Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Comhem HDTV och HTPC

316 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 September 2008 - 15:07

eklöf
  • eklöf
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0

Lite information om Canal+ Film HD:
Video: H.264 1920x1080i 25 fps
Audio1: MPEG1 Layer II Stereo Bitrate 256 Kbps
Audio2: AC3 5.1 Bitrate 384 Kbps
Subtitles: DVB

Video-bitraten skiljer från film till film. Under en 20 minuters inspelning var toppen på ca 18 Mbit/s.
Hela inspelningen blev 1,8 GB stor så räkna med ca 5 GB/h.

Med en Core2Duo på 2,14 GHz används ca 70-80% med ffdshow som avkodare och 50-60% med CoreAVC.

Ok så teoretiskt borde en 1,8Ghz c2d duga om man kör CoreAVC tex. Skulle vilja köra via min mac mini och eyetv 3. Vet iofs inte vilken codec den använder.

Redigerat av eklöf, 07 September 2008 - 15:08.

Postad 08 September 2008 - 18:30

ihma
  • ihma
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
kan någon konfirmera att hd-kanalerna funkar med htpc:ar numera? hört någon respons från comhem? ingen mer pairing!? =) Då blir det till att skaffa kanaler. :P

Postad 08 September 2008 - 21:42

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Jag har en FireDTV som bara står och väntar på att pairingen försvinner.

Redigerat av Obskyr, 08 September 2008 - 21:42.

Postad 08 September 2008 - 23:09

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Men skumt att jag inte får in dom. Kan det ha att göra med att jag har ett gammalt ComHem kort? Har det blå kortet.

Postad 09 September 2008 - 07:44

Rogsel
  • Rogsel
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Men skumt att jag inte får in dom. Kan det ha att göra med att jag har ett gammalt ComHem kort? Har det blå kortet.

Kan vara ditt programkort, var tvungen att beställa nytt för att få in SVT-HD är den började sändas (konstigt iofs att den funkar för dig).

I övrigt tror jag som någon tidigare sa att den är endast något tillfälligt under inkörningen av den nya HD-PVR boxen. Lite taskigt att locka såhär med HD, då kommer man ju inte att kunna leva utan det senare :)

Postad 09 September 2008 - 10:55

ihma
  • ihma
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
ingen av er som märkt att det inte pairas som kan maila eller har mailat comhem för att ställa frågan? lättare för er då med följdfrågor då ni vet var ni bor osv.. utifall att.. bara..

Postad 09 September 2008 - 19:01

_nex
  • _nex
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är ganska säker på att Comhem följer den här tråden, så det är ju lite intressant de nu när vi faktist vet att vi kan se HD-kanalerna utan HD-boxen.

Hej Comhem!

Redigerat av _nex, 09 September 2008 - 19:02.

Postad 10 September 2008 - 07:59

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

kan någon konfirmera att hd-kanalerna funkar med htpc:ar numera? hört någon respons från comhem? ingen mer pairing!? =) Då blir det till att skaffa kanaler. ;)

Precis kan någon konfirmera detta ??

Postad 10 September 2008 - 08:10

bolor
  • bolor
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Canalplus Sport HD funkar i alla fall hos mig. Har inte HD-abbonemang för de andra kanalerna och jag lyckas inte tuna in Canalplus Film HD så där kan jag inte bekräfta förrän jag hittat kanalen ;)

Postad 10 September 2008 - 15:18

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Bandade 'Generation Kill' när det gick senast, på Canal+Film HD. Filen väger in strax under 8.2Gb...

Detta med FDTV och DVBViewer. Jag har inte någon HD-box, förutom datorn i garderoben med Vista, FDTV och DVBViewer...

EDIT: Kom på att jag fått nytt kort...har förmodligen 'graceperiod' på det... Doh!

Redigerat av LiMiT, 10 September 2008 - 18:50.

Postad 10 September 2008 - 16:11

Unregisteredec19889e
  • Unregisteredec19889e
  • Mästare

• 2891 inlägg
  • 0
Härligt att det fungerar! Men är det ingen som vågat sig på att fråga ComHem? ;)

Postad 10 September 2008 - 16:49

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
Nja... Då kanske de upptäcker om någon kopplat bort parningen... ;)

Kanske är ett salestrick? Många förmodade HDTV/HTPC-ägare som glada i hågen tror att de gått från parningen (som bara är det ultimata fjanteriet från comhems sida) och skaffar HD-abb och någon vecka efter slår de på parningen igen...

Redigerat av LiMiT, 10 September 2008 - 16:51.

Postad 10 September 2008 - 18:15

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Är det någon som får ljud från c+ film hd?

Vad kör tv10000hd för ljud?

Jag får ingen dd-ljud.

Postad 10 September 2008 - 21:36

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Det ryktas om att comhem ska komma med en PVR hd-tv box inom snar framtid här på forumet. Detta är bara spekulationer från min sida men de kanske tagit bort "pairingen" nu under sista testskedet eller för gott på grund av att det nu ska finnas två boxar på marknaden för hdtv. Borde iofs gå att låsa det till just de två boxmodellerna.

Ja, det låter inte som någon hållbar teori. De behöver knappast ta bort pairing pga av att en ny box kommer. Man får verkligen hoppas att de tagit åt sig av kritiken från HTPC använadre och nu ägare av nya TV-apparater med inbyggda tuners som klarar HD-kanaler men som inte kommer åt dem pga av den "*"#& pairingen. Kritiken borde ha varit/är MASSIV från den senare skaran och jag kan tänka mig att de har blivit översvämmade med mail från arga kunder. Att hänvisa till Piratkopieringsargumentet och stänga ute massor av potensiella kunder är helt enkelt inte hållbart sett ur ett businessperspektiv och det vet dem om såklart. Men vem vill kopiera 3-5 år gamla serier och filmer som funnits på pitratsajterna lika länge. Det är ju knappast något nyproducerat som svenska programbolag köper in och därmed faller piratkopieringsargumentet. Hoppas polletten har fallit ner nu hos direktörerna som suttit och berövat oss merparten av HD-världen so far....

Postad 11 September 2008 - 07:59

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Ja, det låter inte som någon hållbar teori. De behöver knappast ta bort pairing pga av att en ny box kommer. Man får verkligen hoppas att de tagit åt sig av kritiken från HTPC använadre och nu ägare av nya TV-apparater med inbyggda tuners som klarar HD-kanaler men som inte kommer åt dem pga av den "*"#& pairingen. Kritiken borde ha varit/är MASSIV från den senare skaran och jag kan tänka mig att de har blivit översvämmade med mail från arga kunder. Att hänvisa till Piratkopieringsargumentet och stänga ute massor av potensiella kunder är helt enkelt inte hållbart sett ur ett businessperspektiv och det vet dem om såklart. Men vem vill kopiera 3-5 år gamla serier och filmer som funnits på pitratsajterna lika länge. Det är ju knappast något nyproducerat som svenska programbolag köper in och därmed faller piratkopieringsargumentet. Hoppas polletten har fallit ner nu hos direktörerna som suttit och berövat oss merparten av HD-världen so far....

Tror inte det beror på kritik de fått från HTPC-användare. Utan det verkar som det beror på att de inte får till pairingen med den nya boxen. comhem lär garanterat köra med pairing på båda boxarna om de får till det. De är inte direkt kända för att lyssna på sina kunder...

Postad 11 September 2008 - 09:28

eslin
  • eslin
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ni som får diverse HD-kanaler att fungera, är era kort använda i comhem's box så de antagligen en gång i tiden pairat eller har ni beställt HD-kanaler utan att köpa box och då har opairade kort?

--
eslin

Postad 11 September 2008 - 09:30

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Tror inte det beror på kritik de fått från HTPC-användare. Utan det verkar som det beror på att de inte får till pairingen med den nya boxen. comhem lär garanterat köra med pairing på båda boxarna om de får till det. De är inte direkt kända för att lyssna på sina kunder...

Att de är en ny PVR box på gång kan jag konfirmera efter ett tidigare långt samtal med Comhem...
Dom sa att de var en PVRbox på gång nu men inte visste när de skulle lansera den boxen eftersom de var själva beroende av dess underleverantörer...

Så jag antar Comhem är väldigt mån om att såna saker som Pairing måste fixas till med nya boxen innan den levereras ut till kund så att man kan låsa användarna till åter en ny SKITBOX full med buggar och elände....

Konstigt att man inte förstår hos Comhem att fler valmöjligheter skapar ett större intresse från kund samt ger en brant nedförsbacke när det gäller utveckling....

Skärp Er för F......

Postad 11 September 2008 - 13:17

Unregistered548843e2
  • Unregistered548843e2
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Att de är en ny PVR box på gång kan jag konfirmera efter ett tidigare långt samtal med Comhem...
Dom sa att de var en PVRbox på gång nu men inte visste när de skulle lansera den boxen eftersom de var själva beroende av dess underleverantörer...

Så jag antar Comhem är väldigt mån om att såna saker som Pairing måste fixas till med nya boxen innan den levereras ut till kund så att man kan låsa användarna till åter en ny SKITBOX full med buggar och elände....

Konstigt att man inte förstår hos Comhem att fler valmöjligheter skapar ett större intresse från kund samt ger en brant nedförsbacke när det gäller utveckling....

Skärp Er för F......

Jag får in Canal+ Film HD, Canal+ Sport HD, SVT HD, TV4 HD, med bild, ljud och textning utan problems.

Har aldrig ägt en box från Comhem och kommer så aldrig att göra, htpc + fireDTV är enda sanna vägen, och det säger jag inte bara för att man enkelt kan pausa lajv-tv osv, utan det är mest för att allt är integrerat under ett och samma "tak", oslagbart!.

Lite otympligt är det ju nu dock att vara tvungen å kolla i FireDTV viewer istället för smutta VMC men vafan, vill man vara fin ossåvidare...

Tar ComHem bort det här nu igen så blir jag duktigt less och förbannad på ComHem igen, förstår inte alls hur dom tänker isåfall. Man är liksom ingen tjuv, men de får en ju och känna sig som en.. misstänka sina egna betalande kunder som bara vill se vad man betalat för!

Det brukar iofs bli som det varit nu med den här pairing-historien ända från början när det gäller ett monopols strategi*. Jag kan ju inte välja annan leverantör än comhem .. *(läs:missbruk av monopol)

Postad 11 September 2008 - 14:14

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Ni som får in alla HD kanaler, vilket kort har ni? Själv har jag ett blått kort med en liten ComHem logga på, och får inte in HD kanalerna.

Redigerat av Electrified, 11 September 2008 - 14:14.

Postad 11 September 2008 - 18:23

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Det lustiga är att väljer man HD med Comhem idag så är det ett rejält steg bakåt i utvecklingen.
Bra bild men bunden till att banda på VHS för att se det när man kan/vill. Vilket medför att HD inte ens finns på min tapet förrän jag själv kan avgöra när och hur jag kan titta på det jag betalar för.

Jag hade skaffat mig HD för länge sedan om det bara gick att spara det för att se det när jag har chansen men så länge det inte funkar så blir det inget HD för mig.
Försökte förklara att om jag väljer HD för kvaliten så får jag i slutändan sämre kvalité än om jag valt SD pga av att de inte tillåter inspelning.

Det är till förlust för Comhem. Det är till förlust till innehållsleverantörerna.
Jag tror att det är fler än vad Comhem et al. tror det är som avstår från deras HD-paket pga av detta och många hittar andra mera tveksamma lösningar.

Postad 11 September 2008 - 21:48

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Tror du har helt rätt i att Comhem inte bryr sig ett dugg om kritiken från i synnerhet HTPC-användare, men knappast kritiken från Köpare av nya TV-apparater som berövas möjligheten att kolla på HDTV med den inbyggda tunern. Inte fasen är det så att de säljare jag varit i kontakt med upplyst mig om att jag inte kan kolla HDTV från Comhem med min nya fina HDTV med inbyggd tuner, de säger bara att du kan kolla med ComHem men "glömmer" att nämna det där med "bara SD". De missar inte möjligheten att använda det som försäljningsargument men säger inte hela sanningen. Min förhoppning var att de nu tar fram en lösning för kunder med TV med inbyggda tuners....den utvecklinge är oundviklig....idiotin i att sälja HDTV-appareter som det inte går att kolla på HDTV med utan extern box är total....inte ens ComHem kan hindra logik även fast de gör sitt bästa i dumhetens namn ;-)

Postad 12 September 2008 - 08:00

Unregistereda6e1d63e
  • Unregistereda6e1d63e
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Kan någon berätta för mig kortfattat vad jag behöver för att få in Hd-kanalerna på min htpc?
Är en total noob när det gäller tv-kort.
Har en vanlig digitalbox idag.
Tack i förhand!

Redigerat av Unregistereda6e1d63e, 12 September 2008 - 11:13.

Postad 12 September 2008 - 21:26

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ni som har fått igång HD kanalerna, har ni Hd-abonemanget ifrån Com Hem, eller funkar det med dom vanliga abonnemangen, typ Large osv?

/Tobias

Postad 13 September 2008 - 01:05

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Såg av en slump att denna tråden var igång igen, det tackar jag allra ödmjukas för. Använder allt som oftast MediaPortal och har tagit bort alla HD kanaler där då jag inte såg någon vits att ha dom kvar eftersom dom endå inte fungerade. I dvbweiver däremot har jag alla kanaler kvar och vart överlycklig när jag såg att C+ HD fungerade.

Förövrigt kör jag med floppy dtv. Mitt Comhem kort är pride rutigt, såg att någon hade ett blå koert och att det inte fungerade. Kan det vara så att det är vi som är föredetta UPC kunder det fungerar för och inte för dom som är original Comhem?

När jag hade skaffat mitt floppy dtv för ca 1 år sedan ringde jag Comhem och la till HD paketet, berättade även att jag INTE hade deras box utan en "annan" lösning och att jag ville prova om det funkade, kvinnan jag pratade med sa att det var helt ok och om det inte fungerade skulle jag bara ringa tillbaka inom två veckor så skulle det inte kosta mig något och så vart det men nu blir jag väldigt sugen igen på att lägga till HD paketet om det nu är så att dom tagit bort pairingen vilket är ytterst tveksamt. Framtiden får utvisa detta, den som lever får se!

Postad 13 September 2008 - 10:13

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Ni som spelar in från HD kanalerna nu, kan ni inte slänga upp en sample på lite av varje, så man kan se för sina egna ögon hur bilden blir..

Det har ju pratats en hel del om Comhems sändningar, om att CD har bättre bild osv.. Nu är det ju ingen box som förstör bilden..

Och det där med pairing.. Comhem har stora promblem med sin nya PVR, kan ha med just pairing att göra, och kanske därför dom stängt av den tills vidare..?!

Postad 13 September 2008 - 12:18

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Ni som får diverse HD-kanaler att fungera, är era kort använda i comhem's box så de antagligen en gång i tiden pairat eller har ni beställt HD-kanaler utan att köpa box och då har opairade kort?

--
eslin

Är det verkligen så pairingen funkar? Jag råkar veta att vi teckning av Comhem-abonnemang så uppges kortnummer samt ifall HD-box ingår även serienumret på boxen (OBS! ENDAST VID KÖP AV HD-BOX). Det är väl just detta som låser kortet till en viss box och inte om kortet är använd i en viss box? Har jag fel?

Postad 13 September 2008 - 14:43

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Ni som har fått igång HD kanalerna, har ni Hd-abonemanget ifrån Com Hem, eller funkar det med dom vanliga abonnemangen, typ Large osv?

/Tobias

Jag har inte något HD-abb. Tror jag har Medium och Canal+ (ej HD).

Postad 14 September 2008 - 09:33

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

/Tobias

Man får (just nu) in de kanaler man betalar för, alltså:

SVT-HD som ingår i alla ComHem:s grund-paket (small, medium eller large) - gick bra även tidigare.

TV1000 HD om man har TV1000-paketet
Viasat Sport HD om man har Viasat Sport-paketet
Canal+ HD och Canal+ Sport HD om man har Canal+ Total

Resterande HD-kanaler:
Discovery HD
Voom HD
TV4 HD
National Geographic Channel HD
Eurosport HD

Får man in om man betalar för HD-paketet.

Numera kan man även välja in enstaka HD-kanaler (av dem som ingår i HD-paketet) i något som heter "8 favoriter HD" eller beställa enstaka HD-kanaler (igen - de som ingår i HD-paketet) för 29:-/st per månad.

Postad 14 September 2008 - 12:43

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Man får (just nu) in de kanaler man betalar för, alltså:

SVT-HD som ingår i alla ComHem:s grund-paket (small, medium eller large) - gick bra även tidigare.

TV1000 HD om man har TV1000-paketet
Viasat Sport HD om man har Viasat Sport-paketet
Canal+ HD och Canal+ Sport HD om man har Canal+ Total

Resterande HD-kanaler:
Discovery HD
Voom HD
TV4 HD
National Geographic Channel HD
Eurosport HD

Får man in om man betalar för HD-paketet.

Numera kan man även välja in enstaka HD-kanaler (av dem som ingår i HD-paketet) i något som heter "8 favoriter HD" eller beställa enstaka HD-kanaler (igen - de som ingår i HD-paketet) för 29:-/st per månad.

OK, tack för infot, jag har large och canal+ paketet, men får inte igång HD kanalerna i firedtv viewer.
Hittar inga HD kanaler i Mediaportal vid kanalsökning.
SVT HD funkar i både Mediaportal och Firedtv
/Tobbe

Redigerat av Tobbe666, 14 September 2008 - 12:44.

Postad 14 September 2008 - 14:35

_nex
  • _nex
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

OK, tack för infot, jag har large och canal+ paketet, men får inte igång HD kanalerna i firedtv viewer.
Hittar inga HD kanaler i Mediaportal vid kanalsökning.
SVT HD funkar i både Mediaportal och Firedtv
/Tobbe

Jag antar att du enbart söker på kanaler som har 64QAM.
Testa 256QAM så kanske du hittar några fler :huh:

Postad 14 September 2008 - 16:17

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag antar att du enbart söker på kanaler som har 64QAM.
Testa 256QAM så kanske du hittar några fler :huh:

Tackar hittade lite mera, canal + Hd kanalen bland annat, men den funkade inte ändå.

Postad 14 September 2008 - 20:41

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Tackar hittade lite mera, canal + Hd kanalen bland annat, men den funkade inte ändå.

Har du också ett gammalt ComHem kort? Det Hel blåa, men en ComHem logga på. Jag vill få rätsid på om det är kortet som avgör att det funkar eller ej. Snälla ni som dår det att funka (eller inte funka för den delen), vilket kort har ni? Hur ser det ut?

Postad 14 September 2008 - 20:46

Unregistered1ae69a5c
  • Unregistered1ae69a5c
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag får inte HD kanalerna att fungera. Har Viasat Sport och då ska HD ingå. SVT HD funkar. Har det helblåa kortet.

Postad 14 September 2008 - 21:28

Tobbe666
  • Tobbe666
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har du också ett gammalt ComHem kort? Det Hel blåa, men en ComHem logga på. Jag vill få rätsid på om det är kortet som avgör att det funkar eller ej. Snälla ni som dår det att funka (eller inte funka för den delen), vilket kort har ni? Hur ser det ut?

Blått kort här också.

Postad 14 September 2008 - 22:19

Jens Ek
  • Jens Ek
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Mailade comhem just angående detta med HD i mediadatorn, och hur framtiden ser ut. Gissar tyvärr att svaret kommer bli tvärt och bestämt :)

Postad 15 September 2008 - 16:35

Unregistered10be65c2
  • Unregistered10be65c2
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Beställde comhem medium (alltså inga HD-kanaler) i torsdags, fick kortet idag (comhem-rutigt) och alla HD-kanaler fungerar i MediaPortal med ett FloppyDTV. Vet dock inte om pairingen gäller under grace perioden, har inte satt kortet i min box än (comhem:s humax hd box).

Postad 15 September 2008 - 17:22

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0
Jag testade HD-kanalerna med HTPC under min grace-period då pairingen var aktiv och det var ingen som fungerade förutom SVT-HD.

Du får alltså in alla HD-kanalerna nu pga att de släppt på pairingen - åtminstonde tillfälligt.

Postad 15 September 2008 - 19:39

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
comhem gör om Small-paketet och har då lyckats 'sjabbla' till pairingen (läst på annat forum). Om det stämmer så kommer parningen tillbaka så fort de har 'åtgärdat' sjabblet.

Postad 15 September 2008 - 19:56

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Var i kontakt med Comhem nyss och enligt den killen jag pratade var orsaken till att pairingen är borta att Comhem håller på och ta fram en lösning för HDTV med inbyggda boxar. Det var en kvaliciferad gissing utifrån den knapphändiga information han/de fått av bossarna
Tänker i alla fall beställa Medium 8 Favoriter HD utan bindningstid och utan HD-box (kostar annars 3 lax eftersom det är ett ab utan någon bindningstid.)
Kommer köra så länge pairingen är borta och kommer kunna säga upp abonnemanget direkt när pairingen kommer tillbaxs. Kanske det är så att Comhem vid det laget kommit ut med deras HDTV lösning för inbyggda boxar (som troligtvis kommer bestå i paring mellan programkort och CAM-modul). I sånt fall kommer jag kunna behålla HD-abonnemanget om FloppyDTV klarar CAM-modulen vill säga.

Redigerat av majstang, 15 September 2008 - 20:04.

Postad 15 September 2008 - 20:02

majstang
  • majstang
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
blev fel

Redigerat av majstang, 15 September 2008 - 20:06.

Postad 15 September 2008 - 21:14

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Attans va fett! Jag får in Viasat Sport HD och Canal+ Sport HD. Tycker att Viasats bild är klasser bättre, kan det bero på att dom sänder i 1080p?

En fråga, på vilken frekvens ligger Canal+ Film HD? Testade att scanna 746000/6875/256QAM utan större lycka.

Postad 15 September 2008 - 22:37

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Attans va fett! Jag får in Viasat Sport HD och Canal+ Sport HD. Tycker att Viasats bild är klasser bättre, kan det bero på att dom sänder i 1080p?

En fråga, på vilken frekvens ligger Canal+ Film HD? Testade att scanna 746000/6875/256QAM utan större lycka.

Jag tror du menar 1080i?

Postad 16 September 2008 - 11:46

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

Jag tror du menar 1080i?

Troode det var 1080p, my bad.

Postad 16 September 2008 - 17:37

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Den stämmer?

Postad 16 September 2008 - 20:59

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

Den stämmer?

Hehe, lyckades lösa det sent igår kväll. Det visade sig att mitt mantelströmfilter gjorde att signalen blev för kass för att hitta C+ Film HD. Den negativa effekten är att bilden på TV4 Sport hackar utan filtret. Skumt värre, någon som har en teori?

Postad 18 September 2008 - 20:26

Bjärrven
  • Bjärrven
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hittar inte viasat sport hd och tv1000hd när jag scannar kan någon vara snäll och säga vars dessa ligger ?

Postad 19 September 2008 - 16:59

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0
474000, 6875, QAM 256

Postad 19 September 2008 - 23:49

eklöf
  • eklöf
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Ni som får in HD-kanalerna i datorn. Vad har ni för processorer?

Postad 20 September 2008 - 10:55

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0

Ni som får in HD-kanalerna i datorn. Vad har ni för processorer?

Har en Intel Core 2 Duo 6400, 2.13GHz.

Redigerat av Unregistered7fb84d09, 20 September 2008 - 10:55.

Postad 20 September 2008 - 12:55

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
AMD X2 6000+ (och ett ATI HD2600PRO 512M)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.