Philips 42PF7621D
427 svar till detta ämne
Postad 31 oktober 2006 - 19:41
Unregistered30d6c4ed
-
Unregistered30d6c4ed
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej, Ursäkta en säkert dum fråga, men ni som har kopplat en Xbox360 till denna TV, vad använde ni för kabel för ljudet och vart kopplade ni in den? Jag förmodar att man kan konvertera de två rca-kontakerna på kabeln från Xboxen till en vanlig stereoplugg för att sätta in i Audio R/L kontakten? En sådan här alltså: http://www.clasohlso..._063932_280.jpg Men om jag vill ha digitalt ljud? Xboxen har ju ett uttag för Toslink på själva kontakten, men det finns så vitt jag ser ingen möjlighet att koppla in en sådan kabel i TVn? Eller missar jag något? Hoppas någon förstår vad jag babblar om Tack på förhand Art
Redigerat av Unregistered30d6c4ed, 31 oktober 2006 - 19:46.
Postad 01 november 2006 - 08:00
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag hade samma problem när jag skulle koppla in min Xbox 360 till TV:n.
Jag antar att man kan använda en sån sladd som du länkade till. Men jag kopplade bara en digital optisk sladd från xboxen direkt till min förstärkare. Jag måste visserligen ha på förstärkaren när jag spelar, men det har jag alltid ändå.
Postad 03 november 2006 - 20:33
Falcon77
-
Falcon77
-
Användare
-
-
117 inlägg
Äntligen fått min TV nu. Har slängt upp lite kort i galleriet.
Postad 04 november 2006 - 01:10
egar71
-
egar71
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har åxå spanat på denna tvn lite.. har dock haft lite dåliga erfarenheter med philips modell PF 5421.
Hade rejäla backlightblödningar markant ute i hörnorna på tvn... men även stora fält mitt på tvn..
Den ovannämda modellen ska tydligen inte alls va jämförbar med philips7-serie och att panelerna tillverkas nån helt annanstans och ska alltså va av sämre kvalité.
Undrar vad ni tycker ni som har tvn.. är det jämn svärta i tvn dvs inga blödningar från backlighten? och även när man sitter i dämpad belysning hemma? Upplever det som mycket svårt att kunna få en rättvis bedömning på det när man är ute i en butik med strålkastare o skit. Det är när det släcks ner i ett rum man ser hur bra backlightpanelen är.
Tacksam för kommentarer ni som har införskaffat en sån här tv.
Redigerat av egar71, 04 november 2006 - 09:29.
Postad 05 november 2006 - 07:38
PrOoF
-
PrOoF
-
Användare
-
-
181 inlägg
Har haft min i ca en vacka nu och är supernöjd, märker inga negativa saker alls!
Postad 06 november 2006 - 16:30
Unregisteredaa798029
-
Unregisteredaa798029
-
Amatör
-
-
87 inlägg
hade faktiskt en negativ sak... fick röda eller blå ljusfält (som ett bredare streck) i överkant och nederkant på tv'n
visade sig vara min dreambox 7020 som jag adderade 3st kondingar för komponent ut, och voila, problem gone...
nu har jag bara en sak jag stör mig på
autodetection... byta ext1/3 etc då jag slår på strömmen på enheter funkar inte ibland (intermittent fel)...
Postad 06 november 2006 - 16:31
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Hej tänkte bara höra igen om nån mer än jag har knäppningar från tvn.
Mina knäppningar hörs kanske 20min numera efter det att jag satt på tvn och ca 15-25min efter att jag stängt av tvn.
Tacksam för svar.
Postad 07 november 2006 - 09:45
PrOoF
-
PrOoF
-
Användare
-
-
181 inlägg
Jag har INGA knäppningar alls på min, så kolla upp det ordentligt!
Postad 07 november 2006 - 13:19
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Ok tack ska göra detomgående.
Postad 07 november 2006 - 13:57
Unregisteredaa798029
-
Unregisteredaa798029
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej tänkte bara höra igen om nån mer än jag har knäppningar från tvn.
nope, inga knäppisar i tv'n
Postad 07 november 2006 - 14:23
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Så ###### typiskt att man alltid har otur med sånt
Edit :
Har nu pratat med Göran på Radiocity.nu
Allt han hade att säga var att han inte var någon tekniker och att jag skulle leta reda på en annan Audivideobutik...
Dock påstår han att jag får stå för frakten själv, även om det är produktfel vilket det uppenbarligen rör sig om då knäppningarna funnits sedan jag startade tvn för första gången.
Då jag inte har en aning om vem som ska stå för frakten vid produktfel ber jag er om råd. All information ang detta tas tacksamt emot.
Och jag har nu uppmätt tiden för knäppningarna. Vid start tar faktiskt knäppningarna aldrig slut.. Den knäpper med 30sek mellanrum och så fort jag byter kanal. Eller ändrar någon inställning tex ljus eller pixel plus. När jag stänger av tvn knäpper den i ca 1h...
Vissa kan nog säga att äh vad spelar det för roll.. Men det är otroligt störande, man sitter och bara väntar på nästa knäppning. Och vid filmer är det totalt förkastligt..
Måste nog säga att mitt intryck vad gäller affärer av leverantörer på avstånd har sjunkit rejält..
Kan man reklamera tvn och få pengarna tillbaka eller vad har man för rättigheter...
Redigerat av Lokus, 07 november 2006 - 16:20.
Postad 07 november 2006 - 21:25
PrOoF
-
PrOoF
-
Användare
-
-
181 inlägg
Har för mig att vid reklamation ska SÄLJAREN stå för returen...??
Tänkte också passa på att fråga vad ni andra har för inställningar på eran TV?
Har precis fått digataltv via bredbandsbolaget och får ingen digitalt ljud, måste man ha ngn särskild kabel?
Den är just nu kopplad via scart men har också testat via komponent på sidan av TV:n.
Har en pioneer 696 DVD kopplad via HDMI.
Postad 08 november 2006 - 09:53
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Ok tack för svaret Proof
EDIT:
Har nu pratat med Peter på Radiocity en mycket trevlig och kunnig person, verkar det som. Han fastslog det jag läst om på detta forum. Att dom står för fraktsedel osv om jag vill skicka den till Philips huvudrep i Norrköping. Annars finns det auktoriserade återförsäljare i Luleå har han tagit reda på.
Mycket bra jobbat Radiocity!! Eller ska vi säga Peter:D
Mitt förtroende har nu återställts för näthandlare:D
Redigerat av Lokus, 08 november 2006 - 14:50.
Postad 08 november 2006 - 15:08
Unregistered39e333ab
-
Unregistered39e333ab
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Ringde precis till radiocity, ville kolla själv ifall det verkligen var så med frakten. En säljare som heter Patrik säger då att jag själv skulle få stå för frakten ifall det skulle bli fel på tv'n, däremot kan man lämna in den i vilken audiovideo butik som helst men ändå.. verkar vara lite lustigt med det där med frakten :S
kan väl tillägga att säljaren lät rätt inkompetent..
Postad 08 november 2006 - 15:25
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Haha exakt så sa en säljare som heter Göran till mig med. Men jag mailade dom och då ringde Peter upp. Han var jättetrevlig och tog reda på vart närmaste reparatör var och sen kontaktade han philips och frågade vad dom tyckte. Vilket resulterade i att Philips tyckte det var lika bra att skicka in den.
Peter skickade Fraktsedlar och förklarade att det skulle ordna sig osv. Mycket kompetent och trevlig kille. Om man jämför med Göran som jag citerar "Jag är ingen tekniker" du får stå för frakten själv osv..
Men all heder åt Radiocity eller man kanske ska säga Peter som arbetar där!
Man är som alltid lite nervös när det gäller sådana här ärenden. Vilket är synd då man inte skall behöva vara det.
Redigerat av Lokus, 08 november 2006 - 15:26.
Postad 08 november 2006 - 22:45
Unregistered39e333ab
-
Unregistered39e333ab
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
hehe jag tror att dom behöver snacka ihop sig lite mer om deras kundpolicy ;D
ja vafasen det är ju rätt mycke pengar det handlar om så man vill ju vara trygg.
men det är ju väldigt skönt att man bara kan droppa in tv'n till vilken audiovideo butik som helst  har typ 2 mil till närmsta.
Postad 08 november 2006 - 23:49
Unregistered8351908d
-
Unregistered8351908d
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Jag vet att det är fel tråd men det är lite dött i min tråd.. jag har en 37PF9631D (LCD). Enda sedan jag fick den förra torsdagen har jag haft problem med brus från högtalarna. Hörs mest när jag har låg volym ngt slags surrande som om det är fläktar som låter. MEn när jag stänger av ljudet genom att antingen knappa ner volymen till noll eller klickar på mute knappen så försvinner bruset inom 10 sekunder och går igång igen så fort jag sätter på tvn.
Någon som kan tänkas veta va det kan vara? Någon som har liknade problem med era tv apparater?
Postad 09 november 2006 - 10:49
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tyvärr har jag aldrig hört om det förut...
Men kontakta din återförsäljare eller philips.
Annars vet jag inte vad det kan vara.
Postad 10 november 2006 - 14:07
Unregisteredb2fdd08d
-
Unregisteredb2fdd08d
-
Rookie
-
6 inlägg
hej everybody..
jag funderar starkt på denna tv!!!
men har några funderingar till er som redan har denna skönhet..
hur ser det ut med sport (fotboll) vid vanlig digitaltv tex canal+ premier league? blir det några eftersläpningar? hackar det?
vid hockey? blir isen ruggigt "vitlysande" liksom.. så att man får kisa.
Postad 14 november 2006 - 14:38
Lokus
-
Lokus
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Kan inte riktigt svara på hur det blir med digital tv då jag fortfarande väntar på att få det.
Men med analog är det hyfsad bild.
Har nu skickat in min tv med DHL för rep till Norrköping.
Får nu se hur lång tid det tar.
Postad 22 november 2006 - 08:13
ltfrebac
-
ltfrebac
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Tjenare
Har någon löst problemet med vga-rgb h/v kabeln? Var finns en sådan och till vilket pris?
Klarar tv:n av att streama divx från usbminnet eller är det bara jpeg och musik den vägen?
/F
Postad 11 december 2006 - 18:50
karditsa
-
karditsa
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej till er alla
väntar att min tv åxo ska komma snart och har 2 frågor
1) väggfäste är vesa standard 800x400 .Vad kan man få ta en sån?
2) väggen jag tänkte sätta upp är gypsvägg, tror ni det håller eller!!??
tack på förhand.
Postad 11 december 2006 - 20:30
Megapolaren
-
Megapolaren
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Har någon löst problemet med vga-rgb h/v kabeln? Var finns en sådan och till vilket pris?
<{POST_SNAPBACK}>
Tror att jag redan skrivit det lite högre upp, men kabeln som man behöver finns på Siba och kostar 399 kronor. //
Postad 11 december 2006 - 20:34
Megapolaren
-
Megapolaren
-
Amatör
-
-
74 inlägg
1) väggfäste är vesa standard 800x400 .Vad kan man få ta en sån?
2) väggen jag tänkte sätta upp är gypsvägg, tror ni det håller eller!!??
<{POST_SNAPBACK}>
Eftersom fästet är Vesa STANDARD så fungerar alltså, fantastiskt nog, alla Vesa Standard väggfästen. I princip vilket fäste som helst avsett för 42" TV från en välsorterad radio handlare eller byggmarknad fungerar. Välj ett som har dom funktioner du vill ha, tilt etc. Det går alldeles utmärkt att sätta tv:n på en gipsvägg, gärna i en träregel om det finns. Finns inte det så hittar du expanderskruv på första bästa byggmarknad. Med fyra sådana ramlar tvn inte ner ens från singelgipsskiva. Lycka till med topp TVn!
Postad 12 december 2006 - 16:54
karditsa
-
karditsa
-
Rookie
-
7 inlägg
var på SIBA idag och frfågade en säljare.Han så att de rek. inte sina kunder att sätta upp lcdn på gipsvägg.
Är det nån i furom som satt upp den på gipsvägg och gärna med litet tips.??
Postad 12 december 2006 - 22:04
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Det finns ett flertal sätt att skruva upp saker på en gipsvägg. Antingen använder man sig av någon typ av plugg eller ännu bättre skruvankare. Har du inte arbetat med plugg eller skruvankare tidigare rekomenderar jag dig att testa på ett ställe som inte syns först för det kräver lite vana för att bli optimalt. Med skruvankare kan man t.o.m. skruva fast de så hårt att gipsskivan går sönder och fläks upp.
Ett alternativ är att försöka lokalisera stolpar (stående reglar) som gipsskivorna är fastskruvade i. Antingen är dessa tilverkade av stål eller trä. Oavsett finns här goda förutsättningar att fästa saker. Stolpar står normalt sett med antingen C-C 45 eller 60cm avstånd beroende på väggutförande. Lokalisera dessa genom att antingen knacka och lyssna var det låter stummast eller köp dig en regelhittare. Finns billigt på t.ex. Biltema och Kjell o CO.
Stolparna kan du sen nyttja genom att antingen först skruva fast något ordentligt (träskiva eller träregel eller annat lämpligt material) i dessa som du sedan fäster ditt väggfäste i. Alternativ skruvar du titt väggfäste direkt i stolparna (förutsatt att hålbilden passar såklart).
Hoppas någon fattar vad jag skrivit...
Slut på byggmeddelandet.
Har för övrigt beställt denna Philips från tyska www.misco.de för ca 14 200SEK inkl frakt och får förhoppningsvis den innan jul.
Tjing tjong,
Filip
PS Tror för övrigt att säljare på SIBA vet lika lite om gipsväggar som de vet om sakerna de säljer, inte mycket. DS
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 13 december 2006 - 11:57.
Postad 12 december 2006 - 22:14
karditsa
-
karditsa
-
Rookie
-
7 inlägg
Glebster....  1000 tack!!! jag kommer att fixa d,nu har jag lite att gå efter,
väntar min från Tyskland oxå.
Postad 13 december 2006 - 17:00
Unregisteredb2fdd08d
-
Unregisteredb2fdd08d
-
Rookie
-
6 inlägg
tjena! bra väggfäste hittar man på biltema.. 395 kr med någon grads tilt funktion. http://www.biltema.s...?iItemId=117997motsvarande väggfäste hos annan firma kostar runt 7-800 kr.. tror dom tänker att man har råd att betala för ett väggfäste om tvn är stor.. och det har man fast man vill inte:-)
Postad 13 december 2006 - 18:12
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Joer: Gillar ditt sätt att tänka
Är själv helt inne på att köpa detta fäste. Ser stabilt och gediget ut, någon som sett det i verkligheten?
Postad 13 december 2006 - 19:57
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
tjena!
bra väggfäste hittar man på biltema.. 395 kr med någon grads tilt funktion.
http://www.biltema.s...?iItemId=117997
motsvarande väggfäste hos annan firma kostar runt 7-800 kr..
tror dom tänker att man har råd att betala för ett väggfäste om tvn är stor.. och det har man fast man vill inte:-)
<{POST_SNAPBACK}>
Är det någon som vet om Biltemas fäste verkligen passar? Enligt Philips datablad är TVn kompatibel med Vesa 800, 400mm. Biltemas fäste är VESA 200, enligt hemsidan. Låter inte så lovande.
Postad 13 december 2006 - 20:06
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Det kan inte stämma med VESA 200. Mig veterligen är det endast till större apparater man använder detta system med två vertikala profiler man skruvar fast i tv:n. Ingen som köpt det?
VESA standarden syftar väl på hålbilden dvs avstånden mellan hålen?! Med VESA 200 standarden skulle detta innebära att TVn i biltema manualen är ca 25cm hög...hehe
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 13 december 2006 - 20:14.
Postad 14 december 2006 - 10:39
Capone
-
Capone
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Alltså borde Kjell's väggfäste för 399kr passa alldeles utmärkt till denna TV då? Universalfäste för väggmontage. Max 75 kg. Passar LCD/Plasmaskärmar upp till 63”. Universalskruvfästen i vertikalled mot TV: 75-480 mm cc. VESA standard: 100x200, 200x200, 400x200, 400x400, 800x400 mm. Robust konstruktion med en bredd på 800 mm. Bygger 75mm mellan vägg och TV (Då den inte är tiltad). Tiltbar 0-15 grader. Kjell & Company
Postad 14 december 2006 - 11:41
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Kjell´s väggfäste borde passa utmärkt.
Postad 14 december 2006 - 14:12
Unregisteredb17a6071
-
Unregisteredb17a6071
-
Användare
-
-
112 inlägg
Vill bara säga till alla ägare av philips dyrare modeller med digital natural motion.Som dom flesta vet så fungerar ej d.n.motion med hdtv,vilket är grymt tråkigt då bilden blir grym med d.n.motion.Vilket har gjort att jag har tittat på olika modeller nu som har det nya systemet 100 hertz(vilket är exakt samma som d.n.motion.samsung m71,lg lb2,samt toshiba wlt68 har den nya 100 hertz.Jag ringde philips support och frågade varför philips ej klarar av att köra med d.n.m.Fick till svar att dom nya apparaterna som kommer nu till 2007 kommer att klara av d.n.motion vid tittande på hdtv.Så alla som alskar den funktionen vänta och köp då ni kommer att få en ännu grymmare bild med d.n.m vid tittande på hdtv.Man köper väl en tv för framtiden då skall man ha d.n m på hdtv.
Postad 14 december 2006 - 15:12
Mags1
-
Mags1
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Någon som hittat bruksanvisning till fjärrkontrollen RC4350? Tidigare i tråden fanns anvisningar till RC4310. Men jag kan inte få den i inlärningsläget.
Postad 14 december 2006 - 15:46
Unregisteredb2fdd08d
-
Unregisteredb2fdd08d
-
Rookie
-
6 inlägg
hej alla!
jag kan garantera att biltemas fäste fungerar då jag har ett själv...
det funkar på vesa standard 800 x 400.
vidare är fästet hur robust som helst. det är gjort i typ stål..
det bygger ut ungefär 3-4 centimeter från väggen.
och vad gäller kvaliten på biltema grejer brukar den suga men i detta fäste finns inget som kan gå sönder.. känns snarare som att tv:n går sönder innan fästet barkar..
men gå gärna och titta på fästet på biltema och öppna paketet så förstår ni vad jag menar..
Postad 14 december 2006 - 16:07
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Ramones: Förstår vad du syftar på men om ett halvår eller år när dessa TV-apparater du talar om kommer lär det ju finnas en annan ny teknik att vänta in. Mitt moto är att köpa när du behöver en apparat eller när du känner för det...
Sen är ju fortfarande utbudet av HDTV material väldigt begränsat. Har du sett hur en HDTV sändning ser ut på diskuterad Philips eftersom du är så övertygad om att det är nödvändigt med digital natural motion?
Filip
Postad 14 december 2006 - 18:15
karditsa
-
karditsa
-
Rookie
-
7 inlägg
"joer",
är det här du köpte från biltema!?
30–50". Klarar upp till 65 kg. VESA-standard 200, 100 x 200 mm. art.nr: 24-721 395,00 kr
Postad 14 december 2006 - 18:39
Unregisteredb17a6071
-
Unregisteredb17a6071
-
Användare
-
-
112 inlägg
Jag har sett philips 9631 med hdtv (gladiator)samt samsung m71 samma film.Kan bara säga att det var en enorm skillnad på bild.Jag själv är ägare till en philips med d.n.m.Men jag skulle aldrig välja att titta på hdtv om ej d.n.m fungerar,väljer hellre att titta på samma material med d.n.motion istället.Samsungen hade den här otroliga bilden som d.n.m ger,men med hdmaterial(vilken bild).Åk till media mark där står dom bredvid varandra ,då ser man vilken otrolig skillnad det är på bild.Där kör dom hdtv å det är synd att se att bilden blir så mycket sämre med philipsen på grund av att d.n.m.inte fungerar.Skall titta på lg nya lb2 som har samma funktion som philips.Philips och lg samarbetar på lcd fronten,samma fabrik så det innebär väl att lg nya teknik är en exakt kopia på philips d.n.m.
Postad 15 december 2006 - 09:49
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Ramones: Intressant att det skiljer så mycket som du säger. För min del har det dock fortfarande ingen större betydelse då jag uteslutande kommer titta på icke HD baserat material och framförallt använda den inbyggda digitalmottagaren.
Till film ska man ju ha projje och inte nån gammal 42" TV...
Karditsa: Ja, det är det omnämnda fästet.
Har fått vissa indikationer på att min TV dyker upp idag. Den som överlever får se...
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 15 december 2006 - 09:52.
Postad 15 december 2006 - 14:52
Unregisteredb17a6071
-
Unregisteredb17a6071
-
Användare
-
-
112 inlägg
Glebster självklart så kommer jag ochså att titta på det mesta materialet utan hdtv.Jag äger b.l.a 300 dvdfilmer.Men när jag nu skall investera 25 till 35000 tusen på en ny tv så vill jag veta att min lcd kommer att kunna spela upp den bilden som jag älskar med hdmaterial.Då menar jag den nya 100hertz tekniken som lg har,samt samsung,samt toshiba.Då philips snart kommer med d.n.motion fungerande på hdtv så väntar jag gärna några månader innan jag slår till på en ny tv.Skall förhoppningsvis ha tv.n i 10 år så vad spelar två till 6 månader för roll att vänta.Hörde ochså att fler märken är på gång med den nya 100hertz tekniken.Samt att om två till tre år så kommer det förmodligen att vara ganska mycker hdmaterial ute på marknaden.Då kommer det att kännas om man har philips tv med d.n.m utan att man kan använda den underbara funktionen.Till och med killen på philips support sa till mig att han hellre tittar med d.n.motion påslagen än med hdtv utan d.n.m.
Postad 15 december 2006 - 22:13
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Så ja, TVn har anlänt... 14 150SEK inkl frakt från Tyskland (inte 25 - 35000  ) Håller verkligen med, Natural motion är det som gäller. För att summera; DVD med Scart (RGB); mycket trevlig bild! Kan inte uttala mig om en jämförelse med HDTV material men bilden är onekligen MYCKET bra. Dock ser jag tendens till pixelisering när jag kör för höga värden av tex kontrast och vissa filter. XBOX med Scart (RGB): Har både kört film (dvd .img) och en del spel och överlag ser det bra ut. Inte lika clean bild som från DVD men ändå fullt acceptable från en så pass gammal konsol. TV: Stoppade in antennsladden till mitt COMHEM nät och fick in både digitala o analoga kanaler. Lite förvånad att t.ex. digitala SVT funka men det gör ju knappast något  Det skiljer VÄLDIGT mycket på anolga och digitala utsändningar och även MYCKET mellan olika program och inslag. T.ex. Itzhas Julevangelium har GRYM bild, DVD klass, medan andra sändningar ser närmast analoga ut... Dator: Kopplade upp en kompis Powerbook (MAC) och det funkade helt perfekt. TV:n klarade t.o.m. 1920 upplösning även om det inte var specielt snygga kanter. Slutligen; Jag är EXTREMT nöjd med TVn. I synnerhet i relation till hur mycket jag betalat för den. Ljudet är kanske i tamaste laget men jag vet inte hur den står sig mot andra märken och modeller. Rekomenderar verkligen www.misco.de Har förvisso skött kontakten på tyska men min kontakt svarade snabbt och enkelt på mina frågor samt erbjöd en betydligt lägre fraktkostnad än övriga fyra företag jag kontaktade. Använd gärna denna tyska sökmotorn för att kolla tyska priser; http://geizhals.at/eu/a197171.htmlMvh Filip
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 16 december 2006 - 10:45.
Postad 16 december 2006 - 13:54
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
TV: Stoppade in antennsladden till mitt COMHEM nät och fick in både digitala o analoga kanaler. Lite förvånad att t.ex. digitala SVT funka men det gör ju knappast något Det skiljer VÄLDIGT mycket på anolga och digitala utsändningar och även MYCKET mellan olika program och inslag. T.ex. Itzhas Julevangelium har GRYM bild, DVD klass, medan andra sändningar ser närmast analoga ut...
<{POST_SNAPBACK}>
Fick också min TV igår. Missade ditt prisfynd, men fick den för 17100 SEK från Pixmania. Så du fick in marknätets digitala SVT via Comhems kabelnät? Häftigt! Det lyckades tyvärr inte jag med. Jag är för övrigt också mycket nöjd med teven. Jag kör med Comhems digitalnät via en Samsung-box. Dom flesta kanalerna ger en mycket bra bildkvalite. Men när jag såg längdskidor på Eurosport blev snön och skidorna väldigt grötiga. Samma utsändning via Svt24 såg dock mycket bättre ut, så slutsatsen är att Eurosports dåliga bitrate orsakar den magra bilden. Prövade också att köra komponent från min Philips DVD/HD-inspelare. Hade problem med att teven tappade sync då och då med några minuters mellanrum. Bilden växlar då till blått för ett par sekunder. Vet inte om det är teven eller DVDn som är boven. Någon annan som prövat komponent in? Växlade till RGB och fick en kanonbild. /Patrik
Postad 18 december 2006 - 10:11
Capone
-
Capone
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
jag får också fram en blå bild och en del annat flimmer när jag kör komponent ifrån Xbox, dock bara ifrån NTSC spel tror jag.
Postad 18 december 2006 - 21:47
Unregisteredaa798029
-
Unregisteredaa798029
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Prövade också att köra komponent från min Philips DVD/HD-inspelare. Hade problem med att teven tappade sync då och då med några minuters mellanrum. Bilden växlar då till blått för ett par sekunder. Vet inte om det är teven eller DVDn som är boven. Någon annan som prövat komponent in? Växlade till RGB och fick en kanonbild.
/Patrik
<{POST_SNAPBACK}>
får samma problem med min dreambox med komponent
Postad 19 december 2006 - 09:52
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
pakarlss: Jag blev minst sagt förvånad över att kunna se en del digitalkanaler i mitt COMHEM nät. Det rör sig om SVT1, SVT2, TV4, Kunskapskanalen, TV6, SVT 24 och kanske någon mer.
Någon som vet om dessa kanaler ligger okodade i COMHEMs nät eller om det är det är det markbundna nätet jag snappat upp på nåt sätt? Jag har alltså inget kort i läsaren...
Capone: Vilka inställningar kör du med i din XBOX. Är osäker på vilka upplösningar TVn klarar men 720p ska väl inte vara några problem iaf.
Filip
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 19 december 2006 - 13:48.
Postad 19 december 2006 - 14:47
Capone
-
Capone
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Glebster: Jag har testat 480,720 och 1080 men problemet uppstår i samtliga upplösningar.
Men det är riktigt skumt, för det flimrar bara i NTSC-spel när man kör multiplayer
Postad 19 december 2006 - 14:52
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Glebster: Förmodligen har de markbundna signalerna letat sig in i Comhems nät, men det ska inte vara något som dom distribuerar officiellt. Kanske tur, eller något misstag av Comhem?
Kan du se signalstyrka på dom digitala kanalerna? Kommer inte ihåg om/var det presenteras i teven, men det borde synas någonstans.
Postad 19 december 2006 - 15:19
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Capone: Jäkligt märkligt att det flippar just då, går spelet över i någon speciell upplösning just i multiplayer? Ska koppla in mitt XBOX med komponent ikväll, får se hur det funkar. Rekomenderar du 720 eller 1080?
Pakarlss: COMHEM nätet i mitt hus är inte mer än ett år gammalt men ska gå ner i källaren ikväll och kolla om det finns någon mer inkommande kabel till huset än COMHEMs egen. Ingen aning om man kan se inkommande signal?! Någon som vet?
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 19 december 2006 - 15:27.
Postad 19 december 2006 - 15:29
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Vill bara förtydliga att det sync-problemet bara uppstår när jag kör komponent (YUV) in på BNC-kontakterna. Om jag ansluter PCn med VGA->RGB H/V i olika upplösningar ser jag inga bildproblem.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|