Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Markboxar Från Sagem

724 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 december 2007 - 18:46

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Sagem DVR 64250 SW med senaste mjukvaran distribuerad 20 december som löste en del av problemen som kom med uppdateringen 17 december verkar fungera okej men inte felfritt.
Skall vi summera upptäckta fel så att fransoserna får ännu en chans att leverera en produkt som vi förväntat oss.

KLOCKAN VISAR DEN TID DÅ BOXEN STÄNGDES AV, visar då rätt tid en gång per dygn.....
Fler buggar?

Hmm....gjorde du "återställning till fabriksintällning" efter uppdatering ?
Jag har inga problem med klockan.

Bra att ni tipsar om buggar så man vet om dom.

Postad 25 december 2007 - 01:22

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Om man går in i Menyn, Inspelningstimer, knapp C för Sökning, söker på te.x. Sportnytt, kommer det upp en ruta som säger att "pogramet ingår i en serie,vill du spela in serien".....

Svarar men JA så hamnar hela serien i inspelningtimern... :D
Svarar men NEJ, om man nu bara vill spela in just det programet, så hamnar inget alls i inspelningtimern... :)

Är det någon annan som drabbats av denna bugg...?

Redigerat av Dizdaz, 28 december 2007 - 18:09.

Postad 29 december 2007 - 12:47

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Någon som vet vart dessa boxarna finns att köpa i fysiska butiker i Göteborg?
Jag har märkt att vissa tror man menar PVR-boxarna när man ringer när man i själva verket är intresserad av DVR..

EDIT: Media Markt ska tydligen ha DVR 6280 för 3490.

Redigerat av Straaand, 29 december 2007 - 13:08.

Postad 29 december 2007 - 17:17

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag har problem att boxen stannar kvar i inspelningen om jag valt att spela in en serie, Den bara fortsätter att spela in och när jag dragit ut kontakten och brytit hängningen så är listan för inspelningstimern tom.

jag provade att välja nej när frågan om jag ville spela in serien kom upp , och då funkade det bra.
Nån fler med samma problem
Annica

Postad 29 december 2007 - 18:36

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Yes, jag har samma problem, men satte inte det i samband med Navigator förrän jag läste ditt inlägg.
Väljer jag att INTE spela in hela serien så syns programmet inte i inspelningslistan.
Om det ändå spelas in har jag inte kollat.

Det andra problemet jag har är att den inte gillar att man bläddrar runt i EPG medan en timerinspelning pågår.
Då vill den låsa boxen.

I övrigt funkar boxen bra jämfört med förr när den låste sig varenda dag...

Janne

Postad 30 december 2007 - 11:14

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Vi har försökt astt exportera en inspelning till USB, men, som oftast vill inte boxen kännas vid USB minnet, och när den gör det, så tar det ofantlig lång tid att exportera en inspelning, nästan så man kan tro att den kör med USB 1.1 fast det står att den har USB 2.0, USB minnet är också USB 2.0 så det är inget fel på det.

Dessutom som har hårddisken börjat låta mycke mer efter uppdateringen.

Nån annan som har upplevd nåt liknande?

Postad 30 december 2007 - 12:23

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ja, disken jobbar mycket mer har jag märkt.
Förut var boxen tyst, men nu hör man disken jobba mycket mer å det är irriterande !

Postad 30 december 2007 - 13:24

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Ja, disken jobbar mycket mer har jag märkt.
Förut var boxen tyst, men nu hör man disken jobba mycket mer å det är irriterande !

Instämmer... Innan tyckte man att fläkten var det enda som hördes, men nu hör man bara disken som jobbar...

Postad 30 december 2007 - 16:23

Goxx
  • Goxx
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Stämmer helt med min box också, det låter mycket mer från hårddisken nu.

Postad 02 januari 2008 - 16:20

jimmy_r
  • jimmy_r
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej, jag tänkte smita in med en fråga, eftersom det här verkar vara en "gott&blandat"-tråd:

Jag köpte nyligen en Sagem DVR-64160T. Den funkar fint, men vet någon om det är möjligt att få displayen på boxen att visa klockan när boxen är igång, istället för vald kanalplats?

Uppenbarligen en bra produkt, när det enda man har att fundera på är sådana småsaker :)

Postad 02 januari 2008 - 16:24

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Jag har också försökt, sen ringde jag helpdesken det är inte möjligt tyvärr! Men de sa att de tar all feedback som fås och vidarebefodrar till teknikerna. Kanske om vi har tur i nya generationsboxar eller mjukvaror.

Postad 02 januari 2008 - 17:09

jimmy_r
  • jimmy_r
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tråkigt... Tack för info, iallafall. Vi får hoppas på framtiden :)

Postad 03 januari 2008 - 21:02

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problemet att boxen, i dett fall DVR 6280, inte får igång timeshiftfunktionen samt bild-i-bildfunktionen? Fungerar endast om man startar om boxen, dvs bryter strömmen till den..

EDIT: 6280 menade jag...

Redigerat av Straaand, 04 januari 2008 - 18:10.

Postad 04 januari 2008 - 13:20

maranander
  • maranander
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
En enkel fråga från en okunnig: Vad skiljer DVR och PVR?

Tack
Martin

Postad 04 januari 2008 - 16:25

frav
  • frav
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Tack
Martin

De som är märkta PVR är de gamla mottgarna & de med märkning DVR är de nya som släpptes under 2007.

Postad 04 januari 2008 - 18:11

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Tack
Martin

De som är märkta PVR är de gamla mottgarna & de med märkning DVR är de nya som släpptes under 2007.

Och t.ex. så sparar automatiskt DVR de 2 senaste timmarna man tittat på en viss kanal medan PVR bara sparar en halvtimme.

Postad 06 januari 2008 - 11:00

maranander
  • maranander
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tack
Martin

Och t.ex. så sparar automatiskt DVR de 2 senaste timmarna man tittat på en viss kanal medan PVR bara sparar en halvtimme.

OK tack,

Det verkar alltså som Sagem kommit tillrätta med de flesta av buggarna med den senaste uppdateringen? I så fall får det nog bli en sån.

Postad 07 januari 2008 - 10:56

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Morsan har precis köpt en DVR 64250T, problemet hon har är att timerinspelningar inte startar. Då hon dragit ut strömkabeln och boxen "rebootat" hoppar inspelningen plötsligt igång. Hon har inte skaffat navigator än, måste man det för att inspelningarna ska funka som dom ska med denna box? Hon hade föregångarn men med 40Gb hårddisk innan och den funkade utan problem, därför valde hon att skaffa sagem igen, men nu känns det som samsung hade varit ett bättre val (har den själv dock comhemversionen)... Nån som har liknande problem? Känns ju nästan som ett mjukvarufel... Har gjort fabriksåterställning och allt möjligt utan förbättring...

Postad 07 januari 2008 - 11:07

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har samma problem, och jag har Boxer Navigator så det har inte med det att göra. Den senaste programvaran från strax innan jul verkar inte helt problemfri, även om den funkar bra i jämförelse med den katastrofala versionen före det. Sedan i fredags har tre timerinspelningar inte startat för mig - i samtliga fallen har inspelningen tagits bort från timerlistan när tiden passerat, men ingenting har spelats in. De gånger jag upptäckt det i tid, har inspelningarna startat när man brutit strömmen.

Men det märkliga är att det inte alls händer alla gånger. Sedan i fredags har fem inspelningar fungerat problemfritt, så det gäller alltså bara en del av alla timerinspelningar som inte startar. Konstigt nog har problemet varit mycket mer sällsynt tidigare - sedan programvaran kom några dagar innan jul och fram tills i torsdags är det bara två inspelningar som inte startat. Men de senaste tre dagarna har den alltså börjat funka sämre än någonsin, med knappt hälften av alla inspelningar som inte startar. Fabriksåterställning har inte hjälpt, och jag har inte hittat något mönster vilka inspelningar som funkat och inte.

Jag hoppas verkligen att det kommer en ny mjukvara till boxen snart, som är mer pålitlig så man kan lita på att alla inspelningar funkar som de ska. Det är ju liksom inte särskilt kul att man ska behöva dubbelinspela allting på VHS eller DVD, utifall hårddiskinspelningarna inte startar...

Postad 07 januari 2008 - 11:53

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Nu har ett problem till tillstött, nu får hon inte in svt 1 o2. Har testat med två andra boxar på samma antennkabel o där finns kanalerna utan problem...

Postad 07 januari 2008 - 15:02

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har oxå fått någon timerinspelning missad. Som sagt, det kändes som att den senaste firmwaren som kom efter den katastrofala versionen var lite av en nödlösning så förhoppningsvis så kommer det en riktigt stabil version snart.

Postad 07 januari 2008 - 15:25

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Intressant....

Alla mina inspelningar har funkat klockrent.
Under helgen brukar jag knappa in alla program jag vill se under veckan (reser en del pga jobbet).
Det brukar bli 2 sidor i insp-listan.

Syns programmet i insp-listan, så funkar det.
Ska tillägga att boxen är stängd under veckan (stand-by läge).

Nu har jag inte kollat mer vetenskapligt om det t.ex är så att jag aldrig haft 2 insp igång samtidigt.

/Janne

Postad 08 januari 2008 - 18:30

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Inte några missade inpelningar här heller....

Men som jag skrivit tidigare i tråden, så har inte alla inspelningar hamnat i inspelningslistan.
Fast alla som hamnat där har spelats in i alla fall.....

Postad 08 januari 2008 - 19:26

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Jag har hållit ett öga på mina inspelningar nu.

Det har varit TVÅ anledningar till att det gått fel ibland:

1. När jag markerat ett program för inspelning har jag råkat trycka 2ggr så det avmarkerats igen.
Därför kollar jag alltid att det kommit med i timerlistan.
Finns det med där så har det funkat.

2. Boxen har "fastnat" i en inspelning ibland. Detta har hänt på Discovery och omfattat program jag
bandat under natten eller tidig morgon.
När jag tittar på inspelningen så är det en massa störningar och högljudda knäppar.
Dålig bild helt enkelt.
Oftast går dock samma program på dagtid så numera undviker jag nattprogrammen på Discovery.

/Janne

Postad 08 januari 2008 - 22:24

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Vår box väljer tydligen slumpvis vilka program den vill spela in.
Själv om programmen finns i inspelningslistan, så behöver dom inte spelas in.

- Den verkar inte starta nån inspelning om man samtidig tittar på en annan kanal.
- Det går inte att timeshifta ett program om man har startat boxen medan den spelar in ett program, själv om inspelningen är färdig. Då måste man stänga av och starta boxen på nytt.

Postad 09 januari 2008 - 10:34

larsern
  • larsern
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har samma problem, dvs det känns som det är slumpmässigt vilka program som spelas in. Några går att spela in, andra går inte, har inte helt hittat mönsteret. Däremot verkar det inte alls gå att spela in två program på en gång, ett exempel var i fredags, skulle spela in två program klockan 20.00, inga av dessa spelades in, men det en låg kvar i inspelningslistan dagen efter, med tidpunkt angiven fredag 20.00. Och det stod att inspelning pågick, men det gjorde det inte.

Har också lagt märke till att hårddisken jobbar mycket mera nu än innan 17/12.

Får väl hoppas att Sagem fixar till det hela, annars finns det ju ingen anledning att behålla boxen

Postad 09 januari 2008 - 12:54

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Var i kontakt med sagem sverige igår, dom bara suckade när jag tog upp problemet med missade inspelningar. Jo dom visste om det då dom blivit nerringda om det, dom dom jobbar för fullt med att få ut en fungerande uppdatering, dock kunde dom inte svara på när den skulle komma. Varför vi inte får in svt 1 o 2 kunde dom inte svara på, först skyllde dom på antennen, men när jag sa att vi testat med andra boxar på samma antennkabel och då får in kanalerna klockrent kunde dom inte svara på...

Postad 09 januari 2008 - 19:27

Dizdaz
  • Dizdaz
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0

Var i kontakt med sagem sverige igår, dom bara suckade när jag tog upp problemet med missade inspelningar. Jo dom visste om det då dom blivit nerringda om det, dom dom jobbar för fullt med att få ut en fungerande uppdatering, dock kunde dom inte svara på när den skulle komma. Varför vi inte får in svt 1 o 2 kunde dom inte svara på, först skyllde dom på antennen, men när jag sa att vi testat med andra boxar på samma antennkabel och då får in kanalerna klockrent kunde dom inte svara på...

Konstigt att det inte drabbar alla.
Men Sagem verkar ju i alla fall jobba på det, även om varje dag fram till ny uppdatering är en dag för mycket!
Synd på en annars bra box.....

Postad 09 januari 2008 - 23:36

johfrd
  • johfrd
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Är det inte bara den den automatiska kanalsökningen som spökar.
Du har fått in en bättre sändare med de andra boxarna.
Den brukar välja fel sändare. Den tar inte den bästa/starkaste den hittar för respektive mux utan den verkar välja den sista sändaren den hittar i kanalsökningen så man får gå in manuellt och byta till rätt kanalnummer som man hittar i teracoms frekvenstabell (http://www.teracom.se/?page=5882).

Postad 10 januari 2008 - 12:12

Urbo
  • Urbo
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
DVR boxarna har ju bara digitala ljudutgångar eller?
Jag har en DVR64160SL och den har två ljudutgångar, digital out koax och optisk.
Men i manualen så står det att man kan koppla förstärkaren till RCA-utgången,
och på Sagems hemsida så står det att den har analog ut...
Nu har tar jag ut ljudet från 2:a scartutgången, men den har ju fast ljudnivå så man måste använda fjärren till förstärkaren för att ändra volymen, det skulle vara enklare att endast använda boxerns.
Men en hemmabioförstärkare hade det ju inte varit något problem eftersom man då har digatal in.

Postad 10 januari 2008 - 20:14

johfrd
  • johfrd
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Ny bugg? Komponentval borta!

Jag gjorde min uppdatering till 0.7.7.b idag.
Efter jag hade återställt till fabriksinställningarna så gick jag in i verktygsmenyn för att ställa tv-scart-utgången rätt men nu kan jag inte välja komponent längre utan bara RGB eller PAL!
Är det ingen annan av er som har uppgraderat som har samma problem?

Postad 10 januari 2008 - 21:50

Nike1970
  • Nike1970
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Är det inte bara den den automatiska kanalsökningen som spökar.
Du har fått in en bättre sändare med de andra boxarna.
Den brukar välja fel sändare. Den tar inte den bästa/starkaste den hittar för respektive mux utan den verkar välja den sista sändaren den hittar i kanalsökningen så man får gå in manuellt och byta till rätt kanalnummer som man hittar i teracoms frekvenstabell (http://www.teracom.se/?page=5882).

Jag har också problem med SVT kanalerna.
Innan uppdateringen (nr2) var dessa de kanaler som fungerade bäst Nu tar det en evighet (allt är relativt) innan man kan växla till någon av dessa samtidigt som bilden är kass. Alla andra kanaler fungerar perfekt.

Postad 10 januari 2008 - 23:26

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Angående Sagem och den nya mjukvaran 0.7.7B!

Fick denna information från en kontakt som jag har på Sagem angående alla problem som vi skriver om här på forumet.

Först av allt kring SVT kanalerna och TV 4 MUX 1 & MUX 2 så hade Teracom problem med filen och sortering av kanalerna så att dessa la sig inte på ordinarie plats och hamnade efter kanal 90 och framåt... Det är löst från Teracom för ett tag sen. Folk som har problem med detta behöver bara göra en ny kanalsökning så sorteras kanalerna rätt!

Sen angående problem med missade inspelningar så är Sagem medvetna om detta men detta är inte ett problem ifrån boxen. Alla problemen kring inspelningar som försvinner eller inte avslutas ibland och leder till frysning mm. Detta är pga att den nya mjukvaran jobbar i realtid mot EPG-datan, blir program eller serier flyttade eller försenade så justerar alltid boxen sig mot EPG-datan. Idag är inte den dataninformationen 100%ig och därför slutar inte boxen inspelningar i rätt utsatt tid för den får inte all information kring detta. Sagem har utvecklat en ny mjukvara med en liten fix. När boxen inte får denna information så kommer boxen att gå över på hederlig timer och ta informationen från EPG tiderna som är utsatta istället. Ungefär, fungerar inte Plan A så går boxen över på Plan B.

Det finns en lösning på detta problem och det är att ställa om en inställning i boxen på hur den ska jobba med EPG-datan antingen i Programmerings-läge eller hederligt Timer-läge som man alltid har haft förut. Detta rekommenderas ifrån Sagem tills den nya mjukvaran kommer med fixen då boxen kommer att jobba i programmering-läget parallelt med timer-läget vid behov när ej rätt datainformation finns tillgänglig.

Detta är proceduren:
1) Först av allt ska ni ha version 0.7.7B (senaste mjukvaran)
2) Sedan ska ni göra en fabriksåterställning
3) När fabriksåterställningen är klar och kanalerna har sparats
4) Gå in i Menyn
5) Välj Användarinställningar
6) Användarinställning
7) Ändra recording types från Program --> Timer
8) Bekräfta med OK

P.S:
Det som försvinner i EPG-läge är frågan om serie inspelning, sen är det upp till var och en och välja vilket läge man väljer att köra tills den nya mjukvaran är ute. Komponent kommer också tillbaka i bildinställningar som frågats efter i denna tråd. Han sa att den nya mjukvaran planeras att spelas ut i februari månad någon gång. Ligger inne på test just nu!

Postad 10 januari 2008 - 23:30

frk gas
  • frk gas
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Jag tycker att det funkar rätt bra efter sista uppdateringen,allså sen jag gick till timer läge och slutade med navigator
KAn banda 2 prog samtidigt som jag ser ett inspelat,
tråkigt nog så missar boxen slutet i bland
men i stort rätt nöjd.
<sen vill jag ge en JÄTTEELOGE till Digitaltvexperten Magnus som varit en klippa i dessa hängningstider
Annica

Postad 11 januari 2008 - 15:08

Jo C
  • Jo C
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har heller inte möjlighet till välja komponent. Och det skall vara möjligt att göra det.
Har bara alternativen PAL/RGB

/Johan

Postad 11 januari 2008 - 22:12

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Vår box vägrar ibland att gå i Timeshift läge, då måste vi stänga av och starta om boxen. Ofta i samma fall så vägrar boxen att stänga av sig helt, och vi måste dra ur strömmen på den. Fruktansvärt irriterande.
Hoppas dom fixar detta i den nya programvaran också.

Postad 12 januari 2008 - 13:24

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem till med min DVR 64160.
Köpte box igår och fick in nya programvaran 0.7.7B, efter uppdateringen svarar maskinen dåligt på fjärrens signal.
Idag åkte jag in och fick boxen utbytt till en ny, testade på firmware 0.4.76b som låg i maskinen och fjärren fungerade klockrent.
Uppdaterade till 0.7.7B och samma problem igen med fjärren, fungerar lite när den själv vill bara.

Fjärren är kontrollerad och är ok.

Någon annan som upplever samma problem??

//Rog

Postad 12 januari 2008 - 13:27

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Köpte box igår och fick in nya programvaran 0.7.7B, efter uppdateringen svarar maskinen dåligt på fjärrens signal.
Idag åkte jag in och fick boxen utbytt till en ny, testade på firmware 0.4.76b som låg i maskinen och fjärren fungerade klockrent.
Uppdaterade till 0.7.7B och samma problem igen med fjärren, fungerar lite när den själv vill bara.

//Rog

Jag har även gjort ominstallation efter uppdateringen enl tips ovan. Hjälpte inte heller.

//Rog

Postad 12 januari 2008 - 13:28

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jo.

Med uppdateringen till 0.7.7.b så blev det dårlig respons från fjärren. har pratat med supporten om detta, men dom tyckte att jag skulle byta batterier ;) men, det är nog troligen firmwaren som gör det.

Ring till supporten och klaga, säg då också att du var och bytte boxen, och att fjärren fungerade med den gamla programvaran, men inte efter uppdateringen. Då kan dom minnsann inte skylla på dårliga batterier, när boxen i prisip är ny.

Dessutom så ser man på displayen att den tar emot signalerna, men inget händer. Det linkar jo till en liten lampa där när man trycker på fjärren, men boxen reagerar inte. Däremot, när den först har insett att någon har tryckt på fjärren, så utför den alla knapptryckningar som du har gort.

Postad 12 januari 2008 - 13:32

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Smurf69. Jag kommer ringa supporten räkna med det.

Postad 12 januari 2008 - 14:18

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

//Rog

Jag har samma problem, fast det har jag haft hela tiden, även med den gamla mjukvaran. Men det är precis samma problem, man ser att det blinkar till på displayen men den svarar inte. Framförallt när man ska starta boxen....

Postad 12 januari 2008 - 22:35

mikaelwahlgren
  • mikaelwahlgren
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

//Rog

Jag har samma problem, fast det har jag haft hela tiden, även med den gamla mjukvaran. Men det är precis samma problem, man ser att det blinkar till på displayen men den svarar inte. Framförallt när man ska starta boxen....

Jag köpte en Sagem dvr-64160T idag och har samma problem med dålig respons, fån fjärren. I mitt fall så blinkar "pricken" inte till allas utan man får vänta några sekunder eller några minuter på att man ska kunna göra något med fjärren. Efter att ha läst om de andra problemen som verkar finnas med dessa boxar så kanske man skulle ha köpt något annat stället...

Jag har också uppgraderat den till den senaste mjukvaran, men tänkte aldrig på hur fjärren reagerade innan uppgradering...

//Micke

Postad 14 januari 2008 - 21:46

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Andra "buggar" som kom med den nya mjukvaran är bl a att när man spelar upp en inspelning så försvinner inte listen som kommer upp i överkant och visar var man är i inspelningen osv, om man inte trycker play en extra gång?

Dessutom så finns inte möjligheten att radera alla inspelningar längre? Eller finns det på nåt ställe som jag har missat?
Nu måste man istället markera dom en och en och sedan ta radera. Lite småjobbigt när man samlat på sig 50 inspelningar som man vill slänga....

Postad 15 januari 2008 - 12:51

localhost
  • localhost
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Tja, man kan ju i alla fall hoppas att Sagem bryr sig om att leverera ny mjukvara tills det fungerar något sånär... som ägare av en knappt ett år gammal Sagem ur PVR-serien är man ju rätt så besviken på att det är "Ajöss och tack för fisken" från Sagem, när det gäller mjukvara.

Postad 15 januari 2008 - 15:39

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
För att markera flera program att radera håll in den gröna knappen och den ger dig funktion att välja dina 50 program för radering på en gång!

Sen angående banner för uppspelning aå känns det inte som hela världen tycker jag:-)

Postad 15 januari 2008 - 17:35

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Jo.

Med uppdateringen till 0.7.7.b så blev det dårlig respons från fjärren. har pratat med supporten om detta, men dom tyckte att jag skulle byta batterier :) men, det är nog troligen firmwaren som gör det.

Ring till supporten och klaga, säg då också att du var och bytte boxen, och att fjärren fungerade med den gamla programvaran, men inte efter uppdateringen. Då kan dom minnsann inte skylla på dårliga batterier, när boxen i prisip är ny.

Dessutom så ser man på displayen att den tar emot signalerna, men inget händer. Det linkar jo till en liten lampa där när man trycker på fjärren, men boxen reagerar inte. Däremot, när den först har insett att någon har tryckt på fjärren, så utför den alla knapptryckningar som du har gort.

Nu har jag varit i kontakt med supporten på Sagem.
Efter alla sedvanliga frågor om bytta batterier, signalstyrkor mm så fick jag i alla fall fram att det skulle komma en ny uppdatering under januari. Dock hade de aldrig hört om problemet med fjärren tidigare.

Vi får väl hålla tummarna att nästa uppdatering fixar till saker och ting.

//Rog

Postad 16 januari 2008 - 21:44

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

För att markera flera program att radera håll in den gröna knappen och den ger dig funktion att välja dina 50 program för radering på en gång!

Sen angående banner för uppspelning aå känns det inte som hela världen tycker jag:-)

Ingenting händer när jag håller in grön knapp :-( Förrutom att den markerar just den inspelningen jag står vid - Precis som om jag trycker vanligt på den gröna knappen. Hur funkar detta för er andra som uppdaterat?

Postad 17 januari 2008 - 19:36

Unregistered5dba1c36
  • Unregistered5dba1c36
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ny bugg? Komponentval borta!

Jag gjorde min uppdatering till 0.7.7.b idag.
Efter jag hade återställt till fabriksinställningarna så gick jag in i verktygsmenyn för att ställa tv-scart-utgången rätt men nu kan jag inte välja komponent längre utan bara RGB eller PAL!
Är det ingen annan av er som har uppgraderat som har samma problem?

Hade samma problem så jag ringde supporten och efter mycket "vänta lite" så kom dom fram till att jag skulle skicka in den. Fick tillbaka den idag utan några förklaringar, och den fungerar ännu sämmre ingen komponent plus att klockan inte visas då man slår av den, har inte provat att spela in något än, vågar knappt.
Man blir så trött.

Postad 19 januari 2008 - 16:38

haboso
  • haboso
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Gör denna procedur, efter detta har min box gått perfekt!

Detta är proceduren:
1) Först av allt ska ni ha version 0.7.7B (senaste mjukvaran)
2) Sedan ska ni göra en fabriksåterställning
3) När fabriksåterställningen är klar och kanalerna har sparats
4) Gå in i Menyn
5) Välj Användarinställningar
6) Användarinställning
7) Ändra recording types från Program --> Timer
8) Bekräfta med OK

P.S:
Komponent kommer tillbaka i en ny mjukvaruversion!

Ingenting händer när jag håller in grön knapp :-( Förrutom att den markerar just den inspelningen jag står vid - Precis som om jag trycker vanligt på den gröna knappen. Hur funkar detta för er andra som uppdaterat?

När du håller in den gröna knappen på ett inspelat program så ser du att det står markera flera i bannern nertill i inspelningslistan, sedan hoppar du ner till det sista programmet av de 50st som du vill radera och alla kommer att vara markerade. Funkar för mig..

Postad 21 januari 2008 - 10:21

johanssonputte
  • johanssonputte
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har oxå en boxer av märket DVR64160 och är jätte nöjd med alla funtioner å så, men...

Fjärrkontrollen är extremt känslig?! Är detta ett vanligt fel lr är det kanske bara min fjärr? Jag har provat med nya batterier men det gjorde ingen skillnad.

Jag har gjort proceduren med fabriksåterställning som "haboso" skrev (tack föresten) detta hjälpte till en del men den är fortfarande bra seg å känslig??'

Sen undrar jag även om det går att få ut filmerna som man har på boxen?
Annars är jag grymt nöjd med boxen! Rekomenderas varmt om jag bara får fart på fjärren

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.