Grandview Tab Tension
325 svar till detta ämne
Postad 16 October 2008 - 21:59
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Har tänkt köpa en sån här duk men undrar hur långt ifrån väggen duken hamnar när man fäster kassetten direkt mot väggen? Kommer ha en LCD tv på väggen under den (gissar att TVn kommer sticka ut ca 13 cm) så måste se till att duken hamnar framför denna, är det möjligt eller måste jag ha någonting mellan duken och väggen för att åstadkomma detta?
Nu kanske det inte funkar i ditt fall men du kan ju också fästa den i taket. Det fäljer med fästen både för vägg och tak.
Postad 17 October 2008 - 20:52
SeaTrout
-
SeaTrout
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har beställt en Grandview Cyber Tab Tension, dvs den nya eleganta tab tension duken.
/SeaTrout
Postad 18 October 2008 - 12:04
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Har beställt en Grandview Cyber Tab Tension, dvs den nya eleganta tab tension duken.
/SeaTrout
Ahh, berätta gärna mer om den när du får den. Är speciellt intresserad över om hur bra själva dukmaterialet är.
Postad 29 October 2008 - 07:38
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
/SeaTrout
Har du fått den än? Sitter själv och är på gång med ett köpt
Postad 29 October 2008 - 11:42
Unregistered188597bf
-
Unregistered188597bf
-
Användare
-
-
158 inlägg
Min har börjat gnissla lite när den åker upp/ner. Nån som smörjt sin och kan ge nåt tips?
Postad 29 October 2008 - 11:44
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Min har börjat gnissla lite när den åker upp/ner. Nån som smörjt sin och kan ge nåt tips?
Ring Wiktors (generalagenten) och fråga, de borde ha något bra tips. En spontan _gissning_ är väl att lite 5-56 på rätt ställe löser nog problemet, dock vill man ju inte gärna att det ska rinna 5-56 ner på duken så man får väl vara försiktig  Jag skulle dock ringa dem först o fråga o följa deras råd. www.wiktors.com EDIT: Är du nöjd med duken f.ö.?
Redigerat av urskog, 29 October 2008 - 11:45.
Postad 30 October 2008 - 19:25
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Var köper ni era grandview, speciellt den nyare cyber varianten ?
OT: finns det någon tabtension duk med grått material förutom stewart eller liknande ?
Postad 30 October 2008 - 20:47
SeaTrout
-
SeaTrout
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej alla,
jag väntar på en 80' GV Cyber Tab Tension. Notera att Wiktors och den trevliga retailern FlatScreenCenter gjorde tummen upp för en specialbeställning ty 80' är ej lagerförd i Sverige per default.
Den skall dock åka containerbåt nu ett tag så om ca två veckor skall den levereras mig.
Mvh/Henrik alias SeaTrout
Redigerat av SeaTrout, 30 October 2008 - 20:47.
Postad 30 October 2008 - 21:19
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Var köper ni era grandview, speciellt den nyare cyber varianten ?
OT: finns det någon tabtension duk med grått material förutom stewart eller liknande ?
Jag beställde min från hembiobutiken, de säljer ända upp till 136"-modellen men kan säkerligen även få hem 150" om du vill ha http://www.hembiobut...p?pgrpnr=130430 <-- varsågod!
Postad 31 October 2008 - 09:01
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Tackar.
Såg inte Grandviewn på Flatscreencenters sida, vet du vad de tar för en 100" Henrik ?
Postad 31 October 2008 - 09:41
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Schenker ringde precis och sa att de ville köra ut en duk till mig i eftermiddag 
Sweeeeet!
Beställde i onsdags från hembiobutiken så det var snabba ryck det.
Postad 31 October 2008 - 12:26
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Schenker ringde precis och sa att de ville köra ut en duk till mig i eftermiddag  Sweeeeet!
Beställde i onsdags från hembiobutiken så det var snabba ryck det.
Trevligt, min nuvarande duk skickades med posten dom gilla inte o ha ett 3m långt paket liggande  Ser fram emot dina intryck.
Redigerat av forsaken, 31 October 2008 - 12:36.
Postad 31 October 2008 - 13:58
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Trevligt, min nuvarande duk skickades med posten dom gilla inte o ha ett 3m långt paket liggande 
Ser fram emot dina intryck.
Bara svärfar med borren har tid att hjälpa till så ska ni få höra intryck
Postad 31 October 2008 - 22:04
SeaTrout
-
SeaTrout
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Forsaken: vet inte priset på 100´ men det pris jag inhämtade på 92´ var strax under 9000 kr. Samma fick jag betala för min 80'.
Bättre priser än den andra butik som nämnts m a o.
Mvh
Postad 31 October 2008 - 23:47
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Forsaken: vet inte priset på 100´ men det pris jag inhämtade på 92´ var strax under 9000 kr. Samma fick jag betala för min 80'.
Bättre priser än den andra butik som nämnts m a o.
Mvh
Trevligt, får kolla med dom. Var cyber versionen dom hade ?
Postad 01 November 2008 - 10:44
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Trevligt, får kolla med dom. Var cyber versionen dom hade ?
Jag hittar inte en enda produkt från Grandview på deras hemsida, måste det specialbeställas?
Postad 01 November 2008 - 16:47
SeaTrout
-
SeaTrout
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jag bor i Skåne och när jag frågade agenten, Wiktors, rekade de FlatScreenCenter. De kommer definitivt att ge dig ett pris vid förfrågan. Det jag de facto fick upplever jag som attraktivt.
Ja, GV Cyber Tab tension.
Mvh
Redigerat av SeaTrout, 01 November 2008 - 16:48.
Postad 03 November 2008 - 18:05
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Någon som kan säga något om Adeos tabtension dukar mot Grandviews ?
Postad 03 November 2008 - 18:28
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Någon som kan säga något om Adeos tabtension dukar mot Grandviews ?
Hmm.. Har läst något om det i nån annan tråd, tråden hette nog något i still med "vilken duk passar till 1080-proj" eller nåt sånt. Leta efter något dylikt så kan du hitta
Postad 03 November 2008 - 19:22
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Jag beställde en Adeo Tab-tension för nåt år sedan. Jag fick den aldrig pga stora produktionsfel på dukarna. Det var allt möjligt fel på dem, bla fel aspect ration på många. Jag har också hört en handlare säga att det är lite problem med dem.
Däremot så jag inte hört många (om ens någon) som haft problem med sin Grandview Tabtension.
Så skulle jag välja igen så är valet enkelt.
Postad 04 November 2008 - 15:38
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Såg att dustin säljer Grandview tabtension, enligt dem själva så är det cyber versionen bra pris också.
Postad 04 November 2008 - 15:42
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Såg att dustin säljer Grandview tabtension, enligt dem själva så är det cyber versionen bra pris också.
Säker på att det är Cyber? De säger att kassettmaterialet är plåt vilket det är på billigare modellen Elegant, på Cyber är den av aluminium om jag minns rätt. Kan ju iofs vara felskrivet..
Postad 04 November 2008 - 15:44
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Säker på att det är Cyber? De säger att kassettmaterialet är plåt vilket det är på billigare modellen Elegant, på Cyber är den av aluminium om jag minns rätt. Kan ju iofs vara felskrivet..
Jag maila och frågade, detta är svaret: Hej Det är cyber, kallades tidigare för fantasy.
Postad 04 November 2008 - 15:45
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag maila och frågade, detta är svaret:
Hej Det är cyber, kallades tidigare för fantasy.
Finemang, spara mailet ifall det är fel för en eventuell reklamation
Postad 05 November 2008 - 18:57
Unregisteredbf364490
-
Unregisteredbf364490
-
Veteran
-
-
1887 inlägg
Är det nån som har en bild på sin Cyber-variant i sitt Galleri?
Postad 05 November 2008 - 20:06
JMKbiker
-
JMKbiker
-
Beroende
-
-
1086 inlägg
Jag beställde en Adeo Tab-tension för nåt år sedan. Jag fick den aldrig pga stora produktionsfel på dukarna. Det var allt möjligt fel på dem, bla fel aspect ration på många. Jag har också hört en handlare säga att det är lite problem med dem.
Däremot så jag inte hört många (om ens någon) som haft problem med sin Grandview Tabtension.
Så skulle jag välja igen så är valet enkelt.
Du skriver ju att handlarna säger att det är lite problem med dukarna, det är väl bra? Man vill ju inte köpa en duk som det är mycket problem med. Förstod vad du menade..
Postad 10 November 2008 - 13:30
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Flatscreencenter tog 9995:- för 100" cyber varianten, 1500kr mindre än hbb.
Postad 10 November 2008 - 18:42
SeaTrout
-
SeaTrout
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
forsaken: bekräftar den prisskillnad jag själv upplevt. Min är dock specialbeställning så den dröjer. Har du fått din? Skriv/posta gärna intryck/bilder!
Mvh
Postad 10 November 2008 - 20:07
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
forsaken: bekräftar den prisskillnad jag själv upplevt. Min är dock specialbeställning så den dröjer. Har du fått din? Skriv/posta gärna intryck/bilder!
Mvh
Nej beställde idag och den är slut hos wiktors så min finns på en båt ngnstans, 25:e trodde dom att den skulle anlända.
Postad 11 November 2008 - 07:34
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag är väldigt nöjd med duken, den gav verkligen ett stort lyft både vad gäller färger, ljusmängd och kontrast.
Den luktar inte alls så illa som jag var rädd för heller, man har ju hört skräckberättelser om väldigt starka dofter av lösningsmedel på många andra dukar men denna luktar som en mix mellan mandelkubb och plast.
Otroligt stilig kassett och väldigt snabb motor, om jag måste gnälla på något så tycker jag nog att motorn är lite väl högljudd, trots att de skryter med att Somfy skall vara så tysta.
Jaja, det är ju bara några sekunder i stöten man hör motorn så det kan man ju förstås leva med men jag hade nog förväntat mig att den skulle vara tyst som en mus iom att de framhäver tystheten som något de är extra bra på.
Helt klart ett rekommenderat köp!
Jag köpte 120"-modellen från hembiobutiken, beställde den på en onsdag runt lunch och fick den levererad på fredag samma vecka runt lunch.
Postad 11 November 2008 - 10:18
forsaken
-
forsaken
-
Användare
-
-
153 inlägg
Jag är väldigt nöjd med duken, den gav verkligen ett stort lyft både vad gäller färger, ljusmängd och kontrast. Den luktar inte alls så illa som jag var rädd för heller, man har ju hört skräckberättelser om väldigt starka dofter av lösningsmedel på många andra dukar men denna luktar som en mix mellan mandelkubb och plast. Otroligt stilig kassett och väldigt snabb motor, om jag måste gnälla på något så tycker jag nog att motorn är lite väl högljudd, trots att de skryter med att Somfy skall vara så tysta. Jaja, det är ju bara några sekunder i stöten man hör motorn så det kan man ju förstås leva med men jag hade nog förväntat mig att den skulle vara tyst som en mus iom att de framhäver tystheten som något de är extra bra på. Helt klart ett rekommenderat köp!
Jag köpte 120"-modellen från hembiobutiken, beställde den på en onsdag runt lunch och fick den levererad på fredag samma vecka runt lunch.
Trevligt. Angående lukten det är inte bara du som är van vid starka dofter ala limm ?  Trist om motorn är högljud, tycker min nuvarande actual wall låter ganska mycket fast det är nog mest vibrationer.
Postad 11 November 2008 - 10:23
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Trist om motorn är högljud, tycker min nuvarande actual wall låter ganska mycket fast det är nog mest vibrationer.
Man slipper ju iaf det där tråkiga PIPET som Actual tycker var en bra finess precis när motorn drar igång, gud så onödigt..
Postad 11 November 2008 - 16:02
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej!
Är det någon som sett Adeo dukarna?Det verkar vara billigare än Grandview om man ska ha en 139".
Det är bara HBC som säljer det och jag bor i GBG.
Tacksam för tips och åsikter!
Mvh,Florio
Postad 11 November 2008 - 16:44
Jokkmokksjocke
-
Jokkmokksjocke
-
Veteran
-
-
2384 inlägg
NU har jag snart haft min i 1år...den är fortfarande som om den vore ny
Postad 12 November 2008 - 15:50
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej!
Beställde en Tabtension Cyber 120" idag från hembiobutiken och hoppas att det blir ett lyft jämför med min nuvarande Draper Luma 106" som är v formad i mitten och böjd i kanterna.Det är retsamt att se bilden i vågor men måste säga att det syntes lite mindre nu när jag köpte min HW10.Körde Infocus SP4805 innan.Var inne på Adeo men ändrade mig pga era positiva omdömen om Grandview.
Postad 12 November 2008 - 15:54
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Hej! Beställde en Tabtension Cyber 120" idag från hembiobutiken och hoppas att det blir ett lyft jämför med min nuvarande Draper Luma 106" som är v formad i mitten och böjd i kanterna.Det är retsamt att se bilden i vågor men måste säga att det syntes lite mindre nu när jag köpte min HW10.Körde Infocus SP4805 innan.Var inne på Adeo men ändrade mig pga era positiva omdömen om Grandview.
Du kommer nog att bli nöjd, jag har iaf inte ångrat mitt köp  Hoppas du får den innan helgen!
Postad 13 November 2008 - 13:44
Frostbitaren
-
Frostbitaren
-
Lärjunge
-
-
427 inlägg
Någon som vet vad skillnaden är mellan tab tension elegant och tab tension cyber? Jag blir inte klok på den information som går att få av återförsäljare och distributören Wiktors.
Är det skillnad i dukmaterialet eller är det mer komsetiska skillnader eller ljudnivå????
Postad 13 November 2008 - 14:19
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Någon som vet vad skillnaden är mellan tab tension elegant och tab tension cyber? Jag blir inte klok på den information som går att få av återförsäljare och distributören Wiktors.
Är det skillnad i dukmaterialet eller är det mer komsetiska skillnader eller ljudnivå????
Bland annat har jag fått fram att Elegant är "av enklare konstruktion", vilket bl.a. innebär att kassetten har fått mindre designtimmar tilldelat, den är av plåt istället för aluminium. Jag tror dessutom att kontrolldonet är mindre avancerat på Elegant, det kanske exempelvis saknas stöd för att koppla mot dator, externt IR-öga etc. Ang. dukmaterialet så borde det gå att få fram info om, det i Cyber heter väl PS HDTV eller något dylikt. Lagomt vagt va?
Postad 13 November 2008 - 15:18
Frostbitaren
-
Frostbitaren
-
Lärjunge
-
-
427 inlägg
Lagomt vagt va? 
Haha... visst var det vagt! Men tack ändå.
Postad 19 November 2008 - 15:47
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Du kommer nog att bli nöjd, jag har iaf inte ångrat mitt köp  Hoppas du får den innan helgen!
Hej! Fick den igår och ska sätta upp den på lördag.Jag hoppas verkligen den lever upp till förväntningarna.
Postad 23 November 2008 - 10:31
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Nu har jag satt upp den och jag är nöjd men är lite besviken att det inte finns minne på fjärren så att den stannar på samma ställe som man har justerat projektorn på.Någon som har någon tips?
Postad 23 November 2008 - 11:50
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Nu har jag satt upp den och jag är nöjd men är lite besviken att det inte finns minne på fjärren så att den stannar på samma ställe som man har justerat projektorn på.Någon som har någon tips?
Det ska vara "enkelt" enligt vad jag läst, dock har det inget med fjärren att göra utan man måste skruva på nån mogrunk uppe vid motorn och ställa max/min drop. Jag har själv inte gjort det än men det bör finnas beskrivet på the interwebz, lägg gärna hit en länk när du hittat
Postad 23 November 2008 - 13:06
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2077 inlägg
Ring till din återförsäljare, de skall kunna hjälpa dig  Det är mycket riktigt en skruv som sitter vid motorn som skall justeras. mvh /Pär
Postad 24 November 2008 - 14:05
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Ring till din återförsäljare, de skall kunna hjälpa dig 
Det är mycket riktigt en skruv som sitter vid motorn som skall justeras.
mvh
/Pär
Tack så mycket för tipset!Jag hittade skruvarna och efter lite pillande så fick jag rätt på det.Nu fungerar det perfekt.
Postad 24 November 2008 - 14:15
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Tack så mycket för tipset!Jag hittade skruvarna och efter lite pillande så fick jag rätt på det.Nu fungerar det perfekt.
Hur gjorde man? Man sänker till den nivån man alltid vill att duken skall gå och sen skruvar på en skruv?
Postad 24 November 2008 - 21:03
pwillow
-
pwillow
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hur gjorde man? Man sänker till den nivån man alltid vill att duken skall gå och sen skruvar på en skruv?
I min manual stod det hur man skulle göra. Det man justerar med skuven (se till att använda rätt skruv för den ena styr stoppet vid upprullning, ställer du in den fel kan det gå riktigt snett) är ändlägen. Alltså vart den stoppar vid nedrullning. Man får skriva lite sen köra upp och ned den för att se vart ändläget har flyttats till. Lite pill men när det är klart är man nöjd
Postad 25 November 2008 - 01:05
Unregisteredef08951c
-
Unregisteredef08951c
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Du tittar upp på dukens insida på din vänstra sida och ser en gul och en vit skruv.för att komma åt den vita så finns på ramen en vit gummiplugg.Sänk duken på till den position du vill och börja sedan skruva( kommer inte ihåg vilket håll)test aåt höger först.Skruva ett varv och höj duken och sedan sänk och se var den stannar,upprepa tills du hittar läget du vill!Det är enkelt men lite pilligt. Jag pillade först på den gula,trodde väl att det skulle vara den som var lättast att komma åt!
Redigerat av Unregisteredef08951c, 25 November 2008 - 01:06.
Postad 25 November 2008 - 06:52
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Tack o bock killar, ska kolla på detta snarast
Postad 04 December 2008 - 10:20
henke s
-
henke s
-
Lärjunge
-
-
319 inlägg
Jag funderar på att köpa 100"-versionen från Dustin. Sänks duken ned i framkant eller bakkant på kassetten?
Om man monterar kassetten på väggen, hur långt sticker då duken ut från väggen i nedrullat läge?
Mvh Henke
Postad 04 December 2008 - 10:27
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag funderar på att köpa 100"-versionen från Dustin. Sänks duken ned i framkant eller bakkant på kassetten? Om man monterar kassetten på väggen, hur långt sticker då duken ut från väggen i nedrullat läge?
Mvh Henke
Bakkant och monterar du den på vägg så kommer den att sticka ut väldigt minimalt från väggen. Jag har duken så den går ned framför TVn och fick således takmontera den så att bakkant på kassetten hamnade ca 15cm från vägg.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
→
Dukar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|