Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Topfield 5710 (svart med 250 GB och HDMI)

174 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Topfield TF5710PVRt HDMI 250GB (Digitalboxar) 1 7,93 (13) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 07 maj 2008 - 09:15

jisse
  • jisse
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Tyvärr har jag inget bra förslag.

Och vips så funkar den igen, utan att jag gjort något speciellt. Samma batterier i fjärren etc... Får se om det håller sig så här nu eller om det är något glapp någonstans.

Postad 06 juni 2008 - 16:45

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Min box har slutat svara på fjärrkontrollen idag! Ingen respons alls.

Ja, jag har kollat så att fjärren sänder.

Det verkar helt enkelt vara boxen som inte tar emot signalen. Någon annan som råkat ut för samma problem?

Hur testar du att fjärkontrollen sänder om Toppyn, som du skriver, inte reagerar överhuvudtaget? Min fjärr slutade fungera idag och inte heller min toppy händer något på så hur skall jag testa om fjärren sänder?

Postad 07 juni 2008 - 07:30

Unregistered345c2d61
  • Unregistered345c2d61
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Hur testar du att fjärkontrollen sänder om Toppyn, som du skriver, inte reagerar överhuvudtaget? Min fjärr slutade fungera idag och inte heller min toppy händer något på så hur skall jag testa om fjärren sänder?

Jag vet att det finns speciella "testare" som är en liten dosa med lysdiod på som blinkar om den tar emot en signal från en fjärr, vilken som helst.

Annars kanske du har en videokamera hemma... Med den kan du se de infraröda blinkningarna i framkant på fjärren. :D

Postad 07 juni 2008 - 14:01

kotten33
  • kotten33
  • Beroende

• 1 039 inlägg
  • 0
Finns det någon som har fått toppyweb att fungera?

Postad 10 juni 2008 - 08:39

jisse
  • jisse
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag vet att det finns speciella "testare" som är en liten dosa med lysdiod på som blinkar om den tar emot en signal från en fjärr, vilken som helst.

Annars kanske du har en videokamera hemma... Med den kan du se de infraröda blinkningarna i framkant på fjärren. :)

Det funkar med vilken digitalkamera som helst... Rikta fjärren mot kameran och kolla i displayen när du trycker på knapparna så syns blinkningarna i kameran.
P.S. Min box funkar fortfarande med fjärren nu, vet inte vad som hände när jag hade problemen.

Postad 21 juni 2008 - 15:25

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Tack för tipsen med digital-/vidokameran! Även min fjärr har nu börjat fungera igen men nu vet jag i alla fall hur jag skall testa fjärrkontroller om de krånglar.

Postad 17 september 2008 - 02:32

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Har fått skumma fel på min 5710 box. Den blandar ihop kanal informationen så att det som tex visas på 3:an står som info på 4:an och de som visas på 5:an (magnum förtillfället) står på discoverys kanal info. Vad är det som osakar detta problem och hur fixar man det ? Har mystuff men den visar även fel i toppyns egna EGP. Har inte gjort några firewire uppdateringar eftersom jag inte vet hur man gör och vilken man ska lägga in =)

Tacksam för svar

Postad 17 september 2008 - 14:06

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Prova att rycka sladden. Stänga av strömmen helt ett tag. Annars är det nog ide att göra en kanalsökning.

Har fått skumma fel på min 5710 box. Den blandar ihop kanal informationen så att det som tex visas på 3:an står som info på 4:an och de som visas på 5:an (magnum förtillfället) står på discoverys kanal info. Vad är det som osakar detta problem och hur fixar man det ? Har mystuff men den visar även fel i toppyns egna EGP. Har inte gjort några firewire uppdateringar eftersom jag inte vet hur man gör och vilken man ska lägga in =)

Tacksam för svar

Postad 17 september 2008 - 16:45

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Kanalsökning har jag gjort några gånger utan posetivt resultat. Får ta och prova det berömda sladd tricket.

Postad 01 oktober 2008 - 20:22

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem en sagem 64160T. Jag ville nog hellre ha en topfield men ekonomin avgjorde i slutändan... Är nu mycket missnöjd med bildkvaliteten som är betydligt sämre än min förra box (Dilog 550) som var ok men inget underverk.

Kan ngn kommentera topfieldens bildkvalitet, för sig själv eller jämfört med sagems? Många jättebra funktioner på sagem men vad är det värt om bilden suger... ser ut som om TV-rutan har ett tunnt lager vaselin på sig...

/A

Postad 02 oktober 2008 - 12:42

Blomman76
  • Blomman76
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Prova att rycka sladden. Stänga av strömmen helt ett tag. Annars är det nog ide att göra en kanalsökning.

boxen blev som ny efter det tipset =)

Postad 02 oktober 2008 - 12:51

andypandyswe
  • andypandyswe
  • Lärjunge

• 415 inlägg
  • 0
Jag skulle behöva lite argument inför sambon... Att Sagem -boxen skickas tillbaka är det nog nu inget snack om men jag behöver övertyga henne om att Topfielden är värd 1600:- mer än Dilog 555'an. Någon som testat båda och har någon kommentar?

Postad 08 november 2008 - 10:32

dvh
  • dvh
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag skulle behöva lite argument inför sambon... Att Sagem -boxen skickas tillbaka är det nog nu inget snack om men jag behöver övertyga henne om att Topfielden är värd 1600:- mer än Dilog 555'an. Någon som testat båda och har någon kommentar?

Hej har bytt från Sagem 250HD till TF5710PVRtHDMI och jag och Fruan är mycket nöjda
Vi hade stora problem med Sagem som vi fick utbytt 2ggr utan förbättring.
DVH

Postad 18 december 2008 - 23:14

Loffa
  • Loffa
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har sett att 5720 har fått ny firmware 3.28 så jag frågade topfield via mail om det skulle komma till 5710 och fick som svar en firmware som heter TF57xxPVRt_HDMI_8828.tfd. Jag har samtidigt sett att den nyaste firmware på topfield 5720 har samma system id 13436 som 5710 , ser lite märkligt ut

mvh peter

Postad 19 december 2008 - 09:53

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Fungerar den bra? Jag är intreserad att testa den.
Det kan vara så att 5710 och 5720 är samma box bara att namnet byttes när den danska återförsäljaren kjaerulff inte fick sälja Topfield mer.

Har sett att 5720 har fått ny firmware 3.28 så jag frågade topfield via mail om det skulle komma till 5710 och fick som svar en firmware som heter TF57xxPVRt_HDMI_8828.tfd. Jag har samtidigt sett att den nyaste firmware på topfield 5720 har samma system id 13436 som 5710 , ser lite märkligt ut

mvh peter

Postad 21 december 2008 - 20:30

Loffa
  • Loffa
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Provade att lägga in TF57xxPVRt_HDMI_8828.tfd. men då fungerade inte fjärrkontrollen.
Tog då 5720 firmwaren (TF5720PVRt HDMI firmware (13436) och den fungerar kanon och på köpet fick jag boxer navigator 1 vecka epg och serie funktioner till inspelningen :rolleyes:

Postad 18 februari 2009 - 21:41

viking39
  • viking39
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag har haft min Topfield nu i snart två månader och den har varit klockren. Men på de senare veckan har det börjat hända mysko saker trots att jag inte installerat om någon mjukvara eller lagt in några TAPs eller andra patchar, den är alltså "ren" från fabriken.

Någon enstaka inspelning har missats, trots att det varit veckovisa inspelningar. Jag har haft min box avstängd vid dessa tillfällen och misstänkte att det var kortet som inte "hittades" när den startade (bara en teori) och har därför ändrat till att alltid ha boxen på.

Jag har skapat en egen folder "FILM" där jag sparat filmer - igår var den helt tom. Ajaj...

Ibland kommer "Arkivet" fel och visar en nivå högre i filstrukturen, dvs mapparna "MP3", "Datafiler" och "Autostart" och jag måste starta om boxen för att den ska komma "rätt" igen.

Jag har ju varit helt förälskad i den här boxen men nu kännns det som om kärleken naggas i kanten när jag inte kan lita på att den spelar in och/eller behåller det jag spelat in på disk. Någon som har några liknande erfarenheter?

Topfield boxen är den sämsta skit som finns hade en dilog 550 innan den krånglade men det är bara förnamnet va denna gör
Nätdelen gick sönder efter 8 månader och den byttes på garantin mne det tog 5 veckor att byta den trots massor med påstörningar när jag fick tillbaka den började ljudet krånga o knäppa
har samlat alla fel o ska skicka in den igen
har skrivit så här:
Efter förra reparationen är ni bytte PSU= nätdel så började de knastra i ljudet och mottagaren svarar inte alltid så bra på fjärrkontrollen och den verkar lite segare. Kanske berodde de på att ni uppgraderade mjukvaran. Tänkte att (jag får väl leva med dom bristerna) eftersom jag var av med mottagaren fem veckor senast ni reparerade den. Men nu börjar de dyka upp dom mest konstiga fel på den

1. Knastrar i ljudet

2. Flera gånger har den tappat alla kanaler och jag får installera om alltihop på nytt.

3. Den tappade kanal 4 helt häromdagen det stod först sätt i kortet men det är ju ingen betalkanal efter en stund stod det ingen signal. Fick installera om mottagaren igen (kontrollerade med en annan mottagare där fanns kanalen och funkade perfekt)

4. Hade gjort en inspelning på 1 timme efter inspelningen står det inspelat 59 min 40 sek
började då titta på programmet
Men den stod fortfarande i Rec läge efter en stund stängdes inspelningen av inspelning var klar då den hade spelat in 1 tim o 13 min

5. Svt 1 och 2 kan förflytta sig till olika kanalplatser 804 och 805 eller 808 och 809
Dom som finns på kanalplats 1 och 2 har mycket sämre signalstyrka
Efter ett tag kan dom dock flytta sig dit det är ett rent **** när man ska spela in

6. Varje gång jag ska se på tv måste jag starta om mottagaren för att få någon bild över huvudtaget. Försökte aktivera funktionen återuppspelning så den spelar in hela tiden det som sänts men de hjälper inte

7. Mottagaren kan låsa sig helt när jag tittar på inspelade program eller på direktsändning
hände häromkvällen hände det tre gånger på en timme

Jag har formaterat om hårddisken och kört fabriksinställning på mottagaren
signalkvalite och signalstyrka visar nästan på fullt på alla kanaler
Har en rejäl antenn ganska ny, en klass A antennkabel 1 år gammal och antennförstärkare
Mer kan jag inte göra

Från jag köpte den i november 2007 tills den havererade under augusti 2008 hade den inga problem alls, med tanke på att den var en av dom dyraste på marknaden tycker jag kvaliteten är usel. Ordinarie pris var ju 6000 kr jag betalade 4000 kr med subvention för att jag tog ett abonnemang på boxer
Jag kräver att ni byter ut den mot en ny maskin jag borde få en 5720 med tanke på allt strul jag haft med den

Postad 20 februari 2009 - 08:16

Annaanna5
  • Annaanna5
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Oj vilket måndags exemplar. Jag har inte förlorat en enda film på 1,5 år. Inspelningar har dock stoppats ibland när man testat olika taps. Boxen låser sig med Mystuff 5.62C tex.
Hoppas du får en ny.

Postad 17 mars 2009 - 23:20

viking39
  • viking39
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Topfield boxen är den sämsta skit som finns hade en dilog 550 innan den krånglade men det är bara förnamnet va denna gör
Nätdelen gick sönder efter 8 månader och den byttes på garantin mne det tog 5 veckor att byta den trots massor med påstörningar när jag fick tillbaka den började ljudet krånga o knäppa
har samlat alla fel o ska skicka in den igen
har skrivit så här:
Efter förra reparationen är ni bytte PSU= nätdel så började de knastra i ljudet och mottagaren svarar inte alltid så bra på fjärrkontrollen och den verkar lite segare. Kanske berodde de på att ni uppgraderade mjukvaran. Tänkte att (jag får väl leva med dom bristerna) eftersom jag var av med mottagaren fem veckor senast ni reparerade den. Men nu börjar de dyka upp dom mest konstiga fel på den

1. Knastrar i ljudet

2. Flera gånger har den tappat alla kanaler och jag får installera om alltihop på nytt.

3. Den tappade kanal 4 helt häromdagen det stod först sätt i kortet men det är ju ingen betalkanal efter en stund stod det ingen signal. Fick installera om mottagaren igen (kontrollerade med en annan mottagare där fanns kanalen och funkade perfekt)

4. Hade gjort en inspelning på 1 timme efter inspelningen står det inspelat 59 min 40 sek
började då titta på programmet
Men den stod fortfarande i Rec läge efter en stund stängdes inspelningen av inspelning var klar då den hade spelat in 1 tim o 13 min

5. Svt 1 och 2 kan förflytta sig till olika kanalplatser 804 och 805 eller 808 och 809
Dom som finns på kanalplats 1 och 2 har mycket sämre signalstyrka
Efter ett tag kan dom dock flytta sig dit det är ett rent **** när man ska spela in

6. Varje gång jag ska se på tv måste jag starta om mottagaren för att få någon bild över huvudtaget. Försökte aktivera funktionen återuppspelning så den spelar in hela tiden det som sänts men de hjälper inte

7. Mottagaren kan låsa sig helt när jag tittar på inspelade program eller på direktsändning
hände häromkvällen hände det tre gånger på en timme

Jag har formaterat om hårddisken och kört fabriksinställning på mottagaren
signalkvalite och signalstyrka visar nästan på fullt på alla kanaler
Har en rejäl antenn ganska ny, en klass A antennkabel 1 år gammal och antennförstärkare
Mer kan jag inte göra

Från jag köpte den i november 2007 tills den havererade under augusti 2008 hade den inga problem alls, med tanke på att den var en av dom dyraste på marknaden tycker jag kvaliteten är usel. Ordinarie pris var ju 6000 kr jag betalade 4000 kr med subvention för att jag tog ett abonnemang på boxer
Jag kräver att ni byter ut den mot en ny maskin jag borde få en 5720 med tanke på allt strul jag haft med den

Följetången fortsätter
Fick en ny maskin
Började genast trassla
Sätt i kortet skriken den hela tiden
Var nere hos min handlare han bytte Ca Modul. Och då tänkte jag vad bra att den fungerar men säg den lyckan som varar :Testade spela in 2 program samtidigt mellan kl 20-21. kl21.20 hade den inte stängt av inspelningen och reagerar inte på fjärrkontrollen. Fick dra ur sladden in med den på verkstad igen
Den skulle va HELT NY enligt Kjerullf i Malmö Undrar nu om det är så urusel kvalitet på dessa boxar ?
E de mer än jag som har haft så mycket trassel ?

Postad 25 mars 2009 - 12:59

viking39
  • viking39
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Följetången fortsätter
Fick en ny maskin
Började genast trassla
Sätt i kortet skriken den hela tiden
Var nere hos min handlare han bytte Ca Modul. Och då tänkte jag vad bra att den fungerar men säg den lyckan som varar :Testade spela in 2 program samtidigt mellan kl 20-21. kl21.20 hade den inte stängt av inspelningen och reagerar inte på fjärrkontrollen. Fick dra ur sladden in med den på verkstad igen
Den skulle va HELT NY enligt Kjerullf i Malmö Undrar nu om det är så urusel kvalitet på dessa boxar ?
E de mer än jag som har haft så mycket trassel ?

Dagens nyheter
Skulle få en Maximum T-8000 CX-CI 320GB isället för dessaa krånglande Topfiled
Kjeullf i Malmö lovade skicka en till min handlare
det var förra Onsdagen den skulle skickas från Danmark det var en vecka sedan den är inte ivägskickad ännu
detta måste va världens sämsta företag har försökt kontakta Kjerullf i Danmark men dom har väl som policy och skita i och svara på Mail :P

Redigerat av viking39, 25 mars 2009 - 13:35.

Postad 17 september 2009 - 16:34

Johan Lindroos
  • Johan Lindroos
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Finns det någon som kan verifiera vilka upplösningar som kan användas för component-video ut på 5720 (5700, 5710)?

Finns exempelvis 576p?

Övriga upplösningar? (proggressive/interlaced)

Alltså inte vad som kan skickas ut på HDMI-kontakten!

Anledningen är att jag har en hd-tv som endast tar componentvideo (ingen hdmi, och ingen vanlig compositveideo eller "SCART-RGB" heller).

Postad 18 september 2009 - 14:12

Johan Lindroos
  • Johan Lindroos
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Eller alternativt, finns det någon som vet om det går att köra componentvideo ut med 576p, 720p, 1080i/p med hårddiskboxar av andra fabrikat?

Postad 25 februari 2011 - 01:47

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Oj, snacka om att den här tråden har somnat in, inte en kommentar under hela 2010. Jag tänkte bara uppdatera min Topfields status och det är att jag haft min i 3,5 år nu och använt den väldigt flitigt. Den har aldrig krånglat och är den absolut bästa box jag haft.

Ofta när jag spelat in bra filmer/serier för jag över dem till datorn. Omvandlar dem sedan med programmet "VideoReDo TVSuite" till .mpeg så att man kan dela med sig till vänner som kanske vill kunna se via sin dvd eller på datorn. Visst inspelat material omvandlar jag sedan till .avi med "Media Converter Master" och slutligen till .mkv med "Div X Plus Converter" för att filerna skall bli så små som möjligt men bibehålla maximalt bra bildkvalite. Alla tre programmen har jag fått tag på gratis via en omtalad site som jag nog inte behöver nämna vid namn (P*r*t* B**).

Blir det aktuellt att köpa en ny box blir det defenitivt en Topfield om det alternativet fortfarande finns kvar. Skulle det märket försvinna är åtminstone ett krav på min kommande box att den har möjlighet att föra över inspelat material till datorn.

Redigerat av Pentax K, 25 februari 2011 - 01:49.

Postad 30 juni 2011 - 21:21

knoppixz
  • knoppixz
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hallå,

nån som vet om kan kan köra fw för 5720 i 5710:an? 5720 har ju nyare fw, medan den helt stannat av för 5710.

kn

Postad 02 november 2013 - 07:46

Pentax K
  • Pentax K
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Efter sex år och en månad har nu även min Toppy gett upp. Den var ett av mina bästa köp och kommer att vara saknad men nu blir det en Smart TV istället.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.