Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2vision Digital TV Box

2306 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 September 2006 - 16:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
sålänge boxen har conax eller har möjlighet att stoppa in conax ca modul och följer standarden så ska det inte vara några som helst problem... däremot kan de krävas att man måste fylla i manuellt själv då man ska söka kanaler på vissa boxar...

Redigerat av Leatherface, 16 September 2006 - 16:52.

Postad 18 September 2006 - 15:22

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel. Jag har slukat hela tråden så här långt, är det så att vilken DVB-C box som helst funkar? Även med kort?

Vi ska flytta till en tele2vision-lägenhet i november så all matnyttig info är av största intresse..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill också veta helt säkert, är det ingen som prövat på en dreambox?

Postad 18 September 2006 - 20:21

eddgge
  • eddgge
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
Jag har börjat tveka på att det fungerar med vilken box som helst. Hade problem med att dekoder kortet inte fungerade så bra (fick dra ur det, starta om boxen och sen stoppa tillbaka kortet igen för att få in betalkanalerna).
T2V sa att kortet var defekt och skickade genast ut ett nytt. Det kortet fungerade klockrent men istället dök det upp problem med kraftiga störningar på samtliga kanaler i "nöjespaketet". Jag ringde igen och då bad tjejen på supporten mig att läsa upp numret på det nya dekoder kortet, hon konstaterde snabbt att den som skickat ut det nya kortet hade glömt att uppdatera till det nya kortnumret i deras datorsystem.
Jag trodde först hon skämtade när hon påstod att det här var problemet bakom störningarna, men ack så fel jag hade, efter någon timma så hade jag inte längre några som helst störningar!

Någon instatt här som kan förklara fenomenet? Kan det va så att boxarna kanske trotts allt är kopplade till ett specifikt kort?

Postad 18 September 2006 - 22:14

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Dreambox låter som ett vettigt alternativ, du som har en, är det nåt du rekomenderar?

det är nog bara epg på 1 transponder som hos comhem så du måste hitta den transpondern som har epg informationen om nu tele2vision nu har epg längre än 2 program.... har man dreambox kan man ladda 2 veckor framåt från internet själv annars....

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 19 September 2006 - 06:30

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Hej!
Tack för ditt mail.

Vi ger ingen support på tredje-parts tillverkade dekodrar så för
specifikationer eller support angående dreambox vänligen kontakta
återförsäljare eller tillverkare av denna.

Vad gäller våra boxar så har vi ingen med dubbla tuners i dagsläget, vi
hoppas kunna lansera nya boxar tills slutet av året men ingenting är
fastställt angående detta ännu.

Med vänlig hälsning

Tommy Fredriksson
TELE2VISION
Kundservice

Postad 19 September 2006 - 09:15

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Jag ringde igen och då bad tjejen på supporten mig att läsa upp numret på det nya dekoder kortet, hon konstaterde snabbt att den som skickat ut det nya kortet hade glömt att uppdatera till det nya kortnumret i deras datorsystem.
Jag trodde först hon skämtade när hon påstod att det här var problemet bakom störningarna, men ack så fel jag hade, efter någon timma så hade jag inte längre några som helst störningar!

<{POST_SNAPBACK}>

Klart hon inte skämtade... kortnummret måste in i deras system för att T2V ska kunna styra vilka kanaler du ska ha tillgång till.

Postad 19 September 2006 - 10:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
jo dreambox är ett vettigt alternativ... dm500 modellen har lite begränsningar tyvärr men den är ändå bättre än andra boxar.... dubbla tuners kan ni få om ni köper dm7025 och lägger till 2st dvb-c tuners... den kan man sätta in hårddisk i med.... på dm500 modellen löser man det genom och spela in på datorns hårddisk över nätverk.... kommer snart en dm600pvr,dm6000 och dm8000 modell med.... att dom inte ger nån support eller är godkänd betyder inte att den inte funkar men man får ju vara beredd på att dom kanske byter kodning eller annat skit som gör att det slutar funkar i framtiden och då sitter man med oanvändbar box... då det gäller kodning så klarar dreambox dom flesta kodningsstandarder då det styrs med mjukvara... när det gäller kortnummer så har alla operatörerna det så det är inget att oroa sig för åtminstone inte än sålänge....

Redigerat av Leatherface, 19 September 2006 - 11:05.

Postad 19 September 2006 - 11:04

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Hej! det låter som om jag ska kika på nån av dom nya som kommer då! låter ju kanon om man kan få lite fler och bättre utgångar i boxen än vad jag har idag (har 2 boxar från Tele2) är relativt nöjd med bildkvalitén.. kan den bli bättre med en annan box tro?

för dom boxarna jag har, verkar vara av ganska dålig kvalité. På den ena så lyser den röda lampan så stark att jag var tvungen att sätta tejp framför för att inte behöva bli irriterad på den hela tiden och displayens siffror blinkar/vibrerar (på båda boxarna) så man tror att det är ett hembygge från Hobbex eller nåt..

jo dreambox är ett vettigt alternativ... dm500 modellen har lite begränsningar tyvärr men den är ändå bättre än andra boxar.... dubbla tuners kan ni få om ni köper dm7025 och lägger till 2st dvb-c tuners... den kan man sätta in hårddisk i med.... på dm500 modellen löser man det genom och spela in på datorns hårddisk över nätverk.... kommer snart en dm600pvr,dm6000 och dm8000 modell med.... att dom inte ger nån support eller är godkänd betyder inte att den inte funkar men man får ju vara beredd på att dom kanske byter kodning eller annat skit som gör att det slutar funkar i framtiden och då sitter man med oanvändbar box... då det gäller kodning så klarar dreambox dom flesta kodningsstandarder då det styrs med mjukvara... när det gäller kortnummer så har alla operatörerna det så det är inget att oroa sig för åtminstone inte än sålänge....

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 19 September 2006 - 11:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
jag är själv nöjd med kvaliten på dm500 modellen men folk med bättre tv kanske upplever att dom större modellerna har bättre kvalite.... scart->component kabel ger bäst bild från en dm500 iaf...

Postad 19 September 2006 - 11:25

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
mm, jag har precis beställt en 50" Pioneer, så jag tänker inte snåla på bildkvalitén när jag har investerat i en sån TV! :)

jag är själv nöjd med kvaliten på dm500 modellen men folk med bättre tv kanske upplever att dom större modellerna har bättre kvalite....  scart->component kabel ger bäst bild från en dm500 iaf...

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 19 September 2006 - 14:35

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Hej! det låter som om jag ska kika på nån av dom nya som kommer då! låter ju kanon om man kan få lite fler och bättre utgångar i boxen än vad jag har idag (har 2 boxar från Tele2) är relativt nöjd med bildkvalitén.. kan den bli bättre med en annan box tro?

för dom boxarna jag har, verkar vara av ganska dålig kvalité. På den ena så lyser den röda lampan så stark att jag var tvungen att sätta tejp framför för att inte behöva bli irriterad på den hela tiden och displayens siffror blinkar/vibrerar (på båda boxarna) så man tror att det är ett hembygge från Hobbex eller nåt..

Men frågan är funkar det med andra boxar än Tele2vision egna? supporten har svarat nej flera gånger till mig nu!, är det verkligen ingen här som prövat en dreambox?

Redigerat av ndjr, 19 September 2006 - 14:36.

Postad 19 September 2006 - 15:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
finns ju dom som testat comhem boxar så det funkar med andra boxar än deras egna... sen så säger många operatörer sådär för att dom inte vill nån ska använda andra boxar....

Redigerat av Leatherface, 19 September 2006 - 15:49.

Postad 19 September 2006 - 16:22

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Min erfarenhet från bland annat Boxer, Bredbandsbolaget, Telia, Kabelvision mm är att 50% av dom som jobbar där är ointresserade av att kunna sitt jobb, 35% är helt blåsta i skallen och fattar ingenting av vad dom jobbar med och ca 15% är riktigt duktiga.. så vad dom säger, det brukar inte alls stämma med verkligheten..

Men frågan är funkar det med andra boxar än Tele2vision egna? supporten har svarat nej flera gånger till mig nu!, är det verkligen ingen här som prövat en dreambox?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 23 September 2006 - 13:11

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

får väl ta med mitt tele2 kort hem te farsan imoron å testa i hans box helt enkelt

<{POST_SNAPBACK}>

om korten är låsta så funkar dom med samma typ av box om det är samma serienummer eller nåt sånt... om du vill vara säker på det funkar måste du testa med en comhem box eller liknande... men boxen där dom skickar med lär inte ha stöd för conax chipset pairing så det borde vara lugnt...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag testade en ComHem box igår lite snabbt hos mig, och det fungerade faktiskt med mitt Tele2visions kort. Jag var dock tvungen att välja linjär kanalinstallation (tror jag det stod på menyn) För att den skulle hitta kanalerna. Klockan på boxen strulade också gick en timme efter. Men genom att ställa in tidszon GMT+2 så löste man det. Epg:n verkade också fungera på de kanaler som hade det. Såg dock bara 1 program framåt. Men jag tror det har varit lite si å så med EPG utsändningen så det kanske inte är nåt box relaterat fel?!?!?

Som sagt detta var bara ett snabbtest, men det lutar åt att jag inom kort kommer att skaffa en ComHem box. Så jag återkommer här när jag har skaffat den och testat lite mer

//Matte

<{POST_SNAPBACK}>

Har du fått hem någon comhem box?

Redigerat av ndjr, 23 September 2006 - 13:12.

Postad 23 September 2006 - 13:38

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0
Min box slutade att ta emot komandon från fjärren, efter lite olika tester dragit ur strömmen, kollat fjärren om den sänder ( kollade i dispalyen på kameran) och bytt baterier så jag ringde och felanmälden den i tordagskväll, det skulle skickas ut en ny box skulle ta ca 3-4 arbetsdagar. Så och drog ut strömmen i 24 timmar och hoppsan!!! den började att fungera igen.
Känns ju väldigt stabilt!

Micke

Postad 23 September 2006 - 14:18

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Min box slutade att ta emot komandon från fjärren, efter lite olika tester dragit ur strömmen, kollat fjärren om den sänder ( kollade i dispalyen på kameran)  och bytt baterier så jag ringde och felanmälden den i tordagskväll, det skulle skickas ut en ny box skulle ta ca 3-4 arbetsdagar. Så  och drog ut strömmen i 24 timmar och hoppsan!!! den började att fungera igen.

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Har du en vanlig tele2visions box?

Postad 23 September 2006 - 21:46

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Aj då... jag har ju 2 st, kommer väl antagligen bli galen på dom om kvaliten inte är bättre..

Min box slutade att ta emot komandon från fjärren, efter lite olika tester dragit ur strömmen, kollat fjärren om den sänder ( kollade i dispalyen på kameran)  och bytt baterier så jag ringde och felanmälden den i tordagskväll, det skulle skickas ut en ny box skulle ta ca 3-4 arbetsdagar. Så  och drog ut strömmen i 24 timmar och hoppsan!!! den började att fungera igen.

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 24 September 2006 - 08:17

cnsmipe1
  • cnsmipe1
  • Lärjunge

• 436 inlägg
  • 0

Min box slutade att ta emot komandon från fjärren, efter lite olika tester dragit ur strömmen, kollat fjärren om den sänder ( kollade i dispalyen på kameran)   och bytt baterier så jag ringde och felanmälden den i tordagskväll, det skulle skickas ut en ny box skulle ta ca 3-4 arbetsdagar. Så   och drog ut strömmen i 24 timmar och hoppsan!!! den började att fungera igen.

Micke

<{POST_SNAPBACK}>

Har du en vanlig tele2visions box?

<{POST_SNAPBACK}>

Japp

Postad 24 September 2006 - 11:12

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
NU känns det verkligen som om en ny box vore på sin plats.. ;)

:D

Postad 24 September 2006 - 11:29

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Dom hade ju sina "svarta lådor" hur länge som helst. Det känns som om chansen att dom byter ut dom här är lika med noll.

Postad 24 September 2006 - 14:19

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Dom hade ju sina "svarta lådor" hur länge som helst. Det känns som om chansen att dom byter ut dom här är lika med noll.

<{POST_SNAPBACK}>

nä, det skulle ju inte bli billigt för dem.. men dom borde kunna ha en alternativ box för oss som har behov av det, mot ett tillägg på dekoderhyran då såklart.

Postad 24 September 2006 - 14:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
far på stan och köp en comhem box eller dreambox....

Postad 24 September 2006 - 15:28

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

far på stan och köp en comhem box eller dreambox....

<{POST_SNAPBACK}>

mm, en Dreambox ligger nära till hands.. väntar till min TV kommit.. ska uppgradera en hel del annat då också.. kablage mm

Redigerat av Peppeuppsala, 24 September 2006 - 15:45.

Postad 25 September 2006 - 17:55

Greppe
  • Greppe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jo, jag är ren nybörjare vad gäller det här med digitalboxar och jag har lite frågor.

Jag har flyttat till ett hyreshus som är bundet till Tele2vision. Jag har fått min digitalbox men har problem med mottagningen (som så många andra här verkar det som...). Bilden på framförallt TV3, Kanal 5 och TV 6 fryser mer eller mindre hela tiden eller är grovt "pixlad". Jag kontaktade T2V och deras svar var endast att jag skulle byta antennkabel så skulle det ordna sig.

Nu är det så att antennkabeln är helt ny liksom alla andra kablar också för den delen och bilden är likförbannat skräp. Vad kan man göra? Jag är ju fast med T2V i något år till i alla fall.

Finns det något sätt att förstärka den inkommande signalen? Är antennkabeln för lång (ca 2m)?

Hjälp! :)

Postad 25 September 2006 - 20:05

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Finns det något sätt att förstärka den inkommande signalen? Är antennkabeln för lång (ca 2m)?

<{POST_SNAPBACK}>

Antennkabeln är lagom lång, ev. kan du skaffa en antennförstärkare men jag tycker inte det ska vara nödvändigt men du kan ju prova. Annars ska du försöka få T2V att göra något... skicka ny signal till din box, hjälper inte det får dom helt enkelt skicka dit en tekniker. Säg att du har nya kablar osv...
Och som alltid, kolla att du kopplat rätt! :)

Postad 25 September 2006 - 21:28

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
HEj

problemet är säkert, som det var i mitt förra hus som jag bodde i, att signalen var på tok för svag. Dom har ju inte bytt ut en enda kabel i husen vid övergången till digital TV, bara bytt boxarna.. ett väldigt billigt alternativ som tyvärr inte ger kunden vad dom betalar för..

Jo, jag är ren nybörjare vad gäller det här med digitalboxar och jag har lite frågor.

Jag har flyttat till ett hyreshus som är bundet till Tele2vision. Jag har fått min digitalbox men har problem med mottagningen (som så många andra här verkar det som...). Bilden på framförallt TV3, Kanal 5 och TV 6 fryser mer eller mindre hela tiden eller är grovt "pixlad". Jag kontaktade T2V och deras svar var endast att jag skulle byta antennkabel så skulle det ordna sig.

Nu är det så att antennkabeln är helt ny liksom alla andra kablar också för den delen och bilden är likförbannat skräp. Vad kan man göra? Jag är ju fast med T2V i något år till i alla fall.

Hjälp!  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 25 September 2006 - 22:08

Greppe
  • Greppe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för svaren! :)

Jo, jag misstänker att det kan vara kablarna i huset som inte är alltför purunga. Skulle en antennförstärkare alltså kunna hjälpa?

I annat fall får jag väl tjata på hyresvärden att byta kablar eller lyckas övertala T2V att komma hit och kolla upp saken...

Postad 26 September 2006 - 14:06

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan på piratväg kan se på kabelvisions kanaler även på en annan tv i ett annat rum? Vill inte köpa 2 kort och 2 boxar. Har idag 1 st box o 1 st kort från kabelvision. Vad jag gissar så kan man inte använda sog at cardsplitter...eller??

Postad 26 September 2006 - 15:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
bästa alternativet är att skaffa 2st dreamboxar annars så borde inte cardsplitter vara nåt problem heller eftersom den klarar av conax det som kan ställa till det är att cardsplittern inte gillar boxarna möjligen... fast skulle väl inte vilja kalla de piratväg eftersom du betalar för kanalerna redan....

Redigerat av Leatherface, 26 September 2006 - 15:37.

Postad 26 September 2006 - 17:21

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Har beställt en sån här http://www.3nity.se/...products_id/133 hoppas det funkar till tele2vision, jag kan noll om digital TV! måste man ha 2 st programkort i den för att spela in en kodad kanal och se en annan kodad kanal samtidigt???

Redigerat av ndjr, 26 September 2006 - 17:22.

Postad 26 September 2006 - 18:27

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Det räcker med ett kort.

Jag har föregångaren 5100PVRc.

Men tyvärr tror jag inte att du kommer att få den på ett bra tag, det där företaget har jag haft enorma problem med.

Jag hade också beställt den boxen, jag har väntat över två månader utan att det hänt något.

Nu har jag begärt pengarna tillbaka. Får se hur lång tid det dröjer innan jag får dom :blink:

Postad 26 September 2006 - 19:09

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Det räcker med ett kort.

Jag har föregångaren 5100PVRc.

Men tyvärr tror jag inte att du kommer att få den på ett bra tag, det där företaget har jag haft enorma problem med.

Jag hade också beställt den boxen, jag har väntat över två månader utan att det hänt något.

Nu har jag begärt pengarna tillbaka. Får se hur lång tid det dröjer innan jag får dom  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Shit! det var inte kul, har du e-mailat dom?

Postad 26 September 2006 - 21:59

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Flera gånger.

Först när jag hotade med polisanmälan, svarade dom.

Sen har det inte hänt något, då begärde jag pengarna tillbaka. Vi får se hur det går.

Förhoppningsvis fungerar det bättre för dig.

Postad 26 September 2006 - 22:19

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
sa dom någonting om varför dom inte skickat boxen?

Postad 27 September 2006 - 15:24

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Svaret var så rörigt att jag inte är riktigt säker.

Om det var något med produktionen??

Ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer.

Postad 27 September 2006 - 17:33

Peppeuppsala
  • Peppeuppsala
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0

Tack för svaren! :)

Jo, jag misstänker att det kan vara kablarna i huset som inte är alltför purunga. Skulle en antennförstärkare alltså kunna hjälpa?

I annat fall får jag väl tjata på hyresvärden att byta kablar eller lyckas övertala T2V att komma hit och kolla upp saken...

<{POST_SNAPBACK}>

En antennförstärkare förstärker ju även "felen" i signalen.. det är i alla fall min erfarenhet när det gäller Kabelvision/tele2vision

Postad 28 September 2006 - 00:17

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Får man in några kanaler överhuvudtaget utan programkort?
Eller kan man se några fria kanaler utan, typ SVT och TV4.
Eller sänds alla krypterat som det väl gör i COMHEM nätet t.ex.

Någon som vet?

Postad 28 September 2006 - 06:31

Unregistered7a069c9a
  • Unregistered7a069c9a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Får man in några kanaler överhuvudtaget utan programkort?
Eller kan man se några fria kanaler utan, typ SVT och TV4.
Eller sänds alla krypterat som det väl gör i COMHEM nätet t.ex.

Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Fria kanaler funkar utan kort.

Postad 28 September 2006 - 11:28

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

• 1139 inlägg
  • 0
Jag har börjat använda min box nu men igår fick jag fan nästan frispel på den när jag såg Inter - Bayern München på TV6.
Den hackade då och då och sen kom det konstiga ljud i högtalarna och sen blev bilden normal igen, 5-10 minuter senare kom samma symptom också försvann det efter 15 sek, sen var det dags igen.
Då och då försvinner bild och ljud och är borta i 1-2 sekunder och sen kommer det inge.

Jag blir så trött...

Funderar på att säga upp det men vad finns för alternativ?
Jag vill ha så att jag kan ta Viasat Sport 1 & 2, det är egentligen de enda kravet för jag har redan Canal Plus, säsongskortet, sportexpressen m.m på min Canal Digital dekoder.

Postad 28 September 2006 - 11:46

shelter
  • shelter
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Såg också matchen men här var det inga problem alls. Däremot har jag märkt att boxens siffror har börjat flimmra... något de inte gjorde förrut, lite småirreterande.

Postad 28 September 2006 - 19:17

Unregisteredc96ad9b3
  • Unregisteredc96ad9b3
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hur funkar det när man vill ha mer än ett kort till Tele2vision? Om jag har nöjespaketet för 59 kr/mån, måste jag då betala ytterligare 59 kr/mån för kort nummer 2?

Postad 28 September 2006 - 21:35

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
halva priset på tvillingkorten eller så kör du dreambox och delar ut mellan dom...

Redigerat av Leatherface, 28 September 2006 - 21:35.

Postad 28 September 2006 - 22:00

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

halva priset på tvillingkorten eller så kör du dreambox och delar ut mellan dom...

<{POST_SNAPBACK}>

menar du att man kan typ seriekoppla flera dreamboxar? ex: om jag har 3 st dm7025 med dubbla tuners (6 tuners) så kan jag se eller spela in 6 olika kanaler samtidigt med 1 programkort???

Postad 28 September 2006 - 22:15

Unregistered753e84df
  • Unregistered753e84df
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Såg också matchen men här var det inga problem alls. Däremot har jag märkt att boxens siffror har börjat flimmra... något de inte gjorde förrut, lite småirreterande.

<{POST_SNAPBACK}>

Sådär har jag haft hela tiden, på båda mina boxar, att siffrorna flimmrar.. Trodde först det var något fel, men tydligen inte, med dessa dåliga boxar.. :)

Postad 29 September 2006 - 02:17

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

menar du att man kan typ seriekoppla flera dreamboxar? ex: om jag har 3 st dm7025 med dubbla tuners (6 tuners) så kan jag se eller spela in 6 olika kanaler samtidigt med 1 programkort???

<{POST_SNAPBACK}>

jupp det kan du....

Postad 29 September 2006 - 13:20

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

jupp det kan du....

<{POST_SNAPBACK}>

seriekopplar man boxarna genom ethernet kontakten?

Postad 29 September 2006 - 13:24

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
du kopplar alla boxarna till ett nätverk sen så funkar dreamboxen med kortet som server medans dom andra dreamboxarna kopplar upp sig till den så resultat blir som om kortet skulle ha suttit i samma box... du kan jämföra det lite med cardsplitter där du har kortet i en server och klientkort till dom andra boxarna fast det behöver du inte på dreamboxarna då den kör över nätverk istället då... det är en av orsakerna till att operatörerna är emot den... själv tycker jag det är en utmärkt teknik som operatörerna borde införa själv för folk har inte råd att betala för flera tvs....

Redigerat av Leatherface, 29 September 2006 - 13:44.

Postad 03 October 2006 - 00:20

Unregisteredc96ad9b3
  • Unregisteredc96ad9b3
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Går det att ta ut signalen via RF på Tele2visions box, eller är det bara scart som gäller?

Postad 03 October 2006 - 01:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
har kollat lite i manualen och där står det inget om att den skulle ha det så utgången är bara till för att koppla vidare till nån till box....

Postad 03 October 2006 - 17:33

ndjr
  • ndjr
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Ralle1!

Du har inte hittat någon annan site än 3nity.se som säljer Topfield TF5200PVRc boxen??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.