Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Far cry 2

440 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Far Cry 2 (PC) (PC-spel) 1 5,44 (26) 27:-
Far Cry 2 (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 6,19 (15) 153:-
Far Cry 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (5) 159:-
1 relaterade trådar

#151

Postad 20 oktober 2008 - 14:13

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0
Ja då har man lagt en beställning på Far Cry2, var ju billigt på SIBA 329:- inkl. frakt! Hoppas man får det på torsdag nu då! (lär man ju inte få) Plus att jag vinner Ipoden! :)

#152

Postad 20 oktober 2008 - 15:15

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

  • 767 inlägg
  • 0
Skumt, nu när jag tittar på Sibas hemsida kostar det 479 inkl frakt. Du hade kanske tur som var snabb?

Edit. Tittade på xbox360, du kanske beställt till PC?

Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 20 oktober 2008 - 15:18.


#153

Postad 20 oktober 2008 - 18:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Säker på att du har bytesrätt? Spel brukar ju oftast betraktas som förbrukningsvaror.


Som sagt, jag har aldrig bytt spel osv så jag har ingen aning?
Kanske bättre att slänga ut det på blocket eller tradera?

#154

Postad 20 oktober 2008 - 22:14

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

Skumt, nu när jag tittar på Sibas hemsida kostar det 479 inkl frakt. Du hade kanske tur som var snabb?

Edit. Tittade på xbox360, du kanske beställt till PC?


Japp jag köpte spelet till PC, jobbigt att spela FPS på konsol tycker jag. :(

#155

Postad 20 oktober 2008 - 23:06

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
Kortis från Gamesradar betyg 9/10:


Punishing, unusual shooter thrives on tactical freedom

Words: Dave Houghton, PSM3 UK


When you first start playing Far Cry 2, you’ll be forgiven for thinking that it absolutely bloody hates you. Gunfire flies from nowhere, peppering you to pieces before you’ve even seen your attacker. Your fragile health bar drops to almost nothing within seconds. There are seemingly-random, one-hit deaths aplenty, and even when you do get a warning, the slow and cumbersome health recovery system means that you often won’t get the time to heal yourself before the final bullet sends you staggering to the ground in a pathetic heap.

But it would be a huge mistake to turn away. A huge and terrible mistake. It’s not Far Cry 2’s fault that its opening hour is defined by repeated stabbing of the continue option. It’s just that it’s trying to craft a richer, more satisfying – and challenging – experience for you than a lot of games do. While regenerating health, clueless enemies and a total disregard for the repercussions of death may have made a lot of recent shooters more accessible, they’ve also simplified them, stripping out some of the depth and replacing skill with perseverance. While Far Cry 2 is certainly no Ikaruga or Mega Man style endurance test, its less lenient approach is a deliberate move with the aim of teaching you how to get the best out of it. And there’s a lot to get.

It’s an intelligently designed game with the concept of thoughtful killing at its centre. The real joys of Far Cry 2 don’t come from gung-ho Rambo raids of enemy bases – although they’re certainly possible – or the sheer number of bad guys you’ve plastered by the end of a mission. They come from an immense sense of freedom and the smug satisfaction of a well-executed battle plan.

Dropped into war-torn Africa with just a pistol, a machete and a couple of contacts, the only instruction you’re given is to find the head bad guy (an amoral arms dealer called The Jackal) and kill him. You’ll talk to the local militia to get missions, using the respect earned to gather information. You’ll make friends with locals and traders, who will give you side-quests and even alternative ways to complete existing briefs. But which tasks you accept and how you carry them out will be entirely down to your own choices. Do you, for instance, tackle an assassination in a tense cease-fire zone by going in guns blazing, before making a quick escape in a waiting car and hiding out until the heat calms down? Or do you slowly stalk your prey into a lonely back alley and make a silent knife kill, walking away without a care in the world?

When asked to steal documents from an enemy base, do you snipe the perimeter guards from the bushes, soften up the rest with grenades and then make a quick smash-and-grab attack, or do you make a methodical stealth run, leaving undetected with a zero body count? No mission in Far Cry 2 ever dictates how you have to play it. You just get a location and an objective and are allowed to do whatever you want when you get there. And with new weapons and equipment unlockable at your own pace via side-missions, there are no limitations apart from your creativity.

Once you realize that those early punishments are just the game’s way of making you think a little harder about how you approach things, the brilliance of its design starts to emerge. Those random deaths weren’t random; you just hadn’t learned the subtle warning signs. The slow, manual healing system isn’t unfair; it just makes you think about falling back and using cover. Barring the occasional AI glitch, enemies react fast to any possible threat, fanning out to find and flank you before you can get close. They’ll use the jungle as camouflage, they’ll fall back defensively if they can’t find you and if they spot you out in the open, some will even jump into vehicles and try to run you over before you can get a shot off. They’re sharp, aggressive, and when they’re nearby you have to be thinking and adapting constantly. It’s an incredibly exhilarating change from the tired old “Circle-strafe for the win” routine.

And it’s not just during missions that you have to keep on your toes. The whole, vast, open-world map is littered with militia outposts, meaning that the journeys to and from your objectives are just as eventful as anything that happens when you get there. Whether you travel by car, boat, on foot, by hang-glider or a combination of all, anything can and will happen as you and your environment play an eternal, bullet-strewn game of cat and mouse. Everything feels organic and lived in, especially in the open countryside areas. There’s no hint of repeated design despite the vastness of the wilderness – a stunning achievement.
The sense of being part of a constantly evolving, unpredictable adventure is hugely liberating. As gorgeously real as Far Cry 2 looks in screenshots and video, nothing can prepare you for how deeply immersive and alive it feels to play. It really is your own story, unfolding spontaneously on a second-by-second basis. Ten playable characters are available too. Your choice won’t affect gameplay, but it will affect the plot. You’ll meet the ones you don’t choose as NPCs, and each will bring their own optional missions and side-stories.

Of course, there are niggles. From time to time it’s a little too easy to get by just by sniping, and some of the game’s collectables require a bit of platforming action, which while incorporated in a subtle way, scream “This is a videogame!” a little too loudly. And when the AI does falter, it’s even more obvious for the same reason. But it’s Far Cry 2’s dense, textural universe that will stay with you long after you power down your system. With gameplay this organic and a world so rich and explorable, Far Cry 2 is a game you’ll live in. You’ll regularly play it until embarrassing o’clock in the morning, and then you’ll get up and shamelessly start all over again. And you’ll love every second.


You'll love

- Breathtaking environments
- Massive freedom of play style
- Loads of variety and depth

You'll hate

- Not simple to pick-up-and-play
- Harshly punishes mistakes
- Cumbersome health recovery


Redigerat av {OLD}Reaper, 20 oktober 2008 - 23:07.


#156

Postad 20 oktober 2008 - 23:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

And it’s not just during missions that you have to keep on your toes. The whole, vast, open-world map is littered with militia outposts, meaning that the journeys to and from your objectives are just as eventful as anything that happens when you get there. Whether you travel by car, boat, on foot, by hang-glider or a combination of all, anything can and will happen as you and your environment play an eternal, bullet-strewn game of cat and mouse. Everything feels organic and lived in, especially in the open countryside areas. There’s no hint of repeated design despite the vastness of the wilderness – a stunning achievement.


Verkar som att dina farhågor över monoton och kort resa fram till uppdragen inte kommer besannas Simulacra :(

#157

Postad 21 oktober 2008 - 02:55

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 0

Verkar som att dina farhågor över monoton och kort resa fram till uppdragen inte kommer besannas Simulacra :(

Nja, det där visar ju att mina farhågor just stämmer, varför bygger man outposts över hela skogen för?
Är de där för att spelaren aldrig ska ha långt till action? :)

Nåväl, jag får se, kanske plockar upp ett ex. hos siba i veckan...

Redigerat av simulacra, 21 oktober 2008 - 02:56.


#158

Postad 21 oktober 2008 - 07:50

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
Nu har jag förhandbokat hos SIBA. Hoppas man får det på torsdag. Hatar när man förhandbokar spel och på releasedagen inte fått det samtidigt som man passerar random multimediabutik med spelet i hyllan.

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 21 oktober 2008 - 07:50.


#159

Postad 21 oktober 2008 - 07:54

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
största frågan, ps3 xbox360 eller pc :> någon som vet om det är någon större skillnad på konsolversionerna?

#160

Postad 21 oktober 2008 - 08:07

novumus
  • novumus
  • Forumräv

  • 637 inlägg
  • 0

största frågan, ps3 xbox360 eller pc :> någon som vet om det är någon större skillnad på konsolversionerna?


Som jag sagt förut, FPS skall spelas på PC! Hockey, fighting, frågesport, gitarr, racing osv. skall spelas på konsol. :)
Ja förutom F1 då depeche.... :(

#161

Postad 21 oktober 2008 - 09:32

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
soffan>framåtlutad över ett skrivbord :>

någon som har någon aning om det skiljer mycket på xbox vs ps3 versionen?

#162

Postad 21 oktober 2008 - 18:38

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
IGN Far Cry 2 UK review

Eurogamer review

1up.com review

Redigerat av {OLD}Reaper, 21 oktober 2008 - 18:44.


#163

Postad 21 oktober 2008 - 18:51

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0

While the gunplay is regularly engaging, reaching mission points is arduous, and forms an unhealthy bulk of the game time. Yes, the vehicles are well implemented, and the handling of each one is remarkably robust for a first person shooter, but far too much time is spent behind the wheel as opposed to looking down a gun sight. This is exacerbated by the sheer space the game occupies


Nu måste du väl ändå bli nöjd Simulacra... :) :(

#164

Postad 21 oktober 2008 - 19:04

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Oxå beställt spelet nu...."ångrar" mig redan...?

#165

Postad 21 oktober 2008 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Nu måste du väl ändå bli nöjd Simulacra... :( :)

Haha :)

Jag läste på IGN att campaignen ligger på hela 30 timmar. RÄTT mycket för ett FPS.

#166

Postad 21 oktober 2008 - 20:12

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur många man kan spela på samma konsoll (Xbox 360)? Har letat en del på nätet men inte hittat. Bara att man kan köra 2-16 online. Ska ha spelkväll med några kompisar på fredag. Hade varit kul att inviga det här spelet då...

#167

Postad 21 oktober 2008 - 21:01

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur många man kan spela på samma konsoll (Xbox 360)? Har letat en del på nätet men inte hittat. Bara att man kan köra 2-16 online. Ska ha spelkväll med några kompisar på fredag. Hade varit kul att inviga det här spelet då...


Det är 1 spelare per konsoll som gäller.

#168

Postad 21 oktober 2008 - 21:08

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
Bokat det här nu. Afrika och öppen spelverld låter mysigt. Undrar om man kan gå och titta på djur?

#169

Postad 21 oktober 2008 - 21:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0

Bokat det här nu. Afrika och öppen spelverld låter mysigt. Undrar om man kan gå och titta på djur?

Jadå, de finns ju där. Så det är väl bara att titta på dem :)

Tror man kan köra på dem och skjuta dem också.

#170

Postad 21 oktober 2008 - 21:42

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Det är 1 spelare per konsoll som gäller.


Ok, Trist! Men tack för snabbt svar...

#171

Postad 21 oktober 2008 - 21:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
visst finns där djur

http://www.dailymoti...-gnu_videogames

:)

#172

Postad 21 oktober 2008 - 22:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

visst finns där djur

http://www.dailymoti...-gnu_videogames

:)


HAHAHA !!! :)


Bekräftar ju på något vis det som skrivits tidigare om värdelösa AI i spelet, men att det egentligen bara rörde sig om en smått "sinnesförvirrad GNU" hade jag ingen aning om... :(

Redigerat av DVD-ai, 21 oktober 2008 - 22:22.


#173

Postad 21 oktober 2008 - 22:22

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
:) Gnu-AI:n verkar lite sisådär tycker jag.

Haha, i samma sekund som DVD ai...

Redigerat av {OLD}Reaper, 21 oktober 2008 - 22:25.


#174

Postad 21 oktober 2008 - 22:23

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
jag tror faktiskt inte det är gnun det är fel på, utan snarare bilen som är alldeles för imba :)

#175

Postad 21 oktober 2008 - 22:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Japp, en Uber-jeep va det och en stackars GNU som råkade stå i vägen, eller.... :blink: :rolleyes:




:lol: Gnu-AI:n verkar lite sisådär tycker jag.

Haha, i samma sekund som DVD ai...



Haha, japp, men jag va ändå förde dig, inom sport och på internet forum så är det hundradelarna som räknas ;)

#176

Postad 21 oktober 2008 - 22:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
med tanke på att den dödar stillastående. yes, det är en überjeep :blink:

#177

Postad 21 oktober 2008 - 22:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 000 inlägg
  • 0
Omg ;) !

Det här spelet är vad Afrika skulle varit :blink:

Gnu-AI:n verkar lite sisådär tycker jag.

Håller med, verkar inte som den hade ens en gnutta AI i skallen.

Hnnhöh...




Hahaha :lol: :rolleyes:







Spoiler


#178

Postad 21 oktober 2008 - 22:37

Unregistered8a254399
  • Unregistered8a254399
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0

visst finns där djur

http://www.dailymoti...-gnu_videogames

:blink:


:rolleyes:

#179

Postad 22 oktober 2008 - 01:23

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Är det ngn som vet om det finns en svensk recension att läsa?

Förutom gamereactors lilla gnäll.

Jag hoppas mkt på att detta spelet verkligen ska tilltala mig, men AI:n verkar ju otroligt dålig å hur kul är det!?

Hursomhelst så skulle det vara intresant att läsa en tyngre svensk recension... :blink:

Redigerat av dallan1981, 22 oktober 2008 - 01:24.


#180

Postad 22 oktober 2008 - 05:49

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
blev en bokning till xbox360 iaf till slut :blink:

#181

Postad 22 oktober 2008 - 06:40

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Är det ngn som vet om det finns en svensk recension att läsa?

Förutom gamereactors lilla gnäll.

Jag hoppas mkt på att detta spelet verkligen ska tilltala mig, men AI:n verkar ju otroligt dålig å hur kul är det!?

Hursomhelst så skulle det vara intresant att läsa en tyngre svensk recension... :blink:


Förhandstitt
http://www.pcgamer.s...0926/far-cry-2/

#182

Postad 22 oktober 2008 - 08:05

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
är det bara om man beställer via ubisoft som man är med i tävlingen om den speciella far cry 2 datorn och lite andra grejer? eller är man det var man än köpt collectors ed?

#183

Postad 22 oktober 2008 - 10:49

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0
http://farcry.uk.ubi...php?page=medias

Kolla första videon "Crazy maps". Bara jag som får Delta force-vibbar :blink:

#184

Postad 22 oktober 2008 - 10:55

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
verkar juh helt klart vara en lite mer sofistikerad editor än jag först trodde =)

#185

Postad 22 oktober 2008 - 12:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

http://farcry.uk.ubi...php?page=medias

Kolla första videon "Crazy maps". Bara jag som får Delta force-vibbar ;)


Nee, jag e benägen att hålla med dig faktiskt :blink:

tycker dock att vissa grejer på denna videon inte är riktigt i topp klass när det gäller det grafiska, men det kan ju vara annorlunda när man väl själv spelar spelet :rolleyes:

#186

Postad 22 oktober 2008 - 12:28

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Nee, jag e benägen att hålla med dig faktiskt :blink:

tycker dock att vissa grejer på denna videon inte är riktigt i topp klass när det gäller det grafiska, men det kan ju vara annorlunda när man väl själv spelar spelet :rolleyes:



mena just det att man kan bygga lite hur som helst, säkert flera eifeltorn på varandra osv...

Nån som vet hur det funkar och köra detta spelet i coop 2-player. Kan en andra spelare joina när som helst eller måste man spela samtidigt hela tiden. Då det inte är banor och så blir det svårt och joina på det sättet, kanske det är checkpoints som gäller.

#187

Postad 22 oktober 2008 - 13:09

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0

Som jag sagt förut, FPS skall spelas på PC! Hockey, fighting, frågesport, gitarr, racing osv. skall spelas på konsol. :rolleyes:
Ja förutom F1 då depeche.... :blink:

Japp....F1 är fortfarande bäst på PC och det trots att det inte finns ett officiellt F1-spel på PC än.
Privatpersoner som sitter själv och tillverkar F1-moddar som ändå blir bättre än det som finns att köpa på Playstation.

#188

Postad 22 oktober 2008 - 14:35

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

  • 697 inlägg
  • 0

Japp....F1 är fortfarande bäst på PC och det trots att det inte finns ett officiellt F1-spel på PC än.
Privatpersoner som sitter själv och tillverkar F1-moddar som ändå blir bättre än det som finns att köpa på Playstation.


Nu har ju codemaster köpt licensen av sony så det nya liret som kommer nästa år ser minst sagt snyggt ut.

#189

Postad 22 oktober 2008 - 15:16

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

Förhandstitt
http://www.pcgamer.s...0926/far-cry-2/



Tackar!

#190

Postad 22 oktober 2008 - 15:24

Depeche
  • Depeche
  • Forumräv

  • 571 inlägg
  • 0

Nu har ju codemaster köpt licensen av sony så det nya liret som kommer nästa år ser minst sagt snyggt ut.

Ja jag är övertygad om att det blir snyggt men är mycket tveksam till att de får till en realistisk körkänsla så att det inte blir något arkadstuk på spelet.
Ett F1-spel ska vara en simulator och där har inte Codemasters lyckats tidigare så jag är skeptisk att det blir bra.
Men man får väl se.

#191

Postad 22 oktober 2008 - 15:30

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

Ja jag är övertygad om att det blir snyggt men är mycket tveksam till att de får till en realistisk körkänsla så att det inte blir något arkadstuk på spelet.
Ett F1-spel ska vara en simulator och där har inte Codemasters lyckats tidigare så jag är skeptisk att det blir bra.
Men man får väl se.



Denna tråden handlar (ska handla) om Far Cry 2!

#192

Postad 22 oktober 2008 - 16:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlägg
  • 0
Har testat spelet några timmar på PC nu, men....mja

Inte riktigt vad jag hoppats på hittils. Tråkig miljö, stela karaktärer och ingen direkt story som gör att man vill kasta sig över nästa uppdrag. Kanske blir bättre längre fram.

Sen är själva skjutandet inte så där jätte maffigt. Man kan stå ett par meter från motståndaren, tömma ett magasin och ändå känns det knappt som man träffar eller gör nån skada ibland. Headshots? Ofta liknande resultat där :blink:
Inget Call of Duty 4 direkt.

Sen blir transportsträckorna när man ska köra bl.a. jeep mellan olika uppdrag aningen tradigt.

Som sagt bara spelat några timmar så det kanske lossnar längre fram. Men som första intryck så är jag lite besviken.

Kanske lite VÄL hypat, men jag hoppas det artar sig längre in så man får LITE valuta för pengarna :rolleyes:

Undrar om inte spelet hade passat bättre under titeln STALKER 2 ;)

Redigerat av Svante Skoog, 22 oktober 2008 - 19:21.


#193

Postad 23 oktober 2008 - 05:15

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0

Har testat spelet några timmar på PC nu, men....mja

Inte riktigt vad jag hoppats på hittils. Tråkig miljö, stela karaktärer och ingen direkt story som gör att man vill kasta sig över nästa uppdrag. Kanske blir bättre längre fram.

Sen är själva skjutandet inte så där jätte maffigt. Man kan stå ett par meter från motståndaren, tömma ett magasin och ändå känns det knappt som man träffar eller gör nån skada ibland. Headshots? Ofta liknande resultat där ;)
Inget Call of Duty 4 direkt.

Sen blir transportsträckorna när man ska köra bl.a. jeep mellan olika uppdrag aningen tradigt.

Som sagt bara spelat några timmar så det kanske lossnar längre fram. Men som första intryck så är jag lite besviken.

Kanske lite VÄL hypat, men jag hoppas det artar sig längre in så man får LITE valuta för pengarna :D

Undrar om inte spelet hade passat bättre under titeln STALKER 2 :rolleyes:



Detta gäller nog bara PC versionen ;)

#194

Postad 23 oktober 2008 - 05:31

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Känns som jag gjorde rätt val och avbeställde det här och köpte Fable 2 istället. En polare hade också spelat det här och var inte alls nöjd med det än så länge. Ska bli skoj att se vad alla skriver om detta idag.

#195

Postad 23 oktober 2008 - 05:47

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
får mitt idag så lär väl veva loss lite i jungeln :>

#196

Postad 23 oktober 2008 - 09:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlägg
  • 0
Har testat ett par uppdrag till och mitt omdömme är: ###### skit spel!

Är så JÄKLA irriterande att man måste gå igenom så långa transport sträckor för att skaffa/göra uppdrag.
Att man längs vägen stöter på jeepar och stationer fyllda med skurkar som kräver ett magasin per skalle för att stupa är så irriterande att man vill slänga ut datorn från balkongen.
Ställen man en gång rensat och sprängt i bitar är i nästa stund som nya igen med samma jeepar m.m. på plats som om inget hänt. Ungefär som i gamla 8 bits spel där man justv dödat en massa monster, backar till nästa ruta och vips så är dom tillbaka igen ;)

Sen hjälper det ju inte att man stöter på samma fiender hela tiden. Ingen variation. Och det är just denna enformighet med samma miljö och fiender som gör att man snabbt tröttnar. Hade storyn varit bra så hade det hjälpl, men nån sådan existerar knappt. Och skådisarna som levererar dialogen verkar ha redigt tråkigt när dom läser från manus.

Alla trailers som visats på nätet har varit sprängfyllda av maffiga actionscener. Tyvärr är det väldigt missvisande då det är seeeeeeeeeeeeeegt mellan actionbitarna.

Hur detta spel har fått så bra kritik över allt är förvånande. Har spelföretaget hotat recensionssidorna om sparken tro ;) Har ju hänt förr på Gamespot :D

Jag får en känsla om att spelet inte riktigt är färdigt utan att dom i slutfasen var tvugna att stressa ut det.

Hade varit intressant om Crytek hade gjort spelet istället :rolleyes:

Ska bli intressant att se vad ni andra tycker.

Redigerat av Svante Skoog, 23 oktober 2008 - 09:32.


#197

Postad 23 oktober 2008 - 09:36

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
crytek har väl inte gjort något speciellt bra hittils? :>

#198

Postad 23 oktober 2008 - 09:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlägg
  • 0

crytek har väl inte gjort något speciellt bra hittils? :>


Kan säga att Crysis vad gäller, grafik, variation, story och miljöer spöar skiten ur Far Cry 2 ;)
Men smaken är som baken, delad ;)

#199

Postad 23 oktober 2008 - 09:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Svante Skoog
Så du menar att det är inte värt 86,6% i snittbetyg ;)

#200

Postad 23 oktober 2008 - 09:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 453 inlägg
  • 0

Svante Skoog
Så du menar att det är inte värt 86,6% i snittbetyg ;)


ICKE!! ;)

Far Cry 1 var ju hur kul som helst. Far Cry 2 är som att sitta och vänta hos tandläkaren i 5 timmar, inte lika kul :D



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.