gruppköb pioner 5090-H
176 svar till detta ämne
Postad 06 May 2008 - 21:06
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Hi all
I kindof have some bad news.
Krish as only comitted to 50£ discount, as he will not promise 5% if he can only get 5 tv's from pioneer.
Indeed it is possible, he says so himself, but there is no point in expecting 5-10% if he can only receive 5 tv's at a time. He still has to make a business out of it.
That being said, I don't believe you should get your hopes down either, as the tv's are due in 1½ monts, and a lot can surely happen.
Maybe krish automatically adjusts his pricing when they are released, who knows?
One thing is for sure though, and that is that i havent worked for nothing. If Krish can get hold of 40+ pioneers, he will indeed give a good discount!
So please, lets see how things work out. We might get lucky
How important is it to you guys to have it in mid/late June? - it is sommer by that time, so maybe we should wait a bit and try again?
As i said, many things can change in 1½ months, so lets take it easy and see what happens - maybe it is for the better that we wait until a review has popped up?
Postad 06 May 2008 - 21:16
Unregisteredad73dcf0
-
Unregisteredad73dcf0
-
Användare
-
-
106 inlägg
Anima: Keep up the excellent work! I am sure most people could wait a few weeks after release in order to cash a bigger discount. I also suspect there are more people interested than there are currently active writers in this thread, i.e. awating what is going to happen!
I live in Helsingborg and gladly share the freight with people in the south of Sweden, or why not Denmark...
Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 06 May 2008 - 21:20.
Postad 06 May 2008 - 21:32
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Dom verkar inte vara så glada längre i det danska forumet över att dom drog in oss svenskar i detta, hehe !!
Correct me if i have misunderstood you answer.. Some of the more "excited" members on the Danish forum regret that we took you guys in on this deal - i do, however, not agree with them. The more tv's we can order, the bigger the discount will potentially be. Don't forget, that some are VERY eager to get hold of a G9 pioneer, and someone needs to take the blame, and i am sorry that you, the swedes, act as an "escape goat" - I want to make clear that this is in any way not my thoughts. Lets see what happens..
Postad 06 May 2008 - 21:49
Unregistered866066c7
-
Unregistered866066c7
-
Användare
-
-
189 inlägg
Hi all
I kindof have some bad news.
Krish as only comitted to 50£ discount, as he will not promise 5% if he can only get 5 tv's from pioneer.
Indeed it is possible, he says so himself, but there is no point in expecting 5-10% if he can only receive 5 tv's at a time. He still has to make a business out of it.
That being said, I don't believe you should get your hopes down either, as the tv's are due in 1½ monts, and a lot can surely happen.
Maybe krish automatically adjusts his pricing when they are released, who knows?
One thing is for sure though, and that is that i havent worked for nothing. If Krish can get hold of 40+ pioneers, he will indeed give a good discount!
So please, lets see how things work out. We might get lucky
How important is it to you guys to have it in mid/late June? - it is sommer by that time, so maybe we should wait a bit and try again?
As i said, many things can change in 1½ months, so lets take it easy and see what happens - maybe it is for the better that we wait until a review has popped up?
I say the point with a group buy is to get a good price and not to get the TV as fast as possible. Another month is endurable. Maby its possible to find another dealer who can meet the demand, maby find 2 dealers and make them haggle about the price so we can get even better discount. But if the discount is no more then 50£, then i rather try to buy the damn thing somewhere cheap on my own. By the way, im half Danish so i get first dips of all the swedes!
Redigerat av Unregistered866066c7, 06 May 2008 - 21:52.
Postad 06 May 2008 - 22:04
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Correct me if i have misunderstood you answer..
Some of the more "excited" members on the Danish forum regret that we took you guys in on this deal - i do, however, not agree with them. The more tv's we can order, the bigger the discount will potentially be.
Don't forget, that some are VERY eager to get hold of a G9 pioneer, and someone needs to take the blame, and i am sorry that you, the swedes, act as an "escape goat" - I want to make clear that this is in any way not my thoughts.
Lets see what happens..
Menade inte dig iaf utan läste att det var några andra som ångrade sig att vi kom med då dom ville ha sina tv först  Men som sagt vi väntar och ser vad som händer, tack för din tid du lägger ner
Postad 06 May 2008 - 22:03
LanBoy888
-
LanBoy888
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vilken timing, precis när man har skrivit up sig så kom denna kalldusch  . Hur som helst så väntar jag och se......
Men det verkar som att nyheterna blir sämre och sämre för varje dag.
Henkera: Jag håller med dig helt och hållet.
Postad 06 May 2008 - 22:27
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Mails from krish. It's up to you to decide.. hi troels - the maximum discount i can offer on the prices already previously confirmed £2200.00 / £2400.00 will be at present[/size] £50.00 per screen only for orders qty 10 at a time - the 5% previously indicated is far too much for me due to stock expectations not being that vast in the short term - qtys to be supplied will be as per my e mail yesterday and it may take a total of 4 - 6 weeks to ship an entire qty of up to 50pcs after qtys start arriving mid / late June so to fulfill orders up to 50pcs may take until late July / early august - please inform everyine that at the moment nothing is really confirmed and apart from pricing and arrival date i have no exact confirmation or indication as to what qtys i will receive, if the qtys are good in the beginning (that seem unlikely) i will try and see what i can do on pricing with a view to try and offer something better but at the moment nothing is confirmed until Pioneer start releasing stock - in our industry / prices stock models change all too quickly so to give future / short term indications is always very difficult and it is impossible to forecast anything - sorry that the news is not positive but all i can suggest is that the members just hang on until mid / late June and i will then be in a better position to offer excat qtys and final best pricing on all models /accesories lets keep in touch and we will no doubt exchange information / updates as we get closer to June - i appreciate that all the members are eager and they are looking at two-fold advantages for themselves : - getting the best price in eu & having the latest screen from a reliable supplier - i believe with human nature saving money is a priority but the members must understand its a supply / demand situation in the beginning so i will of course look after their interests as best as possible release on LX-5090-H is unknown although i expect at the same time as LX-590 but i will find out and let you know have a good day troels [size=3]Krish AV : hi troels better to finalise and confirm early june when i have a firm indication of qtys - if qtys will be healthy the extra 5% is not impossible all simply depends on stocks
Redigerat av Anima, 06 May 2008 - 22:28.
Postad 07 May 2008 - 14:30
psychogun
-
psychogun
-
Amatör
-
-
72 inlägg
I just read this on the TV-section here at minhembio. Someone wrote this ___________ "Kan påpeka detta ang. garantier vid köp av Pioneer från andra länder. Är bekräftat från Pioneer Sverige. Pioneer har vid liknande tillfällen som ett såndant här gruppköp vägrat garantier och vunnit ett case runt det i domstol, vilket sen blivit ett prejudikat för liknande händelser. Detta innebär att inporterade Pioneerskärmar inte kommer att ha garantier i Sverige utan de måste tillbaka till UK och återförsäljaren. Kan ju vara bra att veta innan man beställer en skärm från UK. Priserna i Sverige kommer preliminärt att landa på: ca 30 000kr för 50" standard. ca 33 000kr för 50" med HD-tuner etc. ca 55 000kr för 60" standard ca 58 000kr för 60" med HD-tuner etc. " ___________ This means that Pioneer can refuse us from getting our TV:s fixed in Sweden! Please elaborate  If the prices is right, then they are very good retailprices. //Sebastian
Postad 07 May 2008 - 15:28
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
You can't go to a aut. Pioneer dealer in sweden to get your tv fixed. You go to krish AV, which will arrange the whole thing. The tv has 1 year EU warrenty, which means that it WILL be fixed in Sweden by the same firm that repairs Pioneer SE's repair partner.
Not doing so, Pioneer SE will violate the law.
EDIT: The abovementioned does apply if the tv dosen't with EU warranty. Thats the whole meaning with this bulk: Same service at a lower price
Redigerat av Anima, 07 May 2008 - 15:33.
Postad 07 May 2008 - 16:35
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
I just read this on the TV-section here at minhembio. Someone wrote this ___________ "Kan påpeka detta ang. garantier vid köp av Pioneer från andra länder. Är bekräftat från Pioneer Sverige.
Pioneer har vid liknande tillfällen som ett såndant här gruppköp vägrat garantier och vunnit ett case runt det i domstol, vilket sen blivit ett prejudikat för liknande händelser. Detta innebär att inporterade Pioneerskärmar inte kommer att ha garantier i Sverige utan de måste tillbaka till UK och återförsäljaren. Kan ju vara bra att veta innan man beställer en skärm från UK.
Priserna i Sverige kommer preliminärt att landa på: ca 30 000kr för 50" standard. ca 33 000kr för 50" med HD-tuner etc. ca 55 000kr för 60" standard ca 58 000kr för 60" med HD-tuner etc. " ___________
This means that Pioneer can refuse us from getting our TV:s fixed in Sweden! Please elaborate If the prices is right, then they are very good retailprices.
//Sebastian
Med de priser som nu finns här i Sv. undrar jag hur många kommer att importera från En.?
Postad 07 May 2008 - 18:36
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
ehhhe det verkar att den här tråden dog helt
Redigerat av Enator, 07 May 2008 - 18:37.
Postad 07 May 2008 - 18:49
mjp
-
mjp
-
Användare
-
-
134 inlägg
Tror många just nu väntar på besked från england, hur många tv kan ha få tag på för en första leverans, pris mm.
Men som du skriver men med de priser som presenterades lite högre upp, för om dom stämmer och priset vi har fått från england så är vinsten inte så jättestor.
Jag avvaktar med spänning på mer info från england, innan jag bestämmer hur jag ska göra.
Postad 07 May 2008 - 20:04
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
It's only good that prices from SE are low. This will put pressure on Krish AV's price.
However, you still save ~ 5000 sek - isn't that something?
People, this bulk is NOT dead. We'll just wait for more info from the UK.
When we know qty and prices, we'll talk to Krish AV again.
Anyone who wants the tv ASAP, or are people waiting for a review before committing??
Postad 07 May 2008 - 20:10
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
För mig känns inte detta grupp köp lika aktuellt längre då priserna verkar vara ganska bra i sverige ändå.
Sen känns allt lite luddigt med garantier, priser och tillgång mm än så länge.
Men väntar ett tag till och ser hur det hela artar sig, och bestämmer då ifall jag ska gå ur detta grupp köp eller ej.
Känns som sagt lite säkrare att köpa på hemmaplan så att säga än att imortera plus att det kommer inte skillja så mycket i pris då jag isf skulle ta frakt hem till mig osv.
Sen kommer ju pz800 som man egentligen skulle vilja jämföra med pio G9, ( men tror ju iofs att den inte kommer upp i samma standard  )
Postad 07 May 2008 - 20:32
d96ez
-
d96ez
-
Användare
-
-
245 inlägg
Jag får nog tyvärr dra mig ur, fast jag har heller inte anmält mig utan bara mitt intresse. Anledningen är helt enkelt att jag inte kan vänta så länge, jag sitter just nu utan tv och vill skaffa en fortast möjligt, så för mig återstår Pioneer G8, LG PG6000 samt Panasonic PZ800. Käns en aning snopet  men i ärlighetens namn förstår jag inte marknadsavdelningarna på varken Pioneer eller Panasonic. Hur kan de gå miste om en sådan möjlighet som fotbolls EM??
Postad 07 May 2008 - 20:59
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Jag får nog tyvärr dra mig ur, fast jag har heller inte anmält mig utan bara mitt intresse. Anledningen är helt enkelt att jag inte kan vänta så länge, jag sitter just nu utan tv och vill skaffa en fortast möjligt, så för mig återstår Pioneer G8, LG PG6000 samt Panasonic PZ800. Käns en aning snopet men i ärlighetens namn förstår jag inte marknadsavdelningarna på varken Pioneer eller Panasonic. Hur kan de gå miste om en sådan möjlighet som fotbolls EM??
Var på vippen att haka på detta gruppköp men jag måste hålla med föregående talare. Detta måste ju vara årets största självmål, speciellt för ett märke som Pioneer som ändå går med förlust på plasmasidan. Först går de miste om årets största tv-boom (förutom jul då kanske), fotbollsEM. Sen verkar de inte vara intresserade av att sälja större mängder skärmar som genom detta initiativ.. låter helskumt. De måste ju fatta att ifall de gör det och vinner över några som annars skulle köpt billigare märken får de ju en varumärkesreklam hos dessa personers kompiskretsar som de inte annars skulle nått ut till... Cheferna på Pioneer kanske inte vill tjäna pengar utan ser hellre att LG gör det? Detta gäller iofs även Panasonic, det verkar inte bli på ett tag som 50pz80 kommer ut i handeln och 50pz800 ska vi inte ens tala om. Så de enda seriösa alternativen anno 2008 so far verkar vara 50 PG6000 och Panasonic 50px8. Även fast de inte spelar i samma liga som Pioneers skärmar går de ialla fall att få tag på. Pioneers 50G8 dissar jag totalt pga buzz. Helt olidligt. Då 50px8 känns lite väl budget så... 50PG6000 here I come!
Postad 07 May 2008 - 21:05
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag får nog tyvärr dra mig ur, fast jag har heller inte anmält mig utan bara mitt intresse. Anledningen är helt enkelt att jag inte kan vänta så länge, jag sitter just nu utan tv och vill skaffa en fortast möjligt, så för mig återstår Pioneer G8, LG PG6000 samt Panasonic PZ800. Käns en aning snopet men i ärlighetens namn förstår jag inte marknadsavdelningarna på varken Pioneer eller Panasonic. Hur kan de gå miste om en sådan möjlighet som fotbolls EM??
We do not know anything for certain yet. It would be a very big mistake if the tv's are only released in small qty's when the EM is due. I also believe that is why it is released in June. The PZ800 is going be be a competitor to the new G9, however, in denmark it costs 4 grand more than the 5090. So unless the new pio's really don't live up to it's herritage, than the pana is the way to go. Don't forget that g9 will cosume less power than the g8 LX's, and that the new Pana's are not energysufficient at all. Lets see how things work out. The only reason we are feeling down is due to the unknowns if Krish can order a large or a small qty. If he can only order small qty's, we will maybe be forced to wait if we want a good discount. If he can get large qtys (which must be the way, as they will need to supply tv's before the EM - elsewise they miss out on a lot). We can only wait and see what happens
Postad 08 May 2008 - 00:50
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Då 50px8 känns lite väl budget så... 50PG6000 here I come!
Från troligen världens bästa plasma till budget LG, vilket nerbyte
Redigerat av belzebubb, 08 May 2008 - 00:53.
Postad 08 May 2008 - 01:15
Unregistered866066c7
-
Unregistered866066c7
-
Användare
-
-
189 inlägg
Ja jag har också kollat in LG's nya men no way no how skulle jag välja en panel som har ghosting och bara nästan lika bra kontrast, svärta och färger som en Pioneer G8, bara för att hinna titta på fotbolls EM eller stå utan en riktig tv i nån månad. Jag sitter förnärvarande med mormors begagnade 25" tjock tv men allt kommer vara värt det när jag har min nya Pioneer på väggen som jag kommer kunna njuta av problemfritt i många år framöver. LG kan försöka borsta av sig sin sopmärkesstämpel hur mycket de vill med att putsa upp gårdagens teknik som fortfarande lider av plasma-teknikens barnsjukdomar, man får ändå vad man betalar för.
Postad 08 May 2008 - 16:41
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
LG är nog det största skiten man kan köpa på denna planet !! Nää vänta och kolla in hur det blir med pio G9 ist
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 08 May 2008 - 16:42.
Postad 08 May 2008 - 18:06
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Ja jag har också kollat in LG's nya men no way no how skulle jag välja en panel som har ghosting och bara nästan lika bra kontrast, svärta och färger som en Pioneer G8, bara för att hinna titta på fotbolls EM eller stå utan en riktig tv i nån månad. Jag sitter förnärvarande med mormors begagnade 25" tjock tv men allt kommer vara värt det när jag har min nya Pioneer på väggen som jag kommer kunna njuta av problemfritt i många år framöver. LG kan försöka borsta av sig sin sopmärkesstämpel hur mycket de vill med att putsa upp gårdagens teknik som fortfarande lider av plasma-teknikens barnsjukdomar, man får ändå vad man betalar för.
LG är nog det största skiten man kan köpa på denna planet !! Nää vänta och kolla in hur det blir med pio G9 ist 
Jäklarns, svor jag i kyrkan? Nog för att LG inte ger samma bildkvalite som Piosarna men de verkar ialla fall vara tysta, hellre en tyst LG PG6000 9 dar i veckan än en buzzande 8G. Men det är klart, ifall 9G är tysta så är de ju... helt överlägsna. Prylportalen med lite nonsensinfo om Pio 9G: http://www.prylporta..._MKF739.dbp.asp
Postad 09 May 2008 - 18:28
psychogun
-
psychogun
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Kolla denna tråd som jag precis skapade: https://www.minhembi...howtopic=197076Anima: This is not to disrespect you or anything, but I´m sure you understand that. I just felt that it´s worth trying to get a good price on the umcoming 9G for us in Stockholm.
Postad 11 May 2008 - 17:08
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Kolla denna tråd som jag precis skapade: https://www.minhembi...howtopic=197076
Anima: This is not to disrespect you or anything, but I´m sure you understand that. I just felt that it´s worth trying to get a good price on the umcoming 9G for us in Stockholm.
I'm sure you can get a good price at Krish AV too. I'm sure if you get a good offer, Krish will try to top it with a better deal (provided that you have a written proof/certificate) So plz try and do so..
Postad 11 May 2008 - 18:32
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
Jag har nu bestämmt mig för att gå ur detta grupp köp och sattsa på det svenska grupp köpet ist. Sen så är det ju ingen svensk garanti om man köper den från UK mm. Men lycka till och hoppas det går bra för er !
Postad 11 May 2008 - 19:12
Unregistered866066c7
-
Unregistered866066c7
-
Användare
-
-
189 inlägg
Jag kommer köra på det som ger mig bäst pris. Garantier bekymrar mig inte, särskilt inte när det är Pioneer. Buzzing tror jag de har löst.
Postad 12 May 2008 - 06:10
seals
-
seals
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag kommer köra på det som ger mig bäst pris. Garantier bekymrar mig inte, särskilt inte när det är Pioneer. Buzzing tror jag de har löst.
Om du inte bryr dig om garantierna bara för att det är Pioneer har du alldeles för mycket pengar över Jag börjar också bli ltveksam till köp från England. Visst, apparatena fraktas ju över hela världen ändå och jag har köpt förstärka och dator från Tyskland, processor från Kanada osv, men det är ju inte riktigt i samma prisklasser. Strular det på en såpass dyr grej vill man kunna lämna in i närheten av där man bor utan bekymmer. Lite svårt att avgöra om löftet från Krish om reparation i Sverige verkligen gäller eller inte då det endast är deras ord vi kan gå på för närvarande. Inväntar vidare priser innan slutligt besked.
Postad 12 May 2008 - 10:12
Anima
-
Anima
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag har nu bestämmt mig för att gå ur detta grupp köp och sattsa på det svenska grupp köpet ist. Sen så är det ju ingen svensk garanti om man köper den från UK mm. Men lycka till och hoppas det går bra för er !
I'm afraid you got this one wrong. There is 1 year EU warrenty (where you can get it fixed in SE, it's confirmed for DK - people on recordere says it works) and 1 year where you need to have it fixed by Pioneer UK. Ofcourse i want you guys to have the best prices, however, Krish AV has promised me that he can get a lower price than any other SE dealer - i think it's worth waiting to see what happens. The discount is being hold back as Pioneer has not told Krish how many tv's he can order. If he can order 30 tv's, we certainly will get a healthy discount. Therefore i doubt that any SE dealer can ship 20+ G9 if Krish can only ship 5-10 - then something is serriously wrong
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Gruppköp
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|