Tyvärr har jag inget bra förslag.
Och vips så funkar den igen, utan att jag gjort något speciellt. Samma batterier i fjärren etc... Får se om det håller sig så här nu eller om det är något glapp någonstans.
Topfield 5710 (svart med 250 GB och HDMI)
Startad av
erli
, jul 13 2007 10:53
174 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 07 maj 2008 - 09:15
Och vips så funkar den igen, utan att jag gjort något speciellt. Samma batterier i fjärren etc... Får se om det håller sig så här nu eller om det är något glapp någonstans. Postad 06 juni 2008 - 16:45 Hur testar du att fjärkontrollen sänder om Toppyn, som du skriver, inte reagerar överhuvudtaget? Min fjärr slutade fungera idag och inte heller min toppy händer något på så hur skall jag testa om fjärren sänder? Postad 07 juni 2008 - 07:30 Jag vet att det finns speciella "testare" som är en liten dosa med lysdiod på som blinkar om den tar emot en signal från en fjärr, vilken som helst. Annars kanske du har en videokamera hemma... Med den kan du se de infraröda blinkningarna i framkant på fjärren. ![]() Postad 10 juni 2008 - 08:39
Det funkar med vilken digitalkamera som helst... Rikta fjärren mot kameran och kolla i displayen när du trycker på knapparna så syns blinkningarna i kameran. P.S. Min box funkar fortfarande med fjärren nu, vet inte vad som hände när jag hade problemen. Postad 21 juni 2008 - 15:25 Postad 17 september 2008 - 02:32 Tacksam för svar Postad 17 september 2008 - 14:06
Postad 17 september 2008 - 16:45 Postad 01 oktober 2008 - 20:22 Kan ngn kommentera topfieldens bildkvalitet, för sig själv eller jämfört med sagems? Många jättebra funktioner på sagem men vad är det värt om bilden suger... ser ut som om TV-rutan har ett tunnt lager vaselin på sig... /A Postad 02 oktober 2008 - 12:42
boxen blev som ny efter det tipset =) Postad 02 oktober 2008 - 12:51 Postad 08 november 2008 - 10:32
Hej har bytt från Sagem 250HD till TF5710PVRtHDMI och jag och Fruan är mycket nöjda Vi hade stora problem med Sagem som vi fick utbytt 2ggr utan förbättring. DVH Postad 18 december 2008 - 23:14 mvh peter Postad 19 december 2008 - 09:53 Det kan vara så att 5710 och 5720 är samma box bara att namnet byttes när den danska återförsäljaren kjaerulff inte fick sälja Topfield mer.
Postad 21 december 2008 - 20:30 Tog då 5720 firmwaren (TF5720PVRt HDMI firmware (13436) och den fungerar kanon och på köpet fick jag boxer navigator 1 vecka epg och serie funktioner till inspelningen ![]() Postad 18 februari 2009 - 21:41 Topfield boxen är den sämsta skit som finns hade en dilog 550 innan den krånglade men det är bara förnamnet va denna gör Nätdelen gick sönder efter 8 månader och den byttes på garantin mne det tog 5 veckor att byta den trots massor med påstörningar när jag fick tillbaka den började ljudet krånga o knäppa har samlat alla fel o ska skicka in den igen har skrivit så här: Efter förra reparationen är ni bytte PSU= nätdel så började de knastra i ljudet och mottagaren svarar inte alltid så bra på fjärrkontrollen och den verkar lite segare. Kanske berodde de på att ni uppgraderade mjukvaran. Tänkte att (jag får väl leva med dom bristerna) eftersom jag var av med mottagaren fem veckor senast ni reparerade den. Men nu börjar de dyka upp dom mest konstiga fel på den 1. Knastrar i ljudet 2. Flera gånger har den tappat alla kanaler och jag får installera om alltihop på nytt. 3. Den tappade kanal 4 helt häromdagen det stod först sätt i kortet men det är ju ingen betalkanal efter en stund stod det ingen signal. Fick installera om mottagaren igen (kontrollerade med en annan mottagare där fanns kanalen och funkade perfekt) 4. Hade gjort en inspelning på 1 timme efter inspelningen står det inspelat 59 min 40 sek började då titta på programmet Men den stod fortfarande i Rec läge efter en stund stängdes inspelningen av inspelning var klar då den hade spelat in 1 tim o 13 min 5. Svt 1 och 2 kan förflytta sig till olika kanalplatser 804 och 805 eller 808 och 809 Dom som finns på kanalplats 1 och 2 har mycket sämre signalstyrka Efter ett tag kan dom dock flytta sig dit det är ett rent **** när man ska spela in 6. Varje gång jag ska se på tv måste jag starta om mottagaren för att få någon bild över huvudtaget. Försökte aktivera funktionen återuppspelning så den spelar in hela tiden det som sänts men de hjälper inte 7. Mottagaren kan låsa sig helt när jag tittar på inspelade program eller på direktsändning hände häromkvällen hände det tre gånger på en timme Jag har formaterat om hårddisken och kört fabriksinställning på mottagaren signalkvalite och signalstyrka visar nästan på fullt på alla kanaler Har en rejäl antenn ganska ny, en klass A antennkabel 1 år gammal och antennförstärkare Mer kan jag inte göra Från jag köpte den i november 2007 tills den havererade under augusti 2008 hade den inga problem alls, med tanke på att den var en av dom dyraste på marknaden tycker jag kvaliteten är usel. Ordinarie pris var ju 6000 kr jag betalade 4000 kr med subvention för att jag tog ett abonnemang på boxer Jag kräver att ni byter ut den mot en ny maskin jag borde få en 5720 med tanke på allt strul jag haft med den Postad 20 februari 2009 - 08:16 Hoppas du får en ny. Postad 17 mars 2009 - 23:20
Följetången fortsätter Fick en ny maskin Började genast trassla Sätt i kortet skriken den hela tiden Var nere hos min handlare han bytte Ca Modul. Och då tänkte jag vad bra att den fungerar men säg den lyckan som varar :Testade spela in 2 program samtidigt mellan kl 20-21. kl21.20 hade den inte stängt av inspelningen och reagerar inte på fjärrkontrollen. Fick dra ur sladden in med den på verkstad igen Den skulle va HELT NY enligt Kjerullf i Malmö Undrar nu om det är så urusel kvalitet på dessa boxar ? E de mer än jag som har haft så mycket trassel ? Postad 25 mars 2009 - 12:59
Dagens nyheter Skulle få en Maximum T-8000 CX-CI 320GB isället för dessaa krånglande Topfiled Kjeullf i Malmö lovade skicka en till min handlare det var förra Onsdagen den skulle skickas från Danmark det var en vecka sedan den är inte ivägskickad ännu detta måste va världens sämsta företag har försökt kontakta Kjerullf i Danmark men dom har väl som policy och skita i och svara på Mail ![]() Redigerat av viking39, 25 mars 2009 - 13:35. Postad 17 september 2009 - 16:34 Finns exempelvis 576p? Övriga upplösningar? (proggressive/interlaced) Alltså inte vad som kan skickas ut på HDMI-kontakten! Anledningen är att jag har en hd-tv som endast tar componentvideo (ingen hdmi, och ingen vanlig compositveideo eller "SCART-RGB" heller). Postad 18 september 2009 - 14:12 Postad 25 februari 2011 - 01:47 Ofta när jag spelat in bra filmer/serier för jag över dem till datorn. Omvandlar dem sedan med programmet "VideoReDo TVSuite" till .mpeg så att man kan dela med sig till vänner som kanske vill kunna se via sin dvd eller på datorn. Visst inspelat material omvandlar jag sedan till .avi med "Media Converter Master" och slutligen till .mkv med "Div X Plus Converter" för att filerna skall bli så små som möjligt men bibehålla maximalt bra bildkvalite. Alla tre programmen har jag fått tag på gratis via en omtalad site som jag nog inte behöver nämna vid namn (P*r*t* B**). Blir det aktuellt att köpa en ny box blir det defenitivt en Topfield om det alternativet fortfarande finns kvar. Skulle det märket försvinna är åtminstone ett krav på min kommande box att den har möjlighet att föra över inspelat material till datorn. Redigerat av Pentax K, 25 februari 2011 - 01:49. Postad 30 juni 2011 - 21:21 nån som vet om kan kan köra fw för 5720 i 5710:an? 5720 har ju nyare fw, medan den helt stannat av för 5710. kn Postad 02 november 2013 - 07:46 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |