Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-532W100

615 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 augusti 2006 - 19:36

Xenonsens
  • Xenonsens
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej!

Visste ni förresten att datorbutiken höjde priset på skärmen när de fick in nya på lager!
Det var inge bra! :rolleyes: Är det någon som handlat något från de som nu är billigast, nämligen Misco? ;)

Ha det bra!
//Jonas

Postad 21 augusti 2006 - 22:15

Benneee
  • Benneee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hej!
Såg också det ;)
Jag ska beställa tv:n imorron frå Misco, så får vi se om de är nåt bra :rolleyes:
Kan återkomma med info om leveranstid, kontakt & support osv om så önskas.

/benne

Postad 21 augusti 2006 - 23:31

Masarin
  • Masarin
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Ok. Hittade en rätt genomgående recension med bilder. På danska dock. Men det klara ni nog. :rolleyes:

http://www.hardware-...=6013&type=test

/Masarin

Postad 22 augusti 2006 - 00:01

AutomaticDuck
  • AutomaticDuck
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Fick min idag. Kör bara vanlig analog tv, har inte digital. Men bilden blev faktiskt inte så dålig som jag trodde den skulle bli. När jag kopplar datorn till den blir det riktigt fin bild på 1024x768, 60Hz. Har tyvärr ingen 360, bara vanlig xbox, får fixa en hd-pack till den och testa.

Inga döda pixlar eller brummande ljud här heller!
Trodde inte denna tvn skulle vara så bra för det priset, men jag är ingen direkt finsmakare.

Kan slänga upp lite bilder om nån vill.

Släng gärna upp lite bilder tack :rolleyes:

Hej!
Såg också det mad.gif
Jag ska beställa tv:n imorron frå Misco, så får vi se om de är nåt bra smile.gif
Kan återkomma med info om leveranstid, kontakt & support osv om så önskas.

/benne

Låter som en bra idé. Håll oss uppdaterade.

Ok. Hittade en rätt genomgående recension med bilder. På danska dock. Men det klara ni nog. smile.gif

/Masarin

Tack för den. Det var en intressant artikel. Visar ytterligare en gång att denna TV förmodligen är ett bra köp.

Postad 22 augusti 2006 - 06:03

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Tjo!

Jag såg denna tråd och var själv ute och spanade lite på en billig lcd tv till sovrummet, så sagt och gjort så beställde jag denna tv från misco. Jag återkommer vid ett senare tillfälle när denna skärm dyker upp, villket den engligt misco borde göra imorgon --> senast på fredag.

Gonucku

Postad 22 augusti 2006 - 07:45

Unregistered1057
  • Unregistered1057
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Samma här....
Har beställt en jag med !

Postad 22 augusti 2006 - 09:58

Jeppanpeppan
  • Jeppanpeppan
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Ok. Hittade en rätt genomgående recension med bilder. På danska dock. Men det klara ni nog.  :rolleyes: 

/Masarin

<{POST_SNAPBACK}>

Var inne och kollade lite och såg detta:

"Døde pixels
Alle Mirais produkter følger ISO 13406-2 standarden. Dette betyder at produktet kan have op til 2 helt hvide eller 2 helt sorte pixels eller 5 pixels med subpixelfejl. "

Någon lite mer kunnig än mig som kan förklara mer exakt avd det betyder?

Postad 22 augusti 2006 - 11:04

Benneee
  • Benneee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Har beställt min nu också :rolleyes:
Kan lägga upp fler bilder när jag får den

Postad 22 augusti 2006 - 11:45

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan förbättra svärtan på en lcd tv på nåt sett...För när jag kollar på dvd med denna tv så blir allt som ska vara svart grått...

Postad 22 augusti 2006 - 12:29

Jeppanpeppan
  • Jeppanpeppan
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Kom på nu att jag för ett tag sedan inhandlade mitt Logitech Z-2300system från Misco!

Tror jag beställde på en torsdag och fick hämta ut det från posten följande måndag eller tisdag.
Inget problem med leveranstiden där men jag fick aldrig erfara deras kundsupport eftersom jag aldrig tog kontakt med dem.

Hoppas det var till någon hjälp.

Postad 22 augusti 2006 - 16:36

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Var inne och kollade lite och såg detta:

"Døde pixels
Alle Mirais produkter følger ISO 13406-2 standarden. Dette betyder at produktet kan have op til 2 helt hvide eller 2 helt sorte pixels eller 5 pixels med subpixelfejl. "

Någon lite mer kunnig än mig som kan förklara mer exakt avd det betyder?

<{POST_SNAPBACK}>

Tvn kan ha 2 pixlar som lyser hela tiden eller 2 svarta eller 5st med subpixelfel.. alltså har du 3pixlar som lyser vitt eller svart hela tiden så gäller garantin..

Förresten så fick jag med en lapp man skulle fylla med tvn stod något om garantin skulle gälla så skulle den skickas betyder det att garantin inte gäller om man inte fyller i den lappen?

Redigerat av Shunon, 22 augusti 2006 - 16:38.

Postad 22 augusti 2006 - 19:53

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0

Förresten så fick jag med en lapp man skulle fylla med tvn stod något om garantin skulle gälla så skulle den skickas betyder det att garantin inte gäller om man inte fyller i den lappen?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan det vara så att man typ måste registrera skärmen för att garantin skall gälla?

Postad 22 augusti 2006 - 20:57

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Blev också väldigt sugen på den här nu när man äntligen har skaffat egen lya... men hur blir bilden när man kollar på vanlig kabel tv? funderar på att köpa digitalbox men får nog avakta lite... tror bilden kanske rent av blir sämre på lcdn? å texttv beroende som jag är, hur många sidor minne har den?

Postad 22 augusti 2006 - 21:43

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Såg just att misco har höjt priset på denna skärm med 700kr, lite tur att man han pilla in en order just innan höjningen:)

Postad 22 augusti 2006 - 21:47

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Jag har denna tv, och jag har ingen erfarenhet av lcd skärmar.Men jag undrar hur pass bra svärtan är på denna tv gämnfört mot andra lcd tvn..Jag upplever att svarta områden på spel och film blir väldigt grått...och att det är väldigt svårt att se detalier i dessa områden..

Har nu hittat en inställning som gjorde saken bättre=)

Redigerat av Unregistered697ee3ef, 22 augusti 2006 - 23:52.

Postad 23 augusti 2006 - 06:44

Shunon
  • Shunon
  • Lärjunge

• 255 inlägg
  • 0

Jag har denna tv, och jag har ingen erfarenhet av lcd skärmar.Men jag undrar hur pass bra svärtan är på denna tv gämnfört mot andra lcd tvn..Jag upplever att svarta områden på spel och film blir väldigt grått...och att det är väldigt svårt att se detalier i dessa områden..

Har nu hittat en inställning som gjorde saken bättre=)

<{POST_SNAPBACK}>

Dela med dig :D

Postad 23 augusti 2006 - 08:09

CPPC
  • CPPC
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Fick min TV igår! Har bara snabbt kopplat in den för att se att den fungerar - vilket den gjorde med glans!!!Mitt första intryck är överförväntan bra med tanke på priset. Skall koppla in den till HTPC när jag har fixat kablar...återkommer med mer info

Postad 23 augusti 2006 - 15:48

Mr_Khyron
  • Mr_Khyron
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Sådär nu har jag beställt en från itservice, den här LCD-TV passar min budget och lilla 1:a :blink:
Nu måste jag bara köpa en DVI-HDMI kabel så jag kan koppla in min HTPC i den.
Jag kommer att lägga upp några bilder på måndag då TV:n dyker upp ;)

Postad 23 augusti 2006 - 18:45

haiko82
  • haiko82
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nån som vet några bra högtalare som passar denna tvn. Inget surround bara 2.0 eller 2.1. Jag har försökt hitta ett par utan nån on/off funktion, dvs att dom bara är igång när tv:n är igång, finns det några sådana med bra ljud.

Postad 23 augusti 2006 - 20:25

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0

Nån som vet några bra högtalare som passar denna tvn. Inget surround bara 2.0 eller 2.1. Jag har försökt hitta ett par utan nån on/off funktion, dvs att dom bara är igång när tv:n är igång, finns det några sådana med bra ljud.

<{POST_SNAPBACK}>

Denna skärm har inbyggda högtalara, och så vitt jag kan se har den inga högtalarutgångar för externa högtalare på det viset.
Utan önskar du ha andra högtalare än de inbyggda så måste du införskaffa dig en förstärkare + högtalare.

[edit] Reserverar mig för ev. fel information då jag inte själv fått mitt ex av denna skärm ännu. Däremot är jag ganska säker på vad jag skrivit stämmer.

Kan även tillägga att det inte är någon större idé att köpa andra sådana högtalare du snackar om (förutom modellanpassade för just den tv:n) till sånna här, då utefekten brukar ligga runt 10 watt per kanal och med det kan du inte driva något större än små datorhögtalare. [/edit]

Redigerat av gonucku, 23 augusti 2006 - 20:33.

Postad 23 augusti 2006 - 23:00

dork
  • dork
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fikk tv'n i dag og bilde fra Macbook med dvi-hdmi er vakkert!! Xbox 360 med vga er også bra!
Synes analog kabel også ble ok når jeg fikk justert backlight ned på 1. Men, jeg har også et "brumade ljud" når backlighten ikke er på 3 :-( Går det å fikse?

Postad 23 augusti 2006 - 23:50

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Ni som har denna tv och spelar xbox 360 på den kan ni skriva era inställningar här...för jag tycker att jag inte får till svärtan...tycker den är riktigt dålig..

Postad 24 augusti 2006 - 09:36

dork
  • dork
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jeg har vanlig analog kabeltv koblet på Miraien, og jeg prøvde å koble en kabel fra headphone utgangen til min receiver for å få tvlyden ut på anlegget mitt. Det virket ikke. Noen som kan hjelpe?

Postad 24 augusti 2006 - 11:00

Jeppanpeppan
  • Jeppanpeppan
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Jeg har vanlig analog kabeltv koblet på Miraien, og jeg prøvde å koble en kabel fra headphone utgangen til min receiver for å få tvlyden ut på anlegget mitt. Det virket ikke. Noen som kan hjelpe?

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag förstått rätt så vill du få ut ljud till din anläggning..
Jag tror att det ska gå att få ut ljud via någon, eller båda scart-anslutningarna.
Det var så jag hade tänkt göra om jag köpte tvn så det skulle vara kul o veta om det fungerar.

Postad 24 augusti 2006 - 11:02

Masarin
  • Masarin
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Så. Då har jag bekantat mig med en dylik Mirai i några timmar. Är supernöjd men samitidig lite undrande. Har nästan ingen tidigare erfarenhet av LCD-TV så jag vet inte vad man kan förvänta sig.

Dock, har jag 2 pixelfel. En pixel lyser mest röd och en annan blå. Märks dock bara när jag är rätt nära tv:n och tittar på t.ex. en av tabbarna i XBOX 360, så det gör mig inget.
Hör inget brummmande från TV:n när jag byter inställning på lampan, vilket är skönt.

Jag kör med komponentkabel från min XBOX 360. Kabeln är köpt på Kjell&Company och är inte Microsoft original. ( http://www.kjell.com/?item=68357&path= )
Jag upplever att gröna färger på tv:n ligger lite off till höger. Bara några få pixlar.
Märks framför allt om jag sätter på LTI ( Luminance Transient Improvement).
Annars är bilden fantastisk.

Så, min fråga är, tror ni det är kaeln i sig som gör det, eller tv:n som inte är korrekt inställd eller är det nåt man kan förvänta sig om man kör med komponent-kablar.

Har också märkt att User-läget, som man kan spara egna inställningar i, är olika beroende på ingång. Dvs. om jag ställer in vissa värden för parametrarna för TV-läget så är de inte samma i user-läget för t.ex. komponent-läget. Man kan alltså ställa in olika user-värden beroende på ingång på tv:n. Det är bra. :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kopplade in min receiver på hörlursuttaget på sidan av TV:n och det funkar bra för mig. Även om det känns som om lite av basen försvinner jämfört med när jag kopplar XBOX:en direkt till receivern.

/Masarin

Postad 24 augusti 2006 - 11:18

dork
  • dork
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag kör med komponentkabel från min XBOX 360. Kabeln är köpt på Kjell&Company och är inte Microsoft original. ( http://www.kjell.com/?item=68357&path= )
Jag upplever att gröna färger på tv:n ligger lite off till höger. Bara några få pixlar.
Märks framför allt om jag sätter på LTI ( Luminance Transient Improvement).
Annars är bilden fantastisk.

Så, min fråga är, tror ni det är kaeln i sig som gör det, eller tv:n som inte är korrekt inställd eller är det nåt man kan förvänta sig om man kör med komponent-kablar.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg testet først med Joytech komponentkabler fra min Xbox 360 og bildet ble ikke bra! Dro så en tur på Elgiganten og kjøpte inn Microsofts orginale vga kabel og bildet ble vakkert!

Postad 24 augusti 2006 - 13:31

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Är det ingen annan än jag som tycker svärtan är riktigt dålig när man lirar xbox 360..ta tex condemed det spelet tycker jag är ospelbart på denna tv....Även Burnout blir lidande på mörka banor....Är det någon som löst problemet med svärtan med era inställningar,så skriv gärna ner dom här..Jag spelar med kompenet kablarna (orginal)...

Ps:Min tv har nu börjar att lysa igenom i båda högra hörnen=(
Är det vanligt att det gör det på lcd skärmar börja lysa igenon alltså..
Eller går det på garantin och man kan få den utbyt..

Redigerat av Unregistered697ee3ef, 24 augusti 2006 - 13:41.

Postad 24 augusti 2006 - 15:30

machek
  • machek
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tjena,

Jag funderar som många andra på att tjacka denna lcd.
Tänkte bara kika hur många som har ett brummande ljud, och även kolla ifall det brummar när högtalarna är helt avstängda (tänker köra separat ljudanläggning)?

Till sist, för hur många "lyser det igenom" i hörnen, + vad menas egentligen med det.. hur ser det ut? Bild?

Till sists 2, blir det bättre bild med hdmi->dvi, jämfört med vga-vga? Tänkte bara använda den som skärm till datorn, ser inte på tv så mycket :unsure:.

Tack för svar!

Postad 24 augusti 2006 - 16:05

Masarin
  • Masarin
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jeg testet først med Joytech komponentkabler fra min Xbox 360 og bildet ble ikke bra! Dro så en tur på Elgiganten og kjøpte inn Microsofts orginale vga kabel og bildet ble vakkert!

<{POST_SNAPBACK}>

Hittade denna recensionern på Joytech Component Cable:

http://www.360monste...p?id=0000000654

Jag hade lite problem med att få bilden skarp med Joytech-kabeln först, men insåg ganska snart genom att trycka på 'i'-knappen på fjärrkontrollen till TV:n, att jag inte körde 1080i. Vid en närmare titt på kabelkontakten som sitter i XBOX 360:n så insåg jag att jag inte hade ställt switchen på kontakten på HD.

Recensenten ser inte nån större skillnad på Joytechs variant och originalkabeln så jag behåller min.
Kjeel&Co vägrar ju ändå ta tillbaka den.

/Masarin

Postad 24 augusti 2006 - 17:08

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Jag har ett lite problem,det är att jag tycker bilden på vga kabel både till dator och xbox 360 inte blir så skarpt...Någon som har lust att hjälpa mig med detta problem..=)

Postad 24 augusti 2006 - 17:42

machek
  • machek
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det där med att Mirai använder paneler som inte klarar kvalitets-kontrollen på andra företag verkar ju lite oroväckande.

Är det bättre att lägga ut ~2k till och kunna få något från Hyundai eller Samsung?
Tips på bra modell?

Postad 24 augusti 2006 - 18:04

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0

Tjena,

1) Jag funderar som många andra på att tjacka denna lcd.
Tänkte bara kika hur många som har ett brummande ljud, och även kolla ifall det brummar när högtalarna är helt avstängda (tänker köra separat ljudanläggning)?

2) Till sist, för hur många "lyser det igenom" i hörnen, + vad menas egentligen med det.. hur ser det ut? Bild?

3) Till sists 2, blir det bättre bild med hdmi->dvi, jämfört med vga-vga? Tänkte bara använda den som skärm till datorn, ser inte på tv så mycket :unsure:.

Tack för svar!

<{POST_SNAPBACK}>

1) Nu är det ju inte så att det är ur högtalarna detta surr kommer, utan från komponenterna i själva tv:n. Detta är väldigt vanligt förekommande på många billigare märkens plattskärmar (både plasma och lcd).

2) Även detta är det på de flesta lcd skärmar, speciellt datorskärmar, det är inget direkt fel utan så är det.

3) Givetvis blir det bättre bild med hdmi-dvi än vga!

Vh Gonucku

Postad 24 augusti 2006 - 18:58

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0

Det där med att Mirai använder paneler som inte klarar kvalitets-kontrollen på andra företag verkar ju lite oroväckande.

Är det bättre att lägga ut ~2k till och kunna få något från Hyundai eller Samsung?
Tips på bra modell?

<{POST_SNAPBACK}>

Njae, jag tror inte det är just så stor skillnad i de här prisklasserna.
Men om man ska tänka så borde du nog välja samsung före hyundai då samsung gör sina egna paneler medans hyundai inte gör det, villket borde göra att mirai och hyundai sitter lite i samma sits iom att de måste köpa in paneler från andra.

Postad 24 augusti 2006 - 20:48

machek
  • machek
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Ännu en fråga:

Jag hade tänkt ha datorn stående i ett annat rum (slipper oljud), kan det vara problem att köra en vga alt. hdmi/dvi sladd som är 10m?
Eftersom dem säljer så långa borde det ju fungera...?

Postad 24 augusti 2006 - 22:41

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0

Ännu en fråga:

Jag hade tänkt ha datorn stående i ett annat rum (slipper oljud), kan det vara problem att köra en vga alt. hdmi/dvi sladd som är 10m?
Eftersom dem säljer så långa borde det ju fungera...?

<{POST_SNAPBACK}>

NJae, det är väl lite delade meningar där, men ang. vga, så har jag själv en 10m "noname" mellan min htpc och plasma tv, och det är inga problem. Men det finns väl exemplar där folk fått risig bild med så långa kablar.
Hdmi/dvi vet jag inte så mycket om...ännu:), men vad jag förstått så har digitala kablar svårare för att prestera bra vid längre längde på kabeln än analoga kablar(t.ex. vga).
Men köper man en rejäl guldpläterad kabel som ligger lite högre i pris än vanliga "noname" kablar borde man nog klara sig.

Postad 24 augusti 2006 - 23:10

machek
  • machek
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Happ, det var lite mindre konkret än jag var ute efter :unsure:.
Jaja, en 10m vga går på under 200pix, så det är ju bara att testa.

Som det ser ut nu så kommer jag tjacka en imorgon, så några sista visa ord eller varningar, alt. tips om annan bättre modell???

Jag är mest ute efter schysst kvalitet för PC/DVD.
Men nån gång kommer den säkert användas till tv-tittande.

Juste, alla säger kanalbyte är seeegt, det borde ju avhjälpas ifall man kör digital-tv? Eftersom man ej byter kanal på tvn då. Om jag skall se på tv så blire just digitalt.

Nån som har erfarenhet av garanti servicen?
Om nått går pajko, hur fort blir det fixxat? Samt, täcker garantin alla förutsägabara fel?

Redigerat av machek, 24 augusti 2006 - 23:11.

Postad 25 augusti 2006 - 05:40

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Ingen som vet hur många sidor minne text tvn har?

Postad 25 augusti 2006 - 11:57

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jaha har precis beställt denna TV :huh: köpte från IT-service då misco Höjde med 700kr!!! dagen jag skulle handla :lol:
Kommer mest använda den till min Xbox 360 så hoppas jag blir nöjd

Vill tacka alla här på forumet för ovärderlig information, Ni gjorde mitt beslut mycket lättare

En fråga bara Ni som kör xbox 360 på denna tv Kopplar ni via Komponent eller VGA?
Undrar vilken som ger bäst bild då jag har hört att det "beror på" hur TV´n tolkar signalen

Redigerat av Unregisteredd4d4b754, 25 augusti 2006 - 13:13.

Postad 25 augusti 2006 - 13:13

Benneee
  • Benneee
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jahapp, Beställde tvn i Tisdags i denna veckan från Misco, fick följande meddelande idag:
Hej!
Tyvärr verkar det som den utlovade leveranstiden inte kan uppfyllas. Vi beräknar nu att din order är komplett under v. 35.
Surt som f*n! Tvn beräknas komma in till deras centrallager under vecka 35, har den förmodligen inte förrän i vecka 36:(
Så om ni inte vill vänta en evighet (känns det som) på er tv, beställ inte från Misco

/benne

Postad 25 augusti 2006 - 13:41

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Det skulle vara intressat att se vad ni som har denna tv kör med för inställningar när ni lirar xbox 360 på den...För då kanske jag kommer över någon inställning som funkar bättre och viktigast av allt att få svärtan att bli bättre..

Här är mina inställningar:

Contrast 67
Brightness 52
Sharpness 23
Saturation 86
Focus 14

LTI on
Och så har jag backlighten på max...har testat med backlighten på 2 men tycker det blev så grått och tråkigt..

Hoppas ni som spelar xbox 360 på denna tv. Också skriver upp era inställningar, så man kan testa sig fram.

Redigerat av Unregistered697ee3ef, 25 augusti 2006 - 13:43.

Postad 25 augusti 2006 - 13:44

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag kör faktiskt allt på standard i userläget tror jag när jag lirar 360, möjligen ökar jag brightness lite. och jag kör med hög backlight på dagen och på kvällen eller när man mörklägger kör jag med 1 eller 0. jag upplever inte svärtan som dålig direkt, men så har jag kanske inga höga krav - eller dålig syn :lol:

förövrigt så är det helt gudomlig bild på 720p/1080 filmer via datorn (dvi-hdmi).. tänkte bara upplysa om det.. :huh: hade inte förväntat mig så pass stor skillnad mot xboxen.

Redigerat av bono82, 25 augusti 2006 - 13:44.

Postad 25 augusti 2006 - 16:09

machek
  • machek
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har just fixxat ihop allt här hemma.
Bidde en Mirai 32, tv bänk, dator i ett annat rum och trådlöst tangentbord med inbyggd joystick för musen.

Jag har inte ändrat några insällningar alls, ser perfa ut på datorn.
Inga döda pixlar.
Undrar dock lite över upplösningen, jag kan bara lägga i 1280x768 för att det skall se bra ut.
Vid 1360x768 ser det hemskt ut.
Vill få i 1366x768, har laddat hem Powerstrip, men hittar inte var man skall ställ in, snabb hjälp??

Postad 26 augusti 2006 - 14:51

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Ingen som har någon inställning så man får svärtan att se skaplig ut...Spelade en natt bana på PGR 3 i går och det var en katastrof..

Postad 26 augusti 2006 - 16:19

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

Ingen som har någon inställning så man får svärtan att se skaplig ut...Spelade en natt bana på PGR 3 i går och det var en katastrof..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan ge dig svar när min TV och xbox landar hemma (hatar att vänta :-))
Du skrev tidigare att du inte är van vid LCD och när du spelade på din mors LCD tyckte du också att det svarta områdena blev gråa

Jag tror det beror på vilka krav man har och vad man jämför med, om du vill ha samma svärta på en LCD som på CRT så får du punga ut med betydligt mycket mer pengar

Detta blir också min första LCD-TV så jag har ingen aning vad jag kan förvänta mig ifråga om bildkvalitet/svärta , men hoppningsvis blir jag nöjd

Vad tycker ni andra, blir de mörka områdena i xbox360 spel så dåliga att det är nästintill ospelbart?

Postad 28 augusti 2006 - 08:30

dork
  • dork
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Noen flere som har "brumade ljud" fra tv'n når "Lamp" ikke står på 3? Går det å fikse tro?

Postad 28 augusti 2006 - 09:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
För kalibrering kan det vara värt att lägga ett par hundralappar på tex the Calibrator. Finns för 249 på cdon.

http://www.cdon.com/...tml?prod=467254

Postad 28 augusti 2006 - 18:13

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Nu är det nära! Fredagen kom och gick utan någon tv i brevlådan, nu ser jag dock på postens hemsida att den är på väg till mitt utlämmningsställe. Borde gå att hämta ut den imorgon, dvs. om jag hinner annars blir det onsdag, som är en ledig dag:)

Postad 28 augusti 2006 - 20:00

Unregistered8604cbd7
  • Unregistered8604cbd7
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Här har vi en till som beställt denna tv. Beställde den till webhallens butik/lager i sundbyberg.
Får se hur lång tid det tar.

Postad 28 augusti 2006 - 20:15

Unregistered1057
  • Unregistered1057
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Så nu står den på byrån i sovrummet... :)
Snygg design oxå !

Postad 28 augusti 2006 - 20:33

Mr_Khyron
  • Mr_Khyron
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Så nu står den på byrån i sovrummet... :blink:
Snygg design oxå !

<{POST_SNAPBACK}>

HAr du någon digitalkamera? vill se bilder... :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.