Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Onkyo TX-SR606 - HDMI strul.

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 maj 2008 - 09:59

svenne1978
  • svenne1978
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjo!

Onkyo TX-SR606 , var och inhandlade en sådan häromdagen, och rusade hem för att koppla in min PCH ( popcornhour) via HDMI , för att konstatera att de inte blir bild eller ljud när ja använder HDMI.

Googlade som en liten blå , och hittade ganska fort en del resultat där folk med olika enheter haft problem med detta, mest PS3:or.

Kopplingen är som sådan hos mig.

PCH HDMI -> Onkyo 606 HDMI -> Projektor HDMI.

Felsökningen som har ägt rum är att jag har bytt samtliga HDMI kablar , testat samtliga HDMI inputs.

Testat i upplösningarna på PCH:

720p 50hz
720p 60hz
1080i 50hz
1080p 24hz
1080p 50hz

Om jag kopplar direkt från PCH till projektor, fungerar det utmärkt, och jag ser på projektorn att att PCHn faktiskt leverar de inställda värden ovan, tex 720p 60 hz.

Det lustiga i sammanhanget är att OSD menyerna dyker upp på projektor, och således har jag uteslutet att de inte är fel på HDMI utgången på Onkyon, det står "no signal" på förstärkar displayen, så de kan va nån konflikt eller kompabilitets problem.

Jag har kontaktat butiken som sålt mig förstärkaren, o dessa var ytterst mottagande och har sagt att dom ska felsöka under dagen hos sig!

Såldes tänkte att jag inte är den första som får detta problem, och om o när ja kommer fram till vad som felar, tänkte ja posta de här, likväl svaret från butiken.

Men ni som har PCH o tänker på denna onkyon, kanske bör ha detta i åtankte, dock kan de ju vara som sådant att förstärkare va DOA.

Återkommer.

Redigerat av svenne1978, 16 maj 2008 - 10:40.

Postad 16 maj 2008 - 11:53

erito
  • erito
  • Forumräv

• 636 inlägg
  • 0
Input assign i Setup menyn på Onkyo korrekt?
Kabeln från PCH till Onkyon verkligen ok?
Provat HDMI menyn på Onkyo på "Through"?

Postad 16 maj 2008 - 12:04

svenne1978
  • svenne1978
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Japp!

Input assign i Setup menyn på Onkyo korrekt? - Japp, hdmi1 -> DVD
Kabeln från PCH till Onkyon verkligen ok? Har testat med 3 st, samma resultat.
Provat HDMI menyn på Onkyo på "Through"? Japp, har satt den på through , ingen skillnad.

Tack dock för hintarna! Alla tips är välkomna !

Inväntar svar med från butiken!

Mvh

Postad 20 maj 2008 - 09:37

svenne1978
  • svenne1978
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjo igen!

Jag var o besökte butiken, där dom var mycket hjälpsamma, och vi kopplade in min PCH till en lika dan Onkyo som jag hade, likväl där går de inte, dock fungerar deras PCH med lite meck, enligt deras utsaga. Alltså, min PCH fungerade inte alls , medans deras PCH funkade, jag hade senaste firmwaren i min PCH, dom kanske inte hade de , eller nått. Värt o nämna är att PCH funkar fint fint när ja kopplar in den till projektorn eller plasman med HDMI. så troligtvis ett handskaks problem på HDMI , spekulerades de .

Det hela slutade med att ja köpte en Tvix 6500 , och nu funkar allt prima, och rent spontat är den sååå mycke bättre än PCHn.

Så PCHn får va te plasman, o Tvixen te bion.

Ingen lösning på de hela , men lite mer insikt i alla fall.

Slutligen, stort tack till hembiobutiken.se , mycket hjälpsam personal och bra bemötande i butiken!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.