Army of Two (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(9)
|
99:- |
Postad 08 March 2008 - 23:45
- "Tryck på grön nu för att öppna dörren, nej inte röd... Grön!"
Men hon tycker det är kul iaf!
Redigerat av P0cky, 08 March 2008 - 23:46.
Postad 08 March 2008 - 23:57
8-10h typ lite väl kort imo
Standard numera. Gears, Halo 3, CoD 4 osv var inte speciellt långa heller. Inte många spel som tar 10 timmar eller mer att spela igenom i dagens läge. Tyvärr.
Postad 09 March 2008 - 01:12
Standard numera. Gears, Halo 3, CoD 4 osv var inte speciellt långa heller. Inte många spel som tar 10 timmar eller mer att spela igenom i dagens läge. Tyvärr.
Sant, en oroande utveckling. Speciellt om onlineläget inte är nåt att hurra för. Då blir det ganska dyr timpeng. Beror på iofs. vilken svårighetsgrad man spelar på och om man kanske spelar med sin tjej som någon så
Aja får ta mig en fundeare på om spelet är något att satsa på. Kanske väntar på rean
Postad 09 March 2008 - 01:55
Har väntat på det här spelet ända sen Lifter visade första trailern för mig i samband med att jag köpte min krysslåda för rätt exakt ett år sen... Och visst var det lite nervöst när det närmade sig release.
Tyvärr får man väl säga, sjabblade nån på game.se eller posten när det gällde leveransen (förboka nu, få spelet på releasedagen my rear end), inte i Torsdags och inte i Fredags kom postgubben och levererade nåt Ao2 trots att jag stod förväntansfull och väntade på honom vid brevlådan. Så jag fick snällt rulla ner till Game och köpa mig ett till exemplar så på måndag har jag två. Men nog om det.
Först och främst vill jag säga att jag inte spelat igenom hela spelet än, utan bara 5 å en halv bana (av 6 om jag förstått det rätt, vilket gör det väldigt kort imo). Har spelat både Co-op och singel och är väldigt imponerad av AIn hos min käre kollega. Men det är ju som sagt Online som spelet lever upp fullt. Sen hade jag ju rätt så bra tur när det visar sig att jag och min käre kamrat jag spelar med passar karraktärerna rätt så bra.
Nu kommer lite snabba kommentarer som jag bara skriver när jag tänker på dom:
-Kontrollen är seg, trots att jag ställt upp sensitivityn på högsta så känns det inte riktigt som att jag har full kontroll när jag försöker få in en springande fiende i siktet. Men på high så börjar det närma sig i alla fall. Normal var katastrof. Känns väldigt arkadigt kan man väl säga... Fast bättre.
-Man träffar i 80% av fallet inte fiender som är gömda bakom saker, trots att man ser dom sticka ut litegrann, jättestörande.
-Vapenshoppen är en briljant idé och helt okej utförd. Många godsaker att köpa till vapnen och man märker verkligen skillnaden en längre pipa gör för träffbilden. Att vapnen man köpt sen hänger med oavsett hur många gånger man spelar om spelet är ju inget mindre än genialiskt och jag älskar det.
-Karraktärerna är briljanta. Jag vet dock inte om jag glorifierar dom lite bara för att dom passar in så bra på mig och min Co-op-kamrat.
-Cutscenes:en... eller vad det heter på svengelska är underbart snygga, och storyn känns intressant. Men allting går så fort fram.
-Bossar är faktiskt lite småskönt att möta, och blir inte så enformigt som man tror.
-Lite för styrt med en väg att gå, hade uppskattat valmöjligheter, samt fler anledningar att använda "2-man-tactics".
På det stora hela är jag nöjd. Jag tycker bara det är synd att inte spelet släpptes för nåt år sen. När Gears of War var rätt nytt, men ändå genomspelat av de flesta och innan Call of Duty 4 som skämde bort oss alla med undebara kontroller och fotorealistiska slag. Men det kommer ändå rätt bra till. Det har varit lite torka på spelmarknaden ett tag nu och det behövdes ett uppfriskande co-op spel såhär för att klara vintern som aldrig blev innan våren som inte kan komma fort nog.
Vill inte sätta betyg, men tycker att spelet är helt klart kul att spela med kompisar och även ensam, kommer nog spela igenom det ett antal gånger innan det hamnar i hyllan och tror nog att många kommer tycka det är kul att spela med sina kamrater... Vilket är vad spelet går ut på.
-Men det var inte riktigt allting jag hade hoppats på...
Nu sitter jag och undrar vad uppföljaren kommer heta... Army of 2 - 2?
Postad 09 March 2008 - 03:53
1. Fordon? Knappt några alls under hela campaignen, bara en ynka svävare, och det var fan inte länge man fick åka runt i den...
2. Alla scener man sett på filmer för 6 månader sen, när dom springer fram till nån betongklump och välter den för att ta skydd. Vart fanns det nånstans?
När dom åker gaffeltruck och en står på gafflarna och röjjer, vart fanns den "scenen"?
Postad 09 March 2008 - 04:12
2 saker jag blev besviken på var...
1. Fordon? Knappt några alls under hela campaignen, bara en ynka svävare, och det var fan inte länge man fick åka runt i den...
2. Alla scener man sett på filmer för 6 månader sen, när dom springer fram till nån betongklump och välter den för att ta skydd. Vart fanns det nånstans?
När dom åker gaffeltruck och en står på gafflarna och röjjer, vart fanns den "scenen"?
Är det inte med det där med att välta grejjer och ta skydd?Va!!??? Var lite det som gjorde att det såg häftigt ut, att man kunde manipulera omgivningen och ta skydd. Bara med i cutscenes då eller?
Postad 09 March 2008 - 11:46
So far, no harm.
Postad 09 March 2008 - 14:04
Nä och det är ju riktigt tråkigt. PS3 är egentligen den första konsollen jag äger och spelar på. Jag har en XBOX också men den användes bara för XBMC (inte 360). Så jag anser inte att jag är speciellt duktig på att spela spel på konsoll. Trots detta klarar man spelet på 8-10h. Det är verkligen dags för spelen att bli längre nu. Som någon sa.. det blir en dyyyr timpeng annars.. tänk dom som köper spelet för över 600 kr.
Postad 09 March 2008 - 14:26
Army of 4Nu sitter jag och undrar vad uppföljaren kommer heta... Army of 2 - 2?
Postad 09 March 2008 - 14:46
Jag har bara spelat 1½ bana, och redan här har jag manipulerat lite. Jag drog loss en bildörr och tog skydd bakom den! Sen kommenderade jag min AI polare att ställa sig bakom mig och röja undan alla terrorister
![]()
So far, no harm.
Ok, bara den där betongklumpen som inte var med då. Lite lättad nu
Postad 09 March 2008 - 14:53
Postad 09 March 2008 - 17:51
Nu står det så här på Elgiganten´s hemsida:"Release: 2008-03-13"
Hur kan det koma sig?
Att de antagligen inte släpper spelet på sin hemsida förrän den 13/3. Men de släppte dock spelet i butik, 6/3.
Postad 09 March 2008 - 18:25
Ska blir riktigt roligt att lira co-op med polare och röja.
Kanonspel i väntan på 2008´as stora spelsläpp: GoW 2!!
Postad 09 March 2008 - 18:31
Sant, en oroande utveckling. Speciellt om onlineläget inte är nåt att hurra för. Då blir det ganska dyr timpeng. Beror på iofs. vilken svårighetsgrad man spelar på och om man kanske spelar med sin tjej som någon så
.
Aja får ta mig en fundeare på om spelet är något att satsa på. Kanske väntar på rean.
Men det ska ju inte behöva vara så att man spelar med exempelvis end hand eller ståendes på huvudet eller med teven avstängd bara för att spelen ska bli längre.
Postad 09 March 2008 - 18:37
Postad 09 March 2008 - 18:46
Postad 09 March 2008 - 18:49
Postad 09 March 2008 - 19:41
Fiendernas AI - Helt OK. Faktiskt VG!
Postad 09 March 2008 - 19:51
Medspelarens AI - Han måste ha IQ fiskmås..
Fiendernas AI - Helt OK. Faktiskt VG!
Inte IQ-gummianka då
Postad 09 March 2008 - 19:59
Lite kort var det också. Styrningen fungerar när man lärt sig.
Och partnerns AI tycker jag inte det är nåt större fel på. Han gör ju vad man säger till honom... Han ska ju inte spela spelet åt dig liksom.
Provade att spela Online också och det var faktiskt riktigt kul. Kommer inte bli nåt nytt CoD4 direkt, men klart godkänt onlinelir.
Postad 10 March 2008 - 07:55
HUr lång är speltiden på Co-op läget?
Inte speciellt lång. Klarade det igår med någon timmes speltid.
Spelet var kul, påminde väldigt mycket om Gears of War i spelstilen och hur man hanterar vapen mm.
Dock så ser jag inte detta som något man spelar om igen så jag kommer förmodligen lämna tillbaka det på öppet köp idag.
Postad 10 March 2008 - 09:27
Köpa ammo? varför är inte det möjligt, samt granater, vid varje tillfälle man får att byta/köpa nya vapen, borde man kunna fylla på sin ammo? snipern har ofta slut på kulor samt granater...eller har jag missat något?
Redan spelat igenom det 2 gånger =)
Postad 10 March 2008 - 09:49
Svårighetsgraden var inte särskilt hög. Vi spelade först på Recruit och det är alldeles för lätt. Dessutom får man inga achievement för story-läget. Däremot är det bättre i Contractor (mellansvårighetsgraden). Skillnaden är bara att det tar längre tid att läka och motståndarna tåler lite mer (dvs det är inte fler eller smartare fiender).
Multiplayer-delen (kallad Versus) är rätt värdelös. Den är i princip Counter Strike fast i team om två. Tråkigt, oengagerande och ogivande. Det går bara ut på att man ska vinna ihop så mycket pengar som möjligt, men tyvärr kan man inte använda de pengarna till campaign-läget. ): Multiplayer-delen är i min åsikt misslyckad. Bättre att spela Halo.
+ MOTSTÅNDAR-AI
Jag tycker faktiskt att den är bra! Oftast är den rätt smart och tar skydd bakom bra saker, springer runt för att anfalla en bakifrån, flankerar en och förflyttar sig på ett hyffsat realistiskt sätt. Dock så händer det ibland att de gör urkorkade saker som helt oprovocerat springer ut en runda över öppna ytor för att sen återvända. Väldigt korkat (: men det är inte så ofta.
+ DETALJER
Jag gillar hur vapnena uppför sig realistiskt. En del av vapnena har fördröjningar när man ska skjuta. Minigunen är ju självklar eftersom den först måste spinna upp i varv, men där är andra saker. T.ex. pistolen hålls riktad ner mot marken (om man inte håller in siktknappen), så innan man skjuter första skottet måste han först höja armen vilket tar en kort stund, men sen kommer nästa skott direkt. Flera andra vapen har liknande saker, vilket tillför ytterligare en dimension till spelet och gör att man får tänka lite mer på HUR man spelar. Det går inte att bara plöja sig genom spelet som i Halo.
- STORY
Spelet är alldeles för kort! Spelar man en eller två timmar om dagen (vilket jag tycker är rätt normalt om man jobbar och ska hinna med annat också), så har man klarat det på en vecka. Spelet i co-op är nog inte längre än runt 8-10 timmar beroende på hur kass man är. (:
Karaktärerna är dock väl genomtänkta, men storyn bygger inte på dem. Tyvärr! Den känns alldeles förhastad och ogenomtänkt. Snarare som en resumé än en hel story. Man springer runt och skjuter lite i några timmar, sen är spelet helt plötsligt över med en extremt tydlig hint om en uppföljare. Jag tycker det är hemskt synd att de inte arbetade in karaktärerna i storyn mycket mer och utnyttjade dem. Som det är nu får man nästan ingen relation till dem alls, förutom nån enstaka grej i mellansekvenserna.
- ATT TRÄFFA FIENDERNA
Siktet är inget att hurra för. Det är uruselt, rent ut sagt. På långt håll funkar det jättebra. På medelavstånd så är det rätt taskigt eftersom det är en tredjepersonsskjutare, så markören i mitten av skärmen siktar lite vid sidan om där vapnet faktiskt träffar. Det är irriterande för "precisionsvapen" som t.ex. hagelgeväret som ironiskt nog behöver siktas in rejält för att träffa (det vapnet är värdelöst om man inte siktar noga). Allra sämst är siktet på nära avstånd. Står fienden 2-3 meter bort så är det nästan helt omöjligt att träffa! Din karaktär står ju långt vid sidan om siktmarkören så man missar ofta målet med en meter eller två. Lika hemskt är det om man vill vara kool och springa fram och melee-attackera någon. Pga det urusla siktet så missar man gubben totalt och har man tur så springar man bara förbi och ser ut som en yr höna, annars (vilket händer oftare) så är det fienden som sparkar ner en. Sjukt irriterande!!
Utöver siktet har vi skydden som är ivägen. Som nån i forumet redan har påpekat är det inte alltid det går att träffa nån som hukar sig bakom ett skydd, även om hela huvudet syns. Men vad som är rent ut sagt skitdåligt är att eftersom din karaktär är högerskytt så skjuter du bara in i väggen om du tar skydd på höger sida om ett föremål. Markören kan mycket väl vara långt utanför, men ditt vapen pekar rakt in i väggen så du träffar aldrig ditt mål! Där borde de ha kollat mycket noggrannare på hur Gears of War fungerar!
- VAPNEN
Det är väldigt kul att man kan pimpa och modifiera sin utrustning. Det är dock väldigt tråkigt att alla vapen inom respektive kategori är så lika. Det är knappt nån skillnad på en M14, AK74 eller en AUG, vilket tyvärr rent praktiskt sänker vapenarsenalen till 3-4 vapen.
Samarbetsläget (som hela spelet bygger på) är trots alla brister väldigt kul! Att kunna samarbeta på det viset med sin kompis som man gör i det här spelet är verkligen riktigt kul, och gör definitivt spelet värt att spela. IMHO är det inte värt 600kr, kanske 400kr, och knappt ens värt att spela igenom igen. Det kan inte på långa vägar mäta sig med GoW som var mycket mer gripande. Ändå är där bra underhållningsvärde i det. Jag skulle bara vilja ha en bättre story, två-tre gånger så lång speltid och större vapenvariation. I princip skulle de tagit co-op-uppfinningarna och lagt in i Gears of War så hade de skapat de ultimata spelet. Behållningen i det här spelet ligger helt och hållet i vem du spelar tillsammans med.
Postad 10 March 2008 - 11:28
Hemlig prestation
Fortsätt att spela om du vill låsa upp den här hemliga prestationen.
30
Låst
Hemlig prestation
30
Låst
Hemlig prestation
15
Låst
Hemlig prestation
15
Låst
Hemlig prestation
15
Låst
Hemlig prestation
15
Låst
Postad 10 March 2008 - 11:42
Edit: Länk till orginalet.
Redigerat av Unregistered6810b893, 10 March 2008 - 11:44.
Postad 10 March 2008 - 13:27
Postad 10 March 2008 - 23:13
Hälsningar "Kanske du & jag i COOP?"
ps.
adda LillKille
Postad 10 March 2008 - 23:57
Riktigt bra spel om jag får säga det. Krossar Gears i co-op. Gilllar aggro skarpt. Sen är det alltid kul att uppgradera sina vapen osv.
Postad 11 March 2008 - 08:49
Postad 11 March 2008 - 09:26
I mitt tycke betydligt roligare än både Halo 3 och Gears of War. Men som sagt vi har olika smak
Postad 11 March 2008 - 14:00
Där märker man på spelets dåliga grejjer fullt ut.
Som när en AI sätter sig bakom ett galler och man inte kan skjuta honom för att det är ju "bakom skydd"
Postad 11 March 2008 - 14:11
Vapnen är häftiga. AI:n över förväntan. Kontrollen helt OK men inte mer. Ljudet bra. Grafiken bra den med.
Spelet får 8/10 av mig. Som med de flesta spel så känns speltiden i SP för kort. Men å andra sidan är det ju lämpligt att plöja igenom det i CO-OP på professional och då blir det ju en extra runda för mig.
Visst finns det saker man irriterar sig på, men dessa suddas ut i och med att spelet är riktigt underhållande i sig.
Postad 11 March 2008 - 20:02
Postad 11 March 2008 - 20:30
Postad 11 March 2008 - 20:35
Fråga & eventuell spoiler om man är jättekänslig
Postad 11 March 2008 - 20:54
Spoiler
Försökte med det men det funkade ... men skall prova igen. Tänkte inte på att kolla med GPS:en. Tackar!
Postad 11 March 2008 - 21:10
SuuuuureSista gången jag köper ett spel från EA.
![]()
Ska vi slå vad? Nu kommer jag inte köpa fler EA spel. De kan få behålla sitt begränsade skit.
Man blir sådär glad när man slängt ut 500 spänn på ett spel jag inte kan spela. Så ###### uselt så jag vet inte vad.
Det borde stå en stor ###### varningstest över hela spelet
Står inget övrhuvudtaget varken på asken eller i manualen om detta. Känner mig rätt lurad. Köpte det endast för att spela med en kompis. Både han och jag har nu kastat 500 spänn var i sjön. Tack EA. Svin!
Redigerat av Unregistereddc471864, 11 March 2008 - 21:25.
Postad 11 March 2008 - 21:14
Du får väl köpa en EU-Arcade nu då när dom är så billiga så kan du spela med oss
Skulle isf vara för att chippa den och tanka ner varenda ###### EA spel som finns
Postad 11 March 2008 - 21:18
Postad 11 March 2008 - 21:24
Jag tyckte mig läsa det i manualen... Att spelen är regionskodade alltså. Men då är det ju redan för sent...Står inget övrhuvudtaget varken på asken eller i manualen om detta. Känner mig rätt lurad. Köpte det endast för att spela med en kompis. Både han och jag har nu kastat 500 spänn var i sjön. Tack EA. Svin!
Postad 11 March 2008 - 21:28
Jag tyckte mig läsa det i manualen... Att spelen är regionskodade alltså. Men då är det ju redan för sent...Står inget övrhuvudtaget varken på asken eller i manualen om detta. Känner mig rätt lurad. Köpte det endast för att spela med en kompis. Både han och jag har nu kastat 500 spänn var i sjön. Tack EA. Svin!
Står inget om det i min amerikanska manual. Men som sagt. Det hjälper föga. Svårt att läsa manualen innan man köper det
Postad 11 March 2008 - 21:43
Låter riktigt korkat. Undrar om det är olika versioner i de olika regionerna som gör att det inte går att samköra dem?
Burnout Paradise (ett annat EA spel) har ju inte detta problem...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
98 filmer
69 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?