Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nya Markboxar FrÄn Sagem

724 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2007 - 18:46

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0

Sagem DVR 64250 SW med senaste mjukvaran distribuerad 20 december som löste en del av problemen som kom med uppdateringen 17 december verkar fungera okej men inte felfritt.
Skall vi summera upptÀckta fel sÄ att fransoserna fÄr Ànnu en chans att leverera en produkt som vi förvÀntat oss.

KLOCKAN VISAR DEN TID DÅ BOXEN STÄNGDES AV, visar dĂ„ rĂ€tt tid en gĂ„ng per dygn.....
Fler buggar?

Hmm....gjorde du "ÄterstÀllning till fabriksintÀllning" efter uppdatering ?
Jag har inga problem med klockan.

Bra att ni tipsar om buggar sÄ man vet om dom.

Postad 25 December 2007 - 01:22

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0
Om man gÄr in i Menyn, Inspelningstimer, knapp C för Sökning, söker pÄ te.x. Sportnytt, kommer det upp en ruta som sÀger att "pogramet ingÄr i en serie,vill du spela in serien".....

Svarar men JA sÄ hamnar hela serien i inspelningtimern... :D
Svarar men NEJ, om man nu bara vill spela in just det programet, sÄ hamnar inget alls i inspelningtimern... :)

Är det nĂ„gon annan som drabbats av denna bugg...?

Redigerat av Dizdaz, 28 December 2007 - 18:09.

Postad 29 December 2007 - 12:47

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som vet vart dessa boxarna finns att köpa i fysiska butiker i Göteborg?
Jag har mÀrkt att vissa tror man menar PVR-boxarna nÀr man ringer nÀr man i sjÀlva verket Àr intresserad av DVR..

EDIT: Media Markt ska tydligen ha DVR 6280 för 3490.

Redigerat av Straaand, 29 December 2007 - 13:08.

Postad 29 December 2007 - 17:17

frk gas
  • frk gas
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
Jag har problem att boxen stannar kvar i inspelningen om jag valt att spela in en serie, Den bara fortsÀtter att spela in och nÀr jag dragit ut kontakten och brytit hÀngningen sÄ Àr listan för inspelningstimern tom.

jag provade att vÀlja nej nÀr frÄgan om jag ville spela in serien kom upp , och dÄ funkade det bra.
NÄn fler med samma problem
Annica

Postad 29 December 2007 - 18:36

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0
Yes, jag har samma problem, men satte inte det i samband med Navigator förrÀn jag lÀste ditt inlÀgg.
VÀljer jag att INTE spela in hela serien sÄ syns programmet inte i inspelningslistan.
Om det ÀndÄ spelas in har jag inte kollat.

Det andra problemet jag har Àr att den inte gillar att man blÀddrar runt i EPG medan en timerinspelning pÄgÄr.
DÄ vill den lÄsa boxen.

I övrigt funkar boxen bra jÀmfört med förr nÀr den lÄste sig varenda dag...

Janne

Postad 30 December 2007 - 11:14

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Vi har försökt astt exportera en inspelning till USB, men, som oftast vill inte boxen kÀnnas vid USB minnet, och nÀr den gör det, sÄ tar det ofantlig lÄng tid att exportera en inspelning, nÀstan sÄ man kan tro att den kör med USB 1.1 fast det stÄr att den har USB 2.0, USB minnet Àr ocksÄ USB 2.0 sÄ det Àr inget fel pÄ det.

Dessutom som har hÄrddisken börjat lÄta mycke mer efter uppdateringen.

NÄn annan som har upplevd nÄt liknande?

Postad 30 December 2007 - 12:23

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0
Ja, disken jobbar mycket mer har jag mÀrkt.
Förut var boxen tyst, men nu hör man disken jobba mycket mer Ä det Àr irriterande !

Postad 30 December 2007 - 13:24

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0

Ja, disken jobbar mycket mer har jag mÀrkt.
Förut var boxen tyst, men nu hör man disken jobba mycket mer Ä det Àr irriterande !

InstÀmmer... Innan tyckte man att flÀkten var det enda som hördes, men nu hör man bara disken som jobbar...

Postad 30 December 2007 - 16:23

Goxx
  • Goxx
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
StÀmmer helt med min box ocksÄ, det lÄter mycket mer frÄn hÄrddisken nu.

Postad 02 January 2008 - 16:20

jimmy_r
  • jimmy_r
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Hej, jag tÀnkte smita in med en frÄga, eftersom det hÀr verkar vara en "gott&blandat"-trÄd:

Jag köpte nyligen en Sagem DVR-64160T. Den funkar fint, men vet nÄgon om det Àr möjligt att fÄ displayen pÄ boxen att visa klockan nÀr boxen Àr igÄng, istÀllet för vald kanalplats?

Uppenbarligen en bra produkt, nÀr det enda man har att fundera pÄ Àr sÄdana smÄsaker :)

Postad 02 January 2008 - 16:24

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
Jag har ocksÄ försökt, sen ringde jag helpdesken det Àr inte möjligt tyvÀrr! Men de sa att de tar all feedback som fÄs och vidarebefodrar till teknikerna. Kanske om vi har tur i nya generationsboxar eller mjukvaror.

Postad 02 January 2008 - 17:09

jimmy_r
  • jimmy_r
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
TrÄkigt... Tack för info, iallafall. Vi fÄr hoppas pÄ framtiden :)

Postad 03 January 2008 - 21:02

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon mer Àn jag som har problemet att boxen, i dett fall DVR 6280, inte fÄr igÄng timeshiftfunktionen samt bild-i-bildfunktionen? Fungerar endast om man startar om boxen, dvs bryter strömmen till den..

EDIT: 6280 menade jag...

Redigerat av Straaand, 04 January 2008 - 18:10.

Postad 04 January 2008 - 13:20

maranander
  • maranander
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0
En enkel frÄga frÄn en okunnig: Vad skiljer DVR och PVR?

Tack
Martin

Postad 04 January 2008 - 16:25

frav
  • frav
  • LĂ€rjunge

• 305 inlĂ€gg
  • 0

Tack
Martin

De som Àr mÀrkta PVR Àr de gamla mottgarna & de med mÀrkning DVR Àr de nya som slÀpptes under 2007.

Postad 04 January 2008 - 18:11

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0

Tack
Martin

De som Àr mÀrkta PVR Àr de gamla mottgarna & de med mÀrkning DVR Àr de nya som slÀpptes under 2007.

Och t.ex. sÄ sparar automatiskt DVR de 2 senaste timmarna man tittat pÄ en viss kanal medan PVR bara sparar en halvtimme.

Postad 06 January 2008 - 11:00

maranander
  • maranander
  • Wannabe

• 12 inlĂ€gg
  • 0

Tack
Martin

Och t.ex. sÄ sparar automatiskt DVR de 2 senaste timmarna man tittat pÄ en viss kanal medan PVR bara sparar en halvtimme.

OK tack,

Det verkar alltsÄ som Sagem kommit tillrÀtta med de flesta av buggarna med den senaste uppdateringen? I sÄ fall fÄr det nog bli en sÄn.

Postad 07 January 2008 - 10:56

rocky77
  • rocky77
  • AnvĂ€ndare

• 123 inlĂ€gg
  • 0
Morsan har precis köpt en DVR 64250T, problemet hon har Àr att timerinspelningar inte startar. DÄ hon dragit ut strömkabeln och boxen "rebootat" hoppar inspelningen plötsligt igÄng. Hon har inte skaffat navigator Àn, mÄste man det för att inspelningarna ska funka som dom ska med denna box? Hon hade föregÄngarn men med 40Gb hÄrddisk innan och den funkade utan problem, dÀrför valde hon att skaffa sagem igen, men nu kÀnns det som samsung hade varit ett bÀttre val (har den sjÀlv dock comhemversionen)... NÄn som har liknande problem? KÀnns ju nÀstan som ett mjukvarufel... Har gjort fabriksÄterstÀllning och allt möjligt utan förbÀttring...

Postad 07 January 2008 - 11:07

hofverberg
  • hofverberg
  • Wannabe

• 26 inlĂ€gg
  • 0
Jag har samma problem, och jag har Boxer Navigator sÄ det har inte med det att göra. Den senaste programvaran frÄn strax innan jul verkar inte helt problemfri, Àven om den funkar bra i jÀmförelse med den katastrofala versionen före det. Sedan i fredags har tre timerinspelningar inte startat för mig - i samtliga fallen har inspelningen tagits bort frÄn timerlistan nÀr tiden passerat, men ingenting har spelats in. De gÄnger jag upptÀckt det i tid, har inspelningarna startat nÀr man brutit strömmen.

Men det mÀrkliga Àr att det inte alls hÀnder alla gÄnger. Sedan i fredags har fem inspelningar fungerat problemfritt, sÄ det gÀller alltsÄ bara en del av alla timerinspelningar som inte startar. Konstigt nog har problemet varit mycket mer sÀllsynt tidigare - sedan programvaran kom nÄgra dagar innan jul och fram tills i torsdags Àr det bara tvÄ inspelningar som inte startat. Men de senaste tre dagarna har den alltsÄ börjat funka sÀmre Àn nÄgonsin, med knappt hÀlften av alla inspelningar som inte startar. FabriksÄterstÀllning har inte hjÀlpt, och jag har inte hittat nÄgot mönster vilka inspelningar som funkat och inte.

Jag hoppas verkligen att det kommer en ny mjukvara till boxen snart, som Àr mer pÄlitlig sÄ man kan lita pÄ att alla inspelningar funkar som de ska. Det Àr ju liksom inte sÀrskilt kul att man ska behöva dubbelinspela allting pÄ VHS eller DVD, utifall hÄrddiskinspelningarna inte startar...

Postad 07 January 2008 - 11:53

rocky77
  • rocky77
  • AnvĂ€ndare

• 123 inlĂ€gg
  • 0
Nu har ett problem till tillstött, nu fÄr hon inte in svt 1 o2. Har testat med tvÄ andra boxar pÄ samma antennkabel o dÀr finns kanalerna utan problem...

Postad 07 January 2008 - 15:02

Straaand
  • Straaand
  • Wannabe

• 22 inlĂ€gg
  • 0
Jag har oxÄ fÄtt nÄgon timerinspelning missad. Som sagt, det kÀndes som att den senaste firmwaren som kom efter den katastrofala versionen var lite av en nödlösning sÄ förhoppningsvis sÄ kommer det en riktigt stabil version snart.

Postad 07 January 2008 - 15:25

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0
Intressant....

Alla mina inspelningar har funkat klockrent.
Under helgen brukar jag knappa in alla program jag vill se under veckan (reser en del pga jobbet).
Det brukar bli 2 sidor i insp-listan.

Syns programmet i insp-listan, sÄ funkar det.
Ska tillÀgga att boxen Àr stÀngd under veckan (stand-by lÀge).

Nu har jag inte kollat mer vetenskapligt om det t.ex Àr sÄ att jag aldrig haft 2 insp igÄng samtidigt.

/Janne

Postad 08 January 2008 - 18:30

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0
Inte nÄgra missade inpelningar hÀr heller....

Men som jag skrivit tidigare i trÄden, sÄ har inte alla inspelningar hamnat i inspelningslistan.
Fast alla som hamnat dÀr har spelats in i alla fall.....

Postad 08 January 2008 - 19:26

Janne i Torhamn
  • Janne i Torhamn
  • Amatör

• 66 inlĂ€gg
  • 0
Jag har hÄllit ett öga pÄ mina inspelningar nu.

Det har varit TVÅ anledningar till att det gĂ„tt fel ibland:

1. NÀr jag markerat ett program för inspelning har jag rÄkat trycka 2ggr sÄ det avmarkerats igen.
DÀrför kollar jag alltid att det kommit med i timerlistan.
Finns det med dÀr sÄ har det funkat.

2. Boxen har "fastnat" i en inspelning ibland. Detta har hÀnt pÄ Discovery och omfattat program jag
bandat under natten eller tidig morgon.
NÀr jag tittar pÄ inspelningen sÄ Àr det en massa störningar och högljudda knÀppar.
DÄlig bild helt enkelt.
Oftast gÄr dock samma program pÄ dagtid sÄ numera undviker jag nattprogrammen pÄ Discovery.

/Janne

Postad 08 January 2008 - 22:24

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
VÄr box vÀljer tydligen slumpvis vilka program den vill spela in.
SjÀlv om programmen finns i inspelningslistan, sÄ behöver dom inte spelas in.

- Den verkar inte starta nÄn inspelning om man samtidig tittar pÄ en annan kanal.
- Det gÄr inte att timeshifta ett program om man har startat boxen medan den spelar in ett program, sjÀlv om inspelningen Àr fÀrdig. DÄ mÄste man stÀnga av och starta boxen pÄ nytt.

Postad 09 January 2008 - 10:34

larsern
  • larsern
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Har samma problem, dvs det kÀnns som det Àr slumpmÀssigt vilka program som spelas in. NÄgra gÄr att spela in, andra gÄr inte, har inte helt hittat mönsteret. DÀremot verkar det inte alls gÄ att spela in tvÄ program pÄ en gÄng, ett exempel var i fredags, skulle spela in tvÄ program klockan 20.00, inga av dessa spelades in, men det en lÄg kvar i inspelningslistan dagen efter, med tidpunkt angiven fredag 20.00. Och det stod att inspelning pÄgick, men det gjorde det inte.

Har ocksÄ lagt mÀrke till att hÄrddisken jobbar mycket mera nu Àn innan 17/12.

FÄr vÀl hoppas att Sagem fixar till det hela, annars finns det ju ingen anledning att behÄlla boxen

Postad 09 January 2008 - 12:54

rocky77
  • rocky77
  • AnvĂ€ndare

• 123 inlĂ€gg
  • 0
Var i kontakt med sagem sverige igÄr, dom bara suckade nÀr jag tog upp problemet med missade inspelningar. Jo dom visste om det dÄ dom blivit nerringda om det, dom dom jobbar för fullt med att fÄ ut en fungerande uppdatering, dock kunde dom inte svara pÄ nÀr den skulle komma. Varför vi inte fÄr in svt 1 o 2 kunde dom inte svara pÄ, först skyllde dom pÄ antennen, men nÀr jag sa att vi testat med andra boxar pÄ samma antennkabel och dÄ fÄr in kanalerna klockrent kunde dom inte svara pÄ...

Postad 09 January 2008 - 19:27

Dizdaz
  • Dizdaz
  • AnvĂ€ndare

• 132 inlĂ€gg
  • 0

Var i kontakt med sagem sverige igÄr, dom bara suckade nÀr jag tog upp problemet med missade inspelningar. Jo dom visste om det dÄ dom blivit nerringda om det, dom dom jobbar för fullt med att fÄ ut en fungerande uppdatering, dock kunde dom inte svara pÄ nÀr den skulle komma. Varför vi inte fÄr in svt 1 o 2 kunde dom inte svara pÄ, först skyllde dom pÄ antennen, men nÀr jag sa att vi testat med andra boxar pÄ samma antennkabel och dÄ fÄr in kanalerna klockrent kunde dom inte svara pÄ...

Konstigt att det inte drabbar alla.
Men Sagem verkar ju i alla fall jobba pÄ det, Àven om varje dag fram till ny uppdatering Àr en dag för mycket!
Synd pÄ en annars bra box.....

Postad 09 January 2008 - 23:36

johfrd
  • johfrd
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0

Är det inte bara den den automatiska kanalsökningen som spökar.
Du har fÄtt in en bÀttre sÀndare med de andra boxarna.
Den brukar vÀlja fel sÀndare. Den tar inte den bÀsta/starkaste den hittar för respektive mux utan den verkar vÀlja den sista sÀndaren den hittar i kanalsökningen sÄ man fÄr gÄ in manuellt och byta till rÀtt kanalnummer som man hittar i teracoms frekvenstabell (http://www.teracom.se/?page=5882).

Postad 10 January 2008 - 12:12

Urbo
  • Urbo
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
DVR boxarna har ju bara digitala ljudutgÄngar eller?
Jag har en DVR64160SL och den har tvÄ ljudutgÄngar, digital out koax och optisk.
Men i manualen sÄ stÄr det att man kan koppla förstÀrkaren till RCA-utgÄngen,
och pÄ Sagems hemsida sÄ stÄr det att den har analog ut...
Nu har tar jag ut ljudet frÄn 2:a scartutgÄngen, men den har ju fast ljudnivÄ sÄ man mÄste anvÀnda fjÀrren till förstÀrkaren för att Àndra volymen, det skulle vara enklare att endast anvÀnda boxerns.
Men en hemmabioförstÀrkare hade det ju inte varit nÄgot problem eftersom man dÄ har digatal in.

Postad 10 January 2008 - 20:14

johfrd
  • johfrd
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Ny bugg? Komponentval borta!

Jag gjorde min uppdatering till 0.7.7.b idag.
Efter jag hade ÄterstÀllt till fabriksinstÀllningarna sÄ gick jag in i verktygsmenyn för att stÀlla tv-scart-utgÄngen rÀtt men nu kan jag inte vÀlja komponent lÀngre utan bara RGB eller PAL!
Är det ingen annan av er som har uppgraderat som har samma problem?

Postad 10 January 2008 - 21:50

Nike1970
  • Nike1970
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0

Är det inte bara den den automatiska kanalsökningen som spökar.
Du har fÄtt in en bÀttre sÀndare med de andra boxarna.
Den brukar vÀlja fel sÀndare. Den tar inte den bÀsta/starkaste den hittar för respektive mux utan den verkar vÀlja den sista sÀndaren den hittar i kanalsökningen sÄ man fÄr gÄ in manuellt och byta till rÀtt kanalnummer som man hittar i teracoms frekvenstabell (http://www.teracom.se/?page=5882).

Jag har ocksÄ problem med SVT kanalerna.
Innan uppdateringen (nr2) var dessa de kanaler som fungerade bÀst Nu tar det en evighet (allt Àr relativt) innan man kan vÀxla till nÄgon av dessa samtidigt som bilden Àr kass. Alla andra kanaler fungerar perfekt.

Postad 10 January 2008 - 23:26

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
AngÄende Sagem och den nya mjukvaran 0.7.7B!

Fick denna information frÄn en kontakt som jag har pÄ Sagem angÄende alla problem som vi skriver om hÀr pÄ forumet.

Först av allt kring SVT kanalerna och TV 4 MUX 1 & MUX 2 sÄ hade Teracom problem med filen och sortering av kanalerna sÄ att dessa la sig inte pÄ ordinarie plats och hamnade efter kanal 90 och framÄt... Det Àr löst frÄn Teracom för ett tag sen. Folk som har problem med detta behöver bara göra en ny kanalsökning sÄ sorteras kanalerna rÀtt!

Sen angÄende problem med missade inspelningar sÄ Àr Sagem medvetna om detta men detta Àr inte ett problem ifrÄn boxen. Alla problemen kring inspelningar som försvinner eller inte avslutas ibland och leder till frysning mm. Detta Àr pga att den nya mjukvaran jobbar i realtid mot EPG-datan, blir program eller serier flyttade eller försenade sÄ justerar alltid boxen sig mot EPG-datan. Idag Àr inte den dataninformationen 100%ig och dÀrför slutar inte boxen inspelningar i rÀtt utsatt tid för den fÄr inte all information kring detta. Sagem har utvecklat en ny mjukvara med en liten fix. NÀr boxen inte fÄr denna information sÄ kommer boxen att gÄ över pÄ hederlig timer och ta informationen frÄn EPG tiderna som Àr utsatta istÀllet. UngefÀr, fungerar inte Plan A sÄ gÄr boxen över pÄ Plan B.

Det finns en lösning pÄ detta problem och det Àr att stÀlla om en instÀllning i boxen pÄ hur den ska jobba med EPG-datan antingen i Programmerings-lÀge eller hederligt Timer-lÀge som man alltid har haft förut. Detta rekommenderas ifrÄn Sagem tills den nya mjukvaran kommer med fixen dÄ boxen kommer att jobba i programmering-lÀget parallelt med timer-lÀget vid behov nÀr ej rÀtt datainformation finns tillgÀnglig.

Detta Àr proceduren:
1) Först av allt ska ni ha version 0.7.7B (senaste mjukvaran)
2) Sedan ska ni göra en fabriksÄterstÀllning
3) NÀr fabriksÄterstÀllningen Àr klar och kanalerna har sparats
4) GĂ„ in i Menyn
5) VÀlj AnvÀndarinstÀllningar
6) AnvÀndarinstÀllning
7) Ändra recording types frĂ„n Program --> Timer
8) BekrÀfta med OK

P.S:
Det som försvinner i EPG-lÀge Àr frÄgan om serie inspelning, sen Àr det upp till var och en och vÀlja vilket lÀge man vÀljer att köra tills den nya mjukvaran Àr ute. Komponent kommer ocksÄ tillbaka i bildinstÀllningar som frÄgats efter i denna trÄd. Han sa att den nya mjukvaran planeras att spelas ut i februari mÄnad nÄgon gÄng. Ligger inne pÄ test just nu!

Postad 10 January 2008 - 23:30

frk gas
  • frk gas
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker att det funkar rÀtt bra efter sista uppdateringen,allsÄ sen jag gick till timer lÀge och slutade med navigator
KAn banda 2 prog samtidigt som jag ser ett inspelat,
trÄkigt nog sÄ missar boxen slutet i bland
men i stort rÀtt nöjd.
<sen vill jag ge en JÄTTEELOGE till Digitaltvexperten Magnus som varit en klippa i dessa hĂ€ngningstider
Annica

Postad 11 January 2008 - 15:08

Jo C
  • Jo C
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Jag har heller inte möjlighet till vÀlja komponent. Och det skall vara möjligt att göra det.
Har bara alternativen PAL/RGB

/Johan

Postad 11 January 2008 - 22:12

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
VÄr box vÀgrar ibland att gÄ i Timeshift lÀge, dÄ mÄste vi stÀnga av och starta om boxen. Ofta i samma fall sÄ vÀgrar boxen att stÀnga av sig helt, och vi mÄste dra ur strömmen pÄ den. FruktansvÀrt irriterande.
Hoppas dom fixar detta i den nya programvaran ocksÄ.

Postad 12 January 2008 - 13:24

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Jag har fÄtt ett problem till med min DVR 64160.
Köpte box igÄr och fick in nya programvaran 0.7.7B, efter uppdateringen svarar maskinen dÄligt pÄ fjÀrrens signal.
Idag Äkte jag in och fick boxen utbytt till en ny, testade pÄ firmware 0.4.76b som lÄg i maskinen och fjÀrren fungerade klockrent.
Uppdaterade till 0.7.7B och samma problem igen med fjÀrren, fungerar lite nÀr den sjÀlv vill bara.

FjÀrren Àr kontrollerad och Àr ok.

NÄgon annan som upplever samma problem??

//Rog

Postad 12 January 2008 - 13:27

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Köpte box igÄr och fick in nya programvaran 0.7.7B, efter uppdateringen svarar maskinen dÄligt pÄ fjÀrrens signal.
Idag Äkte jag in och fick boxen utbytt till en ny, testade pÄ firmware 0.4.76b som lÄg i maskinen och fjÀrren fungerade klockrent.
Uppdaterade till 0.7.7B och samma problem igen med fjÀrren, fungerar lite nÀr den sjÀlv vill bara.

//Rog

Jag har Àven gjort ominstallation efter uppdateringen enl tips ovan. HjÀlpte inte heller.

//Rog

Postad 12 January 2008 - 13:28

smurf69
  • smurf69
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Jo.

Med uppdateringen till 0.7.7.b sÄ blev det dÄrlig respons frÄn fjÀrren. har pratat med supporten om detta, men dom tyckte att jag skulle byta batterier ;) men, det Àr nog troligen firmwaren som gör det.

Ring till supporten och klaga, sÀg dÄ ocksÄ att du var och bytte boxen, och att fjÀrren fungerade med den gamla programvaran, men inte efter uppdateringen. DÄ kan dom minnsann inte skylla pÄ dÄrliga batterier, nÀr boxen i prisip Àr ny.

Dessutom sÄ ser man pÄ displayen att den tar emot signalerna, men inget hÀnder. Det linkar jo till en liten lampa dÀr nÀr man trycker pÄ fjÀrren, men boxen reagerar inte. DÀremot, nÀr den först har insett att nÄgon har tryckt pÄ fjÀrren, sÄ utför den alla knapptryckningar som du har gort.

Postad 12 January 2008 - 13:32

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0
Smurf69. Jag kommer ringa supporten rÀkna med det.

Postad 12 January 2008 - 14:18

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

//Rog

Jag har samma problem, fast det har jag haft hela tiden, Àven med den gamla mjukvaran. Men det Àr precis samma problem, man ser att det blinkar till pÄ displayen men den svarar inte. Framförallt nÀr man ska starta boxen....

Postad 12 January 2008 - 22:35

mikaelwahlgren
  • mikaelwahlgren
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

//Rog

Jag har samma problem, fast det har jag haft hela tiden, Àven med den gamla mjukvaran. Men det Àr precis samma problem, man ser att det blinkar till pÄ displayen men den svarar inte. Framförallt nÀr man ska starta boxen....

Jag köpte en Sagem dvr-64160T idag och har samma problem med dÄlig respons, fÄn fjÀrren. I mitt fall sÄ blinkar "pricken" inte till allas utan man fÄr vÀnta nÄgra sekunder eller nÄgra minuter pÄ att man ska kunna göra nÄgot med fjÀrren. Efter att ha lÀst om de andra problemen som verkar finnas med dessa boxar sÄ kanske man skulle ha köpt nÄgot annat stÀllet...

Jag har ocksÄ uppgraderat den till den senaste mjukvaran, men tÀnkte aldrig pÄ hur fjÀrren reagerade innan uppgradering...

//Micke

Postad 14 January 2008 - 21:46

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Andra "buggar" som kom med den nya mjukvaran Àr bl a att nÀr man spelar upp en inspelning sÄ försvinner inte listen som kommer upp i överkant och visar var man Àr i inspelningen osv, om man inte trycker play en extra gÄng?

Dessutom sÄ finns inte möjligheten att radera alla inspelningar lÀngre? Eller finns det pÄ nÄt stÀlle som jag har missat?
Nu mÄste man istÀllet markera dom en och en och sedan ta radera. Lite smÄjobbigt nÀr man samlat pÄ sig 50 inspelningar som man vill slÀnga....

Postad 15 January 2008 - 12:51

localhost
  • localhost
  • Amatör

• 81 inlĂ€gg
  • 0
Tja, man kan ju i alla fall hoppas att Sagem bryr sig om att leverera ny mjukvara tills det fungerar nÄgot sÄnÀr... som Àgare av en knappt ett Är gammal Sagem ur PVR-serien Àr man ju rÀtt sÄ besviken pÄ att det Àr "Ajöss och tack för fisken" frÄn Sagem, nÀr det gÀller mjukvara.

Postad 15 January 2008 - 15:39

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
För att markera flera program att radera hÄll in den gröna knappen och den ger dig funktion att vÀlja dina 50 program för radering pÄ en gÄng!

Sen angÄende banner för uppspelning aÄ kÀnns det inte som hela vÀrlden tycker jag:-)

Postad 15 January 2008 - 17:35

Rog
  • Rog
  • Wannabe

• 18 inlĂ€gg
  • 0

Jo.

Med uppdateringen till 0.7.7.b sÄ blev det dÄrlig respons frÄn fjÀrren. har pratat med supporten om detta, men dom tyckte att jag skulle byta batterier :) men, det Àr nog troligen firmwaren som gör det.

Ring till supporten och klaga, sÀg dÄ ocksÄ att du var och bytte boxen, och att fjÀrren fungerade med den gamla programvaran, men inte efter uppdateringen. DÄ kan dom minnsann inte skylla pÄ dÄrliga batterier, nÀr boxen i prisip Àr ny.

Dessutom sÄ ser man pÄ displayen att den tar emot signalerna, men inget hÀnder. Det linkar jo till en liten lampa dÀr nÀr man trycker pÄ fjÀrren, men boxen reagerar inte. DÀremot, nÀr den först har insett att nÄgon har tryckt pÄ fjÀrren, sÄ utför den alla knapptryckningar som du har gort.

Nu har jag varit i kontakt med supporten pÄ Sagem.
Efter alla sedvanliga frÄgor om bytta batterier, signalstyrkor mm sÄ fick jag i alla fall fram att det skulle komma en ny uppdatering under januari. Dock hade de aldrig hört om problemet med fjÀrren tidigare.

Vi fÄr vÀl hÄlla tummarna att nÀsta uppdatering fixar till saker och ting.

//Rog

Postad 16 January 2008 - 21:44

Wizzman
  • Wizzman
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

För att markera flera program att radera hÄll in den gröna knappen och den ger dig funktion att vÀlja dina 50 program för radering pÄ en gÄng!

Sen angÄende banner för uppspelning aÄ kÀnns det inte som hela vÀrlden tycker jag:-)

Ingenting hÀnder nÀr jag hÄller in grön knapp :-( Förrutom att den markerar just den inspelningen jag stÄr vid - Precis som om jag trycker vanligt pÄ den gröna knappen. Hur funkar detta för er andra som uppdaterat?

Postad 17 January 2008 - 19:36

Unregistered5dba1c36
  • Unregistered5dba1c36
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Ny bugg? Komponentval borta!

Jag gjorde min uppdatering till 0.7.7.b idag.
Efter jag hade ÄterstÀllt till fabriksinstÀllningarna sÄ gick jag in i verktygsmenyn för att stÀlla tv-scart-utgÄngen rÀtt men nu kan jag inte vÀlja komponent lÀngre utan bara RGB eller PAL!
Är det ingen annan av er som har uppgraderat som har samma problem?

Hade samma problem sÄ jag ringde supporten och efter mycket "vÀnta lite" sÄ kom dom fram till att jag skulle skicka in den. Fick tillbaka den idag utan nÄgra förklaringar, och den fungerar Ànnu sÀmmre ingen komponent plus att klockan inte visas dÄ man slÄr av den, har inte provat att spela in nÄgot Àn, vÄgar knappt.
Man blir sÄ trött.

Postad 19 January 2008 - 16:38

haboso
  • haboso
  • AnvĂ€ndare

• 189 inlĂ€gg
  • 0
Gör denna procedur, efter detta har min box gÄtt perfekt!

Detta Àr proceduren:
1) Först av allt ska ni ha version 0.7.7B (senaste mjukvaran)
2) Sedan ska ni göra en fabriksÄterstÀllning
3) NÀr fabriksÄterstÀllningen Àr klar och kanalerna har sparats
4) GĂ„ in i Menyn
5) VÀlj AnvÀndarinstÀllningar
6) AnvÀndarinstÀllning
7) Ändra recording types frĂ„n Program --> Timer
8) BekrÀfta med OK

P.S:
Komponent kommer tillbaka i en ny mjukvaruversion!

Ingenting hÀnder nÀr jag hÄller in grön knapp :-( Förrutom att den markerar just den inspelningen jag stÄr vid - Precis som om jag trycker vanligt pÄ den gröna knappen. Hur funkar detta för er andra som uppdaterat?

NÀr du hÄller in den gröna knappen pÄ ett inspelat program sÄ ser du att det stÄr markera flera i bannern nertill i inspelningslistan, sedan hoppar du ner till det sista programmet av de 50st som du vill radera och alla kommer att vara markerade. Funkar för mig..

Postad 21 January 2008 - 10:21

johanssonputte
  • johanssonputte
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Jag har oxÄ en boxer av mÀrket DVR64160 och Àr jÀtte nöjd med alla funtioner Ä sÄ, men...

FjĂ€rrkontrollen Ă€r extremt kĂ€nslig?! Är detta ett vanligt fel lr Ă€r det kanske bara min fjĂ€rr? Jag har provat med nya batterier men det gjorde ingen skillnad.

Jag har gjort proceduren med fabriksÄterstÀllning som "haboso" skrev (tack föresten) detta hjÀlpte till en del men den Àr fortfarande bra seg Ä kÀnslig??'

Sen undrar jag Àven om det gÄr att fÄ ut filmerna som man har pÄ boxen?
Annars Àr jag grymt nöjd med boxen! Rekomenderas varmt om jag bara fÄr fart pÄ fjÀrren

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.