Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayTV

329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 oktober 2008 - 08:34

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Jag köpte en aktiv innomhus antenn på Kjell & Co för 399 kr. Vissa digitalTV-boxar matar 5 volt genom antennsladden till aktiva antenner, men det gör inte PlayTV-lådan. Till antennen följer en batterieliminator så det är inga problem (bortsett från mer sladdar). Jag bor på sämsta möjliga läge, långt ner i huset, inåt gården, i nordostläge -men trots detta ger antennen ca 90% signalstyrka när jag ställer den i fönstret. Hade hoppats på att kunna gömma antennen ovanpå ett skåp, men där var signalstyrkan obefintlig. Får ställa nån stor växt framför antennen så att den inte stör pedanten i mig.

Jag ställer PS3:an i remoteplay läget och sen kan jag styra allt via PSP:n, inklusive att stänga av och på systemet. Loggar jag in via internet måste jag använda mitt användarnamn och lösenord till PS3. PS3:an behöver således inte vara påslagen när jag åker hemmifrån -om jag stängt av den via PSP:n. Jag vet inte om det finns något sätt att slå på PS3:an via internet om den inte stängts av i remoteplay-läget. Bildkvaliten och TV-upplevelsen i PSP:n är löjligt bra. Bilden är knivskarp med korrekt aspect ratio och en tydlig textremsa. Alla funktioner i PlayTV är tillgängliga via PSP:n, inkl. att pausa live-TV och att spela in program. Jag tror att man t.o.m. kan spela in ett program och titta på ett annat (har inte testat än).

Redigerat av Unregistered35ababfd, 22 oktober 2008 - 08:36.

Postad 22 oktober 2008 - 09:07

robotlord
  • robotlord
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
du ska kunna ställa in networ> remote play och fjärrstart på? du ska väl inte behöva stänga av ifrån psp't????

Postad 22 oktober 2008 - 16:32

Unregistereda22d99cd
  • Unregistereda22d99cd
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Kanon mejiro! Får man fråga vilken antenn du köpte?´=) den verkar ju bra och fint pris....går d bara beställa playtv utomlands eller finns d bra ställa i sverige också?

Postad 23 oktober 2008 - 08:57

chryllo
  • chryllo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Kanon mejiro! Får man fråga vilken antenn du köpte?´=) den verkar ju bra och fint pris....går d bara beställa playtv utomlands eller finns d bra ställa i sverige också?

Ännu så länge kan du bara köpa den i England (tex http://www.play.com/....html?cur=258) , funkar bra och kostar drygt 800:- inkl frakt). Kommer i övriga Europa senare i höst (dock inte Sverige om inte någon butik direktimporterar då Nordisk Film har sagt att produkten inte är intressant för dem).

Är det någon som har fått in både svenska och danska kanaler på sin Play TV?

/C

Postad 23 oktober 2008 - 12:13

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

, och inte heller SVT HD ger bild -då tunern inte stödjer mpeg4. Däremot stöder tunern 720p i mpeg2 (sådana sändingar finns inte i Sverige). Klockan i systemet visar två timmar för lite (GMT?) vilket jag hoppas att en uppdatering tar hand

Det är inte tunern som inte hanterar MPEG-4, det är mjukvaran som inte är anpassad än. Tunern kodar inte av några videoströmmar.

/Bäckman

Postad 27 oktober 2008 - 14:15

Freeride360
  • Freeride360
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

. Tunern hittar alla 45 kanaler på 20 sekunder, men det är bara 11 som är fria (SVT1, SVT2, SVT24, Kunskapskanalen, TV4, TV6, TV7, AccessTV, YLE, Nickelodeon, Öppna kanalen). Väljer man dessa som favoriter kan man slippa de krypterade kanalerna när man zappar upp och ner. Man får även in fem digitala radiokanaler (inte DAB). Det är ett par TV-kanaler till som inte ger någon bild (The Voice, VH1 ), och inte heller SVT HD ger bild -då tunern inte stödjer mpeg4. Däremot stöder tunern 720p i mpeg2 (sådana sändingar finns inte i Sverige).

Hej
Så det finns idag inga möjligheter att skaffa ett Boxer-abonnemang kort och använda i PlayTV boxen för att få tillgång till de krypterade kanalerna?

MVH

360

Postad 27 oktober 2008 - 14:24

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2 296 inlägg
  • 0
Nä det går inte.

Postad 28 oktober 2008 - 02:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Hence the suckiness of hela maskinen, en dag kanske...

Postad 06 november 2008 - 14:53

johnnyssk
  • johnnyssk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jo, och titta på webtv via ps3s webbläsare funkar ju - sådär...
Vi väntar på framtiden, playtv 2.0...

Är det någon som känner till om det finns någon svensk importör alternativt annan/billigare än "play.com"..?

Redigerat av johnnyssk, 17 november 2008 - 16:46.

Postad 06 november 2008 - 15:23

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0
Efter frågorna om mpeg4 stöd som cirkulerade såg jag på någon av PS3 nyhetssidorna att dom citerade Sony ungefär "PlayTV marknadsförs i utvalda europeiska länder (England, Tyskland, Italien, Spanien och Frankrike)."

Kommer väl börja säljas i övriga länder då dom fixat mpeg4 stödet då.

Postad 06 november 2008 - 17:13

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0
Troligen också där det finns ett större utbud av gratis marksända kanaler. Har vi tur kommer det till oss andra som behöver programkort också iom MPEG-4. Man kan ju hoppas iaf.

Är det någon som vet om man behöver kort i t.ex Norge (som kör MPEG-4 om jag inte minns helt fel)?

/Bäckman

Postad 17 november 2008 - 16:37

johnnyssk
  • johnnyssk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ja, utan tydligt MPEG-4 stöd, svalnar nog intresset för den.

Samtidigt, vad får man för inspelningsbar digitalbox för 850:-
Hittar inte heller mycket svar på Playtvs egen hemsida:
http://www.playtvps3.com

Och jodå, "Svenska" - EXPANSYS säljer playtv:
http://www.expansys.se/p.aspx?i=172096

Redigerat av johnnyssk, 17 november 2008 - 16:44.

Postad 17 november 2008 - 17:39

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Jag är såå nöjd med min PlayTV. Särskilt kombinationen med PSP är läcker. Kollade på Sportspegeln i direktsändning på PSP:n från hotellet i Barcelona förra söndan.

Postad 17 november 2008 - 22:59

Unregisteredcf2fe6d8
  • Unregisteredcf2fe6d8
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min PlayTV från Amazon.co.uk! Helnöjd! Jag är så konsig så jag bryr mig inte om betalkanalerna. Vill bara ha Barnkanalen och de andra fri. Men så najs att kunna pausa i direktsändningarna och att spela in ett program med ett klick! Inget nytt i sig men en apparat mindre. Har stoppat in lite disk i PS3:an så nu är det fullt av musik foto och videos. TV-program är en bonus... Så bra att ha allt i PS3:an. Skall bara skaffa en "remote" också. Det följde med ett klistermärkes- "overlay" till Sonys Remote. Hela gränssnittet på Svenska.

Jag hade ingen antenn hemma. Men jag kopplade in en 1,5m antenkabel från en gamal video. Hittade 41 kanaler :-) Inga problem!!! Men bilden är inte topp. Får se om det blir bättre med en riktig antenn i morgon.

Ingen lösning för TV-freaken kanske. Man jag kollar nästan uteslutande på film och vill bara ha lite nyheter och barnprogrammen pausade när vi skall äta. Så jag ger den högt betyg.

Gick på 865kr inklusive allt. Beställde den i torsdags och den kom idag måndag!

På minusidan är det ju det där med att den visar klockan en timme fel men det gör ju detta forum också ;-D

Redigerat av Unregisteredcf2fe6d8, 17 november 2008 - 23:01.

Postad 20 november 2008 - 16:33

turbotomi
  • turbotomi
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
någon som vet om jag har någon nytta av playtv när jag kör med vanlig kabeltv??
"låser jag upp" några extra kanaler.?

Postad 20 november 2008 - 16:57

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
PlayTV är en DVB-T-tuner för de fria kanalerna i det digitala marknätet. Det går inte att få in några kabel-TV-kanaler, däremot kan du använda en bordsantenn om du vill använda PlayTV till PS3. Om du får några nya kanaler i förhållande till kabel-TV beror såklart på vilket utbud du har. Jag har Com hems analoga grundutbud så för min del var en del kanaler "nya" typ TV7, Access, Nickelodeon och någon till, plus fem radiokanaler från SR med mycket bra ljud.

Postad 20 november 2008 - 17:09

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

någon som vet om jag har någon nytta av playtv när jag kör med vanlig kabeltv??
"låser jag upp" några extra kanaler.?

Nä, ingen nytta alls! Det är en box för DVB-T och inte DVB-C. Alltså helt värdelös för dig såvida du inte sätter en bordsantenn i fönstret. Då får du in de fria mark-kanalerna.

Postad 20 november 2008 - 18:08

turbotomi
  • turbotomi
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
tack för hjälpen endumen och mejiro!!
så med andra ord så måste jag köpa viasat sport för att titta på F1 i år :)
hade hoppats på att man kanske kunde få in RTL eller danska 2:an

men om säger såhär, om jag skaffar viasat och tre av deras utbud som dom har, kan jag då ha någon nytta av playtv för att få tag i andra gratis kanaler i "europa" (med parabol)

Postad 20 november 2008 - 18:18

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

tack för hjälpen endumen och mejiro!!
så med andra ord så måste jag köpa viasat sport för att titta på F1 i år :)
hade hoppats på att man kanske kunde få in RTL eller danska 2:an

men om säger såhär, om jag skaffar viasat och tre av deras utbud som dom har, kan jag då ha någon nytta av playtv för att få tag i andra gratis kanaler i "europa" (med parabol)

Nej, som redan påpekats så kan man bara ta emot marksänd digital-tv. Alltså "Boxers gratisutbud". Du kan dock inte ta in Boxerkanalerna eftersom det kräver abonnemangskort vilket PlayTV inte stödjer.

DVB-T - Marksänd digital-tv - PLAY-TV
DVB-S . Satelit sänd digital-tv
DVB-C - Digital-tv genom ett kabel-tv-nät.

/Bäckman

Redigerat av Stefan Bäckman, 20 november 2008 - 18:19.

Postad 20 november 2008 - 18:29

turbotomi
  • turbotomi
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Nej, som redan påpekats så kan man bara ta emot marksänd digital-tv. Alltså "Boxers gratisutbud". Du kan dock inte ta in Boxerkanalerna eftersom det kräver abonnemangskort vilket PlayTV inte stödjer.

DVB-T - Marksänd digital-tv - PLAY-TV
DVB-S . Satelit sänd digital-tv
DVB-C - Digital-tv genom ett kabel-tv-nät.

/Bäckman

ahh ok nu förstår jag :)
tack ska du ha!

Postad 28 november 2008 - 13:39

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0
Här och där i webbutikerna så kan man läsa följande:
Two TV Tuners: Watch one programme while recording another (only one tuner included).

Vad menar de egentligen, har den inte två tuners?
Är det där med titta och spela in samtidigt begränsat till att bägge kanalerna ligger på samma mux?

Postad 28 november 2008 - 18:30

frakkel
  • frakkel
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det någon som har fått in både svenska och danska kanaler på sin Play TV?

/C

Jeg har både de svenske og danske kanaler. Undertekster virker fint. Eneste problemer er at jeg ikke kan sortere kanalerne, timesettings er også forkert en time foran i forhold til min ps3 tid og at EPG på de svenske kanaler virker ikke ordentligt, viser kun det aktuele program.

/frakkel

Postad 28 november 2008 - 19:36

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Two TV Tuners: Watch one programme while recording another (only one tuner included).

Är det där med titta och spela in samtidigt begränsat till att bägge kanalerna ligger på samma mux?

Är det den officiella PlayTV (den enda som stöds vad jag vet) så finns det två tuners i den. Vilken butik är det som har noll koll?

/Bäckman

Postad 28 november 2008 - 22:33

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Är det den officiella PlayTV (den enda som stöds vad jag vet) så finns det två tuners i den. Vilken butik är det som har noll koll?

/Bäckman

Play.com tex, och så ett antal andra engelska som jag inte har så bra koll på, (men man är ju hänvisad till främst england i detta läge).

Det är ju en tanke förresten, alla de här problemen med en timme fel, kanske löses de om man köper sin Playtv från Tyskland? Då finns det ju iofs en teoretisk chans att man åker på tyska som menyspråk, vilket jag fixar dugligt, men inte min käresta. Det var väl Voltaire som sa att tyska är ett språk förbehållt soldater och hästar... :rolleyes:

Postad 13 december 2008 - 21:32

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Jag köpte en från Amazon.co.uk, och mycket riktigt, den har två tuners.

På det stora hela är PlayTV en riktigt bra upplevelse, många plus samt några minus.

Ett minus är att klockan går en timme fel. I ett försök att lösa detta ställde jag in Tyskland som plats, men klockan gick fel ändå. Skam den som ger sig tänkte jag och ställde in Italien istället, (varning sade PlayTV, du förlorar hela bilbioteket etc, men det var fel, allt var kvar).

Klockan går en timme fel även med Italien som plats,
men plötsligt har jag en hel veckas EPG! B) ;) ;) ;) :blink:

Några andra minus, om man nu ska fokusera på den sidan:
-Det går inte att redigera kanallistan, inte alls. Man kan välja ut favoriter och i de flesta fall, (utom vid manuell inspelningsinställning), välja att bara visa dessa, men de får det kanalnummer de får.

- Inte heller kan man se vilken frekvens muxen ligger på som man väljer en kanal ifrån, och inte heller signalkvaliten.
MAO får man gissa vilken som ligger på den tilltänkta masten.

- Man kan inte som vid DVD-uppspelning snabbspola framåt med 1,5x fart och uppsnabbat men frekvenskorrektljud, 2x och mute är det närmaste. Mycket synd då det vore ett jättebra sätt att spela ikapp när man pausat en liten stund.

Men detta är det enda som retar mig för stunden, och jag kan bara säga köp om du har det minsta intresse av produkten!

Postad 23 december 2008 - 15:22

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Efter senaste FW-uppdateringen (1.01) är problemet med felaktig tidsangivelse i PlayTV löst. Nu visar den ju rätt tid i EPG:n!
Heder åt Sony som hela tiden rättar till småfel genom firmwareuppdateringar.

Och QAM: Vilka kanaler som sänds i vilken MUX framgår bl.a. av Teracoms hemsida (SVT i mux 1, TV4 i mux 2 osv).

Redigerat av Unregistered35ababfd, 23 december 2008 - 15:26.

Postad 26 december 2008 - 15:46

Pimpmaster
  • Pimpmaster
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Jag har precis skaffat en Play TV från Amazon UK. Har installerat programmet på PS3an och kopplat in en separat DVB-T antenn från Kjell & Co. Men jag hittar INGA kanaler. Bor i Malmö, så det borde inte vara några problem. Ska man göra några speciella inställningar när man installerar programmet?

Postad 28 december 2008 - 23:02

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Efter senaste FW-uppdateringen (1.01) är problemet med felaktig tidsangivelse i PlayTV löst. Nu visar den ju rätt tid i EPG:n!
Heder åt Sony som hela tiden rättar till småfel genom firmwareuppdateringar.

Och QAM: Vilka kanaler som sänds i vilken MUX framgår bl.a. av Teracoms hemsida (SVT i mux 1, TV4 i mux 2 osv).

Rätta mig oerhört gärna om jag har fel, men i min värld kan jag inte se varifrån en kanal tas, inte alls. Jag får in så onödigt många master...

Postad 29 december 2008 - 09:01

chryllo
  • chryllo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag har precis skaffat en Play TV från Amazon UK. Har installerat programmet på PS3an och kopplat in en separat DVB-T antenn från Kjell & Co. Men jag hittar INGA kanaler. Bor i Malmö, så det borde inte vara några problem. Ska man göra några speciella inställningar när man installerar programmet?

Nej, inga alls men jag upplever att Play TV mottagaren är lite känsligare för signalstyrka än tex den Miglia DVB-T-sticka som jag använt till min mac tidigare. Har tex haft problem att få in de danska kanalerna (har fått in dem men mycket hackigt). Detta fungerade utan märkbara problem tidigare.

Postad 01 januari 2009 - 21:00

Pimpmaster
  • Pimpmaster
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Nej, inga alls men jag upplever att Play TV mottagaren är lite känsligare för signalstyrka än tex den Miglia DVB-T-sticka som jag använt till min mac tidigare. Har tex haft problem att få in de danska kanalerna (har fått in dem men mycket hackigt). Detta fungerade utan märkbara problem tidigare.

Jag har nu bytt antenn till en utomhusvariant inköpt på Kjell & Co. Det blev en Digiality DA-6000 DVB-T antenn och den fungerar utan problem. Nu ska jag bara dra kablarna snyggt mm.

Jag kan också tillägga att bilden blev MYCKET bättre med den här antennen och Play-TV jämfört med min analoga kabel från Canal Digital (åtminstone om man jämför TV4).

Det hade dock varit schysst om tv-tablån kunde uppdateras bättre, men man kanske inte kan få allt...

Postad 02 januari 2009 - 13:10

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag måste alltså köra på en bordsantenn för att få in några kanaler? Har analogt Com Hem just nu, det går inte att ta kanalerna därifrån?

Postad 03 januari 2009 - 23:47

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1 310 inlägg
  • 0
Får man in HD tv, tex SVT HD med play tv och en bordsantenn?

Postad 04 januari 2009 - 23:16

hiphop_joe04
  • hiphop_joe04
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Tror det blir svårt då SVT HD sänder i mpeg-4, medan playtv (än så länge) bara hanterar mpeg-2. Rätt säker på att det är så i alla fall.

Skulle det vara möjligt att koppla in en VHS via antenningången förresten? Har en del gammal familjefilm som skulle vara skönt att ha lagrad digitalt.

Postad 05 januari 2009 - 08:49

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Skulle det vara möjligt att koppla in en VHS via antenningången förresten? Har en del gammal familjefilm som skulle vara skönt att ha lagrad digitalt.

Nej, det är enbart digitaltv den stödjer.

Postad 06 januari 2009 - 21:49

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Hur är det med texttv? Funkar det? Om inte, kommer det?

Postad 11 januari 2009 - 20:47

vajsing
  • vajsing
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Okej,

Nu orkar jag inte vänta längre, har precis släppt kanten och beställt en Play-TV från play.com för 65 Euro inklusive frakt. Visst man får ta att Play-TV inte har allt men heleten av vad en PS3 klarar av just nu är fenomenal. Synd att den inte har en ölkran på sidan.

Får se hur det går med beställningen...

Postad 12 januari 2009 - 09:23

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Okej,

Nu orkar jag inte vänta längre, har precis släppt kanten och beställt en Play-TV från play.com för 65 Euro inklusive frakt. Visst man får ta att Play-TV inte har allt men heleten av vad en PS3 klarar av just nu är fenomenal. Synd att den inte har en ölkran på sidan.

Får se hur det går med beställningen...

Ölkranen går ju lösa på annat sätt :) . Jag hade nöjt mig med en CI plats...

/Bäckman

Postad 13 januari 2009 - 15:28

nikmar
  • nikmar
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....-nya-tv-kanaler

innebär inte detta att när dom väl kommer överens så kan man få in dessa genom PlayTV oxå?

Postad 13 januari 2009 - 16:40

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem PlayTv och den är ju en trevlig pryl helt klart! Men, har ni fått ordning på att tiden är en timme fel? Jag har uppdaterat till 1.02.

Postad 13 januari 2009 - 21:48

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....-nya-tv-kanaler

innebär inte detta att när dom väl kommer överens så kan man få in dessa genom PlayTV oxå?

Nej, du kan bara få in gratiskanaler med PlayTV.

Postad 16 januari 2009 - 00:01

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0
Nu kostar play tv motsvarande bara 610 SEK från Amazon.co.uk

http://www.amazon.co...d...0219&sr=8-1

Nej, du kan bara få in gratiskanaler med PlayTV.

I den senaste mjukvaruuppgraderingen så lades det till stöd för betalkanaler i Italien, så vem vet, någon gång kanske, men jag är nöjd ändå.

Postad 16 januari 2009 - 09:14

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

I den senaste mjukvaruuppgraderingen så lades det till stöd för betalkanaler i Italien, så vem vet, någon gång kanske, men jag är nöjd ändå.

Ja, men var stoppar du in boxerkortet?

Postad 16 januari 2009 - 09:49

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Ja, men var stoppar du in boxerkortet?

Nej visst, jag påstår inte att det går idag, men Sony har uppenbart inte stängt dörren helt, det var det jag ville säga.

Postad 16 januari 2009 - 15:40

Unregistered35ababfd
  • Unregistered35ababfd
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Quote; Nu har jag fått hem PlayTv och den är ju en trevlig pryl helt klart! Men, har ni fått ordning på att tiden är en timme fel? Jag har uppdaterat till 1.02.

Min visar rätt tid efter uppdateringen -har du valt rätt tidszon i set up:en, t.ex. Tyskland?

Postad 16 januari 2009 - 16:28

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Min visar rätt tid efter uppdateringen -har du valt rätt tidszon i set up:en, t.ex. Tyskland?

PS3an visar rätt tid i XMB jag har valt Stockholm (GMT+1).

Postad 20 januari 2009 - 10:32

vajsing
  • vajsing
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Så kom paketet från Jersey (www.play.com) igår....

Packade upp snabbt som attan.
Kopplade ihop grejerna lite snabbt och slängde i medföljande skivan...fastnade i installationen där PLAY-TV scannar av efter TV-kanaler...visst ja...bor på bottenvåningen i en lgh där TV-rummet vätter mot en liten innergård. Som en betongbunker. TV-uttaget i lgh levererar bara analog sug COM-hem signal. Fick avbryta installationen.

Hade ingen antenn som låg och skräpade någonstans. Frugan jobbade kväll, barnen hemma och sjuka, ingen bil och ingen polare i närheten som kunde hjälpa mig....så jag drog ut en antenn till uteplatsen och kopplade ihop den med en grilltång. Resultat....hittade kanaler men ingen bild. Kunde dock fullfölja installationen och gå direkt till uppgradering version 1.02.

Hur fixa bild? Kan inte vänta till imorgon....surfade upp en sida på tyska som beskrev hur man gör en "enkel Digial TV-antenn ala MacGyver":
- Ta en vanlig antennkabel
- Skala av plasten 12,5 cm från änden och vik skärmningen tillbaks över antennsladden.
- Ta bort skyddsplasten runt innerkärnan på 12,5 cm stumpen så att den blir blottad.
- Lägg experimentet i fönstret...

Jo visst det funkade! Fick typ 50% signalstryrka och det räckte. Kalasbild.

Menyerna var på Svenska och hade inget problem med 1 timme fel.

Ni som har problem. Så här fixar ni det:
- Har ni redan installerat PLAY-TV så kan ni börja med att avinstallera det igen.
- I XMB så måste tidsangivlesen vara DD/MM/ÅÅÅÅ.
- Installera Play-TV igen och sedan har jag valt land "other"
- Nu borde det fungera.

Är mycket nöjd med produkten.
Har dock inte frugan med mig till 100 % då hon inte grejar det här med att 5:an och 3:an ligger i det analoga nätet och då måste hon använda "den där andra dosan"....
Men nu kan jag spela in Bolibompa utan att äventyra middagsfriden.
Alles Gut!

Postad 20 januari 2009 - 10:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Nu vill jag inte var den som är den men va fn köper ni som har köpt Play-TV för?!?
Det här är mina argument som talar emot ett köp av Play-TV:

1. Den saknar kortläsare
2. Den klarar bara marksänd digital-tv
2. Sverige har alldeles för få gratiskanaler

Vad är fördelarna?!?
Finns säkert fler nackdelar också...

Postad 20 januari 2009 - 10:49

endumen
  • endumen
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

Nu vill jag inte var den som är den men va fn köper ni som har köpt Play-TV för?!?

1. Den saknar kortläsare

Vad är fördelarna?!?

Jag har ingen, men jag ser ETT (1) scenario där jag skulle tänka mig att köpa den:

Man sitter med en tv utan inbyggd digitalbox och bara ett ps3 kopplat till den. Vill inte betala för boxer men man skulle vilja kunna titta på tv ibland (och spela in). DÅ skulle jag köpt en Play-tv. :D
Klockren i det fallet!

Postad 20 januari 2009 - 10:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag har ingen, men jag ser ETT (1) scenario där jag skulle tänka mig att köpa den:

Man sitter med en tv utan inbyggd digitalbox och bara ett ps3 kopplat till den. Vill inte betala för boxer men man skulle vilja kunna titta på tv ibland (och spela in). DÅ skulle jag köpt en Play-tv. :D
Klockren i det fallet!

Jo, det är sant. Men det är också det enda fallet jag ser Play-TV som en bra sak.

Postad 20 januari 2009 - 11:13

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

1. Den saknar kortläsare

Vad är fördelarna?!?

1 Saknar kortläsare=gratis
2 Det är ju det den gör... precis som en sat-mottagare bara tar emot sateliter...
3 ettan, tvåan, svt24, kunskapskanalen/barnkanalen och TV6 klarar man sig ganska bra med.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.