* Officiell tråd - TVIX M-4000/5000 *
1769 svar till detta ämne
Postad 15 oktober 2006 - 22:02
Stormbunker
-
Stormbunker
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
En dum fråga, har tvixen någon UPnP förmåga alls? Å så en till, hur mycket låter fläkten? Alltså ska den stå i vardagsrummet får den bara INTE låta någonting. Visst ett hårddisksurr är en sak men en datorfläkt är totalt uteslutet. Någon som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
Fläkten har 5 inställnings möjligheter långsam 1, långsam 2, normal, snabb 1, snabb 2! Själv har jag ställt min på näst lägsta fläktvarv låter då väldigt lite. Hårddisken jag valde är en Samsung spinpoint och är mycket tyst därför valde jag den. Det enda problemet jag haft är "stomljud" vibrationer (hårddisken) från TVIXen fortplantas till hyllplanet vilket skapar ett svagt brummande ljud detta åtgärdade jag med en tunn gummiduk. Jag är mycket petig när det gäller störande ljud och tycker den är bra när det gäller fläkten hårddisken hör jag inte. Sitter på 2 - 3.5 m från TVIXen. mvh
Redigerat av Stormbunker, 15 oktober 2006 - 22:05.
Postad 15 oktober 2006 - 22:09
jocke d
-
jocke d
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tjena Thompa!
Ja jag har satt disken på master och har också provat med kable select efter ett tips från en annan tråd.Imorgon ska jag prova att sätta i en annan disk och se om det fungerar.Jag börjar misstänka att disken inte är helt 100.
Jocke.
Postad 16 oktober 2006 - 07:42
michepiche
-
michepiche
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
tja , har ganska nyligen uppdaterar min tvix tillsenaste FW 1.8.5 så att jag kan skicka över filer via ftp , men nu till själva problemet , vissa filer(filmer) "försvinner"från hårdisken på något mystiskt sätt, när jag kopplar ihop tvixen med min bärbara via usb, så finns mapparna kvar som jag hade själva filerna i men jag kan inte öppna de och det står att de är tomma, via tvmenyn så syns de inte alls, någon som vet vad det kan bero på , eller har liknande problem?
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter för mig som de filerna du har i mapparna inte är kompatibla med tvixen därav att dom inte syns. Är det så att du har img filer? Döp som dom till iso så bör det fungera.
Postad 16 oktober 2006 - 07:55
Magne
-
Magne
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
En dum fråga, har tvixen någon UPnP förmåga alls? Å så en till, hur mycket låter fläkten? Alltså ska den stå i vardagsrummet får den bara INTE låta någonting. Visst ett hårddisksurr är en sak men en datorfläkt är totalt uteslutet. Någon som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
Hårddisken är den som stör mig i ljudväg. Ska byta till en tystare/ alt skaffa nätverksdisk. Fläkten hör jag inte.
Postad 16 oktober 2006 - 15:25
michepiche
-
michepiche
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
En liten fundering,, har fläkten också inställd på nästlägsta hastigheten, hörs endast ett litet litet surr...och i det närmsta ljudlöst när jag kör på lägsta nivån. Normal tycker jag inte om.
MEN,, varför i hundan finns det så många nivåer? när bör jag trycka på fläkten ordentligt? Fixar den en film utan att bli överhettad? När blir den överhettad? Finns det någon givare som stänger av då den blir för varm eller bränner man tvixen då?
Många frågor om fläktalternativ.
Kanske skall plocka bort hårddisken ur den som alstrar enheldel värme och köra den via lanbaserat kabinett istället låååångt bort...
Postad 16 oktober 2006 - 22:02
jocke d
-
jocke d
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej igen!
Nu är problemet äntligen löst.
Det var hårddisken som det var fel på.Jag provade med en annan och det gick hur fint som helst.
Jag provade också att öppna min dator och stoppa in den trasiga disken men den hittade den aldrig.
Tack för alla tips och förslag.
Jocke.
Postad 17 oktober 2006 - 10:27
Unregistered24036c43
-
Unregistered24036c43
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej,
Jag kan inte få så min Windows XP Pro SP2 kan hitta Tvix:en via USB den försöker installera den men sen får den Code:10.
Jag har testa den på en Windows 2003 RC2 SP1 också funkar inte där heller...
Vad ska jag göra?
-El Greco
Postad 17 oktober 2006 - 10:31
thompa74
-
thompa74
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Har du lyckats formatera hårddisken från din dator?
Om inte, läs tidigare inlägg på den här tråden hur du ska gå tillväga
Hoppas du fixar det
Postad 17 oktober 2006 - 19:08
northernlight
-
northernlight
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
WHOA! Tänkte precis trycka på beställa knappen på inet... men så såg jag på en sajt att denna inte läser id3taggar... doH! ÄR Det så eller har det ändrats eller hur funkar detta? Ok att den inte har Wlan men utan rätt id3läsning så är hela mitt Itunesbibliotek helt värdelöst (jag har lagt många timmar på att rippa mina skivor och organisera och märka och dona och sånt)...
Postad 17 oktober 2006 - 21:17
michepiche
-
michepiche
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
WHOA! Tänkte precis trycka på beställa knappen på inet... men så såg jag på en sajt att denna inte läser id3taggar... doH! ÄR Det så eller har det ändrats eller hur funkar detta? Ok att den inte har Wlan men utan rätt id3läsning så är hela mitt Itunesbibliotek helt värdelöst (jag har lagt många timmar på att rippa mina skivor och organisera och märka och dona och sånt)...
<{POST_SNAPBACK}>
Har jag fel då jag säger att den tar id3 taggar? Trycker man på infoknappen får man ju upp sång album mm Sedan kan då den inte spelar så syns artist och album i displayen men tyvärr bara tiden då den spelar låten,, lite tråkigt eller finns det något sätt att se titel mm i displayen och på så sätt att man inte behöver ha tv igång...
Postad 17 oktober 2006 - 22:09
jocke d
-
jocke d
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Tjena El Greco!
Jag hade exakt samma problem och då var det hårddisken som var trasig.
Prova med en annan disk om du kan.Det gjorde jag och då fungerade det fint
Jag hade en 320Gig seagate barracuda från dustin och dom var det lite tveksam kvalitet på.
Jocke
Postad 17 oktober 2006 - 22:22
northernlight
-
northernlight
-
Lärjunge
-
-
413 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har jag fel då jag säger att den tar id3 taggar? Trycker man på infoknappen får man ju upp sång album mm Sedan kan då den inte spelar så syns artist och album i displayen men tyvärr bara tiden då den spelar låten,, lite tråkigt eller finns det något sätt att se titel mm i displayen och på så sätt att man inte behöver ha tv igång...
<{POST_SNAPBACK}>
Ok... det är ju för väl iaf. Men att ha tvn igång är för mig inget alternativ... Man kanske måste casha en soundbridge iallafall  Hoja pengar pengar pengar...
Postad 18 oktober 2006 - 03:52
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Finns det nån bitrate gräns på vad den klarar att spela upp på formaten nedan ?
DivX-HD
Xvid-HD
Wmv-HD
TS
Postad 19 oktober 2006 - 13:19
Magne
-
Magne
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Det finns en ny fw på deras hemsida nu. 1.9.5 och den har stör för custom iconer och bakgrunder.
Postad 19 oktober 2006 - 15:14
michepiche
-
michepiche
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Hej,
Jag kan inte få så min Windows XP Pro SP2 kan hitta Tvix:en via USB den försöker installera den men sen får den Code:10. Jag har testa den på en Windows 2003 RC2 SP1 också funkar inte där heller...
Vad ska jag göra?
-El Greco
<{POST_SNAPBACK}>
Kan det vara så att den får samma enhetsbeteckning som något annan usb-enhet? Gå in och kolla under kontrollpanelen-->adm.verktyg-->datorhantering-->diskhantering...där bör den finnas isåfall..om du hittar den,, byt enhetsbeteckning genom att högerklicka. Hoppas det kan vara så enkelt... (har du förresten en hårddisk i tvixen???) har du inte det så får du inte upp något i xp via usb utan måste "streama" datan från dator till tvix...
Postad 19 oktober 2006 - 15:35
Unregistered91a12345
-
Unregistered91a12345
-
Användare
-
-
113 inlägg
Det finns en ny fw på deras hemsida nu. 1.9.5 och den har stör för custom iconer och bakgrunder.
<{POST_SNAPBACK}>
NICE!
Postad 19 oktober 2006 - 17:43
thompa74
-
thompa74
-
Amatör
-
-
60 inlägg
hej
Håller på och leker med thumbnails och folderbilder i tvixen, men får det inte att fungera. Jag kan byta bakgrunder alltså tvix.jpg men sedan är det stopp. Har gjort en icon.tvix.txt fil som jag har i mappen där jag vill byta icon och folder men det fungerar inte. Har satt image storleken på 100*136 som det sägs att det ska vara. Har också FW 1.95 så det ska inte heller fela. Fungerade inte heller på förra FW. Vad kan det vara för fel???
Om någon skulle kunna skicka filer till mig över mailen som ni vet fungerar för er så att jag inte har något fel på mina filer som jag lägger in. Riktigt frustrerade.....
Postad 19 oktober 2006 - 23:28
Magne
-
Magne
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Det ska inte vara icon.tvix.txt utan icon.tvix (99,9% säker på det iaf)
Postad 19 oktober 2006 - 23:33
thompa74
-
thompa74
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tack för svaret.
Textfilen heter icon.tvix men får filändelsen icon.tvix.txt när jag gjort den i anteckningar.
Är det fel av mig? I så fall är det där problemet ligger antar jag...
Postad 20 oktober 2006 - 01:37
Magne
-
Magne
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Döp bara om filen från icon.tvix.txt till icon.tvix
Se till att du inte har "dölj filändelse för kända filtyper" valt under mappalternativ.
Postad 20 oktober 2006 - 08:44
thompa74
-
thompa74
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Bara en till korkad fråga: I vilket program gör du den filen? Jag använder anteckningar men det fungerar inte med det.
Postad 20 oktober 2006 - 08:54
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Bara en till korkad fråga: I vilket program gör du den filen? Jag använder anteckningar men det fungerar inte med det.
<{POST_SNAPBACK}>
Än en gång: Se till att du inte har "dölj filändelse för kända filtyper" valt under mappalternativI Utforskaren/Den här datorn, under menyn Verktyg. Välj Mappalternativ. Välj fliken Visning. Set till att "dölj filändelse för kända filtyper" INTE är förbockad. Då borde du kunna se att filen heter icon.tvix.txt och döpa om den till icon.tvix Du borde dessutom få varningen "Om du ändrar filnamnstillägget finns det risk att filen inte går att använda". Klicka på Ja. Lycka till /J
Postad 20 oktober 2006 - 09:20
thompa74
-
thompa74
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Tack för det snabba svaret. Nu har jag förmodligen greppat det
Postad 20 oktober 2006 - 10:18
Zooltrix
-
Zooltrix
-
Rookie
-
8 inlägg
Tjena! Tänkte kolla om det är någon som kör TVIX:en mot en disk på en NSLU2 istället för en intern? Vad finns det för krav på nätverk och filserver för att det skall fungera? Har förstått att NFS fungerar bättre än Samba men klarar min lilla burk av att mata ut tillräckligt med data för att få en jämn och uppspelniing? För nyfikna: Linksys NSLU2NSLU2 som LinuxserverHa det gott //Martin
Postad 20 oktober 2006 - 14:38
michepiche
-
michepiche
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tjena!
Tänkte kolla om det är någon som kör TVIX:en mot en disk på en NSLU2 istället för en intern? Vad finns det för krav på nätverk och filserver för att det skall fungera? Har förstått att NFS fungerar bättre än Samba men klarar min lilla burk av att mata ut tillräckligt med data för att få en jämn och uppspelniing?
För nyfikna: Linksys NSLU2 NSLU2 som Linuxserver
Ha det gott
//Martin
<{POST_SNAPBACK}>
Hej. Jag själv är lite skeptisk mot denna lösningen, då den kräver xp/2000, vilket verkar som den behöver installera program för att det skall fungera. Sedan så det största felet (enligt mig...) är att det inte är FAT eller NTFS utan att det kör med sitt eget lilla format på disken... Hmm jag ser nu att jag överhuvudtaget inte svarat på din fråga om det ser ut att räcka,, Men ville ändå upplysa ifall du inte uppmärksammat det här med FAT/NTFS....vilket gör att man inte bara kan svitcha o byta hursomhelst... Hejhej H
Postad 21 oktober 2006 - 20:29
kalcjadlic
-
kalcjadlic
-
Rookie
-
3 inlägg
Hej!
Funderar på att köpa en Tvix 5000, undrar därför om det är någon som provat att spela upp filer i formatet .trp? (som tvixen enligt specifikationerna ska stödja)
Har köpt en markbunden digitalmottagare till min dator en "Anysee E30 Plus " med inbyggd kortplats betalkanaler....och när man spelar in dessa betalkanaler så blir de inspelade i .trp...(däremot de fria kanalerna spelas in i mpeg...)
Dessa inspelningar (.trp) går att titta på i datorn genom programmet som följde med...men man vill ju gärna sitta vid tv:n och se....
Så det vore intressant o höra om någon har erfarenhet av .trp filer på Tvix 5000...
MVH Kalcjadlic
Postad 22 oktober 2006 - 11:04
Unregistered4264d1ba
-
Unregistered4264d1ba
-
Rookie
-
2 inlägg
Har haft min tvix 5000 i snart 14 dagar och funderar nu på om jag skall behålla enheten eller returnera. Den största anledningen till detta är för att den i dagsläget ju inte klarar h.264 material vilket verkar vara den kommande "standarden" i HD kodat material. Finns det någon indikation på att det i framtiden kommer fw update med stöd för h.264 codec eller är det bara Tvix 5101 som kommer att klara detta?
En del buggar med extern USB stöd och krånglande FTP demon gör att det hela får lite K|is|s varning vilket känns alarmerande... Skall dock testa med senaste fw, Det stod att FTPn var fixad! Men jag vill inte hamna i buggtesta fw träsket igen!
För mig känns det ganska onödigt att behålla tvixen eftersom min xbox m xbmc spelar upp det mesta som tvixen kan och lite till... Önskar dock att xbox hade haft mer ork att spela h.264 och annat 720p material, Den startar upp filerna men orkar inte driva dem.
En annan sak jag noterat är att bilden är väldigt ljus i nyansen och jag måste ställa ner ljus och även en aning contrast för att bilden skall bli "normal". Jag kör komponent till en infocus 4805 som ju är kalibrerad till K65.
Jo just de, jag antar att det beror på min anslutning, för när jag matar min projje med 1080p så blir bilden grön! När jag ställer tillbaks till 720p så visas bilden normalt igen. Kanske beror på otillräcklig bandbredd i komponent kabeln?
Redigerat av Unregistered4264d1ba, 22 oktober 2006 - 11:26.
Postad 22 oktober 2006 - 14:10
Kanelbulle
-
Kanelbulle
-
Mästare
-
-
3 318 inlägg
Hebbe:
H.264 kan du nog glömma på Tvix5000, det blir som du själv skriver Tvix 5101:an som gäller. Personligen tror jag man ska invänta fler lösningar just för H.264, chip-tillverkaren har inte så där himla bra rykten, mycket buggar osv. Så det är mycket möjligt att det kommer andra tillverkare som har bättre lösningar än just Sigmas nya chip.
I övrigt tror jag att Tvixen är kanske den bästa tillfälliga lösningen och att den kommer hålla länge framåt. För min del stod det mellan Tvix o Transgear o jag köpte Transgearen pga DVD-spelaren, men ibland ångrar jag det...
Redigerat av Kanelbulle, 22 oktober 2006 - 14:11.
Postad 22 oktober 2006 - 15:49
bjsbjs
-
bjsbjs
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag resonerar också så att Tvix5000 är det bästa tillfälliga lösningen. Första generationen med h.264 stöd gissar jag blir ganska buggig och när det kommer en andra generation så kan det vara dags att hoppa på det tåget. Vid det laget kanske det har kommit något vettigt att titta som är kodat i h.264...
Tills det kan man ha mycket kul med sin Tvix5000.
Postad 23 oktober 2006 - 09:14
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Tjena!
Tänkte kolla om det är någon som kör TVIX:en mot en disk på en NSLU2 istället för en intern? Vad finns det för krav på nätverk och filserver för att det skall fungera? Har förstått att NFS fungerar bättre än Samba men klarar min lilla burk av att mata ut tillräckligt med data för att få en jämn och uppspelniing?
För nyfikna: Linksys NSLU2 NSLU2 som Linuxserver
Ha det gott
//Martin
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med en Maxtor Shared Storage, som jag förstått har en liknande variant av Linux som NSLU2. En tidigare post skrev att det krävs WinXP men det är HELT FEL. I alla fall inte för att koppla Tvixen mot den. Det är nämligen det som är hela poängen. PCn kan vara avstängd och Tvix kan läsa från MSS eller NSLU2. Använd NFS som protokoll eftersom det är snabbare än SMB, och då räcker det för att streama HD. (MPEG2 TS). Eftersom jag inte provat just NSLU2 så får du väl googla på prestandaskillnad mellan NSLU2 och MSS, men MSSen är ingen raket och det räcker bra. /J
Postad 24 oktober 2006 - 06:36
Unregisteredafb6f88b
-
Unregisteredafb6f88b
-
Användare
-
-
151 inlägg
Tjenna!!
Funderar på att skaffa den här men behöver få svar på en fråga först. Har en plasma och vill därför slippa ha den på när ja bara ska lyssna musik. Tror ni att det fungerar att koppla den till en 7-8" lcd genom rca när ja lyssnar musik och genom dvi när ja ska se film?
Mvh Emil
Postad 24 oktober 2006 - 07:51
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Tvix har en hyfsad FAQ... http://www.tvix.co.k...ATID=3&SCATID=1Om du inte vill ha just dom kopplingarna kan du alltid växla hyfsat enkelt med TV Out-knappen på fjärren. /J
Postad 25 oktober 2006 - 06:59
PeeWee00
-
PeeWee00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Läste lite tidigare i tråden om bästa sätt att koppla in sin Tvix men fann inte riktigt svaret.
Jag har en plasma (Samsung PS-E71H) med upplösningen 1024x768, för mig finns det två alternativ. Antingen genom en DVI->HDMI eller DVI-VGA. Givetvis tar jag helst det första alternativet men hur fungerar det med upplösningen, fungerar det utan problem? Jag har fått för mig efter allt läsande att VGA-inkoppling inte är så dumt då det är mer flexibelt vad gäller upplösning.
Vad säger ni?
Postad 25 oktober 2006 - 09:09
Nigel
-
Nigel
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Hmm. Har haft tvixen en vecka nu.
Min hackar lite på de mesta avi-filer var 3 sekund typ, eller om det bara var vid panoreringar... wmv9 klarar sig helt utan hack.
Sen har jag en del dvds som är i 4:3 men jag vill ha i fullscreen på min 16:9 tv men det verkar inte
gå att zooma på det viset på dvdfiler? funkar ju finfint på divxfiler.
Postad 25 oktober 2006 - 16:23
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Min hackar lite på de mesta avi-filer var 3 sekund typ, eller om det bara var vid panoreringar... wmv9 klarar sig helt utan hack. Sen har jag en del dvds som är i 4:3 men jag vill ha i fullscreen på min 16:9 tv men det verkar inte gå att zooma på det viset på dvdfiler? funkar ju finfint på divxfiler.
<{POST_SNAPBACK}>
Funkar 720p divx? läste nånstans att den var dålig på att klara DivX-HD, Xvid-HD
Postad 25 oktober 2006 - 18:08
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Min hackar lite på de mesta avi-filer var 3 sekund typ, eller om det bara var vid panoreringar... wmv9 klarar sig helt utan hack. Sen har jag en del dvds som är i 4:3 men jag vill ha i fullscreen på min 16:9 tv men det verkar inte gå att zooma på det viset på dvdfiler? funkar ju finfint på divxfiler.
<{POST_SNAPBACK}>
Funkar 720p divx? läste nånstans att den var dålig på att klara DivX-HD, Xvid-HD
<{POST_SNAPBACK}>
Min klarar 720p divx/xvid utan problem i alla fall.
Postad 26 oktober 2006 - 19:10
adriann
-
adriann
-
Rookie
-
6 inlägg
tja , har ganska nyligen uppdaterar min tvix tillsenaste FW 1.8.5 så att jag kan skicka över filer via ftp , men nu till själva problemet , vissa filer(filmer) "försvinner"från hårdisken på något mystiskt sätt, när jag kopplar ihop tvixen med min bärbara via usb, så finns mapparna kvar som jag hade själva filerna i men jag kan inte öppna de och det står att de är tomma, via tvmenyn så syns de inte alls, någon som vet vad det kan bero på , eller har liknande problem?
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter för mig som de filerna du har i mapparna inte är kompatibla med tvixen därav att dom inte syns. Är det så att du har img filer? Döp som dom till iso så bör det fungera.
<{POST_SNAPBACK}> tyvärr är det inte så enkelt...filerna har funnits där och jag har kunnat spela de , men sen helt plötsligt så är de borta....och det är allt från iso till vanliga avifiler
Postad 28 oktober 2006 - 21:57
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Postad 01 november 2006 - 07:25
PeeWee00
-
PeeWee00
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Nu blev det en Tvix tillslut.. Har inte hunnit köra så mycket men är nöjd hittills :-)
Någon som vet om man kan köra en nätverkshårddisk mot den här utan att en dator är inblandad? Har letat en del utan att hitta ett svar..
Postad 01 november 2006 - 08:31
pseudonymen
-
pseudonymen
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Ny modell TVIX M-4000U För de som inte har sett det så är det på väg en ny Tvix som skall vara samma hårdvara som 5000 men i 3100 skal. http://www.mpcclub.c...e=print&sid=156http://www.dustin.se...odID=5010099518Jag hade tänkt köpa mig en 5000 men tror det får bli en sån här ist om det nu inte är nån mer skillnad än designen... /M
Postad 01 november 2006 - 09:27
Peiza
-
Peiza
-
Rookie
-
4 inlägg
Det låter ju intressant, kan dock ej bestämma mig för vilken design jag gillar bäst. =)
Men hur kommer det sig att priset är lägre för M-4000, fattas det några funktioner? Eller det kanske har och göra med utbyggnadsmöjligheten som finns på 5000 (tv-grejen)?
Postad 01 november 2006 - 10:10
pseudonymen
-
pseudonymen
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Jag gillar ju personligen 4000 designen mer men jag har ju iof inte sett dem i verkligheten. Den här jämförelsen kanske man inte skall lite på än men det ser ju inte ut att vara nån skillnad på antalet kontakter och sånt iaf. http://www.dustin.se...9518|5010095035
Postad 01 november 2006 - 11:04
jofa
-
jofa
-
Lärjunge
-
-
365 inlägg
Nu blev det en Tvix tillslut.. Har inte hunnit köra så mycket men är nöjd hittills :-)
Någon som vet om man kan köra en nätverkshårddisk mot den här utan att en dator är inblandad? Har letat en del utan att hitta ett svar..
<{POST_SNAPBACK}>
Hej, jodå, exvis en Maxtor Shared Storage, vilket jag gör (gjort, för allt är nedpackkat just nu). Har även läst att folk använt en ReadyNAS. Se http://openmss.org för att se hur du får igång NFS på en MSS, eller köp en som har det från början. Sen även denna tråd: http://www.avsforum....4&goto=lastpost/j
Postad 01 november 2006 - 21:26
shampo
-
shampo
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Tänkte bara tipsa om en bra gratisfilm för att demonstrera vad Tvixen kan prestera. Filen är i divx och i upplösning 1920x1080. Ladda ner filmenAnnan kuriosa om filmen är att det är Europas första HDDVD rulle och så är filmen gjord med endast opensource programvara. Filmen är inte direkt ny och många kanske redan sett den, men det är bra kvalitet på den och alltid kul att ha någon bra demofilm.
Postad 02 november 2006 - 08:39
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Jag gillar ju personligen 4000 designen mer men jag har ju iof inte sett dem i verkligheten.
Den här jämförelsen kanske man inte skall lite på än men det ser ju inte ut att vara nån skillnad på antalet kontakter och sånt iaf. http://www.dustin.se...9518|5010095035
<{POST_SNAPBACK}>
Tvix 3100/4000 Storlek (BxHxD) 183 x 140 x 75 mm borde vara 183 x 75 x 140 mm
Postad 02 november 2006 - 09:25
landser
-
landser
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hade problem med textningen på min 5000u.
Den visade inga svenska tecken alls, (åäö vart ? ? ?).
Fick burken utbytt och nu fungerar allt.
Köpte min direkt när den kom till Sverige.
Antar att det var någon tidig version, för den nya såg inte alls likadan ut på kretskorten.
Redigerat av landser, 02 november 2006 - 10:20.
Postad 02 november 2006 - 10:42
outerlake
-
outerlake
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjenamoss
Funderar helskarpt på en tvix 5000. Är jag helt ute och cyklar då?? Tänkte köra på HD klar 42 tums plasma via dvi + HD klar projektor. Har några nedtankade 1080i filmer i ts format på mellan 10 & 16 gig. Nån som provat köra sådana? blir det stor skillnad i bildkvalite??
Postad 02 november 2006 - 17:03
Biggles2002
-
Biggles2002
-
Beroende
-
-
1 276 inlägg
Ähh får ta och köpa en tvix 4000 så länge .... måste ha nåt att se ts filmerna med nån gång
Postad 05 november 2006 - 10:38
satjoey
-
satjoey
-
Rookie
-
8 inlägg
Postad 05 november 2006 - 12:32
satjoey
-
satjoey
-
Rookie
-
8 inlägg
någon mer än jag som har en linuxserver (clarkconnekt) som jag har alla mina filmer och musik ,bilder mm på ?
hur gör jag för att komma åt den via nätverket på min tvix? ,tips någon ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|