* Officiell Tråd - Onkyo SR506,576,606 *
864 svar till detta ämne
Postad 13 maj 2008 - 08:00
JamesK006
-
JamesK006
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Skulle vara underbart om du kunde skriva några ord om just den kombinationen. Fundera på att köpa grejerna alldeles strax... (606:an står just nu mot en AVR255). Valet och kvalet. Thx!
Jag rekommenderar starkt Onkyon tillsammans med HK11. De presterar bättre såklart när det gäller spel och film än när det gäller musik. Men musikljudet är helt godkänt för min del. Jag får ut ett "rent och klart" ljud ur denna uppsättning och är mycket nöjd med det. Den nya harman kardon AVR 255 tillsammans med HK11 kan vara intressant att lyssna på innan du bestämmer dig, om du orkar vänta på 255:an. Det gjorde inte jag
Postad 13 maj 2008 - 17:20
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Nu har jag provat "vanlig" tv via Boxer och en Dilog DT355 box. Självklart skiljer massor mellan de olika kanalerna, men som exempel ser SVT väldigt bra ut uppskalat till 1080i via SCART-RGB -> Komponent (DVD) -> Onkyo 606 -> Mitsubishi HC4900 full-hd projektor
Tillochmed vanlig DVD med 576p blir bättre uppskalat till 1080i tycker jag, men det beror kanske på min DVD spelare. Mjukare panoreringar m.m. med 1080i från Onkyo 606 än med 576p från Samsung DVD
Postad 14 maj 2008 - 06:35
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Lyckas inte vidarebefodra min datorsignal i rätt upplösning (1360x768) genom hdmi-portarna, nån som lyckats eller ska det inte gå med annat än de vanliga upplösningarna (720p, 1080p mm)?
Postad 14 maj 2008 - 06:43
ellerström
-
ellerström
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Nu har jag provat "vanlig" tv via Boxer och en Dilog DT355 box. Självklart skiljer massor mellan de olika kanalerna, men som exempel ser SVT väldigt bra ut uppskalat till 1080i via SCART-RGB -> Komponent (DVD) -> Onkyo 606 -> Mitsubishi HC4900 full-hd projektor Tillochmed vanlig DVD med 576p blir bättre uppskalat till 1080i tycker jag, men det beror kanske på min DVD spelare. Mjukare panoreringar m.m. med 1080i från Onkyo 606 än med 576p från Samsung DVD
tackar! var precis det jag ville veta! lägger en beställning snart...
Postad 14 maj 2008 - 08:22
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Läste i manualen att om man har en dvi-kontakt i ena änden så funkar inte datorupplösningar. Och jag har en dvi-ingång på min tv. Så detta betyder att jag måste köpa en ny tv också om jag vill koppla datorn genom 606:an...?
Redigerat av ainatar, 14 maj 2008 - 10:19.
Postad 14 maj 2008 - 09:27
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Läste i manualen att om man har en dvi-kontakt i ena änden så funkar inte datorupplösningar. Och jag har en dvi-ingång på min tv. Så detta betyder att jag måste köpa en ny tv också om jag vill koppla datorn genom 606:an...=
hmm... jag kör DVI ut från PC till HDMI in i Onkyo och sedan HDMI till projektor HDMI. Får den upplösning jag ställer i datorn. Menar du att om man har DVI på tv/projektor så fungerar det inte? Dags att byta tv isåfall
Postad 14 maj 2008 - 10:19
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
hmm... jag kör DVI ut från PC till HDMI in i Onkyo och sedan HDMI till projektor HDMI. Får den upplösning jag ställer i datorn. Menar du att om man har DVI på tv/projektor så fungerar det inte? Dags att byta tv isåfall 
Ja det verkar ju vara om man har dvi till tvn. Nån som kan bekräfta detta? Förresten, har du gjort några speciella inställningar av hdmi-portarna på receivern?
Postad 14 maj 2008 - 15:10
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Har en pdf med fungerande hdmiupplösningar för 2007-års modellserie (bör vara samma på 606) som jag kan maila om någon är intresserad. Bara att maila mig på [email protected] om någon vill ha det.
Postad 14 maj 2008 - 20:55
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Några frågor angående ljudinställningar på 606an:
1. Efter autokalibreringen så är mina frontar satta till fullregister. Enligt specen börjar dom på 36 Hz, bör jag låta dom vara kvar på fullregister?
2. Efter autokalibrering är alla högtalare satta på -nivåer. Jag har nu justerat alla högtalare upp 6 db, går detta bra eller ger det negativa effekter?
3. Går det att justera nivåerna på suben olika vid stereo eller surround?
4. Är det lämpligt att ha suben inställd på double bass? Om jag stänger av det kommer den bara att spela upp till 40 Hz då?
Postad 15 maj 2008 - 07:25
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Några frågor angående ljudinställningar på 606an:
1. Efter autokalibreringen så är mina frontar satta till fullregister. Enligt specen börjar dom på 36 Hz, bör jag låta dom vara kvar på fullregister? 2. Efter autokalibrering är alla högtalare satta på -nivåer. Jag har nu justerat alla högtalare upp 6 db, går detta bra eller ger det negativa effekter? 3. Går det att justera nivåerna på suben olika vid stereo eller surround? 4. Är det lämpligt att ha suben inställd på double bass? Om jag stänger av det kommer den bara att spela upp till 40 Hz då?
1. Ja 2. Det är en smaksak 3. Vet inte ännu 4. Double bass = baslådan används både vid stereolyssning och surround. Om jag förstått rätt. Jag kör double bass då jag vill ha lite extra bastryck vid stereo.
Postad 15 maj 2008 - 09:14
Merlinen
-
Merlinen
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Har haft min 606 nu i lite över en vecka och helt väldigt nöjd med den.
Byte från en Pioneer VSX-915 och jag kör änu med samma gammla högtalare men det vart än då ett stor lyft i ljudet.
Autokalibreringen fungerade fint förutom att den stälde ner subben väldigt lågt, så subben var det enda jag behövde korigera lite efter kalibreringen .
Bör få mina KEF KHT-3005SE idag så det ska bli kul å få höra skillnaden 
Har inte änu hunnit testa så mycket uppskalningen och HDMI swichingen för jag saknar 2 HDMI kablar :/
Men så fort jag får en till HDMI kabel så blir det att testa HTPC'n via HDMI och en Dreambox 500c (scart-componenet).
Postad 15 maj 2008 - 11:02
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Om jag mäter med en ljudtrycksmätare efter kalibreringen så ligger både centern och surroundhögtalarna ca 2db under frontarna, är det meningen att det ska vara så eller har kalibreringen blivit fel?
Postad 15 maj 2008 - 11:33
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Om jag mäter med en ljudtrycksmätare efter kalibreringen så ligger både centern och surroundhögtalarna ca 2db under frontarna, är det meningen att det ska vara så eller har kalibreringen blivit fel?
Ska vara och ska vara, det beror ju på rummet och hur du placerade mikrofonen. Vill du ändra så kan du gå in i setup och kontrollera hur den ställde in högtalarna. Samtliga mina låg på minus efter kalibreringen, ändrade helt enl. vad jag tyckte lät bäst, vilket så klart är subjektivt.
Postad 15 maj 2008 - 18:30
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Postad 15 maj 2008 - 20:36
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Japps, mikrofonen för att kalibrera ingår.
Postad 15 maj 2008 - 21:28
Dodge360
-
Dodge360
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Slog till på en 606:a idag och allt var frid och fröjd till jag skulle prova OSD menyn, ingenting händer!!
Har provat både med S-video och komposit, bilden från DVD spelaren syns och passerar genom förstärkaren till TV:n, men OSD:n syns inte till.....
Förstärkarens OSD inställning står på "ON".
Kan inte testa HDMI då jag ännu har kvar tjockteven.
Hur har det fungerat för er andra? Hur har ni kopplat?
Kan någon bekräfta att det fungerar med S-video/komposit?
Eller fungerar OSD bara med HDMI ändå?
Har jag haft otur (liksom några andra med problemet) och fått ett defekt exemplar?
Tack på förhand!
/Jonas
Hittade denna info;
Citerat från avforums.com, The Onkyo 606 Owners Thread, "bigfecker" :
"So we are in all in agreement that the OSD only works via HDMI, because it does for me.
I have a 19" tv for the dining room and it has HDMI input but the main tv in the living room is an old school crt and just has scart, s-video etc
When I use the tv with the HDMI input I get the OSD, I then tried via s-video on the CRT tv and I dont get the OSD ."
Redigerat av Dodge360, 15 maj 2008 - 22:41.
Postad 16 maj 2008 - 07:25
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
jag kör bara HDMI, men jag kan testa med kompost-skit ikväll
Postad 16 maj 2008 - 10:11
svenne1978
-
svenne1978
-
Rookie
-
5 inlägg
Tjo, Gjorde en liten post nyligen, och kan vara matnyttig information för den som går i köptankar på 606:an och har en popcornhour. https://www.minhembi...howtopic=197595
Postad 16 maj 2008 - 12:56
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Citerar mig själv från tidigare inlägg i tråden för lite bakgrund: Kör tjocktv till den själv, har inte sett skymten av OSD'n. Det står ju iofs. något intressant på sidan 78 i manualen ang. OSD och immediate display av OSD
Even if On is selected, operation details are not output if the input source is connected to a COMPONENT VIDEO IN or HDMI IN. Även om jag provar med en otilldelad ingång så får iaf. inte jag upp OSD'n, spelar ingen större roll då man har display på 606:an, men lite irriterande är det ju. Har inga som helst problem med ljud/bild (ps3 och pch) annars, bara OSD'n som lyser med sin frånvaro. Kan ju inte påstå att jag lusläst manualen heller direkt 
Har nu testat med en av mina monitorer (22" samsung, hdmi->dvi) och mycket riktigt så dyker OSD'n upp fint på den. Blir ju faktiskt lite irriterad på att detta inte framkommer någon stans i manualen öht. Som tidigare påpekats är den inte speciellt vacker den heller, men åas. föredrar jag krut på andra saker än sådant.
Postad 19 maj 2008 - 05:28
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Hej,
Har nu haft min 606 i ett par dagar och det är något som inte stämmer med bilden från HDMI-out till tvn. Bilden blir oskarp, smetig på något sätt färgerna rörs liksom ihop lite
Någon annan som råkat ut för detta??
Har för övrigt provat 3st olika HDMI kablar samt assignat alla gångar m.m. Har jag missat någon viktig detalj som påverkar detta?
Kör canal digitals HD-box samt X-box 360 och det funkar klockrent på min tv när man inte kopplar dom genom 606:an.
Mvh
Postad 19 maj 2008 - 08:11
Skurkn
-
Skurkn
-
Rookie
-
8 inlägg
Någon som fått svar från Dustin varför dom inte får in 606 förrän 26/5 ??
Postad 19 maj 2008 - 11:24
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Hej,
Har nu haft min 606 i ett par dagar och det är något som inte stämmer med bilden från HDMI-out till tvn. Bilden blir oskarp, smetig på något sätt färgerna rörs liksom ihop lite Någon annan som råkat ut för detta?? Har för övrigt provat 3st olika HDMI kablar samt assignat alla gångar m.m. Har jag missat någon viktig detalj som påverkar detta?
Kör canal digitals HD-box samt X-box 360 och det funkar klockrent på min tv när man inte kopplar dom genom 606:an.
Mvh
Vore väldigt tacksam om någon som upplevt samma el. liknande problem kunde skriva en rad el. två om hur man kan gå tillväga el. om HDMI gången helt enkelt kanske är defekt?? Vill ju inte skicka iväg den i onödan om det är nåt man kan fixa till själv i inställningarna  . Som sagt bildsignalen når tvn men den är oskarp och lite smetig i färgen. Tack på förhand
Postad 19 maj 2008 - 12:14
maiky
-
maiky
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag är på dom lite.. skriver här om jag får nått vettigt svar!
Postad 19 maj 2008 - 13:14
deezel
-
deezel
-
Användare
-
-
237 inlägg
Dustin verkar ha problem med leveranstid på lite alla möjliga varor. En kompis lackade ur på sin PCH A-100 beställning eftersom alla utom Dustin (som så klart hade tidigast leveransdatum) hade fått sina i lager. Slutade med en avbeställning.
Postad 19 maj 2008 - 21:39
Dodge360
-
Dodge360
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej,
Har nu haft min 606 i ett par dagar och det är något som inte stämmer med bilden från HDMI-out till tvn. Bilden blir oskarp, smetig på något sätt färgerna rörs liksom ihop lite Någon annan som råkat ut för detta?? Har för övrigt provat 3st olika HDMI kablar samt assignat alla gångar m.m. Har jag missat någon viktig detalj som påverkar detta?
Mvh
Hur har du valt att signalen ska passera förstärkaren? Opåverkat eller har du valt att förstärkaren skall skala upp bilden? Har du valt opåverkad, "Through", ska signalen passera opåverkad och borde visas korrekt, TV:n sköter själv om skalningen. Om du valt att skala upp bilden, t.ex. "1080i" eller "Auto" läget m.fl. , kanske det är uppskalningen som orsakar den dåliga bilden. /Jonas
Postad 19 maj 2008 - 22:10
Dodge360
-
Dodge360
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har nu fått bekräftat från ONKYO:s support det vi tidigare misstänkt om OSD-menyerna.
De visas BARA via HDMI utgången!
Och INTE via komposit/S-video.
Dåligt att det inte står i manualen.
Så vill man se dom så får man ta hjälp av dataskärmen (med DVI-HDMI adapter) om man fortfarande har tjockteve.... dock inte nödvändigt då informationen för inställningar även visas på recieverns display.
Vad tycker ni om Dynamic EQ?
Tycker det låter bättre utan den, för hög ljudnivå i surrounderna, basen blev bumlig och för hög...
Annars är jag hittills mycket nöjd.
/Jonas
Postad 20 maj 2008 - 06:36
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Hej,
Har nu haft min 606 i ett par dagar och det är något som inte stämmer med bilden från HDMI-out till tvn. Bilden blir oskarp, smetig på något sätt färgerna rörs liksom ihop lite Någon annan som råkat ut för detta?? Har för övrigt provat 3st olika HDMI kablar samt assignat alla gångar m.m. Har jag missat någon viktig detalj som påverkar detta? Kör canal digitals HD-box samt X-box 360 och det funkar klockrent på min tv när man inte kopplar dom genom 606:an. Mvh
Är Xboxen oh HD-lådan kopplade med HDMI in i 606:an? Jag blev tvärtom glatt överaskad när jag kunde köra HDMI från 360'n till 606:an och sedan vidare med HDMI till projen. Tidigare misspass i färgerna som uppstod när jag körde komponent försvann helt!
Postad 20 maj 2008 - 17:23
nukie
-
nukie
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Fick ny levaranstid idag 3/6...
Postad 20 maj 2008 - 17:44
Unregistered577c6879
-
Unregistered577c6879
-
Mästare
-
-
2 986 inlägg
Fick ny levaranstid idag 3/6... 
Har inte fått något mail än iaf. När gjorde du beställningen?
Postad 20 maj 2008 - 17:45
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Hembiobutiken har 606 inne både i svart och silver
Postad 20 maj 2008 - 17:54
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Hur har du valt att signalen ska passera förstärkaren?
Opåverkat eller har du valt att förstärkaren skall skala upp bilden?
Har du valt opåverkad, "Through", ska signalen passera opåverkad och borde visas korrekt, TV:n sköter själv om skalningen.
Om du valt att skala upp bilden, t.ex. "1080i" eller "Auto" läget m.fl. , kanske det är uppskalningen som orsakar den dåliga bilden.
/Jonas
Tack för tipset Jonas, var väldigt hoppfull då jag haft 1080 samt auto läget innan. Men det funkade tyvärr inte. Nån som vet om det kanske kan ordnas med en mjukvaru uppdatering el. om det är verkstad som gäller för min del nu?? Såg nämligen på Onkyos sida att det gick och ladda ner mjukvara till 506:an. Är Xboxen oh HD-lådan kopplade med HDMI in i 606:an? Jag blev tvärtom glatt överaskad när jag kunde köra HDMI från 360'n till 606:an och sedan vidare med HDMI till projen. Tidigare misspass i färgerna som uppstod när jag körde komponent försvann helt! 
HD-boxen är kopplad med HDMI och 360:n till komponent.
Postad 20 maj 2008 - 18:32
maiky
-
maiky
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Ja fick också ett mail om ändrad lev tid.. 6/3.. beställde 5/1 om ja inte mins helt fel. då skulle den komma 5/6.. SUCK!
Postad 20 maj 2008 - 20:02
Skurkn
-
Skurkn
-
Rookie
-
8 inlägg
Hembiobutiken har 606 inne både i svart och silver 
Mjo men inte för 4700kr...
Postad 20 maj 2008 - 20:05
nukie
-
nukie
-
Amatör
-
-
85 inlägg
22/4
Postad 20 maj 2008 - 22:09
Dodge360
-
Dodge360
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Tack för tipset Jonas, var väldigt hoppfull då jag haft 1080 samt auto läget innan. Men det funkade tyvärr inte. Nån som vet om det kanske kan ordnas med en mjukvaru uppdatering el. om det är verkstad som gäller för min del nu?? Såg nämligen på Onkyos sida att det gick och ladda ner mjukvara till 506:an.
HD-boxen är kopplad med HDMI och 360:n till komponent.
Vad händer om du gör den återställning som beskrivs på sid. 98 i manualen (och ev. sid. 5)? Kanske försvinner problemen om recievern får "starta om sig"? /Jonas
Postad 20 maj 2008 - 22:30
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Har kopplat in min digitalbox via komponent för att köra ut den till tvn via hdmi, men problemet är att bilden inte täcker hela tvn utan det blir en svart ram runt hela bilden. Jag har provat med alla olika alternativ vad gäller hdmi men det gör ingen skillnad. Nån som vet vad det kan vara och hur man kan fixa det?
Postad 21 maj 2008 - 07:33
DudeOne
-
DudeOne
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Nu är det bara 5 dagar kvar till 605 =o) *hoppas hoppas*
Redigerat av DudeOne, 21 maj 2008 - 07:33.
Postad 21 maj 2008 - 07:37
erito
-
erito
-
Forumräv
-
-
636 inlägg
Har kopplat in min digitalbox via komponent för att köra ut den till tvn via hdmi, men problemet är att bilden inte täcker hela tvn utan det blir en svart ram runt hela bilden. Jag har provat med alla olika alternativ vad gäller hdmi men det gör ingen skillnad. Nån som vet vad det kan vara och hur man kan fixa det?
Ja det vet jag nog Du skall gå in i inställningarna på Onkyo och välja "Full zoom" eller vad det heter.
Postad 21 maj 2008 - 08:24
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Ja det vet jag nog Du skall gå in i inställningarna på Onkyo och välja "Full zoom" eller vad det heter.
Det hjälper tyvärr inte.
Postad 21 maj 2008 - 11:46
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Vad händer om du gör den återställning som beskrivs på sid. 98 i manualen (och ev. sid. 5)? Kanske försvinner problemen om recievern får "starta om sig"?
/Jonas
Testade det igår och det hjälpte tyvärr heller inte Är väldigt tacksam för alla tips som ges
Postad 21 maj 2008 - 11:59
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Testade det igår och det hjälpte tyvärr heller inte
Är väldigt tacksam för alla tips som ges
Testat att mata bilden från Xboxen ut från 606:an med komponent? Bara för att se hur det blir då?
Postad 21 maj 2008 - 12:50
Dodge360
-
Dodge360
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej! Prova att fråga nedanstående person om problemen: Rikard Lindman Larsson Försäljning, Support Onkyo, RTI, Sonance Mobil: 0709-119985 [email protected] Eller supporten Onkyo Europe, de svarar inom ett par dagar: http://www.eu.onkyo.com/feedback.html/Jonas
Redigerat av Dodge360, 21 maj 2008 - 12:54.
Postad 21 maj 2008 - 18:22
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Testat att mata bilden från Xboxen ut från 606:an med komponent? Bara för att se hur det blir då?
Det är det jag gör. Blir samma sunkiga bild som med HD-boxen
Postad 21 maj 2008 - 18:26
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Hej!
Prova att fråga nedanstående person om problemen:
Rikard Lindman Larsson Försäljning, Support Onkyo, RTI, Sonance Mobil: 0709-119985 [email protected]
Eller supporten Onkyo Europe, de svarar inom ett par dagar:
http://www.eu.onkyo.com/feedback.html
/Jonas
Ringde till Fyndbörsen idag (köpt den ifrån dom) för lite info och fick mail adressen till [email protected]. Har mailat han under dagen, men ännu inte fått det att funka. Blir förmodligen Service närmsta 2 - 4 veckorna
Postad 21 maj 2008 - 19:47
ainatar
-
ainatar
-
Lärjunge
-
-
367 inlägg
Jag får lite brum i högtalarna om jag kopplar datorn genom hdmi till förstärkaren och sen till tvn. Om jag kopplar datorn direkt till tvn och sen kör med optiskt till förstärkaren så blir det inget brum alls. Beror detta på jordbrum? Har inget jordat uttag i vardagsrummet så jag kan inte jorda nåt och jag har ett mantelströmsfilter i antennuttaget. Så vad kan jag göra? Vill helst kunna köra datorn genom förstärkaren..
Postad 22 maj 2008 - 10:47
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Tja!
Om man jämför SR 606 mot förra årets modell SR 805. Hur står sig 606 mot den? Är det värt att köpa förra årets model istället om man vill ha lite mer kräm eller ska man hugga en 606?
Postad 22 maj 2008 - 15:05
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Hur är det med placeringen av Onkyos förstärkare?
Tänker på hur kritiskt det är att följa placeringsanvisningarna med 20cm( har för mig det stod det i online manualen ) till godo ovan och på sidorna? Har dock aldrig hört någon som fått problem trots andra placeringar med andra stärkare.
I princip betyder det ju att den måste stå fristående men den ser ju tyvärr ut som en klubbad säl...
Postad 22 maj 2008 - 20:50
dtmeasy
-
dtmeasy
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej!
En konstig fråga har jag.. På min pioneer 811-S förstärkare så kan jag mata ut subwoofersignalen på surroundback kanalerna (kan alltså driva en passiv subwoofer via suorround back, om de inte används till suorroundsound back).
Min lite skumma fråga är om det är möjligt att välja tex aux på zon2 på förstärkaren, koppla subwoofer preout till denna (aux). Alltså det borde funka, men kan man välja vilken ingång som helst på zon2? Är det jobbigt att ställa en viss source till zon2. Stannar zone2 inställningen kvar när man stänger av förstärkaren? Blir det meck med att man av misstag stänger av / byter zone2 av misstag när man flippar runt mellan de normala ingångarna....
Vill bara ha det såhär ett kort tag, då grabben har lyckats kortsluta min NAD förstärkare. Måste skaffa ett nytt slutsteg till och pengarna räcker inte till allt... :-(
/Danne
Redigerat av dtmeasy, 22 maj 2008 - 20:50.
Postad 22 maj 2008 - 22:12
maiky
-
maiky
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
I princip betyder det ju att den måste stå fristående men den ser ju tyvärr ut som en klubbad säl... 
Haha, jag måste verkligen vara den enda som tycker den är riktigt läcker
Postad 23 maj 2008 - 07:43
Pr0wler
-
Pr0wler
-
Lärjunge
-
-
484 inlägg
Haha, jag måste verkligen vara den enda som tycker den är riktigt läcker 
Jag tycker faktiskt att den är snygg också.  De dyrare varianterna med lucka är lite snyggare dock!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|