** Officiell tråd - Antec Fusion **
1389 svar till detta ämne
Postad 25 februari 2007 - 22:26
Unregisterede2a7326e
-
Unregisterede2a7326e
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Har du provat denna lösning: Antec Fusion VFD @ Mediaportal Forum
Om det funkade är en återrappotering intressant, eftersom Fusion står högt upp på listan över chassin just nu...
<{POST_SNAPBACK}>
Så där ja, det fungerade perfekt. Dock måste man se till att VFD.exe inte startas automatiskt med Windows. Annars fungerar det inte i Mediaportal. Man måste ta bort nyckeln under RUN i registret. /Roger
Postad 25 februari 2007 - 23:31
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hei
Er Ante NSK2400 samme burk som Antec Fusion, men utan VFD?
Postad 26 februari 2007 - 06:12
Patrik Carlsson
-
Patrik Carlsson
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Tack för denna tråden . fina bilder !! Jag håller precis på idagarna att sätta ihop mina saker. Jag har 3 frågor !! var skall dessa avkännare för fläcktarna ta vägen ? sen sitter det en kabesko i samma utförande som till hårddiskarna till fronten. skall den åxå anslutas, vad är det för något . Sen hittar jag inte kablen för den interna högtalaren. Eller finns det ingen i chassit kanske ? kan du svara på dett tror du ?
 Patrik
Postad 26 februari 2007 - 08:40
MGK
-
MGK
-
Beroende
-
-
1 015 inlägg
Tack för denna tråden . fina bilder !! Jag håller precis på idagarna att sätta ihop mina saker. Jag har 3 frågor !! var skall dessa avkännare för fläcktarna ta vägen ? sen sitter det en kabesko i samma utförande som till hårddiskarna till fronten. skall den åxå anslutas, vad är det för något . Sen hittar jag inte kablen för den interna högtalaren. Eller finns det ingen i chassit kanske ? kan du svara på dett tror du ?
Patrik
<{POST_SNAPBACK}>
Avkännarna är nog varvtalsväljaren du tänker på. Ställ in dem på low om du vill att fläktarna skall låta lite. Spänn sedan fast alla kablar på lämpligt sätt så att de inte tar i i någon fläkt. Jag har inte sett att det finns någon internhögtalare på dessa Antec lådor. Idag är många moderkort försedda med en egen högtalare.
Postad 26 februari 2007 - 08:52
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hei
Er Ante NSK2400 samme burk som Antec Fusion, men utan VFD?
<{POST_SNAPBACK}>
Njae, i mångt och mycket är det väl samma, framförallt innuti. Skillnaden är nog mest kosmetika: NSK2400 har en plastfront Fusion har borstad aluminium Se även: NSK2400
Postad 26 februari 2007 - 14:40
snus71
-
snus71
-
Rookie
-
1 inlägg
Har köpt denna låda...
Men hur får man VFD:n att funka i vista?
Postad 26 februari 2007 - 16:12
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Har köpt denna låda... Men hur får man VFD:n att funka i vista?
<{POST_SNAPBACK}>
Själv håller jag mig på låångt avstånd från Vista ett tag till. Men det skall finnas några betadrivare på soundgraphs hemsida. Inget jag testat själv dock som sagt.
Postad 26 februari 2007 - 16:40
Unregisterede2a7326e
-
Unregisterede2a7326e
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag har frågat Antec-supporten och de säger att de inte är klara med Vista-drivisen ännu.
När den är klar så kommer den att finnas att ladda ner från deras hemsida.
/Roger
Postad 26 februari 2007 - 19:49
Patrik Carlsson
-
Patrik Carlsson
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Mr : MGK
Klarar fläktarna att kyla komponenterna med varvtalet på "low". Jag satte den på medium men det kanske funkar på low. För att jag kallade dom avkännare var för att jag trodde dom ställde in varvtalet själva med avseende på värmen, men det kanske inte funkar så ?
//Patrik
Postad 26 februari 2007 - 22:20
RoSt_Swe
-
RoSt_Swe
-
Användare
-
-
109 inlägg
Jag har frågat Antec-supporten och de säger att de inte är klara med Vista-drivisen ännu. När den är klar så kommer den att finnas att ladda ner från deras hemsida.
/Roger
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med de drivrutiner som finns att ladda ner på Antecs hemsida i Vista. Inga problem.
Postad 27 februari 2007 - 16:58
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Mr : MGK
Klarar fläktarna att kyla komponenterna med varvtalet på "low". Jag satte den på medium men det kanske funkar på low. För att jag kallade dom avkännare var för att jag trodde dom ställde in varvtalet själva med avseende på värmen, men det kanske inte funkar så ?
//Patrik
<{POST_SNAPBACK}>
Tjae, enligt de tester som jag har läst klarar "low" en hel del, men det beror ju alltid på vad som finns i... Detta test gäller iofs NSK2400, men förutom fronten är de nästintill identiska...
Redigerat av han med husvagnen, 27 februari 2007 - 16:58.
Postad 27 februari 2007 - 17:04
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
I väntan på den nya Fusion, hur har ni som byggt ihop nuvarande Fusion löst fjärr-frågan? Själv skulle jag vilja satsa på MediaPortal och bara fjärrkontroll för den normala hanteringen av multimedia. Är det någon som har lyckats göra samma sak? Frågade Antec om den nya versionen av Fusion och fick följande svar...
Hi John, There will be new version of the silver Fusion. The only difference will that it will have a built in MCE/Vista compatible IR receiver. In the original version we left space for each user to install their own internal IR receiver so they could decide if they wanted MCE or another software format like Soundgraph. At this point, it’s hard to say precisely when it will be available because that will be dependent our selling through the current version but probably about 60 days or so.
Thank you for your interest in Antec.
Regards,
Scott
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 27 februari 2007 - 18:52
Unregisterede2a7326e
-
Unregisterede2a7326e
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag har Hauppague 500 MCE-Kit.
Med "MCE replacement" eller vad den nu hette så fungerar det med Mediaportal riktigt bra.
Det enda som är problem är att den slutar fungera rätt vad det är.
Det fungerar igen efter att man tagit ur ir-mottagaren ur USB:n och satt i den igen.
Tyvärr är det en lös mottagare som man måste ha utanför lådan. Men jag bestämde mig för att sänka kraven en aning och accepterade det.
Redigerat av Unregisterede2a7326e, 27 februari 2007 - 19:52.
Postad 27 februari 2007 - 21:09
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Nu har jag satt ihop ett paket som jag tror är bra och räcker en del. Jag är inte så mycket för att spela upp HD-material eftersom jag har ingen LCD TV eller liknande, men man vill vara lite förberedd ändå. Sen spela lite spel. Grafikkortet får absolut inte vara sämre eller likvärdig 6800GT AGP utan måste vara bättre, men det är det väl inga PCIe kort som är sämre. Processorn får inte vara sämre än Intel Pentium 4 3.2GHz. Minnet ej mindre än 1 GB.
Komplett.se:
326418 Antec Fusion HTPC, micro ATX, aluminium front, 430W Nätaggregat
308713 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024MB CL5 Kit w/two matched CM2X512A-6400 Dimm's
323510 Gainward GeForce 7600GS 256MB Passive, PCI-Express, DDR2, "BP7600GS-256-TV-DVI"
326941 Gigabyte GA-965GM-S2, G965, Socket-775, Firewire, m-ATX, GbLAN, DDR2, PCI-Ex16
322631 Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/fläkt
323876 Samsung DVD-brännare SH-S182D Svart OEM
327715 Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM
Passar detta i en Antec Fusion låda och är jag väl föreberedd för att kunna spela lite och se film och lyssna på musik. Även visa wmv HD om jag vill?
Kommer datorn att vara en tyst HTPC?
Redigerat av Silverfisken, 27 februari 2007 - 21:10.
Postad 27 februari 2007 - 22:50
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Silverfisken - blev det någon iMON? Ni andra som byggt färdigt, finns det plats för en inbyggd IR-motagare, eller måste man ha en extern? Tror inte riktigt på USB som anslutningspunkt, men är för snål för att byta ut VFD:n bara för att få ett IR-öga... Annars verkar ju både
lösa problemet med IR-ögat. Därutöver finns även
men jag vet inte om jag vill dra i med mer radiobaserat... Eller är det så illa att man skall behöva vänta på Fusion Next Generation? Det kan ju ta hur lång tid som helst...
Postad 27 februari 2007 - 22:54
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Nej ingen iMon ännu. Måste först ha dator - men nu vet jag iallafall vad jag ska ha för chassi - sen är resten blurrigt
Postad 27 februari 2007 - 23:01
Unregistered6e1bc283
-
Unregistered6e1bc283
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Jag har frågat Antec-supporten och de säger att de inte är klara med Vista-drivisen ännu. När den är klar så kommer den att finnas att ladda ner från deras hemsida.
/Roger
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kör med de drivrutiner som finns att ladda ner på Antecs hemsida i Vista. Inga problem.
<{POST_SNAPBACK}>
Har du 64 bitars versionen av Vista och det funkar?. Mvh/ Per
Postad 27 februari 2007 - 23:08
PsyDuck
-
PsyDuck
-
Användare
-
-
190 inlägg
....Tror inte riktigt på USB som anslutningspunkt.....
<{POST_SNAPBACK}>
Varför inte?
Postad 28 februari 2007 - 02:20
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
I väntan på den nya Fusion, hur har ni som byggt ihop nuvarande Fusion löst fjärr-frågan? Själv skulle jag vilja satsa på MediaPortal och bara fjärrkontroll för den normala hanteringen av multimedia. Är det någon som har lyckats göra samma sak?
Jag kör med ett trådlöst tangentbord. Alla andra lösningar blir ändå bara halvmesyrer känns det som, förr eller senare behöver man likväl ett tangentbord.. Jag kör med en dinovo edge:
Mycket trevlig, att den kör blåtand gör att den funkar genom stängda skåpdörrar och den har en styrplatta så man slipper extra mus.
Redigerat av khaan, 28 februari 2007 - 02:26.
Postad 28 februari 2007 - 08:27
Unregisterede2a7326e
-
Unregisterede2a7326e
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Kan varmt rekommendera diNov Edge jag med.
Så med en MCE fjärr och diNovo Edge känns det komplett.
Postad 28 februari 2007 - 16:39
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Ingen som kan kommentera mitt förslag på htpc? Inlägg #164 i denna tråd.
krav
- tyst !!!
- ej för mycket värmeutveckling (datorn ska stå i vardagsrummet i en IKEA bänk)
- förberett för HD-material
- kunna spela några av kommande spel
Jag behöver inte ha det nyaste, dyraste. Mellan 6000-8900 kr.
Postad 28 februari 2007 - 18:59
Patrik Carlsson
-
Patrik Carlsson
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Enligt min mening så "passar" ju sakerna i burken utan problem. Prisspannet mellan 6 -- > 9000 klarar du säkert. Jag har precis köpt hem mina saker och håller på med bygget mellan varven. Jag har lagt ner lite mer energi på processor och minnen. Inte det bästa minnerna som Corsair. Jag valde 2 Selectra 1Gb moduler till ett billigare pris. (Hoppas att det funkar lika bra) Sen gick jag upp till 2,13 på processor och valde därför att gå ner till en SATA 320Gb istället för din 500:a. Jag resonerade så här att det är billigare att byta disk (lägga till) än att uggradera CPU´n. Grafikkortet blev ett Geforce 6600GT PCI -E , även det ett billigt kort som jag tror kommer funka utmärkt. Jag spelar inte så mycket utan ser MYCKET film. Men skulle jag vilja så finns det pulver över. Sen skiljer det inte mycket på priset mellan mitt och ditt. Jag landar på 8700 klappat och klart.
//Patrik
Postad 28 februari 2007 - 19:24
Unregisterede2a7326e
-
Unregisterede2a7326e
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Lite matnyttigt om "HD-ready" dator från Toms hardware http://www.tomsbusin...vara/200609111/
Postad 28 februari 2007 - 23:10
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
....Tror inte riktigt på USB som anslutningspunkt.....
<{POST_SNAPBACK}>
Varför inte?
<{POST_SNAPBACK}>
För att USB har en tendens att ibland komma och gå. Tex så dör USB-hubben till tangentbordet & musen, å då måste man dit och koppla ut och in den, sedan kommer de igång igen. Vet inte om det är skillnad på de interna korten/platserna. Har inte intryck av att det finns något renodlat PCI-kort, annars hade det varit att föredra för min del...
Postad 01 mars 2007 - 07:55
PsyDuck
-
PsyDuck
-
Användare
-
-
190 inlägg
Okej!
Har själv aldrig haft dessa problem med USB. Kör själv med "MCE Fjärren" med en extern USB-anslutning och den har hittills inte strulat.
Postad 01 mars 2007 - 20:48
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Hmmm, då kanske jag kan övertala mig själv att forstsätta med Fusion... Har ett tag, de senaste dagarna, varit nära att skrota Fusion till förmån för tex NSK2400. Tanken har varit att att i praktiken kommer man inte använda volymkontrollen speciellt mycket, och eftersom maskinen dels kommer att vara en server till Squeezeboxen som har sin display, dels att vara en "video" som då kan använda TV:n som skärm - så varför skall jag betala för sådan jag inte kommer att använda. Men så var det det där med utseende. Jag kan inte riktigt förlika mig plastfronten på NSK... Å samtidigt så kommer ju en Fusion med, om än inte fjärr, så iaf integrerar mottagare... Någonstans bör den dyka upp om c:a en månad enligt navjos inlägg... Men nu kom moderkort, CPU och dvd, så det är ju bara minne och chassi kvar för att kunna börja prototypa... Suck, så många beslut.
Postad 01 mars 2007 - 21:55
Unregisterede2a7326e
-
Unregisterede2a7326e
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Okej!
Har själv aldrig haft dessa problem med USB. Kör själv med "MCE Fjärren" med en extern USB-anslutning och den har hittills inte strulat.
<{POST_SNAPBACK}>
Det som händer är att "Microsoft eHome Infrared Transciever" försvinner i "Device Manager". Det räcker bara med att dra ur den och sen plugga i den igen. Jag har ingen susning om vad som kan orsaka detta. Jag var ett tag inne på att den blev för varm (mottagaren alltså), men nu har jag flyttat den ifrån fläktarna och det är samma sak. Nån som har något tips? Jag kör MCE replacement och vanliga XP Prof.
Postad 02 mars 2007 - 11:37
pa2518
-
pa2518
-
Rookie
-
2 inlägg
Angående NSK2400 så står det att färgen är silver/svart, jag antar att det betyder att sidorna är svarta för jag har inte kunnat hitta en helsvart låda eller?
Finns den inte i svart så får det bli en fusion, kan ju inte gärna sätta in en vit eller svart dvd spelare i en silverfärgad låda
// Per
Postad 02 mars 2007 - 12:33
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Ja varför har de egentligen gjort sidorna svarta? jag hade tyckt silver i hela hade varit mer htpc.
Postad 02 mars 2007 - 17:14
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Angående "nya" Fusion med inbyggd IR-mottagare: <{POST_SNAPBACK}>Nu verkar man mycket mer svävande... Svaret ankom mig i natt 2/3-07 As a HTPC builder, I have browsed the web for several weeks to find an enclosure, and the choice has fallen on the Fusion enclosure.
The only draw back so far, is the testimonies of the problems of easily mounting a IR sensor. I have also read of Your plans to release a new version of the enclosure, where the IR is mounted. I would like to enquire on how soon I can expect these to turn up at vendors here in Europe, and especailly in Sweden.
Comment: Per,
Unfortunately we do not have that information available. We do not have that "case" out yet.
------------------------------------------------------- Status changed by: Don Macagba -------------------------------------------------------
Postad 02 mars 2007 - 17:31
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Angående "nya" Fusion med inbyggd IR-mottagare: <{POST_SNAPBACK}>
Nu verkar man mycket mer svävande... Svaret ankom mig i natt 2/3-07
As a HTPC builder, I have browsed the web for several weeks to find an enclosure, and the choice has fallen on the Fusion enclosure.
The only draw back so far, is the testimonies of the problems of easily mounting a IR sensor. I have also read of Your plans to release a new version of the enclosure, where the IR is mounted. I would like to enquire on how soon I can expect these to turn up at vendors here in Europe, and especailly in Sweden.
Comment: Per,
Unfortunately we do not have that information available. We do not have that "case" out yet.
------------------------------------------------------- Status changed by: Don Macagba -------------------------------------------------------
<{POST_SNAPBACK}>
Själv tycker jag att IR allt mer känns som en "gårdagens" lösning. Man måste rikta fjärren rätt, och kan inte ha några objekt i vägen. Jag föredrar helt klart en bluetoothlösning. Själv kör jag ju som sagt med ett trådlöst bt-tangentbord med inbyggd musplatta, vilket fungerar utmärkt för mig, men om man nu faktiskt skulle vilja ha en vanlig fjärrkontroll till datorn också, finns det några bluetoothvarianter? Jag googlade lite men hittade inget. Nån kanske kan skriva en mjukvara till den här... http://www.engadget....ontrol-for-ps3/
Redigerat av khaan, 02 mars 2007 - 17:31.
Postad 02 mars 2007 - 23:19
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
"Problemet" med något annat än inbyggd IR är att jag inte vill slösa på PCI-platser, annars är ju iMon 2.4G DT eller LT ett alternativ, om nu kännsligheten på IR är för stor. Samtidigt var det ju det där med att öka radiostrålningen i närmiljön... (ja, jag vet, vi har WLAN och DECT telefoner, men kanske just därför, inte radiobaserad fjärr...)
Tangentbord för att styra så basala/förenklade funktioner som det i slutändan blir för en HTPC känns mycket overkill, för att inte tala om knölighetsgraden för en femåring...
Nä, skall det funka, så är målet att barnfilm skall kunna ses mha fjärr.
Postad 03 mars 2007 - 02:49
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
"Problemet" med något annat än inbyggd IR är att jag inte vill slösa på PCI-platser, annars är ju iMon 2.4G DT eller LT ett alternativ, om nu kännsligheten på IR är för stor. Samtidigt var det ju det där med att öka radiostrålningen i närmiljön... (ja, jag vet, vi har WLAN och DECT telefoner, men kanske just därför, inte radiobaserad fjärr...)
Heh, DECT-telefon och en påse bluetoothprylar har vi (jag kör bt-tangentbord och mus till min arbetsdator också, samt har trådlöst headset till mobilen..). Däremot har vi inget wlan, jag har dragit gigabitnätverk med uttag i lägenheten istället. Tangentbord för att styra så basala/förenklade funktioner som det i slutändan blir för en HTPC känns mycket overkill,
Mellanslag[pause] Mellanslag igen[play]. Funkar finemang  Nej men skämt åsido, jag förstår hur du menar, men jag har konstaterat att för egen del så skulle jag ändå plocka upp ett tangentbord rätt ofta ändå, så då kan jag lika gärna nöja mig med ett sådant. Faktum är att jag har en fjärr till datorn, som följde med ljudkortet (Creative X-Fi) men jag använder den inte. för att inte tala om knölighetsgraden för en femåring... Nä, skall det funka, så är målet att barnfilm skall kunna ses mha fjärr.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja där finns ju också en anledning.. några femåringar har vi inte här hemma..
Postad 03 mars 2007 - 06:53
Calle
-
Calle
-
Lärjunge
-
-
477 inlägg
Jag kör MCE-fjärren via USB-mottagare, funkar utmärkt. Jag styr hela mediacentret utan problem och 4-åringen har heller inga problem. Enda smolket jag upptäckt hitills som iofs är extremt irriterande är att det inte finns knappar för subtitle eller audio när man se DVD-film.....
Annars klart rekommendabelt, och har inte krånglat ett dugg (än, peppar peppar)
Postad 03 mars 2007 - 06:57
holst1966
-
holst1966
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag säger bara vista sideshow. Snart kommer det att vimla av remoter som stödjer vista sideshow via bluetooth så jag tycker inte man ska lägga ner en massa pengar på att bygga in ir i Fusion. Sideshow innebär att man kan bläddra bland tex låtar direkt i remoten. ställa in inspelning i tvguiden mm ,du behöver alltså inte ha tvn på för att kunna navigera rätt i media center. Jag kör själv med Antec Fusion med Microsoft remote och tangentbord och kan bara säga att det fungerar alldeles utmärkt. Kolla denna länken om sideshow remote: http://microsoft.blo...unced-for-sale/
Postad 03 mars 2007 - 17:09
silvertintin
-
silvertintin
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej
Jag har precis som många andra intresserad av att bygga en HTPC på Antec Fusion. Längden är som bekant ett problem. Specifikationen är 41,4 cm och någon menade att man kan behöva upp till 50 cm för att få rum. Jag har 44 cm och undrar om det är möjligt, ev med vinklade kontakter? Angående längden så undrar jag också ifall 41,4 cm inklusive volymratten?
Jag har följt denna tråd med intresse och har funderat på liknande konfiguration som flera andra:
Antec Fusion
Intel DG9650TMKR (socket 775)
Intel Core 2 Duo E6600, 2.4GHz
Kingston ValueRAM DDR2 PC5300/667MHz CL5 2x1GB (KVR667D2N5K2/2G)
Gigabyte GeForce 7600GT Silent Pipe II Dual DVI 256MB
Western Digital 500GB SATA
NEC AD-5170S (SATA)
FireDTV
Vista Home Premium 32bit
Mitt syfte är att ha en HTPC dedikerad för det den ska göra - dvs inget spelande eller liknande.
Angående TV-kortet; Jag kollade på produkthemsida och såg att det var 2 firewireportar.
FireDTV_Rueck_klein.jpg 5,41K
12 Antal nerladdningar
Vad gör den 2a? Det är också en antenn ut - fungerar den alltså som en vanlig digitaltv-box dvs man kan koppla den direkt till TV-n och behöver inte ha datorn på?
Fungerar DTV-C-kort endast med ComHem? Jag har Tele2Vision.
Angående grafikkortet; Jag har läst att det kan vara trångt om plats, men det får väl plats, eller?
Remote och fjärr via bluetooth verkar intressant. diNovo Edge har jag funderat på. När kommer Vista Sideshow remote?
Mvh
Mathias
Redigerat av silvertintin, 03 mars 2007 - 17:37.
Postad 03 mars 2007 - 19:49
PsyDuck
-
PsyDuck
-
Användare
-
-
190 inlägg
Vad gör den 2a? Det är också en antenn ut - fungerar den alltså som en vanlig digitaltv-box dvs man kan koppla den direkt till TV-n och behöver inte ha datorn på?
Det är en inbyggd "firewirehub" så att du kan koppla in flera firewireenheter. Antenn-ut är bara en vidaresändning av insignalen....du kan alltså inte koppla boxen direkt till TV:n Angående grafikkortet; Jag har läst att det kan vara trångt om plats, men det får väl plats, eller?
Vad jag har sett så måste man banka upp små bulor på "locket" för att få plats med det grafikkortet
Postad 04 mars 2007 - 00:18
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Hei.
Vad tror ni om detta
ABIT Fatal1ty F-I90HD, ATI RX1250, HDMI, m-ATX, DDR2, Socket-775, GbLAN, PCI-Ex16
--------------------------------------------------------------------------------
Antec Fusion HTPC, micro ATX, aluminium front, 430W strømforsyning
----------------------------------------------------------------
Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte
--------------------------------------------------------------------------------
Kingston ValueR. DDR2 PC5300 2048MB CL5 Kit w/two matched ValueRAM 1024MB DDR2
Samsung SpinPoint T166 320GB SATA2 16MB 7200RPM
En annen sak. Har aldri byg en pc før. Hvis jeg kjøper delene over, må jeg kjøpe ekstra kabler, eller følger det med slik at jeg kan sette den sammen?
Postad 04 mars 2007 - 11:07
Zilverfish
-
Zilverfish
-
Användare
-
-
123 inlägg
Angående ABIT Fatal1ty F-I90HD så verkar det funka kanon tillsammans med Intel E4300 CPU. Överklockas utan problem till 3GHz i den här tråden. (se även sida 16 för mer info) http://www.hardforum...highlight=I90HDKlart prisvärd lösning att bygga HTPC av. Vid överklockning lite lätt till 2,7GHz så borde man väl kanske även klara 1080p bra utan extra grafikkort? Tex detta borde vara ett riktigt prisvärt paket? * Antec Fusion (Silver/Svart) - 1490:- * Intel Core 2 Duo E4300 1,8GHz Box - 1 495:- * Abit Fatal1ty F-I90HD - 1 195:- * Kingston ValueRAM DDR2 PC5300/667MHz CL5 2x512MB - 681:- * Samsung SpinPoint T166 HD321KJ 16MB 320GB - 777:- * Samsung DVD SH-S183A - 299:- * Summa: 5937:-(obs: priserna är inte helt uppdaterade)
Postad 04 mars 2007 - 11:40
joffe11
-
joffe11
-
Användare
-
-
202 inlägg
Tex detta borde vara ett riktigt prisvärt paket? * Antec Fusion (Silver/Svart) - 1490:- * Intel Core 2 Duo E4300 1,8GHz Box - 1 495:- * Abit Fatal1ty F-I90HD - 1 195:- * Kingston ValueRAM DDR2 PC5300/667MHz CL5 2x512MB - 681:- * Samsung SpinPoint T166 HD321KJ 16MB 320GB - 777:- * Samsung DVD SH-S183A - 299:- * Summa: 5937:-
<{POST_SNAPBACK}>
Er Intel Core 2 Duo E4300 bättre enn Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz pga bättre muligeter för överklocking. det skiljer ju inte mycket i pris. Kan man överklocka E4300 med den medföljande fläkten. Är det svårt att överklocka Varför bara 1024 minne, räcker det? Tror jag snart bestiller denne
Redigerat av joffe11, 04 mars 2007 - 11:44.
Postad 04 mars 2007 - 12:58
Silverfisken
-
Silverfisken
-
Forumräv
-
-
588 inlägg
Ja men nätaggregat ingår väl inte i 1490 kr priset? 5937 kr
Postad 04 mars 2007 - 14:58
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Ja men nätaggregat ingår väl inte i 1490 kr priset? 5937 kr <{POST_SNAPBACK}> jodå, 430 W.
Postad 05 mars 2007 - 06:59
han med husvagnen
-
han med husvagnen
-
Användare
-
-
100 inlägg
Jag kör MCE-fjärren via USB-mottagare, funkar utmärkt. Jag styr hela mediacentret utan problem och 4-åringen har heller inga problem. Enda smolket jag upptäckt hitills som iofs är extremt irriterande är att det inte finns knappar för subtitle eller audio när man se DVD-film.....
Annars klart rekommendabelt, och har inte krånglat ett dugg (än, peppar peppar)
<{POST_SNAPBACK}>
Guld! Hoppas att iMon Inside blir minst lika bra som MCE, för det är den jag har beställt till Fusion. Vet inte om jag kommer att försöka flytta mottagaren till Fusions VFD, eller om jag skippar den helt och hållet, nu när Antec verkar har svårt att få ut nya lådan (eller iaf inte vill tala om när den dyker upp i Europa). Nu börjar delarna droppa in... Klara är Moderkort, CPU & DVD. Fusion kommer på tisdag... Bara minnet kommer så kan man börja labba :-) Typiskt nog börjar det bli vår ute, så konkurensen blir hård med klippning av fruktträd, målning av friggebod m.m. - tur att man inte har båt :-)
Postad 05 mars 2007 - 09:10
silvertintin
-
silvertintin
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
PsyDuck; Tar det här grafikkortet du referrerat till Gainward BLISS GeForce 7600GT PCX TV Dual DVI GS Silent FX 256MB upp 2 PCI-platser? Såg att det fanns 64-bitars drivrutiner för Vista för detta kort. Någon som testat? Någon som vet om den specificerade längden, 41,4 cm inkluderar volymratten? Det fanns drivrutiner för VFD:n i Antec Fusion för Vista 32 bit nu va? Men 64 bit? För FireDTV finns det väl också bara 32 bitars drivrutiner än? Mvh Mathias
Postad 05 mars 2007 - 09:17
PsyDuck
-
PsyDuck
-
Användare
-
-
190 inlägg
silvertintin: Ja! Du får nog svårt att hitta ett passivt kylt kort som inte tar upp två kortplatser.
Måste fråga varför man vill köra Vista 64-bitars på en HTPC? Även om nu allt skulle fungera klockrent med ett 64-bitars OS (vilket det inte kommer göra) så är ju behovet lika med noll?!?!
Jag kan förstå att man vill köra 64-bitars OS vid tunga applikationer som databaser eller simulatorer men i en HTPC?
Postad 05 mars 2007 - 11:10
Unregisterede2a7326e
-
Unregisterede2a7326e
-
Amatör
-
-
76 inlägg
PsyDuck;
Tar det här grafikkortet du referrerat till Gainward BLISS GeForce 7600GT PCX TV Dual DVI GS Silent FX 256MB upp 2 PCI-platser? Såg att det fanns 64-bitars drivrutiner för Vista för detta kort. Någon som testat?
Någon som vet om den specificerade längden, 41,4 cm inkluderar volymratten?
Det fanns drivrutiner för VFD:n i Antec Fusion för Vista 32 bit nu va? Men 64 bit?
För FireDTV finns det väl också bara 32 bitars drivrutiner än?
Mvh Mathias
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kommer inte ihåg vem som skrev 41,4 cm, men det stämmer inte i alla fall. Mina mått: Lådan är 42cm djup mätt utan skruven på baksidan och de två "handtagen" på lådan. De två handtagen sticker ut en knapp cm bakåt. Det är två utpressningar i locket. Mätt med skruven blir lådan 43cm. (Den kan man ju skippa eller byta ut till en inte så skrymmande variant) Volymratten sticker ut 1,5cm. Så summasummarum för lådan är alltså 44,5cm. Men sladdarna då? En vinklad strömkabel sticker ut ca 2,7cm bakåt. Så allt som allt är det alltså över 47cm. Till detta kommer också DVI/VGA eller HDMI dessa mått hinner jag inte ta nu då sonen är hungrig.
Postad 05 mars 2007 - 11:11
silvertintin
-
silvertintin
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
PsyDuck; Ja! Du får nog svårt att hitta ett passivt kylt kort som inte tar upp två kortplatser.
Var bara tvungen att fråga  Verkar vara ett bra kort vad jag kan se. Måste fråga varför man vill köra Vista 64-bitars på en HTPC? Även om nu allt skulle fungera klockrent med ett 64-bitars OS (vilket det inte kommer göra) så är ju behovet lika med noll?!?!
Nej, du har säkert rätt. Jag tänkte ifall det kunde öka prestandan. Har läst att 64-bitars processorer helst ska köras med 64-bitars OS. Mvh Mathias
Postad 05 mars 2007 - 11:24
silvertintin
-
silvertintin
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
roger2005; Jag kommer inte ihåg vem som skrev 41,4 cm, men det stämmer inte i alla fall.
Måttet är från Antec.com - Antec specifications. Jag anade att det kanske var något snålt tilltaget mått, men trodde att det skulle inkludera volymratten? Här står det däremot några andra siffror längst ner (48,3 cm) Antec reviewSå summasummarum för lådan är alltså 44,5cm.
Illa  + kablage... Ev kan jag vinkla ut kablage genom något hål på baksidan, men det verkar trångt. Får köra med öppna dörrar i tv-bänken Mvh Mathias
Redigerat av silvertintin, 05 mars 2007 - 11:35.
Postad 05 mars 2007 - 11:51
Unregistered31a593fc
-
Unregistered31a593fc
-
Rookie
-
8 inlägg
Om man slippa volymkontrollen och IR-delen så kan man köpa ett Antec NSK2400-chassi som är precis samma chassi som Antec Fusion, dock med 380W-nätagg. Köpte det till min HTPC och den går precis in i min tv-bänk.
Helnöjd med det chassit!
Postad 05 mars 2007 - 20:49
khaan
-
khaan
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
roger2005;
Jag kommer inte ihåg vem som skrev 41,4 cm, men det stämmer inte i alla fall. Måttet är från Antec.com - Antec specifications. Jag anade att det kanske var något snålt tilltaget mått, men trodde att det skulle inkludera volymratten?
Här står det däremot några andra siffror längst ner (48,3 cm) Antec review
Så summasummarum för lådan är alltså 44,5cm. Illa + kablage... Ev kan jag vinkla ut kablage genom något hål på baksidan, men det verkar trångt. Får köra med öppna dörrar i tv-bänken
Mvh Mathias
<{POST_SNAPBACK}>
Eller montera bort baksidan. Det gjorde jag. Stängda dörrar men öppet baktill alltså.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|