Postad 04 december 2007 - 20:10

Postad 04 december 2007 - 20:16
ÄR DET SÅ ATT DET INTE GÅR ATT STREAMA GENOM MEDIACENTER???
Postad 04 december 2007 - 20:38

Postad 04 december 2007 - 20:59
Postad 04 december 2007 - 21:27
jag fick nåt liknande, men åxo ett alternativ att ladda ner en grej som löste det. Efter att ha laddat ner det så funkade allt!Har letat på forumet men inte hittat något, så jag frågar här.
När jag ska spela upp en film från dashboarden (inte mediacenter) - movies, så blir skärmen svart sen kommer det upp något som säger "The connection to your computer was lost. Make sure your computer is turned on, connected to your network and is running media sharing software. Status code: 53-C00D F238.
Vad är fel?
Postad 04 december 2007 - 21:37
Damn...har samma issue men får inte upp någon möjlighet att ladda ned något som löser det...jag fick nåt liknande, men åxo ett alternativ att ladda ner en grej som löste det. Efter att ha laddat ner det så funkade allt!Har letat på forumet men inte hittat något, så jag frågar här.
När jag ska spela upp en film från dashboarden (inte mediacenter) - movies, så blir skärmen svart sen kommer det upp något som säger "The connection to your computer was lost. Make sure your computer is turned on, connected to your network and is running media sharing software. Status code: 53-C00D F238.
Vad är fel?
Postad 04 december 2007 - 21:39
See table below for more information:
Supported Codecs
From USB storage device to Xbox 360 Dashboard Video Player
WMV(Unprotected),
Mpeg4,
H.264,
AVI
From Windows Media Player 11 to Xbox 360 Dashboard Video Player
WMV(Protected),
WMV(Unprotected),
*Mpeg4,
*H.264,
AVI
From Zune Software to Xbox 360 Dashboard Video Player
WMV(Unprotected),
Mpeg4,
H.264
From Windows Home Server to Xbox 360 Dashboard Video Player
WMV(Protected),
WMV(Unprotected),
AVI
From Windows Media Center to Xbox Media Center Extender
WMV(Protected), WMV(Unprotected),
Mpeg2
Postad 04 december 2007 - 21:58
Det var på grund av Hamatchi-nätverket.
Gå in i nätverks och delningscenter och inaktivera det fort som fan. Det är ett MÅSTE för att kunna gå vidare med punkterna under (då mediaplayer tror att det är det nätverket du streamar ifrån, VILKET DET INTE ÄR):
To set up Windows Media Player 11 on a PC running Windows XP
6. In Windows Media Player, click Library, Media Sharing.
7. Select Share my media, OK. Windows Media Player will search for devices on your network.
8. Click your console, then click Allow. If you want to apply more options, click Settings. When done, click OK.
9. On your Xbox 360 console, in the Media area of the Xbox Dashboard, select Music, Pictures, or Video.
10. If your PC's content is not displayed, press X and select your PC.
Gå nu in i dashboarden och välj Video, välj filmen som du haft strul med.. då ska det komma upp en ruta som frågar om du vill ladda ned codec-uppdatering typ. Klicka YES FFS!!
Ladda ner den och välj filmen igen.. WORKED!! YASH ty ty Nyluh we love u yes yes!
Hoppas det löste sig!
Redigerat av Nyluh, 04 december 2007 - 22:00.
Postad 04 december 2007 - 22:45

Menyerna känns snabbare å tillputsade. Men att hela boxen har öppnats upp med divx/xvid stöd har ju gjort att hela mediaserverns material nu blir möjligt. Äntligen kan jag slopa min apdåliga Kiss dp-600. Enda jag saknar nu är x264 i mkv container. Sen e jag sjukt nöjd

Postad 04 december 2007 - 22:49

Postad 04 december 2007 - 23:24
Kör trådlöst nätverk på bärbar som har vista och kabel till 360, men när jag startar wmc på xboxen så kan man inte flytta runt och välja musik eller film.
Vad kan det vara för problem?
Hjälp uppskattas.
Postad 04 december 2007 - 23:24
Postad 04 december 2007 - 23:32
Då snurrar det

Postad 04 december 2007 - 23:33
Postad 04 december 2007 - 23:35
VARFÖR???
"From Windows Media Center to Xbox Media Center Extender
WMV(Protected), WMV(Unprotected),Mpeg2 "
Svara nu mr B. Gates
WHY???
Postad 04 december 2007 - 23:35
Nja.. d tar inga 5 minuter.. men kanske en halv minut längre för mig iafTar väldigt lång tid att logga in på Live efter uppdateringen, tar nog runt 5min varje gång. Har startat om ett flertal ggr utan att det hjälper. Någon som har liknande problem? När jag sedan är inloggad så är det ingen reklam längre för olika spel och dylikt i "Liverutorna" längre, det var det innan.
Postad 05 december 2007 - 00:13
Har fått det och lira nu men hur får jag igång h.264 filer?. Det är väl dom som är i .mkv. Kör via WMP11.
2. What exactly does the Xbox 360 support for H.264?
Xbox 360 supports the following for H.264:
· File Extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov
· Containers: MPEG-4, QuickTime
Alltså inte .mkv.
På följande sida står svar på många frågor som en del har angående filformat mm., bara man orkar leta på det man vill ha svar på.
http://blogs.msdn.co...ayback-faq.aspx
Redigerat av bananplanta, 05 december 2007 - 00:14.
Postad 05 december 2007 - 00:52

Postad 05 december 2007 - 03:06

Kan inte säga att jag känner av att det skulle ta längre tid att logga in på live som vissa här i tråden verkar tycka. Gick väl på en ca 5sek nu när jag startade 360n. Har varit med om at det tagit längre tid iblland innan updaten men inte 5min som någon snackade om. Låter väldigt länge?

Hade för mig att man skulle kunna ta bort kreditkort ur sin "lista" för betalningsalternativ i dashboarden i och med uppdateringen. Var inne och snurrade runt bland betalningsalternatvi och hitta mina kredikort med ingen DELETEknapp. Har jag för mig helt fel eller någon annan som också kommer ihåg det?
Redigerat av genstruktur, 05 december 2007 - 03:11.
Postad 05 december 2007 - 08:15
Mycket bra att den stöder .mov då Panasonics, kanske flera, digitalkameror filmar i det formatet.Har fått det och lira nu men hur får jag igång h.264 filer?. Det är väl dom som är i .mkv. Kör via WMP11.
2. What exactly does the Xbox 360 support for H.264?
Xbox 360 supports the following for H.264:
· File Extensions: .mp4, .m4v, mp4v, .mov· Containers: MPEG-4, QuickTime
Alltså inte .mkv.
På följande sida står svar på många frågor som en del har angående filformat mm., bara man orkar leta på det man vill ha svar på.
http://blogs.msdn.co...ayback-faq.aspx
Postad 05 december 2007 - 09:14
Har provat att flytta dom till en extern usb och spelat därifrån samt streamat via wmp11.
Nån som har några tips? Spelar verkligen codecs som man har på sin dator någon roll? Det är väl xboxen som nu har fått codecen i sig? Annars så har jag en jäkla massa codecs som säkerligen ligger och stör i Vista.
BTW.. är det någon som kan länka till en divx/xvid fil som ni fått fungera.. kan ju vara så att nästan samtliga mina filer är i fel format (känns dock inte troligt)
Redigerat av mcbain, 05 december 2007 - 09:16.
Postad 05 december 2007 - 10:20
Jippi nu står man med en trasig box & snart Jul & man vet att troligtvis så kommer den inte bli lagad före Jul så vad gör man när man är en spel junkie , jo man går & köper en ny så klart . Blev en Arcade (med HDMI) för 2499 på mediamart .
Har haft boxen sedan releasen 2 år sedan utan problem .
Postad 05 december 2007 - 10:23
Slår på xboxen igår, tar uppdateringen och får strul med att koppla upp mig på live. Kan inte acceptera game invite mm. Argggg
Va va det för jxvla uppdatering?!?!?
Postad 05 december 2007 - 10:41
Det verkar ju som om lösningen är ungefär samma som med Orb och där fungerar ju undertexter. (Avkodning sker på PC:n)
Postad 05 december 2007 - 10:56
Postad 05 december 2007 - 11:09
Postad 05 december 2007 - 12:17
Tänkte precis på att det borde ju finnas ett program som konverterar olika containers till varandra och behåller bitströmmen istort sett orörd. Går ju ofantligt mycket fortare än att koda om bitströmmen till annat format (som transcode gör).
Problemet med MKV och äldre DivX är ju att ingen av dem är standardiserad. "DivX ;-)" är väl dessutom en gammal hackad Microsoft codec om jag minns rätt, så det kan man ju förstå att MS inte vill ha att göra med.

Edit: Hade fel angånde Matroska. Verkar finnas ordentliga dokument som beskriver specen på deras hemsida.
Redigerat av Unregistered6810b893, 05 december 2007 - 12:35.
Postad 05 december 2007 - 15:47
Kom hem igår knäpper på boxen & får frågan om att uppdatera . Trycker på ja uppdateringen börjar tar ca 20 sek sen slocknar boxen & THE RING OF DEATH presenterar sig .
Jippi nu står man med en trasig box & snart Jul & man vet att troligtvis så kommer den inte bli lagad före Jul så vad gör man när man är en spel junkie , jo man går & köper en ny så klart . Blev en Arcade (med HDMI) för 2499 på mediamart .
Har haft boxen sedan releasen 2 år sedan utan problem .
Måste säga att jag är imponerad av deras support än så länge . Ringde XBOX supporten i morse & nu var ups & hämtade maskinen .
Postad 05 december 2007 - 16:21
Postad 05 december 2007 - 17:13
skulle vilja veta vad som hänt med musikspelaren mm.
Postad 05 december 2007 - 17:49
Redigerat av Articat, 05 december 2007 - 17:50.
Postad 05 december 2007 - 18:22
Har dock en liten fundering. När jag streamar HD film (.wmv) till boxen över mitt trådlösa nätverk stannar filmen upp och boxen får buffra eftersom inte nätet pallar med (trodde i min villfarelse att man faktiskt skulle få en hastighet av 108 Mbit/s när man köpte en router å ett nät verkskort som klarade det...

Vad jag funderar på är; går det att utöka buffern? Borde väl rimligtvis flyta något bättre om den blev större? Har kollat runt lite men hittar inget själv...
Nån som vet?
Postad 05 december 2007 - 18:28
Postad 05 december 2007 - 20:19
Kör du med Xbox360:s trådlösa adapter ? - den klarar endast 54 Mbits hastighet, och jag tror jag läst någon varningstext från Ms om att den inte klarar strömmad HD - endast SD.
Nepp, har routern stående vid 360:n så det är 108 som gäller.
Postad 05 december 2007 - 20:34
Måste säga att jag är imponerad av deras support än så länge . Ringde XBOX supporten i morse & nu var ups & hämtade maskinen .
UPS va å hämta min box idag oxå

Postad 05 december 2007 - 20:49
Kör du med Xbox360:s trådlösa adapter ? - den klarar endast 54 Mbits hastighet, och jag tror jag läst någon varningstext från Ms om att den inte klarar strömmad HD - endast SD.
Ja fast 108mbit är i teorin.. du kommer aldrig upp i de hastigheterna i verkligheten.. tänker du max kommer up i 4-5megabyte/sek.. vilket motsvarar 32-40 mbit om ja inte missminner mig.
Postad 05 december 2007 - 21:34
Först fick jag upp endast filerna och fick problemet med att videos inte gick att spela upp...loggar ut för at göra nätverkstest och efter det går det inte att ens hitta dator...dessutom kan jag nu inte få MP11 att dela ut några filer alls - fattar inte vad som är fel...någon?
Postad 05 december 2007 - 23:22
Ja fast 108mbit är i teorin.. du kommer aldrig upp i de hastigheterna i verkligheten.. tänker du max kommer up i 4-5megabyte/sek.. vilket motsvarar 32-40 mbit om ja inte missminner mig.
Precis därav ironin i mitt första inlägg... Men det e fortfarande ingen som svarat på min egentliga fråga, går det att utöka buffern??
Postad 05 december 2007 - 23:27
Postad 05 december 2007 - 23:45
. Men det e fortfarande ingen som svarat på min egentliga fråga, går det att utöka buffern??
Tror jag inte. Du skulle inte heller vinna något på det. Även om du hade buffrat dubbelt så mycket så hade du bara vunnit ett par sekunder...
Inget trådlöst slår en rejäl sladd, tyvärr.
Postad 06 december 2007 - 00:45
Fixat quicktime trailarna. Fick tydligen inte vara 5.1 ljud på filerna. Men iallafall det där programmet GOTSent klarar inte att göra så att man får 5.1 ljud om filmen är i det? (eller xboxet klarar inte det?)
Behöver man lite codecs å prylar för att få det å funka eller? GOTsent skäller mest på mig när jag försöker börja konvertera nämnligen.
Postad 06 december 2007 - 02:21
Postad 06 december 2007 - 08:01
Fick på ren ilska igång alla format jag hade på datorn med subs dessutom. Tack MS för er idiotiska uppdatering så jag fick tummen ur att pyssla igång transcode 360. Nu kan jag äntligen köra allt genom mediacenter precis så som det ska vara!!!
Postad 06 december 2007 - 10:57
Berätta gärna hur du sparkade igång undertexterna, är du snäll.ÄNTLIGEN!
Fick på ren ilska igång alla format jag hade på datorn med subs dessutom. Tack MS för er idiotiska uppdatering så jag fick tummen ur att pyssla igång transcode 360. Nu kan jag äntligen köra allt genom mediacenter precis så som det ska vara!!!
-tungmetall
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar