Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 42PFL7862D

174 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 december 2007 - 00:25

itouch
  • itouch
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick min 429232D idag och är riktigt nöjd så länge, dock kör jag vidare på fabriksinställningar och skulle bli mycket tacksam om någon med 42tum och samma tv kan posta sina inställningar på bilden som de är nöjda med.

Vore grymt schyst!

Postad 22 december 2007 - 01:02

peteriso
  • peteriso
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Du ställer in den efter dina egna behov som du själv känner för men om du känner att det inte blir bra så köp"calibrator" o följ instruktionerna mvh IZO

Postad 22 december 2007 - 11:17

keffooo
  • keffooo
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Klart att det är upp till var person, men även jag hade gärna fått en grunduppsättning som en annan person tycker är bra, för att sen kunna justera det till mitt tycke utifrån det.

Så om någon har möjlighet att dela med sig av sina inställningar till denna tv, så vore även jag tacksam.
Jag har iofs en 7962, men är ju samma skärm så.

MVH

Postad 22 december 2007 - 14:27

itouch
  • itouch
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Klart att det är upp till var person, men även jag hade gärna fått en grunduppsättning som en annan person tycker är bra, för att sen kunna justera det till mitt tycke utifrån det.

Så om någon har möjlighet att dela med sig av sina inställningar till denna tv, så vore även jag tacksam.
Jag har iofs en 7962, men är ju samma skärm så.

MVH

Håller med keffooo där. Vore ju bra med någon någorlunda ok som man utgår ifrån.
Hur rättvis är den inbyggda kalibreringen?

Mvh

Postad 23 december 2007 - 09:23

peteriso
  • peteriso
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
bild läge livlig sen ljusstyrka på 70 sen e jag nöjd.Tittar jag på film så ändrar jag bild läge till film annars blir det för bra bild ser ut som discovery filmat med hd kamera

GOD JUL PÅ ER ALLA!

Postad 27 december 2007 - 02:24

Leko
  • Leko
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej!

Funderar på att köpa antingen 7862 eller 7962. I 7962 tråden verkar alla tycka att det funkar perfekt med pc men inte i den här tråden?

Någon som vet mer exakt?
Vad skiljer egentligen de båda åt mer än att 7862 har 100 hz?

Mvh

Postad 27 december 2007 - 08:27

pillo
  • pillo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
7862 är inte alls samma skärm som 7962, 7962 och andra 7xxx förutom just 7862 saknar 100hz och har igen overdrive som 9xxx och 7862 har. 7862 bör jämställas mer med 9632/9732 då både de modellerna är av samme virke både uteseende å innehåll förutom hd perfetc pixel engine då. Där av liknande problem för 7862 som för 9632 och 9732 tv apparaterna med datorn och spel som inputlag och interlacing. på ex 7962 så märktes ingen nämdvärd inputlag och interlacingen var inte nått att prata om alls. fin å len som en vanlig dator skärma fast med sämre upplösning då. 1080p e inte gudasänt men det räcker.

Postad 07 januari 2008 - 09:11

Unregistered386ca887
  • Unregistered386ca887
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Dock så är det mest irriterande lagget på 100ms vilket förskjuter bild och ljud om jag ser på dvd.. ett ganska stort problem om man vill använda sin stereoanläggning.

Vänta nu här.... det blir osynkat om man kör hembio!?
Låter ju inte alls så kul. Någon annan som upplever samma sak?

Postad 09 januari 2008 - 13:13

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Dock så är det mest irriterande lagget på 100ms vilket förskjuter bild och ljud om jag ser på dvd.. ett ganska stort problem om man vill använda sin stereoanläggning.

Vänta nu här.... det blir osynkat om man kör hembio!?
Låter ju inte alls så kul. Någon annan som upplever samma sak?

Judde, m.fl.
Tänk på att ju sämre signal du skickar till TV'n desto längre kan "lagget" bli eftersom TV'ns bildprocessor måste arbeta hårdare ju sämre signal som kommer.
Skulle du skicka färdiga 1080p/24-bilder till TV'n så tvivlar jag på att det blir något lagg alls.
Dessutom brukar det gå att låta hembioförstärkaren vänta ett antal millsekunder innan den skickar ut ljudet.
Det skulle betyda att tillfällena då lagget blir besvärande är väldigt få.
;)

Postad 10 januari 2008 - 08:40

Unregistered386ca887
  • Unregistered386ca887
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tack för svar! Borde egentligen inte lagga när man kör saker med X-box 360 då.... jaja, jag börjar bli för gammal för fps-spel ändå. Guitar Hero är ett spel jag tänkt köpa, vore synd om det inte blev bra. Det ger väl sig...
Blir nog ett köp inom kort. Tyvärr drar det med sig lite utgifter, ny förstärkare med HDMI skulle ju vara fint.

Postad 14 januari 2008 - 13:51

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Tack för svar! Borde egentligen inte lagga när man kör saker med X-box 360 då.... jaja, jag börjar bli för gammal för fps-spel ändå. Guitar Hero är ett spel jag tänkt köpa, vore synd om det inte blev bra. Det ger väl sig...
Blir nog ett köp inom kort. Tyvärr drar det med sig lite utgifter, ny förstärkare med HDMI skulle ju vara fint.

Tänk bara på att jag inte har testat själv. Resonemanget är alltså teoretiskt, så kolla upp om det finns möjlighet hos någon leverantör.
Och, jo mer utgifter blir det! Har själv funderingar på en Yama 1800 pga den maffiga förstegsdelen (slutstegen matchar tyvärr inte) men den måste definitivt under 10.000 först.
Men, det snacket hör väl hemma i ett annat forum :D

Postad 14 januari 2008 - 14:19

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Guitar Hero är ett spel jag tänkt köpa, vore synd om det inte blev bra. Det ger väl sig...

Vad jag har hört kan man kalibrera Guitar Hero för lag, så det ska nog inte vara något problem.

Postad 19 januari 2008 - 09:14

makaz
  • makaz
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej

Angående LAG (ursäkta en okunnig). Som jag förstår det så är problemet när man kör en extern bildkälla (dator eller DVD) och från denna går med ljudet till en extern förstärkare. Ljudet kommmer ligga före bilden. Hur är det med ljudet i TVn kommer om jag inte går extern är det även här LAG??? Om det inte är sån att jag får LAG i TVljudet hur är det om jag går från extern enhet till tv med både ljud och bild och sedan från tv med ljud från den externa ljud utgång som finns på TVn till extern förstärkare kommmer jag då ha kvar LAGGet?? (Om än lite sämre ljud)

Tacksam för svar så man vet vad man skall köpa.

///Martin K

Postad 20 januari 2008 - 15:38

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

7862 är inte alls samma skärm som 7962, 7962 och andra 7xxx förutom just 7862 saknar 100hz och har igen overdrive som 9xxx och 7862 har. 7862 bör jämställas mer med 9632/9732 då både de modellerna är av samme virke både uteseende å innehåll förutom hd perfetc pixel engine då. Där av liknande problem för 7862 som för 9632 och 9732 tv apparaterna med datorn och spel som inputlag och interlacing. på ex 7962 så märktes ingen nämdvärd inputlag och interlacingen var inte nått att prata om alls. fin å len som en vanlig dator skärma fast med sämre upplösning då. 1080p e inte gudasänt men det räcker.

7862D har exakt samma firmware som 9632D (och troligen även som 9732D, orkade inte kolla...). Därmed har dessa modeller exkat samma inbyggda hårdvara och kapacitet.

Inbillar mig att jag inte vill betala c:a 4000:- för Ambilight, och funderar därför på 7862D, men är nu osäker på hurvida den (eller 9632D också för den delen) kommer göra mig beskiven då jag till 70% kommer använda den som datorskärm till PCn, och resterande tid kolla på vanlig TV (troligen analog) och nån DVD.

Någon som kollat att uppdatera till senste firmware (Version: 000.064.014.015) daterad 17 december?

Funderar annars på 7762D, 7962D eller 7982D utan 100 Hz.

Postad 20 januari 2008 - 18:23

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

7862D har exakt samma firmware som 9632D (och troligen även som 9732D, orkade inte kolla...). Därmed har dessa modeller exkat samma inbyggda hårdvara och kapacitet.

Inbillar mig att jag inte vill betala c:a 4000:- för Ambilight, och funderar därför på 7862D, men är nu osäker på hurvida den (eller 9632D också för den delen) kommer göra mig beskiven då jag till 70% kommer använda den som datorskärm till PCn, och resterande tid kolla på vanlig TV (troligen analog) och nån DVD.

Någon som kollat att uppdatera till senste firmware (Version: 000.064.014.015) daterad 17 december?

Funderar annars på 7762D, 7962D eller 7982D utan 100 Hz.

Hej!
Är inte det att göra det för enkelt?
Om firmware är samma är hardware samma?
Jämför Windows XP i olika datorer.........jag vet taskig jämförelse lol.
Det är inte samma hardvara men det är samma plattform.
Det skiljer inte bara ambilight, utan fler saker.
Om det är värt priset? Ja det är ju upp till var och en.
Jag kör alltid senaste firmvare men vet inte vad som skiljer, gillar inte att det saknas log på ändringarna.

Postad 20 januari 2008 - 20:42

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Det är en Panasonic DMC-FZ5... lite svårt att få bra bilder på tv tyvärr :-/

Har lagt upp 2 bilder till på Sagan om ringen... Den filmen är det bättre kvalitet på av någon anledning........ ;)

Problemet är att det blir dålig bild från tvn in i kameran sen blir det lite sämre bild när man ladar upp dom också pga att dom skalas ner lite... Nej jag skyller inte ifrån mig pga att jag inte kan ta kort :rolleyes: ;)

Bilden på tv:n är allt annat än dålig. Men den lilla kalibrerings sekvensen man för göra under första starten ger jag inte mycket för... ;)

Just nu kör jag på:

Kontrast: 80
Ljusstyrka: 56
Färg: 65
Skärpa: 3
Färgton: normal
Pixel plus: på
HD natural motion: Maximum
100Hz Clear LCD: TILL
Dynamisk kontrast: AV
Brusreduktion: Medium
Färgförbättring: Maximum
Active Controll: Till
Ljus Sensor: Av

Sen om det är rätt är ju nånting annat jag upplever bilden som bäst då. Ska se om jag kan få tag på en kalibreringsskiva och pilla lite mer på inställningarna.

Har en annan modell i philips-serien, 7762. Innan du uppdaterade mjukvaran på din tv, hade du då valet att stänga av "Dynamisk kontrast"? Jag antar att det är när kontrasten går upp och ner av sig själv beroende på bildförhållandet? Jag har detta på min men går f-n inte att stänga av!

Postad 20 januari 2008 - 22:24

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Hej!
Jag kör alltid senaste firmvare men vet inte vad som skiljer, gillar inte att det saknas log på ändringarna.

Jag förutsätter att den firmware man laddar hem inte bara är OS uppgraderingar (middleware), utan att Philips även pillar på hårdvarunära grejer. Jag är av den åsikten att det finns inte tillräcklight med minneskapacitet i en TV för att ha önödig programvara liggandes eftersom det isf skulle bli en önödig kostnad.

Hur som helst, är välidgt intresserad av 7862D eller 9632D oavsett om de har samma hårdvara eller ej, men det vikitiga för mig är att känslan att använda TVn som monitor blir likvärd en "vanlig" LCD-skärm. Är det så, eller dröjer det typ 100ms innan musen rör på sig, och blir det eftersläpningar?

Postad 21 januari 2008 - 14:53

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Hej!

Jag förutsätter att den firmware man laddar hem inte bara är OS uppgraderingar (middleware), utan att Philips även pillar på hårdvarunära grejer. Jag är av den åsikten att det finns inte tillräcklight med minneskapacitet i en TV för att ha önödig programvara liggandes eftersom det isf skulle bli en önödig kostnad.

Hur som helst, är välidgt intresserad av 7862D eller 9632D oavsett om de har samma hårdvara eller ej, men det vikitiga för mig är att känslan att använda TVn som monitor blir likvärd en "vanlig" LCD-skärm. Är det så, eller dröjer det typ 100ms innan musen rör på sig, och blir det eftersläpningar?

Kan inte svara direkt på din fråga men kolla specarna så ser du att det antagligen inte är samma panel på apparaterna 7862:an har 4ms responstid på pixlarna medan 9632 & 9732 har 3ms responstid.

Postad 21 januari 2008 - 15:10

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0

Kan inte svara direkt på din fråga men kolla specarna så ser du att det antagligen inte är samma panel på apparaterna 7862:an har 4ms responstid på pixlarna medan 9632 & 9732 har 3ms responstid.

Ja ja, de senare är kanske vassare - men det viktiga för mig är nu era uppfattningar hur 7862 resp. 9632 fortfarande har fördröjning ("lag") / interlacing/overscan genom sina HDMI ingångar i 1080p? Blir det något bättre genom firmware uppgraderingar?

Postad 21 januari 2008 - 16:33

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Ja ja, de senare är kanske vassare - men det viktiga för mig är nu era uppfattningar hur 7862 resp. 9632 fortfarande har fördröjning ("lag") / interlacing/overscan genom sina HDMI ingångar i 1080p? Blir det något bättre genom firmware uppgraderingar?

Vad jag förstår så handlar laggen bara om spel/PC. Kolla in Onaqui's inlägg från den 26/10. Där har du en ganska bra beskrivning av 7862 i alla fall.

Postad 23 januari 2008 - 16:50

snowstorm
  • snowstorm
  • Lärjunge

• 356 inlägg
  • 0
Philips har haft FW-upgrades via USB länge, lika länge som de har haft dålig PC-support kanske...

Fast dokumentationen kring uppgraderingarna har försvunnit verkar det som, kolla exempelvis på modellen 42pf9831d, där står det i det tillhörande PDFen vad uppdateringen avser.

Så är inte fallet på de nyare modellerna 7862D, 9632 etc.

Postad 23 januari 2008 - 20:38

Unregisteredd6ea089a
  • Unregisteredd6ea089a
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det är en Panasonic DMC-FZ5... lite svårt att få bra bilder på tv tyvärr :-/

......

Sen om det är rätt är ju nånting annat jag upplever bilden som bäst då. Ska se om jag kan få tag på en kalibreringsskiva och pilla lite mer på inställningarna.

Har en annan modell i philips-serien, 7762. Innan du uppdaterade mjukvaran på din tv, hade du då valet att stänga av "Dynamisk kontrast"? Jag antar att det är när kontrasten går upp och ner av sig själv beroende på bildförhållandet? Jag har detta på min men går f-n inte att stänga av!

Jag har just nu senaste FW och det funkar fortfarande att stänga av dynamisk kontrast... kanske är en funktion som alltid är på med 7762?

Postad 23 januari 2008 - 20:48

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Jag har just nu senaste FW och det funkar fortfarande att stänga av dynamisk kontrast... kanske är en funktion som alltid är på med 7762?

japp så är det. lite trist funktionen att stänga av/på uteblir på vissa modeller, speciellt när man helst vill STÄNGA AV.

Postad 02 februari 2008 - 17:30

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

• 1 111 inlägg
  • 0

Hej

Angående LAG (ursäkta en okunnig). Som jag förstår det så är problemet när man kör en extern bildkälla (dator eller DVD) och från denna går med ljudet till en extern förstärkare. Ljudet kommmer ligga före bilden. Hur är det med ljudet i TVn kommer om jag inte går extern är det även här LAG??? Om det inte är sån att jag får LAG i TVljudet hur är det om jag går från extern enhet till tv med både ljud och bild och sedan från tv med ljud från den externa ljud utgång som finns på TVn till extern förstärkare kommmer jag då ha kvar LAGGet?? (Om än lite sämre ljud)

Tacksam för svar så man vet vad man skall köpa.

///Martin K

Hej,

Om du kopplar t.ex. en DVD med hdmi till tv:n och sen använder TV:n's koaxiala utgång för ljud och kopplar den till din förstärkare så ska det inte bli någon lagg på ljudet(om det skulle ha funnits innan dvs). TV:n kommer se till att ljudet och bilden är synkade.

Mvh
Pouria

Postad 08 mars 2008 - 16:41

Lycan
  • Lycan
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Tänkte uppgradera min PFL7862 då jag inte har senaste firmware (.015) installerad.
Problemet är bara att om jag kör uppgraderingsassistenten, kör update på datorn så säger den bara att det inte finns någon nerladdning just nu.
JO, det finns det.

Sket i det och tänkte att då laddar jag ner senaste firmware direkt på USB och kör den som "lokal uppgradering", så jag laddar ner firmware till USB och trycker in i TVn. "Ingen ny mjukvara hittad".

Varför vill min TV inte hitta uppgraderingen? :D

(USB är formaterat som FAT, har testat att formatera det som NTSC, TVn hittade inte det. Kan FAT32 funka eller ska det inte spela någon roll om det är FAT eller FAT32 formaterat?)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.