Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dåliga skådespelare som trots allt får roller.

404 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 September 2008 - 21:30

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Var det min kritik av "giganten" Shia LeBoef som fick er så uppretade?

Hursomhelst tycker jag att ni får skärpa er lite. Om ni inte gillar något som jag skriver så är det fritt fram att bemöta mina inlägg i sak. Personangrepp där ni spekulerar vilt och felaktigt om mitt privatliv är naturligtvis inte relevant.

Internet är ju för övrigt ett problem eftersom personer som aldrig skulle ha fått för sig att diskutera med varandra eller ens tillbringa 2 minuter i samma rum i verkliga livet kan fastna i massa online-tjafs bara för att de inte kan se att de inte har något gemensamt.

Det finns heller ingen lag på att man måste vara ödmjuk och lågmäld.- Det är ofta ett tecken på att man inser att man har fel eller i alla fall att man är osäker på att man har rätt. Ödmjukhet är för övrigt något som man för det mesta spelar för att få en motpart eller publik att sänka garden. Ytterst sällan är den äkta.

För egen del föredrar jag att skriva klart och tydligt vad jag tycker och sedan får andra skriva lika klart vad de tycker.

Ni kan ju börja med att försöka förklara för mig, stackars o-ödmjuke man, varför Shia LeBoef är en storartad skådespelare.

Redigerat av Unregistered1197, 02 September 2008 - 21:44.

Postad 02 September 2008 - 21:32

EasterN
  • EasterN
  • Användare

• 233 inlägg
  • 0
orkar inte gå igenom 5 sidor men vet inte om dom får några roller längre men olssen tvillingarna eller vaddom heter! slötittade på nån film som gick på 5an för ett tag sedan där dom va med, och det va ju pinsamt! USCH!

//EasterN

Postad 02 September 2008 - 21:53

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Hursomhelst tycker jag att ni får skärpa er lite. Om ni inte gillar något som jag skriver så är det fritt fram att bemöta mina inlägg i sak. Personangrepp där ni spekulerar vilt och felaktigt om mitt privatliv är naturligtvis inte relevant.

Internet är ju för övrigt ett problem eftersom en bieffekt är att personer som aldrig skulle ha fått för sig att diskutera med varandra eller tillbringa 2 minuter i samma rum i verkliga livet kan luras till en massa online-tjafs bara för att de inte kan se att de inte har något gemensamt.

Det finns heller ingen lag på att man måste vara ödmjuk och lågmäld.- Det är ofta ett tecken på att man inser att man har fel eller i alla fall att man är osäker på att man har rätt. Ödmjukhet är för övrigt något som man för det mesta spelar för att få en motpart eller publik att sänka garden. Ytterst sällan är den äkta.

För egen del föredrar jag att skriva klart och tydligt vad jag tycker och sedan får andra skriva lika klart vad de tycker.

Ni kan ju börja med att försöka förklara för mig, stackars o-ödmjuke man, varför Shia LeBoef är en storartad skådespelare.

Men det fina med denna tråden är ju att vi slipper motivera varför vi inte dissar Shia som skådis... B)

En massa OT där du gottar dig själv i hur förträfflig dina bedömningar av uppstickande skådisar är tycker inte heller jag hör hit.

Nej, just nu så tänker jag gå OnT och klanka ner på en skådespelerska, nämligen "Malin" Louise Edlind i Saltkråkan. Finns flera bottennapp i denna klassiska svenska produktion. Jag har retat mig på Saltkråkan hela livet så nu är det dags att släppa loss mina "aggressioner" :D

Redigerat av dunde, 02 September 2008 - 21:53.

Postad 02 September 2008 - 21:57

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Va, vi är 5-6 användare som inom ett dygn poängterar ditt sätt att föra dig, att hävda din åsikt blandat med personangrepp - förstod du inte det? Ska vi vara tydligare nästa gång?

"Det är ofta ett tecken på att man inser att man har fel eller i alla fall att man är osäker på att man har rätt. Ödmjukhet är för övrigt något som man för det mesta spelar för att få en motpart eller publik att sänka garden. Ytterst sällan är den äkta."

Kan man få någon relevant vetenskaplig källa på det där, eller är det från din kista om veta-bäst?

Jag har inte tid med detta, så jag vill bara avsluta med att jag står kvar med mitt resonemang att man inte kan ge hobbydiagnoser om folks intellekt, intelligens eller allmänt vetande genom diverse filmtitlar som man finner underhållande.

Postad 02 September 2008 - 22:11

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det verkar reta dig att du inte har några egna argument. För om du hade det skulle du naturligtvis ha redovisat dem vid det här laget istället för att ägna dig åt personangrepp.

Försök rycka upp dig och bidra till tråden. Även om du, som jag inte känner eller bryr mig om, retar dig på att du inte rår på mina inlägg så har jag massor av vettiga diskussioner med andra, både i öppna trådar och via PM (don't even think about it).

Eftersom du kikade på min inläggshistorik så kikade jag på din och det var väl ... gäsp.

Postad 02 September 2008 - 22:43

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Det verkar reta dig att du inte har några egna argument. För om du hade det skulle du naturligtvis ha redovisat dem vid det här laget istället för att ägna dig åt personangrepp.

Skjuter du dig i foten nu? Nyss höll ju du på med det, du skrev väl nåt sånt här "Alla som gillar Shia är nollor"

Postad 02 September 2008 - 23:08

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Va, vi är 5-6 användare som inom ett dygn poängterar ditt sätt att föra dig, att hävda din åsikt blandat med personangrepp - förstod du inte det? Ska vi vara tydligare nästa gång?

Om det verkligen är så kan jag förstås inte veta men när man hör det från flera oberoende källor kan man inte utesluta att det finns lite substans i det.

B)

Postad 03 September 2008 - 06:26

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1517 inlägg
  • 0
Shias så kallade "skådespelartalang" samlad på under en minut http://www.youtube.c...h?v=8IXCK1EyP4s

Tycker den säger allt om vart skåpet står B)

Postad 03 September 2008 - 06:44

nipatriak
  • nipatriak
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Jag nämner bara en, den sämsta skådespelaren som finns, förstår inte varför han får göra film.

Ben Afflect!

Det hela började väll med att Affleck var den enda skådisen som kunde tänka sig ta lön från royalties istället för fast lön när han gjorde Armageddon, dom "bra" skådisarna ville ha fast lön vilket var mer eller mindre standard på den tiden. han fick med andra ord rollen för pengarna och inte för prestationen. Inget illa om Ben i det avseendet, han måste ju vara en väldigt bra affärsman då Armageddon knappast floppade, men skådis... nja..

Nu minns jag inte särkilt mycket från 90 talet så rätta mig om jag fel..

Postad 03 September 2008 - 10:18

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Jag tycker iochförsig att han har väldigt bra argument, men men...

Jag tycker VERKLIGEN inte att Shia LaBeouf är så dålig som ni säger.
Arnold Schwarzenegger är en urusel skådespelare, men har gjort några bra roller - Terminator-trilogin! Men vet ni varför? Jo, för han spelar inte mänsklig...

Postad 03 September 2008 - 10:40

Namil
  • Namil
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Är Chris Lymme och RealDaBratt släkt på något sätt eller rent utav polare? B)

Redigerat av Namil, 03 September 2008 - 10:40.

Postad 03 September 2008 - 16:36

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Skjuter du dig i foten nu? Nyss höll ju du på med det, du skrev väl nåt sånt här "Alla som gillar Shia är nollor"

Det är väldigt svårt att diskutera med personer som gör alla fel på samma gång.

För det första har jag inte riktat någon personlig kritik mot någon forumedlem i tråden - förrän Alezman började ägna sig åt personangrepp.

För det andra så skrev jag inte att alla som gillar Shia LeBoef är nollor. Jag skrev att Shie Leboef är en identifikationsskådespelare som är riktad mot medelmåttiga ungdomar så att de ska känna igen sig i honom. Om man gillar Shia så bör man tänka till om man verkligen tillhör den målgruppen eller om man rentav kanske är lite smartare? Man bör ha klart för sig att det han håller på med inte har ett dyft med skådespeleri att göra.

En medelmåtta är för övrigt inte en nolla. En nolla är betydligt sämre än genomsnittet medan en medelmåtta är en genomsnittsperson.

Postad 04 September 2008 - 15:12

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

• 2525 inlägg
  • 0

håller jag verkligen med om, det långa inlägg som var direkt riktat till dig som person vem det nu var som skrev det tycker jag var riktigt hemskt skrivet! det är just därför man bara ska berätta om sin åsikt på ett forum och inte sin åsikt om andras åsikter, och framförallt inte lägga in negativa värderingar i det.

och är väl bäst att skriva ett exempel så alla förstår vad en negativ värdering är, o vi gör det vädligt konkret.

Exempel 1: "shia är skit"
det är en åsikt och kan mötas med, "nä jag tycker att han är bra" t.ex
Exempel 2: "shia är skit o alla som gillar honom är idioter"
tycker man här att shia inte är skit så betyder det plötsligt att man är en idiot, och man kan inte försvara sig heller för då är man ju en idiot. och detta har inget med åsikter att göra, eller shia, det är fördomar och skitsnack tyvärr som sårar andra. DÄRFÖR är det folk som reagerat på ditt inlägg.

själv tycker jag att shia är väl helt ok, han är likadan i dom filmer jag har sett han i men han sa ändå den enda roliga linen i hela indiana jones.
och det du skrev fick mig att må dåligt!
så nästa gång du beskriver samhällsgrupper så tänk efter om det du skriver kan uppfattas nedsättande eller inte.
och fundera om inte en ursäkt kanske till och med kan vara passande.

Postad 04 September 2008 - 18:37

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Sometimes you have to be cruel to be kind :)

Se det som en tjänst från min sida att ni börjar fundera på varför ni gillar en sådan hopplös "skådespelare" som Shia Leboef.

Personligen retade jag mig på honom så mycket att det svartnade framför ögonen när jag såg Transformers.

Postad 04 September 2008 - 19:25

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Personligen har jag svårt att tänka mig att vilken skådis man gillar eller ogillar har särskilt mycket att göra med hur framgångsrik man är som människa.
Däremot ser man säkert på film på olika sätt, några mer analyserande av allt, några mest som avkoppling, och några kanske både och samtidigt eller olika gånger.

Själv stör jag mig mest överlag på muskulösa killar och snygga tjejer som fått rollerna mer för sina fysiska attribut än för sin skådespelartalang. Ex. Pamela Andersson
Detta i sin tur gör att man kan bli positivt överraskad när någon som ser ut som(eller kanske tidigare varit) en sådan bimboskådis faktiskt presterar som en alldeles riktig skådis! Ex. Charlize Theron i Monster blev jag nästan chockad av.

Sen passar ju inte alla i alla typer av roller, vilket kan sänka en del skådisars anseende när de vill prova något nytt.
Det är ju inte alla som är som (mina 3 stora) Dustin Hoffman, Robert DeNiro och Jack Nicholson som enligt mig kan göra trovärdiga prestationer i många olika genrer.

Av de "riktigt stora" som ändå är dåliga kan jag väl hålla med de som nämnt Ben Afleck.
Han har väl medverkat i snarare än bidragit till några rätt stora filmer. :)

Postad 04 September 2008 - 19:38

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Sometimes you have to be cruel to be kind :)

Se det som en tjänst från min sida att ni börjar fundera på varför ni gillar en sådan hopplös "skådespelare" som Shia Leboef.

En till av alla narcissistiska hyllning av sig själv, härligt! - Då är jag den första som tackar för din tjänst, hyggligt!

Postad 04 September 2008 - 22:50

d-_-b
  • d-_-b
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Merparten av den så kallade "Hollywood-eliten" borde byta yrke. McDonald's letar visst folk. :)

Postad 05 September 2008 - 03:31

Unregistereda398c9a6
  • Unregistereda398c9a6
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
1:a plats Sylvester Stallone, "first blood" var utan tvekan bra. Men rambo filmerna efter när han dödade 100 tals ryssar var ju bara pinsam. Rocky filmerna var okey först men sedan pinsam
2:a Arnold vet jag ej, men har svårt för han. Har sett flertal filmer för komma på vad som gör han så populär. Men ack de är svårt för mig.
3:e segall, van damme.... usch... säger jag bara. Där ligger norris högre plan faktiskt.
4:e Alla pop/rock stjärnor som tro de har "filmskådetalanger". Typ Madonna, finns någon bra film med henne ????
5:e jag är för trött för att komma undefund nu med fler... men listan kan göras lång säkert om man vill :)

Postad 05 September 2008 - 16:43

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
SAMTLIGA inlägg efter detta som inte är riktad mot överskattade skådespelare/skor utan istället kommenterar folks åsikter om tidigare nämnda yrkesgrupp renderar obönhörligt i varningar... Jag är så trött på att folk inte kan hålla sig i skinnet :)

Postad 05 September 2008 - 20:07

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det blir ju svårt att kommentera överskattade skådespelare utan att ha en åsikt om dem.

Snarare tycker jag man borde huta åt dem som startar med individuella personangrepp eftersom det råkar finnas en regel mot det.

Eller stryk regeln, vad vet jag.

Postad 05 September 2008 - 20:23

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
Var tvungen att kolla upp vem denna Shia Leboef var och visst vart det transformerskillen haha
Har inte sett några andra filmer med honom(vad jag minns;) men just i transformers är han totalt värdelös..

Postad 05 September 2008 - 21:21

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Kolla gärna länken som hänvisades till ovan:

http://www.youtube.c...h?v=8IXCK1EyP4s

Vad säger oscarsakademin?

No ... no no no ... no no ... nononono ... no!

Här är ett annat klipp som visar att han inte bara är en "skådespelare" utan även ett "geni" i privatlivet.

http://www.youtube.c...eKsZ_14euk&NR=1

Han räddas undan ett rätt ogenomtänkt försök till fylleslagsmål av ett gäng brudar ... ha ha.

Redigerat av Unregistered1197, 05 September 2008 - 21:47.

Postad 05 September 2008 - 21:37

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0
haha underbart, karaktärsskådis av rang

Postad 05 September 2008 - 23:59

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2138 inlägg
  • 0

Kolla gärna länken som hänvisades till ovan:

http://www.youtube.c...h?v=8IXCK1EyP4s

Vad säger oscarsakademin?

No ... no no no ... no no ... nononono ... no!

Här är ett annat klipp som visar att han inte bara är en "skådespelare" utan även ett "geni" i privatlivet.

Han räddas undan ett rätt ogenomtänkt försök till fylleslagsmål av ett gäng brudar ... ha ha.

Att han inte är en lysande skådis är det inget snack om, gillar han inte ens och ser inte fram emot filmer där han medverkar.

Men varför håna hans privatliv?
Han är 22år och medverkar i dom största filmproduktionerna, jag har bara respekt för vad han åstadkommit, och jag känner inte killen och drar inga slutsatser om hans privatliv baserat på ett youtube filmklipp.

Vet inte vad som hände i det "bråket" och vad den andra killen gör, det jag ser är Shia omringad av massa tjejer som så gärna vill "rädda" stackaren, ser ut som ett geni IMO :P

Chris är du lite avundsjuk på Shia ;)

Redigerat av ZoomAir, 06 September 2008 - 00:09.

Postad 06 September 2008 - 00:10

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Vad kan detta kallas? Personangrepp, nån som hört det ordet?

Vill gärna se en lista med dina "idoler" som inte gjort bort sig..

Postad 06 September 2008 - 11:54

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Shia kan känna sig stolt över att ha så många fans.

Personligen tycker jag att man förtjänar mer respekt om man är duktig och/eller cool.

Det är rätt uppenbart att Shia LeBoef är ingetdera.

Postad 06 September 2008 - 12:29

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Haha, sicken tråd. Känns som avundsjuka chris lymme strikes again! Alla som gillar något annat än han är nollor! Bara att gilla läget grabbar men så är det ;)

Att du ens kan skriva all denna skit du gör är ju bara pinsamt.

Shia är i början av sin skådespelar-karriär och ni ska nog inte klanka ner allt för mycket på honom. En dag kommer ni att älska honom :P

Redigerat av Chris Ya, 06 September 2008 - 12:31.

Postad 06 September 2008 - 12:42

jonitz
  • jonitz
  • Forumräv

• 549 inlägg
  • 0
Jag tycker inte heller att Shia är en bra skådis. Första gången jag såg honom, vad jag kan minnas, var i Transformers och då tyckte jag att han var hyffsat störande. Andra gången i Disturbia, och då var han ju precis likadan, kändes som exakt samma karaktär. Sen tycker jag att han har ploppat upp i en massa filmer, vilket jag tycker är konstigt. För om man saknar skådespelartalang och trots det får roller så brukar man ju ha någon annan ”talang”, oftast utseende/karisma, men det tycker jag inte att han har??

Postad 06 September 2008 - 13:19

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Jonitz, härligt att se att du också hyser lite "avundsjuka" om Shia. Personligen kallar jag det förstås för "insikt" ;)

För det andra så hyser jag ingen avundsjuka mot kändisar, det vore ju extremt banalt. Om jag vore så korkad att jag skulle vara avundsjuk på någon skådespelare så skulle jag nog välja Johnny Depp som både är snygg, begåvad och cool. Men jag är inte avundsjuk på Depp, jag tycker bara att han är riktigt bra :P

Respekt ska förtjänas, inte ges utan orsak :D

Redigerat av Unregistered1197, 06 September 2008 - 13:37.

Postad 06 September 2008 - 16:20

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2138 inlägg
  • 0
Som jag skrev innan så tycker även jag att Shia är en dålig skådis och jag ser inte fram emot filmer där han medverkar.

Dock tyckte jag det var lite konstigt att du även hånade hans privatliv, har inget med hans skådespelartalanger att göra.

Sen respekterar jag någon som vid 22 är i toppen inom sitt yrke, jag respekterar han inte som person då jag inte känner honom men jag respekterar vad han åstadkommit yrkesmässigt. Känner inte att jag behöver håna honom privat för att jag tycker han är en dålig skådis.

Redigerat av ZoomAir, 06 September 2008 - 16:24.

Postad 06 September 2008 - 16:45

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Tråden handlar om dåliga skådespelare som trots allt får roller.

Vi kan vara överens om att Shia får roller och de flesta som har lite koll verkar vara överens om att han inte är någon bra skådespelare.

Således tycker jag att han symboliserar något osunt i dagens nöjesindustri. Det finns nämligen inget sätt att förklara killens framgång. Han är med och drar ner nivån i film efter film och det verkar finnas en skara människor som beundrar honom bara för att han får vara med i filmer.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om saken eftersom jag generellt inte ser filmer med Shia LeBoef. Dock tycker jag att det går lite för långt när han får vara med i en så viktig film som Indiana Jones. Både Spielberg och Lucas har visserligen en vana att inkludera unga, obegåvade skådespelare i sina filmer för att dra ner den intellektuella nivån på dem men det är ändå inte rätt.

Även om man inte kan göra något åt saken så bör man ändå påpeka när någon får oförtjänt framgång eller när någon som förtjänar framgång inte får det.

Postad 06 September 2008 - 19:24

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2138 inlägg
  • 0

Tråden handlar om dåliga skådespelare som trots allt får roller.

Vi kan vara överens om att Shia får roller och de flesta som har lite koll verkar vara överens om att han inte är någon bra skådespelare.

Således tycker jag att han symboliserar något osunt i dagens nöjesindustri. Det finns nämligen inget sätt att förklara killens framgång. Han är med och drar ner nivån i film efter film och det verkar finnas en skara människor som beundrar honom bara för att han får vara med i filmer.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket om saken eftersom jag generellt inte ser filmer med Shia LeBoef. Dock tycker jag att det går lite för långt när han får vara med i en så viktig film som Indiana Jones. Både Spielberg och Lucas har visserligen en vana att inkludera unga, obegåvade skådespelare i sina filmer för att dra ner den intellektuella nivån på dem men det är ändå inte rätt.

Även om man inte kan göra något åt saken så bör man ändå påpeka när någon får oförtjänt framgång eller när någon som förtjänar framgång inte får det.

Olika personer passar ju för olika saker, man skall inte klaga på Shia utan istället på industrin som skapar Shia-filmer samt folket som betalar för att se honom.

Han gör bara sitt jobb och gör det riktigt bra, hans jobb är som du sa innan att få folk att identifiera sig med honom, det är ju därför det är sällan man ser snygga vältränade killar i dessa roller.

Men jag respekterar vad han åstadkommit, och jag skulle inte kalla det oförtjänt då han gör sitt jobb väldigt bra och nått toppen inom sitt yrke, han passar in i mallen och lyckats ta vara på det på ett föredömligt sett, all cred till det.

Postad 06 September 2008 - 19:32

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Om jag ska vara helt ärlig har jag inget emot killen. Det är folket som gillar honom som jag bekymrar mig för :)

Sen när det gäller frågan om jag är avundsjuk på honom så kan jag ju nämna att jag hade tränat kampsport i 8 år när jag var lika gammal som Shia är idag. Så, förutom en bättre fysik och mindre snok så skulle killen som muckade med Shia i youtubevideon ovan ha legat på marken inom 2 sekunder om det hade varit jag. Inget man är stolt över idag men så var det på den tiden.

Osäkert om det besvarar någon fråga men som sagt fråga er själv varför ni gillar en spenslig kille varken kan agera eller gå rakt.

Postad 07 September 2008 - 12:06

RobK
  • RobK
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Steven Seagal
Jean-Claude Van Damme
Dolph Lundgren

Postad 07 September 2008 - 13:21

Plywood
  • Plywood
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Inte för att jag vill lägga mig i. Men jag gillar faktiskt shia. Men som vanligt beror det på omgivningen och materialet om en skådis är bra eller inte. Alla kan inte va bra på allt.

Shia besitter säkert inte något större djup varken som människa eller skådis, men det betyder ju inte att han inte kan va bra i filmer typ disturbia, där jag tex tycker han e mycket bra.

Postad 07 September 2008 - 13:32

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Steven Seagal
Jean-Claude Van Damme
Dolph Lundgren

Kanske inte är världens bästa skådisar, men vill man se en hjärndöd, kampsports action rulle så funkar deras filmer rätt bra. Och gamle Dolph är väl sin egen chef och castar sig själv i sina rullar, smart kille :)

Postad 08 September 2008 - 07:46

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Samuel L Jackson. Står bara i varenda film och drar en massa långa haranger om all möjlig och omöjlig s-k-i-t. Den mannen kan överhuvudtaget inte agera.

Mycket gnällkärringar här som spyr galla över Seagal, van-damme och Lundgren. Alla tre gör ett bra jobb i de filmer de medverkar i. Finns inget bättre än action, även om den kan vara lite "hjärndöd" (som någon skrev). Det ska inte vara bara en massa dialoger (eller än värre, monologer) fyllda med kärringproblem hit och dit inte :P

Postad 08 September 2008 - 12:48

irrelevant
  • irrelevant
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag tycker Kevin Costner!

Han har gjort mycket dynga som t.ex.

Bodyguard
Postman
Waterworld
Robin Hood: Prince of Thieves

(Han kan bara eventuellt räddas av att han medverkat i en del hyggliga filmer som Dansar med Vargar och Field of Dreams.)

Postad 08 September 2008 - 16:28

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Samuel L Jackson. Står bara i varenda film och drar en massa långa haranger om all möjlig och omöjlig s-k-i-t. Den mannen kan överhuvudtaget inte agera.

Samuel L. Jackson tillhör ju en den största kategorin av hollywoodskådespelare, nämligen de som kan uppträda ledigt och naturligt framför kameran utan att vara karaktärsskådespelare.

Eliten av skådespelare är de som kan klä i sig en ny personlighet för varje roll genom att ändra rösten, hållningen, rörelsemönstren och sättet att reagera och uppträda i olika situationer. I Hollywood finns mycket få skådespelare som gör det. Exempel: Daniel Day Lewis.

Den större kategorin är de skådespelare som är begåvade på att vara sig själva, som Lasse Hallström uttryckte det en gång. De visar egentligen bara upp sin egen personlighet i film efter film men de är i alla fall naturliga och trovärdiga på film. Exempel Will Smith.

Den tredje kategorin är bottenskrapet, som knappt kan skiljas från amatörerna, nämligen de som varken kan gestalta en roll eller uppträda naturligt framför kameran utan spelar över eller under. Exempel: Casey Affleck.

Redigerat av Unregistered1197, 08 September 2008 - 16:33.

Postad 08 September 2008 - 16:41

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0

Exempel: Casey Affleck.

Casey? Han är ju en rätt bra skådis, hans bror däremot. . .

Postad 08 September 2008 - 16:59

d-_-b
  • d-_-b
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Samuel L. Jackson tillhör ju en den största kategorin av hollywoodskådespelare, nämligen de som kan uppträda ledigt och naturligt framför kameran utan att vara karaktärsskådespelare.

Inte visste jag att det behövdes talang för att stå och säga "motherfucker" vilket är det enda han gör? Tacka vet jag Morgan Freeman.

Postad 08 September 2008 - 17:27

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Inte visste jag att det behövdes talang för att stå och säga "motherfucker" vilket är det enda han gör? Tacka vet jag Morgan Freeman.

Problemet med att spela framför kameran är att man måste vara mer intensiv än i verkliga livet samtidigt som man inte får spela över. De flesta av oss klarar inte av att vara både intressanta och naturliga framför en kamera. Antingen spelar vi över eller så spelar vi under.

Det krävs definitiv en viss begåvning och utstrålning för att kunna dominera en scen på det sättet som Samuel L Jackson gör. När han är med i en scen så är det honom man lägger märke till mest. Det har med den naturliga intensiteten att göra. Sedan kan man hålla med om att han är kraftigt typecastad men det är ju ganska typiskt för minoritetsskådespelare.

Morgan Freeman är också duktig på att stjäla uppmärksamheten i olika scener men han varierar inte heller sina trick utan spelar ungefär samma person i alla filmer, alltid sympatisk i grunden men också bestämd och gåtfull. Ibland tycker jag också att han ligger på gränsen till underspel, alltså att det blir lite släpigt.

Postad 08 September 2008 - 17:28

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Eliten av skådespelare är de som kan klä i sig en ny personlighet för varje roll genom att ändra rösten, hållningen, rörelsemönstren och sättet att reagera och uppträda i olika situationer. I Hollywood finns mycket få skådespelare som gör det. Exempel: Daniel Day Lewis.

Håller med dig där, men under 2000-talet har han väl gjort 3 filmer? Så han har ju tid på sig att "ändra" stil...:P Dom flesta skådespelare pumpar ut filmer och då finns väl inte tid att välja olika roller...utan kör på samma spår.

Postad 08 September 2008 - 17:35

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det finns ju lite rykten om att Daniel Day Lewis går in i rollerna så mycket att han blir lite bäng emellanåt. Förmodligen är det nödvändigt att inte göra alltför många roller under de förutsättningarna. Sedan är han väl mån om sin skyhöga status i branschen och vill inte vattna ur den med lite halvdana roller.

Postad 08 September 2008 - 17:53

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Han bor väl inte ens privat i USA? Så han verkar vara en person som gör en film, och sen åker hem till familjen. Istället för att hoppa på en ny. :P

Postad 08 September 2008 - 18:52

Plywood
  • Plywood
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Vilken rolig tråd detta är!

Tror som på det mesta här i livet att det handlar om personkemi. Vissa skådisar gillar man bara inte. Sen är det nog så att man tröttnar på en del. Tex börjar jag tröttna på min gamla favvoskådis nic cage just för att han nästan alltid bara spelar sig själv. Likadant med samuel jackson, som, trots att han är en bra skådis, blir tröttsam att se på. Kort sagt, behövs mer fräscht blod i hollywood.

Postad 08 September 2008 - 18:58

d-_-b
  • d-_-b
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Det krävs definitiv en viss begåvning och utstrålning för att kunna dominera en scen på det sättet som Samuel L Jackson gör. När han är med i en scen så är det honom man lägger märke till mest.

Ta filmen Snakes On A Plane... här agerar Ormarna bättre än vad han gör så när det gäller hans "talang" så har vi har nog inte samma smak och tycke. :P

Postad 08 September 2008 - 19:04

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Ben Stiller är nog en av de sämsta skådespelarna jag vet. Förstår mig verkligen inte på den personen.

Postad 08 September 2008 - 19:28

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Ta filmen Snakes On A Plane... här agerar Ormarna bättre än vad han gör så när det gäller hans "talang" så har vi har nog inte samma smak och tycke. :)

Han var väl med i den filmen pga. av namnet? Där hör man kvaliten på hans intresse att vara med. ;)

Postad 08 September 2008 - 20:10

Gargantua
  • Gargantua
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Vilken rolig tråd detta är!

Tror som på det mesta här i livet att det handlar om personkemi. Vissa skådisar gillar man bara inte. Sen är det nog så att man tröttnar på en del. Tex börjar jag tröttna på min gamla favvoskådis nic cage just för att han nästan alltid bara spelar sig själv. Likadant med samuel jackson, som, trots att han är en bra skådis, blir tröttsam att se på. Kort sagt, behövs mer fräscht blod i hollywood.

Har också haft Cage och Jackson som favoriter innan men de är med i varenda film känns det som, och en hel del är skräp, så jag har tröttnat på dem. Nu ser jag i stort sett ingen film som de är med i.

Sedan när det gäller skådisar och personkemi så tror jag att det är mitt i prick där också. Tycker inte Shia är bra men det finns ju ingen logisk anledning att avsky honom intensivt av den orsaken. Trots det så får jag en mycket stark önskan att fläta till honom när han dyker upp på vita duken... :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.