Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nokia N95 *

2779 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 mars 2007 - 11:47

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Nudlar finns i många smaker :-) Själv har jag sparat lite och skall sälja av lite prylar, någon som vill köpa en 5-strängad ibanez bas? :-)

Nä, nu börjar jag bli trött på väntandet.. riktigt sugen nu.. har dreglat framför skärmen i många timmar nu..
Är #126 hos Katshing, bokade även upp mig hos en lokal handlare så får vi se vem som får först..

Lokala handlaren sa att den skall komma andra veckan i april, men inget som var helt säkert.. Priset någonstans över 6000:-

Plum eller Sand? vet inte vad jag skall välja, men det kanske inte finns möjlighet att välja heller, får väl ta det man får.. Var inne på Sand från början men den där Deep Plum verkar rätt snygg också..

Postad 26 mars 2007 - 12:36

Unregistered2346d1fb
  • Unregistered2346d1fb
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Enligt Komplett kommer den till dom 16/4

Postad 26 mars 2007 - 12:54

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Trevligt med ett datum, känns som ett relevant datum, hoppas det stämmer.. Priset dock lite högt..

Postad 26 mars 2007 - 13:01

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Igår visade Komplett.se att dom skulle få 91 st och idag 84 st. Ska man se till erfarenheten av Wii och PS3 så är både antal och datum vilda gissningar från Kompletts sida. Tror mer på Katshings sista april.

Postad 26 mars 2007 - 15:54

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Fan vad sugen jag är på den här modellen, men hur lätt e de å motivera ett mobilköp för närmare 6000kr när man e student...

<{POST_SNAPBACK}>

En student behöver inte en N95 :)

Postad 26 mars 2007 - 16:18

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

Fan vad sugen jag är på den här modellen, men hur lätt e de å motivera ett mobilköp för närmare 6000kr när man e student...

<{POST_SNAPBACK}>

En student behöver inte en N95 :)

<{POST_SNAPBACK}>

för att?

Postad 26 mars 2007 - 17:30

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

En student behöver inte en N95 :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

för att?

<{POST_SNAPBACK}>

För att det är overkill så klart. :)

Om man som student har råd slösa 6000:- på en N95 så betalar CSN ut helt klart för mycket pengar. ;)

Redigerat av Packetloss, 26 mars 2007 - 17:32.

Postad 26 mars 2007 - 17:59

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

• 861 inlägg
  • 0
Äh, det handlar om att prioritera. Själv har jag en 10-månadershyra på 2142 kr inkl. hemförsäkring, el, bredband.. nästan allt förutom mat. Bor man på 22m² med kokvrå har man råd att unna sig vissa saker. Vill inte göra detta till någon "tyck-synd-om-mig-tävling", då detta är något man väljer, men handlar som sagt om prioriteringar. Hade inte haft råd med hemmabio om jag bott mer centralt.

Postad 26 mars 2007 - 18:54

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0

För att det är overkill så klart.  :)

Om man som student har råd slösa 6000:- på en N95 så betalar CSN ut helt klart för mycket pengar. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Eller så jobbar man extra på helger och lov utöver de 2300kr man får av csn?
Och har ändå råd med hemmabio, motorcykel, n95, fritid mm. utan lån.. fast då bor jag såklart inte i egen lägenhet.

Det handlar helt enkelt om proriteringar..

Postad 27 mars 2007 - 08:48

offndr
  • offndr
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
wow... fritid också? det var attans vad du unnar dig.... herrelol

Postad 27 mars 2007 - 17:29

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1 363 inlägg
  • 0
edit: ¤"&#

ps. såg att teliabutiken hade den ja. Fast jag vet inte om det var en dummy. Vilket den förmodligen var då den satt fast i en "plastarm" så man knappt kunde se den.

Redigerat av Mahti, 27 mars 2007 - 19:40.

Postad 27 mars 2007 - 17:45

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Den här tråden börjar bli riktigt jobbig att prenumerera på. Ska ni förvandla den till en ointressant chat tycker jag ni kan flytta. Skriv inget förrän ni vet något om N95:an, som tyvärr verkar sågas av dom som använt den.

Postad 27 mars 2007 - 17:51

Unregistered41507
  • Unregistered41507
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nytt pris hos Katshing idag. Tyvärr dyrare...
Deep Plum verkar vara den som går ut till de som redan beställt.

...plats 217... och jag börjar tveka.... kanske man ska kasta sig över något annat och sen vänta ut tills priset sjunkt efter de obligatoriska första månaderna.. och få fixarna till barnsjukdomarna...?

Enligt hörsägen från en mobilbutiksperson så lär N95 räknas som Nokias nya buggigaste lur..

Edit I: plats 213 den 28 mars..fler som tvekar? :)

Edit II: plats 212 den 29 mars...

Edit III: plats 208 den 31 mars...

Redigerat av Unregistered41507, 31 mars 2007 - 14:57.

Postad 27 mars 2007 - 19:43

Manzzon
  • Manzzon
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har Sony Ericsson något på gång som kan matcha denna mobil?

Postad 27 mars 2007 - 20:16

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Verkar ju inte som Sonyericsson kontrar med något, men en lur som är intressant är efterföljaren till M600.
Har surrats länge om en uppdaterad modell med kamera, finns nu bilder på en med 3.2 kamera i, OM nu SE slänger i WLAN i den så är det en intressant lur, men P990 gör väl kanske att de inte slänger i WLAN. Lär väl inte bli GPS iallfall..

Det jag läser så sågas inte N95, lovordas väl av de flesta bloggare som fått exemplar..

Ett litet hopp om 4GB och N95 finns iallfall...

Kan ju vara fejk, men en bild på en N95 med mycket ledigt minne :-)
N95 med 4GB

4GB VANLIGT MicroSD skall tydligen vara på gång i maj.

Postad 29 mars 2007 - 08:40

incenn
  • incenn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
På Nokias hemsida ( http://www.nokia.se/phones/n95/ ) stod det förut: "Nokia N95 släpps 1a kvartalet 2006".
Nu står det: " Nokia N95 släpps sista veckan i april 2007 ".
Fan också!
Iofs så köpte jag min N80 flera veckor innan elgiganten och siba fick in den hos en liten mobilhandlare som hade fått in 10 ex, så förhoppningsvis kan man göra så även med N95.

Postad 29 mars 2007 - 08:41

incenn
  • incenn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
"Nokia N95 släpps 1a kvartalet 2006" 2007 menar jag ju såklart

Postad 29 mars 2007 - 10:28

JiTe
  • JiTe
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
I ett reklam utskick från telia finns nu n95 med.
Står att det går att förboka och att den släpps i april.

Ligger på webben oxå.

https://www.tewss.te...kia_n95.product

Postad 30 mars 2007 - 19:26

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Vad ska man tro om detta då? Publicerat igår.

http://www.nyteknik.se/art/49847

"Hittills har företaget lanserat tre mobiltelefoner med gps, multimediatelefonen N95, affärsmobilen E90 och 6110 Navigator och det kommer utan tvekan att bli fler"

"Har du köpt en mobiltelefon i Sverige kan du använda den kartan genom hela Norden. När du kommer till Tyskland köper du och laddar ned en ny karta"

"Nokia vill också tjäna pengar på gps-tjänster. En lokal karta finns med i telefonen när den köps men vill man ladda ned en stadskarta från ett annat land kostar det 10 euro för en vecka eller 50 euro för ett land, då är inte momsen medräknad"

Detta var dock inte helt otippat:

"Utöver det kommer Nokia att ta betalt för vädertjänster och traffikrapporter"

Postad 30 mars 2007 - 19:33

jack93
  • jack93
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
.

Redigerat av jack93, 10 oktober 2010 - 13:04.

Postad 31 mars 2007 - 12:46

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0
själv va man och förhandsbokade en idag på telia. Det var endast 2 pers före mig som hade bokat så det känns ju rätt säkert. Han visste dock inget specifikt datum, men nångång i April.

Tidningen Mobil kommer även att göra ett stort test/recension på mobilen, deras nya nummer finns i affär den 8 April.

Postad 01 april 2007 - 17:36

h-johansson
  • h-johansson
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag var på Foto mässa i jönköping i helgen. Där de även hade N95.
Ja gtyckte den känndes väldigt gedigen. Har även varit rädd för att den skulle va stor, med tanke på allt som finns i den, men den var i ganska perfekt storlek faktiskt. Varken för liten eller för stor :)

Postad 05 april 2007 - 12:34

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Här är en bild, vänstra delen är N95 högra är k800

Postad bild

Mer finns att läsa på http://www.idg.se/2.1085/1.102593

njoy

Postad 06 april 2007 - 08:54

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Undrar hur mp3-spelaren står emot Sony Ericssons Walkman mobiler?

Postad 06 april 2007 - 09:53

m_ab
  • m_ab
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
nu när man läst testet på idg.se så blir man ju ännu mer sugen på den.. hehe Får nog bli en plum tror jag, jäkligt skön färg :)

Postad 06 april 2007 - 10:07

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Jo fast det lär ju bli en sjukt lång väntetid på den! Den har ju gått att boka i 1 månad

Postad 07 april 2007 - 20:41

D_D
  • D_D
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Så, då var en sand färgad N95 bokad hos Katshing, skall bli spännande att se hur lång kö det är...
Jämfört med min nuvarande ?? år gamla Nokia 3330 så lär det väl bli en viss skillnad :), typ spendera ett par dagar med manualen misstänker jag.

Postad 09 april 2007 - 12:39

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Har nog aldrig varit så sugen på en mobil innan som nu. Jag tänkte tvärsäkert vänta till iPhone, men nu känns den mer som ett pr-jippo med lite halvdanna funktioner jämfört med N95:an.

Jag har några frågor som jag undrar om någon kan besvara:

1. Stämmer det att Nokia kommer ta betalt för GPS-kartorna?
2. Med vilken "funktion" tar man emot GPS-kartorna. Det kan väl inte göras via GPS så alltså GSM/3G?
3. Är det någon som har erfarenheter av surfning och musiklyssning på de tidigare N-modellerna från Nokia som använder samma system som N95:an? Hur är det?

Tack på förhand! :)

/Pada

Postad 09 april 2007 - 14:42

Onebuying
  • Onebuying
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Pada:

Jag har också varit sugen på en iPhone, men som du skriver så saknar den vissa saker och frågan är om man dels orkar vänta på den och dels om den verkligen är så bra som Apple hävdar. Jag tror dock att om man slår till på en Nokia N95 så kommer man inte att bli besviken. Det är väl delvis olika telefoner, exempelvis så tror jag säkert att iPhone har ett riktigt trevligt och "roligt" gränssnitt som inte är lika mycket business som N95. Men för min del så vill jag gärna ha en bra kamera, och en inbyggd GPS är inte fel även om jag inte tror att jag kommer att använda den så ofta. Därför kommer jag idag att lägga in en bokning på en plommonfärgad N95. Väntan kommer att bli lång, men det är faktiskt dagens I-landsproblem så man ska inte gnälla.

Ska försöka svara på dina frågor. Om jag har felaktigheter i mina uppgifter så rätta mig gärna!

1. Nej, kartorna ingår. Däremot kommer det att kosta om man vill ha guidning med röst (t.ex. "Sväng vänster om 100 meter"). Med andra ord ett mer eller mindre nödvändigt komplement om du ska använda N95 som navigator i bilen. Men däremot går det utmärkt att exempelvis skriva in en adress och få beskrivning via displayen hur man kommer dit. Priset för att få röstinstruktioner verkar inte klart i Sverige ännu, men i England har jag för mig att det kommer kosta runt en tusenlapp per år. Tror även att man kan beställa ett kortare abonnemang på t.ex. en vecka eller en månad. Perfekt om man ska ut på semester och behöver röstinstruktioner då, men inte annars.

2. Kartorna laddas ner via 3G-nätet (eller GSM) alltefter du rör dig. Därför finns inga kartor lagrade i själva mobilminnet (eller minneskortet). Om man ska använda GPS:en mycket så kan det nog vara klokt att kolla vad nedladdning av data kostar hos din operatör. ;)

3. Nej, jag har aldrig haft en N-mobil. Men i tester har de väl fått bra kritik vad jag läst. Nyhet på N95 är ju den skjutbara knappsatsen som används som multimediakontroller. Dessutom finns ett 3,5 mm-uttag för hörlurar så att man kan lyssna direkt och inte via headset etc.

Så, nu är det dags att lägga in en bokning! :lol:

En fråga till er som beställt på Katshing: vet ni vilken plats ni har i kön, och hur många de kommer att få in i april?

Tack på förhand!
Fortsatt glad påsk!

MVH Henrik

Postad 09 april 2007 - 16:09

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
En fundering bara kring Nokia´s N95.

Har läst en hel del recensioner av denna telefon och undrar hur det kan skilja så mycket i "poäng" på testerna i USA om man jämför med svenska recensioner.
I IDG's test ovan så verkar ju telefonen overkligt bra, medans amerikanerna OCH britterna är av en helt annan uppfattning.
T.ex. så får kameran jättebra kritik i Sverige, men usla betyg "over there".
Och ska man vara ärlig så tar ju kameran i N95 inte direkt några superbilder. Avsaknaden av blixt märks ju tydligt i många fall. SE's 3,2mp hävdar sig fortfarande i konkurrensen, tycker jag.
Hoppas att test-skillnaderna beror på att jänkarna och britterna fått lurar som inte var helt färdiga då bara, för man är ju själv riktigt sugen på en N95'a!!

Ha det så gott alla!! ;)

Postad 09 april 2007 - 16:24

Hgberg
  • Hgberg
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Pada:

Jag har också varit sugen på en iPhone, men som du skriver så saknar den vissa saker och frågan är om man dels orkar vänta på den och dels om den verkligen är så bra som Apple hävdar. Jag tror dock att om man slår till på en Nokia N95 så kommer man inte att bli besviken. Det är väl delvis olika telefoner, exempelvis så tror jag säkert att iPhone har ett riktigt trevligt och "roligt" gränssnitt som inte är lika mycket business som N95. Men för min del så vill jag gärna ha en bra kamera, och en inbyggd GPS är inte fel även om jag inte tror att jag kommer att använda den så ofta. Därför kommer jag idag att lägga in en bokning på en plommonfärgad N95. Väntan kommer att bli lång, men det är faktiskt dagens I-landsproblem så man ska inte gnälla.

Ska försöka svara på dina frågor. Om jag har felaktigheter i mina uppgifter så rätta mig gärna!

1. Nej, kartorna ingår. Däremot kommer det att kosta om man vill ha guidning med röst (t.ex. "Sväng vänster om 100 meter"). Med andra ord ett mer eller mindre nödvändigt komplement om du ska använda N95 som navigator i bilen. Men däremot går det utmärkt att exempelvis skriva in en adress och få beskrivning via displayen hur man kommer dit. Priset för att få röstinstruktioner verkar inte klart i Sverige ännu, men i England har jag för mig att det kommer kosta runt en tusenlapp per år. Tror även att man kan beställa ett kortare abonnemang på t.ex. en vecka eller en månad. Perfekt om man ska ut på semester och behöver röstinstruktioner då, men inte annars.

2. Kartorna laddas ner via 3G-nätet (eller GSM) alltefter du rör dig. Därför finns inga kartor lagrade i själva mobilminnet (eller minneskortet). Om man ska använda GPS:en mycket så kan det nog vara klokt att kolla vad nedladdning av data kostar hos din operatör. ;)

3. Nej, jag har aldrig haft en N-mobil. Men i tester har de väl fått bra kritik vad jag läst. Nyhet på N95 är ju den skjutbara knappsatsen som används som multimediakontroller. Dessutom finns ett 3,5 mm-uttag för hörlurar så att man kan lyssna direkt och inte via headset etc.

Så, nu är det dags att lägga in en bokning!  :lol:

En fråga till er som beställt på Katshing: vet ni vilken plats ni har i kön, och hur många de kommer att få in i april?

Tack på förhand!
Fortsatt glad påsk!

MVH Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

I nummer 1 säger du att kartorna nere men under nummer 2 säger du att man laddar ner de eftersom? hur menar du?

Postad 09 april 2007 - 17:19

m_ab
  • m_ab
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Pada:

Så, nu är det dags att lägga in en bokning!  :lol:

Tack på förhand!
Fortsatt glad påsk!

MVH Henrik

<{POST_SNAPBACK}>

I nummer 1 säger du att kartorna nere men under nummer 2 säger du att man laddar ner de eftersom? hur menar du?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror han menar att du inte behöver betala nånting för kartorna mer än data kostnaden för att ladda ner dom, då dom inte ligger färdigt på telefonen.. Det man dock behöver betala för är om man vill ha t ex röst styrningen..

Bokade en N95 på katshing den 22/2 och ligger på plats 140, min syrra bokade en igår hon ligger på plats 519.. båda blir i plommon :P hoppas dom får in många :D

Postad 09 april 2007 - 23:33

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0
Om du tittar på Komplett.se så kan du se hur många N95 det kommer till handlarna i första omgången.

Ganska bra indikering. ;)

Postad 10 april 2007 - 06:32

Hulphan
  • Hulphan
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
http://www.aftonblad...,894267,00.html
Måste bara lägga en länk till Aftonbladets test av "monsterNokian" som ska inköpas så snart det går ;)
Men är det någon som kan bekräfta att den är släppt i USA?

Postad 10 april 2007 - 12:42

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Klargörande om kartorna.

Kartorna kostar inget. Men att ladda ner dem via GPRS/3G kostar förstås. Dock så kan du tanka ner dem till telefonen via dator med Nokias Maploader, sedan är det bara att stänga av GPRS/3G nedladdningen i kartprogrammet.
Detta tar dock en hel del tid, så räkna med några timmar att få in Norden på telefonen.
Det krävs också ett minneskort för att lagra kartorna. (antagligen följer det med ett kort med telefonen, men det vet vi inte säkert ännu)

Navigation - Det som kostar är navigering, utan denna tjänst så kan du se vart du är på kartan, då kan göra en "Route planning" alltså få en vägbeskrivning på karta, men inte få en realtidsnavigering.
Vad det kostar i Sverige är som sagt inte klart ännu, men vad jag läst så kostade det runt 1200:- för 3 år i England. En del operatörer har sålt telefonen med fri navigering under en viss tid.
Navigering kan köpas för flera tidsperioder, t.ex 1 dag, 2 veckor, 3 månader, 1 år, 3 år osv. Kan ju skilja på hur det blir i Sverige.

Har inte testat Nokias nya webläsare men vad jag läst så skall den vara den bästa för "vanliga" sidor.
För mobilanpassade sidor skulle tydligen Opera vara bättre.

Jag bytte min bokning på Plum till Sand hos Katshing, är #5 där, men nu står det datum på Plum och inte Sand... Undrar om Plum släpps tidigare...

Postad 10 april 2007 - 12:49

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Aaaaah! När du bytte från plum till sand blev jag 9:a i stället för 8:a. Om alla gör så får jag min i sommar... Jag bytte nämligen från plum till sand när jag var på plats 227... och hamnade då på plats 4! Barbatrick! Men det ursprungliga orderdatumet gäller uppenbarligen eftersom jag därefter bara halkat neråt.

Det verkar som att det bara är plum som levereras i början. Har dock inget emot att vänta lite så jag hinner känna på den i verkligheten, även om dom senaste testerna höjt den till skyarna.

Jag var inne i en Telia-butik och kände på en mockup av N95:an och jag hoppas att den inte är en riktig N95:a med låtsasskärm. Kändes stummare än jag ville på knapparna. SE P990 i mockup-utförande är dock en katastrof. Undras varför dom låter första intrycket vara så lamt? Varför inte använda riktiga komponenter?

Redigerat av Micleg, 10 april 2007 - 12:49.

Postad 10 april 2007 - 13:10

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
tjena undrar om d e någon som har koll på det här med kameran??? hur står den egentligen sig mot k800i...vill ju inte precis byte ner sig med något... även om n95:an här sjukt mycket bättre för övrigt...

Postad 10 april 2007 - 13:49

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 377 inlägg
  • 0

tjena undrar om d e någon som har koll på det här med kameran??? hur står den egentligen sig mot k800i...vill ju inte precis byte ner sig med något... även om n95:an här sjukt mycket bättre för övrigt...

<{POST_SNAPBACK}>

Finns en jämnförelse längre upp i tråden. Du byter inte ner dig.

Postad 10 april 2007 - 14:38

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
okey låter ju bra! känns lite segt nu bara att det tar en sån tid! känns dessutom som att om man verkligen vill ha en direkt så finns det ingen tid till att känna på den och sen bestämma sig men risken att man ändrar sig när man har den e nog väldigt väldig lite...

Postad 10 april 2007 - 15:20

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

okey låter ju bra! känns lite segt nu bara att det tar en sån tid! känns dessutom som att om man verkligen vill ha en direkt så finns det ingen tid till att känna på den och sen bestämma sig men risken att man ändrar sig när man har den e nog väldigt väldig lite...

<{POST_SNAPBACK}>

Precis, det finns ju ingen bättre mobil än denna idagsläget.

Postad 10 april 2007 - 16:36

J-MAN
  • J-MAN
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
true! känner bara att jag vill ha den nu! ju mer folk snackar om den och ju mer man hör om den så vill man bara prova allt och se hur d egentligen funkar... men sägs ju komma om knappt en vecka nu så....

Postad 10 april 2007 - 20:21

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

true! känner bara att jag vill ha den nu! ju mer folk snackar om den och ju mer man hör om den så vill man bara prova allt och se hur d egentligen funkar... men sägs ju komma om knappt en vecka nu så....

<{POST_SNAPBACK}>

16 April kommer den för de som förbokat ;)

Postad 10 april 2007 - 20:34

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

är detta som innan bara spekulationer? Vad kan du styrka det datumet med? Vore ju alldeles underbart Kanon om detta stämer ;) ;) :D

Postad 10 april 2007 - 21:22

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Givetvis bara vilda spekulationer. Allt baserat på Kompletts uppgifter om att dom får typ 39 st. Hur många hundra är det som bokat? Alla som köper den innan den släpps förbokar den. Visst, har man förbokat OCH har könummer 10 kan man nog vara säker på att få en när den släpps i slutet av april (som är den officiella uppgiften --- Komplett har sällan rätt om nya produkters ankomst).

Redigerat av Micleg, 10 april 2007 - 21:22.

Postad 10 april 2007 - 21:39

northernlight
  • northernlight
  • Lärjunge

• 413 inlägg
  • 0

Klargörande om kartorna.

Kartorna kostar inget. Men att ladda ner dem via GPRS/3G kostar förstås. Dock så kan du tanka ner dem till telefonen via dator med Nokias Maploader, sedan är det bara att stänga av GPRS/3G nedladdningen i kartprogrammet.
Detta tar dock en hel del tid, så räkna med några timmar att få in Norden på telefonen.
Det krävs också ett minneskort för att lagra kartorna. (antagligen följer det med ett kort med telefonen, men det vet vi inte säkert ännu)

Navigation - Det som kostar är navigering, utan denna tjänst så kan du se vart du är på kartan, då kan  göra en "Route planning" alltså få en vägbeskrivning på karta, men inte få en realtidsnavigering.
Vad det kostar i Sverige är som sagt inte klart ännu, men vad jag läst så kostade det runt 1200:- för 3 år i England. En del operatörer har sålt telefonen med fri navigering under en viss tid.
Navigering kan köpas för flera tidsperioder, t.ex 1 dag, 2 veckor, 3 månader, 1 år, 3 år osv. Kan ju skilja på hur det blir i Sverige.

Har inte testat Nokias nya webläsare men vad jag läst så skall den vara den bästa för "vanliga" sidor.
För mobilanpassade sidor skulle tydligen Opera vara bättre.

Jag bytte min bokning på Plum till Sand hos Katshing, är #5 där, men nu står det datum på Plum och inte Sand...  Undrar om Plum släpps tidigare...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej ;) Med navigering menar du om en röst i princip ska säga åt dig hur du ska köra? Annars kan man använda den som vanlig gps visst? jag menar typ spara rutter och sådant... eller?

Postad 10 april 2007 - 23:05

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

16 April kommer den för de som förbokat :)

<{POST_SNAPBACK}>

är detta som innan bara spekulationer? Vad kan du styrka det datumet med? Vore ju alldeles underbart Kanon om detta stämer ;) :D :D

<{POST_SNAPBACK}>

Gäller väl inte dom som står på köplats 150 eller liknande utan dom 60-70 första som förhandsbokat.

Postad 10 april 2007 - 23:06

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0

Givetvis bara vilda spekulationer. Allt baserat på Kompletts uppgifter om att dom får typ 39 st. Hur många hundra är det som bokat? Alla som köper den innan den släpps förbokar den. Visst, har man förbokat OCH har könummer 10 kan man nog vara säker på att få en när den släpps i slutet av april (som är den officiella uppgiften --- Komplett har sällan rätt om nya produkters ankomst).

<{POST_SNAPBACK}>

Inga spekulationer, flesta ÅF i Sverige har leverans under den veckan.

Mobilen finns redan till salu i övriga EU hos handlarna sen ett par veckor tillbaks.

Postad 11 april 2007 - 07:17

Unregistered76725b1e
  • Unregistered76725b1e
  • Lärjunge

• 472 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

är detta som innan bara spekulationer? Vad kan du styrka det datumet med? Vore ju alldeles underbart Kanon om detta stämer :D :D ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Gäller väl inte dom som står på köplats 150 eller liknande utan dom 60-70 första som förhandsbokat.

<{POST_SNAPBACK}>

sounds good to me :P Fick plats i förbokningen som nr 2 hos telia här i Örebro! :)

Postad 11 april 2007 - 23:31

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1 886 inlägg
  • 0
Får toppbetyg.

http://blogg.aftonbladet.se/4913

Postad 12 april 2007 - 10:31

hasselnot
  • hasselnot
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Det finns endel affärer som fått in nokia n95 idag dock så sålde alla slut! :D Ringde till tbh.se och de sa att de skulle få in dem den 18/4 och att det knappt var någon kö! Är det någon som redan fått tag i den som kan ge sitt omdömme angående nokia n95?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.