Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG BN315 för 6500 SEK

209 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 mars 2008 - 12:19

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Efter lite tänkande verkar den enda riktiga nackdelen med projjen (förutom om man lider av RBE) är att den inte har någon "interlacer" så om man matar den med ex tv signal direkt från en enkel digitalbox så blir bilden kass. Frågan är vad finns det för produkter som agerar interlacer till rimlig i kostnad?

LG's akilleshäl det där! Det finns vissa förstärkare som gör om i till p. Kolla upp om du har funktionen i din ;)

Postad 11 mars 2008 - 17:34

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Nu ska vi inte säga att den inte har interlacer för det har den men den funktionen funkar inte lika bra som hos dem andra projjarna.

Postad 12 mars 2008 - 12:00

Unregistered7db9186e
  • Unregistered7db9186e
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
någon som beställt på xitra ???

jag har inte fått nått svar på hur jag skall betala ...

tar gärna emot pma om nån vänlig själv vill hjälpa en att beställa från xitra. börjar bli smått trött på min mt200 hoppas denna gör ett litet lyft på bilden

Postad 12 mars 2008 - 22:05

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

någon som beställt på xitra ???

jag har inte fått nått svar på hur jag skall betala ...

tar gärna emot pma om nån vänlig själv vill hjälpa en att beställa från xitra. börjar bli smått trött på min mt200 hoppas denna gör ett litet lyft på bilden

Se "Daniel Nord" på föregående sida........... Jag betalade 6532:- swe money till budet som levererade idag.
Måste bara säga att den överträffar alla förväntningar

Postad 13 mars 2008 - 08:32

Unregistered7db9186e
  • Unregistered7db9186e
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag tror jag fick rätt på allt till siste så den betalas väll idag får se om det kommer nått om en vecka eller 2 =)

jo hoppas jag med min mt200 har jag haft nu i snart 3 år börjar bli litta sliten men lampan har hållt bra den står på 2456 timmar nu och har inte kört eco mode nån gång. hehe. men det börjar bli lite nervöst nu kan jue lägga av vilken minut som hälst

någon som kan svara på hur liten minsta bild kan vara på 4,3 meters avstånd???

Postad 16 mars 2008 - 17:58

Dobermann8
  • Dobermann8
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Min LG BN315 blir väldigt varm ganska snabbt efter jag slagit igång den, på undersidan i ena hörnet är den så varm att man nästan bränner sig om man känner på den.
Har den ståendes på en stol i väntan på att jag ska få upp den i taket. Jag täcker inga luftintag eller liknande.
Den blir oroväckande varm, men kanske är normalt??
Hur är det för er andra som har den här projektorn?

Postad 16 mars 2008 - 20:19

Unregistered8de98e76
  • Unregistered8de98e76
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0
Hej!
Nån som skulle kunna tänka sig att uppgradera till full HD? Jag är ev intresserad av ett byte med mellanskillnad. Jag har en BenQ W9000 och den är lite overkill i min lilla etta. Skicka PM isåfall :lol: Den har 10 timmar på nacken

Postad 19 mars 2008 - 13:37

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Min LG BN315 blir väldigt varm ganska snabbt efter jag slagit igång den, på undersidan i ena hörnet är den så varm att man nästan bränner sig om man känner på den.
Har den ståendes på en stol i väntan på att jag ska få upp den i taket. Jag täcker inga luftintag eller liknande.
Den blir oroväckande varm, men kanske är normalt??
Hur är det för er andra som har den här projektorn?

Min blir också varm på detta stället men inget extremt, om du tror att den blir så varm att plasten börja smälta kan det vara ett problem men överlag så är det nog inget att oroa sig för. Projektorer blir varma och därför tillverkas dem även för att kunna bli varma. Jag kan iaf ha min hand liggandes där i cirka 10 sekunder innan man börjar känna bränn skadorna komma smygandes :wub:

Vet detta då jag har min på en hylla och det krävs en hel del fin kalibrerande innan man får in bilden i ramen :wub:

Postad 21 mars 2008 - 01:28

Dobermann8
  • Dobermann8
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Då behöver jag nog inte oroa mig för värmen, är nog normalt.

Har fått upp min duk som följde med projektorn nu. Bilden glittrar väldigt mycket, oerhört störande..gissar att det beror på att det är en värdelös duk..men det blir alltså bättre bild för mig om jag ser på min grå/vita tapet för då slipper jag glittrandet...
Är det nån annan som använder den medföljande duken? glittrar det för er också?
Jag har takmonterat min projektor kan jag tillägga.

Postad 21 mars 2008 - 16:50

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Då behöver jag nog inte oroa mig för värmen, är nog normalt.

Har fått upp min duk som följde med projektorn nu. Bilden glittrar väldigt mycket, oerhört störande..gissar att det beror på att det är en värdelös duk..men det blir alltså bättre bild för mig om jag ser på min grå/vita tapet för då slipper jag glittrandet...
Är det nån annan som använder den medföljande duken? glittrar det för er också?
Jag har takmonterat min projektor kan jag tillägga.

Kan återigen lugna dig, duken är inte mycket att hänga i julgranen. Ser också samma glitter men ser fortfarande hellre på den än på min gråa vägg då ramen ger så förbannat mycket skönare bild. Har funderat på att ta något lätt sandpapper och slipa upp den lite, vad tror ni? Tror ni jag kommer igenom ytan direkt?

Postad 21 mars 2008 - 16:54

Dobermann8
  • Dobermann8
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag ska nog bygga en duk av masonite eller mdf skiva senare, får väl stå ut med glittrandet tills dess.
Vore väldigt intressant höra vad du får för resultat om du sandpapprar din duk, har ingen aning själv om hur det skulle gå.

Postad 22 mars 2008 - 03:31

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Någon som har något tips på ett billigt takfäste som funkar med BN315? Helst sänkbart.

Postad 23 mars 2008 - 23:15

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Någon som har något tips på ett billigt takfäste som funkar med BN315? Helst sänkbart.

Kolla Dustin Home på: http://www.dustinhom...5010092306.aspx Denna har dock fyra st fästarmar men de e ju bara att slopa en av dom då BN 315 endast använder tre st. Kostar 295:- som väl e väldigt billigt!!?? Annars har Inwarehouse en väldig massa olika att välja på i alla prisklasser.... Jag tillverkade ett själv i aluminium, då blir det ju som man vill ha det, hittade inget jag kunde ha då jag ville ha projektorn väldigt tajt mot taket (4,5cm).

Postad 25 mars 2008 - 16:00

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
jo det ser väldigt prisvärt ut men frågan är om BN315 passar den :S

Postad 25 mars 2008 - 17:28

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Tog några bilder tidigare på duken sen det var många som frågat om den. Det som syns på bilderna är egentligen problemet med duken. Ni ser dem små hotspotsen som bildas och sticker i ögonen, det är dem man stör sig på annars är det en ok duk... Går iallafall att stå ut med. Ljuset är i form av sol ljus men ser likadant ut med projjen.

Bifogad fil(er)

Postad 27 mars 2008 - 21:05

Unregistered7db9186e
  • Unregistered7db9186e
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Fick min bn315 idag men den e nog kass den startar upp och sedan bara dör den =( någon mer som haft detta fenomen

Postad 28 mars 2008 - 01:05

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
nej det har jag inte. kommer lg bilden upp ens?

Postad 28 mars 2008 - 06:23

Unregistered7db9186e
  • Unregistered7db9186e
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
den har startat 2 gånger men bara stängts utanförvarning och äste i manualen att det skulle ta cirka 12 sek inan man såg att lampan tändes jag han duscha och allt innnan den starta den gången =(

Postad 28 mars 2008 - 17:07

search
  • search
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

nej den klarar inte av 24p

Vad innebär det i praktiken? Är det en anledning att välja en HD65 istället?

Postad 28 mars 2008 - 17:41

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
jag klarar mig utan 24p så mig stör det inte. frågan är om ens HD65 klarar 24p.

Postad 28 mars 2008 - 18:19

search
  • search
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Men man blir alltså inte begränsad av det?
Kan det inte ibland heta att en film är 720/24p, innebär inte det att man inte kan spela dem då?

Postad 28 mars 2008 - 18:36

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
nej det finns aldrig en film heter 24p den kan däremot vara 24p men den kan spelas upp hur bra som helst.
https://www.minhembi...s...3220&hl=24p läs där. jag märker själv inte av dessa "hack" när jag kör 720p i 60hz på min htpc.

Postad 28 mars 2008 - 18:49

Lancen
  • Lancen
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Kan det inte ibland heta att en film är 720/24p, innebär inte det att man inte kan spela dem då?

Har inte riktigt med varann att göra, framförallt inte om man använder en HTPC.
Men om du söker på forumet så har det skrivits massor om detta.

Jag har sett massor av filmer med 24 bilder per sekund och rent teoretiskt, beroende på hur du har konfigurerat din burk, kan det bli ett ett litet hack när bilderna skall "jämnas ut". "Keepitsimple" har ju tex retat sig på att "eftertexterna" hackar lite. Det problemet har inte jag så jag gissar att de thar att göra med hur man konfigurerat och vilka codecs man använder.

Jag kör bara nedanstående program och definitivt inte diverse codec packs som garanterat ine ger optimala förutsättningar. Glöm inte att installera i rätt ordning. Sen finns det lite registerhack som ger lite olika möjligheter men det är överkurs och jag rekommenderar att söka vidare i forumet.

ffdshow
haali media splitter
coreavc
ac3
vsfilter

Men att fundera på ett alternativt köp bara för detta är inte att rekommendera.

.

Postad 28 mars 2008 - 19:16

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
själv kör jag CCCP: http://cccp-project.net/
gjort att killar som gör om dvd till xvid och som vet vad de sysslar med.
Iaf någon som har provat http://www.dustinhom...5010092306.aspx till BN315? känns lite onödigt att kasta ut 300 spänn och sen passar den inte :huh:

Postad 28 mars 2008 - 23:12

search
  • search
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

...
Men att fundera på ett alternativt köp bara för detta är inte att rekommendera.

.

Tack. Ska läsa vidare i den tipsade tråden.
Men då kollar jag vidare på BN315 då, tack igen.

Postad 29 mars 2008 - 10:24

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

själv kör jag CCCP: http://cccp-project.net/
gjort att killar som gör om dvd till xvid och som vet vad de sysslar med.
Iaf någon som har provat http://www.dustinhom...5010092306.aspx till BN315? känns lite onödigt att kasta ut 300 spänn och sen passar den inte :)

detta fäste måste gå att meka dit, de finns ju hur mycket inställningsmöjligheter som helst. Hade köpt ett själv om jag inte haft så lågt till tak där projjen sitter....... Köp å testa!!! Skulle du mot förmodan inte få dit det så finns ju "Blocket"! 450:- e väl ett bra pris för ett oanvänt fäste isf?! :)

Postad 30 mars 2008 - 14:47

search
  • search
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

den har startat 2 gånger men bara stängts utanförvarning och äste i manualen att det skulle ta cirka 12 sek inan man såg att lampan tändes jag han duscha och allt innnan den starta den gången =(

Tråkigt med lampan. Hur ska du göra nu, har du kontaktat butiken? Vore intressant att höra hur det kommer fungera iom att du köpt den via Tyskland (eller?)

Hur som helst tror jag nog inte att det kommer vara några problem för dig att få ut en ny lampa. Synd bara att kommer bli mer väntetid innan du kan börja nyttja din projektor.

EDIT: Fel av mig angående lampa. Lär troligtvis vara hela projjen som är knas, men det lär nog ändå lösas fint om det är en seriös butik du handlat av.

Redigerat av search, 30 mars 2008 - 18:33.

Postad 04 april 2008 - 17:19

search
  • search
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
*Bump*

Hur har det gått med din felande projektor? Har du fått tag i butiken, och vad föreslår de att du ska göra?

Detta är väl främsta orsaken till osäkerhet till att beställa från Tyskland från min sida, vad gör man om den skulle gå sönder?

Postad 05 april 2008 - 12:09

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag har tänkt lite på det där med källor till projjen. Enligt den där tidningen så skulle ju bilden bli bäst med komponent, någon som kan bekräfta detta? Tycker det verkar lite sjukt att analogt kan bli bättre än digital HDMI...

Ska få ett PS3 om ett par veckor och då vill man ju självklart få ut maximalt av projjen men man är ju fortfarande kåt i HDMI nu, då måste man ju dessutom ha en kabel som förvandlar HDMI till Komponent och det kanske försämras ännu mer då... Någon som vet nåt?

Postad 05 april 2008 - 15:43

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Själv väntar jag på min BN315 från Beamer Discount, bör komma hem i nästa vecka. Totalt gick det på 6600:- med frakt och som det verkar kommer jag få en med en duk. Så just nu håller jag andan.

Själv kommer jag utan tvekan köra på HDMI. Jag resonerar som så att skillnaden enligt BigScreen verkade vara så pass liten att det är värt det då en HDMI-kabel är tunnare vilket gör den lättare att dra. Det är ju ändå några meter som ska klämmas in i en kabellist så då vill jag ha det så smidigt som möjligt. Samt att kabellister är så fruktansvärt fula så jag vill ha en så tunn som möjligt.
Åh andra sidan tänkte jag faktiskt köra med S-video från digitalboxen även fast alla säger att det ska vara hemskt. Men jag vill göra det enkelt för mig.

Men ja, även jag är intresserad av att höra hur stor kvalitetsskillnad folk här på forumet upplever.

Postad 05 april 2008 - 17:55

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
För mig spelar det ingen roll då jag kommer ha PS3an precis brevid projjen på hyllan så att jag klarar mig med 1 meter kabel tom.

Men jag har spelat lite med polarnas PS3or med HDMI och t ex. i Virtua Tennis så ser man flimmer på nätet när bilden rör sig lite, jag inbillar mig att sånt kan försvinna med komponent men det är givetvis inget jag vet något om då jag aldrig sett på komponent.

Redigerat av Keepan, 05 april 2008 - 17:57.

Postad 06 april 2008 - 20:36

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Själv väntar jag på min BN315 från Beamer Discount, bör komma hem i nästa vecka. Totalt gick det på 6600:- med frakt och som det verkar kommer jag få en med en duk. Så just nu håller jag andan.

Själv kommer jag utan tvekan köra på HDMI. Jag resonerar som så att skillnaden enligt BigScreen verkade vara så pass liten att det är värt det då en HDMI-kabel är tunnare vilket gör den lättare att dra. Det är ju ändå några meter som ska klämmas in i en kabellist så då vill jag ha det så smidigt som möjligt. Samt att kabellister är så fruktansvärt fula så jag vill ha en så tunn som möjligt.
Åh andra sidan tänkte jag faktiskt köra med S-video från digitalboxen även fast alla säger att det ska vara hemskt. Men jag vill göra det enkelt för mig.

Men ja, även jag är intresserad av att höra hur stor kvalitetsskillnad folk här på forumet upplever.

Kan bara tillägga att du antagligen kommer att sluta att titta på tv, efter ca: 3,5 minuter via S-video........ Så JÄVLA hemskt blir det!!

Postad 07 april 2008 - 14:01

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Jag körde med RCA på min gamla projje och det är ju ännu värre än S-video men visst kunde man stå ut med det också...Blev iallafall och se scrubs nån kväll då och då när man ville lyxa till vardagen med storbild :)

Postad 08 april 2008 - 21:07

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag körde med RCA på min gamla projje och det är ju ännu värre än S-video men visst kunde man stå ut med det också...Blev iallafall och se scrubs nån kväll då och då när man ville lyxa till vardagen med storbild :)

Jag tycker allafall de e under projens värdighet att mata med annat än komponent eller HDMI. Känns liksom så onödigt att förstora upp en "dålig" bild med en hyffsad projektor som kan så mycket bättre??? Jag kanske e kräsen men de "dåliga" i bilden försvinner ju i en vanlig tjockTV. Vissa AVI filer e ju lite halvrrisiga så då har jag stängt av projjen å tittat på TVn istället. Sitter bara å retar mej på dom som lägger ut dålig kvalitet på nätet annars, men de e ju min åsikt ska tilläggas, var å en gör ju som man vill! Nån som ser några regnbågar förresten??? Tycker att jag ser nån ibland, då oftast i mörka scener med nån enstaka hastig rörelse. Eller e det psykiskt?? för om jag börjar titta utan en tanke på problemet så ser jag inga.... Skumt!!??

Postad 08 april 2008 - 21:24

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
Jag såg en massa regnbågar första veckan typ. sen slutade jag bry mig och märker inte av det lika mycket längre tycker jag.

Postad 09 april 2008 - 13:25

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Jag håller faktiskt helt med dig i att S-video är slöseri på en bra produkt. Men då jag bara ser TV-möjligheter som en bonus till PS3 och BluRay så är tanken att det får duga. Problemet är ju att deinterlacen tydligen ska vara dålig och då jag knappast tror att jag kan få progressivt ur min digitalbox och komponentutgångar saknas lär det ju bli dåligt hur jag än gör. Så varför inte göra dåligt ännu sämre? :P
Men vad har ni för förslag annars? Ska jag köra på RGB från scarten eller?

Hur som helst så har den söte lille vännen hittat hem nu. Jag beställde på en söndag och det tog 10 dagar från beställning, 9 dagar från betalning och 6 dagar från att jag fått kvitto på att betalning var mottagen (och det var på en torsdag så räkna med helgdagar) tills den var hemma. Och då kostade det 6600:- med frakt och jag fick en duk på köpet. Bara den startar nu så är jag mycket nöjd. :)

Postad 09 april 2008 - 22:03

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag håller faktiskt helt med dig i att S-video är slöseri på en bra produkt. Men då jag bara ser TV-möjligheter som en bonus till PS3 och BluRay så är tanken att det får duga. Problemet är ju att deinterlacen tydligen ska vara dålig och då jag knappast tror att jag kan få progressivt ur min digitalbox och komponentutgångar saknas lär det ju bli dåligt hur jag än gör. Så varför inte göra dåligt ännu sämre? ;)
Men vad har ni för förslag annars? Ska jag köra på RGB från scarten eller?

Hur som helst så har den söte lille vännen hittat hem nu. Jag beställde på en söndag och det tog 10 dagar från beställning, 9 dagar från betalning och 6 dagar från att jag fått kvitto på att betalning var mottagen (och det var på en torsdag så räkna med helgdagar) tills den var hemma. Och då kostade det 6600:- med frakt och jag fick en duk på köpet. Bara den startar nu så är jag mycket nöjd. :)

Jag har väl egentligen ingen "bra" lösning att komma med för just TV tittande på projektor men själv har jag en USB-TV mottagare, som jag egentligen köpte mest på skoj, men med den medföljande programvaran så upplever jag en betydande skillnad i skärpan jämfört med S-video/RCA som förövrigt använder samma signal om jag inte e helt ute å cyklar, Med S-video e bara signalen uppdelad på flera stift, vilket ska ge lite bättre svärta. Eller?
Så om du tänkt ha en dator kopplad via VGA (för de ska du väl?) så e de nog ett hyffsat alternativ??!!! Finns med all säkerhet bättre mottagare än min (649:-) men den e bättre än både canaldigital och viasats snålboxar iallafall! Om du (eller nån annan) kan komma på nån riktigt bra lösning på problemet så kan du (ni) väl skriva nån rad???? Hur blir bilden med HD TV-box från nån av ovanstående leverantörer???? Nån som vet??

Postad 10 april 2008 - 19:50

Dobermann8
  • Dobermann8
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag kommer att sälja min LG-BN315. Var jättenöjd med projektorn men ska köpa mig en riktigt bra tv istället.

Det jag undrar över är garantin. Jag köpte min från:
http://www.easynoteb...ee8374f6f210b81

Det står att det är 24 månaders garanti men om den går sönder, måste jag då skicka den till tyskland eller går det skicka den till någon LG service i Sverige? Vad behöver man visa upp för att få rätt till garantin? är den registrerad på nåt sätt hos LG?

Ja mycket frågor...tänkte ringa LG men nu var det stängt, tänkte nån här kanske har koll på vad som gäller?

EDIT: Pratade med LG nu, det är 1års garanti och man ska skicka in den till Powermill i Sverige om den går sönder.
Tillsammans med en kopia av kvittot.
Men vad är egentligen kvittot? har fått massa mail med orderbekräftelse m.m. Men vet inte vad som är kvittot? Ska man ha fått med det vid leveransen?

Redigerat av Dobermann8, 11 april 2008 - 08:17.

Postad 11 april 2008 - 12:53

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Från Beemer fick jag ett PDF-dokument. Har du fått något liknande så är det ju bara att skriva ut det. Annars är det nog bara att skicka mail och be om ett PDF-kvitto av dom.

Nu har jag iallafall testat projektorn. Tyvärr var det bara en snabbtest med komposit och fyyy f*n hur det ser ut. Jag måste nog satsa på RGB som tv-signal iallafall är jag rädd. Så någon här vann precis en kaka. :P
Nu ska jag bara vänta på en HDMI från Supra så jag kan avgöra om projektorn är bra.

Postad 13 april 2008 - 21:48

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Från Beemer fick jag ett PDF-dokument. Har du fått något liknande så är det ju bara att skriva ut det. Annars är det nog bara att skicka mail och be om ett PDF-kvitto av dom.

Nu har jag iallafall testat projektorn. Tyvärr var det bara en snabbtest med komposit och fyyy f*n hur det ser ut. Jag måste nog satsa på RGB som tv-signal iallafall är jag rädd. Så någon här vann precis en kaka. ;)
Nu ska jag bara vänta på en HDMI från Supra så jag kan avgöra om projektorn är bra.

Kakpoäng???? De va som fan! hatten av för det! Kan väl skriva hur bilden blev från TV med komponent sen när du provat det??? E lite nyfiken då jag inte testat det själv. En sak till: S-video suger 4-ever! Som att titta genom botten på en flaska ungifär! Ha ha ha. Känns som om LG kunde sparat en jädra massa S-videokontakter genom att inte montera några............. :P

Postad 14 april 2008 - 18:12

Unregistered80a991cf
  • Unregistered80a991cf
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Problemet är att min digitalbox (Humax 1201C, för ComHem) på sin höjd lämnar RGB. Och eftersom projektorn tar RGB på VGA-kontakten behöver jag en sladd som konverterar från scart till vga samt att den ska kunna ta ut ljudet separat då jag inte har någon ljudutgång på boxen. Om någon har tips på vart jag kan köpa en sådan sladd/kontakt skulle det uppskattas.

Som du hör är det lite problem som måste lösas så det får nog vänta ett tag är jag rädd. Ska även göra om hela vardagsrummet så just nu står projektorn nedpackad. Jobbigt läge kort sagt.

Postad 14 april 2008 - 20:16

snyft
  • snyft
  • Användare

• 213 inlägg
  • 0
vill du verkligen kolla på tv på projektorn?...

Postad 15 april 2008 - 20:14

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Det verkar nästan som de............ Ha ha ha! men ja måste säga att jag imponeras av denna glöd, dock inget jag tror på, men det finns en annan tråd på forumet som i detalj beskriver hur du själv tillverkar en RGB/VGA kabel. Tror inte det finns att köpa någon. själv tittar jag TV på TV:n Å film/PS3 på projektor Tycker det funkar bra för mej............................ :)

Postad 29 april 2008 - 20:30

search
  • search
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag köpte Dobermann8:s projektor och använder den i mitt studentrum på 17 m2. Det fungerar väldigt bra, projicerar en bild på runt 70" med ett tittavstånd på 2,5 meter.

Än så länge projicerar jag mot mina ljusblå tapeter, men har en Tupplur på ingång som lär lyfta bildupplevelsen avsevärt. LG:s medskickade duk var episkt stor i mitt lilla rum, så den får ligga i förrådet i väntan på större bostad.

Nu till anledningen för mitt meddelande. Jag har läst mycket om att man ska rengöra dammfiltret ofta för att möjliggöra en så hög driftlängd på lampan som möjligt. Grejen är dock att jag inte kan finna dammfiltret samt att det inte står något om detta i instruktionsboken. Är det någon som vet om dammfiltret är avtagbart och om det går att rengöra på något sätt?

Postad 29 april 2008 - 21:05

cs_gve
  • cs_gve
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Tror inte det finns något. Finns inget i rd-jt92. Alltså filter som man själv kan ta lös, om det finns ett inbyggt vet jag inte. För mig fungerade i alla fall tryckluft bra för att få bort damm.

Postad 29 april 2008 - 23:46

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Nej, det stämmer... Finns inget dammfilter på dessa modeller. Man får helt enkelt lösa det sen när problemet (om det gör det) med dammet uppstår på någon vänster.

Tänkte kolla om någon var sugen på min duk. Den är för liten för mig har jag konstaterat B)
Det är orginal duken man fick med projjen på cirka 100 tum som jag nu gjort om ramspänd sak med svart tyg runt om på ramen. Om någon är intresserad kan ni ju höra av er (nej, det är ingen annons :)) med någon lämplig summa. Är föresten bosatt i sthlm om någon missat...

Postad 03 maj 2008 - 17:21

Anders m
  • Anders m
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tror inte det finns något. Finns inget i rd-jt92. Alltså filter som man själv kan ta lös, om det finns ett inbyggt vet jag inte. För mig fungerade i alla fall tryckluft bra för att få bort damm.

Finns inte risk att man blåser in dampartiklarna i apparaten istället för att blåsa bort det?? Jag har själv funderat på tryckluft men än så länge har jag inte vågat prova. Vad torkar man linsen med bäst?? e de en plastlins eller??

Postad 04 maj 2008 - 13:27

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Vad torkar man linsen med bäst?? e de en plastlins eller??

Det som rekommenderas i bland annat manualen är ju sådan där torkservett som är gjorda för bland annat datorskärmar och TV. Det ska ju vara det ultimata, du suger upp allt damm och vätskan på något sätt, oxiderar bort så man slipper en hinna. Själv har jag inte varit lika duktig utan kört lite mjukt med en vanlig trasa, funkar bra det också kan jag ju tillägga även fast det inte varit något fel innan heller jag gjort detta.

Postad 05 maj 2008 - 11:57

cs_gve
  • cs_gve
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Finns inte risk att man blåser in dampartiklarna i apparaten istället för att blåsa bort det?? Jag har själv funderat på tryckluft men än så länge har jag inte vågat prova. Vad torkar man linsen med bäst?? e de en plastlins eller??

Jo det finns väl risk för det med tanke på att mycket damm samlas vid insug och utblås. Till tryckluftsburkarna följer det ju med en plastpip så man kan ju sticka in den innanför insug och utblås så blåses det dammet utåt istället. Sen är väl risken att man börjar hosta lite av allt damm, eller i alla fall om man kört lampan (en och samma) i 5400 h på ca tre år :)

Det fungerade bra för mig nu sist men det var väl för att jag råkade blåsa på rätta ställena, det är bara prova sig fram.

Linsen är av glas vad jag vet. Jag har torkat med nån trasa har jag för mig.

Postad 05 maj 2008 - 12:04

cs_gve
  • cs_gve
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0

Det som rekommenderas i bland annat manualen är ju sådan där torkservett som är gjorda för bland annat datorskärmar och TV. Det ska ju vara det ultimata, du suger upp allt damm och vätskan på något sätt, oxiderar bort så man slipper en hinna. Själv har jag inte varit lika duktig utan kört lite mjukt med en vanlig trasa, funkar bra det också kan jag ju tillägga även fast det inte varit något fel innan heller jag gjort detta.

Vill bara påpeka ett ordval. Du menar avdunstar, oxiderar är något annat.

Jo, det blir bara inte av att köpa några servetter :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.