Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fujitsu Siemens Myrica VQ40-1

328 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 oktober 2006 - 07:42

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Har idag kopplat ihop min dator via DVI utgången till CVBS(komponent) ingången i TVn,
men får inte fram någon bild, bara brus.
Kvittar vad jag gör på datorn så blir det ingen skillnad. Går det att få bild från PCn genom CVBS ingången?

<{POST_SNAPBACK}>

Via DVI får man väl ut (förutom digital signal) någon form av RGB (=analog VGA) och inte vanlig komponent? Så det låter lite kontigt att det är dessa två du kopplat ihop. Stämmer det verkligen? CVBS som du nämner innebär väl för övrigt komposit och inte komponent.

VQ40-1 skall väl ha en DVI-ingång? Har du testat med denna från DVI-ut på grafikkortet? Annars får du testa S-video eller komposit från grafikkortet (runda kontakten mellan DVI och VGA om ditt kort ser ut som jag tror) till motsvarande på TV:n.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja självklart menar jag komposit och inte komponent :D
Den har DVI ingång, men dom hade ingen DVI->DVI kabel så jag köpte en DVI->komponent istället.. får väl lämna tillbaka den antar jag!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja lämna genast tillbaka den och köp en DVI -> DVI. Även om du skulle få det att funka skulle du inte få lika bra bild

Postad 19 oktober 2006 - 09:06

Unregisteredd32369bb
  • Unregisteredd32369bb
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!

Har köpt denna tv och den har kommit men nu upptäcker jag till min förskräckelse att man inte kan sätta ljudet i PIP läget sa att det kommer fran den lilla bilden!!!!!!

Alla mina planer pa att surfa och kolla pa TV  at skogen!!!!!

Suck att en liten skitsak ska förstöra allt. :-(

<{POST_SNAPBACK}>

Kjøp en scart->2 phono plugger. Har alltid brukt det for tv lyd til reciever.

Litt synd at en ikke får tv lyden med pip og data, men blir bedre lyd med reciever\forsterker uansett.

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte om det skulle funka ... dom lär väl inte skicka ut ljudet från tunern på scarten ifall det är det som är källan i den lilla bilden.

Men iaf så har den ju sida vid sida bild också så då går det ju bra om man har dator som PIP källa att surfa.

Postad 19 oktober 2006 - 09:15

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2 750 inlägg
  • 0
Har inte läst hela tråden men kan någon säga vad skillnaden på modell 1,2,3 i enkal drag är?
Vad står SU för?

Postad 19 oktober 2006 - 10:53

revlis
  • revlis
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Fick detta svar från Fujitsu.

Hej, jag undrar varför man tagit bort DVI på er nya myrica modell VQ40-2. Dessutom kan man kör DVI från datorn till HDMI och i vilken upplösning?

Jag har inte någon information på varför man har gjort den ändringen.

När det gäller upplösningen så är det frågan om vad grafikkortets drivrutiner klarar av.

Mvh

Kristian
Hotline, Professional PC's
Fujitsu Siemens Computers AB

Postad 19 oktober 2006 - 11:42

Unregistered1b0df1c0
  • Unregistered1b0df1c0
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Har idag kopplat ihop min dator via DVI utgången till CVBS(komponent) ingången i TVn,
men får inte fram någon bild, bara brus.
Kvittar vad jag gör på datorn så blir det ingen skillnad. Går det att få bild från PCn genom CVBS ingången?

<{POST_SNAPBACK}>

Via DVI får man väl ut (förutom digital signal) någon form av RGB (=analog VGA) och inte vanlig komponent? Så det låter lite kontigt att det är dessa två du kopplat ihop. Stämmer det verkligen? CVBS som du nämner innebär väl för övrigt komposit och inte komponent.

VQ40-1 skall väl ha en DVI-ingång? Har du testat med denna från DVI-ut på grafikkortet? Annars får du testa S-video eller komposit från grafikkortet (runda kontakten mellan DVI och VGA om ditt kort ser ut som jag tror) till motsvarande på TV:n.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja självklart menar jag komposit och inte komponent :D
Den har DVI ingång, men dom hade ingen DVI->DVI kabel så jag köpte en DVI->komponent istället.. får väl lämna tillbaka den antar jag!

<{POST_SNAPBACK}>

Ja lämna genast tillbaka den och köp en DVI -> DVI. Även om du skulle få det att funka skulle du inte få lika bra bild

<{POST_SNAPBACK}>

Ok.. Det ska jag göra, borde ju funka lättare med en DVI istället för komponent åxå tycker man..
Tack för infon

Postad 19 oktober 2006 - 11:44

Unregistered1b0df1c0
  • Unregistered1b0df1c0
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
En annan grejj...
Är det någon som har upplevt eftersläppningar i bilden när man tittar på DVD?
Jag kollade lite på sagan om kungen återkoms och bilden blev väldigt skarp och fin, men samtidigt väldigt konstig och eftersläpningar när saker rörde sig snabbt.

Har kopplar komposit från DVDn och scart till TVn

Postad 19 oktober 2006 - 12:03

Docpete
  • Docpete
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!

Har köpt denna tv och den har kommit men nu upptäcker jag till min förskräckelse att man inte kan sätta ljudet i PIP läget sa att det kommer fran den lilla bilden!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Litt synd at en ikke får tv lyden med pip og data, men blir bedre lyd med reciever\forsterker uansett.

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte om det skulle funka ... dom lär väl inte skicka ut ljudet från tunern på scarten ifall det är det som är källan i den lilla bilden.

Men iaf så har den ju sida vid sida bild också så då går det ju bra om man har dator som PIP källa att surfa.

<{POST_SNAPBACK}>

jeg bruker scart->2 phono plugger på denne tven. scart fra "scart2" på tv til reciever. Så når du bruker data med tuner i PIP lite bilde, vil lyden komme til reciever.

ingen problemer med dette

jeg fikk en radiobutikk til å lage en slik 10 m kabel for en evighet siden.

du må vel skaffe en
slik

Postad bild

Redigerat av Docpete, 19 oktober 2006 - 12:27.

Postad 19 oktober 2006 - 12:53

adde75
  • adde75
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Om jag förstått det hela rätt så är skillnaderna mellan VQ40-2 och VQ40-3SU är att på VQ40-2 är det vga-sub och på VQ40-3SU är det DVI-I, samt Digital audio in och ut enligt de specifikationer jag läst (inte fs egna dock).

Är i köptagen av denna tv och VQ40-3SU verkar vara den rätta för mig. Någon som vet några andra skillnader mellan dessa 2 modeller?

Postad 19 oktober 2006 - 14:57

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

En annan grejj...
Jag kollade lite på sagan om kungen återkoms och bilden blev väldigt skarp och fin, men samtidigt väldigt konstig och eftersläpningar när saker rörde sig snabbt.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men testa med att slå av Film mode eller vad det heter.
Och prova att köra komponent istället.

Postad 19 oktober 2006 - 15:41

Unregisteredd32369bb
  • Unregisteredd32369bb
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

jeg bruker scart->2 phono plugger på denne tven. scart fra "scart2" på tv til reciever. Så når du bruker data med tuner i PIP lite bilde, vil lyden komme til reciever.

du må vel skaffe en
slik

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Ok så dom skickar alltid ut tuner ljudet på scarten ... jag får skaffa en sån. Tack för tipset.

Du har inte provat ljudutgångarna om dom också bara ger ifrån sig tuner ljudet eller om det är ljudet från den ingång som förnärvarande har huvudbilden som kommer ut där?

Postad 19 oktober 2006 - 17:54

Docpete
  • Docpete
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

NEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

du må vel skaffe en
slik

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Ok så dom skickar alltid ut tuner ljudet på scarten ... jag får skaffa en sån. Tack för tipset.

Du har inte provat ljudutgångarna om dom också bara ger ifrån sig tuner ljudet eller om det är ljudet från den ingång som förnärvarande har huvudbilden som kommer ut där?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er bare tuner lyd.

ved pip med to tuner kanaler,så kommer lyden fra hovedbilde.

en får ikke lyden fra begge kanalene.

Postad 20 oktober 2006 - 07:21

Unregistered1b0df1c0
  • Unregistered1b0df1c0
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

En annan grejj...

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, men testa med att slå av Film mode eller vad det heter.
Och prova att köra komponent istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe jag verkar ha svårt o skilja på komposit o komponent :lol:
Jag menar ju att dvdn är kopplad med komponent till scart i tvn B)

men ska testa det andra..
tack

Redigerat av Unregistered1b0df1c0, 20 oktober 2006 - 07:21.

Postad 24 oktober 2006 - 15:21

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Ok , Jag är inte så kräsen , men jag hörde att om det var svag analog sändning så kunde det vara riktigt dåligt. Men jag funderar på att köpa den på mediamarkt , finns där till 10900 så det är ju ett bra pris. Jag har en piratdekoder som jag kör med , den fungerar på kabelvisions nät. Jag hoppas att den går att köra med då också med duglig bild.

Men tack så mycket då vart jag lite klokare.

Jompaaa

<{POST_SNAPBACK}>

faaan va otur jag har helatiden! Snackade med de nu och nu kostar den 15999kr ;)

Jag som precis skulle åka dit. 4e tvn på raken som man missar.

Postad 24 oktober 2006 - 15:28

snubbenxx
  • snubbenxx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Mediamarkts kampanjer ska man ta med en näve salt. Jag åkte själv dit en fredag för att köpa mig själv en kampanj-tv. Då ver den givetvis slut med motiveringen "dessa kampanjer gäller bara på torsdagar, vi kör "torsdagskampanjer". När jag påpekade att erbjudandet finns på internet IDAG (fredag) skruvade "säljaren" på sig o upprepade torsdags-harrangen.

Mediamark är endast bra som showroom, skulle aldrig köpa nåt där.

Postad 24 oktober 2006 - 15:32

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Mediamarkts kampanjer ska man ta med en näve salt. Jag åkte själv dit en fredag för att köpa mig själv en kampanj-tv. Då ver den givetvis slut med motiveringen "dessa kampanjer gäller bara på torsdagar, vi kör "torsdagskampanjer". När jag påpekade att erbjudandet finns på internet IDAG (fredag) skruvade "säljaren" på sig o upprepade torsdags-harrangen.

Mediamark är endast bra som showroom, skulle aldrig köpa nåt där.

<{POST_SNAPBACK}>

iof väldigt sant. Va där frö ett tag sedan och fick ett oseriöst intryck av säljare och butiken. Men de har de mesta så man kan jue kolla in lite grejor iaf och köpa via postorder ;)

Postad 24 oktober 2006 - 16:14

snubbenxx
  • snubbenxx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
myrica vq40-2 kommer om ca 2-3 veckor...kanske värt o vänta på den...

Postad 24 oktober 2006 - 19:30

deluxe
  • deluxe
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Fick mejl av www.datorhandel.com att VQ40-2 prel ska komma 8 dec, man kan köpa den nu för 13 084 sek, men d känns lite sådär att betala 13 lakan nu åså kanske få en tv till jul..

Lite märkligt att -2 e billigare än -1, -2 har 1200 i kontrast istället för 1000, -2 har 2 Hdmi ingångar och VGA ingång, -1 har 1 Hdmi och 1 dvi, -1 har dubbla tuners, -2 har bara en...

Min dator har inte dvi-utgång och det talar för -2.. vad blir skillnaden mellan vga till vga jmf med vga till komponent?

Vad tror expertisen i övrigt? vilken ska man satsa på? ;)

häpp!

Postad 24 oktober 2006 - 21:53

Mar74
  • Mar74
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Angående skillnade mellan de olika Myrica-modellerna, så verkar det vara så här:

VQ40-1: Urspungliga modellen med en äldre paneltyp, förmodligen PVA. 1 HDMI,
1 DVI (pixel 1:1). Dubbla tuners.

VQ40-2: Nyare panel med kontrast 1200:1 (S-PVA) och dubbla HDMI samt VGA.
Verkar EJ stödja pixel 1:1 på HDMI, däremot funkar nog 1:1 på VGA. 1 Tuner.

VQ40-3: Verkar vara en uppdaterad VQ-1 med en nyare panel 1200:1.
1 st HDMI, 1 DVI (pixel 1:1). Dubbla tuners.

Datablad:
Bifogad fil  Myrica_VQ40_1.pdf   80,41K   80 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Myrica_VQ40_2.pdf   70,52K   85 Antal nerladdningar
Bifogad fil  Myrica_VQ40_3.pdf   74,18K   138 Antal nerladdningar

Postad 25 oktober 2006 - 09:05

Unregistered95b2d7a5
  • Unregistered95b2d7a5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Angående skillnade mellan de olika Myrica-modellerna, så verkar det vara så här:

Datablad:

<{POST_SNAPBACK}>

VQ40-3SU har högtalarna riktade framåt. Har inte bestämt mig om det är snyggt eller inte.

Bifogad fil  U5679_Myrica_VQ40_3SU_boxen_lo.jpg   19,56K   2 Antal nerladdningar

Postad 25 oktober 2006 - 09:58

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Hur är högtalarna riktade på de andra versionenerna då (version 1 och 2)?

Postad 25 oktober 2006 - 10:25

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Hur är högtalarna riktade på de andra versionenerna då (version 1 och 2)?

<{POST_SNAPBACK}>

Snett bakåt, du ser dom inte framifrån...

Postad 25 oktober 2006 - 11:03

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Bakåt? Wtf? Är inte det lite fel?

Postad 25 oktober 2006 - 11:04

snubbenxx
  • snubbenxx
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Helt klart INTE snyggt med högtalarna framåt... Nej det blir tvåan, ett givet val.

Postad 25 oktober 2006 - 12:32

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Datablad:

<{POST_SNAPBACK}>

Detta är databladet för V40-1.

Det för VQ40-1 finns här

Efter att ha missat Sony V40A10 för 12990:- på MediaMarkt premiär idag får det nog bli en VQ40-1 hos Siba för samma peng som tröstpris på väg hem från jobbet idag :)

Redigerat av iMist, 25 oktober 2006 - 12:34.

Postad 25 oktober 2006 - 12:35

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Samma peng är det knappast. Lägg på en tusenlapp så har vi samma summa :)

Postad 25 oktober 2006 - 12:41

Unregistered95b2d7a5
  • Unregistered95b2d7a5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Helt klart INTE snyggt med högtalarna framåt... Nej det blir tvåan, ett givet val.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller nog med. Är dock lite splittrad då 2:an har D-sub kontakt medans 3:an har DVI.

Är det någon som har koll på eventuell kvalitetskillnad?
Köper man 2:an blir det för min del DVI -> VGA
Köper man 3:an blir det istället DVI -> DVI

Postad 25 oktober 2006 - 12:42

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Samma peng är det knappast. Lägg på en tusenlapp så har vi samma summa :)

<{POST_SNAPBACK}>

Nope, Sibas butiker i Gbg:Järnbrott och Gbg:Backaplan säljer den för 12990:- denna veckan (pga MediaMarkts öppning antar jag).

Nu upptäckte jag just att VQ40-1 inte har VGA in. ALDRIG blir man nöjd. :) Ska man behöva vänta på -2 nu då? Den blir väl dessutom bra mkt dyrare än vad -1 är idag, eller?

Redigerat av iMist, 25 oktober 2006 - 12:48.

Postad 25 oktober 2006 - 13:02

ford_fairlane
  • ford_fairlane
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
iMist, är du säker på att Siba har sänkt priset? Jag var inne vid 11 på Järnbrottbutiken och såg inte att de hade sänkt priset?

Postad 25 oktober 2006 - 13:09

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

iMist, är du säker på att Siba har sänkt priset? Jag var inne vid 11 på Järnbrottbutiken och såg inte att de hade sänkt priset?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag var i samma butik 15 minuter efter dig (efter en Whopper på BK :) ) och frågade en säljare som bekräftade att den ligger på 12990:- (dock visade prisskyltningen vid det exemplaret som var kopplad till Windows Media Center-datorn 13990:-) Kolla i Sibas reklamblad som skickades ut med GP i helgen. Där finns den för 12990:- och det står även på bladets förstasidan att priserna bara gäller Järnbrott och Backaplan.

Redigerat av iMist, 25 oktober 2006 - 13:11.

Postad 25 oktober 2006 - 13:29

ford_fairlane
  • ford_fairlane
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
aha, har inte gp så har inte sett deras reklam. var bara inne en snabbsväng och konstaterade att inga priser hade ändrat sig sen sist jag var där o sen gick jag o käka whopper :) ..är jäkligt sugen på myrican, dock är jag lite osäker om mitt comhem analoga kommer leverera så bra bild till denna?

Postad 25 oktober 2006 - 13:33

Swe.Stars
  • Swe.Stars
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Det är ju det man är rädd för.
Men i mitt fall, som kör med UPC's analoga nät för att få fler kanaler + Xbox 360 + en vanlig PC, vad är då det bästa alternativet av de olika revisionerna av Mycra?

Postad 25 oktober 2006 - 14:50

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Nu upptäckte jag just att VQ40-1 inte har VGA in. ALDRIG blir man nöjd. :)  Ska man behöva vänta på -2 nu då? Den blir väl dessutom bra mkt dyrare än vad -1 är idag, eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Mumlar och citerar mig själv: Nu är jag glad igen. :) Rätta mig om jag har fel, men visst kan jag koppla en dator som bara har VGA ut till DVI-porten på VQ40-1'an mha en VGA-till-DVI adapter?? :D

Postad 25 oktober 2006 - 14:54

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Det är ju det man är rädd för.
Men i mitt fall, som kör med UPC's analoga nät för att få fler kanaler + Xbox 360 + en vanlig PC, vad är då det bästa alternativet av de olika revisionerna av Mycra?

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle tro att 3:an kan passa dig fint, koppla enligt följande:
* Datorn till DVI (kanonbild)
* Xbox 360 till komponent (kanonbild)
* Antennsladd in in TV (halvtaskig bild, kanske är digitalt på gång från UPC?)

Alternativt 1:an om du vill ha en TV på en gång, men då med sämre panel...

/Jocke

Postad 25 oktober 2006 - 19:19

Unregistered3bf8f5bc
  • Unregistered3bf8f5bc
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Datablad:

<{POST_SNAPBACK}>

Svårt att tro att det är PVA panel i VQ40-1 då den har 178 graders betrakningsvinkel. PVA är bara specad till 170 grader.

Postad 26 oktober 2006 - 09:57

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag kunde inte hålla mig. Slog till på en VQ40-1 hos Siba igår. Är trots bristen i svärtan väldigt nöjd. Det är ju en klart läcker TV. Dessutom har jag för första gången fått bevittna XBMC's berömda uppskalningsrutiner. Riktigt imponerande!!

Enda problemet så här långt är att jag inte får till pixelmappat 1:1 från min laptop. Jag har en HP Pavillion med ATI X600 Mobility samt enbart VGA ut. Med VGA-DVI kabel samt sourcen inställd på DVI (RGB) får jag ju bild men upplösningen 1360x768 dyker inte upp i bildskärmsintällningar (inte 1366x768 heller för den delen). Någon som har tips om hur man löser detta?

Postad 26 oktober 2006 - 13:08

Docpete
  • Docpete
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag kunde inte hålla mig. Slog till på en VQ40-1 hos Siba igår. Är trots bristen i svärtan väldigt nöjd. Det är ju en klart läcker TV. Dessutom har jag för första gången fått bevittna XBMC's berömda uppskalningsrutiner. Riktigt imponerande!!

Enda problemet så här långt är att jag inte får till pixelmappat 1:1 från min laptop. Jag har en HP Pavillion med ATI X600 Mobility samt enbart VGA ut. Med VGA-DVI kabel samt sourcen inställd på DVI (RGB) får jag ju bild men upplösningen 1360x768 dyker inte upp i bildskärmsintällningar (inte 1366x768 heller för den delen). Någon som har tips om hur man löser detta?

still laptop display på 1360x768, tv source pc (rgb)

Redigerat av Docpete, 26 oktober 2006 - 13:11.

Postad 26 oktober 2006 - 14:46

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

still laptop display på 1360x768, tv source pc (rgb)

<{POST_SNAPBACK}>

Om du med "still laptop display på 1360x768" menar att jag ska välja den upplösningen i kontrollpanelen Bildskärm är det just detta som är mitt problem: den upplösningen finns inte (inte ens under Avancerat) :blink:

Borde inte VQ40-1'an tala om för min laptop att den klarar av just 1360x768x60Hz så att den upplösningen blir tillgänglig och valbar i Windows? B)

Postad 27 oktober 2006 - 23:32

bargo
  • bargo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Jag kunde inte hålla mig. Slog till på en VQ40-1 hos Siba igår.  Är trots bristen i svärtan väldigt nöjd. Det är ju en klart läcker TV.  Dessutom har jag för första gången fått bevittna XBMC's berömda uppskalningsrutiner. Riktigt imponerande!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma dator, grafikkort och problem som du :) och här är lösningen:

1. Ladda hem senaste drivrutin (version 6.14.10.65xx whql (40mo)) till ATI X600 Mobility här: http://www.station-d...iv mobility.htm
2. Installera och starta om.
3. Nu har du 1360x768 att välja på, det funkar finemang för mig! :rolleyes:

Köpte en Huyndai HLT 3270 i januari som höll ända till september...
Efter 6 veckor på service har jag nu fått den krediterad och siktar på en VQ40-1 eller Philips 37PF5521D istället.

Postad 29 oktober 2006 - 15:25

TomCollins
  • TomCollins
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Jag inhandlade denna tv från siba i tisdags efter flera veckors suktande, allting fungerar sjukt bra. TV bilden är som redan konstaterat halvt dålig, men det beror ju på signalen och absolut inte tvn. Jag har bara ett litet problem dock, jag skulle hemskt gärna vilja koppla ljudet till min hemmabioreciever för att få bättre ljud. Mina förväntningar sa mig att detta borde gå att lösa eftersom tvn har en digital coaxial ljudutgång. Problemet var dock att jag bara hade en optisk ljudingång ledig hos min reciever. För att lösa detta köpte jag en coaxial->optisk koncerterare hos Kjell och Co. Problemet just nu är att det inte kommer något ljud. Är det någon som har erfarenhet av detta? Det skulle mycket väl kunna vara någon inställning eller liknande. Vore ytterst tacksam om någon kunde hjälpa mig. Jag vet att man kan koppla den analoga ljudutgången men vill helst ha digitalt. :)
Är väldigt tacksam för hjälp
/Nic

Postad 29 oktober 2006 - 19:45

ford_fairlane
  • ford_fairlane
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej,

även jag slog till på denna.. dock har jag problem med komponentingången ifrån dvd:n. Inga av de signal settings som jag kan välja på dvdn gör att jag får någon bra bild. Vid RGB så blir bilden helt vit, med några svarta fläckar som man kan urskilja är filmen. Vid "Y/C" (tror det är S-Video) så blir det bild, men bara svartvit, och vid progressive scan (den jag vill ha) så blir det två bilder på skärmen och svartvit. Helt värdelöst med andra ord :D ..RGB signal setting och SCART funkar kanon, men vill ju ha 720p via komponenten ju. Är det någon som har någon lösning på detta? DVD-spelaren (hemmabiosystemet) är en JVC TH-S66.

Postad 30 oktober 2006 - 11:12

revlis
  • revlis
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu har man köpt den, 10990.- på Mediamarkt - Göteborg. Kanon TV för det priset. Det enda är väl att tunern inte är det bästa och kan därefter inte prestera det bästa resultat. För att få ner "grumlighetem" på analog får man skruva ner kontrasten en bit. Saknar lite svärta i analogt, men i DVD över komponent så är allt kanon. TVn jämfört med priset och designen gör denna till en mycket bra TV. 13990.- som den kostar nu på nätet skulle den nog dock inte vara värd, finns dock för 12990.- på Siba i Göteborg nu såg jag.

Postad 30 oktober 2006 - 13:29

ford_fairlane
  • ford_fairlane
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
okej revlis, så inga problem med komponentingången? ska låna en dvd tänkte jag av en polare och testa om jag har samma problem med den.... knappa 11 tusen är billigt för denna teven tycker jag.

Postad 31 oktober 2006 - 14:38

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Jag kunde inte hålla mig. Slog till på en VQ40-1 hos Siba igår.  Är trots bristen i svärtan väldigt nöjd. Det är ju en klart läcker TV.  Dessutom har jag för första gången fått bevittna XBMC's berömda uppskalningsrutiner. Riktigt imponerande!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma dator, grafikkort och problem som du :lol: och här är lösningen:

1. Ladda hem senaste drivrutin (version 6.14.10.65xx whql (40mo)) till ATI X600 Mobility här: http://www.station-d...iv mobility.htm
3. Nu har du 1360x768 att välja på, det funkar finemang för mig! :lol:

Efter 6 veckor på service har jag nu fått den krediterad och siktar på en VQ40-1 eller Philips 37PF5521D istället.

<{POST_SNAPBACK}>

bargo, DU ÄR KUNG!! :lol:

Efter att ha först testat att installera ATIs officiella drivrutiner och fått hänvisningen till OEM drivisar (HP i detta fallet har inga nyare drivrutiner än de jag har) funkade ju detta klockrent! Nu kör även jag pixelmappat och är glad igen! :lol:

Nästa sak att införskaffa är en Xbox->Component-kabel från Kjell & Co för 99:- Sedan blir det till att köra XBMC i 720p oxå :lol:

Redigerat av iMist, 31 oktober 2006 - 14:39.

Postad 02 november 2006 - 09:47

bargo
  • bargo
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har samma dator, grafikkort och problem som du :P och här är lösningen:

3. Nu har du 1360x768 att välja på, det funkar finemang för mig! B)

<{POST_SNAPBACK}>

bargo, DU ÄR KUNG!! :)

Efter att ha först testat att installera ATIs officiella drivrutiner och fått hänvisningen till OEM drivisar (HP i detta fallet har inga nyare drivrutiner än de jag har) funkade ju detta klockrent! Nu kör även jag pixelmappat och är glad igen! :P

Nästa sak att införskaffa är en Xbox->Component-kabel från Kjell & Co för 99:- Sedan blir det till att köra XBMC i 720p oxå :D

<{POST_SNAPBACK}>

@ Your service iMist B)

Tack själv! Min miljö är ju oxå vid bättre vigör numera... B)

Postad 02 november 2006 - 10:02

Unregistered8e483304
  • Unregistered8e483304
  • Lärjunge

• 374 inlägg
  • 0
Imist: Du vet att du behöver advanced hd pack också för 720p va?

Postad 02 november 2006 - 15:30

iMist
  • iMist
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du att det inte går att köra 720p via den här kabeln: http://www.kjell.com...339843,13339960 ?

Den har ju component ut precis som Advanced HD pack... :P :)

Postad 02 november 2006 - 17:06

hutchkintoot
  • hutchkintoot
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du att det inte går att köra 720p via den här kabeln: http://www.kjell.com...339843,13339960 ?

Den har ju component ut precis som Advanced HD pack... :P :)

<{POST_SNAPBACK}>

Den funkar iMist.

Postad 10 november 2006 - 13:58

allanman
  • allanman
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Finns det nån information om när -2 och -3 kommer att finnas tillgängliga?

Postad 11 november 2006 - 00:06

Unregisteredae7e2fa8
  • Unregisteredae7e2fa8
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
någon som vet hur man får upp servicemenyerna på tv:n för att ställa in färger o dyl?

Postad 12 november 2006 - 21:04

Bonken
  • Bonken
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
tryck på meny-knappen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.