Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vista MCE plugin för Svt Play

217 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 juli 2009 - 22:09

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Inte precis vad jag letade efter, så jag gjorde ett eget.
Jag laddar upp det här. Bara att installera och köra (hoppas jag).

EDIT: Senaste versionen:
XP
Vista

Hej. Sitter på ett amerikanskt OS. Borde detta funka ändå? Jag såg att det är skrivet på svenska i regestration. Jag får nämnligen bara upp en tom blå skärm när jag klickar på Play SVT loggan under "Other Programs". Någon som upplevt samma sak? Förslag?

Postad 14 juli 2009 - 19:25

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Hej. Sitter på ett amerikanskt OS. Borde detta funka ändå? Jag såg att det är skrivet på svenska i regestration. Jag får nämnligen bara upp en tom blå skärm när jag klickar på Play SVT loggan under "Other Programs". Någon som upplevt samma sak? Förslag?

Det borde funka. Vilket OS använder du? Har du .Net framework 3.5 installerat?

Postad 15 juli 2009 - 15:34

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Det borde funka. Vilket OS använder du? Har du .Net framework 3.5 installerat?

Tjena Stefan. Nej, jag fick det att funka igar! Vet inte vad som var fel forst. Verklig en KANON-Plug-in! Bra jobbat! Jar vardesatter detta mycket eftersom jag nu kan titta pa Svensk TV pa alla TV apparater i huset anda borta i Dallas, TX USA. Tack igen! Och forresten, finns det nagon chans att en liknande plug-in kan komma for SVT Play Prima? Skulle latt betala for den!

Tack igen!

Jocke

Postad 28 juli 2009 - 18:02

akpe
  • akpe
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
tack för ett bra plugin

Postad 08 augusti 2009 - 09:05

badarn
  • badarn
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tack för ett riktigt bra plugin =)
Hoppas du kan få till SVT Prima också..

Postad 18 augusti 2009 - 13:27

Unregistered3358cc10
  • Unregistered3358cc10
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej Stefan (och ni andra..)!

Helt briljant plugin..! Tror 90% av min Vista Media Center-tid ägnas åt innehåll via denna plugin - barnprogram, Kvarteret Skatan, nyheter...

Eftersom du bjussar på den känns det nästan pinsamt att komma med "buggrapporter"... Förväntar mig inte att du ska jobba gratis för min skull!

...men... På min burk (Vista Home Prem) händer det ofta att direkt när klippet startas så kommer "färdigskärmen" upp (där man väljer "Klar, starta om, ta bort..") medan videon startar i bakgrunden. Ett extra tryck på play startar om klippet på rätt sätt. Detta hände aldrig i den tidigare versionen - nåt som går att fixa?

Sen är jag inte helt med på tanken med att ha en "Spela"-länk längst upp på sidan - att man först väljer sitt klipp, och sen måste gå upp och välja "spela". Kan inte valet också automatiskt innebära "play"?

Har du sökt jobb på SVTs webbavdelning än..? Tycker dom borde värva dig... :-D

M V H

Lars L.

Postad 18 augusti 2009 - 18:42

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

...men... På min burk (Vista Home Prem) händer det ofta att direkt när klippet startas så kommer "färdigskärmen" upp (där man väljer "Klar, starta om, ta bort..") medan videon startar i bakgrunden. Ett extra tryck på play startar om klippet på rätt sätt. Detta hände aldrig i den tidigare versionen - nåt som går att fixa?

Sen är jag inte helt med på tanken med att ha en "Spela"-länk längst upp på sidan - att man först väljer sitt klipp, och sen måste gå upp och välja "spela". Kan inte valet också automatiskt innebära "play"?

Har du sökt jobb på SVTs webbavdelning än..? Tycker dom borde värva dig... :-D

Hej Lars.
Känner igen det med "färdigskärmen". Det gäller bara flv-klippen? Så det är nog ett DirectShow-filter som inte riktigt samarbetar med VMC, men jag vet inte...

Tanken med spela upp-knappen var om du t.ex. väljer Kvarteret Skatan, så spelar den inte automatiskt upp det senaste programmet, som i webbläsaren.
Jag ser en lösning på det nu, så kanske en ny version till helgen.

Edit: lagt upp en ny version. ni kanske får avinstallera den gamla först.

Redigerat av cptStefan, 23 augusti 2009 - 20:02.

Postad 18 augusti 2009 - 20:28

DirtyHarry
  • DirtyHarry
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Edit: Nevermind, jag som var dum.

Redigerat av DirtyHarry, 18 augusti 2009 - 20:40.

Postad 28 augusti 2009 - 16:33

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Skulle vara grymt med en SVT Play Prima plugin också. Skulle kunna betala för det... :)

Postad 28 augusti 2009 - 19:23

Unregistered15075a6f
  • Unregistered15075a6f
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Instämmer i lovsången, mycket bra Plug-In.

Synd att man inte besitter dina kunskaper, men ett par frågor kanske man kan få ställa?

1. Är det möjligt att skapa motsvarande Plug-In för t ex TV3-Anytime, TV4-Anytime och kanal 5?? Särskilt nu när TV4 ocksålkommer att levera sin anytime gratis.

2. Kan du om du ville och hade lust skapa sådana Plug-In?

Jag och många andra är villiga att betala dig för besväret.

Mvh Tintin

Postad 29 augusti 2009 - 15:08

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Skulle vara grymt med en SVT Play Prima plugin också. Skulle kunna betala för det... B)

Jag ska försöka få ihop något inom en månad, men lovar inget.

Instämmer i lovsången, mycket bra Plug-In.

Synd att man inte besitter dina kunskaper, men ett par frågor kanske man kan få ställa?

1. Är det möjligt att skapa motsvarande Plug-In för t ex TV3-Anytime, TV4-Anytime och kanal 5?? Särskilt nu när TV4 ocksålkommer att levera sin anytime gratis.

2. Kan du om du ville och hade lust skapa sådana Plug-In?

Jag och många andra är villiga att betala dig för besväret.

Mvh Tintin

1. Ja, det är troligt.
2. TV3, TV6 och TV8 Play kan jag fixa ganska lätt. TV4 Play och Kanal 5 WebbTV är nog inte helt omöjligt, men kräver mycket mer tid.
Just nu har jag ingen lust att göra nåt nytt, men senare i höst kanske.

Postad 29 augusti 2009 - 17:27

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
cptStefan

Du får fixa en paypal för donnationer, sånna här plugin är definitivt värt att betala för B)

Postad 01 september 2009 - 13:04

Arnie_
  • Arnie_
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Håller med! Fattar inte hur du kan ge bort det. Hade lätt betalat 200-300 för det.

Lite offtopic, du har inte lust o göra en spotify-plugin? =)

Postad 10 september 2009 - 22:05

McFlurry
  • McFlurry
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Får ni Vista MCE-pluginen för SVT Play att fungera med True Blood-avsnitten som ligger ute nu? Jag får bara ett felmeddelande när jag försöker spela upp dem, oavsett vilket episod jag väljer (pluginen fungerar dock med alla SVT:s övriga program).

Bugg eller bara jag som gör något fel...?

Postad 10 september 2009 - 22:20

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
För att spela upp vissa filer behöver man installera realplayer.

Postad 11 september 2009 - 07:57

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Får ni Vista MCE-pluginen för SVT Play att fungera med True Blood-avsnitten som ligger ute nu? Jag får bara ett felmeddelande när jag försöker spela upp dem, oavsett vilket episod jag väljer (pluginen fungerar dock med alla SVT:s övriga program).

Bugg eller bara jag som gör något fel...?

Det är nog en bugg. Det blir bara svart när jag försöker spela upp. Vad säger på felmeddelandet? Vilket OS?

Redigerat av cptStefan, 11 september 2009 - 08:03.

Postad 11 september 2009 - 11:25

Unregisteredfd02c471
  • Unregisteredfd02c471
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
kan oxå tänka mig betala en slant för en utökning av pluginet

Postad 13 september 2009 - 15:35

Dempah
  • Dempah
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Först vill jag bara säga, underbar plugin!! Tack!

Sen så har jag pillat runt med den ett tag nu men kan inte titta på t.ex. True Blood eller Little Britain USA. Kanske för att dessa program inte finns för windows media asx utan bara för flash rtmp. Det blir samma typ av fel för både Windows 7 x64 eller och när man använder Xbox 360 som extender.
SVT:s eget material verkar dock oftast fungera bra, även barnprogrammen. Av någon anledning så blir det någon typ av menyloop på vissa program så att programmet inte spelas upp utan man kommer tillbaka till samma meny igen, och man måste backa 2-3 gånger för att komma tillbaka.

Det skulle vara ruskigt trevligt om det gick att göra en plugin som hanterar de vanligaste play-kanalerna :)

Postad 18 september 2009 - 22:43

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
det här låter ju dö-najs.

funkar den på xp?

det skulle vara bra med ett inlägg som ger oss "the-plugin-for-dummies"
ex
xp, vista, win7
ladda hem följande fil...
installera i...
du måste ha .net3,5 med sp1
tänk på att....

osv

bra jobbat!

//N

Postad 19 september 2009 - 08:40

McFlurry
  • McFlurry
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Det är nog en bugg. Det blir bara svart när jag försöker spela upp. Vad säger på felmeddelandet? Vilket OS?

Hej, ursäkta det sena svaret. Så här står det exakt när jag försöker spela upp True Blood på SVT Play (oavsett vilket avsnitt jag än väljer):

Sidan kan inte visas. Du måste vara ansluten till Internet för att kunna använda den här funktionen. Kontrollera anslutningen till Internet och försök igen. OK.

Jag använder Windows Vista x64, svensk utgåva med SP2 (givetvis en genuin/äkta licens). Jag har inga tredjepartsbrandväggar installerade utan använder Vistas egna säkerhetsfunktioner, så det skall inte vara något annat program som "blockerar" SVTPlay på något vis. Jag använder dessutom min Xbox 360 som media extender, och som jag tidigare skrev så fungerar alla program jag hitills testat utom just True Blood.

Går det att åtgärda på något vis, möjligtvis?

Postad 20 september 2009 - 13:19

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
ok
en större uppdatering är på gång.
Spela upp knappen är borta. True blood avsnitten fungerar. Menyloop och många andra buggar är fixade.
Play Prima kommer att finnas med.
Som tidigare kommer tyvärr inte allt fungerar på xbox 360.

Den nya versionen borde vara färdig nästa helg, men till dess kan ni testa vad jag har åstadkommit hittills: länk

Postad 20 september 2009 - 13:30

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0
Suveränt ska testa lite ikväll

Postad 20 september 2009 - 22:59

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0
Låter lovande, Stefan! Ursäkta en dum fråga, men fungerar det här i Win7 MC också eller är det bara Vista MCE som gäller?

Postad 21 september 2009 - 07:19

stecla
  • stecla
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hej Stefan,

Versionen för XP som du skapade i våras för fungerar bra. Jag har testat den en del.
Ett av "problemen" jag har är att spela upp knappen syns inte så jag måste använda pil upp
på fjärrkontrollen för att komma åt den.

Nu ser jag att du har varit flitig och jobbat vidare. Finns det någon chans att du kommer att göra ett nytt bygge för XP?

/Claes

Postad 21 september 2009 - 18:49

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Låter lovande, Stefan! Ursäkta en dum fråga, men fungerar det här i Win7 MC också eller är det bara Vista MCE som gäller?

Det fungerar också i Windows 7

Nu ser jag att du har varit flitig och jobbat vidare. Finns det någon chans att du kommer att göra ett nytt bygge för XP?
/Claes

kanske, om jag får mycket tid över.

Postad 21 september 2009 - 19:07

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Stefan: en liten praktisk detalj: Kan du inte lägga ut uppdateringarna genom att uppdatera i det första inlägget? Om du gör en uppdatering så kommer du säkert få flera sidor med "tack", och "det här är värt att betala för" - och till sist blir ditt inlägg med själva filen svårt att hitta.
- Inte för att det är fel att folk vill tacka, men ändå.

Ett alternativ är förstås om du har en hemsida, och en del andra projekt ligger på google code... Kanske kunde va nåt?

Postad 21 september 2009 - 19:57

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Stefan: en liten praktisk detalj: Kan du inte lägga ut uppdateringarna genom att uppdatera i det första inlägget? Om du gör en uppdatering så kommer du säkert få flera sidor med "tack", och "det här är värt att betala för" - och till sist blir ditt inlägg med själva filen svårt att hitta.
- Inte för att det är fel att folk vill tacka, men ändå.

Ett alternativ är förstås om du har en hemsida, och en del andra projekt ligger på google code... Kanske kunde va nåt?

Du har rätt. Färdiga versioner har jag länkar till i mitt första inlägg, men det var inte jag som startade tråden från början, så mitt första inlägg är #11. Kanske är bäst att skapa en hemsida ändå?

Postad 21 september 2009 - 21:25

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Du har rätt. Färdiga versioner har jag länkar till i mitt första inlägg, men det var inte jag som startade tråden från början, så mitt första inlägg är #11. Kanske är bäst att skapa en hemsida ändå?

Eller starta en ny tråd bara när du har gjort nästa färdiga version, länka till den i ett inlägg här och låt sen den här tråden självdö.

Postad 22 september 2009 - 21:12

McFlurry
  • McFlurry
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Som tidigare kommer tyvärr inte allt fungerar på xbox 360.

Varför inte? Xbox 360 är ju en fullvärdig så kallad "media extender"? Och vilka finesser är det som inte fungerar på Xbox 360?

Postad 22 september 2009 - 21:15

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Enklast/snabbast är förstås att starta en ny tråd. Jag tycker det vore värt det för att en bra struktur. Jag har emellanåt gått och tittat på slutet av inläggen för att se om det blitt nån ny version osv. Klart bättre om detta samlas i första inlägget. Om du gör en ny tråd, lägg då gärna in i "trådbeskrivning" att uppdatering kommer ske i första inlägget...

Jag får erkänna att jag inte ens fattat att det var två olika plugins som samsades i den här tråden...

Postad 22 september 2009 - 21:48

McFlurry
  • McFlurry
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag får erkänna att jag inte ens fattat att det var två olika plugins som samsades i den här tråden...

Två olika? Nej, inte jag heller? Olika versioner? Eller olika plugins av olika författare? Utveckla resonemanget om det går bra..? :)

Postad 22 september 2009 - 22:08

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Två olika? Nej, inte jag heller? Olika versioner? Eller olika plugins av olika författare? Utveckla resonemanget om det går bra..? :)

Först startade Fredl tråden för han hade skapat ett plugin, sen kommenterade cptstefan att det inte var riktigt vad han ville ha, så han hade gjort ett eget (inlägg #11) och därefter har tråden handlat om stefans plugin. Det normala med såna här trådar är att man uppdaterar i första inlägget för att folk ska slippa leta. Men eftersom det alltså är Fredls tråd från början så kan inte stefan göra detta.

Som jag har förstått det. Men det kan säkert vara fel.

Postad 23 september 2009 - 22:08

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
tjenare.

nu fick jag installerat den och svt-play dyker upp i mitt xp mce -05.
men jag kan inte starta den. datorn säger att det inte gick att öppna programmet eller internetadressen och ber mig kontrollera att programmet finns och att datorn är ansluten till internet.

vad beror detta på?
självklart är burken kopplad till internet.

tack

//N

Postad 24 september 2009 - 23:04

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Varför inte? Xbox 360 är ju en fullvärdig så kallad "media extender"? Och vilka finesser är det som inte fungerar på Xbox 360?

Jag tror inte Prima- och flashklipp kommer att fungera.
jag äger ingen extender, så jag vet egentligen inte alls, men för att visa prima-klippen måste mitt plugin starta ett separat Internet Explorer fönster. illa va'?
För att spela upp flash-klippen visas en html-sida, med ett flash objekt, direkt i media center. Det har väl inte fungerat tidigare på en media extender?

nu fick jag installerat den och svt-play dyker upp i mitt xp mce -05.
men jag kan inte starta den. datorn säger att det inte gick att öppna programmet eller internetadressen och ber mig kontrollera att programmet finns och att datorn är ansluten till internet.

man måste nog starta om datorn. du installerade xp-versionen?

Postad 26 september 2009 - 17:43

McFlurry
  • McFlurry
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

jag äger ingen extender, så jag vet egentligen inte alls, men för att visa prima-klippen måste mitt plugin starta ett separat Internet Explorer fönster. illa va'?
För att spela upp flash-klippen visas en html-sida, med ett flash objekt, direkt i media center. Det har väl inte fungerat tidigare på en media extender?

Aha, nu förstår jag vad du menar. Jag hade ingen aning om att SVT endast visade vissa klipp i Flash. Jag trodde att allting strömmades ut i något öppet videoformat, men... suck, teknikerna som jobbar på SVT och Sveriges Radio verkar aldrig lära sig. När de började att strömma valde de det extremt obskyra och stängda formatet Real Audio, och nu har de alltså gått över till ett annat format som inte är öppet för alla plattformar. Totalt värdelöst :(.

cptStefan, appropå stängda format - skulle du kunna tänka dig att utveckla SVT Plugin-programmet tillsammans med andra på Google Code eller motsvarande sajt? Isåfall skulle nog utvecklingen gå snabbare, och du skulle kunna få stöd om du har annat att göra på dagarna :).

Postad 27 september 2009 - 15:37

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Jag tror inte Prima- och flashklipp kommer att fungera.

man måste nog starta om datorn. du installerade xp-versionen?

jag fick ordning på det till sist. Tack för ett grymt plugin.

Vi är många som verkligen skulle uppskatta om du vill fortsätta att utveckla till XP oxå.
Önskemål är såklart att både play, prima tv4 samt 5ans stream infogas.

Bra jobbat.

//NS

Postad 29 september 2009 - 12:07

3DBlaster
  • 3DBlaster
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Ja tur vi har dig som jobbar på detta, för inte kommer vi att få det som i England...?

Internet TV for Windows Media Center available in the UK
http://thedigitallif...-in-the-uk.aspx

Finns även ett video klipp på hur det ser ut.
http://www.youtube.c...h?v=neaFviMTvFU

MVH
/3DBlaster

Postad 02 oktober 2009 - 12:33

Andyman76
  • Andyman76
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Inte precis vad jag letade efter, så jag gjorde ett eget.
Jag laddar upp det här. Bara att installera och köra (hoppas jag).

EDIT: Senaste versionen:
XP
Vista

Hej nu snart nu släpps win 7 och då hade det varit fin fint ifall du har lust att fixa igång den för win 7.

Körde setup.msi men den gnäller på att det är måste vara MCE för Vista Ulimate och Home Premium.

//Andreas

Postad 02 oktober 2009 - 13:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hej nu snart nu släpps win 7 och då hade det varit fin fint ifall du har lust att fixa igång den för win 7.

Körde setup.msi men den gnäller på att det är måste vara MCE för Vista Ulimate och Home Premium.

//Andreas

Dra hem filen Setup test

Postad 02 oktober 2009 - 16:12

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

• 522 inlägg
  • 0

Ja tur vi har dig som jobbar på detta, för inte kommer vi att få det som i England...?

MVH
/3DBlaster

Blotta tanken på att återfinna playtjänsterna från SVT, TV3, TV4, Kanal 5 etc. under fliken för Internet-TV i Win7 är nästan hårresande. Om det någonsin blir verklighet återstår att se, det vore något för MS Sverige att rodda i. Respektive leverantör torde göra vågen så länge de får ha kvar sina eventuella reklamsnuttar.

Postad 06 oktober 2009 - 17:54

McFlurry
  • McFlurry
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Dra hem filen Setup test

"Setup test"? Jag vill inte vara otacksam, men hur vet jag exakt vad den där filen innehåller? Och hur vet jag att den inte skickar iväg alla lösenord och allt på datorn till någon mottagare i Ryssland eller så? Med andra ord, hur vet vi att vi kan lita på den där filen och vad den påstås göra...?

Postad 06 oktober 2009 - 18:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

"Setup test"? Jag vill inte vara otacksam, men hur vet jag exakt vad den där filen innehåller? Och hur vet jag att den inte skickar iväg alla lösenord och allt på datorn till någon mottagare i Ryssland eller så? Med andra ord, hur vet vi att vi kan lita på den där filen och vad den påstås göra...?

Isf hade nog någon redan rapporterat det. Och är du så dörädd för det är inte htpc din grej eftersom att mce sällan funkar bra utan plugin och det finns inte många som inte är gjorda av hemmapulare. Det är ju valfritt om du vill lita på cptStefan eller inte.

Postad 06 oktober 2009 - 21:05

cptStefan
  • cptStefan
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Har nu lagt till tv6, tv3 och tv8.
Jag kommer publicera projektet på Codeplex nu i veckan hoppas jag.

Postad 06 oktober 2009 - 22:07

rooster_nr1
  • rooster_nr1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Har nu lagt till tv6, tv3 och tv8.
Jag kommer publicera projektet på Codeplex nu i veckan hoppas jag.

Toppen! :D
Jag har nu använt din plugin i ca 1 år är grymt nöjd.
Tack så mycket.

Postad 07 oktober 2009 - 18:01

Tarmkanalen
  • Tarmkanalen
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det här är sjukt bra, man blir så glad.
Jag kan konfirmera att setuptest funkar alldeles utnärkt på Windows 7.
Ser framemot dom andra webkanalerna som du nämndeoch hoppas attdu fixar det för windows 7 också samt länkar det på forumet.

Tackar och bockar.

Postad 07 oktober 2009 - 21:10

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0
Återigen MEGATACK för denna eminenta plugin. Funkar kanon på min Win7 Pro jag kör i vardagsrummet.

Flera kanaler blir ju kanoners :( osså! Ser fram emot det!!!

/Magnus

Postad 07 oktober 2009 - 22:06

rooster_nr1
  • rooster_nr1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hade den gamla versionen.
Installerade till den senare versionen som heter setup.msi på min vista ultimate htpc.
När jag ska köra svt play i mce får jag upp. Ogiltligt program. Med en ruta där man kan kryssa i om man vill inaktivera programmet. :(

Jag har UAC avstängd.

Någon som har något tips hur jag ska göra?

Tack på förhand!

Postad 07 oktober 2009 - 22:24

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Hade den gamla versionen.
Installerade till den senare versionen som heter setup.msi på min vista ultimate htpc.
När jag ska köra svt play i mce får jag upp. Ogiltligt program. Med en ruta där man kan kryssa i om man vill inaktivera programmet. :(

Jag har UAC avstängd.

Någon som har något tips hur jag ska göra?

Tack på förhand!

Setup test.msi tror jag gäller för dig med om jag inte missförtått något, det är iaf den senaste hittills

Postad 08 oktober 2009 - 04:54

joakim6945
  • joakim6945
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag kör versionen som kom innan test.msi filen kom. Vad är nytt i test.msi?

Postad 08 oktober 2009 - 10:01

rooster_nr1
  • rooster_nr1
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Setup test.msi tror jag gäller för dig med om jag inte missförtått något, det är iaf den senaste hittills

Tack!
Testade den filen oxå. Någon som har någon annan idé om vad det kan vara för fel?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.