Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N95 8GB *

611 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia N95 128MB RAM 8GB (Mobiltelefoner) 1 9.032786 (60) Inga priser

Postad 13 November 2007 - 23:38

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Med tanke på att telefoner med TRE-abb BARA använder 3G (där det finns) fungerar det givetvis inte att stänga av 3G på telefonen...

Verkar inte vara några låsta menyer, (bara extra programmvara installerad från TRE) menyknapparna går att programmera om och temat går att byta, då märker man inte ett spår av att det är en TRE-mobil (förutom lilla loggan vid kameran)

Vill man ha en telefon med mycket funktioner får man acceptera att den är lite större, jag tycker den funkar fint i fickan...

Det är upp till användaren hur länge batteriet räcker.

Använder man bara de funktioner som vanliga telefoner har, och inte ringer så mycket räcker antagligen batteriet flera dygn, Lyssnar man på musik i högtalarna samtidigt som man surfar på Wlanet, Kollar lite film, Filmar, Tar bilder och navigerar var man än ska, räcker det i knappt en dag, vilket kanske inte är så konstigt? Vilken pryl klarar det?

hehe.. jag tycker din mening va rätt rolig här:
"Med tanke på att telefoner med TRE-abb BARA använder 3G (där det finns) fungerar det givetvis inte att stänga av 3G på telefonen..."

ungefär som;
"Jag kommer aldrig någonsin att använda WLAN på min Nokia n95 (förutom på kvällen, morgonen, dagen och natten)" =)

Okej. Ja, det är klart att batteriet räcker olika långt beroende på hur man använder telefonen. Men jag tror jag kan leva med det. Man får ha en laddare på jobbet och en hemma helt enkelt. =) För jag _hatar_ när telefonen dör när man som mest behöver den.... =/

Förstår inte alls vad du menar? Kommer förmodligen aldrig använda Wlanet i min n95a...

*Wlan mottagningen i N95 är dålig! Den hittar 3st hotspots där Ipod touch hittar 12st.

*Wlan finns inte överallt och är helt onödigt att använda för samtal när man kör flatrate. Om man inte har flaterate abb kanske den ev kan fungera som hemtelefon, på det egna eller grannens wlan, då kanske man sparar 32,50:- i månaden... :blink:

*Att surfa på telefonen är inte direkt någon njutning.

Ser inte vitsen med att köpa en mobiltelefon och sedan stänga av GSM/Umts nätet för att springa runt på stan och jaga öppna trådlösa nätverk...? Det kan ju vara roligt och kunna ta emot ett samtal emellanåt...

Kanke kan vara bra om man åker utomlands och skall ringa mycket, men jag tvivlar på att jag skulle orka leta runt efter Wlan bara för att jag behövde ringa några samtal.

håller med dig.. men det här med utomlands..klart man inte springer och letar som någon luffare heller..utan det är mer eller mindre standard att wlan finns på hotellen numera..att ringa från skype/cellip skulle för mig personligen minskade kostanden med 600-800 sek per vecka..lägg därtill att jag kanske är utomlands i snitt 1 vecka per månad så är det ett enkelt sett att spara pengar

vänliga hälsningar från Hamburg

Jo precis, det beror ju lite på vad man menar med utomlands... Jag syftade på att turista i grekland, thailand eller något annat semesterland.

Om man menar arbete i tyskland, england, USA eller liknande blir ju situationen och tillgängligheten till Wlan en helt annan, dock brukar ju arbete utomlands betyda att man är anställd, och då kanske utrustad med firmatelefon som företaget bekostar...

Postad 13 November 2007 - 23:40

Woxiz
  • Woxiz
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Har två frågor...
1.Är det bara jag som får värdelös överföringshastighet i alla USB lägena? Kommer max upp i 600kb. Det ska ju vara USB 2 .0. Man borde ju iaf komma upp i ett par Mb/s...

2. Finns det något program till mobilen som gör att man använda wifi till att överföra saker till mobilen smidigt? Typ som med bluetooth? Eller måste allt gå genom en router?

Postad 13 November 2007 - 23:49

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Du är inte ensam...

Tycker aldrig man kommer upp i acceptabel hastighet när man överför filer till bärbara mediaspelare...

Tror knappast det går snabbare att överföra filerna med wifi (om det var det du syftade på) det är helt enkelt telefonens operativsystem och minnets läshastighet som sätter stopp.

Redigerat av 24-Seven, 13 November 2007 - 23:57.

Postad 14 November 2007 - 00:42

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Ni som har installerat Google Maps, hur fungerar det?

Använder Google maps den interna GPSen och kan man tanka ner tex skandinavien på minneskortet?

Postad 14 November 2007 - 11:49

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Har den här telefonen ett 3,5 mm uttag för ljud eller?
Om man vill ha sina egna hörlurar :blink:

Postad 14 November 2007 - 12:41

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Sådär! Nu har jag precis fått den.
Shit, den va MYCKET mindre än vad jag trodde att den skulle vara. Det är ju en liten telefon. Positivt överraskad.

Har precis börjat kolla på den. Har ställt in Phonzo IP-telefoni. Det funkade direkt att ringa med IP. Tyvärr har jag inte lyckats ta emot nåt samtal än, men jag jobbar på det.

Den hittade iaf WLAN direkt.

En nackdel som jag hittat hittills är att när man ska skriva ett sms, så verkar det som att man först måste gå in och välja mottagare. Himla omständigt. Men det kan man nog komma runt på nåt sätt. Har ju bara haft den i 1 timmer nu.

Återkommer.
Peace out.

Postad 14 November 2007 - 15:45

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tänkte köpa ett extra batteri till min telefon har dock inte hittat något ställe som säljer BL-F6 batteriet. Är det någon här som känner till någon affär som säljer det?

Postad 14 November 2007 - 17:45

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Har den här telefonen ett 3,5 mm uttag för ljud eller?
Om man vill ha sina egna hörlurar :blink:

Ja!

Både på telefonen och på handsfreekontrollen.

Postad 14 November 2007 - 17:50

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Tänkte köpa ett extra batteri till min telefon har dock inte hittat något ställe som säljer BL-F6 batteriet. Är det någon här som känner till någon affär som säljer det?

Är det inte bättre att köpa billaddare/extra reseladdare eller liknande, tror batteriluckan kommer börja glappa och lossna ganska fort om man börjar byta batteri.

Postad 14 November 2007 - 19:12

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
Update;

Det där med sms:et får jag ta tillbaka. Det är smidigt att skicka. Lite annorlunda mot SE bara.

Nu har jag fixat så att ingående och utgående samtal funkar med IP-telefoni, tror jag. =)

Ett tips är att alltid ställa in att den frågar "hur" ni vill surfa på internet. Då kan man välja i en lista sitt WLAN. TRE är ju lite fula där, för de lägger ju upp sina snabbknappar, och då blir det automatiskt 3G. Så om man vill undvika den fällan och va säker på att alltid surfa med WLAN när det är tillgängligt, så ändra till "fråga alltid".

Håller på med ORB nu. Lyssnar på musik och tittar på bilder på mobilen. Musiken och bilderna "streamas" från min stationära dator, via lokalt WLAN. Haha.. sjukt bra.
Har inte fått filmer att funka än, men det jobbar jag på =)

GPS:en har jag inte ens tittat på än. =/

Postad 14 November 2007 - 19:34

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej!

När tror ni den kommer, så man kan köpa den.

Vill inte välja 3, utan hade tänkt att ha abonemang på den med Telia vänner.

Hade tänkt att beställa den här: http://www.katshing....d.asp?aid=14990
Ringde dem idag och dem sa (trodde, lät de som) att den skulle komma in vid årsskiftet.

Finns det någon annan sida som kan ta hem den snabbare?
Tydligen köpte 3 upp alla telefoner.

Postad 14 November 2007 - 21:05

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Oj, årsskiftet? ! :D

3 verkar ha shoppat ganska mycket där :(

Ne men katshing.se brukar vara bland dom första med telefonerna så det stämmer nog som dom säger...

Postad 14 November 2007 - 21:54

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Har kollat mer å mer på den nu och börjar bli väldigt sugen på den, hehe
Funderar på att köpa den hos 3.

Finns det några nackdelar med det? förutom att den är lite brandad?

Skulle tagit den med 24mån abonemang och tre friends tror jag det heter för 69kr/mån
Alltså ett pris på 258;. i månaden plus ca: 1500:- för telefonen. Sen får man betala ytterligare för det man ringer eller?

Har för mig att för ett par år sen hos tre så köpte man ett "kontantkort" på typ 200:- och om man inte ringde upp det på en månad så förlorade man dem typ, men så är det inte nu eller?

Det är som ett vanligt Telia abonemang, att man betalar 258kr/mån + det man ringer för? Inga fallgropar?

Tacksam för svar.

// Marcus

Postad 14 November 2007 - 23:05

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0

Skulle tagit den med 24mån abonemang och tre friends tror jag det heter för 69kr/mån
Alltså ett pris på 258;. i månaden plus ca: 1500:- för telefonen. Sen får man betala ytterligare för det man ringer eller?

Jag ska också ta den här med 3 :D

18mån + 3Flatrate och lite annat smått o gott eftersom jag varit kund hos 3 i snart 4 år.

Du betalar öppningsavgifterna och allt annat som inte är inom 3.

Ett tips ifall du smsar endel.

Ta 3 Bomben 99, lägg till 3Friends(49kr) och SMS100 (49kr). Det dras alltså på månadsbeloppet, som är 99.
Då har du 1 krona över till 1 ½ öppningsavgift. haha

Du får kolla själv under tillval. :( Finns mkt att trixa o mixa!

Redigerat av Unregistered1273, 14 November 2007 - 23:10.

Postad 14 November 2007 - 23:09

Woxiz
  • Woxiz
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Har kollat mer å mer på den nu och börjar bli väldigt sugen på den, hehe
Funderar på att köpa den hos 3.

Finns det några nackdelar med det? förutom att den är lite brandad?

Har för mig att för ett par år sen hos tre så köpte man ett "kontantkort" på typ 200:- och om man inte ringde upp det på en månad så förlorade man dem typ, men så är det inte nu eller?

Det är som ett vanligt Telia abonemang, att man betalar 258kr/mån + det man ringer för? Inga fallgropar?

Tacksam för svar.

// Marcus

Jag köpte min med maximal ringpotten. Desto högre ringpott du har desto mindre betalar du för mobilen. Du betalar ungefär samma slutsumma totalt med alla alternativen, men väljer du att få 299kr att ringa för varje månad så får du ringa mer gratis helt enkelt...
Jo ringpotten lagras inte utan försvinner efter var månad...

Postad 15 November 2007 - 01:03

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag har goda nyheter! :D

Uppgraderade GPSen med 3års röstnavigation för några dagar sedan, men har inte haft chans att testa för än idag. Telefonen satt monterad i ett fäste på instrumentbrädan och jag körde en sträcka jag åkt tidigare som tar ca 35 minuter, under denna tid var displayen konstant belyst och rösten talade med jämna mellanrum om hur jag skulle köra.

Telefonen navigerade rätt (närmaste/snabbaste vägen) samt fungerade precis som en vanlig tomtom (eller motsvarande) och när jag kom fram hade batteriet bara sjunkit ett sträck från fulladdat, trotts att jag använt telefonen flitigt tidigare under dagen.

Mycket nöjd med detta!

Dock är jag mindre nöjd över att nokia inte har angett någon kompatibel billaddare på sin hemsida, har köpt DC-4 som fungerar med gamla N95an. Eftersom N95 och N95 8GB levereras med samma laddare trodde jag att saken var biff... Men när jag mailade Nokias kundtjänst fick jag till svar att DC-4 bara var kompatibel med de enheter angivna på hemsidan.

Sjukt irriterande att kundservice är så totalt inkompetenta, med största sannorlikhet handlar detta om att supportsidorna inte hunnit bli uppdaterade, vad skall man med kundservice till om dom inte kan mer än det som står på hemsidan?

Postad 15 November 2007 - 04:24

chromorifhia
  • chromorifhia
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0
Har precis inhandlat mig n N95 8g nu, få hem den på fredag men ha en snabb fråga. Hur länge behöver man ladda den första gången för jag antar att den är urladdad när man får hem den.

Postad 15 November 2007 - 09:16

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Har haft telefonen en vecka nu. Är väldigt nöjd med luren helt fullmatade med finesser. Tycker 3 fungerar klockrent. Inte fyllt telefonen med massa 3 trams utan man kan lätt välja bort dom program och menyer dom lagt in. Märks inte att den är brandad förutom den lilla 3 logan ovanför kameran på baksidan av telefonen. Enda jag är lite less på är att det inte går att spela upp divx (xvid) serier som är 350mb stora utan att ljudet börjar släpa. Trist, ville ju slippa konvertera om dom på burken innan. Någon som har ett bättre program än divxplayer eller coreplayer så man kan spela upp serier/filmer direkt i luren?

Postad 15 November 2007 - 09:21

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Har precis inhandlat mig n N95 8g nu, få hem den på fredag men ha en snabb fråga. Hur länge behöver man ladda den första gången för jag antar att den är urladdad när man får hem den.

Jag laddade min 2,5 timme första gången då det stod i displayen fulladdad eller något sånt. Det är inte som förr i tiden att det behöver laddas 12 timmar första gången.

Postad 15 November 2007 - 13:31

Unregisteredf9a203a1
  • Unregisteredf9a203a1
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd med min N95 8GB. Har dock bara haft den en dag, men såhär långt anser jag att batteritiden kunde varit bra mycket bättre. Har laddat den två gånger på 24h nu, men då har jag också lekt rätt mycket med den.
Någon som vet om det finns någon möjlighet att få bort Tre-länkarna på vänster och höger hotkey i huvudmenyn. De där som länkar till 3xlpore eller vad det heter och den andra som man kommer till Tres webplats med. De passar inte direkt in i vissa av temana, och jag tycker de är groteskt fula. Och så vore det ju bra att kunna välja själv vad man vill ha för funktion på just de knapparna.

Postad 15 November 2007 - 14:43

Fin1
  • Fin1
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Om den fungerar som vanliga N95 (min är dock ej operatörsbunden) ändrar man via Menyknappen - Verktyg - Inställningar - Allmänt - Anpassa - Vänteläge - Genvägar. Man kan då ange vilken funktion man vill för snabbtangenterna.

Postad 15 November 2007 - 14:47

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Gå in på insällningar/allmänt/anpassa/vänteläge där kan du anpassa alla genvägar. Dvs de fula genvägarna som 3 valt att lägga in.

Postad 15 November 2007 - 19:24

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Är telefonen bra att surfa med? :)

Postad 15 November 2007 - 19:42

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Cirka 6 veckor kvar tills den släpps obrandad =) (HELT clean n95 8gb) Weee :) Fan va man längtar.

Redigerat av Nufi3e, 15 November 2007 - 19:43.

Postad 15 November 2007 - 22:38

vanten06
  • vanten06
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Cirka 6 veckor kvar tills den släpps obrandad =) (HELT clean n95 8gb) Weee :) Fan va man längtar.

Var hade du tänkt köpa den?

När dem snackar om att den kommer vid årsskiftet är det 1 Januari som gäller då eller kan det bli försenat?

Postad 15 November 2007 - 23:13

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Var hade du tänkt köpa den?

När dem snackar om att den kommer vid årsskiftet är det 1 Januari som gäller då eller kan det bli försenat?

Blir nog inwarehouse för mig, kommer trolitvis finnas på siba onoff komplett osv med.

Mail från inwarehouse (någon rätt uppsatt):

"Så här ligger det till.
Operatören TRE har tagit den första leveransen som beräknas komma strax för jul.
Olåsta enheter kommer först på det nya året.
Vi säljer ju inte låsta telefoner så våra kunder får vänta…."

Postad 15 November 2007 - 23:31

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Är telefonen bra att surfa med? :)

Nej, men det fungerar.

Redigerat av 24-Seven, 15 November 2007 - 23:32.

Postad 15 November 2007 - 23:37

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Skillnaden mellan TRE-brandad och icke brandad är den 4x3mm stora loggan vid kameran. De program och genvägar som lagts in av tre går att ta bort, finns inget spår av TRE i min display, bara om jag går in i menyn och vidare in i program där det ligger några TRE program.

Finns ingen anledning att vänta på en obrandad, om man inte stör sig extremt mycket på den lilla loggan...

Man kan ju inte vänta till efter nyår, då är ju telefonen gammal. :wub:

Redigerat av 24-Seven, 15 November 2007 - 23:42.

Postad 15 November 2007 - 23:56

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Skillnaden mellan TRE-brandad och icke brandad är den 4x3mm stora loggan vid kameran. De program och genvägar som lagts in av tre går att ta bort, finns inget spår av TRE i min display, bara om jag går in i menyn och vidare in i program där det ligger några TRE program.

Finns ingen anledning att vänta på en obrandad, om man inte stör sig extremt mycket på den lilla loggan...

Man kan ju inte vänta till efter nyår, då är ju telefonen gammal. :wub:

Den kommer nog bli billigare, då tre är de ända som har marknaden just nu kan de sätta vilket ###### pris de vill. Sedan gillar jag inte tre, ger hellre mina pengar till ett annat företag. Känns också bättre att ha en clean n95 8gb, annars ångrar jag bara mig sen att jag inte väntade och köpte en clean.

Sedan som skrevs av en annan med:
"Anledningen till att jag inte köper brandade mobiler är att uppdateringar men buggfix och nya funktioner inte fungerar till brandade mobiler, man måste vänta tills de gjort en uppdatering till de mobilerna."

Redigerat av Nufi3e, 15 November 2007 - 23:58.

Postad 16 November 2007 - 00:30

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Man kan ju inte vänta till efter nyår, då är ju telefonen gammal. :D

Den kommer nog bli billigare, då tre är de ända som har marknaden just nu kan de sätta vilket ###### pris de vill. Sedan gillar jag inte tre, ger hellre mina pengar till ett annat företag. Känns också bättre att ha en clean n95 8gb, annars ångrar jag bara mig sen att jag inte väntade och köpte en clean.

Sedan som skrevs av en annan med:
"Anledningen till att jag inte köper brandade mobiler är att uppdateringar men buggfix och nya funktioner inte fungerar till brandade mobiler, man måste vänta tills de gjort en uppdatering till de mobilerna."

Gillar inte heller TRE men har aldrig haft så bra täckning som nu...

Jag hade beställt en N95 8GB på Katshing med Telenorförlängning, om jag förlängde mitt flatrate (599/mån) i 18 månader och hade förhöjd månadsavgift på 100kr, skulle telefonen kosta 4002:-

När jag istället nu körde samma deal med TRE (Flatrate 599/mån 100:- höjd månadsavgift) kostade telefonen bara 495:-

Men om du vill ge bort 3500:- till någon är det upp till dig :wub:

Postad 16 November 2007 - 09:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Känns som att Tre är dom enda som fortfarande subventionerar priserna..
Köpte min TyTn II för 99/mån=2376 kronor...Kostar 6449 kronor på de billigaste stället på prisjakt

Postad 16 November 2007 - 10:16

Unregistered1273
  • Unregistered1273
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
24-Seven och Moparman, ni har helt rätt :angry:

Fattar inte hur man kan lägga sina pengar på andra bolag.
3 fixar billiga priser på telefonerna och har bra abonnemang. 3 ger ju nästan bort telefonerna.
Dessutom har kundservicen blivit riktigt bra! ;)

Postad 16 November 2007 - 10:30

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Visst subventionerar tre rätt bra, men för min del skiljer det inte så mycket på Comviq och tre i slutändan.

Räknar på 2 sätt och tre blir knappt 500:- billigare på det ena och Comviq knappt 1000:- billigare på det andra. men eftersom abbonemang skiljer sig så är det svårt att räkna, det beror helt på hur mycket man ringer och messar och till vem. Troligtvis är tre billigare för det mesta.

Jag ringer mest till tele2/Comviq därför behåller jag dem gärna.

Postad 16 November 2007 - 21:18

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
finns det nått sett man kan få bort allt i väntläget?..tycker det täcker bakgrundsbilden för mycket.. tänker alltså på de 7 ikonerna..+kalenderposterna +wlan sökningen?..tycker även fältet längst upp med klockan är onödigt stort

sen en fråga till..när man går in nokia maps på mobilen finns bara någon Berlin karta etc..hur får man in Sverige?

Postad 17 November 2007 - 00:10

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

finns det nått sett man kan få bort allt i väntläget?..tycker det täcker bakgrundsbilden för mycket.. tänker alltså på de 7 ikonerna..+kalenderposterna +wlan sökningen?..tycker även fältet längst upp med klockan är onödigt stort

sen en fråga till..när man går in nokia maps på mobilen finns bara någon Berlin karta etc..hur får man in Sverige?

vet inte exakt hur n95-2 (8gb versionen) fungerar men antar att menyn är likadan som n95-1 (den vanliga). för att få bort ikonerna i standbyläget gå till.
(menu->)tools->settings->general->personalisation->standby mode->active standby->off

för kartorna så kan du ju "snurra/söka/zooma" till sverige. eller låta gps:en hitta dig. men går inte det så kan du alltid ladda ner map loader från nokia här
alternativt kan ju vara att ladda ner en ny version av nokia maps

Redigerat av slaski, 17 November 2007 - 00:14.

Postad 17 November 2007 - 00:40

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Medföljde det ingen instruktionsbok till din telefon... ;)

Postad 17 November 2007 - 11:45

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
tack för svaren.. lyckades lösa det snabbt..onödigt att fråga=)

nu kommer det värre..när jag ska ansluta till datorn via pc suite eller datakabel så ansluter det sen kopplar direkt när man försöker göra nått..hjälper inte att starta om..dvs omöjligt att föra över nått eftersom den kopplar och inte längre syns i pcsuite/filhanteraren..

i mac fungerar det felfritt..men behöver ha det i XP nu..för att kunna konvertar filmer etc

Postad 17 November 2007 - 12:25

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
hmm..nu fungerar det varannan gång typ..märkligt..men bättre än inget.. men iallafall..hur gör man så inte alla bilder klumpas ihop inne i galleriet?..hade velat ha mappar där med..även fast jag lägger in mappar syns de bara i filhanteraren..testade att skapa "bilder2" mapp..för att se om de bilerna med kom in i galleriet..och det gjorde de ju naturligtvis=( måste ju gå att lösa

detta var sista problemet förhoppningsvis=)

Postad 17 November 2007 - 13:39

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
problemet med att det inte funkar att överföra filmer via usb vet jag inte riktigt varför. men den kopplar inte alltid säger du? men testa att använda mass storage (masslagrings kopplingen och inte pc suite) då ska den poppa upp som en flyttbar disk i explorer. annars testa att installera om drivrutinerna.

sista problemet då, i nokias egna bildgalleri så visas bilder på detta sättet. men vill du att det ska likna mer som på datorn att de ligger i mappar kan du installera en ny filhanterare (fe-explorer eller y-browser). Med denna filhanterare kommer du att kunna komma åt dolda mappar (pb och private, ligger direkt i e:\). eftersom dessa mappar är dolda kommer inte galleriet att se dom och inte att visa deras bilder. så kan man göra på n95-1. jag har inte möjligheten att kolla vilka mappar som är dolda i n95-2s minne, men det är ganska lätt att göra en dold mapp via datorn eller att hitta dom som är det. hoppas att något hjälpte till.

Postad 17 November 2007 - 19:16

dario
  • dario
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
aes

Redigerat av dario, 21 November 2009 - 14:22.

Postad 17 November 2007 - 19:56

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
OT:
hej dario, låter som om du har ett väldigt roligt jobb eller hobby kanske? (eller båda?). hade gärna hängt med på dina resor ;)

Postad 17 November 2007 - 20:37

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

Jag kan redan nu avslöja att N95:an 8GB FINNS att köpa i Sverige, obrandad. Dvs utan 3's logotype osv. Jag kan idag inte avslöja vart ännu, men kan återkomma med mer info i veckan som kommer beroende på om min affär går igenom.

Är väldigt intresserad utav det, skulle verkligen uppskattas med mer information senare.

Postad 17 November 2007 - 22:35

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
vadå då? katshing kommer med den snart ju, iaf enligt deras hemsida.
sen expansys har den ju redan här

Redigerat av slaski, 17 November 2007 - 22:35.

Postad 17 November 2007 - 23:36

Nufi3e
  • Nufi3e
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

vadå då? katshing kommer med den snart ju, iaf enligt deras hemsida.
sen expansys har den ju redan här

Nice, undra om man får svensk manual?

Postad 18 November 2007 - 09:34

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

problemet med att det inte funkar att överföra filmer via usb vet jag inte riktigt varför. men den kopplar inte alltid säger du? men testa att använda mass storage (masslagrings kopplingen och inte pc suite) då ska den poppa upp som en flyttbar disk i explorer. annars testa att installera om drivrutinerna.

sista problemet då, i nokias egna bildgalleri så visas bilder på detta sättet. men vill du att det ska likna mer som på datorn att de ligger i mappar kan du installera en ny filhanterare (fe-explorer eller y-browser). Med denna filhanterare kommer du att kunna komma åt dolda mappar (pb och private, ligger direkt i e:\). eftersom dessa mappar är dolda kommer inte galleriet att se dom och inte att visa deras bilder. så kan man göra på n95-1. jag har inte möjligheten att kolla vilka mappar som är dolda i n95-2s minne, men det är ganska lätt att göra en dold mapp via datorn eller att hitta dom som är det. hoppas att något hjälpte till.

Ett annat tips för bättre galleri är Resco Photo Viewer. Det programmet navigerar i mappar skapade via filhanterare och fungerar på det hela taget mycket bra. Är man sedan ute och reser installerar man lämpligen Resco Photo Tagger så får man cellinfo + GPS-data (nytt i version 2) inskrivet i bildernas EXIF-tagg. Man kan då se att bilden exempelvis togs på "Stengade Helsingør 2" + GPS-data när man läser taggen. Trevlig funktion som dock kräver att operatören har cellinfo.

Ett annat program man bör installera är CorePlayer som är en avsevärt bättre mediaspelare än RealPlayer. Gränsnittet är betydligt mer funktionellt och framförallt: den klarar fler filformat. Exempelvis H.264 sparade i MP4-container. Bildkvaliteten blir bättre men RealPlayer kan inte spela dessa. CorePlayer gör det med bravur. Dessutom är den en alternativ musikspelare men det har jag inte testat så mycket än.

På området filhanterare m.m är X-Plore helt klart den bästa som jag ser det, förutom den finns klassiska FExplorer. X-Plore har dock en del fördelar såsom att den kan skicka precis allt via BT (alltså även skyddade ringsignaler o.dyl) eftersom den hanterar det själv istället för att gå via telefonens API för det. Dessutom har man filassocieringar etc som är mycket behändiga så man t.ex alltid kan öppna mediafiler i CorePlayer istället för RealPlayer. Eller öppna Wordfiler i Office Suite istället för QuickOffice.

Tänk dock på att inte ha punkt före filändelsen när man associerar - det förstår inte X-Plore. Man får alltså skriva "filtyp MP4 öppnas med CorePlayer" istället för att skriva ".MP4".

Postad 18 November 2007 - 09:56

slaski
  • slaski
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
smartmovie av lonely cat games är en bra media spelare också, klarar de flesta formaten också (inlusive divx). men y-browser gör det mesta där också som x-plorer gör. fast filhanterare är ju en smaksak :)

Redigerat av slaski, 18 November 2007 - 09:57.

Postad 18 November 2007 - 10:04

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0
Ytterligare ett rekommenderat program är MediaSafe som gör det möjligt att kryptera "känsliga" mediafiler med kraftfull kryptering.

Postad 18 November 2007 - 11:47

Devesh
  • Devesh
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag köpte en olåst N95 8GB i Filippinerna idag, funderar att ta med mig några hem och sälja i sverige den 10 december. Hur mycket tror ni att folk kan tänka sig betala vid den tidpunkten?

Föresten, finns det någon bra sida var man kan ladda ned program?
Tex olika messengers eller bättre gps-program?

/Mvh Erik

Redigerat av Devesh, 19 November 2007 - 06:27.

Postad 18 November 2007 - 16:33

daydreamer
  • daydreamer
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

Ett annat tips för bättre galleri är Resco Photo Viewer. Det programmet navigerar i mappar skapade via filhanterare och fungerar på det hela taget mycket bra. Är man sedan ute och reser installerar man lämpligen Resco Photo Tagger så får man cellinfo + GPS-data (nytt i version 2) inskrivet i bildernas EXIF-tagg. Man kan då se att bilden exempelvis togs på "Stengade Helsingør 2" + GPS-data när man läser taggen. Trevlig funktion som dock kräver att operatören har cellinfo.

Ett annat program man bör installera är CorePlayer som är en avsevärt bättre mediaspelare än RealPlayer. Gränsnittet är betydligt mer funktionellt och framförallt: den klarar fler filformat. Exempelvis H.264 sparade i MP4-container. Bildkvaliteten blir bättre men RealPlayer kan inte spela dessa. CorePlayer gör det med bravur. Dessutom är den en alternativ musikspelare men det har jag inte testat så mycket än.

På området filhanterare m.m är X-Plore helt klart den bästa som jag ser det, förutom den finns klassiska FExplorer. X-Plore har dock en del fördelar såsom att den kan skicka precis allt via BT (alltså även skyddade ringsignaler o.dyl) eftersom den hanterar det själv istället för att gå via telefonens API för det. Dessutom har man filassocieringar etc som är mycket behändiga så man t.ex alltid kan öppna mediafiler i CorePlayer istället för RealPlayer. Eller öppna Wordfiler i Office Suite istället för QuickOffice.

Tänk dock på att inte ha punkt före filändelsen när man associerar - det förstår inte X-Plore. Man får alltså skriva "filtyp MP4 öppnas med CorePlayer" istället för att skriva ".MP4".

bra tips!
Klarar core även divx /xvid? har kopierat några sådana filer till telefonen, men de dyker inte ens upp där jag lagt dem. Ser dem allltså inte ens.. =/

Postad 18 November 2007 - 16:36

Andreas_Johanss
  • Andreas_Johanss
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

väldigt stort tack!..kör YBrowser och den fyller alla mina behov hittills..zoom, rotera, hänvisa som kontakt etc..och framförallt hålla borta filerna från Galleriet...MEN..kan inte bläddra mellan bilderna (filerna)..hur ska man kunna göra detta..någon app som får det fungera inne i Ybrowser? eller detta kanske går i fe-explorer?

..och ja jag är kass på symbian prog etc

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.