på detta problemet av min lokala HiFi-klubb har aldrig behövt returnera något innan där, det är ju nu man kommer få svar på deras välvilja och service.

Under de 3 veckor reperationen tog fick jag låna förstärkare av Hifiklubben. Mycket tacksam för detta.

Postad 28 mars 2008 - 15:58

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Varit och hämtat hem förstärkaren igen. Dom hade inte hittat något fel utan allt fungerade bra när dom provade, var även uppkopplad när jag kom så jag kunde prova själv. Vi kom överens att jag skulle prova hemma över helgen för att se om det uppkommer igen.

Men det som slog mig när jag körde hem var att dom inte kört med samma el-kabel som följde med utan dom körde med en annan. Så jag provade med en annan el-kabel jag hade hemma och än så länge har allt fungerat perfekt.

Bara hoppas det fungerar nu så blir jag mer än nöjd för den är som sagt en fröjd att lyssna på :huh:

Postad 01 april 2008 - 23:18

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Nu är min stärkare på service ..

Fick problem med ljud ( trots att ingen källa var på ) när jag valt ingången för "fixed" när fixed är på högsta volym
( vilket det skall kunna vara utan problem )

Vad som fick mig till att lämna in den .. var att jag kunde höra ljud från andra källor
som kopplats till andra ingångar än den som jag valt som fixed när jag valde fixed ( är ni med :blush: )

Det får aldrig slå igenom på en stärkare och framför allt inte på en stärkare som kostar
över 10.000 kr .. ( jag har original stärkaren )

Vad gäller det först nämda ... så vill man ju inte ha bi -ljud och man skall kunna ställa fixed
i 00 läget .. dvs "full patte" detta då man inte vill att flerkanalaren skall behöva förstärka
ljudet i en lågnivåutgång mer än nödvändigt.

Någon annan som märkt av dessa problem ?

Maveric :lol:

Redigerat av Unregistered1103, 02 april 2008 - 01:50.

Postad 02 april 2008 - 02:54

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
"Välkommen" till klubben Maverick :blush:

Synd med alla volymproblem på Cambridge stärkarna. Väljudande maskiner med hur är det med kvaliten?
Var väldigt nära att förstöra mina högtalare när volymen stegrade utan anledning.
Hursomhelst är den nu reparerad och ska få en chans till.

Postad 02 april 2008 - 12:01

Clabbe
  • Clabbe
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Nu är min stärkare på service ..

Fick problem med ljud ( trots att ingen källa var på ) när jag valt ingången för "fixed" när fixed är på högsta volym
( vilket det skall kunna vara utan problem )

Vad som fick mig till att lämna in den .. var att jag kunde höra ljud från andra källor
som kopplats till andra ingångar än den som jag valt som fixed när jag valde fixed ( är ni med :blush: )

Det får aldrig slå igenom på en stärkare och framför allt inte på en stärkare som kostar
över 10.000 kr .. ( jag har original stärkaren )

Vad gäller det först nämda ... så vill man ju inte ha bi -ljud och man skall kunna ställa fixed
i 00 läget .. dvs "full patte" detta då man inte vill att flerkanalaren skall behöva förstärka
ljudet i en lågnivåutgång mer än nödvändigt.

Någon annan som märkt av dessa problem ?

Maveric :lol:

Samma problem här MAv.
Har fixed input på max,och när jag valt cambridge som slutsteg och samtidigt har en cd spelare kopplad till cambridge förstärkaren så blir det såkallad "överhöring " mellan kanalerna.
Faktiskt en ganska så kraftig överhöring , så det gäller att inte trycka på play på cd spelaren när bioläget e valt.

Jag skickade den på service för 1-2 veckor sedan så vi får se när den kommer tillbax.
Förövrigt mycket nöjd med förstärkaren( ljudmässigt) men man börjar undra lite över kvalitén.

/clabbe

Postad 04 april 2008 - 22:04

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Hoppas att det är något som de redan vet om, så att de har nya felfria komponenter för utbyte
så att man inte får samm fel efter ett år .. För om det är flera som har detta problem så är det
ju ett ursprungligt problem och så kallat fabrikationsfel.

Anledningen till att jag inte upptäckt detta, är att jag bara använt stärkaren som slutsteg
tills nu. Meningen var att jag skulle använda den både som slutsteg och integrerad stärkare
( min lille son har tagit all min tid )
Så nu när jag började koppla in utrustning på fler ingångar, hörde jag det direkt.
Då började jag också forska och upptäckte att stärkaren inte alls fungerar som ett
rent slutsteg. Väljer man den utgång som man har som fixed och har ställt max volym
så hörs det duktigt i högtalarna. Det skall vara knäpptyst. Detta retar mig, då jag
frågade speciellt om detta i Hifiklubbens forum och fick svar från hifikllubbens tekniker
att jag kan ha den på max volym. ( något annat är inte intressant för mig )

Jag som har varit så glad för min stärkare .. :)

Som sagt .. hoppas att det går att fixa..

Ni andra kan väl testa på era stärkare .. och skriva lite här ..

Maveric :P

Postad 04 april 2008 - 22:20

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Har azur 540 v.2 som volymkontrollen ballade ur på. Skall hämta den på måndag efter reparation. Dessvärre hade jag kontakt med en kille med samma stärkare och problem. Exakt samma sak hände honom 2 ggr, samma problem kom alltså tillbaka ca 1 år efter att den reparerades.

Nu har de ju reparerat den, annars kanske jag bytt till annat märke för det blev jag erbjuden (innan reparationen). Sen finns det ju de som är helt problemfria också, men det känns lite som ett lotteri. Nöjd med den annars.

Edit: Svordom

Redigerat av sossen, 04 april 2008 - 22:23.

Postad 05 april 2008 - 10:24

Rallaren
  • Rallaren
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har hunnit haft min 840v2 ett par dar nu, har inte några problem med volymen eller nån "överhöring ".
Det första jag jag gjorde vara att byta nätkabel till en lite bättre. Vet inte iaf det skulle göra nån skillnad :D
Är riktigt nöjd med min 840v2 :)

Postad 07 april 2008 - 14:46

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Hej Mav o alla andra! Riktigt tråkigt med de här problemen. Tror att det kan bero på ett produktionsproblem som BÖR vara enklet att rätta till. Det skulle förvåna mig oerhört mycket om det skulle vara något krångligt. Förstärkare är ju i grund o botten enkla, beprövade konstruktioner som inte skall ställa till problem. Det har ju riktats en del kritik mot CA:s sätt att behandla volymne (med reläer), själv säger de att det är en sofistikerat lösning. Må så vara, men uppenbarligen fungerar det inte så bra. Överhörning skall naturligtvis inte heller förekomma.

Önskar att jag kunde vara till mer hjälp men det här är ett klart exempel på miss i designen som jag är säker på att HK och CA löser, dåligt annars. Rapportera gärna hur det går!

Postad 08 april 2008 - 09:48

Unregisteredb9157b13
  • Unregisteredb9157b13
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Hämtade min Cambridge 840A V.2 idag och fick genast problem med den :wacko: När förstärkaren blivit varm så knäpper det i högra högtalaren när man sänker och höjer volymen.

Jag har haft samma problem med min men det har blivit mycket bättre. Det händer nån gång att det klickar till i högtalarna nu också men väldigt väldigt sällan.

Postad 08 april 2008 - 15:11

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Hämtade min Cambridge 840A V.2 idag och fick genast problem med den :wacko: När förstärkaren blivit varm så knäpper det i högra högtalaren när man sänker och höjer volymen.

Jag har haft samma problem med min men det har blivit mycket bättre. Det händer nån gång att det klickar till i högtalarna nu också men väldigt väldigt sällan.

Sen jag hämtat hem min förstärkare igen och bytte ut strömsladden har det inte hänt en enda gång mer.

Lite skumt för när jag köpt den ny så märkte jag detta problemet efter en halvtimmes drift och då kom det hela tiden man rörde volymen. Givetvis åkte jag in direkt för den var ju helt ny, för att sen hämta den nästa dag igen och har inte haft det minsta problem med den sens dess. Antingen självlagade förstärkaren sig eller var det något strul med strömsladden för jag kan spela jojo med volymkontrollen idag utan något händer.

Postad 19 april 2008 - 01:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Har inte fått tillbaka min ännu ..
Den har skickats vidare från den svenska verkstaden till Danmark ..

Får se om de kan lösa problemet !?

Postad 19 april 2008 - 05:49

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Har inte fått tillbaka min ännu ..
Den har skickats vidare från den svenska verkstaden till Danmark ..

Får se om de kan lösa problemet !?

Maveric B)

Ja det får man ju hoppas annars får dom väl ge dig en ny v.2 istället :D

Postad 22 april 2008 - 13:02

andreasalf
  • andreasalf
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fint vårväder.Laddade min relativt nyinköpta stereo ( Cambridge 840 C+A ) med lite trevlig musik.Satte mig på balkongen för att njuta av det fina vädrer. Utan förvarning hör jag hur volymen blir högre och högre. Höll på att göra i brallan när högtalarna börjar spraka, Kastade mig in och hann stänga av innan något gick sönder. Är detta något vanligt fel ? Vågar inte ha på stereon utan att vara i samma rum längre.

Postad 22 april 2008 - 13:54

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Fint vårväder.Laddade min relativt nyinköpta stereo ( Cambridge 840 C+A ) med lite trevlig musik.Satte mig på balkongen för att njuta av det fina vädrer. Utan förvarning hör jag hur volymen blir högre och högre. Höll på att göra i brallan när högtalarna börjar spraka, Kastade mig in och hann stänga av innan något gick sönder. Är detta något vanligt fel ? Vågar inte ha på stereon utan att vara i samma rum längre.

Är det v.1 du har på förstärkaren? Det är ganska vanligt på den första versionen med stegrande volym något som dom ska ha åtgärdat på v.2 men det är i alla fall ett fel så lämna in den på garantin tycker jag.

Postad 22 april 2008 - 16:38

andreasalf
  • andreasalf
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ja det är v.1. Blir till att åka och lämna in den.

Postad 09 maj 2008 - 23:06

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Då har mer än en månad gått och min stärkare är fortfarande på service..

Är det acceptabelt ?

Maveric :)

Postad 10 maj 2008 - 00:38

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Blev du erbjuden låneförstärkare?

Fick själv låna en likadan CA som jag lämnade in.

Min reparation tog ca 3 veckor. Det hade varit olidligt att behöva vara utan stärkare så lång tid.

Postad 13 maj 2008 - 08:57

gekados
  • gekados
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Nu förstår till och med korkade jag vad som menas :)

hmm, jag fattar inte helt.
Hur skulle man kunna koppla in en rc-l box til denna, som måste sitta imellan för och slutsteg ?

Postad 13 maj 2008 - 22:28

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0

Ja det får man ju hoppas annars får dom väl ge dig en ny v.2 istället :)

De klarade inte av att reparera den inom rimlig tid, så jag får en ny istället.

V2 :)

Postad 14 maj 2008 - 05:49

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

De klarade inte av att reparera den inom rimlig tid, så jag får en ny istället.

V2 :)

Skönt att det löste sig trots väntan :)

Postad 14 maj 2008 - 23:27

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det är bara att tacka Hifiklubben för att de behandlar sina kunder med största respekt och tar kunderna på största allvar genom att ta ansvar för sina produkter när det blir fel på dem.

Postad 30 juni 2008 - 13:32

Oasismania
  • Oasismania
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Nu ska jag berätta min historia om min 840A v1 . Det hela började med att jag lirade plattor satt och åt.Då det helt plötsligt bara öka i volym... Gick fullkomligt i toppen.. Lämmnade in maskin på hifiklubben, smajlet på servic tog in den hade den tre veckor .fick tillbaka den för han sa att det inte var nått fel på den..hem med skiten. Lira plattor tog några dagar sen händer det igen. Upp med maskinen igen. Den här gången ska den tydligen skickas till danmark. jag får en låne stärkare och stärkarn är borta minst 7 veckor. Den här gången säger man att man bytt ut en elektronisk del och ersatt. Om det var en potensymeter eller nått annat det vet jag ej... Men bra blev det inte. Lirade plattor på en förfest och volymen drar igen... Vid det här tillfället är jag grymt ###### irriterad, efter många ord växlingar med hifiklubben,vet inte om det är så att man har mycket att göra ibland så man skiter i kunderna..men vid det här tillfället kände jag att det här var sista gången jag handlade på klubben.. Hur som helst dom säger varje fall att det finns inget att göra det är bara att plocka hem en ny.. det tar nu enligt klubben 4 veckor för den att komma hem. Vilket det inte gjorde det tog 6. men skit samma nu har jag fått hem den,fick även en kompensation på 1000 kr.. jag fick möjligheten att byta till en annan stärkare men eftersom jag kör Azur 840C CD... Och även är grymt nöjd med vad 840A stärkarn erbjuder i ljud så har jag ändå valt att ta en likadan fast dena gång en V2...Ska packa upp den nu. Så var det med det.

Postad 30 juni 2008 - 22:17

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Trist att höra Oasismania

Men vad jag har förstått så är det typiska problem med V.1 att volymen höjer sig själv. Har inte hört någon som haft detta problem med V.2

Har en själv en V.2 och den fungerar fint och är sanslöst nöjd med ljudet den ger. Hoppas på bättre lycka med din nya förstärkare.

Postad 01 juli 2008 - 11:36

Oasismania
  • Oasismania
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Tack!! Det som jag tycker är lite märkligt bara är att på hifiklubben (dom jag pratade med inte hade hört talas om problemet) Hm konstigt .man blir ju skräckslagen när man läser hur många det är som har haft problem med just samma sak. bara på detta forum. Men jag ska inte kasta för mycke skit på hifiklubben. Det löser sig nog det här. men om jag idag skulle äga en V1 så skulle jag må skit. för för eller senare så händer det. Och vad händer när garantin gått ut. Då står man där. Nä skärpning Cambridge!!!

Postad 01 juli 2008 - 19:24

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Ja man tycker det är lite dåligt på en produkt som ändå kostar lite slantar, då förväntar man sig en viss kvalité. Så jag håller med dig att Cambridge borde skärpa sig.

Postad 14 augusti 2008 - 21:46

zuperzelda
  • zuperzelda
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hej!
sitter och är sugen på denna stärkare Cambridge 840A, har just nu en gammal Denon 3806 hemmabio stärkare,
jag annvänder sällan hemmabio ljudet så ska göra mig av med allt utom frontarna,
Jag har ett par B&W603s3 som frontar,
passar denna Cambridge eller ska jag behålla denon försterkaren bästa ljudet?

/Danne

Postad 15 augusti 2008 - 06:15

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
"zuperzelda"

Jag tror denna förstärkare passar bra ihop med dina B&W högtalare. Kör själv B&W till min Cambridge och tycker dom matchar varandra bra, om du får bättre ljud är svårt att svara på för det är individuellt men jag hade lånat hem och provat om jag vore dig.

Postad 15 oktober 2008 - 21:41

Skrulf
  • Skrulf
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Funderar på hur hembiofunktionen fungerar på Cambidge 840A. Spelar det någon roll för ljudet i frontarna vilken surroundförstärkare man har till?
Jag menar om ljudet till frontarna bara går rakt igenom suroundförstärkaren eller om det behandlas på något sätt
och om det behandlas undrar jag hur stor roll surroundförstärkarens kvalitet betyder för behandlingen.

På detta sätt borde jag (om jag fattat rätt?) kunna koppla in xbox, dvd, dator och digitalbox genom hdmi till suroundförstärkaren - Därifdrån går ljud ut till center, bak och sub samt bild upp till tv:n
- Det går även en kabel därifrån till stereoförstärkaren, som i sin tur ger ljud till frontarna.
Funderingar: Kommer ljudet till frontarna genom stereoförstärkaren även när man kör 5.1 ljud? Är det kanske bättre med ett Cambridge 840 slutsteg istället för stereoförstärkare? (ligger i ungefär samma prisklass)

Högtalarna som ska drivas är iallafall B&W DM683

Postad 22 oktober 2008 - 00:06

andreasalf
  • andreasalf
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fick höra fenomenet med " överföring " idag. Var inte så roligt. Har ni som lämnat in eran förstärkare för samma problem fått felet åtgärdat?

Postad 22 oktober 2008 - 12:57

Unregistered1483
  • Unregistered1483
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Hej,

Tråden är lite gammal och de som skrev i början har nu haft sian stärkare något år. De finns fortfarande till försäljning och jag undrar hur ni efter en längre tid upplever att förstärkaren har presterat i det längre perspektivet.

MVH

Postad 23 oktober 2008 - 14:40

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Hej,

Tråden är lite gammal och de som skrev i början har nu haft sian stärkare något år. De finns fortfarande till försäljning och jag undrar hur ni efter en längre tid upplever att förstärkaren har presterat i det längre perspektivet.

MVH

Jag är fortfarande mycket nöjd med min och inte haft några nya problem med den.

Postad 23 oktober 2008 - 14:47

Unregistered1483
  • Unregistered1483
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag är fortfarande mycket nöjd med min och inte haft några nya problem med den.

Hur låter den? Det jag främst är intresserad av är basåtergivning.

Postad 23 oktober 2008 - 15:18

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Hur låter den? Det jag främst är intresserad av är basåtergivning.

Den låter neutralt enligt min åsikt. Angående basen så kan man säga att finns det bas ifrån källan så spelas den ut med varken överdrift eller underdrift, helt enkelt neutralt.

Postad 31 juli 2009 - 14:35

andreasalf
  • andreasalf
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Jag förstår det som att är vanligt med " stegrande volym" på Azur 840. Problemet har nu upstått två gg för mig sedan jag köpte den.Lämnat in den men fått tillbaks utan åtgärd. För er som har haft samma problem och som blivigt löst vad har åtgärden varit då? Trodde man hade någon slags standardlösning iom att problemet var vanligt men så var tydligen inte fallet.

Postad 31 juli 2009 - 16:47

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Aldrig haft problem med stegrande volym men sen har jag en v.2 så den är kanske inte drabbad av detta problemet.

Postad 19 september 2009 - 20:28

SirLance
  • SirLance
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Var själv inne på att köpa en 840A V.2 a väldigt länge till mina XTZ 99.26 men det blev en Music Hall A50.2 istället. Varför kan ni läsa i tråden https://www.minhembi...howtopic=243128. Vet någon om det kan bli fel på volymkontrollen på V.2 an också? Tacksam för om någon kan bekräfta det.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.