Nackdel med Arcade är väl att man inte kan spela alla gamla Xbox spelen väl? (Då den saknar hårddisk) Har väl inte direkt framgått här.
Kan man få ut ljud ut ur HDMI utgång också?
Klart, det är HDMI 1.2
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
9 relaterade trådar
Postad 10 January 2008 - 22:11
Klart, det är HDMI 1.2 Postad 13 January 2008 - 10:55
Kan man patcha spel när man inte har någon hårddisk utan bara ett minneskort?
Postad 13 January 2008 - 12:55
Jag införskaffade en Xbox 360 Arcade+Project Gotham Racing 4 för 2695kr på Clas Olsson. Ganska bra pris tycker jag
Postad 16 January 2008 - 16:01
blir ju under 2000 om man använder sig utav EB games erbjudande.
byt in ps2 så får man ett arcade för 799 kr. jag köpte ett ps2 med 5 spel och lämnade in. allt under 2000 kr totalt =) man ska inte vara dum och betala för mycket Postad 01 February 2008 - 16:41
Har precis köpt ett Xbox 360 arcadesystem.
Jag skall koppla in det med HDMIkabel till min projektor. Jag vill sedan ha ljudet via stereo genom att använda AV-kabel. Hur gör man för att få stereoljud och samtidigt kunna använda HDMIutgången för att få bild? Om man använder AV-kabel som medföljer så täcker den för HDMIutgången. Hoppas på svar från någon av alla kunniga här inne :-) Postad 07 February 2008 - 14:03
Har ungefär samma problem. Har själv en Arcade kopplad till min projektor med HDMI. Hur gör man om man vill ha tex. optiskt ljud ut? Någon guru här på forumet som har koll och kan hjälpa oss? /Fredric Postad 07 February 2008 - 22:35
Jag har kopplat såhär. HDMI-kabel för bild och av-kabel för ljud från mitt xbox 360 arcade, till min reciver som i sin tur skickar bild via hdmi till projektorn... Hur? Jo, genom att sprätta den gråa "klumpen" som sitter på den medföljande av-kabeln så får man plats med både den samt HDMI kabel utan problem. Den stora gråa klumpen är inte fylld med nåt annat än luft och är egentligen inget annat än ett fult knep av ms för att kunna sälja specialsladdar för hdmi och ljud... Så, fram med en smidig liten skruvmejsel och sprätta orginalplasten Edit: Hittade en guide... http://www.chadledford.com/?p=50 Redigerat av flöjt, 07 February 2008 - 22:38. Postad 08 February 2008 - 08:46
Jag antar att detta inte gäller om man vill köra opiskt. Finns det alternativ för detta? Går det tex. göra samma sak med en kabel med optisk utgång från Kjell?? http://www.kjell.com...tem=68374&path= /Fredric Postad 08 February 2008 - 08:52
Hittade samma diskussion i en annan tråd på forumet
/Fredric Postad 11 March 2008 - 12:09
1790kr på elgiganten.
Funderar på att köpa en, samt Guitar Hero III. Jag har en äldre hårddisk över, med usb-anslutning. Går det att spela upp filmer från externa hårddisken? Går det att ladda hem låtar till Guitar Hero III direkt till minneskortet (rymms det ens) eller till den externa hårddisken? (och förståss möjlighet att spela dem) Postad 11 March 2008 - 18:35
Tror inte det går att ladda hem låtar till minneskort. Vet att det inte går till extern HD. Ska du ladda hem extramaterial till spel (låtar, banor, uppdateringar) ---> hårddisk.
Postad 22 April 2008 - 10:00
Hej. Jag är sugen på att skaffa en Xbox 360 Arcade. Jag har en hel del gamla xbox spel som jag vet är kombatibla med 360. Kan man köra dom på 360 med emulatorn som man kan hämta? http://www.xbox.com/...ibility_old.htm
Redigerat av jan_bananberg, 22 April 2008 - 10:01. Postad 22 April 2008 - 11:36
Behövs väl en hårddisk för att spela gamla xbox-spel och en Arcade och ju utan...
Postad 22 April 2008 - 12:44 ok tänkte att man kanske kunde få den lite billigare och köra sina gamla spel utan att köpa Premium som kostar 650 kr mer. Men man kan väl köra Dead or Alive Ultimate, Dead or Alive 3, Soul Calibur 2, Ninja Gaiden, Project Gotham Racing 2, Fable och Jade Empire på 360 Arcade? Redigerat av jan_bananberg, 22 April 2008 - 13:33. Postad 22 April 2008 - 18:00
Om du köper till en hårdisk för runt tusenlappen. Eller om du har tur kanske du kan köpa en billig begagnad från en RROD:ad box. Postad 01 July 2008 - 18:54
Var iväg och köpte en arcade idag, men gissa om jag blev irreterad när jag insåg att jag måste köpa en kabel/adapter för 500kr för att kunna få ut HDMI-bild till projektorn och ljudet till Receivern.
Säljaren var inte heller säker på om jag kunde få ut surroundljud eller bara tvåkanal från denna adapter från microsoft. Vägrade att köpa en kabel för 500kr när jag betalat under 2000kr för konsollen. De priserna går i min mening inte riktigt ihop. Såg på en länk att man kunde skala av sin AV-kabel och få plats med båda: http://www.chadledford.com/?p=50 Detta är ju dock komponentkabeln och inte den som följer med Arcade-versionen. Fungerar detta ändå? Hur har ni andra löst detta problem? Borde ju finnas någon billigare tredjepartskabel som löser detta problem? Grymt tacksam för svar då det kliar i fingrarna för att få spela Guitar Hero 3 på 98"! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |