Postad 13 juni 2012 - 13:25
Menas detta att man inte kan plocka både bild/ljud via HDMI om man har en HDMI-receiver? Eller är informationen jag citerar såpass gammal att detta fungerar på de nya Slim?Kablar, HDMI + Ljud?
Som många har märkt är det svårt att ha i HDMI och de övriga kablarna samtidigt vilket ger problem. En lösning är att skära av delar av den gråa plasten på den kabel du vill ha ljud ifrån. En Guide till detta. I annat fall kan du köpa Microsoft egna dyra lösning ,denna här.
Och en fråga:
Är det värt att köpa Xbox nu, eller är den döende? Är alla titlar i minst 720p?
Har idag både en riktig speldator och PS3. Titlar som jag tänker på primärt är givetvis Forza 4 och kommande Forza Horizon. Har GT5 till PS3, men av någon anledning så har jag tröttnat på GT. Aldrig lirat Forza eller ens knappt Xbox.

Redigerat av Falcy, 13 juni 2012 - 13:26.
Postad 13 juni 2012 - 13:37
Menas detta att man inte kan plocka både bild/ljud via HDMI om man har en HDMI-receiver? Eller är informationen jag citerar såpass gammal att detta fungerar på de nya Slim?
Och en fråga:
Är det värt att köpa Xbox nu, eller är den döende?
Problemet som fanns förr var att inte kunde få ut analogt ljud och samtidigt ta ut bilden via HDMI, men det funkar såklart utmärkt med enbart HDMI i en modern reciever med HDMI-växel.
Xboxen är inte döende, kommer nog ta gissningsvis 2 år innan uppföljaren landat, så vill du spela Forza (och det rekomenderas) så är det bara att klippa en box så snart du kan!
Postad 13 juni 2012 - 13:52
Tack för snabbt svar!Xboxen är inte döende, kommer nog ta gissningsvis 2 år innan uppföljaren landat, så vill du spela Forza (och det rekomenderas) så är det bara att klippa en box så snart du kan!

Denna verkar vettig i mina ögon, men vad säger ni?
http://www.elgigante...s-of-war-3-x360
Postad 13 juni 2012 - 14:03
Tack för snabbt svar!
Som total Xbox-noob då, är det någon speciell version jag ska titta efter? Vad ska jag tänka på och undvika så att säga?
Denna verkar vettig i mina ögon, men vad säger ni?
http://www.elgigante...s-of-war-3-x360
Det där verkar som ett bra köp, Gears är ett bra spel också.

Mitt tips är att satsa på en med 250gb, visst kan man snåla och spara en 500ing på att köpa "snik" varianten med bara 4gb, men hur kul är det när man vill ladda hem nya bilar till Forza och inte får plats...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar