* Officiell tråd - BENQ W5000 *
214 svar till detta ämne
Postad 15 November 2008 - 12:59
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
nu har den kommit  helt sjuk bild mot optoma HD70 och jag tyckte att den gjorde ett bra jobb. phuuu. nu blir det att åka och köpa blue ray och ett nytt takfäste, denna behöver komma ner lite mer, trodde att lens shiften skulle fixa det, men icke.
men vilket djup i bilden, man tror det e 3d... men det finns lite brus i bilden... vet någon hur man kollar vilken firmware man har i den? hembiobutiken sa att det var den nya, men kan man verifiera det? blir nog att ISF calibrera den sen när lampan blivit inkörd.
vilket som, känns det som att man får en riktigt bra projektor för under 16000 som man kan leva med ett tag. återkommer lite senare när man fixat blueray och kan testa i full hd.
//micke
Gött. du lär ju inte ha brus i bilden på full hd, jag kollade full hd och **** vilken bild, jag har beställt en jag med och allt annat, högtalare, receiver, fäste. autolink. el duk 120" mm mm, faan det kostar=)
Postad 24 November 2008 - 22:15
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Nu har man haft den någon vecka och kollat igenom ett gäng filmer.
Det första som jag upptäckt är att jag ser mycket mer RBE med denna gemfört mot Optoma HD70, har lärt mig att komma åt service menyn som är gömd  och ökat CW från 2.5x till 3x och tycker mig inte ha något RBE problem längre, dock låter projektorn lite mer, men inte störande när man kollar på film eller TV. Synd är också att den inte har ett VGA uttag som klarar scart, vga, composit som Optoman, nu får man köra digital boxen via s-video vilket inte är optimalt. Har också hittat lösen till ISF menyn och provat inställningar jag hittat på nätet och det har gjort mycket med bilden, bruset som jag hade innan är helt borta och bilden knivskarp, känns lite som att gå från VHS (Optoman) till DVD (BenQ) när man kollar på DVDn, måste övertala frugan att få köpa Blu-Ray så man kan använda projjen till vad den är gjord för.
Summa sumarum: Ett stort steg upp från Optoma HD70 och jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte denna och kan inte annat än att rekommendera denna, men teknologin går frammåt och den har snart ett år på nacken.
//Micke
Postad 25 November 2008 - 19:19
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Det första som jag upptäckt är att jag ser mycket mer RBE med denna gemfört mot Optoma HD70, har lärt mig att komma åt service menyn som är gömd och ökat CW från 2.5x till 3x och tycker mig inte ha något RBE problem längre, dock låter projektorn lite mer, men inte störande när man kollar på film eller TV. Synd är också att den inte har ett VGA uttag som klarar scart, vga, composit som Optoman, nu får man köra digital boxen via s-video vilket inte är optimalt. Har också hittat lösen till ISF menyn och provat inställningar jag hittat på nätet och det har gjort mycket med bilden, bruset som jag hade innan är helt borta och bilden knivskarp, känns lite som att gå från VHS (Optoman) till DVD (BenQ) när man kollar på DVDn, måste övertala frugan att få köpa Blu-Ray så man kan använda projjen till vad den är gjord för.
Summa sumarum: Ett stort steg upp från Optoma HD70 och jag ångrar mig inte en sekund att jag köpte denna och kan inte annat än att rekommendera denna, men teknologin går frammåt och den har snart ett år på nacken.
//Micke
Ska bli kul att se vad du tycker i blueray då det är där den ska vara som sagt, läste en test från hembiotidning och det stod bla dålig bildkälla in dålig bild ut. Sen stod det även lite inställningar som skulle göra susen för bilden som jag ska göra sen. Kompisen har en benq 9000 och jag har aldrig sett denna såkallade regnbågseffekten och jag såg heller ingen tendens då de dema 5000 i blueray. Är kvalitén super på blueray så gör det inget om bilden inte är helt 100 på typ dvd och sämre för min del + att jag aldrig ska kolla tv och koppla in annat en hdmi kabeln. / Robban
Postad 25 November 2008 - 22:17
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hur är det med 24p? Det var någon som skrev i en annan tråd att det inte fungerar som det ska, men en firmware-uppdatering kanske ordnar det?
Det är väl fixat i uppdateringarna som varit eller har jag fel någon som vet exakt???
Postad 26 November 2008 - 07:50
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Ska bli kul att se vad du tycker i blueray då det är där den ska vara som sagt, läste en test från hembiotidning och det stod bla dålig bildkälla in dålig bild ut. Sen stod det även lite inställningar som skulle göra susen för bilden som jag ska göra sen. Kompisen har en benq 9000 och jag har aldrig sett denna såkallade regnbågseffekten och jag såg heller ingen tendens då de dema 5000 i blueray. Är kvalitén super på blueray så gör det inget om bilden inte är helt 100 på typ dvd och sämre för min del + att jag aldrig ska kolla tv och koppla in annat en hdmi kabeln. / Robban
Dela med dig av inställningarna  måste ju prova. Polarn kom över igår med PS3 och jag sprang och köpte Pirates of the Caribbean, vill kolla på en film som jag även har på DVD, så man kan jämföra. Måste säga att det INTE blev något haksläpp, var mindre skillnad än vad jag trodde. Visst Blu-Ray var skarpare, mer detaljer men inte så att jag måste rusa och köpa en blu-ray spelare på engång. //Micke
Postad 26 November 2008 - 12:00
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Dela med dig av inställningarna måste ju prova.
Polarn kom över igår med PS3 och jag sprang och köpte Pirates of the Caribbean, vill kolla på en film som jag även har på DVD, så man kan jämföra. Måste säga att det INTE blev något haksläpp, var mindre skillnad än vad jag trodde. Visst Blu-Ray var skarpare, mer detaljer men inte så att jag måste rusa och köpa en blu-ray spelare på engång.
//Micke
ska försöka få fram tidningen igen...mvh robban
Postad 26 November 2008 - 12:26
Pean
-
Pean
-
Användare
-
-
119 inlägg
Det första som jag upptäckt är att jag ser mycket mer RBE med denna gemfört mot Optoma HD70, har lärt mig att komma åt service menyn som är gömd och ökat CW från 2.5x till 3x och tycker mig inte ha något RBE problem längre, dock låter projektorn lite mer, men inte störande när man kollar på film eller TV. Synd är också att den inte har ett VGA uttag som klarar scart, vga, composit som Optoman, nu får man köra digital boxen via s-video vilket inte är optimalt. Har också hittat lösen till ISF menyn och provat inställningar jag hittat på nätet och det har gjort mycket med bilden, bruset som jag hade innan är helt borta och bilden knivskarp, känns lite som att gå från VHS (Optoman) till DVD (BenQ) när man kollar på DVDn, måste övertala frugan att få köpa Blu-Ray så man kan använda projjen till vad den är gjord för.
//Micke
Tja! Nu blev man ju klart intresserad att fråga hur man kommer åt servicemenyn,och framför allt ISF-menyn och vilka inställningar du gjorde där. Har du lust att hjälpa en benq broder med "brus i bilden"??
Postad 26 November 2008 - 13:00
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Tja! Nu blev man ju klart intresserad att fråga hur man kommer åt servicemenyn,och framför allt ISF-menyn och vilka inställningar du gjorde där. Har du lust att hjälpa en benq broder med "brus i bilden"??
Service menyn: gå till info sidan (den sista rutan i menyn) och tryck up - ner - up - ner ISF -> up - ner - up -ner - vänseter - höger
Postad 26 November 2008 - 14:32
Pean
-
Pean
-
Användare
-
-
119 inlägg
Tack.
Ska testa det ikväll när kidsen somnat.
Hade du nån sida där ISF inställningarna finns??
Postad 27 November 2008 - 17:36
Pean
-
Pean
-
Användare
-
-
119 inlägg
Funkade fint att komma in i menyerna,men jag har inte aning om vad man vågar/ska ändra för att få bättre bild.
Någon som vet????
Postad 28 November 2008 - 09:55
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
står en hel del tips & tricks i denna tråd: http://www.avsforum....ad.php?t=957897
Postad 29 November 2008 - 23:41
merry
-
merry
-
Forumräv
-
-
685 inlägg
Godkväll
Min 5000 ger mig gråa hår Jag har problem att få bilden att flyta, om jag kör tillex 50 eller 60hz
ifrån grafik kortet så flimrar bilden kraftigt.
Om jag går ner till 24 ,25 så slutar flimmret och istället så börjar det rycka i svepande filmningar.
1,18 in i Eagles Farewell Tour (HD-DVD) så är det riktigt påtaglit då kameran sveper från vänster till höger, om jag sedan kör samma sekvens fast på DVD så uppstår det inget problem!!
Postad 30 November 2008 - 16:13
RiddareRocco
-
RiddareRocco
-
Användare
-
-
106 inlägg
//Micke
Hej! Har du bara ändrat CW efter att ha fått den nya firmwaren eller behöver det inte göras när man har den nya firmwaren? Vad gör den för skillnad? Blir det bättre flyt i bilden? MVh Henrik!
Redigerat av RiddareRocco, 30 November 2008 - 16:14.
Postad 01 December 2008 - 06:35
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Hej! Har du bara ändrat CW efter att ha fått den nya firmwaren eller behöver det inte göras när man har den nya firmwaren? Vad gör den för skillnad? Blir det bättre flyt i bilden?
MVh Henrik!
Hej, min kom med 2.01 när jag köpte den så jag har ingen erfarenhet av någon annan firmware. Skillnaden är att färghjulet går snabbare, jag såg mycket RBE på denna projje, har aldrig gjort det med andra DLP projektorer, så jag ökade hjulhastigheten till 6x istället för 5x som är default, jobbiga är att den inte verkar spara inställningen så man måste göra det varje gång man byter källa eller sätter på en film. //Micke
Postad 06 December 2008 - 15:14
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag packade upp min projektor idag. Hur ser man om man har den senaste uppdateringen? Projjen är tillverkad i april i år så det är ju länge sedan, skulle vara bra och veta annars åker jag in med den direkt innan jag monterar den. mvh robban
Postad 07 December 2008 - 11:57
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag packade upp min projektor idag. Hur ser man om man har den senaste uppdateringen? Projjen är tillverkad i april i år så det är ju länge sedan, skulle vara bra och veta annars åker jag in med den direkt innan jag monterar den. mvh robban
Lugnt, jag hitta själv vart det var.
Postad 15 December 2008 - 16:22
PerssonsPack
-
PerssonsPack
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
http://www.komplett....aspx?sku=34509013000kr denna veckan. Måste vara den mest prisvära projjen utan någon som helst konkurrans om man bara fixar kastlängden. Är vansinnigt nära en beställning, oroar mig dock lite för hur pass senaste FW fixa brusproblemen, har inte fått 100% klartecken vad gäller det ännu....
Postad 15 December 2008 - 19:17
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
http://www.komplett....aspx?sku=345090
13000kr denna veckan.
Måste vara den mest prisvära projjen utan någon som helst konkurrans om man bara fixar kastlängden. Är vansinnigt nära en beställning, oroar mig dock lite för hur pass senaste FW fixa brusproblemen, har inte fått 100% klartecken vad gäller det ännu....
Har inge problem med brus  har v2.01 Och problemet är fixat, den har inge mer brus än någon annan DLP projektor. Projector ReviewsDet är bara att beställa!
Postad 16 December 2008 - 17:22
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
Hallå alla,
en liten fråga om denna projje:
Den ska ju ha HQV chip i och ska man inte kunna mata den från tex DVD från en blu-ray som 576p och låta projjen skala upp bilden till 1080p? HIttar ingenstans man kan ställa in det på projjen. Eller hjälper bara HQV chipet till när jag scalar upp tex 1080p från spelaren? Eller hur fungerar det där igentligen? Kan någon snäll själ förklara för mig?
//Micke
Postad 18 December 2008 - 10:40
Unregistered615a0e8d
-
Unregistered615a0e8d
-
Rookie
-
2 inlägg
Vet inte om det finns något enkelt svar, men vilken duk passar bäst till benq w5000 i ett rum som är svårt att mörklägga helt?
Är sugen på en
men är orolig för att bilden kommer bli lite mörk hemma i vardagsrummet. Någon som har erfarenhet av denna kombination eller har några andra tips?
Postad 18 December 2008 - 17:45
Unregistered67fa056e
-
Unregistered67fa056e
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Hej, Hämtade precis min w5000 som kom idag, den ersätter en Panasonic PT-AE700. Jag kör med den duken du funderar på, men den motordrivna varianten. Nu har jag inte hunnit mer än provkört W5000:an men vad jag sett hittills så fungerar den väldigt bra ihop med duken även med en del belysning igång. Mitt rum är ljust och stort (vardagsrum, öppen planlösning mot kök c:a 45kvm yta) med massor av ljusinsläpp. - Mvh Hedman Vet inte om det finns något enkelt svar, men vilken duk passar bäst till benq w5000 i ett rum som är svårt att mörklägga helt?
Är sugen på en
men är orolig för att bilden kommer bli lite mörk hemma i vardagsrummet. Någon som har erfarenhet av denna kombination eller har några andra tips?
Postad 18 December 2008 - 23:23
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
Hallå alla,
en liten fråga om denna projje: Den ska ju ha HQV chip i och ska man inte kunna mata den från tex DVD från en blu-ray som 576p och låta projjen skala upp bilden till 1080p? HIttar ingenstans man kan ställa in det på projjen. Eller hjälper bara HQV chipet till när jag scalar upp tex 1080p från spelaren? Eller hur fungerar det där igentligen? Kan någon snäll själ förklara för mig?
//Micke
projektorn är ju 1080p native vilket betyder att HQV chipet arbetar på alla signaler förrutom 1080p pixelmappat. 576i är väl det du borde köra för att verkligen se vad HQV gör.
Postad 19 December 2008 - 06:39
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
hej,
jag menade ju 576i ju 
ändå när man skickar en sån signal från DVD/Blu-ray och man går in och kollar så står det i menyn att det är 576i eller vad det nu är. Verkar som HQV chipet inte jobbar alls. Blir en j***a skillnad när jag skickar 1080p signal från blu-rayen än något annat. Blev bara lite fundersam, ville testa vem som skalar bilden bäst.
//Micke
Postad 06 January 2009 - 18:12
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jaha nu har det ju gått ett tag men knappt ingen som lämnat nån referens. mitt biorum är inte riktigt klart ännu och min w5000 är bara testkörd mot väggen. Har den senaste uppdateringen i. Det ska bli spännade när den är på plats.
Kommer ha en kastlängd på 4,8meter och projektera 117" och mörkt rum.
Det jag såg av den på lefflers var kanon med helt sjukt bra skärpa/svärta och färg... mvh
Postad 11 January 2009 - 09:39
Coreintus
-
Coreintus
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag går i tankar att köpa mig en begagnad W10000 eller en ny W5000 såg på Benqs hemsida att W5000 har en inställning som gör att man kan se film som i en riktig biograf alltså utan de svarta strecken uppe och nertill.
De kallar det Full Screen det formatet som de är inspellade i 2.35:1 men när jag var inne och tittade på BD-filmer i butik så hade de olika format: 1.85:1 och 2.35:1 och 2.40:1.
Om jag nu köper en duk i formatet 2.35:1 hur kommer de övriga formaten se ut på den, går 2.40:1 utanför duken och 1.85:1 lämnar den outnyttjad duk inanför ramarna?
OBS vet ej om det kallas format men ni förstår säkert vad jag menar.
Postad 11 January 2009 - 12:03
Unregisteredb94672ca
-
Unregisteredb94672ca
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag går i tankar att köpa mig en begagnad W10000 eller en ny W5000 såg på Benqs hemsida att W5000 har en inställning som gör att man kan se film som i en riktig biograf alltså utan de svarta strecken uppe och nertill. De kallar det Full Screen det formatet som de är inspellade i 2.35:1 men när jag var inne och tittade på BD-filmer i butik så hade de olika format: 1.85:1 och 2.35:1 och 2.40:1. Om jag nu köper en duk i formatet 2.35:1 hur kommer de övriga formaten se ut på den, går 2.40:1 utanför duken och 1.85:1 lämnar den outnyttjad duk inanför ramarna? OBS vet ej om det kallas format men ni förstår säkert vad jag menar. 
Om du ska projektera 2.35:1 måste du ha en speciell lins över den befintliga. och kallas en anamorfisk lins. Ungefär lika dyr som projektorn. mvh
Postad 12 January 2009 - 15:58
Coreintus
-
Coreintus
-
Rookie
-
4 inlägg
Om du ska projektera 2.35:1 måste du ha en speciell lins över den befintliga. och kallas en anamorfisk lins. Ungefär lika dyr som projektorn. mvh
Oj jag trodde att man kunde ställa in det med projektorn ja där ser man det är ju inte värt dubbla priset. :-( Konstigt att TV/Projektorer inte kör samma standard på widescreen som på biograferna för vem vill ha svarta streck. :-) Tack för svaret.
Postad 14 January 2009 - 17:32
Sync
-
Sync
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Eller så använder man den lins som är på fast vrider lite på reglagen så att bilden från filmen täcker det vita/gråa på duken medan sorgekanterna (svarta linjerna uppe och nere) kommer på dukens ram (har du tur så är det velvet/sammet som "suger åt sig" ströljus och dödar det!) (Ser man på 16:9 så får man däremot kanter på höger och vänster sida, tex vid tv spel ps3/xbox men det spelar inte lika stor roll tycker jag)
Postad 14 January 2009 - 19:14
Coreintus
-
Coreintus
-
Rookie
-
4 inlägg
Eller så använder man den lins som är på fast vrider lite på reglagen så att bilden från filmen täcker det vita/gråa på duken medan sorgekanterna (svarta linjerna uppe och nere) kommer på dukens ram (har du tur så är det velvet/sammet som "suger åt sig" ströljus och dödar det!)
(Ser man på 16:9 så får man däremot kanter på höger och vänster sida, tex vid tv spel ps3/xbox men det spelar inte lika stor roll tycker jag) 
Okej tack det tände ju ett ljus i mörkret för mig. MVH Henrik
Postad 19 January 2009 - 20:34
Unregisteredb2bcb2c1
-
Unregisteredb2bcb2c1
-
Beroende
-
-
1393 inlägg
Tankte bara saga att en anamorfisk lins inte behover vara jattedyr. man kan bestalla en lins à la IKEA (montera sjalv) man koper alltsa bara de tva prismorna som behovs. Allt detta fran surplusshed.com for lite over en tusing. jag kommer definitivt kopa nar jag kommer hem till sommaren
kraver i och for sig lite mer an bara montering... men men
Redigerat av Unregisteredb2bcb2c1, 19 January 2009 - 20:35.
Postad 19 January 2009 - 20:55
Beagle five
-
Beagle five
-
Mästare
-
-
2525 inlägg
hej,
jag menade ju 576i ju  ändå när man skickar en sån signal från DVD/Blu-ray och man går in och kollar så står det i menyn att det är 576i eller vad det nu är. Verkar som HQV chipet inte jobbar alls. Blir en j***a skillnad när jag skickar 1080p signal från blu-rayen än något annat. Blev bara lite fundersam, ville testa vem som skalar bilden bäst.
//Micke
jo da det jobbar för projektorn visar nämligen alltid 1080p, det du ser när det står 576i är bara projektorn som visar vilken sorts signal den tar emot. men jag har ännu inte sett en projektor som ser bättre ut när den skalar själv än då den är pixelmappad.
Postad 20 January 2009 - 12:42
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Tankte bara saga att en anamorfisk lins inte behover vara jattedyr. man kan bestalla en lins à la IKEA (montera sjalv) man koper alltsa bara de tva prismorna som behovs. Allt detta fran surplusshed.com for lite over en tusing. jag kommer definitivt kopa nar jag kommer hem till sommaren kraver i och for sig lite mer an bara montering... men men
Problemet är ju att man vill ha hög kvalitet på prismorna, det är det som kostar... Hur gärna man än vill ha "äkta" 2,35:1 så är det ju inte värt det om bilden i övrigt blir kraftigt lidande?
Postad 20 January 2009 - 17:56
Coreintus
-
Coreintus
-
Rookie
-
4 inlägg
Problemet är ju att man vill ha hög kvalitet på prismorna, det är det som kostar...
Hur gärna man än vill ha "äkta" 2,35:1 så är det ju inte värt det om bilden i övrigt blir kraftigt lidande?
Det är sant, jag gillar PT-AE 3000 den är ju förstås dyr men sådana bildvalsmöjligheter den ger det borde alla projektortillverkare ta efter. Bara att välja på tre olika inställningar t.e.x. 2,35:1 och 16:9 och 4:3 så ska det vara Men.....men man får ju inte alltid som man vill det har man ju lärt sig redan som liten. :-)
Postad 01 February 2009 - 19:22
Sync
-
Sync
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Hur presterar W5000 med den nya firmware uppgraderingen som släppts? (Version 2.01)
Hur förhåller sig W5000 mot tex, Sonys HW10 och Epson TW2000 på följande punkter:
svärta, skärpa, brus, färgkorrekthet, intryck, mm?
Vänliga Hälsningar!
Postad 03 May 2009 - 05:47
Unregistered39429
-
Unregistered39429
-
Mästare
-
-
3116 inlägg
Jahamen då var det dags för nya projjar ifrån BenQ så här dryga året efter det att W5000 landade på butikshyllorna,dom presenterades på den tyska Cebitmässan som var nu i mars.Den nya modellen av störst intresse lär vara W6000 och den väntas komma redan till sommarn. W6000 Länk
Postad 03 May 2009 - 08:55
Sync
-
Sync
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Jahamen då var det dags för nya projjar ifrån BenQ så här dryga året efter det att W5000 landade på butikshyllorna,dom presenterades på den tyska Cebitmässan som var nu i mars.Den nya modellen av störst intresse lär vara W6000 och den väntas komma redan till sommarn.
W6000 Länk
Spec. Ang W6000: Bildebrikke 0,65" DarkChip2 1080p Fargehjul 5 X med 7 segment Gamma justering Nei Garantert levetid 6 mnd / 300 timer HDMI-inngang 1 Är det dessa prismorna som skulle användas till projektorer för 2.35:1 ? http://www.surplussh...tem/l9113d.html
Postad 11 May 2009 - 01:55
Unregistered1384c5c1
-
Unregistered1384c5c1
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Kommer att köra min med ett avstånd på 3.5m till duk. Kan jag använda mig av en 106"?
Postad 28 June 2009 - 06:06
Unregistered39429
-
Unregistered39429
-
Mästare
-
-
3116 inlägg
De måste va väldigt bra bild på W5000 i och med att tråden typ själv dog efter firmvare updaten i höstas,någon som har låtit ISF kalibrera sin projje ännu tro?
Eller har några andra tips till en som just kommit över en?
Postad 29 June 2009 - 21:06
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3279 inlägg
min har brakat å ska in på lagning, 12 timmar om dagen i 6 mån var nog för mycket 
annars så följ instuktionerna hur du kommer åt isf menyn och bara att aktivera den ger bättre bild, sen söker du efter inställningar och ställer in efter det så får du bra bild, ska du ha grym bild måste du ställa in efter dina förhållanden och det kostar någon 1000ing men vad man sett vad projjen klarar av så är det värt det, det kommer jag göra när jag får tillbaka min efter lagning
//micke
Postad 29 June 2009 - 22:02
Unregistered39429
-
Unregistered39429
-
Mästare
-
-
3116 inlägg
 12 timmar om dagen de är inte undra på att den får spelet,man kan tro att du är nöjd med bilden!
Tror du det är ok att gå in i isf menyn och pilla,ryker inte garantin då eller är det bara om man pillar inne i servicemenyn?
Jag tror jag börjar justera lite lätt med DVE HD Basic så kanske man drar på stort när dom svarta sammets draperierna är uppsatta runt duken.Hur funkar -Dynamic Black- egentligen det är väl den dynamiska irisen väl,vilka inställningar&justeringsmöjligheter finns för den tro?
Postad 25 July 2009 - 21:01
AjjeA
-
AjjeA
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Har funderat lite på denna proj efter lite rekommendationer. Vad har ni för tips ang. denna? Hur funkar takhängning, kostar? Vad får duksort rekommenderas till ett rum som kan mörkläggas totalt?
Postad 28 July 2009 - 16:47
Unregistered1367
-
Unregistered1367
-
Amatör
-
-
56 inlägg
var och fick mig en visning på denna proj i dag. har aldrig kollat på dlpproj förut. största projektor jag sett hitills blev lite besviken faktiskt på bilden kunde väl inte vart fullt läge på lampan. hade för mig att det skulle vara lite tryck i bilden på dlp. imponerad blev jag verkligen av vad tyst den var. får väl prova någon bättre affär . jag har själv en lcdproj endast 720 p . funderar på full hd 1080 p.
Postad 05 August 2009 - 23:38
Unregisteredd8832fe9
-
Unregisteredd8832fe9
-
Forumräv
-
-
874 inlägg
Kommer att köra min med ett avstånd på 3.5m till duk. Kan jag använda mig av en 106"?
Svar nej, jag har lite över 4 meter till duk, och jag får max 95" på det kastet. Köp en mindre duk, ungefär 80-90".
Postad 07 August 2009 - 17:44
Unregisteredf82869a2
-
Unregisteredf82869a2
-
Rookie
-
1 inlägg
har denna projektor men den har varit på garanti service nu en månad efter att halva bilden blev svart vit någon annan som har detta problem
Postad 10 August 2009 - 19:17
antiman*
-
antiman*
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu la också min w5000 av halv bilden svart. Har precis fått tillbaka den efter en fw uppdatering =(
Redigerat av antiman*, 10 August 2009 - 19:19.
Postad 02 October 2009 - 18:46
Pean
-
Pean
-
Användare
-
-
119 inlägg
Nu la också min w5000 av halv bilden svart. Har precis fått tillbaka den efter en fw uppdatering =(
HUr gick du till väga när du uppdaterde projjen??
Postad 02 October 2009 - 23:45
antiman*
-
antiman*
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Du måste skicka den till Benq eller lämna in den i någon affär som kan göra uppgraderingen =)
Postad 08 October 2009 - 18:15
Pean
-
Pean
-
Användare
-
-
119 inlägg
Du måste skicka den till Benq eller lämna in den i någon affär som kan göra uppgraderingen =)
Nu e den inskicad för fw uppdatering. Dom kom och hämtade den dagen efter jag pratat med dom,kostnadsfritt....super service. Är det värt att ta hem någon som isf kalibrerar den för nån tusing ,eller ska man leta på internet och försöka själv?? Hur har ni gjort??
Postad 09 October 2009 - 08:11
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
Nu e den inskicad för fw uppdatering. Dom kom och hämtade den dagen efter jag pratat med dom,kostnadsfritt....super service. Är det värt att ta hem någon som isf kalibrerar den för nån tusing ,eller ska man leta på internet och försöka själv?? Hur har ni gjort??
Vad jag har förstått så lyfter W5000 rätt rejält av en kalibrering. Den ska gå att få väldigt "korrekt". Hur man sen värderar det är ju upp till var och en.
Postad 09 November 2009 - 15:43
Pean
-
Pean
-
Användare
-
-
119 inlägg
Någon som kan rekomendera någon ISF-kalibrerare i Uppsala/Stockholm området??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|