Sjukt snyggt och bra känsla. Kommer bli kanon.
Oj, nu kom jag visst med nå positivt mitt i all besvikelse
Mvh D
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 27 January 2009 - 22:16
Nu tycker jag ni är lite väl gnälliga. Tycker det verkar hur bra somhelst. Styrningen lär man sig så småningom. Tycker dock inte den är mkt mer avancerad än i Dead Space.
Sjukt snyggt och bra känsla. Kommer bli kanon. Oj, nu kom jag visst med nå positivt mitt i all besvikelse Mvh D Postad 27 January 2009 - 23:06 Eller kalla det Resident warriors, eller evil warriors :S. Postad 28 January 2009 - 22:10
Älskade RE4, så haft stora förhoppningar. Men hur bra vore RE4 med dagens mått mätt?
Detta spelet har underbar grafik, men det är i stort sett det det verkar ha. Ålderdomlig kontroll och stenåldersfysik/animationer. RE4 men HD grafik och tristare huvudkaraktär, någon överdrivet pumpad snubbe. Bruden som springer runt och frustrerar hela tiden är bara pinsam. Skräck? Nej, billig action... Tillägga att jag förmodligen kommer köpa spelet ändå, vill så gärna det ska vara bra. Redigerat av RealDaBratt, 28 January 2009 - 22:12. Postad 28 January 2009 - 22:49
spela själv lär nog inte vara så roligt längre då man måste ta hand om en korkad AI brud, så spela online är nog det enda vettiga att göra.
Postad 28 January 2009 - 22:54
Eller splitscreen. Postad 28 January 2009 - 23:39
Jag vill veta
Spoiler
Redigerat av ShaManIX, 28 January 2009 - 23:44. Postad 28 January 2009 - 23:41
Är
Spoiler
RE5?
Redigerat av basselito, 28 January 2009 - 23:48. Postad 28 January 2009 - 23:46
Jag glömde spoilertagga mitt inlägg, editera bort i ditt, så ingen klagar
Spoiler
Postad 29 January 2009 - 01:09
Hade tänkt byta in till detta på EBgames deal men efter att jag testade det igår så ändrade jag mig. Kändes inte alls speciellt roligt, vet inte vad jag hade väntat mig riktigt men tyckte nog inte det var nåt som var speciellt bra. Skall testa en gåg till dock.
Postad 29 January 2009 - 04:11
Har spelat demot en hel del nu och jag tycker det är extremt roligt!
Förstår kritiken från en del att det är slöa kontroller men vad förväntar ni er egentligen? Det är ett Resident Evil-spel. Capcom kommer troligen aldrig göra någon större ändring på det. 4an var heller ingen större förändring från de tidigare spelen - Man stannade fortfarande när man sköt, vände sig slött och tvingades käka växter. Enda stora skillnaden med RE4 jämfört med tidigare spel var kameran, inte kontrollen. Att kunna röra sig i en 3D-miljö istället för förbestämda vinklar gjorde en hel del, men inte mycket när det gäller kontrollen som sagt. Gå tillbaka och kika själv så får ni se. Hursomhelst, efter att åter vant mig vid det faktum att jag måste stå still och att jag har en partner att ta hänsyn till så tror jag att hela spelet kommer vara ett bra köp.
Mest spekulaktioner men mycket lutar åt detta så läs bara om du inte bryr dig om storyn:
Spoiler
.
Postad 29 January 2009 - 10:34
Altså.. RE4 släpptes 2005 och då fanns det redan både FPS och 3rd-person spel som hade kontrollerna under kontroll (och man hade möjligheten att både gå, springa, strejfa och hoppa samtidigt som man sköt) så att avsaknaden av denna funktion skall göra folk upprörda nu begriper jag inte. Det är ingen nyhet att man får anpassa sig till ett annat spelsätt och det är just resident evil spelsättet (fyran that is) som man får anpassa sig till. Det är inte hela världen. Efter några banor så sitter det som berget och man slutar tänka på det.
Postad 29 January 2009 - 11:48
Grejen är att man hoppats på utveckling även gällande kontrollen, grafiken utvecklas men inte kontrollen. Trist. Blir mycket känslan av samma spel om igen, inte ett helt nytt spel.
Kan tänka mig köpa det som en expansion till RE4. Postad 29 January 2009 - 13:16
Ptja, om du är ute efter något helt annat så kan du ju köra typ det här...
Postad 29 January 2009 - 16:45
Såg på gametrailers när dom spelade demot co-op och det ser ju helt fantastiskt kul ut..
Tycker att det är på tok för negativa tongångar i den här tråden Är ju helt omöjligt i min värld att inte börja dregla bara på tanken att spela det med en polare Postad 29 January 2009 - 16:50
Jespur:
Jo det är det nog, jag skall elda på Lifter lite genom att säga att Magnumpistolen i RE5 var det enda som var bra Redigerat av genstruktur, 29 January 2009 - 16:52. Postad 29 January 2009 - 16:53
Håller med om Videon på Gametrailers, CO-OP ser roligt ut. Bara jag får vara den pumpade snubben så lirar jag gärna igenom spelet en ljummen vårkväll.
Postad 29 January 2009 - 18:29
Genstruktur: Faktist så fanns det en pistol i RE4 som använde magnumammunition (enligt spelet då). Men jag hajjar vad du menar
Altså, det jag lessnar på är när folk klagar på att en del i ett spel hänger med i uppföljaren. Jag tyckte till exempel att det var tråkigt att det i Halo3 innehöll discofiender med mjukisdjurs och humorinfluenser, men det är ju inte uppföljaren del 3's fel utan det är ju hela spelserien som är keff från början. Jag förväntade mig inget annat. Postad 29 January 2009 - 21:16
Det där pratet om att Capcom inte har följt med utvecklingen och förnyat kontrollen. Capcom VILL ha kontrollen så. Punkt slut. Det handlar inte om att dom "glömt" att uppdatera den biten. Gillar man inte det, fint, skit i spelet. Finns en hel massa andra spel.
Postad 29 January 2009 - 21:39
Instämmer helt. För övrigt så har kända tidningen EMPIRE recenserat spelet och gav det 5/5 i betyg. Tyvärr var dom nog lite väl tidigt ute med recensionen och den har av troliga skäl blivit nerplockad pga det. Nu vet jag inte hur pass mycket koll EMPIRE har på tv-spel men det låter onekligen trevligt (men inte oväntat) att spelet kommer bli som RE4 men ännu bättre! Postad 29 January 2009 - 22:00
Jag tror att det får som sämst 9.0 på GameSpot
Postad 29 January 2009 - 22:00
Inte sett någon som påstått att Capcom glömt uppdatera den biten gällande kontrollen eller att de inte vill ha den så. Däremot finns det en diskussion kring hur man upplever kontrollen i RE5 och det relateras naturligtvis till kontrollen från RE4.
Gillar man det inte har man all rätt att diskutera saken med övrigt intresserade individer på ett forum som detta utan att bli uppmanad att skita i det och koncentrera sig på andra spel. Sedan är det inte konceptet att vissa element mer eller mindre orörda följer med i uppföljare som är i fokus. Utan just efterlysningen av en utveckling på förslagsvis kontrollen som varit att föredra i just RE5. Tror man vänjer sig vid det och uppskattar spelet ändå, men hoppades på lite mer. Postad 29 January 2009 - 22:06
Haha har spelat demot 5 ggr nu och tar tillbaka allt jag sade om kontrollen innan, tycker den fungerar hur bra som helst nu.
Jag har börjat tänka på detta spelet som något slags Army of 2 liknande, med de där partierna där man has skjutsa upp den andra gubben på ett bra ställe osv. Som sagt, synd är skräcken är borta, men gött med ett nytt bra coop spel. Redigerat av Unregistered6116c5cb, 29 January 2009 - 22:07. Postad 29 January 2009 - 23:07
Varför hoppas du på det då? Det är just det jag syftar på. Dom vill ha det på det sättet och ser ingen anledning att ändra på det. Du vet att det var så innan och det är likadant igen. Jag förklarar varför. Sen har dom faktiskt utvecklat den sedan RE4 genom att lägga till strafe vilket det var en hel del som saknade redan i RE4. Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja veta vad Capcom skulle gjort med RE5 för det ska kännas mer som en "riktig" uppföljare istället för en "expansion"? Sen dude, var nu inte överkänslig och mena med att jag inte ger folk rätten att uttala sig här i forumet. Postad 29 January 2009 - 23:26
Provade demot i ca 5 min. Känns verkligen som RE4 gjorde. Kontrollen är helt perfekt och grafiskt är det mesta suveränt. Jag hade hellre sett liken ligga kvar och blodeffekterna är fulare än de någonsin varit i Gears of War. Tydlig screen tearing sticker också ut i vissa fall. Får se hur det slutgiltiga spelet blir.
I vilket fall kommer jag nog inte att köpa det här på releasedagen. Dock blir det säkert ett köp senare under året. Postad 30 January 2009 - 08:13
Har inte spelat RE4, men visste givetvis att det inte alls var samma stuk som RE1-3. När jag nu äntligen testar RE5 så känns det ändå bara illa. Resident Evil är bland de bästa spelen jag spelat. Sjukt häftigt stämning i speciellt ettan och tvåan, men även trean. Att sen göra fyran och femman till helt andra spel men ha kvar samma namn blir bara fel. Var är skräcken? Var är de mörka korridorerna och den stämningsfulla musiken?
Det här är inte Resident Evil. Byt namn på spelet så kanske jag tänker om från ett annat perspektiv och faktiskt gillar skiten. Postad 30 January 2009 - 09:49
Framför allt, var är T-viruset och alla zombies?? Tänk en remake av RE1 med denna grafik som RE5 har Som du säger, RE1, 2 och 3 är riktigt bra spel men nu skrämmer inte några arga bybor med motorsågar och molotovcocktails mig... Postad 30 January 2009 - 09:55
Varför jag hoppas? Tror alla hoppats på mycket angående RE5. Jag menar att jag förväntade mig ett steg framåt överlag för serien, inte bara i grafiken. Animationer och fysik upplevs precis lika begränsad som last generation spelet RE4 (som var bra för sin tid). Jag vet att det finns mer förändringar och det kanske gör sig gällande under det fulla spelet i större utsträckning men demot var en besvikelse. När det gått flera år mellan RE4 & RE5 tycker jag det skulle kännas, inte bara synas.
Att de vill ha på det sättet är inte relevant för min åsikt även om det är möjligt. Om de nu vill det eller inte har kunskapen eller/och möjligheterna att utveckla den. Skriver man "skit i spelet" det "finns en hel massa andra spel" till den som har annorlunda uppfattning kopplar det tanken till lite åsiktscensur snarare än diskussion. Postad 30 January 2009 - 10:53 Ja! En remake av de gamla spelen skulle jag ge vad som helst för! Jag vill ha mystiken, ljudet, atmosfären. Totalt hjärndöda stönande zombies, lickers(!!) och andra konstiga monster. Jag vill ha skrämmande miljöer, överraskningar, lugnet varvat med paniken. Pussel! Bara känslan när man kliver in i ett rum och musiken ändras till något hektiskt läskigt panikinbringande. Det är inte ens fiender i varje rum. Det räcker med stämningen från rummet och musiken för att man ska sitta som på nålar. Jag kommer ihåg vad j***a skönt det var att komma in i save-rummen och höra musiken där. Äntligen fick man slappna av en stund! Jag menar en stor kille med motorsåg mitt på ljusa dan, liksom. Vadå? Det är inte Resident Evil. Det är nån sorts skräckinspirerad halvdålig action med snygg grafik. RE5 kanske är bra, men man blir ju nostalgisk, konservativ och lite sur när dom sätter ett sånt stort namn på ett helt annat spel. Svårt att ställa om sig då liksom och se det för vad det är. För det är ju nåt helt annat än vad man förknippar namnet med. Postad 30 January 2009 - 10:55 Nu är det så att RE5 är färdigt och är designat på sitt sätt. Kan vi vara överens om det? Gillar man inte det så jo, då tycker jag att man likaväl kan skita i spelet. Dvs om det nu är ett stort problem. Finns ju ändå inget man kan göra. Sen förstår jag inte varför du tar åt dig så himla mycket för du är långt ifrån den enda som klagat över kontrollen. Med det sagt så har jag inte antytt en endase gång om att man inte får diskutera spelets utveckling. Detta är andra gången du försöker får mig framställd som en åsikts nazi. Postad 30 January 2009 - 11:37
Att RE5 är designat på sitt sätt har jag inga invändningar mot, vem har det då det är ett enkelt faktum? Gillar man inte det kan man diskutera det för att nyansera sin uppfattning i relation till andras, det är något man kan göra. Vem kan säga att jag tar åt mig mycket eller litet?
Framställd som åsikt nazi, nej var inte jag som gjorde utan du själv. Jag förklara ovan vad jag menade. Postad 30 January 2009 - 12:19
Körde lite igår, tycker det verkar lovande, jag har dock bara spelat RE4 på Wii som jag älskade. Hoppas bara det inte är för kort, så man hinner få lite äventyrskänsla innan spelet är slut. Tyckte också kontrollen kändes lite seg, i RE4 på Wii kändes den kalas, men jag antar att man vänjer sig.
Postad 30 January 2009 - 12:23
Du har verkligen förvirrat mig nu. Du säger att du inte har några invändningar på hur dom designat RE5. Vad är det du pratar då om? Du tycker inte det har utvecklats som du hade hoppats på. Är inte det att ha invändningar på hur dom designat det då?
Återigen, jag har inte sagt någonstans att man inte får diskutera det spelet. Det hela handlar om en tolkningsfråga inser jag nu. Men för att undvika mer missförstånd så får jag förtydliga mig. Det jag säger är att om man inte gillar det så behöver man inte spela spelet, jag säger inte att man inte behöver diskutera spelet. Det är en ganska självklar konstatering. Och med tanke på din reaktion är det ganska tydligt att du valde själv att tolka det sistnämnda. Vilket i sin tur visade sig att du är den som inte tycker man ska kommentera som jag gjorde. Vem pratade om åsiktscensur? Det är du som drog upp hela den här om vad som ska vara tillåtet att diskuteras och inte. Du använde orden, inte jag. Postad 30 January 2009 - 12:44
Jag har inga invändningar mot konstaterandet att RE5 är designat på sitt sätt, däremot kan jag ha åsikter på hur de valt att designa det. Skrev inte att jag inte hade invändningar på hur de designat det. Poängen var att vi kunde vara överens om något som du skrev. Hoppas det skingrar förvirringen.
Ja det är en tolkningsfråga hurvida man ser ditt uttalande som ett sätt att försöka hejda personer med andra åsikter än dina att vidare yttra sig i frågan. Vilket jag tolkade som det tydliga syftet med ditt utspel då det är svårt att se en alternativ tolkning. Nu har du förtydligat dig vilket är föredömligt. Postad 30 January 2009 - 13:01 Bra, då var detta över.
Ja från min sida kan du räkna med det. Postad 30 January 2009 - 17:08
Personligen tycker jag att RE2 är bäst, så jag skulle gärna se en ReMake utav det.
Där kunde man ju iaf skjuta av halva kropparna o.s.v. Redigerat av ShaManIX, 31 January 2009 - 04:02. Postad 30 January 2009 - 17:17
Jag tycker första delen blew all other parts away by miles!!! Det spelet hade allt, stort mystiskt hus, zombies, monster ALLT, förutom cheeseburgare o sprite. En av de bästa spelen som någonsin gjorts. En till remake av det spelet hade varit guld.
Redigerat av rayko, 30 January 2009 - 17:17. Postad 30 January 2009 - 18:00
Som man säger på andra sidan Atlanten - Word! Postad 31 January 2009 - 09:51
Jag gillar egentligen bara Resident Evil Remake till GC. De övriga håller inte måttet (idag). De var säkert bra när det begav sig. Försökte spela igenom Code Veronica X till GC efter att ha spelat Remake och Zero och det var inte alls roligt. Lessnade när man fick kontrollen över Chris (halvvägs genom spelet?).
Som jag ser det har serien tagit ett steg mot thriller håller med RE4 och lyckas riktigt bra, men ett skräckspel är det inte längre. Dead space är ett betydligt bättre val om man vill uppleva skräck och allvarligt talat slår det Resident Evil Remake på fingrarna där också. Äntligen ett skräckspel utan helt absurda pussel inbakat. Måste nästan spela om Silent Hill 2 innan jag kan uttala mig om det har blivit slaget fingrarna det med. Just nu känns som om det fortfarande är herre på täppan. Redigerat av Unregisterede32cf070, 31 January 2009 - 12:49. Postad 31 January 2009 - 11:50
Måste bara säga att jag nog slänger bort det här demot kvickare än kvickt!
Tyckte kontrollen sabbade hela spelet. Sen när jag blev tagen av en zombie så blinkade det något över skärmen... men jag såg inte vad det stod (liten TV). Min polare blev sur på mig för att jag dog två gånger men efter det sket jag ändå i att spela mer.. När man siktade kändes det ju som att man skulle haft en Wiimote eller nåt. Grafik och sånt är okej, men när man väl börjar röra sig runt och försöker styra siktet försvinner hela min entusiasm. Blir inget köp.. Postad 31 January 2009 - 14:33
Testa demot precis. Hoppas verkligen dom fixar till kontrollen i spelet. Känns väldigt konstig och inget flyt. Annars va det väl OK. Inget jag kommer förhandboka kanske
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |