Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

JVC DLA-HD1

188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
JVC DLA-HD1 (Projektorer) 1 9.375 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 09 December 2007 - 00:58

Unregistered468b3446
  • Unregistered468b3446
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jag blev helt såld på DLA-1:an när jag såg den, frågan är om 100:an är värd dom extra 2000 eurona... Någon dom sett bägge och kan ge ett tips? Kommer att lägga beställning nästa vecka och vill inte investera i något som blir utdaterat...

Postad 09 December 2007 - 11:21

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Kommer att lägga beställning nästa vecka och vill inte investera i något som blir utdaterat...

Då skall du inte köpa en projektor. Du kan vara helt säker på att det kommer bättre och billigare modeller om du väntar. Är du nöjd med bilden och priset är ok så tycker jag inte att du skall vänta.

Postad 09 December 2007 - 11:54

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Jag har tittat på HD1:an i helgen och kunde inte hitta någon annan projektor som är i närheten. Alla DLP går bort för mig då jag tyvärr är känslig för regnbågar. Dessutom verkar DLP-tillverkarna glömt bort att man vill kunna placera apparaten i ett rum. Mycket begränsad zoom och ingen lensshift. Sony VW100 ger också en bra bild men saknar HD1:ans tryck. Kanske det till och med är för mycket ljus men skulle det vara fallet är det bara att sätta ett dämpfilter framför linsen. Ett ND1 eller ND4 kostar inte många hundralappar och ger 2-4 gånger lägre svärtnivå.

Jag tittade också på Panasonic 2000 men även denna ligger långt efter vad det gäller ljusstyrka och kontrast.

Angående HD1 mot HD100 så är kontrasten enligt cine4home den dubbla (dvs. deras uppmätta kontrast). Frågan är bara i vilket samanhang man kan använda 30.000:1. Redan 15.000:1 ställer stora krav på rummet. Med vita väggar och/eller tak fås så mycket reflexer att verklig kontrast ligger långt under vad projektorn i sig kan ge. De andra ändringarna för HD100 är HDMI med version 1.3 och motordriven zoom och focus. De senare är ganska meningslöst eftersom lensshift fortfarande är manuellt. Om HDMI 1.3 gör någon skillnad vet jag inte men troligtvis inte. Däremot skall HD100 ha bättre inställningsmöjligheter i mjukvaran för kallibrering. Enligt Cine4home ligger den rätt på D65 redan från början ändå så varför bry sig?

Kanske skall tilägga att det blev en beställning av en HD1:a. Jag har dock ingen förhoppning om att den skall vara modern för evigt. Men med mycket ljus och hög kontrast är grunderna där. Med digital överföring 1:1 ligger signalbehandlingen i bildkällan och sådana kan man ju byta ut lite då och då.

Postad 09 December 2007 - 12:07

Unregistered468b3446
  • Unregistered468b3446
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Tack för det Professorn. Roligt att höra att det är fler som är impade av trycket i JVC:n. Då går jag på magkänslan och klappar till på en HD-1:a, man kan ju lägga lite mer på duken istället. Vilken duk är du inne på?

Postad 09 December 2007 - 14:42

Unregisteredaefc9833
  • Unregisteredaefc9833
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Jag har nu haft HD-1:an i 2månader.
Kan bara säga att jag är Mycket nöjd med den...

Tycker den Utklassar min förra Sony VW-50, som jag då var mycket nöjd med.

Så nu när HD-1 gått ner till 45000:- så är det ett kap.

Postad 09 December 2007 - 17:12

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Jomala,

Det är kanske lite annorlunda men jag kör direkt på vit vägg. Anledningen är att jag bara har 185 mellan en öppen spis och fönster. Skulle jag sätta upp en duk tar den 10-20 cm med sin svarta kant och det innebär för liten bild. Att inte ha någon ful ram eller rulle i taket ökar också WAF. Bilden med vit vägg blir dock lika bra som med en vit Euroscreen som jag hade i en tidigare uppställning. Det är ju heller inte några problem med att väggen blir vågig eller liknande.

Skulle jag välja en ny duk nu skulle jag fundera på en grå med tanke på att HD1:an har sådant tryck. De minskade väggrefektionerna skulle öka verklig kontrast en del. Jag har sett HD1:an på en Firehawk och det blev bra men kanske lite väl mycket ljus. Det är nog bättre med Grayhawk i så fall (om man har pengarna).

/ProfessorB

Postad 11 December 2007 - 17:28

hankmander
  • hankmander
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Mina föräldrar har haft en HD-1:a i 2 månader nu och bilden får en verkligen att baxna! Men en sak bör du tänka på: Hjulen för att justera bilden i höjd- och sidled är under all kritik. De är av samma kvalitet som scrollhjulet på en billig datormus. Om du bara ska ställa in bilden en gång är det inga problem, men om du t.ex. har en 2:35-duk behöver du rulla ofta för att göra bilden så stor som möjligt. Det tar ett par minuter per gång och är riktigt irriterande. Tänkte bara att du skulle veta projektorns (enda?) svaghet innan du köper :P

Postad 11 December 2007 - 23:17

Unregistered468b3446
  • Unregistered468b3446
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Jepp, nu var den i alla fall beställd, tillsammans med en Grandview Flat 106" Grey. Snikade till det lite med duken eftersom det är mycket prylar som ska införskaffas nu. Nu blir det att sätta fart och få färdigt i biorummet så att man kan njuta av nya grejorna

Postad 17 January 2008 - 14:07

Aero Framesound
  • Aero Framesound
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har köpt en DLA-HD1 men kan inte justera fokusen. Det går inte att vrida på ringen. Är det något som man ska göra innan man börjar skruva på den?

Postad 17 January 2008 - 21:26

Perra1
  • Perra1
  • Veteran

• 2077 inlägg
  • 0

Jag har köpt en DLA-HD1 men kan inte justera fokusen. Det går inte att vrida på ringen. Är det något som man ska göra innan man börjar skruva på den?

Har du tagit bort transport skyddet?

Kolla i manualen...

mvh

/Pär

Postad 12 March 2008 - 13:28

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Så har man sent om sider blivit fått tillökning med en JVC-HD1 hemma.
Den låter lite mer än min gamla Z4 men ljudet är ganska dovt och framför allt jämt, så snart glömmer man bort det och det stör mig inte alls i filmer (projjen står på hylla 4 dm strax ovanför/bakom huvudet).

Väldigt placeringsvänlig, upp med den på hyllan bara och justera in det sista med zoom och lensshiften sen var det bara att köra igång.
Det tog ett par timmar innan jag insåg att jag inte ens hade ställt focusen......den hade bara råkat vara perfekt direkt :-)

Jag vad ska man säga om bilden då, tja WOW fungerar rätt bra ;-)
Vilket tryck, vilken kontrast och utomordentlig skärpa på det.
Färgerna är aningen off i grundinställningen, lite övermättade färger och lite grönstick.
Genom att minska mättnaden ett par steg samt sänka grönt och blått ett par snäpp (tog även upp rött ett par steg)
hamnar man rätt bra och det är bara att sätta sig och njuta.

Väldigt nöjd så här långt :-)

Postad 12 March 2008 - 13:58

21Andreas
  • 21Andreas
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har hatt BlackWing Two(HD1) i ca et år og har nå BlackWing Three(HD100), har hatt den siden desember 07. Rommet mitt har 100% lyskontroll. Og det er stor forskjell på HD1 og HD100, HD100 er bedre på alt. Først og fremst har den et mye bedre sortniva og den er mye skarpere. Jeg syns at den er verdt prisforskjellen til HD1!

Postad 15 March 2008 - 18:02

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Ja hade jag bara haft 20kkr till att lägga på en projje så......
Du har säkert rätt, men min budget var redan tänjd till bristningsgränsen

Postad 20 March 2008 - 10:19

FFrrEEddRRiiKK
  • FFrrEEddRRiiKK
  • Mästare

• 3247 inlägg
  • 0
Hej,

Ni som har HD1:an, vad kör ni för takfäste?

En kund som har ett SMS UniSlide tycker detta är rangligt, trots att det är specat för projar upp till 12 kg.

/Fredrik
ISF Certifierad Bildnörd & Storbildsentusiast, som representerar Projektor SYSTEM, som bl a distribuerar projektormärkena Epson och Optoma i Sverige.

Postad 20 March 2008 - 10:26

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Jag kör också SMS till HD-1 men det är långt ifrån bra. Det blir det läge på projektorn som tyngdpunkten ger. Att ställa den i ett annat läge klarar inte kulan av att hålla. Som tur är blev tyngdpunktsläget tillräkligt rätt för mig så det var inga problem. Bilden hoppar 1-2 dm när man rör projektorn men det skall man ju inte göra när den väl är på plats.

/ProfessorB

Postad 01 April 2008 - 19:04

KM-G
  • KM-G
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag hade också et sms fäste men då man ska damma så gungar den en "kvart" efter. Så jag har gjort ett eget fäste av fyrkantsrör 50x50 - 45x45 som går ivarandra så det går att dela på för lättare montering och demontering. Sen 3mm plåt i taket och på projektorn. Det vart så stabilt att jag 90kg tung kan hänga i den utan att det "svajar". Mycket nöjd...Kommer med bilder på fästet snart.....

Postad 25 June 2008 - 23:25

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Sponant vilken väljer du, Sharp eller JVC, enbart baserat på bild matat med HD material så klart :)

<{POST_SNAPBACK}>

Sharpen, baserat på ANSI-kontrasten som märks i ljusa scener samt dens CMS system som gör att du kan få perfekta primär och sekundärfärger Samt möjligheten att att korrigera gammakurvorna. (men nu är jag på nördnivå där jag tittar på vad som för mig är viktigt i bilden). Det är dock inte på någon stor marginal och jag kan mycket väl tänka mig att många kommer att föredra JVC över sharpen för sitt otroliga tryck. Jag skulle själv gladeligen kunna tänka mig JVC'n, då jag inte ser några egentliga svagheter med den vilket jag gjort på så gott som alla andra 1080p projektorer till dags datum (Sharp undantaget). Den är också inte en DLP vilket är ett plus för många, samt att den är tystare och har bättre placeringsmöjligheter.

Har JVC'n några nackdelar såsom regnbågseffekt [som många DLP har] eller dåliga paneler [som LCD:er får efter 1-2 år], och är det okej att se på film/spela ps3 längre än 4-5 timmar i sträck utan att något går sönder eller slits ut??

altså: Klarar JVC:n av att gå i flera timmar i sträck utan att riskera att försämras?
Finns det inga nackdelar med JVC:n?

Postad 26 June 2008 - 15:21

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0

Har JVC'n några nackdelar såsom regnbågseffekt [som många DLP har] eller dåliga paneler [som LCD:er får efter 1-2 år], och är det okej att se på film/spela ps3 längre än 4-5 timmar i sträck utan att något går sönder eller slits ut??

altså: Klarar JVC:n av att gå i flera timmar i sträck utan att riskera att försämras?
Finns det inga nackdelar med JVC:n?

Nix, inga kända sådana nackdelar så här långt......vad jag vet iaf :)

Postad 26 June 2008 - 16:04

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0

Nix, inga kända sådana nackdelar så här långt......vad jag vet iaf :)

Okej! Så jag kan spela i 5 timmar utan att få ångest över projjektorn och dess paneler då?! ;) Hur länge håller panelerna och lampan ungefär? I specen skriver dom 2000 timmar på lampan.. stämmer det? Någon som vet?

Postad 26 June 2008 - 19:43

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Som alla projektorer med lampa så sjunker ljustsyrkan med tiden. Hur mycket ljustapp man kan acceptera bestämmer också hur länge man kan titta innan det är dags att byta. I HD_-:ans fall stänger projektorn av sig efter 2000 timmar och vill gärna att man byter. Andra projektorer kan gå många tusen timmar mer. Risken för att lampan skall dö helt ökar dock med tiden och när den dör kan det bli en lampexplosion som kan ha sönder mer än bara lampan. Det är lite som motoroljan till en bil. Den bör bytas med visst intervall och gör man inte det kan motorn få allvarliga skador. Byter man olja ofta håller motorn länge. För att fortsätta analogin med bilar; köper man en bil och slänger den när det börjar bli dags för oljebyte? Är oljan till en Ferrari dyrare än till en Skoda?

/ProfessorB

Postad 26 June 2008 - 20:07

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Som alla projektorer med lampa så sjunker ljustsyrkan med tiden. Hur mycket ljustapp man kan acceptera bestämmer också hur länge man kan titta innan det är dags att byta. I HD_-:ans fall stänger projektorn av sig efter 2000 timmar och vill gärna att man byter. Andra projektorer kan gå många tusen timmar mer. Risken för att lampan skall dö helt ökar dock med tiden och när den dör kan det bli en lampexplosion som kan ha sönder mer än bara lampan. Det är lite som motoroljan till en bil. Den bör bytas med visst intervall och gör man inte det kan motorn få allvarliga skador. Byter man olja ofta håller motorn länge. För att fortsätta analogin med bilar; köper man en bil och slänger den när det börjar bli dags för oljebyte? Är oljan till en Ferrari dyrare än till en Skoda?

/ProfessorB

Varför skulle lampan explodera??? Finns inget explosivt i en projektorlampa vad jag känner till.

Sen angående lamptider. Visst, vissa kör sina lampor i +3000h men det är inget som rekommenderas, som redan nämnts så minskar ljusstyrkan med ökad lamptid och bilden är riktigt sunkig när man kommer upp i så många timmar. Först när man byter lampa så upptäcker man hur dålig bilden var eftersom man var van med den gamla lampan.

MVH
Jonsod

Postad 29 June 2008 - 22:19

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Såg att priset på HD1 gått ner något otroligt och är nu billigare än TW2000 (om man räknar bort Spelkontrolls import-ex). Någon som jämfört HD1 mot TW2000? Är dom ungefär i samma klass?

Postad 29 June 2008 - 23:24

Sur gubbe
  • Sur gubbe
  • Användare

• 240 inlägg
  • 0

Varför skulle lampan explodera??? Finns inget explosivt i en projektorlampa vad jag känner till.

Ett tryck på sisådär 50 till 200 bar?

Postad 02 July 2008 - 16:36

Hybe
  • Hybe
  • Beroende

• 1429 inlägg
  • 0
någon som vet om denna pixelmappar 1920x1080 från datorn via HDMI?

Postad 12 July 2008 - 13:29

Sync
  • Sync
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Hur står sig Infocus IN82 mot JVC HD1 ?

Någon som haft möjlighet att jämföra?

Skulle vara mycket intressant att veta! :D

Postad 06 September 2008 - 09:33

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Bumpar den här tråden...(kallas det så?)

Jag tycker denna projektor verkar mycket intressant, har fått många bra recensioner... och ligger nu på en prisnivå som gör det möjligt att överväga köp för min del.

Något som jag alltid drömt om, är en hemmabio med en duk i format 2.35 där alla filmer visas med konstant höjd men bredden varierar. Detta skulle vara möjligt med en anamorfisk lins framför projektorns lins, där filmer i format 2.35 dras ut på höjden så hela panelen på 1080x1920 pixlar används. Tror inte HD-1'ans egen Gennum videoporc. klarar detta, men i mitt fall har jag redan en extern Lumagen videoprocessor som kan fixa det. Linsen drar sedan ut bilden på bredden till rätt format.

"Nestor" bland anamorfiska linserna lär ju vara tyska ISCO. Någon som har en HD-1 o ISCO lins kombo ? Tyvärr har ISCO's Anamorphic attachment II, som kan användas med HD-1, det facila priset av ca 35 kkr; nästan som två HD-1 ;) ....

Postad 06 September 2008 - 12:23

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Jag tycker denna projektor verkar mycket intressant, har fått många bra recensioner... och ligger nu på en prisnivå som gör det möjligt att överväga köp för min del.
Tyvärr har ISCO's Anamorphic attachment II, som kan användas med HD-1, det facila priset av ca 35 kkr; nästan som två HD-1 ;) ....

Va?? Vad menar du med den sista raden ... 35 kkr; nästan som två HD-1? Var hittar du HD-1 för under 20000:-??? :P
Enligt prisjakt kostar den ju närmare 38000...

Mvh Henke

Postad 06 September 2008 - 13:20

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Va?? Vad menar du med den sista raden ... 35 kkr; nästan som två HD-1? Var hittar du HD-1 för under 20000:-??? ;)
Enligt prisjakt kostar den ju närmare 38000...

Mvh Henke

Nu uttryckte jag mig väldigt otydligt inser jag... Jag menade att en kombo projektor + lins går på drygt 70 kkr, vilket är nästan samma som man skulle köpa två styck projektorer.

Postad 06 September 2008 - 13:41

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Hehe, ja det var ju en annan femma. Synd... ;)

Mvh Henke

Postad 06 September 2008 - 20:20

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Jag är inte säker på att det där med 1:2.35 (eller 2.40) är helt relevant. Den bästa upplösningen nu är blu-ray och det är 1920x1080 med 16:9 format. Du vinner ingen upplösning på att använda en anamofisk lins och komprimering i sidled från projektorn. Det enda som kan vinnas är ljusstyrka och det finns så det räcker med HD-1 i alla fall. Jag skulle valt en bred duk och bara zoomat ut istället om 1:2.35 var viktigt. Tyvärr är det bredden som begränsar i mitt fall så det är inte aktuellt med en 1:2.35 duk i alla fall men annars så kanske...

Postad 07 September 2008 - 11:34

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Jag är inte säker på att det där med 1:2.35 (eller 2.40) är helt relevant. Den bästa upplösningen nu är blu-ray och det är 1920x1080 med 16:9 format. Du vinner ingen upplösning på att använda en anamofisk lins och komprimering i sidled från projektorn. Det enda som kan vinnas är ljusstyrka och det finns så det räcker med HD-1 i alla fall. Jag skulle valt en bred duk och bara zoomat ut istället om 1:2.35 var viktigt. Tyvärr är det bredden som begränsar i mitt fall så det är inte aktuellt med en 1:2.35 duk i alla fall men annars så kanske...

Jo, du har rätt att man inte vinner något i upplösning, bara ljusstyrka och en bild som blir projicerad "rätt" precis så som på bio. Som jag tycker är maffigt värre :)

Alla de filmer som är 1:2.35 (eller kanske bredare) förlorar tyvärr i upplösning med blu-ray då man inte kodar in filmer anamorfiskt så som det finns på DVD. En film i 2.35 har bara 1920x817 pixlar för bilden, resten går åt för svarta band. För DVD var dock formatet 4:3 o anamorfiska filmer var ett sätt att anpassa till de widescreen-TV som bärjade dyka upp för många år sedan som "tjock-TV". Blu-ray är bara 16:9, allt annat passas in i bilden med svarta fält. På filmer med format 1:1,85, som är rätt vanliga, märker man knappast de svarta fälten då det ej skiljer så mycket från 16:9. Bara äkta HDTV filmat med HD video-kameror är 16:9 i original.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 07 September 2008 - 11:37.

Postad 18 January 2009 - 18:39

Garagekungen
  • Garagekungen
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har fått hem en flång ny (antagligen någon av de sista HD1:orna som tillverkades) projektor och kan bara hålla med om alla + som sagts om bild osv... :)

Stolt skulle jag visa den för några kompisar i samband med ett arbetsmöte där vi nyttjar laptopen och skulle koppla den till projjen, men den vägrade att visa någon bild från våra laptopar... :)

Jag är ny på denna materialsport och behöver lite tips om hur jag skall koppla upp en vanlig laptop mot projektorn. :blush:
Har provar en 10m VGA till RGB kabel (får meddelande att frekvensen ligger utanför området) samt ett nytt försök med en VGA till DVI adapter som jag kopplade en 10m DVI till HDMI kabel (ingen signal).
Har provat att ställa om PC´n till alla möjliga upplösningar och olika frekvenser... har Vista som op-system, kan det ställa till det...???

Annars kör jag med en gammal dvd-spelare (i avvaktan på inköp av BluRay spelare) från mitten av 90-talet kopplad till VIDEO ingången - ger iaf bild... :D

Vore mycket tacksam för tips... :D

Postad 22 January 2009 - 12:16

Engberg77
  • Engberg77
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej
Om nogen skulle være interesseret, så er min JVC DLA-HD1 til salg. Den er 1 år og 6 måneder gammel ( 6 måneders restgaranti), og har 500 timer på lampen. Prisen er 18.000 danske kr. Kan sendes billigt til Sverige. Send en mail, hvis du er interesseret.

Postad 02 December 2009 - 22:09

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
http://dila.jvc.com/

Postad 20 July 2011 - 13:50

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Måste bara få skriva en liten uppföljning om denna projektor såhär 3½ år och 1900 timmar på första lampan senare.
Har inte haft några som helst bekymmer med den och kan inte säga annat än att det är sällan jag har varit så nöjd med någon teknikpryl jag köpt som denna.

Innan jag skaffade HD1:an så bytte jag projektorer med max 2 års intervaller (utvecklingen gick helt enkelt fruktansvärt fort och jag hade alltid börjat störa mig på att kontrast och ljusstyrka inte längre räckte till för mina krav efter mindre tid än så).

Nu sitter man plötsligt här 3½ år senare och jag är faktiskt fortfarande nöjd med vad projektorn presterar, visst lampan har gått 1900 timmar så den har säkert tappat en hel del i ljusstyrka men det är fortfarande njutbart på en 92" Firehawk.
En ny lampa är inköpt så snart ska vi snart ge projjen nytt liv och ta reda på hur mycket den gamla lampan hade tappat.

Även om uppgraderingsdjävulen slår till ibland så ser jag fortfarande fram mot ett par år till tillsammans :-)

Redigerat av Unregistered4b026b86, 20 July 2011 - 21:29.

Postad 08 January 2012 - 13:01

Unregistered4b026b86
  • Unregistered4b026b86
  • Beroende

• 1292 inlägg
  • 0
Sådär ja, började 2012 med att byta till en ny lampa efter 2156 timmar på den gamla och det gav ju (mätt med systemkamerans ljustmätare) ca 60% mer ljus än den gamla (eller om man vänder på det hela så verkar den gamla lampan ha förlorat ca 40% av sin totala ljusstyrka).

Det är inte svårt att se skillnaden, projektorn fick nytt liv i bilden.
Kontrasten ökade klart (upplevt i mitt rum), färgerna har mer lyster och definitivt mer tryck i bilden.

Före/efter bilder finns i mitt galleri
;-)

Redigerat av Unregistered4b026b86, 08 January 2012 - 13:02.

Postad 08 January 2012 - 15:00

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0
Sablar vilken skillnad i "pop" de var :lol:

Postad 10 July 2012 - 13:06

Unregisteredbd15be38
  • Unregisteredbd15be38
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Jag blev lite sugen på en sådanhär begagnad då jag sett några begagnade för under 10k på ebay. Utbudet är dock inte så stort och mycket i USA vilket känns dumt då det kan sticka iväg en del med kostnader för tull + moms etc. UK eller annat EU land hade alltså varit att föredra (eller från Sverige då). Finns det någon annan modell med liknande prestanda och som borde ligga i samma prisklass begagnad som man kan leta efter för att snabba upp sökandet?

Postad 10 July 2012 - 13:18

Unregistered39429
  • Unregistered39429
  • Mästare

• 3116 inlägg
  • 0

Jag blev lite sugen på en sådanhär begagnad då jag sett några begagnade för under 10k på ebay. Utbudet är dock inte så stort och mycket i USA vilket känns dumt då det kan sticka iväg en del med kostnader för tull + moms etc. UK eller annat EU land hade alltså varit att föredra (eller från Sverige då). Finns det någon annan modell med liknande prestanda och som borde ligga i samma prisklass begagnad som man kan leta efter för att snabba upp sökandet?

Du har ju JVC DLA-HD100 oxå storebrorsan till DLA-HD1.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.