Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Andersson Y470

184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Andersson Y470 FHD (TV) 0 7.5 (1) Inga priser
Andersson Y425 FHD (TV) 0 7 (2) Inga priser
Andersson Y470 FHD Digital (TV) 0 8.333332 (2) Inga priser
Andersson Y425 FHD Digital (TV) 0 6.5 (1) Inga priser
Andersson Y375 FHD Digital (TV) 0 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 20 December 2007 - 14:20

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Pixelpolicy-dokumentet finns i tråden. Vill man veta mer om TVn så ringer man support.
Jag har skrivit allt jag fått veta.
Kommer lägga ut kompletterande info från slusken här med, OK slusken?.
Slusken hur blir det med utlovade bilder?, lägg även ut bilder som försvunnit vid nya mhb.

Har Y470 problem med svartning?, inte kul. Tur jag bestämt mig för en kommande sorts sony 52x/w3000.
Och jag nu fått sony 32D3000. DVB-C med sony-kvalle är bara bäst. Betalar gärna multum för att få det bästa prisvärt,
TV är ju viktigt med tanke på hur den används. Blir problem med 52" men det är bara då man får sann hembio-känsla.

Redigerat av toler, 20 December 2007 - 14:21.

Postad 20 December 2007 - 16:34

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Pixelpolicy-dokumentet finns i tråden. Vill man veta mer om TVn så ringer man support.
Jag har skrivit allt jag fått veta.
Kommer lägga ut kompletterande info från slusken här med, OK slusken?.
Slusken hur blir det med utlovade bilder?, lägg även ut bilder som försvunnit vid nya mhb.

Har Y470 problem med svartning?, inte kul. Tur jag bestämt mig för en kommande sorts sony 52x/w3000.
Och jag nu fått sony 32D3000. DVB-C med sony-kvalle är bara bäst. Betalar gärna multum för att få det bästa prisvärt,
TV är ju viktigt med tanke på hur den används. Blir problem med 52" men det är bara då man får sann hembio-känsla.

Jo det är bara ta det jag skrivit det gör inget.
Ska kolla om jag har alla bilder kvar som jag tog på tvn, annars får jag ta nya bara.
Vad innebär svartning och vad beror det på? Är det att hela bilden blir mörkare om man visar mycket svart fast det igentligen bara är den svarta ytan som ska bli mörk?

Postad 20 December 2007 - 17:29

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Svartning är min term på alla "över-svarta"-problem.
Från att detaljer krossas i svart till att skärmen blir svart i några sekunder...Detta problem har vissa sharp XD1.
Men att datorskärmen blir svartare av mer svart - har jag ej läst om (Dator-köret är inte min grej).
Kan bero på datorn kanske? Annars är det nog en stor svaghet i Y-serien.

Lustigt att jag engagerat mig i Y470 (Vestel) men landar på en kommande dyr Sony.
(Y470 har varit en bra utgångspunkt - på pappret).
Fast då gällde det sommarstället och jag köpte ju en trasig XD1 istället.
Till sommarstället kan jag ha max 42" med tanke på hur det är byggt (om man inte väggfäster - vilket vore lämpligt).
Men det är fler saker att ta hänsyn till på landet så nu blir det inget - det är hemma jag bor ensam (med Private är jag inte helt ensam). Att köpa "billigt" så skulle jag satsa på Tosh z3030, men finns annat intressant strax under oxå: Y420, XL2, D3000, D2800, P3000, R86, D9632. Detta är alltså "enkel-TVn". Tänk på att med avståndet så minskar bildfelen! (Har själv jämfört mina 32", på 2m knappt nån skillnad --- på 1m avgörande skillnad).

När jag lagt ut den sista infon om Y470 så finns knappt mer att säga- denna tråd är då trög.
Det blir vad läsaren gör det till.

Redigerat av toler, 20 December 2007 - 17:36.

Postad 26 December 2007 - 00:32

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Toler kolla ditt pm och se vad du tror om detta.
Har nämligen fått ###### dryga vita hörn på min Andersson som förstör jävligt mycket när man ser på film.
Måste veta om detta går att skicka tillbaka eller om man måste leva med skiten...

Bifogad fil(er)

Postad 26 December 2007 - 02:00

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

Du, har märkt ett javla irriterande fel på min Andersson nu.
När jag kollar på en film som har letterbox eller vad det heter, alltså är svart uppe och nere - så lyser det ljust från alla 4 hörn på tvn. Har inte märkt av det förut utan verkar ha kommit nu....
Kan man framkalla sånt på nått sätt? Har mina högtalare 20-30 cm från tvn och stärkare precis under den... kan detta ha nått att göra med detta?
Vad tror du är det nått man kan reklamera den för? Skickade mail till NetOnNet om detta men fick bara nått kryptiskt svar tillbaka...

Panelen har börjat uppvisa hörn-blödning. Ett vanligt fel, har pyttelite själv i ett hörn på min LG.
Dina ficklampor är starkare därnere. I högra uppe ser det minst ut.

Problemet kan uppstå efter en tid och kan knappast lagas. Det är fråga om ljus-läckage. Hur det uppstått kan jag inte veta. Pröva att lossa/skruva åt skruvarna i hörnen baktill på TVn; är det enda du kan göra. Då ändras trycket mot bakljuset.

Du kan försöka reklamera men det blir svårt eftersom det är sån billig TV efter öppet köp tiden, och du har inte foton hur den var innan heller (gick trögt där va).
Jag tycker absolut du ska göra allt för att reklamera TVn. Den kommer tas in på service - men om den inte lagas så kan du knappast vinna ett ärende i ARN. Felet är nämligen inte så stort - beaktat omständigheterna. Men gör allt du kan! Jättesynd du fått detta, det är antagligen otur. Se denna tråd om liknande problem.

Mr Tool mot Mr Plasma

Redigerat av toler, 26 December 2007 - 02:02.

Postad 26 December 2007 - 02:34

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Du, har märkt ett javla irriterande fel på min Andersson nu.
När jag kollar på en film som har letterbox eller vad det heter, alltså är svart uppe och nere - så lyser det ljust från alla 4 hörn på tvn. Har inte märkt av det förut utan verkar ha kommit nu....
Kan man framkalla sånt på nått sätt? Har mina högtalare 20-30 cm från tvn och stärkare precis under den... kan detta ha nått att göra med detta?
Vad tror du är det nått man kan reklamera den för? Skickade mail till NetOnNet om detta men fick bara nått kryptiskt svar tillbaka...

Panelen har börjat uppvisa hörn-blödning. Ett vanligt fel, har pyttelite själv i ett hörn på min LG.
Dina ficklampor är starkare därnere. I högra uppe ser det minst ut.

Problemet kan uppstå efter en tid och kan knappast lagas. Det är fråga om ljus-läckage. Hur det uppstått kan jag inte veta. Pröva att lossa/skruva åt skruvarna i hörnen baktill på TVn; är det enda du kan göra. Då ändras trycket mot bakljuset.

Du kan försöka reklamera men det blir svårt eftersom det är sån billig TV efter öppet köp tiden, och du har inte foton hur den var innan heller (gick trögt där va).
Jag tycker absolut du ska göra allt för att reklamera TVn. Den kommer tas in på service - men om den inte lagas så kan du knappast vinna ett ärende i ARN. Felet är nämligen inte så stort - beaktat omständigheterna. Men gör allt du kan! Jättesynd du fått detta, det är antagligen otur. Se denna tråd om liknande problem.

Mr Tool mot Mr Plasma

Jag var in i menyn och ställde om lite satt på dynamiskt istället för cinema sen sänkte jag ljuset på tvn och fick bort det mesta av ljuset i hörnen. Nu är det inte alls lika irriterande utan nu funkar den som den gjorde tidigare. Vet dock inte varför problemet bara kom sådär...

Jo går trögt med korten men jag dunkar in några nu :)

Bifogad fil(er)

Postad 31 December 2007 - 20:31

Defcondude
  • Defcondude
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hejsan

Har ny köpt en Andersson Y425 FHD Digital

Har kommit över ett väldigt skumt "fel", när tv:n visar en bild som till stor del innehåller mycket svart så slår tv:n av bilden och visar hela skärmen svart. Exempel efter texter i filmer etc. När bilden blir "mer ljus" startar skärmen och allt är ok.

Vad är detta, inställnings fel eller reklamations underlag?

/Daniel

Jag har haft samma problem med min 42:a, den blev svart vid förtexter och sluttexter samt när jag skulle stänga av min PS3. Det spelade ingen roll vilken kontakt jag valde hdmi eller scart, det var j*vligt irriterande.
Men efter att tv:n var inne på service/reklamation så fungerar den utan problem.
Så mitt råd är att du slänger in tv:n till Netonnet så att de får fixa felet.

//Hans

Postad 05 January 2008 - 16:04

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag har pratat med NetOnNet och dom 2 jag pratat med har verkligen ingen koll på nått.
Så ska ringa till någon butik i morgon och höra vad dom säger om detta...

Pratat med service stället och domv et inte heller om det kommer att gå på nån garanti...

Här är ett nytt kort på tvn, vad tycker ni? Är fruktanssvärt irriterande iaf!

Bifogad fil(er)

Postad 06 January 2008 - 04:01

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

Du tror du att dom lysande hörnen kan ha nått att göra med högtalare som står 20-30cm från tvn eller en lite stärkare som sitter under tvn? Tycker det verkar skumt att det bara ska yttra sig på hörnen om det nu så vore fallet

Lysande hörn "ficklampor" är BARA ett fysiskt fel i skärmen som läcker ljus, vilket i ditt fall skett efter att skärmen körts in och det genom materialets anpassning har uppstått läcka från hörnet, inte genom skärmen.

Detta måste du försöka reklamera, även hos ARN. Din fördel är att alla 4 hörnen har rejäla ficklampor, detta är för fel! Och felet har förvärrats däruppe - så skärmen förfaller snabbt.

Se till att Netonnet ger dig ny skärm eller att du kan köpa annat istället (W2000 kostar 3000kr mer - men har ofta clouding). Beklagar att detta skett, om det vore ett vanligt fel så skulle väl någon mer skrivit om det. Men det finns ju andra som lider av att skärmen svartnar och du hade själv mörker-problem i PCläge - är det fel eller har du nån svartnivåsänkning inkopplad som ska ge bra svärta (men inte när du kör PC).
Är det dålig kvalle på Y4?

Tack för fotot på kontakterna, det var fint. Lägg gärna in alla foton du har eller ta fler. Ja jag kommer inte köpa andersson eftersom jag vill ha kabelTVtuner så det får bli sony, nog en 40D3000 med (har 32). Den lämpliga TVn finns inte för mig ännu, men XL2/Z3030 ger nog mest för pengarna.

Redigerat av toler, 06 January 2008 - 04:22.

Postad 06 January 2008 - 09:41

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Du tror du att dom lysande hörnen kan ha nått att göra med högtalare som står 20-30cm från tvn eller en lite stärkare som sitter under tvn? Tycker det verkar skumt att det bara ska yttra sig på hörnen om det nu så vore fallet

Lysande hörn "ficklampor" är BARA ett fysiskt fel i skärmen som läcker ljus, vilket i ditt fall skett efter att skärmen körts in och det genom materialets anpassning har uppstått läcka från hörnet, inte genom skärmen.

Detta måste du försöka reklamera, även hos ARN. Din fördel är att alla 4 hörnen har rejäla ficklampor, detta är för fel! Och felet har förvärrats däruppe - så skärmen förfaller snabbt.

Se till att Netonnet ger dig ny skärm eller att du kan köpa annat istället (W2000 kostar 3000kr mer - men har ofta clouding). Beklagar att detta skett, om det vore ett vanligt fel så skulle väl någon mer skrivit om det. Men det finns ju andra som lider av att skärmen svartnar och du hade själv mörker-problem i PCläge - är det fel eller har du nån svartnivåsänkning inkopplad som ska ge bra svärta (men inte när du kör PC).
Är det dålig kvalle på Y4?

Tack för fotot på kontakterna, det var fint. Lägg gärna in alla foton du har eller ta fler. Ja jag kommer inte köpa andersson eftersom jag vill ha kabelTVtuner så det får bli sony, nog en 40D3000 med (har 32). Den lämpliga TVn finns inte för mig ännu, men XL2/Z3030 ger nog mest för pengarna.

Kanon tack för svaret!
Jag ska ta och ringa upp till NetOnNet idag, alltså till en butik och få prata med någon återförsäljare och inte nån liten tjej på någon support avdelning som inte har minsta aning vad hon pratar om :)
Jo det har blivit värre och ibland tycker jag att det är värre än andra gånger. Bäst ser man det om man ställer in så man kollar på filmen i 4:3 så man får stora svart fält på sidan, då syns det väl. Kankse inte är rätt att sitta och försöka hitta på felen men vill ju gärna att dom på servicestället också skall se problemet som är!

Jo svartningar har jag också börja märkt och nu för någon dag sen när jag låg och kollade på Band Of Brothers märkte jag nå mycket skumt. Bilden pendlade mellan grådassigt och svart under vissa scener.
Det var ganska mörkt på bilden och skuggorna var typ gråa och sen helt plöttsligt vart hela bilden jätte mycke svartare för att när bilden blev lite ljusare hoppa upp ett helt gäng steg i bakgrunsbelyningen och bli dassig igen! Svin jobbigt att kolla på film när den hoppar så.

Ja jag ska höra med NetOnNet om man får ta och byta tv... Funderar på att köpa en vanlig icke FullHD och få en tv med bättre kontrast.
Har du nå bra tips på en bra 46"-47" för runt 16000kr som har bra svärta och bra prestanda?

Postad 06 January 2008 - 10:18

dymek
  • dymek
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har också en Y470 HD sedan några månader och är generellt sett mycket nöjd med den, men jag har även ljus som kommer in i hörnen, men det är (än så länge) inte speciellt mycket, dvs inget som jag noterat när jag tittat på TV/film eller spelat Xbox. Jag har endast sett det då skärmen är helt svart, dvs innan jag start mitt Xbox eller kopplat över till datorn. Jag har en kompis som har samma TV och han har noterat samma problem med ljus i hörnen, men även han har bara mindre ljus i hörnen.

Jag har inga planer på att byta TV då jag är nöjd med bilden då jag tittar på film, spelar Xbox eller använder datorn, man får hoppas att ljuset inte blir värre med tiden.

Postad 06 January 2008 - 12:20

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag har också en Y470 HD sedan några månader och är generellt sett mycket nöjd med den, men jag har även ljus som kommer in i hörnen, men det är (än så länge) inte speciellt mycket, dvs inget som jag noterat när jag tittat på TV/film eller spelat Xbox. Jag har endast sett det då skärmen är helt svart, dvs innan jag start mitt Xbox eller kopplat över till datorn. Jag har en kompis som har samma TV och han har noterat samma problem med ljus i hörnen, men även han har bara mindre ljus i hörnen.

Jag har inga planer på att byta TV då jag är nöjd med bilden då jag tittar på film, spelar Xbox eller använder datorn, man får hoppas att ljuset inte blir värre med tiden.

Jo det är ju det jag är också väldigt nöjd med tvn och bilden den levererar förutom att jag knappt klarar av att kolla på film som har svarta remsor nere och uppe då det lyser som bara fan.
Ska försöka ta kontakt med någon som är lite mera kunnig på NetOnNet i morgon och fråga hur dom ställer sig till detta och inte nån på någon support som aldrig sett en likadan tv i fråga.

Någon som vet hur ARN ställer sig i sådana här frågor? Kanske Toler vet, menar du verkar ju kunna allt :)
Här kommer ett kort på simpsons från i morse och från family guy just nu...
Simsons är lite suddigt men svårt att ta stadigt klockan 7 på morgonen B)

Bifogad fil(er)

Postad 07 January 2008 - 01:21

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Postad bild de va då väldans vad det kommer fel nurå. 47" är ju stort och en sån skärm är ju mer utsatt för fel, med mer kanter & yta & tyngd, TVn kräver mer processing och drar mer ström och blir mer varm.

Nu har en medlem skrivit den och kompis har samma problem fast mindre, och de står ut. Du skriver du har problem med Band of Brothers med där backlight dippar vid mörka scener och sedan åker upp så det blir daskigt. Du har oxå förmörkelse på PCskrivbordet när du har mycket svart. Detta tyder på att den dynamiska backlighten ballat ur, och dina hörn börjat lysa - detta skett efter du tog ner TVn för att renovera och då har du använt TVnmindre, den har oxå stått i annan position än på väggen och kan därmed kommit i obalans, TVn är ju byggd på billigaste sätt. Den är plastig och när du stänger av TVn så knäpper plasten och det är plasten som svalnar och formar sig så det uppstått en ljusglipa.

Du måste fått ett dåligt ex - detta är klara fel som ska ge reklamering. Det står inte i manualen om dessa fel.
ARN har gett en Pio-plasma-köpare rätt för han fick inbränningar och säljaren inte informerade (fast det stod i manualen).
ARN har oxå gett nån annan rätt som hade mycket clouding tror jag.

Dina lysande hörn är dock inte tillräckligt för att få rätt i ARN, eller högst 1000kr tillbaka. Men du måste gå till Netonnet och kräva utbyte; annars blir det att skriva skit om dem här och ARN. Om du är villig att lägga ut för annan modell så går det enklare.

Ja jag ska höra med NetOnNet om man får ta och byta tv... Funderar på att köpa en vanlig icke FullHD och få en tv med bättre kontrast.
Har du nå bra tips på en bra 46"-47" för runt 16000kr som har bra svärta och bra prestanda?

Både enligt PJs lista & NNs utbud så är det prisvinnaren sony W2000, (helst inte samsung N86, Philips 7642) som skulle passa då, men de kostar 18-19000kr.
Annars kan du söka efter en felfri XD1. I 40-42" rekommenderar jag Sony förståss främst.

Netonnet Köpvillkor

7. Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 2 år, varor köpta efter den 1 april 2005 har du 3 års reklamationsrätt på, efter det att du har tagit emot varan. NetOnnet tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt dessutom erbjuder vi dig garanti , se punkt 5. Garanti i våra köpvillkor.

5. Garanti
NetOnNet säljer alla produkter med minst två års garanti, utom telefoni, datorprodukter och bärbart ljud som säljs med ett års garanti. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.
På förbrukningsvaror & tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare gäller tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Förutom ovanstående garantitid och funktionsfelsgaranti på LCD & Plasma skärmar/tv-apparater gäller följande garanti på pixlar. När det gäller t ex handhavande fel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån NetOnNet.
Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande. För utnyttjande av garanti Service & Garanti

Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen. Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin och reklamationsrätt.

6. Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar
Originalförpackning

Vid returer vill vi få tillbaks varan i originalförpackningen eftersom det är en särskild framtagen produktförpackning som är unik för varan, som har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper, samt att skydda främst ömtåliga varor, som t.ex. elektroniska apparater, bruksanvisningar samt tillbehör som erfordras för att kunna sälja varan igen. Detta gäller inte transportemballage, varmed avses ett emballage som inte är framtaget för en specifik produkt och vars syfte endast är att skydda produkten under transporten.

NetOnNet förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Saknas bruksanvisning eller fjärrkontroll debiteras 500:-. NetOnNet kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Redigerat av toler, 07 January 2008 - 01:27.

Postad 07 January 2008 - 07:24

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Postad bild de va då väldans vad det kommer fel nurå. 47" är ju stort och en sån skärm är ju mer utsatt för fel, med mer kanter & yta & tyngd, TVn kräver mer processing och drar mer ström och blir mer varm.

Nu har en medlem skrivit den och kompis har samma problem fast mindre, och de står ut. Du skriver du har problem med Band of Brothers med där backlight dippar vid mörka scener och sedan åker upp så det blir daskigt. Du har oxå förmörkelse på PCskrivbordet när du har mycket svart. Detta tyder på att den dynamiska backlighten ballat ur, och dina hörn börjat lysa - detta skett efter du tog ner TVn för att renovera och då har du använt TVnmindre, den har oxå stått i annan position än på väggen och kan därmed kommit i obalans, TVn är ju byggd på billigaste sätt. Den är plastig och när du stänger av TVn så knäpper plasten och det är plasten som svalnar och formar sig så det uppstått en ljusglipa.

Du måste fått ett dåligt ex - detta är klara fel som ska ge reklamering. Det står inte i manualen om dessa fel.
ARN har gett en Pio-plasma-köpare rätt för han fick inbränningar och säljaren inte informerade (fast det stod i manualen).
ARN har oxå gett nån annan rätt som hade mycket clouding tror jag.

Dina lysande hörn är dock inte tillräckligt för att få rätt i ARN, eller högst 1000kr tillbaka. Men du måste gå till Netonnet och kräva utbyte; annars blir det att skriva skit om dem här och ARN. Om du är villig att lägga ut för annan modell så går det enklare.

Både enligt PJs lista & NNs utbud så är det prisvinnaren sony W2000, (helst inte samsung N86, Philips 7642) som skulle passa då, men de kostar 18-19000kr.
Annars kan du söka efter en felfri XD1. I 40-42" rekommenderar jag Sony förståss främst.

Netonnet Köpvillkor

7. Reklamation
Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamationsrätt i 2 år, varor köpta efter den 1 april 2005 har du 3 års reklamationsrätt på, efter det att du har tagit emot varan. NetOnnet tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt dessutom erbjuder vi dig garanti , se punkt 5. Garanti i våra köpvillkor.

5. Garanti
NetOnNet säljer alla produkter med minst två års garanti, utom telefoni, datorprodukter och bärbart ljud som säljs med ett års garanti. Produktgarantin gäller funktionsfel som uppkommer under garantiperioden.
På förbrukningsvaror & tillbehör som t ex projektorlampor, batterier och laddare gäller tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år.
Förutom ovanstående garantitid och funktionsfelsgaranti på LCD & Plasma skärmar/tv-apparater gäller följande garanti på pixlar. När det gäller t ex handhavande fel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande ifrån NetOnNet.
Vi har mycket omsorgsfullt valt ut våra samarbetspartners och erbjuder rikstäckande service för att ge dig som kund ett förstklassigt garantiförfarande. För utnyttjande av garanti Service & Garanti

Din följesedel/garantibevis är för enkelhetens skull samma dokument. Detta ska sitta på utsidan av förpackningen i en plastficka, alternativt ligga i förpackningen. Förvara dokumentet väl då dokumentet krävs vid utnyttjande av garantin och reklamationsrätt.

6. Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar
Originalförpackning

Vid returer vill vi få tillbaks varan i originalförpackningen eftersom det är en särskild framtagen produktförpackning som är unik för varan, som har bilder och texter med syfte att förklara och tydliggöra varans funktion och egenskaper, samt att skydda främst ömtåliga varor, som t.ex. elektroniska apparater, bruksanvisningar samt tillbehör som erfordras för att kunna sälja varan igen. Detta gäller inte transportemballage, varmed avses ett emballage som inte är framtaget för en specifik produkt och vars syfte endast är att skydda produkten under transporten.

NetOnNet förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Saknas bruksanvisning eller fjärrkontroll debiteras 500:-. NetOnNet kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Hej Toler.
Nja problemet kom inte efter att jag renoverade utan långt efter det, säkert 1-2 månader efter att jag hängde upp tvn på väggen. Undertiden jag hade den nere stod den på sin vanliga fot i köket under ett lakan för att inte bli dammig.
Ja tycker också det var mycke fel som kom upp nu, verkade inte vara någon som hade denna tv förut men sen nu var det helt plötsligt 2st till som hade den :D

Ska iaf ringa till NetOnNet idag och höra med dom och dom får ge mig ett vettigt svar på mina problem... Bara hoppas man får prata med en bra person som kan nått och inte någon som läser NN reklamationsföreskrifter rakt av till mig :rolleyes:

Postad 07 January 2008 - 17:47

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Idag har jag ringt runt till 4st av NetOnNets service ställen runt om i Sverige.
1:a sa att det var ett gränsfall men även att det kunde gå att få igenom eftersom min backlight även hoppar och har sig.
2:a sa att det var rätt klart att det skulle bli en ny panel/ny tv eftersom högra nedre hörnet var för mycket.
3:e sa att det nog bara var att acceptera det som det var eftersom det inte är någon topp-of-the-line tv.
4:e lät så ###### stressad och bad mig skicka in den bara...

Så ringde NetOnNet och dom skulle skicka en fraktlapp till mig så nu är det väl bara hoppas på att detta går igenom men börjar bli lite väl orolig att det inte ska göra det. Det dumma är att det stör mig så ###### mycket att jag inte pallar med att ha det så här som det har blivit nu. Dock tyckte även NetOnNet att det var konstigt att det kommit nu på senare tid och även dom bad mig skicka in den... Dock på pekade dom att det var kännt att LCD kunde lysa igenom, tråkigt bara att jag fick ett sånt ###### X då :)

Så tvn åker ner till Halmstad i morgon så får vi hoppas på att det går igenom... Fast man kan ju nästan mera hoppas på att Posten tappar skiten i marken så det inte är mera att diskutera över :blush:

Postad 09 January 2008 - 00:32

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Ja sånt här är intressant... alla olika svar. Men läget är gott att de byter ut TVn. Var lugn. Spöket i maskinen

Postad 09 January 2008 - 07:17

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Ja sånt här är intressant... alla olika svar. Men läget är gott att de byter ut TVn. Var lugn. Spöket i maskinen

Tänk om alla var lika visa och smarta som dig Toler ;)
Ska sätta mig och skriva en beskrivning på tvn idag och skicka in skiten till Assist i Halmstad idag...

Postad 09 January 2008 - 09:50

Unregistered2345ed51
  • Unregistered2345ed51
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

det var mkt spekulationer om saker å ting... pixelmappat dator till "tv" är alltid ett gissel.... upplever det dock som att 1080i sällan är några problem... mer bekymmer blir det med 1080p och overscan liknande problem... både mirai å samsung vet jag har strulat med detta...

Inget som vet om det finns att titta på i butik?

Har en mirai, och har inte upplevt något gissel med avseende på att koppla till dator. Har kopplat VGA - VGA och får upp native-upplösning på tvn(1366x768). Okej det fattas 6pixlar, får bara ut 1360x768, men det är en begränsning i grafikkortet :/ har nånting med "delbart med 8" eller liknande att göra. 1080p har jag inte testat på den "bara" är 1080i, eller 720p, jag kör 720p(uppskalat) och det funkar fint. Problem har jag däremot med att jag har grönt i vissa scener, se inlägget "Mirai läcker grönt" för mer specad felbeskrivning ;)

Postad 09 January 2008 - 15:04

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tjenare.
Jag har ju FHD 375. Problemet med kantblödning är mer eller mindre förekommande på alla
platta skärmar. Det har mer med produktindivider att göra än med vilket märke det är på skärmen.
Doch har folk som köper väldigt dyra apparater sällan lust att avslöja sådant på forum (Det är åtminstone
min erfarenhet). Så gott som alla datorskärmar över 20" har liknande fel, men inte lika tydligt som på korten
i denna tråden, och de kommer oftast från sidorna, och inte från hörnena.

*Spekulation*
Har inte helt klart för mig vad det är för typ av belysning i min FHD 375, men om man ser på hur
t.ex. ett vanligt hederligt lysrör ser ut när det håller på att dö kan man konstatera att den
lyser betydligt svagare vid mitten än vid kanterna där elekroderna sitter. På samma sätt blir det
med de flästa ljuskällor som använder gas om jag inte har helt fel.
Så det kan ju faktiskt röra sig om ett tidigt täcken på att bakgrundsbelysningen är kass.

På min TV får jag lite ljusare partier när det är mörka sekvenser i filmen. Jag känner dock att
det är ett mindre problem. En LCD-tv kräver ganska mycket ljus för att få fram detaljer så jag tycker
detaljrikedomen är mer alvarlig om den är dålig.
En sista sak, om det blöder väldigt mycket så kan det komma att läka med några filmer. Eller åtminstone bli
mindre påtaglig. Kolla på några filmer med mycket action och färger, så kan det komma att försvinna.

Postad 09 January 2008 - 21:19

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Tjenare.
Jag har ju FHD 375. Problemet med kantblödning är mer eller mindre förekommande på alla
platta skärmar. Det har mer med produktindivider att göra än med vilket märke det är på skärmen.
Doch har folk som köper väldigt dyra apparater sällan lust att avslöja sådant på forum (Det är åtminstone
min erfarenhet). Så gott som alla datorskärmar över 20" har liknande fel, men inte lika tydligt som på korten
i denna tråden, och de kommer oftast från sidorna, och inte från hörnena.

*Spekulation*
Har inte helt klart för mig vad det är för typ av belysning i min FHD 375, men om man ser på hur
t.ex. ett vanligt hederligt lysrör ser ut när det håller på att dö kan man konstatera att den
lyser betydligt svagare vid mitten än vid kanterna där elekroderna sitter. På samma sätt blir det
med de flästa ljuskällor som använder gas om jag inte har helt fel.
Så det kan ju faktiskt röra sig om ett tidigt täcken på att bakgrundsbelysningen är kass.

På min TV får jag lite ljusare partier när det är mörka sekvenser i filmen. Jag känner dock att
det är ett mindre problem. En LCD-tv kräver ganska mycket ljus för att få fram detaljer så jag tycker
detaljrikedomen är mer alvarlig om den är dålig.
En sista sak, om det blöder väldigt mycket så kan det komma att läka med några filmer. Eller åtminstone bli
mindre påtaglig. Kolla på några filmer med mycket action och färger, så kan det komma att försvinna.

Jag har iaf skickat in min Y470 till Assist i Halmstad idag. Var ner till posten med den i dag och den låg just nu i örebro och chillade.
Ska följa upp detta ärende om hur det går här i denna tråd så får vi helt enkelt vänta och se hur om ställer sig till detta. Jo jag vet att LCD har en tendens att blöda igenom just pga uppbyggnade i tvn. Dock så har jag inte haft problemet från början utan att det har kommit nu. Därför känns det inte som att det är en dålig panel från fabrik utan något annat som gör att detta håller på att blöda igenom.
Sen att bilden blir ljusar -> mörkare och hoppar där i mellan när det är mörk scen på en film har jag ingen aning om varför. Snackade med en på Assist i borlänge som var trevlig och han sa att jag skulle stänga av strömspar funktionen och att det var det som gjorde att panelen fick svartningar. Dock så finns ju inte denna funktion på en Y470 så var ju lika långt som brett om man säger så ;)

Men får väl se vad dom säger där nere på sveriges baksida :wub: Men som sagt skriver i tråden så fort jag vet något!

// Tomas

Redigerat av Slusken, 09 January 2008 - 21:33.

Postad 10 January 2008 - 18:35

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hoppas hur som helst att det löser sig.
Såg att jag också har hörn-blödning om man kan kalla det så.
Skulle inte läst om det här på forumet :)
Nu kommer jag tänka på det hela tiden!

Postad 10 January 2008 - 22:22

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hoppas hur som helst att det löser sig.
Såg att jag också har hörn-blödning om man kan kalla det så.
Skulle inte läst om det här på forumet :D
Nu kommer jag tänka på det hela tiden!

Ja det var ju det så fort jag la märke till att mina växte och blev större så kunde jag inte sluta att tänka på dom.
Jävligt irriterande... Tvn kom fram till Assisthalmstad idag, så får väl vänta till nästa vecka minst och se vad dom säger! :P

Postad 18 January 2008 - 11:55

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Så nu har jag ringt Assist i halmstad och dom sa att dom hade skickat en kreditering till NetOnNet om att jag skulle få en ny tv.
Det var antagligen panel fel på min tv och det innebar oftast en väldigt dyr affär, vilket oftast var billigare att bara byta ut den.
Så nu sitter och jag funderar på att byta ut anderssonen mot något annat i NetOnNets lager...
Men har ju inte så mycket pengar så man ksnek ska ta och skita i full-hd och få lite bättre svärta?

Postad 18 January 2008 - 15:24

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Pratade med NetOnNet nyss och jag ska få en ny tv av dom.
Problemet är dock att Andersson Y470 är slut och kommer inte att komma in nå mera sa dom till mig.
Så dom erbjöd mig att ha pengarna innestående eftersom jag inte hade pengar att lägga på mellanskillnad till en likvärdig tv idag och dom kunde då inte erbjuda mig en likvärdig tv så krävde att få pengarna tillbaka bara ;)

Så nu har jag 15000kr att lägga på en ny tv, åker ut till mediamarkt i morgon och ser vad dom har att erbjuda mig! ;)

Nått förslag någon? Är w2000 nått att ha?

Postad 18 January 2008 - 15:41

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

Hej Toler!

Allt bra med dig i den svenska vintern? ;)
Jag ringde nyss assist i halmstad och dom hade begärt att jag skulle få en ny tv från NetOnNet, så nu var det bara dom som skulle godkänna det sen skulle jag få en ny tv.

Frågade även han som jobbade där om utbyte mot en annan tv och det skulle jag fråga netonnet om.
Så var in på deras hemsida och kollade nu och finns ju inte så många som ligger i samma prisklass, för har inte allt för mycket pengar att lägga ut extra på den.

Dom som finns är:

Philips 47PFL5522D 13990kr : http://www.netonnet....x.asp?iid=95271
Sony KDL-46S2510 12990 : http://www.netonnet....x.asp?iid=98788
Philips 47PFL7642D/12 17990 : http://www.netonnet....x.asp?iid=91646

Vill ju hellst inte slänga ut en massa mer pengar på tvn och w2000 verkar dom inte ha kvar där på netonnet längre.
Vad säger du eller ska jag behålla Andersson då jag kommer att få en ny tv?
Om man skulle skita i Full-HD hur är då philips och sonyn?

// Tomas

Jag är lite snubbig, vintern inge för mej, sköntatt slippa snö iaf.
Jag kan inte Philips, men har studerat dem i affär, bilden är väl bra, men Philips känns lite skum för mig, TVna är lite gamla och Phil tar ut överpris på märke & design. Ska du köpa bra TV så ska du ha typ X3500 med FHD & 100hz. Så återstår phil5522, som jag inte anser värd över Sony S2510 - de är likvärdiga. Jag studerade 46S2000 nyss på elgiganten (17000kr) och det slog mig vilken bra bild den har och att pixlarna inte syns på 2meters håll. S2510 är bättre. Liknar Y470. Sony är kvalitet och 100% pixel. För detta pris så får du inget extra, men S2500 är prisvärd, priset fallit iom sonys 3000-modeller. Så behöver du inte FHD, om du tittar på 720p - så köp sonyn, finns många som gillar deras apparater. Annars kan du chansa på Andersson igen som har FHD opto-ut men drar mycke ström. Ser att Y470 knappt finns kvar i butik - varför då. Ring Netonnet & Sony och snacka med dem. Vad jag vet så köper du sonyn så får du en bra budgetTV som håller, och du har betalat minimum. Kanske netonet tvingar dig köpa för hela summan dock. Testa TV på plats. om du måste köpa NU: go sony (kan du få W2000 så kan den vara alternativ, men S2500 ligger fint)

Hej Toler.

Pratade nyss med NetOnNet och dom har beslutat att jag ska få en ny tv.
Problemet är dock att NetOnNet inte kommer att få in Andersson Y470 FHD någe mer så jag skulle få pengarna innestående.
Frågade om dom inte kunde erbjuda mig en likvärdig eftersom alla på deras hemsida är mycket dyrare men det gick inte så kommer nog kräva att få pengarna utbetalda istället.

Vad har du för förslag på för tv runt 16-17k? Gärna full-hd skulle sitta bra... Sony 46w2000 är det nått att ha?

// Tomas

46T3500 har slutat tillverkas och det är sonys budget-FHD bättre än W2000, nu har den droppat på Expert och billigare lär den inte bli. Köp den! Visserligen strippad på funktioner jämfört med resten, men ger finfin bild mm, vet jag, jag är helt säker i ditt fall...vill du betala mer så köp tosh 47Z3030, det är en schystt kompromissTV!

Redigerat av toler, 18 January 2008 - 15:55.

Postad 18 January 2008 - 17:49

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hej Toler!

Allt bra med dig i den svenska vintern? ;)
Jag ringde nyss assist i halmstad och dom hade begärt att jag skulle få en ny tv från NetOnNet, så nu var det bara dom som skulle godkänna det sen skulle jag få en ny tv.

Frågade även han som jobbade där om utbyte mot en annan tv och det skulle jag fråga netonnet om.
Så var in på deras hemsida och kollade nu och finns ju inte så många som ligger i samma prisklass, för har inte allt för mycket pengar att lägga ut extra på den.

Dom som finns är:

Philips 47PFL5522D 13990kr : http://www.netonnet....x.asp?iid=95271
Sony KDL-46S2510 12990 : http://www.netonnet....x.asp?iid=98788
Philips 47PFL7642D/12 17990 : http://www.netonnet....x.asp?iid=91646

Vill ju hellst inte slänga ut en massa mer pengar på tvn och w2000 verkar dom inte ha kvar där på netonnet längre.
Vad säger du eller ska jag behålla Andersson då jag kommer att få en ny tv?
Om man skulle skita i Full-HD hur är då philips och sonyn?

// Tomas

Jag är lite snubbig, vintern inge för mej, sköntatt slippa snö iaf.
Jag kan inte Philips, men har studerat dem i affär, bilden är väl bra, men Philips känns lite skum för mig, TVna är lite gamla och Phil tar ut överpris på märke & design. Ska du köpa bra TV så ska du ha typ X3500 med FHD & 100hz. Så återstår phil5522, som jag inte anser värd över Sony S2510 - de är likvärdiga. Jag studerade 46S2000 nyss på elgiganten (17000kr) och det slog mig vilken bra bild den har och att pixlarna inte syns på 2meters håll. S2510 är bättre. Liknar Y470. Sony är kvalitet och 100% pixel. För detta pris så får du inget extra, men S2500 är prisvärd, priset fallit iom sonys 3000-modeller. Så behöver du inte FHD, om du tittar på 720p - så köp sonyn, finns många som gillar deras apparater. Annars kan du chansa på Andersson igen som har FHD opto-ut men drar mycke ström. Ser att Y470 knappt finns kvar i butik - varför då. Ring Netonnet & Sony och snacka med dem. Vad jag vet så köper du sonyn så får du en bra budgetTV som håller, och du har betalat minimum. Kanske netonet tvingar dig köpa för hela summan dock. Testa TV på plats. om du måste köpa NU: go sony (kan du få W2000 så kan den vara alternativ, men S2500 ligger fint)

Hej Toler.

Pratade nyss med NetOnNet och dom har beslutat att jag ska få en ny tv.
Problemet är dock att NetOnNet inte kommer att få in Andersson Y470 FHD någe mer så jag skulle få pengarna innestående.
Frågade om dom inte kunde erbjuda mig en likvärdig eftersom alla på deras hemsida är mycket dyrare men det gick inte så kommer nog kräva att få pengarna utbetalda istället.

Vad har du för förslag på för tv runt 16-17k? Gärna full-hd skulle sitta bra... Sony 46w2000 är det nått att ha?

// Tomas

46T3500 har slutat tillverkas och det är sonys budget-FHD bättre än W2000, nu har den droppat på Expert och billigare lär den inte bli. Köp den! Visserligen strippad på funktioner jämfört med resten, men ger finfin bild mm, vet jag, jag är helt säker i ditt fall...vill du betala mer så köp tosh 47Z3030, det är en schystt kompromissTV!

Så 46T3500 är en god ersättare till min Andersson Y470 då? Ska höra med min kompis som äger en expert butik här i stan om han kan göra nå pris på den, men ska även åka ut till MediaMarkt i morgon och höra med dom ;)

Postad 18 January 2008 - 21:54

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Vill ge nya intryck efter att ha vatt på elgig/MM igen: S2500 ger en bra bild, men det står inte ut. LOGIK TVn brevid gav en ljusstarkare bild, men den hade sämre svärta då. Problemet med S2000 är att om den var inställd på max, så var den mörkare åt kanterna, vilket inte var snyggt. Detta borde inte finnas. Visserligen var den en S2000, men den var småskum.

Såg 47Z3030 på MM, som vanligt hann jag inte testa, men jag såg den hade sämre svärta än sony P3000, och den hade sämre DTV-bild! SOnyn var fin, men Tosh både X3030 & Z3030 hade kornighet och blockaktivitet på jämna ytor. Z3030 är dock bra köp om du inte använder dig av DTV eller inte har höga krav eftersom du sitter en 3m ifrån så syns knappast skillnad. Men jag vet inte hur den var inställd mm. sharp XL2 ska vara mycket bra på DTV.

T3500 har inte 24P för film, annars har den inget du måste ha i det prisläget, och den ligger rätt i pris. Tyvärr är kontrollen onödigt bred. Sony är pålitligt tydligen. Jag ska testa färdigt MM nästa vecka.

Postad 18 January 2008 - 22:32

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Vill ge nya intryck efter att ha vatt på elgig/MM igen: S2500 ger en bra bild, men det står inte ut. LOGIK TVn brevid gav en ljusstarkare bild, men den hade sämre svärta då. Problemet med S2000 är att om den var inställd på max, så var den mörkare åt kanterna, vilket inte var snyggt. Detta borde inte finnas. Visserligen var den en S2000, men den var småskum.

Såg 47Z3030 på MM, som vanligt hann jag inte testa, men jag såg den hade sämre svärta än sony P3000, och den hade sämre DTV-bild! SOnyn var fin, men Tosh både X3030 & Z3030 hade kornighet och blockaktivitet på jämna ytor. Z3030 är dock bra köp om du inte använder dig av DTV eller inte har höga krav eftersom du sitter en 3m ifrån så syns knappast skillnad. Men jag vet inte hur den var inställd mm. sharp XL2 ska vara mycket bra på DTV.

T3500 har inte 24P för film, annars har den inget du måste ha i det prisläget, och den ligger rätt i pris. Tyvärr är kontrollen onödigt bred. Sony är pålitligt tydligen. Jag ska testa färdigt MM nästa vecka.

haha är du och testar alla tv på MM? ;)
Ja men då ska jag ta och kolla upp en T3500 då. Nja är inte så kräsen vill bara att den ska klara pixelmap så jag kan spela på den också. Vill kunna köra windows på den om jag nu får för mig att surfa/spela på den.

Men så du säger att T3500 är något att satsa på alltså? Får helt enkelt ta och åka ut och titta på den i morgon om dom har dne i stan någonstans ;)

Postad 20 January 2008 - 22:47

mooog
  • mooog
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, hade först problem med att få in pixelmappat 1080p från datorn och efter mkt pulande bläddrande i menyer och kontrollerande av inställningar så kollade jag alla knappar på fjärrkontrollen och dessutom manualen till fjärrkontrollen

Hittade då denna sida i manualen där knappen med en röd prick på såg suspekt ut. Och den är där för att växla mellan lägena Full1 / Full2. Varav Full1 är pixelmappat och Full2 är utsträckt utanför kanten (overscan?).

I retrospekt så ser jag att detta nämnts tidigare i tråden men tänkte lyfta fram detta extra tydligt med en bild.

Är mkt nöjd med bilden, för ###### fin bild med 1080p!

Bifogad fil(er)

Postad 24 January 2008 - 12:45

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Ja då har Slusken köpt sony 46T3500 och tycker bilden är bättre än på Y470, så tur för han att han fick fel:
"Satt och lekte lite igår och måste säga att det blir en riktig fin bild. har ju iofs bara haft en Andersson innan
men kan säga att denna bild är mycket klarare och skarpare och svärtan är bättre på denna"

Men har ni köpare haft mycket fel på Y470? Hur går det?
Y470 är slut på Netonnet förutom lagershop, den kommer inte mer.
En ersättare kommer nog ha DVB-C med,
eftersom Vestel utvecklat detta som då kommer till många märken.
En ny modell kommer nog ha mycket gemensamt med upphörda Y470
så det kan gott tas i denna tråd men då måste rubriken ändras.

Ersättaren till Y470/425/375 - heter A470/420/370 och har tillsynes samma Spec.
Utseendet är svartgloss med smalfot. Hoppas den har bättre kvalle. Se mitt Y470-info-inlägg.
Postad bild

Info från PM av Slusken förra året innan han fick problem:

- clouding är moln på tvns himmel, det är områden som avviker, antingen av backlight eller att området pixlar fel, som på min XD1, eller att något fysiskt skikt på Tvns skärm avviker. Fruktansvärt detta med min XD1, fan .

Aha...Jag såg nån bild på nått sånt på en svart bakgrund som hade olika nyanser.
Jag har då inte märkt nått sånt, bandning eller nån buzzning på min så Andersson kasnke håller än.

Jag märkte bara igår att bilden hackade lite när jag kollade på band och brothers på BR-rip från datorn. Det var när det var vit bakgrund och dom sprang på långt håll. Men annars tycker jag den hackar på rätt bra, sitter och spelar BF2 och lite Q4 utan att ha märkt nå eftersläpningar.
- Bra då funkar den bra, som TV utan 100hz. Men jag antar din laggar vid snabba scener, men inte störande då för vanlig konsument.
Jag tittade igår med speglingen och det tycker jag att den inte gör. Tittade från sidan och fram i från men ser inget som antyder på det såg inte ens fönstret i tvn när jag tittade från sidan.
- Mycket bra, då speglar min sharp mer från sidan.
Svärtan och pixlar har jag inte märkt nått av faktiskt. Det enda jag märkt är att det kan bli lite svarta fyrkanter när man kollar på en tankad xvid film men jag hade sånt även på min tjock-tv fast då kanske inte lika mycket. Har det att göra med svärtan?
- Jag talade om färgade rektanglar i svarta kanter bara.
Svärta och fyrkanter finns inte samband. Fyrkanter beror på filmens kvalle. CRT rundar av det kantiga, men progressiv LCD visar det, fast bildförbättringen kan hjälpa till.
Ger digikoaxen 5.1-ljud från TV? Hoppas nån kan testa. Vill ju ha 5.1 när det sänds, som hos en extern box. <--- Har ingen aning på det
Finns link-kapacitet på Scart/Hdmi? Så att styra video/hifi. <-- dunno
Är Fjärren bra? <--- Fjärren är helt okey. Känns gedigen men om en lite väl plastiga/glansiga knappar, men annars bra.
- Håller med, den är bred platt.
Skalar TVn bra? <-- dunno
- Vad jag menar är hur den hanterar SD-material.
Du har väl testat TV-tuner på fri-kanaler, analogt/digitalt.
Är Panoramic Bildläge bra? <-- dunno
- Panoramic är när den drar ut 4:3-bilden bara på kanterna så det ser ut som 16:9 så att det konstgjorda knappt märks. Jag använder den som standard. Det är lika bra som 576-DVD-filmer som skalas till 1080.
Är båda Scart lika & RGB? <-- dunno
- Du ser på TextTV om bokstäverna är stabila; då är det RGB.
Har du monterat Foten, beskriv tack. <.-.- Foten sitter fast när tvn levereras. Det sitter fast med 4st skruvar sen var det bara lyfta bort tvn. Satt upp min tv på väggen med fästet som följde med och det funkade smidigt.
- Foten är plast och ser bräcklig ut, men den gör sitt jobb, liksom fästet.

- Jag hoppas TVn klarar Dator VGA och Hdmi-pixelmapp.
- Jag hoppas PIP/PAP bildibild funkar bra.
- Jag hoppas det inte är nåt problem med hur uttagen sitter därnere. Fördel är att det är diskret naturlig placering. XD1 är tvärtom, mycket lättåtkomligt. På den där trä-platta SwedX så sitter kontakter extremt tajt.

Hoppas fler lägger ut info, så kanske det blir en hysteri på Y470 i alla storlekar. Eftersom det är den bästa TVn för vanliga konsumenter, vilket de flesta är. För att bästa produkt ska vinna. Folk svansar kring den där Hyindai - när denna är bättre. Idag skulle jag köpt denna till landet istället för XD1. Men hemma vill jag ha riktig kvalite.

Finns link-kapacitet på Scart/Hdmi? Så att styra video/hifi. <-- dunno
Skalar TVn bra? <-- dunno
- Vad jag menar är hur den hanterar SD-material.
Du har väl testat DVD & TV-tuner på fri-kanaler, analogt/digitalt.
Är Panoramic Bildläge bra? <-- dunno
- Panoramic är när den drar ut 4:3-bilden bara på kanterna så det ser ut som 16:9 så att det konstgjorda knappt märks. Jag använder den som standard. Det är lika bra som 576-DVD-filmer som skalas till 1080.
Är båda Scart lika & RGB? <-- dunno
- Du ser på TextTV om bokstäverna är stabila; då är det RGB.
- Jag hoppas TVn klarar Dator VGA och Hdmi-pixelmapp.
- Jag hoppas PIP/PAP bildibild funkar bra.

Finns link-kapacitet på Scart/Hdmi? Så att styra video/hifi. <-- det dära har jag tyvärr ingen aning om, har aldrig hört talas om sånt och har då aldrig testat det faktiskt.
Jag tycker tvn scalar bra, bilden blir fin och ser inte förvrängd ut alls.
På frågan om det dära med scart/RGB så verkar det isåfall vara RGB - för det är inget som hoppar och har sig när man ser på text-tv.
Tvn klarar pixelmappat i 1080p via hdmi från datorn. VGA har jag inte testat så det kan jag inte svara på
PIP funkar bra men är lite tråkigt att den inte klarar av att köra det när man kör via HDMI
PAP vad står det för?

Ja va bra att det är RGB på båda Scart. Klarar den pixmapp på Componeneten (Xbox)?
PAP=Picture and Picture, bild brevid varann (inte i varann)? Och klarar den Bild med TextTV (PAT)?
Som jag skrev så brukar det vara begränsad PIP på Hdmi, det är teknisk begränsning tyvärr, olika chip.
Märklit ingen skriver mer i tråden asså, trodde denna TV skulle passa perfekt för vanligaTV-tittare, den passar ju för dig som är mer avancerad. Va bra att bilden är felfri och att TV inte buzzar.

Jo PAP finns och funkar bra faktiskt, den klarar även att visa text-tv och vanlig tv bredvid varandra.
Pixelmapp via component har jag ingen aning om och ingen möjlighet att testa det heller tyvärr

Redigerat av toler, 29 March 2008 - 15:50.

Postad 31 January 2008 - 11:40

HerrNilsson30
  • HerrNilsson30
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har varit sugen att beställa en sen den dök upp på NetOnNet`s sida.
Skulle dock vilja ha lite info om hur den är i verkligheten innan jag slår till.
Har 2st Andersson y60 som jag haft i ca 2 år nu och har varit hel nöjd med dem.
En 47" i vardagsrummet vore inte fel.

Jag har en exakt sån. Köpte på Netonnet.
Helt underbar är den.
Kör både dator och Xbox360 på den och det är riktigt trevligt.

Postad 16 February 2008 - 13:26

Slusken
  • Slusken
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Om ni tittar på bilderna som jag skickade in här i tråden med lysande hörn. Tycker ni det är irriterande?
Jag fick ett brev från Assist i Halmstad där det stod att dom lysande hörnen jag hade på min tv var inom felmarginalen.

Dock hade jag ringt och tjatat så någon på netonnet hade tagit ett förhastat beslut så jag fick pengarna tillbaka fast jag skulle ha fått tillbaka tvn med lysande hörn. Ha det i åtanke... Är inget fel på bilden på tvn men kvalliten och garantin är nog inte den bästa. Håller den är det en bra tv, börjar den knasa? slå hammaren i den och ta en ny på försäkringen för förvänta er inte att få den lagad för nå panelfel :)

Postad 23 February 2008 - 23:30

firebirdhenke
  • firebirdhenke
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
tjenare

Ska köpa en lcd-tv förhoppningsvis snart då jag inom vecka står utan tv när mitt ex flyttat ut.

Var och tittade på netonet i kalmar idag och då hade dom en Andersson Y425 FHD Digital uppsatt och kopplad till en bluray spelare, tittade på bilden från ca 2-2,5 m avstånd och enligt mig jättebra bild. Jämförde med en kompis som har en Philips lcd, kan inte modellen men den kostade 18000 iaf och i mina ögon så var det ju lika bra bild, visst nu har vi ju bara tittat på dvd på hans.

Men vad jag var intresserad av var att veta hur bilden är med dvd och boxer sänd digital tv, för det är det jag tittar mest på, lär nog dröja bra länge innan jag köper bluray-spelare såvida jag inte köper en PS3.

Sen ville jag fråga utifrån mina behov ifall detta är ett bra köp.

Tittar som sagt mest på boxer-tv och dvd
sitter ca 5 m ifrån tv:n
Vill inte lägga för mkt pengar
Är absolut ingen fanatiker att det ska vara världens bästa bild, men samtidigt vill man ju inte ha en bild som man mår dåligt av att titta på.

Hoppas nån kan ge mig några svar

Postad 02 June 2008 - 15:02

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Min TV har fortfarande kantblödningar, eller snarare hörnblödningar.
Har ju en Y375 FHD.
Tycker också att den på sista tiden har börjat få sämre bild. Typ lite grynig.
Spelar film via min PS3 och kvalitén på bilden är inte så bra.

Har också ett annat problem (komentera om nu har samma)
Minst en gån i veckan måste jag göra en kanalsökning.
När man startar TVn så får man välja språk och sedan söka kanaler.
Precis som man gjorde första gången man startade den. STÖRANDE!

Slusken: Fick du pengarna tillbaka sade du? Och menar du att service-verkstaden
tyckte felet var OK? Tänker själv lämna in min. Hoppas ju på att slippa se den igen!

Postad 20 October 2008 - 19:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Hej, lånar tråden lite...

Efter att ha fungerar problemfritt i ca ett år nu får jag helt plötsligt ingen bild i min Andersson Y375 FHD. När jag kommer till standbyläget (blå lampa lyser) så biter vare sig fjärrkontrollen eller knappar på själva TV:n för att få den att läsa av signalkällan (en av HDMI-ingångarna). Jag ser att TV:n är igång och inväntar aktivering genom en knapptryckning. Det går inte ens att komma till menyläget på TV:n så jag antar att någonting är fel. Fjärrkontrollen verkar fungera som den ska då en blå lampa pulserar hastigt när jag trycker in någon av knapparna på den.

Har skickat ett meil till supporten, får se vad de säger. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.