Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

iMON Knob och fjärrkontroll

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 juni 2006 - 13:46

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Jag har inte en fullfjädrat HTPC men tänkte under tiden så kanske man kan styra sin PC ändå med en fjärr.

Kan man styra t.ex BSPlayer, Windows Media Player och ZoomPlayer med iMon Knob remote control?
http://www.soundgraph.com/
Någon som testat denna?

Webhallen har den för 595 kr
http://www.webhallen...od.php?id=40739

Det jag vill slippa är att gå till datorn och sänka,höja ljudet etc om jag enbart har datorn igång.

Edit: Just det jag vill också styra Start-menyn i Windows XP och starta program och spel på min dator via iMOn fjärrkontrollen.

Redigerat av Silverfisken, 15 juni 2006 - 13:49.

Postad 08 juli 2006 - 15:52

mlagerberg
  • mlagerberg
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan använda Microsoft Remote Keyboard emot denna????

Postad 27 juli 2006 - 21:37

erlis
  • erlis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har inte en fullfjädrat HTPC men tänkte under tiden så kanske man kan styra sin PC ändå med en fjärr.

Kan man styra t.ex BSPlayer, Windows Media Player och ZoomPlayer med iMon Knob remote control?
http://www.soundgraph.com/
Någon som testat denna?

Webhallen har den för 595 kr
http://www.webhallen...od.php?id=40739

Det jag vill slippa är att gå till datorn och sänka,höja ljudet etc om jag enbart har datorn igång.

Edit: Just det jag vill också styra Start-menyn i Windows XP och starta program och spel på min dator via iMOn fjärrkontrollen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja har en IMON vfd (display), där jag även har en mottagare med samma fjärrkontroll som ingår i webhallens paket. Det funkar jättebra!

Jag hade dock lagt till lite extra pengar för att få en display oxå:
eller monterat in den i datorn

Vill du ha support så bara ropa till!

Postad 27 juli 2006 - 23:18

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0
tycker det är en jättebra fjärr.. tog ett tag att lära sig padden men sedan var det lugnt...

Postad 29 juli 2006 - 10:30

Silverfisken
  • Silverfisken
  • Forumräv

• 588 inlägg
  • 0
Men vilka program och hur mycket kan jag styra i XP med iMON fjärren? Måste man installera massa extra program som tillhör iMON (hoppas inte) - samt kan man programmera egna macros och sånt? Klarar RF fjärren signal mellan en vägg?

Jag har datorn i annat rum och tänkte isåfall koppla datorn till TV i vardagsrum och styra med iMON fjärren.

Postad 17 augusti 2006 - 13:16

erlis
  • erlis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Men vilka program och hur mycket kan jag styra i XP med iMON fjärren? Måste man installera massa extra program som tillhör iMON (hoppas inte) - samt kan man programmera egna macros och sånt? Klarar RF fjärren signal mellan en vägg?

Jag har datorn i annat rum och tänkte isåfall koppla datorn till TV i vardagsrum och styra med iMON fjärren.

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan styra "allt" med fjärren, med PAD:en styr du mus och sen har du höger vänster musknapp.. Resten av knapparna kan du programmera så de är applikations-specifika i.e. play i winamp är x osv.

Du måste använda iMONs mjukvara till fjärren, men den är faktiskt ganska bra, det finns även ett plugin läge så att du kan använda externa program mot fjärren, men dessa har jag inte testat.

Macro ska funka, men har inte testat detta så mkt själv.

Postad 17 augusti 2006 - 13:55

MartinBörjesson2
  • MartinBörjesson2
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ett hett tips är ju att ha Windows Media Edition när man använder denna fjärr. Menyerna i MCE är anpassade för att det skall vara enkelt att använda fjärren. Att flytta omkring muspekaren med fjärren tröttnar man ganska snabbt på.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.