Onkyo TX-SR606 , var och inhandlade en sådan häromdagen, och rusade hem för att koppla in min PCH ( popcornhour) via HDMI , för att konstatera att de inte blir bild eller ljud när ja använder HDMI.
Googlade som en liten blå , och hittade ganska fort en del resultat där folk med olika enheter haft problem med detta, mest PS3:or.
Kopplingen är som sådan hos mig.
PCH HDMI -> Onkyo 606 HDMI -> Projektor HDMI.
Felsökningen som har ägt rum är att jag har bytt samtliga HDMI kablar , testat samtliga HDMI inputs.
Testat i upplösningarna på PCH:
720p 50hz
720p 60hz
1080i 50hz
1080p 24hz
1080p 50hz
Om jag kopplar direkt från PCH till projektor, fungerar det utmärkt, och jag ser på projektorn att att PCHn faktiskt leverar de inställda värden ovan, tex 720p 60 hz.
Det lustiga i sammanhanget är att OSD menyerna dyker upp på projektor, och således har jag uteslutet att de inte är fel på HDMI utgången på Onkyon, det står "no signal" på förstärkar displayen, så de kan va nån konflikt eller kompabilitets problem.
Jag har kontaktat butiken som sålt mig förstärkaren, o dessa var ytterst mottagande och har sagt att dom ska felsöka under dagen hos sig!
Såldes tänkte att jag inte är den första som får detta problem, och om o när ja kommer fram till vad som felar, tänkte ja posta de här, likväl svaret från butiken.
Men ni som har PCH o tänker på denna onkyon, kanske bör ha detta i åtankte, dock kan de ju vara som sådant att förstärkare va DOA.
Återkommer.
Redigerat av svenne1978, 16 maj 2008 - 10:40.