Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba 46ZF355

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 februari 2008 - 08:52

doppko
  • doppko
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Väljer också mellan z3030 och zf355 (47/46) vore intressant att höra mer om zf modellen. z-tråden har gått varm länge men här skrivs inte mycket, kanske inte så många som har zf. Om du har så skriv lite tack!

Ingen som hittat nåt att klaga på när det gäller zf? brukar ju alltid vara nåt =)

Hur har ni fått veta att 46zf355 och 47z3030 är lika förutom design och panel? Är det bara antaganden?

Någon som vet hur det är med pixelgaranti för en tyskimporterad tv? Toshiba sverige har tydligen 100% garanti...

Det som verkar finnas att klaga på, vad jag läst, är att det kan förekomma lätt "backlight bleed" i övre hörnen på skärmen. Personligen gillar jag inte att den är så djup, ca 14cm.

Postad 21 februari 2008 - 17:01

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
ok backlight bleed verkar ju inte så kul, men å andra sidan tycker jag det verkar förekomma på de flesta lcd man läser om.. djupet spelar mig ingen roll, den ska inte hängas på vägg och vad jag är ute efter är bildkvalitet,design och storlek till bra pris..

Tysklandsimport är tveksamt men inte uteslutet, man skulle gärna vilja veta mer om pixelgarantier och andra garantier dock.

Postad 23 februari 2008 - 13:09

REDBULL SWE
  • REDBULL SWE
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej på er!,
har beställt en Toshiba 40ZF355 i veckan och hoppas få den snart.
Är det ingen som fått hem den som har bilder och mer info om/på denna skönhet.

Skall nu byta ut min 3år gamla Philips 37" plasma som jag redan lagat för 4000:- och som nu börjat kvittra beroende på vad som visas på skärmen.
Har varit och tittat på XF modellen som jag tyckte verkade ok och vad jag har förstått så är ZF modellen bättre
på rörelser och panoreringar, så jag slog till på den.

Återkommer när jag fått hem den och testat den.
/Redbull swe

Bifogad fil(er)

Postad 25 februari 2008 - 17:14

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Läste någonstans att det inte går att stänga av den blå lampan under panelen, stämmer detta?
Lyser den när tv'n är av eller på eller båda?

Postad 25 februari 2008 - 19:25

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Man kan dimma ner den men inte stäng a av den helt, tyvärr. Förmodligen inget man tänker på efter ett tag , även pioneer och samsung har lampor som syns...

Var beställer ni era ZF ifrån? alltså vilka butiker i Tyskland? Jag kan inte tyska så sajter med engelska text är ett stort plus för mig :)

Hur fasen blir det med garantin? Måste man skicka Tv:n till Tyskland om ( läs när...) den går sönder. Läste en tråd någonstans att Svenska Toshiba inte tar Garantikostnader på tv köpt i Tyskland, du kan alltså inte lämna in den på ett svenskt servicecenter. Hoppas verkligen att jag har fel , då jag är så j-vla nära att beställa en själv , har tröttnat på att vänta då den troligen aldrig kommer hit...

Enda alternativet för mig är en Sony 46W3000 men den kostar mera och har inte 100hz ;( men den får duga om jag inte "vågar" beställa från Tyskland.

Man kan ju undra vilket slags U-land vi lever i egentligen, Zf355 går bra att beställa i Tyskland, Frankrike, Finland och t.o.m i slovenien tror jag at det var! men inte här i Sverige eller otroligt nog i England där de monteras........

Redigerat av guineapig, 25 februari 2008 - 19:33.

Postad 25 februari 2008 - 21:09

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
lite surt med lampan, men men man kan ju alltid tejpa över den =)

my-solution.de verkar seriösa och har engelsk sida. vid garantiärenden får du skicka, men du kan skicka tv'n några gånger till tyskland och ändå tjäna på det med tanke på prisskillnaden. Var någon i z3030 tråden som fick skicka sin till my-solution pga nåt strul, han fick en ny tv.

Postad 03 mars 2008 - 14:03

Hackakedja
  • Hackakedja
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Så nu i fredags fick jag äntligen hem min ZF355a. Har tyvärr inte haft så mycket tid att leka med den ännu, men av det jag har sett så är jag väldigt nöjd. Trots att jag inte hade några speciellt höga förväntningar vad gäller de digitala sändningarna från husets Com-Hem snöre så blev det helt ok efter lite trixande med bild/färginställningarna.

Har även hunnit med att prova lite 720p/1080p material via min HTPC och intrycken därifrån kan väl lättast sammanfattas med ordet gåshud! Visst svärtan kanske inte riktigt är i klass med en och annan plasma jag har kikat på men det skall man nog inte räkna med heller. Kan ju tillägga att det finns en hel del inställningsmöjligheter som jag inte gått igenom än, blir väl att surfa runt lite och se om det finns några bra tips där ute.

Postad 04 mars 2008 - 11:36

Abraham
  • Abraham
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Någon som vet vilka butiker som kommer att ta in denna tv (ZF355)? Och när man kan förvänta sig att den finns i butik?

Postad 04 mars 2008 - 12:57

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Enligt Toshiba, i slutet av mars, kommer den till HI-FI-klubben.

Postad 04 mars 2008 - 18:11

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Märkligt då Hifi-Klubben inte har den med på sina listor och heller inte planerar att ta in den enligt Hifi i Linköping, personligen tror jag at det enda stället vi kommer få se den i butik är på MediaMarkt då de har XF-modellen och är stora nog att ha apparater i lager i sina butiker.

Postad 05 mars 2008 - 08:12

Hackakedja
  • Hackakedja
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Märkligt då Hifi-Klubben inte har den med på sina listor och heller inte planerar att ta in den enligt Hifi i Linköping, personligen tror jag at det enda stället vi kommer få se den i butik är på MediaMarkt då de har XF-modellen och är stora nog att ha apparater i lager i sina butiker.

FIck samma svar av Hifi-Klubben i gbg när jag pratade men dem för någon månad sedan, de skulle inte ta in den. Orkade inte vänta så det fick bli en nätbeställning till slut, blev lyckligtvis inte besviken.

Postad 05 mars 2008 - 10:04

Harry2
  • Harry2
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

FIck samma svar av Hifi-Klubben i gbg när jag pratade men dem för någon månad sedan, de skulle inte ta in den. Orkade inte vänta så det fick bli en nätbeställning till slut, blev lyckligtvis inte besviken.

Jag mailade med HI-FI klubben i Karlstad och frågade om de skulle ta in ZF. Enligt han så håller de på att testar en panel nu, han bad mig återkomma om ca. 1 vecka.

/Dennis

Postad 05 mars 2008 - 10:58

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Hackakedja,
varifrån beställde du? Vad landade priset på med frakt?

Postad 05 mars 2008 - 11:24

Hackakedja
  • Hackakedja
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hackakedja,
varifrån beställde du? Vad landade priset på med frakt?

beställde från datapryl.se, frakten gick väl på ca 200:-

Postad 05 mars 2008 - 19:38

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
jasså en svensk butik, hade de den i lager alltså? det har de inte nu iaf...
Vet du om de säljer "svenska" apparater så man får pixelgaranti o sånt från svenska toshiba?

Postad 06 mars 2008 - 23:09

dipling
  • dipling
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Vilken Mediamarkt har XF och till vilket pris? I Jönköping finns den inte i alla fall..

Postad 17 mars 2008 - 19:43

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Finns det verkligen ingen svensk butik som tar in ZF355 ?? någon som vet?
Den verkar ju minst sagt intressant...

Ni som importerat den, har ni upptäckt några nackdelar än eller är allt frid och fröjd?

Postad 18 mars 2008 - 14:53

venomizer
  • venomizer
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Finns det verkligen ingen svensk butik som tar in ZF355 ?? någon som vet?
Den verkar ju minst sagt intressant...

Ni som importerat den, har ni upptäckt några nackdelar än eller är allt frid och fröjd?

Jag undrar detsamma, den verkar ju högintressant!
Hifi-klubben har bara XF355 men de om några borde väl vara intresserade av en ännu bättre produkt.

Postad 18 mars 2008 - 21:54

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Vore även intressant att veta om någon hittat rescensioner av ZF355 på nätet som inte är på tyska =P

Annars kanske _DU_ som köpt tv'n skulle ta och skriva lite om dina intryck!! =)

är alldeles för tyst nu om denna tv tycker jag...

Postad 19 mars 2008 - 15:02

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Gå in och titta på AVForums i UK(England), där står det en del om den.
Bl.a skriver en finsk kille utförligt om den och han verkar vara mer än nöjd med den!
Länk: http://www.avforums....oshiba 46ZF355D

Postad 19 mars 2008 - 15:33

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
jo då den länken har jag koll på... jag tänkte på mer seriösa reviews typ hdtvtest.co.uk

men tack iaf

Postad 10 april 2008 - 17:38

Harry2
  • Harry2
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fick hem min 46zf idag. Någon som har några vettiga inställningar att dela med sig av?

Postad 11 april 2008 - 10:28

venomizer
  • venomizer
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Fick hem min 46zf idag. Någon som har några vettiga inställningar att dela med sig av?

Tjena, nä det är tyvärr dåligt med det från min sida.
Men du kanske kan ge oss lite annan information, var beställde du? Till vilket pris? Smärtfritt?

Har du jämfört denna modellen med XF355 ? Är det värt pengarna?

Kanske kan slänga upp lite bilder om vi ber snällt =)

mvh
Peter

Postad 11 april 2008 - 11:45

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Hjälp!
Stjäl tråden med en fråga om 52"
Jag står i valet och kvalet vilken tv jag ska köpa.
Det står mellan dessa 2:

Finns från ca 20k i tyskland

Finns från ca 24k i tyskland

Det finns obefintligt med info om ZF medans det skrivits lite om Z3030 i denna storlek.
Varför (förutom designen) skall jag välja ZF framför Z3030?

Tack på förhand

/ Palle

PS: borde inte tråden döpas om så att den omfattar andra storlekar än 46" likt Z3030 tråden?

Redigerat av -Palle-, 11 april 2008 - 12:14.

Postad 11 april 2008 - 17:29

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Om du pratar 52" så är det bara designen som skiljer, annars är det i princip samma TV.

40" eller 46" är e annan femma då de inte har samma panel på Z3030 ( ips) och ZF355 ( s-pva)

Postad 11 april 2008 - 22:13

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Ramen är blanksvart och skärmen är matt

http://www.toshiba.d...d1_1_id2_2.aspx där kan du kolla specar.

/M

I denna länk anger de den dynamiska kontrasten på 52" Z3030 till 14.000:1 och för 52 ZF355 till 30.000:1 så nått mer än ramen borde det ju skillja dessa åt? Eller är det ett tryckfel? :)

Postad 12 april 2008 - 00:10

Harry2
  • Harry2
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Tjena, nä det är tyvärr dåligt med det från min sida.
Men du kanske kan ge oss lite annan information, var beställde du? Till vilket pris? Smärtfritt?

Har du jämfört denna modellen med XF355 ? Är det värt pengarna?

Kanske kan slänga upp lite bilder om vi ber snällt =)

mvh
Peter

Jag köpte tvn på datapryl för 22834:- med frakt. Funkade kanon, jäkligt nöjd med datapryl! Beställde den förra måndagen och fick den igår.

Har inte testat tvn så mycket än, har analog comhem ett tag till. Bilden från den är inge vidare men det beror nog mindre på tvn. Ska fixa Hd-tv från Comhem till veckan. Ljudet är över förväntan faktiskt, riktigt bra.

Kör laptopen via hdmi, bilden blir riktigt bra och exact scan funkar utmärkt. Än så länge är jag väldigt nöjd, men det blir som sagt att köpa comhem box och blueray så snart man får in lite nya kulor :)

Jag har sett XF-modellen en kortare stund på HI-FI klubben i Karlstad, men kan inte jämföra modellerna. Såg nån disneyfilm på XF-modellen, det såg betydligt bättre ut än tv6 på analog comhem med ZF. Men jag inbillar mig att jag vill ha/behöver 100 hz.

Värt pengarna? Kanske, jag vet ärligt talat inte om jag hade märkt nån skillnad på bilden från en 10000 kr billigare tv men då är jag ingen expert heller. Gillar dock designen och den är ju värd en del i mitt tycke. Känns dock ganska skönt att veta att man har en topp-tv!

Köpte Sonys stereobänk förra veckan, men har lite problem att få till ljudet. Nån som har bra koll på hur man ska koppla? Jag kör hdmi från bänk till tv. sedan optisk ljud mellan tv och bänk. Men jag får fan inget ljud i bänken från tvn för det. laptopen får jag ljud från. Är det några inställningar som ska till i tvn? ska inte hdmi kabeln kunna överföra ljud också?? Känns stenålder att koppla analoga kablar från pc.

Postad 17 april 2008 - 12:28

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Intressant harry2!
Det var ju ett bra pris för att vara i sverige måste jag säga. Har sett att datapryl aldrig har i lager men de kanske tar hem först när någon beställer?

Vet du hur det ligger till med garantier, pixelpolicy och sånt?

Har inte hört någon som handlat från datapryl innan men de ger ju iaf ett seriöst intryck..

Posta gärna lite inställningar och annan info när du "fått till det"

Något negativt att säga om tv'n?

Postad 24 april 2008 - 12:28

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jahapp då har man lagt en beställning på 46 tummaren =) äntligen.
Hoppas nu man kan få hem en felfri apparat.

Det blev datapryl.se , bra pris, verkar seriösa och enligt dem är det toshiba sverige som levererar.

Måste skaffa tv-bänk nu också, funderar lite på vad som är lämplig höjd, har sett bänkar från 33 upp till 50cm. Vad kör ni med?

Postad 28 april 2008 - 20:55

REDBULL SWE
  • REDBULL SWE
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Finns en 40ZF355D på tradera

Postad 30 april 2008 - 10:16

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Fick hem min 46a igår. Måste säga att jag är supernöjd, helt fantastisk bild med hd material från pc'n. Vanlig SD dtv ser också mkt bra ut. Har ännu inte testat med analoga kabelkanaler men det lär ju inte se så imponerande ut.
Hittar inga fel på tv'n, inga döda pixlar eller backlight bleed.
Beställde från datapryl i fredags och fick den igår, snabb leverans.

Kan starkt rekommendera denna tv, bra bildbehandling, bra svärta, bra betraktningsvinklar, skitsnygg design med den smala ramen, bra ljud, inga reflexer från fönster o dyl.. vad mer kan man begära!?

Postad 30 april 2008 - 15:27

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Kul att du är nöjd mzr!
Funderar själv på 40´´, men kommer att vänta ett tag till priset sjunkt.
Var inne på tyska HI-FI forummet och frågade om de var nöjda(de har funnits ute ett tag i Tyskland) med 40´´ ZF och det verkade nästan bara vara nöjda ägare där. Någon hade klagat på hög effektförbrukning.
Såg även sedan på testeo.de att folk verkade lika nöjda med 46´´.
På det engelska forumet prisar en del även designen.

Postad 05 maj 2008 - 17:45

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Går denna TV att beställa i Sverige nu, och vet ni om någon fysisk butik i Sveriga har den?

Jag funderar mellan Toshiba ZF355, Samsung A656, Philips 9362 och LG6000. Vilken tror ni är bästa köpet?

Det som talar för ZF355 är ju att det bara verkar vara nöjda ägare. Är det någon som testat att koppla denna till datorn via HDMI? Är SDTV-kvaliteten bra?

Postad 06 maj 2008 - 14:55

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Jag beställde på datapryl.se ,,fungerade galant, trots att de inte hade den i lager så beställde jag den en fredag och fick den på tisdagen. Den ska även vara såld av toshiba sverige.

Jag kör till datorn via hdmi, funkar klockrent, pixelmappat, superkvalitet på HD material.
Tycker även att min analoga kabeltv ser bättre ut än väntat, går man nära är det givetvis inte så snyggt men på normalt tittavstånd är det helt acceptabelt.
Den verkar vara mkt bra på sd material.

Det enda man kan klaga på är att fjärren kan kännas lite seg men inget jag stör mig på nåt speciellt.
Designen är verkligen grym, speciellt med den väldigt smala ramen.

jeppoo tycker du kan slå till på en ZF utan att vara orolig!

Postad 06 maj 2008 - 17:46

guineapig
  • guineapig
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Är det de nya eller gamla 355:orna? vad är det för t ex kontrast på de som ni köpt?

Postad 07 maj 2008 - 12:56

jeppoo
  • jeppoo
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ni som äger denna TV, vad är er helhetsupplevelse? Vad är negativt respektive positivt?

Vilken tror ni jag blir mest nöjd med av dessa två modeller:
- Toshiba 46ZF355
- Panasonic 46PZ85

Jag kommer att titta en hel del på kabelTV, och då har förmågan att visa SDTV stor betydelse. Vilken ger bäst bild på detta material?

Postad 13 maj 2008 - 20:33

Stoned_Rosetta
  • Stoned_Rosetta
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Hej!
Klarar alltså Toshiba 40ZF355D att spela upp blu ray utan judder? Vad är det för skillnad på 100hz och 120hz och varför har alla tv apparater här 100hz när dom i tex England har 120?

Postad 13 maj 2008 - 20:37

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Hej!
Vad är det för skillnad på 100hz och 120hz och varför har alla tv apparater här 100hz när dom i tex England har 120?

Om jag fattat det rätt så är det för att vi i Sverige har PAL (50hz), USA t.ex, har NTSC (60hz)

Postad 14 maj 2008 - 09:52

Stoned_Rosetta
  • Stoned_Rosetta
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Om jag fattat det rätt så är det för att vi i Sverige har PAL (50hz), USA t.ex, har NTSC (60hz)

Aha ok. Tack för infon!

Postad 14 maj 2008 - 14:07

mzr
  • mzr
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Vore kul om ni som har tv'n kunde posta era inställningar så man kan testa och jämföra lite!

Håller själv på att pilla hit och dit så jag har inte så mycket att posta än men det kommer. Köpte en DVE skiva igår och testade lite snabbt, verkar inte helt enkelt dock, speciellt färginställningarna. Ska leta rätt på nån bra guide att följa. Tycker jag har jäkligt bra bild, men den kanske kan bli bättre =)

Postad 14 maj 2008 - 15:12

Stoned_Rosetta
  • Stoned_Rosetta
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Här finns ett test på 40ZF355d http://reviews.cnet....49296864,00.htm Verkar vara en bra tv jag tror äntligen att jag har hittat mig en ny tv!

Postad 14 maj 2008 - 23:35

Yevgenyk
  • Yevgenyk
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
hej, blev riktigt intresserad av den här TVn och har en fråga.
Väljer mellan 46" och 52" och undrar om de har exakt likadana speccs? hittar ingen info om 52" på Toshibas hemsida och någonstans i den här tråden stod det någonting om att fz355 52" skulle vara likadan som z3030 52"

Postad 15 maj 2008 - 01:16

Neond13
  • Neond13
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Nej, Det är en nyare panel i 52z355 än i 52z3030 därav 30000 mot 14000 i dyn kontrast, båda Spva paneler

Redigerat av Neond13, 15 maj 2008 - 01:20.

Postad 15 maj 2008 - 08:29

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Vore kul om ni som har tv'n kunde posta era inställningar så man kan testa och jämföra lite!

Håller själv på att pilla hit och dit så jag har inte så mycket att posta än men det kommer. Köpte en DVE skiva igår och testade lite snabbt, verkar inte helt enkelt dock, speciellt färginställningarna. Ska leta rätt på nån bra guide att följa. Tycker jag har jäkligt bra bild, men den kanske kan bli bättre =)

Bildinställningar för 46´´ från en finsk kille:
Backlight: 28
Contrast: 90
Brightness: 54
Color: 53
Colour tint: -7
Sharpness: +10
Black stretch: Off
MPEG NR: Off
DNR: Off(low for some DVB chanels)
Color temperature: Normal
Active Backlight control: Off
Cinema mode: On(when available)
Film stabilization: Smooth
Active vision 100: On
XvYCC choice: Auto
3D Colour management:
Red +4 -1 +10
Green +15 +7 +7
Blue +4 -9 -15
Yellow -3 +4 +15
Mangenta 0 +2 +7
Cyanogen 0 +9 -13

Ytterliggare information från samma kille:
With 1080p24
-M100 and film stabilation off produces judder but it is a bit smoother than without m100.
-M100 and film stabilation standard judders but with steady frequency(unlike 3:2).
-M100 and film stabilation smooth has no judder what so ever.
-M100 off judders like with 3:2 pulldown(60Hz mode)
Toshiba 46ZF355D

Inställningar för 40´´ från ett tyskt forum: (D65-calibration). Source: www.hifi-forum.de
Active Back. Control - Off
Cinema Mode - On
Film Stabilization - Smooth
Active Vision M100 - On
3-D-Colour-Man. - On
xyYCC - Auto

Backlight 30
Contrast 90
Brightness 60
Color 30
Tint 0
Sharpness -20
Black Stretch - Off
MPEG-red. - Off
DNR - Auto
Colortemp. - Warm

3D-color management
Red +0 +6 -8
Green -15 +2 0
Blue -5 +15 0
Yellow -1 +10 0
Magenta -2 +2 0
Cyan -1 -13 0

Service-Menu:

BCUT =>01H 00000001B

GCUT => 00H 00000000B

RCUT =>FCH 11111100B

BDRV => 82H 10000010B

GDRV =>78H 01111000B

RDRV =>8DH 10001101B
Toshiba 40ZF355

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 15 maj 2008 - 08:31.

Postad 15 maj 2008 - 08:35

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
Här är ljudinställningar för 40´´, det borde väl vara samma för 46´´:
bass:- 0
treble:-0
balance:- 0
stable sound:- off
bass boost:- on
bass boost level:- 70
and then in the wow menu
srs 3d :- on
focus:- on
Trubass:- low

Postad 15 maj 2008 - 08:45

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0
För att komma in i servicemenyn, från engelska AVForums:
The service menu is for authorized engineers only so you won't find it in the manual. You access it by pushing the mute button on remote first three times, then when you press it the fourth time, keep it pressed and press the 'menu' button on the right side of the panel. The service menu appears in top left corner and a letter 'S' ('service'?) in top right. You can cycle through parameters by using the program selection button (up and down) and you can change them by using the volume button. You store your settings by switching the unit off (I don't know other ways).

A word of caution though, make sure you write down the original settings before altering them, as the service menu won't be restored to its original state upon resetting the tele in the main menu.

Another thing, I don't know Toshiba's policy about the manipulation of the service menu, so do it at your own risk.

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 15 maj 2008 - 08:48.

Postad 15 maj 2008 - 08:51

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Berätta gärna om du gjorde några förändringar och om det blev bättre, mzr.

Postad 15 maj 2008 - 11:05

doppko
  • doppko
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

För att komma in i servicemenyn, från engelska AVForums:
The service menu is for authorized engineers only so you won't find it in the manual. You access it by pushing the mute button on remote first three times, then when you press it the fourth time, keep it pressed and press the 'menu' button on the right side of the panel. The service menu appears in top left corner and a letter 'S' ('service'?) in top right. You can cycle through parameters by using the program selection button (up and down) and you can change them by using the volume button. You store your settings by switching the unit off (I don't know other ways).

A word of caution though, make sure you write down the original settings before altering them, as the service menu won't be restored to its original state upon resetting the tele in the main menu.

Another thing, I don't know Toshiba's policy about the manipulation of the service menu, so do it at your own risk.

Vad av värde finns att justera i service menyn?

Postad 15 maj 2008 - 14:09

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Vad av värde finns att justera i service menyn?

Jag vet inte, har tyvärr ingen ZF355 än.
Kanske någon annan som vet?

Redigerat av Unregisterede2a9c094, 15 maj 2008 - 14:09.

Postad 15 maj 2008 - 14:47

Unregisterede2a9c094
  • Unregisterede2a9c094
  • Forumräv

• 507 inlägg
  • 0

Jahapp då har man lagt en beställning på 46 tummaren =) äntligen.
Hoppas nu man kan få hem en felfri apparat.

Det blev datapryl.se , bra pris, verkar seriösa och enligt dem är det toshiba sverige som levererar.

Måste skaffa tv-bänk nu också, funderar lite på vad som är lämplig höjd, har sett bänkar från 33 upp till 50cm. Vad kör ni med?

Vad innebär det att Toshiba Sverige levererar?
Vilken generell garanti fick du, och vad för pixelgaranti?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.