Har du kollat om det är gamla flänsen på den?har spanat efter 65nm-versionen ett litet tag nu, men suget efter att kunna spela blev för stort, så när jag fick erbjudandet att köpa 360 Premium HDMI + Halo 3 + extra trådlös handkontroll +Play n charge kit för 3500:- kunde jag inte säga nej.. och det ångrar jag inte nu!
(För övrigt var det lot#0733 TEAM:FDOU)
Microsoft Xbox 360 Premium HDMI 20GB
(Spelkonsoler)
|
1
|
(157)
|
Inga priser |
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
5 år sedan |
Xbox 360- Problem (2051 inlägg)
|
11 år sedan |
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
17 år sedan |
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg)
|
17 år sedan |
Xbox 360 med 60GB hårddisk och prissänkning på 20GB-versionen (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg)
|
18 år sedan |
Mitt Xbox 360 dog igen, får jag en ny med hdmi denna gången? (0 inlägg)
|
18 år sedan |
Pioneer VSX-1016V - ljud från HDMI (1 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 14 October 2007 - 12:49
Postad 14 October 2007 - 14:24
Har du kollat om det är gamla flänsen på den?
Det har jag inte kollat än, men ska kolla efter jobbet..
troligtvis är det väl inte det eftersom det var efter lot#0734 som man hade en chans att få nya flänsen?
Bryr mig egentligen inte längre, men vore ändå kul å bekräfta. Återkommer.
Postad 14 October 2007 - 14:40
Ingen heller som kan tipsa om ett kampanje-pris kanske?
Postad 14 October 2007 - 15:01
Alltså är det någon som vet om priset på 360 HDMI-versionen kommer att sänkas mer innan mellandagsrean? Den ligger som billigast på 3300 kr nu (Siba bla) vilket jag inte tycker är särskilt givande då man varken får en extra handkontroll eller gratis spel till.
EB Games har erbjudande med premium hdmi + forza 2 + extra HK för 3499:-
Postad 14 October 2007 - 15:10
Alltså är det någon som vet om priset på 360 HDMI-versionen kommer att sänkas mer innan mellandagsrean? Den ligger som billigast på 3300 kr nu (Siba bla) vilket jag inte tycker är särskilt givande då man varken får en extra handkontroll eller gratis spel till.
Tackar, det låter lite mer lovande!
Postad 14 October 2007 - 15:20
Man vet aldrig, det verkar vara lite random från Microsoft.Har du kollat om det är gamla flänsen på den?
Det har jag inte kollat än, men ska kolla efter jobbet..
troligtvis är det väl inte det eftersom det var efter lot#0734 som man hade en chans att få nya flänsen?
Bryr mig egentligen inte längre, men vore ändå kul å bekräfta. Återkommer.
Postad 14 October 2007 - 15:34
har spanat efter 65nm-versionen ett litet tag nu, men suget efter att kunna spela blev för stort, så när jag fick erbjudandet att köpa 360 Premium HDMI + Halo 3 + extra trådlös handkontroll +Play n charge kit för 3500:- kunde jag inte säga nej.. och det ångrar jag inte nu!
Var då?
Postad 14 October 2007 - 15:35
Gäller det alla deras butiker? Står inget om det på ebgames.se.
Postad 16 October 2007 - 10:47
Postad 16 October 2007 - 10:51
Elgiganten i Lund tar 2998 för hdmi, jag fotade mediamrkts pris på 2890 kr för den utan hdmi och visade på elgiganten, fick en hdmi-edition där för 2880 kr.
Hmm...kanske dags att använda min prisgaranti på mitt kreditkort.
Jag får tillbaka mellanskillnaden om jag hittar priset billigare inom 90 dagar från det jag köpte min vara (köpte den med HDMI på Webhallen för 3.499:- i lördags).
Postad 16 October 2007 - 12:29
Elgiganten i Lund tar 2998 för hdmi, jag fotade mediamrkts pris på 2890 kr för den utan hdmi och visade på elgiganten, fick en hdmi-edition där för 2880 kr.
Tack för tipset Greveriff! Hoppas de båda håller ner priserna ett bra tag till. Men det lär de nog göra imed att de ligger mitt emot varandra på Nova Lund. Ska ner dit och kolla läget vid löning.
Tur man bor i Skåne
Postad 16 October 2007 - 16:08
Ska jag tro på denna bild är det en Benq jag har fått på elgiganten i Lund, hursomhelst låter den betydligt mindre än min förra.
Postad 16 October 2007 - 17:41
Postad 16 October 2007 - 17:43
Vad är det för skillnad på de olika dvdspelarna? Några fördelar eller nackdelar?
ljudnivån är väl antagligen den enda märkbara skillnaden
Postad 17 October 2007 - 12:08
har spanat efter 65nm-versionen ett litet tag nu, men suget efter att kunna spela blev för stort, så när jag fick erbjudandet att köpa 360 Premium HDMI + Halo 3 + extra trådlös handkontroll +Play n charge kit för 3500:- kunde jag inte säga nej.. och det ångrar jag inte nu!
Var då?
EB Games. Det var egentligen deras erbjudande med 360 hdmi+forza 2+extra hk, men fick en liten specialare där jag bytte spel och fick play n charge kit för jag va så snäll
Postad 17 October 2007 - 12:21
Redigerat av Unregistered67001bd4, 17 October 2007 - 12:22.
Postad 17 October 2007 - 12:21
Postad 17 October 2007 - 14:21
Postad 17 October 2007 - 22:13
Har precis beställt en HDMI-version men redan nu upptäckt en mindre positiv sak. Jag har tänkt koppla bilden via HDMI och ljudet via optisk. Det tråkiga är ju att det tydligen inte går sådär vidare bra. Har sett att det finns tutorials på internet hur man tar bort plast och liknande för att få det att funka.. Känns inte helt rätt att göra det av någon anledning. Är det någon som vet om man kan köpa en kabel som fixar så att man får ut både HDMI och optisk på något sätt? Eller är moddningen kanske rent av att rekommendera?
Sitter med exakt samma problem... tänkte köra hdmi till projektorn, men då får jag ju ingen ljud
Men som sagt: Finns det ngn lösning att få ut ljudet separat utan att behöva köra komponent så är jag tacksam!
//Daniel
Postad 17 October 2007 - 22:27
Xbox 360 HDMI Cable (xbox.com)
"Optical/RCA Audio adapter included for non-HDMI supported stereo systems"
Billigare blir det som sagt att modda lite själv. Exempelvis såhär - http://www.chadledford.com/?p=50
Redigerat av knubbsäl, 17 October 2007 - 22:32.
Postad 17 October 2007 - 23:35
Det finns ju en orsak till att MS placerat portarna så nära varandra, nämligen så att ni ska behöva köpa deras HDMI-kabel för 500:-
Billigare blir det som sagt att modda lite själv. Exempelvis såhär - http://www.chadledford.com/?p=50
Stort tack, det blir till att modda! Så länge det inte innebär att löda själv osv, så moddar jag gärna!
Postad 18 October 2007 - 00:10
Får nog bli till att modda kabeln då.
Här kommer kanske årets dummaste fråga men inte borde väl det påverka någon garanti eller något liknande? Man vet ju hur en del företag kan vara och hitta på alla tänkbara saker för att det har blivit fel på just deras produkt.
Postad 18 October 2007 - 07:19
Redigerat av Unregisteredb43a60de, 18 October 2007 - 07:20.
Postad 18 October 2007 - 08:56
Stort ###### fniss på att porten är placerad som den är
![]()
Får nog bli till att modda kabeln då.
Här kommer kanske årets dummaste fråga men inte borde väl det påverka någon garanti eller något liknande? Man vet ju hur en del företag kan vara och hitta på alla tänkbara saker för att det har blivit fel på just deras produkt.
Eftersom det bara är kabeln som skadas så lär det inte påverka garantin, i värsta fall får du väl köpa en ny kabel...
Jag plockade isär min kabel nu på morgonen. Mycket enkelt, bara att trycka till med en skruvmejsel mellan plastbitarna. De sitter ihop med fyra små plastpiggar samt lite lim, men det var som sagt inga problem att bräcka. Pinnarna är fortfarande hela, bara limmet som gav med sig.
Postad 18 October 2007 - 09:07
Kan man få lite bilder tackJag plockade isär min kabel nu på morgonen. Mycket enkelt, bara att trycka till med en skruvmejsel mellan plastbitarna. De sitter ihop med fyra små plastpiggar samt lite lim, men det var som sagt inga problem att bräcka. Pinnarna är fortfarande hela, bara limmet som gav med sig.
Postad 18 October 2007 - 11:38
Postad 18 October 2007 - 22:59
Redigerat av v99nyman, 18 October 2007 - 22:59.
Postad 20 October 2007 - 16:39
OnOff är den enda butiken utav OnOff, Siba och Elgiganten som gör reklam att de säljer konsoler. De andra måste man gå o fråga OM de säljer konsoler och vad de kostar. Mycket dåligt !!
Mvh
Postad 20 October 2007 - 18:21
Kan man få lite bilder tackJag plockade isär min kabel nu på morgonen. Mycket enkelt, bara att trycka till med en skruvmejsel mellan plastbitarna. De sitter ihop med fyra små plastpiggar samt lite lim, men det var som sagt inga problem att bräcka. Pinnarna är fortfarande hela, bara limmet som gav med sig.
Tyvärr har jag tappat bort USB-kabeln till min digitalkamera, har dock tagit bilder som jag nu inte får in i datorn... ...
Testade att koppla xboxen till projektorn idag, och ljudet via optisk till receivern, vilket fungerade alldeles utmärkt. Stort tack för den som tipsade om modden.
Postad 21 October 2007 - 09:27
Nån som chippat nya xboxen med hdmi? verkar vara en hitachi läsare som sitter i...jag vill ha tips på ställen som inte kostar en förmögenhet för en chippning. (nära sthlm)
Ingen som vet?
Är man tvungen att beställa en över nätet?
Mvh
Postad 21 October 2007 - 11:54
Det finns ju en orsak till att MS placerat portarna så nära varandra, nämligen så att ni ska behöva köpa deras HDMI-kabel för 500:-
Snålt, man borde få med deras HDMI kabel i paketet istället för HD/AV kabeln.
Postad 21 October 2007 - 15:08
Är tillgången på Premium med HDMI väldigt låg?
OnOff är den enda butiken utav OnOff, Siba och Elgiganten som gör reklam att de säljer konsoler. De andra måste man gå o fråga OM de säljer konsoler och vad de kostar. Mycket dåligt !!
Mvh
Elgiganten har haft premium med hdmi aslänge på sin hemsida...
Postad 23 October 2007 - 14:29
Detta verkar som en bra lösning, men jag förstår inte varför man ska köpa en HDMI-kabel för under 10$? Jag trodde först att han skrev så för att man skulle ha en temporär kabel man kunde förstöra för att få material som behövdes för själva lösningen.Det finns ju en orsak till att MS placerat portarna så nära varandra, nämligen så att ni ska behöva köpa deras HDMI-kabel för 500:-
Jag har inte sett konsolen än så jag förstår inte riktigt varför man måste använda komponentkabeln fastän man vill köra HDMI + optiskt? Skulle någon kunna vara snäll att förklara? Var precis påväg att beställa en Xbox samt kablar när jag såg det här.
Postad 23 October 2007 - 20:35
Detta verkar som en bra lösning, men jag förstår inte varför man ska köpa en HDMI-kabel för under 10$? Jag trodde först att han skrev så för att man skulle ha en temporär kabel man kunde förstöra för att få material som behövdes för själva lösningen.Det finns ju en orsak till att MS placerat portarna så nära varandra, nämligen så att ni ska behöva köpa deras HDMI-kabel för 500:-
Jag har inte sett konsolen än så jag förstår inte riktigt varför man måste använda komponentkabeln fastän man vill köra HDMI + optiskt? Skulle någon kunna vara snäll att förklara? Var precis påväg att beställa en Xbox samt kablar när jag såg det här.
Problemet är att själva konsolen inte har någon optisk ljudutgång... denna får man endast genom microsofts komponent- eller hdmi-kabel som är tillbehör till 360.
Man kan då lösa detta genom att ha i hdmi och samtidigt en komponent, så kör man bilden genom hdmi-kabeln och ljudet genom den optiska porten på komponentkabeln.
HDMI-uttaget är dock placerat precis under komponentuttaget, så man får inte plats med båda kablarna samtidigt... Men plockar man loss "plastkåpan" på komponentkbalen (som finns förevisat genom länk i tidigare inlägg) så får bägge kablarna plats! Fungerar dessutom alldeles utmärkt...
Postad 23 October 2007 - 20:53
Så antingen hade jag bara väldigt otur och 2 boxar var knasiga, eller så var det så att boxen fick för mycket/för lite ström med den gamla sladden. Låter visserligen väldigt ologiskt, men hey, MS är ju MS
Postad 23 October 2007 - 22:04
Jag vet inte om det är relevant, men jag tjackade iaf en Premium HDMI igår, kom hem och kopplade i den med mina gamla sladdar (läs strömdosa/strömkabel) och startade igång den, då blinkade röd lampa på P4 position (längst ner till höger) Error E64, jag åkte och bytte box, kom hem och kopplade in den, samma igen Error E64. När jag väl fick igång maskinen och tryckte ut släden så gick den inte att trycka tillbaka och Error E64 visades igen, jag bytte återigen box och kom hem och tittade på strömsladden som följer med Premium HDMI, den var annorlunda än strömsladden som följde med min gamla box, inga "piggar" på sidan för att trycka ut den och nu funkar det felfritt.
Så antingen hade jag bara väldigt otur och 2 boxar var knasiga, eller så var det så att boxen fick för mycket/för lite ström med den gamla sladden. Låter visserligen väldigt ologiskt, men hey, MS är ju MS
Nej då, dina boxar var inte knasiga. Det fungerar endast med medföljande kabel. jag gjorde tvärtom och försökte stoppa in den nya kabeln i min gamla xbox360 vilket gav samma resultat. Vet inte vad som skiljer dem åt, men fungerar gör det inte att skifta mellan dem!
Postad 24 October 2007 - 10:09
Fast ändå inte, för den 3dje visar samma problem
Redigerat av ShaManIX, 24 October 2007 - 15:12.
Postad 24 October 2007 - 16:55
Bättre sent än aldrig. Tog en bild på hur min komponent såg ut efter att jag monterat isädr den med en skruvmejsel. Nu kan man precis trycka in både HDMI och komponent samtidigt.
Bifogad fil(er)
Postad 26 October 2007 - 08:43
* Kabel-"haxxet" som beskrivs här (tack till tidigare författare vars namn jag inte kommer ihåg) funkar bra om man vill använda separat HDMI-kabel och valfri ljudkabel till sin förstärkare: <a href="http://www.chadledford.com/?p=50" target="_blank">http://www.chadledford.com/?p=50</a>
Kablarna "trängs" lite och hamnar lite snett men verkar inte göra något. Jag använde en vanlig platt, liten skruvmejsel. Se dock till att sätta switchen TV/HDTV till rätt läge innan ni tar bort plasten, för sedan ser man inte den beskrivande texten.
* Jag tycker inte ord som jetmotor, traktor osv är överdrivna. Xboxen låter helt ärligt något fruktansvärt mycket. Jag är fortfarande lite förvånad att inte fler klagar på ljudnivån. Efter en stund slutar jag tänka på det om jag är inne i spelet och har hyfsat hög volym, men så gör man något annat med konsolen så att den läser från skivan igen och då blir man påmind igen.
Jag kan tillägga att det inte bara är när den läser, utan även i "normalläge" så har den en hög lägstanivå på ljudet.
Det är dock inte så mycket att jag kommer att byta den mot något annat, som sagt så glömmer man ju bort det efter en stund om man har ljud till spelet.
Redigerat av Yog-Sothoth, 26 October 2007 - 12:25.
Postad 26 October 2007 - 12:22
Alltså om jag har denna sladd, kan jag koppla in ljudet via komponent utan att behöve slita isär sladden?
Och kommer jag kunna köra 1080p med sladden? Har full hd-tv, Sharp 42XD1EA, Aquos.
Postad 26 October 2007 - 12:29
Det var ett bra pris, separat brukar den sladden kosta 400-500 kr. Ja, det är så Microsoft har tänkt att man ska köra HDMI med optiskt eller analogt ljud.Jag undrar en sak, har förbokat HDMI bundlen på webhallen som inkluderar MS egna HDMI sladd, folk pratar om att det är ifall man vill ha ljudet via den optiska porten på komponentsladden.. ? Uhm.
Alltså om jag har denna sladd, kan jag koppla in ljudet via komponent utan att behöve slita isär sladden?
Och kommer jag kunna köra 1080p med sladden? Har full hd-tv, Sharp 42XD1EA, Aquos.
Du behöver inte slita sönder själva sladden för övrigt, utan endast plocka bort plasthöljet kring kabelhubben (inte för att ordmärka men jag vill poängtera att man inte förstör de komponenter som är essentiella för ljudöverföringen).
Postad 26 October 2007 - 15:49
LOT 733 - TEAM FDOU - BENQ - Ej ny kylning/ no 65nm
LOT 734 - TEAM FDOU - BENQ - Ny kylning / 65nm med undantag
LOT 734 - TEAM CSON - Hitachi - Ny Kylning / 65nm
LOT 735 - TEAM FDOU - BENQ - Ny kylning / 65nm
LOT 735 - TEAM CSON - Hitachi - Ny Kylning / 65nm
LOT 736 - TEAM FDOU - BENQ - Ny kylning / 65nm
LOT 736 - TEAM ADUE - Hitachi - Ny Kylning / 65nm
LOT 737 - TEAM FDOU - BENQ - Ny kylning / 65nm
Postad 27 October 2007 - 21:32
För er som är intresserad av köpa Premium med HDMI, här är lite info om kylningen och läsare:
Hur kollar man detta & vad är att föredra vid ev moddning?
Postad 27 October 2007 - 22:29
För er som är intresserad av köpa Premium med HDMI, här är lite info om kylningen och läsare:
Hur kollar man detta & vad är att föredra vid ev moddning?
BenQ då Hitachi är v.79 och måste hårdvarumoddas medan BenQ kan flashas.
Postad 27 October 2007 - 23:20
Jäkla skit att man ska tveka på en sådan sak men men någon gång som hittar de nåt, så det får nog
bli en 360 premium HDMI då jag inte har någon nytta av en Elite!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Officiell Tråd- Xbox 360
2 bilder
64 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?