Har skannat igenom dom flesta märken och har slutligen kommit fram till 2 märken med respektive modell :
Samsung LE-32N71
&
Sony KDL-32V2000
Expert stormarknad har dessa 2 tv's riggade precis brevid varandra så jag har ett antal luncher stått och försökt bli klokare på vad jag ska välja.
Tyvärr har dom endast hdtv-sändning via parabol så bilden blir ju onekligen riktigt bra på båda. Själv kommer min tv har 2 syften :
TV-spel (360, Wii, PS3 samt dom äldre konsolerna) och DVD-film (i dagsläget via scart/rgb men planer finns att skaffa en med hdmi).
Jag kommer ej att se vanlig tv överhuvudtaget på denna tv. Jag har i dagsläget en Philips 32PW9528 som spel/film-tv vilken jag är supernöjd med. Enda orsaken att jag vill byta är för att komma åt den högre upplösningen i spelen...
Jag har fått bra hjälp av detta forum och inte minst i just denna tråd. Det som kollapsade totalt var dock dom röda skuggorna som några av er har fått.
gza123 : Har du hunnit byta till sony-tvn? Är du nöjd med den? Hur fungerar den med 360 (samt om du testat med andra tvspel)?
Det som i mina ögon talade för Samsungen var 2 hdmi, det billigare priset, game mode (som ngn nämde var en gimmick bara dock) samt det faktum att det alltid är samsung som demas med 360 i butiker och där ser det kanonbra ut.
Det som talar för Sonyn är Eisa award, det faktum att det faktiskt är en sony, samt att bilden var knivskarp i Expertbutiken iaf.
Jag har idag en Sony KV-32FQ75 i vardagsrummet och har aldrig ngnsin sett en bättre bild på en 32" förrän jag fick se 1080p via blueray på Sony's egen butik på Regeringsgatan i Sthlm.
Hur som helst, har en del andra funderingar. När man är inne på butiker som Expert så vill dom hävda att ifall man köper en Samsunglcd av dom så är det 'Nordisk skärmkvalitet' och inte den 'dynga' som t.ex Netonnet har som är 'kack-kvalla' som är gjord i ngt fuffens land.
Detta störde mig, så jag ringde o pratade med han som var ansvarig för inköp på Samsung Norden. Han vågade ju inte direkt nertala dom samsungskärmar som inte gick via Samsung Nordic, men samtidigt försökte han påtala att Samsung Nordic kunde minsann kvalitetsstesta sina skärmar.
Jag ringde då till en tysk herre vid namn René som ansvarar för inköp på Netonnet. Han kontrade med att det Samsung nordic säger är förstås ren bullshit. Dom vill ju såklart att man ska handla via dom och deras auktoriserade återförsäljare och då kör dom med det argumentet. René la fram det som att 'skulle t.ex dom som bor i Belgien få sunkig kvalla då dom köper Samsung bara för att dom inte bor i norden'
Naturligtvis är det svårt att veta vad man ska tro. Kanske är det rent av så att Netonnet får tag i ngn form av andrahandssorteringar av lcdtv's eller så är det så enkelt att den direktkanal för paralellimport netonnet sysslar med gör så att priserna blir så pass mycket lägre.
Ska tilläggas att jag köpte min Philipstv via netonnet och det har fungerat felfritt samt kanonbild på tvn.
Jag ringde även till Sony (då jag vet att dom kör paralella lines på panelerna i samma fabrik) och han ville påstå att det var bullshit det Samsung nordic kör med. Han sa att köper jag en sonytv som heter KDL-32V2000 var som helst i världen så är det precis samma kvalla.
Aja, ledsen att jag skriver en sån mastodontpost men jag är rätt petig innan jag väl köper ngt

// Mvh P