LG PX4R 50" 4K Ultra HD LED Smart TV
(TV)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
LG 50" TV
(TV)
|
1
|
(9)
|
Inga priser |
PÄ vÀg att bestÀlla hembio (7 inlÀgg)
|
19 år sedan |
Har ingen LG 50PX4R? Kolla utlandspriset! (9 inlÀgg)
|
20 år sedan |
Postad 22 May 2006 - 15:48
Postad 22 May 2006 - 17:27
Det finns en liiiiten lÄdda med 4 HDMI in och 2 ut.
En polare har köpt en sÄn för han kör TV + projje.
Jag har haft projje för en tid sen men det Àr inget alternativ för mig.
Du mÄste upp en jÀkla bit i ansi-lumens och upplösning för att fÄ en bra bild om det inte Àr kolsvart i rummet..... Det slutar bara med att du spiller ut ölen över din sprillans nya multifjÀrr... blir inte billigt i lÀngden....
Jag har en 50PM1MA och Àr jÀttenöjd.
Jag köpte det största och bÀsta (i mina ögon) för de pengar jag kunde och ville lÀgga pÄ en TV nu.
Man kan alltid vÀnta pÄ bÀttre och större modeller som kommer.... men det Àr som i datavÀrlden.... Det gÄr framÄt och fort... det kommer ALLTID att finnas en större eller bÀttre runt hörnet...
Redigerat av Ollonmannen, 22 May 2006 - 17:28.
Postad 23 May 2006 - 06:33
Har en frÄga om inbrÀnningarna, om man kollar pÄ en film med svarta kanter uppe och nere kommer man att uppleva "skuggor" sen nÀr man kollar pÄ helskÀrm igen?
Postad 23 May 2006 - 19:32
Postad 24 May 2006 - 15:49
Hur lÄng tid ska det behöva ta egentligen??
Postad 26 May 2006 - 23:04
50" Àr bra stort faktiskt.
Har kört lite dvd frÄn min gamla Panasonic S75 via billig scartkabel och jag tycker det Àr riktigt bra bild, har inte testat komponent Àn...
Provade lite PC ocksÄ via VGA men fick inte till nÄgon perfekt pixelmappad bild, det som sÄg bÀst ut i proportionerna var 1280*1024. Unreal Tournament 2k4 sÄg dock grymt bra ut, satt och spelade ca 1,5m frÄn TV'n.
Bilden via satellit Àr inte superbra men den duger helt klart, hade vÀntat mig sÀmre faktiskt.
Men nog blir man sugen att köpa en HD-box allt, kanske slÄr till pÄ canal digitals erbjudande iaf sÄ fÄr man ju se fotbolls VM i HD Ätminstone.
Postad 27 May 2006 - 13:19
Hej,
fick tips i stora trÄden om att gÄ in i service menyn & Àndra blidersna men hittar inte var?
NÄgon som vet mera exakt var jag skall in & Àndra dom till svart frÄn grÄ/vit?
//JB
Postad 01 June 2006 - 07:09
Sitter heller inte i sjön med min 42".a! & vÀntar lungt in 50"PC1__??? i svart/svart som enligt audiovideo kommer i slutet maj el. början av juni. Skall hamna under 30,000:- utan hÄrddisk & dig.mottagare. Visserligen 5000:- mera Àn PM1MA men XD3, utan frontglas mm. kan vara vÀrt slantarna.
//JB
Hej hopp!
Finns det nÄgon mer info om detta?
Sitter (som mÄnga andra tydligen) med "fingret" pÄ bestÀllningsknappen,
och visst skulle det kunna vara vÀrt att vÀnta... eller?
Ăr det nĂ„gon som provat PiP och kan bekrĂ€fta/dementera uppgifter
om det finns eller inte pÄ 50PM1MA?
Efterlyser ocksÄ lite fler omdömmen/recensioner pÄ 50PM1MA, vore mycket trevligt!
//Dompan
Postad 01 June 2006 - 07:26
Sitter heller inte i sjön med min 42".a! & vÀntar lungt in 50"PC1__??? i svart/svart som enligt audiovideo kommer i slutet maj el. början av juni. Skall hamna under 30,000:- utan hÄrddisk & dig.mottagare. Visserligen 5000:- mera Àn PM1MA men XD3, utan frontglas mm. kan vara vÀrt slantarna.
//JB
Hej hopp!
Finns det nÄgon mer info om detta?
Sitter (som mÄnga andra tydligen) med "fingret" pÄ bestÀllningsknappen,
och visst skulle det kunna vara vÀrt att vÀnta... eller?
Ăr det nĂ„gon som provat PiP och kan bekrĂ€fta/dementera uppgifter
om det finns eller inte pÄ 50PM1MA?
Efterlyser ocksÄ lite fler omdömmen/recensioner pÄ 50PM1MA, vore mycket trevligt!
//Dompan
Kul att citera sig sjÀlv, men visst Àr det denna modell: https://www.prisjakt...kt.php?e=95096#
GÄr högtalarna att ta bort tro, sÄ att det blir svart/svart?
Postad 01 June 2006 - 09:40
GÄr att bestÀlla frÄn Dustin men lev. ligger tror jag frÄn 6 juni? Dustin uppdatarer nog lev. förÀndringar som ligger i krokarna av VM skulle jag tro
//JB
Postad 02 June 2006 - 11:06
Vill ju ha en innan VM.
Hopppas jag inte Ängrar mig...
Skulle behöva lite hjÀlp av nÄgon vÀnlig sjÀl, skulle nÀmligen vilja förbereda pÄ vÀggen innan
plasman kommer sÄ jag skulle behöva mÄtten pÄ skruvhÄlen bak pÄ tv:n. Dels mÄttet mellan hÄlen
men Àven mÄtt frÄn underkant och överkant till hÄlen.
NÄgon som kanske har en skiss pÄ detta? Borde finnas i manualen...
MVH//Dompan
Postad 02 June 2006 - 14:59
Konfiguration:
Kör enbart via Boxer och en (gammal) Dvd. Har alltsĂ„ en LG 50 PM1MA som jag matar via RGB. Ăr, som jag skrivit tidigare, mycket nöjd med LGÂŽn och har inte mĂ€rkt av nĂ„gon inbrĂ€nning eller liknande trots idogt anvĂ€ndande av den i snart en mĂ„nad. Kör dock inte dator vilket förmodligen ökar risken för inbrĂ€nning. Har avvaktat med att skaff en ljudanlĂ€ggning dĂ„ jag ville ha en som var liten och smidig, hade bra ljud och inte kostade skjortan. Funderade lĂ€nge pĂ„ Yamaha YSP-100 men tyckte inte att surroundeffekterna var sĂ„ bra och den kostade nĂ€rmare 10 KSEK vilket Ă€r förhĂ„llandevis dyrt. Efter diverse jĂ€mförelser och funderande beslöt jag mig för att köpa en Logitech Z-5450. HĂ€r Ă€r mina erfarenhetr av den i kombination med LG-plasman:
Kör ut ljudet via linjeutgÄngen pÄ TVŽn till Logitechen.
Installation Àr föredömligt enkel, inga problem ö.h.t. I med pluggarna och det funkar! Till och med de trÄdlösa bakhögtalarna startar med detsamma. Tack vare högtalarnas litenhet Àr de lÀttplacerade och det Àr en stor fördel att slippa dra kablar frÄn subben till bakhögtalarna nÀr man provar fram rÀtt position. Subben Àr rejÀlt tung men ÀndÄ lÀttplacerad. Centralenheten Àr liten och smidig och har massor av ingÄngar som möjligör inkoppling av det mesta i ljudvÀg.
Den största fördelen Àr att man inte behöver ha separat förstÀrkar eller receiver. Det spar bÄde pengar och utrymme. Inte minst det sista uppskattar vi, dÄ vi inte tycker att A/V-utrustningar Àr sÀrskilt snygga.
Jag tycker ljudet Àr mycket bra. Har inte haft möjlighet att prova annan utrustning i hemmiljö men vad jag sett (hört) hos handlarna har inte övertrÀffat denna anlÀggning. Skall dock tillÀgga att jag inte Àr nÄgon "audiofil" utan huvudsakligen anvÀnder den som TV-ljudanlÀggning. Surroundeffekten Àr otrolig och det finns fullt tillrÀckligt med justeringsmöjligheter för min (enkla) smak.
Hela anlÀggningen utstrÄlar kvalitet och smakfull formgivning och min/vÄr samlade bedömning efter en vecka med den Àr att vi gjort ett FYND! Logitechen tillsammans med LG-plasman gör att vi för 27500 kronor fÄtt en komplett 50-tums hembioanlÀggning av mycket god kvalitet! LYCKA!
Postad 05 June 2006 - 00:30
Postad 05 June 2006 - 14:33
Postad 05 June 2006 - 16:03
Hmm, har Dustin slutat sÀlja denna nu assÄ? NÄgon som har nÄgon aning om varför?
Jag bestÀllde min i natt och fick idag reda pÄ att den var den sista pÄ lagret.
/Lilli
Postad 05 June 2006 - 16:13
Nu har jag tröttnat pÄ att vÀnta pÄ min för en mÄnad betalda 42PM1MA, som Gud vet nÀr och om den kommer. TCS Àr duktiga pÄ att snacka, men mitt tÄlamod Àr nu slut och imorgon vill jag ha pengarna tillbaka.
BestÀllde nyss en 50PM1MA hos Dustin för att rÀdda WM-et. Visserligen fick jag betala 11000 mer men vad gör man??
Har sÀtt att 50:an Àr pÄ vÀg till Malmö.
Skulle uppskatta om Ni som redan har fÄtt Àra skönheter tipsar oss andra om instÀllningar, vÀggfÀsten o.s.v.
Tack pÄ förhand!
En tjej
Postad 05 June 2006 - 16:36
Hmm, har Dustin slutat sÀlja denna nu assÄ? NÄgon som har nÄgon aning om varför?
Jag bestÀllde min i natt och fick idag reda pÄ att den var den sista pÄ lagret.![]()
/Lilli
Ja man tackar... bestÀllde förra veckan, och dustin fick mina papper(avbetalning) idag morse och dÄ va dom slut
Det Àr tydligen nÄgon bÄt som brunnit pÄ havet fick jag reda pÄ...
Postad 05 June 2006 - 22:14
Har min stÄende hÀr hemma och vet inte vad jag vill ha.
Postad 05 June 2006 - 22:24
Japp, det Àr den men högtalarna gÄr inte att demontera. Sitter i chassiet
Men köper man den i svart/svart syns dom inte lika markant & det kan jag stÄ ut med.
GÄr att bestÀlla frÄn Dustin men lev. ligger tror jag frÄn 6 juni? Dustin uppdatarer nog lev. förÀndringar som ligger i krokarna av VM skulle jag tro
//JB
Har du köpt dig en sÄdan Àn?
Det sket sig med 50PM1MA sÄ jag funderar nu pÄ denna (kanske 42" t.o.m.).
//Dompan
Postad 05 June 2006 - 22:41
Detta stÄr pÄ Dustin: "Produkten har utgÄtt. Du kan inte bestÀlla denna."
TrÄkigt.
Funderar pÄ att köpa den pÄ DatabyrÄn ist dÄ. Kostar dock nÄra tusen extra.
Det enda som Àr bra med att köpa den dÀr Àr att det ligger dÀr jag bor. (Visby).
Har lite svÄrt för att bestÀmma mig bara!
/P.
Redigerat av Peppe77, 05 June 2006 - 23:35.
Postad 06 June 2006 - 12:40
NÄgon som anvÀnder nÄgot annat fÀste Àn LGŽs egna eller ELFA?
Har min stÄende hÀr hemma och vet inte vad jag vill ha.
Jag anvÀnder Multibrackets fÀste för 50"-63" tv, funkar bra. à ngrar dock att jag inte köpte LGŽs egna fÀste sÄ man hade kunnat tilta skÀrmen lite framÄt för att minska reflexerna frÄn fönstret lite
Postad 08 June 2006 - 20:33
Kan inte ni som har denna plasma ta lite screenshots pÄ nÀr ni kollar pÄ tv och nÀr ni har
datorn inkopplad och lÀgga in hÀr sÄ att man kan fÄ kolla hur det ser ut.
Jag vet att det kan vara lite krÄngligt att fÄ bra foton sÄ men testa gÀrna.
Tack för all övrig information. Kanon!
Mvh.
/P.
Redigerat av Peppe77, 08 June 2006 - 20:34.
Postad 13 June 2006 - 12:44
För jag har sett 50PC1R pÄ ett antal stÀllen nu,
drivna av olika kÀllor, bÄde anlog, digital, HD material o allt.
Bilden Àr enligt mig superb!
ok, LG 50PY2R Àr nog den bÀsta plasman jag nÄnsin sett,
började med att stÄ knappt en halv meter ifrÄn TV:n och INGET brus.
Och dÄ var det reklamfilmen frÄn Sonys bravia series som kördes.
(den med alla fÀrgbollar i San Francisco)
Men den kostar dÀrtill ocksÄ...
Men just 50PC1R var jag riktigt nöjd med, men den kostar 28.200:- pÄ internet,
och en Hifibutik hÀr i stan tar 29.995:- för den precis som de flesta
andra som sÀljer den, och kan man dÄ fÄ 50PM1MA för 23.500:- som
dessutom Àr mycket snyggare och förhoppningsvis har lika bra(bÀttre!?) bild
sÄ hade varit helt underbart, för dÄ Àr det 50PM1MA som jag kommer bestÀlla i början pÄ juli!
SÄ nÄgon som sett bÄda i action?
Postad 20 June 2006 - 17:11
Har felanmÀlt till Powermill nu sÄ fÄr vi se vad dom sÀger.
Postad 20 June 2006 - 18:40
Hur yttrar sig det?Ăr det nĂ„gon mer som lider av standbybuggen?
Postad 20 June 2006 - 19:56
Postad 20 June 2006 - 20:01
Jag har haft min 50PM1MA rÀtt sÄ lÀnge nu.... har aldrig hÀnt.....
Postad 21 June 2006 - 20:22
Ăr det nĂ„gon mer som lider av standbybuggen?
tja!
har samma problem med standbybuggen som du har
har Àven problem med horisontala linjer som gÄr lite som de vill över bilden, i 720p Àr dessa outhÀrdiga...
ska skicka tillbaka den pÄ mÄndag;-( Kommer fÄ pengarna tillbaka för att den gÄtt ur Dustins sortiment
nÄn som vet vart man kan fÄ tag pÄ den nu? finns ju inte i lager nÄnstans...
Bilden i övrigt Àr riktigt, riktigt bra....
mvh Danne
Postad 22 June 2006 - 08:32
SjÀlv har jag inte problem med nÄgra linjÀra linjer, dom sa inget om nÄgon mjukvaru-uppdatering
nÀr du felanmÀlde? Var det Dustin som ville ta tillbaka den eller du som ville hÀva köpet?
MVH Hans
Postad 22 June 2006 - 20:35
Ăr det nĂ„gon mer som lider av standbybuggen?
tja!
har samma problem med standbybuggen som du har![]()
har Àven problem med horisontala linjer som gÄr lite som de vill över bilden, i 720p Àr dessa outhÀrdiga...
Jag har aldrig haft nÄgra problem med standbybuggen.
Har dÀremot störningar med horisontala linjer, men det kommer bara nÀr jag kör CD-HDTVbox via scart, nÀr jag anvÀnder HDMI Àr bilden hur bra som helst. Har DVD:n kopplat via komponent har dÄ inga problem med horisontala linjer, dÀremot tycker jag bilden Àr lite mer "grÄdasig" jÀmfört med HDMI anslutningen.
Postad 26 June 2006 - 23:49
Postad 13 July 2006 - 14:19
Jag har ringt runt till flera olika butiker i EMS-kedjan och kollat om nÄgon har den hemma eller kan ta hem den men de verkar enbart sÀlja den via nÀtet.
Jag vÀljer mellan att köpa en 50PM1MA eller en Samsung LE-46M51 men har svÄrt att vÀlja. Samsungen har en av de bÀsta bilderna jag har sett pÄ en TV (enligt mig) och dessutom riskerar man inte problemet med inbrÀnning eftersom det Àr en LCD men LG:n har 4 tum extra och Àr nÀstan 5000 kr billigare.
Det hade varit betydligt enklare att vÀlja om jag hade kunnat kolla pÄ kvalitén pÄ LG:n nÄgonstans.
NÄgon som vet?
Hade varit jÀtteschysst om nÄgon kunde tipsa om ett stÀlle dÀr man kan titta pÄ TV:n!
BeslutsÄngesten har sÀllan varit större, snacka om I-landsproblem!
Postad 14 July 2006 - 08:16
Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till nĂ„gon butik i Malmöregionen eller i SkĂ„ne som har LG-42PM1MA eller Ă€nnu hellre LG-50PM1MA inne sĂ„ att man kan titta pĂ„ nĂ„gon av dem?
Jag har ringt runt till flera olika butiker i EMS-kedjan och kollat om nÄgon har den hemma eller kan ta hem den men de verkar enbart sÀlja den via nÀtet.![]()
Jag vÀljer mellan att köpa en 50PM1MA eller en Samsung LE-46M51 men har svÄrt att vÀlja. Samsungen har en av de bÀsta bilderna jag har sett pÄ en TV (enligt mig) och dessutom riskerar man inte problemet med inbrÀnning eftersom det Àr en LCD men LG:n har 4 tum extra och Àr nÀstan 5000 kr billigare.
Det hade varit betydligt enklare att vÀlja om jag hade kunnat kolla pÄ kvalitén pÄ LG:n nÄgonstans.
NÄgon som vet?
Hade varit jÀtteschysst om nÄgon kunde tipsa om ett stÀlle dÀr man kan titta pÄ TV:n!
BeslutsÄngesten har sÀllan varit större, snacka om I-landsproblem!
Hej,
50PM1MA har utgÄtt sedan en tid tillbaks sÄ den blir nog svÄr att hitta nÄgonstans..
ErsÀttaren till denna heter 50PC1R..
sorry!
mvh
Anders, Dustin AB
Postad 17 July 2006 - 21:02
Idag köpte jag Àntligen TV:n. Det blev en LG 50PM1MA.
Till min stora förvÄning sÄ fungerar inte ljudet, vad Àr felet? Det stÄr ju att det Àr inbyggda högtalare. Hur mycket jag Àn sÀnker o höjer ljudet sÄ kommer det inget ljud.
Vad ska jag ta mig till?
Det följde inte heller med nÄgot vÀggstativ. Har ni tips pÄ vart jag kan köpa ett bra och billigt sÄdant?
Tacksam för svar!
Postad 17 July 2006 - 21:09
Tjena!
Till min stora förvÄning sÄ fungerar inte ljudet, vad Àr felet? Det stÄr ju att det Àr inbyggda högtalare. Hur mycket jag Àn sÀnker o höjer ljudet sÄ kommer det inget ljud.
Vad ska jag ta mig till?
Det följde inte heller med nÄgot vÀggstativ. Har ni tips pÄ vart jag kan köpa ett bra och billigt sÄdant?
Tacksam för svar!
Ljudegenskaper
Inbyggda högtalare Nej
stÄr det om man kollar pÄ produktegenskaper pÄ prisjakt
Postad 17 July 2006 - 22:24
Fan ocksÄ...dÄ mÄste jag köpa en hemmabio. Har ni nÄgra tips pÄ vilket system jag ska köpa?Tjena!
Vad ska jag ta mig till?
Tacksam för svar!
Ljudegenskaper
Inbyggda högtalare Nej
stÄr det om man kollar pÄ produktegenskaper pÄ prisjakt
Och vilket vÀggstativ?
Postad 19 July 2006 - 23:00
Ăr det nĂ„gon som kĂ€nner till nĂ„gon butik i Malmöregionen eller i SkĂ„ne som har LG-42PM1MA eller Ă€nnu hellre LG-50PM1MA inne sĂ„ att man kan titta pĂ„ nĂ„gon av dem?
Jag har ringt runt till flera olika butiker i EMS-kedjan och kollat om nĂ„gon har den hemma eller kan ta hem den men de verkar enbart sĂ€lja den via nĂ€tet.Â![]()
NÄgon som vet?
BeslutsĂ„ngesten har sĂ€llan varit större, snacka om I-landsproblem!Â
Hej,
50PM1MA har utgÄtt sedan en tid tillbaks sÄ den blir nog svÄr att hitta nÄgonstans..
ErsÀttaren till denna heter 50PC1R..
sorry!
mvh
Anders, Dustin AB
BestÀllde min genom ett företag som inte hade den i lager och det var inget prat om att den hade utgÄtt. Fick den igÄr. Kanske bara Àr sÄ att Dustin vill sÀlja dyrare skÀrmar med större vinstmarginal.
Postad 19 July 2006 - 23:29
Postad 20 July 2006 - 09:01
Postad 17 August 2006 - 23:06
Postad 22 August 2006 - 21:25
Postad 28 August 2006 - 12:59
Postad 28 August 2006 - 15:17
Postad 15 September 2006 - 22:17
jag har frÄgat denna frÄga tidigare .. jag hÄller pÄ och sÀtta ihop en dator och vore ju kul och veta om det funkar har för nÀrvarande ett ati kort i maskinen.
Postad 21 September 2006 - 00:09
nu har jag fÄtt till en pixelmappad bild via ett nVidia Geforce 4200
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
PÄ vÀg att bestÀlla hembio
30 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler