Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

1181 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Avatar (DVD) (DVD-filmer) 1 7,75 (35) 98:-
Avatar (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,54 (184) 98:-
Avatar - Limited SteelBook (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,55 (19) Inga priser
Avatar - Limted SteelBook Combipack (UK) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 0 8,87 (15) Inga priser
Avatar - Extended Collector's Edition (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 4 8,76 (87) Inga priser
Avatar - Ultimate Collector's Set (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 9,15 (19) Inga priser
Avatar (3D) (Blu-ray) (Blu-ray-filmer) 2 8,82 (27) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 15 december 2009 - 20:29

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0
Blir texten så dålig att den inte går att läsa ?

Postad 15 december 2009 - 20:40

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Det är ju rätt så irriterande rent allmänt med textning.

Alla i Sverige läser ju engelska i skolan sedan många många år tillbaka... vad är anledningen att det finns alls egentligen? Så att alla som skolkade ska kunna hänga med :)

Postad 15 december 2009 - 21:16

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
När jag var och såg 20 minuter av Avatar 3D så hade även textningen 3D effekt. Dvs texten såg ut att vara i luften framför bilden, och ja det kändes inte helt 100.

Postad 17 december 2009 - 03:12

JoeSweden
  • JoeSweden
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Rigolettos 3d blir MasterImage. Förmodligen för att de slipper dyra licenser. Kom ihåg att 3d versionen av Avatar är i 1:78 eller 16:9 om man så vill, men den vanlig 35 mm versionen är i cinemascope 2:31. Enligt tidigare intervju med James Cameron.

Postad 17 december 2009 - 14:38

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Det här med 3d formatet eller "vanliga" formatet... Är det helt olika bilder, eller är det bara med eller utan glasögon?

Kan man slänga av sig glasögonen och se filmen vanligt om det vlir jobbigt för ögonen?
Tänker på de som har olika brytningsfel osv som kanske gör att man får ont i ögonen, eller blir yr av glasögonen och 3d varianten? Någon som vet eller har erfarenhet?

Någon som har koll på om Bergakungen i Gbg har bra 3d visning?

Postad 17 december 2009 - 14:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Det är ju rätt så irriterande rent allmänt med textning.

Alla i Sverige läser ju engelska i skolan sedan många många år tillbaka... vad är anledningen att det finns alls egentligen? Så att alla som skolkade ska kunna hänga med ;)

Jag har inga som helst problem med engelska, vare sig i tal eller skrift.
Men det är heller inte skälet till varför jag föredrar att ha svensk textning när jag tittar på film.

Det är enbart för att det i många filmer helt enkelt blir otydligt att höra vad dom säger ibland pga effekter, oljud, dålig centerkanalsmix etc.

Så i mitt fall är det enbart för att få ett stöd ifall man missar vad som sägs rent ljudmässigt och har inget med språket att göra.

Bara jag som tycker såhär?

ps. nej jag har inte dålig hörsel heller

Redigerat av masse70, 17 december 2009 - 14:47.

Postad 17 december 2009 - 15:00

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Men det är heller inte skälet till varför jag föredrar att ha svensk textning när jag tittar på film.

Det är enbart för att det i många filmer helt enkelt blir otydligt att höra vad dom säger ibland pga effekter, oljud, dålig centerkanalsmix etc.

Så i mitt fall är det enbart för att få ett stöd ifall man missar vad som sägs rent ljudmässigt och har inget med språket att göra.

Kan hålla med dig här.
Jag har bott i USA och får väll säga jag pratar engelska flytande... Men det är ändå inte mitt modersmål och ibland finns det ord som man faktiskt inte kan, eller otydliga meningar med mycket effekter samtidigt osv... Då kan texten ibland vara bra att snegla ner på. Men i överlag ser jag mycket hellre film utan text, den är mer i vägen än hjälper till tycker jag personligen. Tråkigt (speciellt på en sån här film) att de inte kan köra några visningar utan text.

Postad 17 december 2009 - 23:36

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Någon som har koll på om Bergakungen i Gbg har bra 3d visning?

Den här frågan skulle jag vilja ha svar på också. Och dessutom hur det fungerar med 3D-glasögonen när man som jag har glasögon.

Postad 18 december 2009 - 00:08

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
Alla dessa frågor lär ni få svar på efter helgen, då de flesta av oss har varit på bergakungen och sett avatar. Även jag har glasögon så ni kan lita på att jag kommer berätta allt om textning, 3D-glasögon, och eventuellt illamående eller hur snygg själva filmen egentligen är efter helgen...

Postad 18 december 2009 - 01:31

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
Fan vad ledsen man blir när man läser sånt här när man själv inte har fullt stereoseende (lätt skelögd).

Iofs kan man kanske koncentrera sig på filmen snarare än effekterna? Men då kanske det inte är så bra egentligen? Framtiden får visa

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 18 december 2009 - 01:31.

Postad 18 december 2009 - 03:54

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0
Så där ja, då har man varir på midnattspremiären på rigoletto. Den får 4,5 av 5 från mig.
Textningen var inte helt lyckad men den glömde man efter ett tag som tur var.
Återkommer med nåt mer utförligt, men nu är det sovdags.

Postad 18 december 2009 - 07:21

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Som vanligt när DN recenserar får dom här filmerna betyget därefter: 3

Postad 18 december 2009 - 08:03

USiT2009
  • USiT2009
  • Veteran

• 1 923 inlägg
  • 0
Oj säger jag bara mina damer och herrar.

Vilken film. Här kan CGI-gänget bakom G.I. Joe hämta kunskaper. Jag har nog aldrig sett en film där CGI och mänsklighet sett så bra ut som i denna film, riktig snyggt gjort och vid flera tillfällen var jag nära att faktiskt gråta av lycka över hur snygg filmen är.
Jag såg den vanliga versionen, alltså inte 3D, och blev helt förälskad i denna film.

Innan denna film var talet i Independence Day bland det mäktigaste jag hört i film, ni vet "... We will not vanish without a fight! We're going to live on! We're going to survive! Today we celebrate our Independence Day!", och denna film tog verkligen över när det gäller "mäktig" tal.

Det går inte att ge filmen något annat än 5 av 5 möjliga och den klättrar upp på min första plats över bästa filmer 2009.

Nu längtar jag efter BD släppet med kommentarspår och making of Avatar

Rekommenderas starkt

Redigerat av USiT2009, 18 december 2009 - 08:26.

Postad 18 december 2009 - 09:07

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2 219 inlägg
  • 0
http://sydsvenskan.s...-dromvarld.html

Postad 18 december 2009 - 11:03

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2 268 inlägg
  • 0
Ska se filmen imorgon. Kommer bli en upplevelse minst sagt :)
Det enda jag oroar mig för är speltiden. De filmer jag har sett i 3D har jag fått lätt huvudvärk av och denna är galet lång... :)

Postad 18 december 2009 - 11:27

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0
Jag trodde också att 2:40h + 3D skulle bli för mycket, men jag upplevde inte det som nåt problem alls, känndes inte längre än en vanlig 2-timmars film vilket måste vara ett gott betyg.
Känns just nu som ett givet köp på BD när den kommer. Visst går det att hitta logiska luckor etc. om man är på det humöret, och vissa figurer speciellt av "de onda" känns inte 100% trovärdiga, men filmen som helhet är riktigt bra, klart bäst 2009, och troligen det bästa sen sagan om ringen filmerna. Se den!

Postad 18 december 2009 - 13:05

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
Ska se filmen ikväll på sergel 1 kl 21.. återkommer med recension imorgon

Postad 18 december 2009 - 13:31

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2 268 inlägg
  • 0

Ska se filmen ikväll på sergel 1 kl 21.. återkommer med recension imorgon

Sergel 1. Då är det inte 3D va?

Postad 18 december 2009 - 13:33

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Prestige tidningen Empire gav betyget 5 :-)

Postad 18 december 2009 - 13:34

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0
Jo den är i 3D där, har själv bokat 1:a rad balkong i mitten på Rigoletto 1 på Lör :)

Postad 18 december 2009 - 15:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Sergel 1 är väl inte en 3d-salong? Trodde Sergel 2 var den största salongen där?

Postad 18 december 2009 - 15:25

dannep
  • dannep
  • Lärjunge

• 375 inlägg
  • 0

Om det är för att det är otydligt, och man ska kunna hänga med vad som sägs, varför då inte ha det på orginalspråket om det nu är Engelska? Då ser du vad de säger om man inte lyckas höra och hörseln får hjälp med hjälp av textningen. Det är min åsikt. Finns inget rätt eller fel, bara personliga preferenser. Engelskspråkig film föredrar jag att inte ha text alls, eller Engelsk text. Andra språk så föredrar jag svensk text för att kunna förstå.

Postad 18 december 2009 - 16:06

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Faan va ja längtar när ni säger att de e sjukt bra :) skulle sett den ikväll men tyvärr måste de ställas in så blir på söndag ist, kan knappt vänta. Självklart i 3D. Trodde aldrig att den skulle komma i 3D till min lilla håla Katrineholm men glad för de e jag :)

Postad 18 december 2009 - 18:25

DSTC
  • DSTC
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Faan va ja längtar när ni säger att de e sjukt bra :) skulle sett den ikväll men tyvärr måste de ställas in så blir på söndag ist, kan knappt vänta. Självklart i 3D. Trodde aldrig att den skulle komma i 3D till min lilla håla Katrineholm men glad för de e jag :)

Är till och med 3D Dolby Digital i Katrineholm =)

Postad 18 december 2009 - 18:53

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6 963 inlägg
  • 0

Alla dessa frågor lär ni få svar på efter helgen, då de flesta av oss har varit på bergakungen och sett avatar. Även jag har glasögon så ni kan lita på att jag kommer berätta allt om textning, 3D-glasögon, och eventuellt illamående eller hur snygg själva filmen egentligen är efter helgen...

Låter bra det, Anathema.

Postad 18 december 2009 - 19:42

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Imorgon 17.30 blir det för mig. Hoppas det ser bättre ut än 20 minuters demot. :)

Postad 18 december 2009 - 21:16

Jarbo
  • Jarbo
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Har precis sett den :). Fick en underbar filmupplevelse på en av skånes bästa biografer --> Rödakvarn i Ängelholm.

För er som undrade över text i 3D-filmer så hade jag hellre sett att de stängt av. Sjukt störigt när man själv fattar allt vad de säger (förutom när de avviker från engelska ;)). Texten ligger framför alla 3D-effekter och det pajar själva djupet, tyckte jag. Mest störigt i början då man som ovan "3D-tittare" inte hinner se allt som händer på duken, men det släppte när jag tvingade mig att sluta kolla på texten.

Men det är verkligen ingen anledning att inte se de, hehehe. säger bara en sak: SEEEEEEEEEEE! :)

Postad 19 december 2009 - 00:50

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Såg filmen på Entré i Malmö ikväll (digital 2k-projektor, 13m bred duk).

Om 3d:
Glasögonen sitter bekvämt men alla fogar osv. är ju lite väl tjocka, syns lite väl mycket i synfältet plus att jag fick irriterande reflektioner från projektionsrummet i dem. (Dessutom gjorde de en känslig för andra ljuskällor, tex. störde jag mig hela tiden på nödutgångsskylten)

De gör helt klart bilden (mycket) mörkare, känns som om bilden förlorar en hel del dynamik. (Prova att lyfta upp glasögonen i nån djungelscen så är det verkligen stor skillnad, utan glasögon ser djungeln härligt lush ut men dem på blir det lite mer dassigt)

3D-effekterna kändes bra och organiska, filmen var också härligt befriad från "WOW DET ÄR 3D!"-scener :P
Eftersom det inte är en 3d showcase så är inte effekterna centrerade i bild vilket ibland kan vara störigt:
då ögat tror mycket mer på 3d-bilden man ser är det direkt störande när 3d-objekt "bryts av" av bildens kant. Ögat ser verkligen att något är fel liksom för att pinnen bara slutar på hälften eftersom det inte finns mer duk)

Textningen till filmen finns i två varianter (typsnitt). När de pratar Navi ser det helt ok ut, men när det är vanlig arial-typsnitt så flyter texten lite väl suspekt ovanför bilden.

På vissa ställen blev bilden väldigt orolig (motion judder) och ibland suddig, det hände dock ganska sällan så det kanske är någon miss i masteringen.

Filmen i sig var ganska blandad, det gick från segt till lysande till patetiskt till helt fenomenalt om vartannat. Personligen hängde jag upp mig på premissen att de tvunget skulle ha en svenne till hjälte.

Till nästa gång: ta fram en teknik som inte tullar på vanlig bildkvalitet och försök "platta till" undertexterna. ;)

Redigerat av Unregistered92d7e447, 19 december 2009 - 00:55.

Postad 19 december 2009 - 01:18

marcusss
  • marcusss
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Har sett Avatar 3-d ikväll på Bergakungen med 18x8 meter stor bild ;)

De här med 3-d gör bilden otroligt djup och i vissa scener svävar föremålen ut över salongen och man vill nästan sträcka fram handen och känna. Riktigt bra gjort!
Det var dock lite "ovant" i början, men det gick snabbt över och sen tänkte man inte på de här med glasögonen alls... Speciellt bra när man lärde sig att efter ett tag ignorera texten som var fruktansvärt störande och förstörde bilden massor!

Är lite nyfiken på hur filmen är att se utan 3-d, en del scener kändes som de bara är med för att göra stort intryck i 3-d format, och de gjorde de också!

Riktigt bra animering! Ibland satt jag och funderade på vad som var verkligt eller om det var animerat...

Lite komiskt med en del saker som påminner om hans tidigare filmer.

Kort och gott, en riktigt bra film! (som verkligen ska ses på bio)

Redigerat av marcusss, 19 december 2009 - 01:40.

Postad 19 december 2009 - 01:42

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
tyckte 3D:n va cool, men det tog typ en timme att vänja sig.. Var tvungen att anstränga ögonen en hel del för att få med sig allt först men det blev bättre.. Filmen var bra men förutsägbar.

Postad 19 december 2009 - 05:23

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0
det vart visst 3D versionen vi såg.. som i sig inte var direkt imponerande på en biograf.. hade det varit imax så det fått sin fulla effekt.

Filmen då, utan att avslöja för mycket så kan man utläsa hela filmens kommande handling rätt tidigt, med andra ord löjligt föutsägbar. Nä detta var riktigt dåligt. Läste nånstans något om att filmen har en baktanke som man tänker lite på.. Inte så lite utan även här.. man märker direkt och som sagt... svårt att skriva något bra om något så dåligt. Den var snyggt levererad med all animering men man kan inte göra en film och hoppas att allt det ska väga upp till usla skådespelarinsatser...

jag ger den 1 av 5, knappt värt mödan att sitta 3 timmar på bio för att se.. för det var vi alla 4 överens om.. den var för lååååång

Postad 19 december 2009 - 10:34

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1 076 inlägg
  • 0
Såg den igår och tyckte att den var riktigt bra ;)

Postad 19 december 2009 - 10:56

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
Några recensenter rekomenderar att man ska se den i 2D och inte i 3D. Jag kommer att sen den i 2D första gången.

Postad 19 december 2009 - 13:11

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlägg
  • 0
Såg den också igår.. 3D på Royal i Malmö.. Första gången 3D för min del och som ni andra sagt så tog det lite tid för ögonen att vänja sig..

Vad det gäller filmen så hade jag inte speciellt höga förväntningar efter att ha sett trailers m.m.
Dock inte läst något om filmen och hade inte den blekaste om att det var premiär igår.
Damen som hade bokat. Filmen var ju inget som intresserade mig överhuvudtaget.
Och när hon berättade hur lång den var så ville jag ge upp redan då.

Kan efteråt bara säg att jag är glad jag inte gjorde det. Helt fantastisk film som jag lätt hade kunnat se 2 gånger i rad igår.
Inget alls som störde mig med själva filmen, Mer 3Dn att saker ibland kändes som de försvann när de gick utanför duken. Ibland syntes bara halva svansen tex och jag hade gärna sett hela. Men det var som sagt 3Dn som framkallade det behovet.

Läste här nu att det nämndes årets bästa film. Kan inte mer än hålla med. Detta är nu en ny personlig favorit rulle.. ;)

Sen att det skrivs att den är förutsägbar. Jo visst.. Men det är ju också 95% av alla filmer som görs. :D

Tyvärr för er här inne som läser innan ni går och ser så tror jag lite det kommer dra ner filmen. Är det något jag lärt mig så är det att en film blir som bäst när man ser den ovetande och själv får bedömma vad man tycker..
Men jag får hoppas ni tycker om den trots allt. :P

Postad 19 december 2009 - 14:26

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11 286 inlägg
  • 0

tyckte 3D:n va cool, men det tog typ en timme att vänja sig.. Var tvungen att anstränga ögonen en hel del för att få med sig allt först men det blev bättre..

Jag har glasögon och undrar om 3D glasögonen är stora nog, så dom funkar att ha ihop med vanliga glasögon ?
Annars blir det att kolla den vanliga versionen.

Postad 19 december 2009 - 16:14

Unregistereddae7cbc8
  • Unregistereddae7cbc8
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Riktigt bra film! Den hade det mesta och en bra uppbyggnad. Jag ger den 4/5

Mvh
Andreas

Postad 19 december 2009 - 17:18

pcch7
  • pcch7
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Jag har glasögon och undrar om 3D glasögonen är stora nog, så dom funkar att ha ihop med vanliga glasögon ?
Annars blir det att kolla den vanliga versionen.

Dom vi köpte var ganska stora, men jag antar att det beror på hur stora dina är..

Postad 19 december 2009 - 17:43

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Dom vi köpte var ganska stora, men jag antar att det beror på hur stora dina är..

Måste man köpa glasögon separat?? ;)
Kostar det extra förutom biljetten?

Postad 19 december 2009 - 19:13

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Måste man köpa glasögon separat?? ;)
Kostar det extra förutom biljetten?

Vad jag vet så behöver man, på Bergakungen, inte betala utan man får låna där.

Postad 19 december 2009 - 20:19

DSTC
  • DSTC
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Läst att en del klagade på tekniken men då får ni tänka på att SF har systemet Real D vilket är sämre än det systemet som finns på ett fåtal biografer i Sverige Dolby 3D digital. Har testat båda.

Postad 19 december 2009 - 20:28

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3 071 inlägg
  • 0

på Sergel fick man.. tog hem våra till kidsen... Fula som stryk är dom åxo

Postad 19 december 2009 - 21:11

vaajkan
  • vaajkan
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
Kom precis hem från bion och va bara tvungen att slänga in en kommentar att den va grym! hoppas James Cameron fortsätter att göra sådana filmer. Bästa filmen jag har sett på länge i alla fall ;) kollade i 2d om någon undrar

Redigerat av vaajkan, 19 december 2009 - 21:12.

Postad 19 december 2009 - 23:51

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Blev faktiskt chockad över hur bra filmen var, helt fantastisk!! Det enda som retar mig nu är att jag inte kommer få uppleva den asgrymma 3D effekten igen (om jag inte rullar till biosalongen igen förstås). Såg den på en 18x8m duk, 3D, tredje raden = Helt sjukt fantastiskt. Filmen är en LÄTT 5/5 -film enligt mig. Fantastiska miljöer o allt, tyckte helt enkelt den var underbart bra. :D

ett klockrent blurayköp(synd att man inte hade en egen 3D salong ;) )

Redigerat av suffix, 19 december 2009 - 23:53.

Postad 20 december 2009 - 00:40

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Har just sett 3D-versionen på SF Bergakungen.

Kortfattat omdöme: En riktigt riktigt bra film trots höga förväntningar och förutsägbar handling (kan faktiskt vara skönt ibland). Desstuom bästa bioupplevelsen på bra många år!

Se den! Gärna i 3D medans chansen finns!

Enda problemet är att jag nu vill ha en 3D-projje hemma också. Den nuvarande känns helt plötsligt väldigt föråldrad... ;)

Postad 20 december 2009 - 03:24

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Då har man varit o sett Avatar på Rigoletto 1, 3D alltså, ikväll. Vilken upplevelse, första 3D-filmen för min del, hade inga problem alls att vänja ögonen. Visst, ingen spektakulär story, men sättet den berättas på - ojojoj världsklass. James Cameron kan det här med att berätta historier.

Mycket av undertonerna som framkommit i media finns där, men jag tyckte oxå mig känna igen mönster och färgsättningar från The Abyss, samt grundstoryn med energi och livskraft som flödar från jorden till allt levande i symbios känner vi igen från FFVII.

Det bästa jag sett på många många år.

Postad 20 december 2009 - 08:23

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Såg den på bio igår, grymt bra film! effekterna va helt suveränt gjorda. Bästa filmen jag sett på länge! 9/10 får den... eller 9,5 förresten! ;)
Bra ljud på bion, men bilden kunde varit bättre... har bättre bild hemma när jag kör blu-ray, har väl med storleken att göra, som flickan sa, hehehe...
Såg den på röda kvarn i Halmstad

Redigerat av Garrett, 20 december 2009 - 08:25.

Postad 20 december 2009 - 08:41

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1 450 inlägg
  • 0
Var och sag den nu i eftermiddags och ger den en 4 av 5. Visst, forutsagbar och gjord enligt en av standardmallarna, men oj vad maktigt det blev ibland! Sag den for ovrigt i 2D eftersom imax-salongen bara hade lediga platser langst fram. Far bli ett kop nar den kommer pa DVD.

Postad 20 december 2009 - 12:30

Unregistered36e46b9d
  • Unregistered36e46b9d
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Såg filmen i fredags på Sverigepremiären, och redan innan var mina förväntningar 4/5. Kan säga att dem möttes upp ;).
Visst, filmen är väldigt klyschig och förutsägbar, men jag tyckte inte att det var någon fara med den här filmen.. den var nästan "gjord" på ett sådant sätt, tror ni som sett den förstår vad jag menar.

Hursomhelst, helt sjukt vackra scener! En av de vackraste filmer jag sett tror jag. Oavsett vad man tycker om förutsägbara filmer så bör denna ses på bio just för att den är så otroligt fint gjord. Nästintill omöjligt att lägga märke till när den övergår från "riktiga" bakgrunder till 3d-gjorda.
Jag såg den på en 2D-biograf.

Redigerat av Unregistered36e46b9d, 20 december 2009 - 12:31.

Postad 20 december 2009 - 12:39

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
ska man verkligen säga att Avatar är en Animerad ? När jag tänker på animation tänker jag Madagaskar 2 ;)

tänker detta mer som cgi eller något, vad säger ni?

Postad 20 december 2009 - 14:29

Unregistered5c8f9dfb
  • Unregistered5c8f9dfb
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Såg den igår på Sveriges största bio, Royal i Malmö, givetvis i 3D. Den klart bästa bioupplevelsen jag haft, med det inte sagt att det var den bästa filmen men 3D effekterna tog mig med storm. Har ändå sett 3 filmer innan i 3D...

Rekommenderas starkt men se den i just 3D!!!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.