Just Cause (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Just Cause 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
7
|
(4)
|
Inga priser |
Recension: Just Cause 2 (5 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 13 June 2009 - 01:44
Postad 13 June 2009 - 14:01
Postad 18 August 2009 - 17:29
För mycket? Kan aldrig bli för mycketUsch! För mycket våld för min smak.
Postad 11 September 2009 - 14:37
- the first game had lots of weaknesses/faults, trying to improve upon them now
-all weapons are upgradeable
-mentions that some other games will feel limited compared to JC2
-the gameplay will play much around the grappling hook, which you can now do a lot of stuff with compared the first game
- you can throw an enemy/person out from a cliff, jump after him grab him with the hook and attach him back up again.
-devs still find new ways of playing with the hook
-takes 15-25 hours for experienced gamers to complete the main story. Longer for others.
-takes 100s of hours to do all the stuff.
-the game is entering the polishing stages, and Avalanche has promised Eidos that the game will ship without bugs. (still 2010 release)
-some players complained about lack of realism, but the devs said the game is meant to be over the top
-Game world is the same size as first one
-much more to do in the world now, more on this later
-one player dragged a speedboat up to a mountain
-podcast 2 will feature talk about enviroment, weather changes and night and day cycles.
Postad 11 September 2009 - 15:24
Låt killarna polera spelet så det inte är av samma ojämna kvalitet som förra...
Postad 11 September 2009 - 16:18
Postad 12 October 2009 - 12:43
nej jag säger bara: GE MIG NU!
Postad 30 October 2009 - 23:42
Faen vad jag garva åt de sista klippen.
Nu får de släppa det här spelet...jag vill LEKA!
Postad 30 October 2009 - 23:45
Postad 31 October 2009 - 09:39
Friday 30th October/... No Ordinary Mission, no ordinary hero. Armed with a unique multi-tethering grappling hook, no combat scenario will ever feel ordinary either.
Just Cause 2 takes open-world combat to an all new level with the unique, arm-mounted grapple, instantly available at the touch of a button. Launched at soldiers, they are pulled off their feet and through the air; launched at buildings, players can scale even the tallest tower, creating a vantage point like no other; launched at vehicles and reeled in, they become on object to hijack and your new vehicle or weapon. Couple these moves with multi-tethering and the fun really turns up a level: tether cars to passing planes or over the edge of a bridge or ravine; tether boats to helicopters and wreak havoc with the ultimate wrecking ball; tether soldiers to each other, to vehicles, to bridges, barrels, trees, cars, buildings or commercial airliners. Combat will never be the same again.
As Rico Rodriguez, the Agency’s most powerful weapon, players must take on the island and its military regime to track down Rico’s former boss and mentor, Tom Sheldon, who has gone rogue in Panau with millions in Agency cash and secrets. Using a unique grapple and parachute combination, there is no vertical limit as the air becomes your playground: grapple a passing plane in flight, hijack helicopters or BASE jump from the tallest buildings or mountains. Just Cause 2 offers players the freedom to tackle missions the way they choose and with over 100 vehicles and countless upgrades and collectibles, the choices are limitless.
HD Trailers här
Postad 02 November 2009 - 00:37
Äh, jag har gått i mediablackout nu så jag inte förstör spelet. Vet redan att det kommer bli hyfsat
HÄDARE! vi vet redan att det kommer bli FANTASTISKT
Postad 04 November 2009 - 16:39
Postad 11 December 2009 - 13:28
Postad 15 January 2010 - 22:47
imma want this gaem now O_O
gimmegimmegimme. 2 månader till... bara 2 månader till...
Postad 16 January 2010 - 09:35
Just Cause 2 Multi-path Trailer
imma want this gaem now O_O
gimmegimmegimme. 2 månader till... bara 2 månader till...
Detta måste vara den coolaste trailern i historien, alla dessa val!
Postad 16 January 2010 - 13:53
Sluta nu... must not loook.... must NOT look ffs.Detta måste vara den coolaste trailern i historien, alla dessa val!
Postad 16 January 2010 - 14:04
vad du missar zoiler ;D. ska bli sköj som fan att sätta tänderna i detta spel när det kommer!
Postad 16 January 2010 - 14:18
Upplevelsen blir så mycket sweetare när man lever i okunskapvad du missar zoiler ;D. ska bli sköj som fan att sätta tänderna i detta spel när det kommer!
Postad 20 January 2010 - 11:15
Senaste avsnittet av radiogamer är Peter Johansson (lead game designern) från Avalanche med.
Postad 21 January 2010 - 18:19
Trailern och Scenic som vi pratade om är iofs ett skämt gjort enbart i denna trailer så det kommer du missa om du inte ser trailern efter du har spelat spelet dockUpplevelsen blir så mycket sweetare när man lever i okunskap
Postad 21 January 2010 - 18:33
Edit: Är det inte dags att byta din avatar? Eller är du stolt över att du spelat skiten
Redigerat av Zoiler, 21 January 2010 - 18:34.
Postad 21 January 2010 - 18:56
Har ju inte spelat klart det ännuEdit: Är det inte dags att byta din avatar? Eller är du stolt över att du spelat skiten
. Eller menar du ettan?
Jag spelade en dag med en kompis, sen tror jag inte nån av oss har lust att slutföra det men det ska vi nog göra nån dag.
Skulle kunna byta avatar då jag spelar någonting annat mer just nu.
Postad 23 January 2010 - 02:04
pm isåf
Postad 03 February 2010 - 11:27
Funderar på att förhandsboka, men segt om det skjuts fram. Man såg ju bara nu på Splinter Cell, två månader längre väntetid..
Postad 03 February 2010 - 14:19
Postad 03 February 2010 - 22:31
Fan va odynamisk Rico kändes!! Även bildynamiken var rätt oskaplig.. usch nu blir jag orolig, fast vad man sett av gameplay i tvåan verkar det se bli ändring på det!
Postad 04 February 2010 - 13:01
Postad 04 February 2010 - 13:11
En simulator är inget jag är ute efter heller.
Men just att Rico kändes väldig "onaturlig" i rörelserna, tex. när man hoppade och drog upp fallskärmen, eller när han stod och hoppade mellan biltak. Sen tyckte jag sikta/skjuta var lite sådär. Bilfysiken var konstig just för att svänga/bromsa/gasa kändes sjukt snabbt.
Har på senare tid kört GTA IV så är väl van vid den spelkänslan. Förhoppningsvis vanesak!
Tillbaks till Just cause 2, har någon koll när demot ska kommer?
Postad 04 February 2010 - 13:13
Har inte spelat det, vet bara att det inte är med i fullversionen. Men det du beskriver låter riktigt, GTA är "verkligare".Okej, så demot skiljer sig mkt mot det riktiga?
Postad 04 February 2010 - 23:50
Postad 07 February 2010 - 21:57
Grafiken är ju hutlöst bra redan i ettan, förstå att tvåan kommer vara något i hästväg.
Läste även att kontrollen kommer att fungera mkt bättre till tvåan då hela stridssystemet är ombyggt.
Fy vad jag längtar nu!!!
Undra ifall Just Cause 2 är av lika stort intresse i resten av världen. Eller har det mest blivit uppmärksammat här omkring pga avalanche tro..
Postad 07 February 2010 - 22:36
Det vann några priser som bästa spel under E3 förra sommaren och Square Enix hade med det bredvid Final Fantasy XIII när de valde två spel att promota på en större mässa. Det är inte bara i Sverige med andra ord.Undra ifall Just Cause 2 är av lika stort intresse i resten av världen. Eller har det mest blivit uppmärksammat här omkring pga avalanche tro..
Postad 07 February 2010 - 22:50
Så hur står det till med er MHB:are, kommer jag stå själv och köa utanför butiken på releasedagen?
Postad 08 February 2010 - 10:30
Postad 08 February 2010 - 23:04
Total frihet är vårt mål!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Just Cause 2
22 bilder
130 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna