Team Tactical-turnering i COD4
Postad 30 May 2008 - 15:25
Postad 30 May 2008 - 15:48
Vi får väl se om spel ikväll.......det blir pilsner på eftermiddagen så det beror lite på.....jag kommer väl dyka upp för att spela men sen är frågan om man är i form för turnering eller ej....
Efter ändrade planer blir det nog lite svårt för mig också ikväll. Det är möjligt att jag kommer in vid 12 eller 1 men det är nog bäst om vi tar det imorgon.
Postad 30 May 2008 - 16:48
Ja fy ******** vad jämt å grymt roligt det var. Var helt skakis när jag skulle sova sen.
Vi gjorde som Primare gjorde mot oss, vände HQ. Lag 7 ledde med tror det var 165 -80 när vi lyckades få in 2 HQ i rad å närmade oss. Sen tog vi nog varannna fram tills de 2 sista rundorna där vi med typ 38 sekunder kvar lyckades knipa ett HQ i ställningen 240-245 å med det vände till seger.
Sabotage var över på 2 minuter, inte mycket å säga. Kändes overkligt, man undrar ju om ni respawnade på direkten medans vi fick vänta 10 sekunder?
Domination var oxå jämn tills vi började få in flytet med killsen, tar ju en stund å lära sig att Döden alltid ligger ner. Men siktar man ALLTID på fötterna så får man ju in ett headshot lite då å då..... Räddningen var nog PBatemans å Hyvonens helikoptrar.
S&D var heller inget kul, fick en handgranat riktigt tidigt i huvudet å er taktik var mycket bättre än vår. Trots att vi i princip hade samma taktik som mot lag 5 där vi endast snöpligt förlorade.
TDM, vi lärde oss av misstagen mot Lag 5. Slutade springa runt som yra höns. Tycker vi styrde upp denna match riktigt bra. Här funkade konversationen oxå tycker jag. Rikitigt jämt men efter att Lag 7 ledde initialt med 60-40 så vände vi matchen å ledde i princip med 50-60 poäng hela matchen. Trodde ett tag att man körde till 700, å blev lite besviken när matchen inte slutade. Men det gick ju bra tillslut.
BRA KÄMPAT!!!
ja,HQ var helt sjukt! Mycket nerver som släppte när vi lyckades vända och till slut vinna på mållinjen
Jag såg den rundan som förlorad faktiskt.
sabotage behöver inte knappt nämnas,den gick över fort
domination tycker jag vi genomför riktigt bra taktiskt. (taktik och taktik,vi gjorde det bra iaf)
S&D var totalt katastrof från min sida ännu en gång. Vet inte vad vi (läs jag) ska hitta på faktiskt. Mitt spel funkar verkligen inte på den banan iaf.
TDM märktes att vi lärt oss från första matchen mot Primare&Co.
Det var riktigt kul att spela igår. Tack Dr.Ligga&Co för en riktigt bra omgång. Det var jämt och spännande.
Postad 30 May 2008 - 17:51
Ska vi försöka gå ihop lite tidigare och diskutera lite taktik kanske? Nu vet vi ju inte om Rodge är på ikväll och även om han är det så brukar han ju inte kunna före 22 men vi kan ju försöka iaf
Håller med om att domination är vår svaga punkt (kanske inte bra att säga inför motståndarna
) och nånting skulle behöva hända på den punkten.
Jag ska försöka vara inne från 21 iaf om du kommer på nån bra idé som du vill dela, Döden
Får be om ursäkt, men jag var lite snabb med att utlova mig spelduglig ikväll, blev bjuden hem till en polare ikväll på ett "par" pilsner...
Får se imorgon, eller mest troligt på söndag..
Men det låter som en god ide, att träna lite ihop, vi skulle faktiskt kunna gå in på banan och snacka taktik, sen även försöka praktisera vår taktik mot randomsnubbar på TT, för att se om den håller.
Postad 30 May 2008 - 18:07
Haha. Vilken tur, för jag blev också bortbjuden ikvällFår be om ursäkt, men jag var lite snabb med att utlova mig spelduglig ikväll, blev bjuden hem till en polare ikväll på ett "par" pilsner...
Får se imorgon, eller mest troligt på söndag..
Men det låter som en god ide, att träna lite ihop, vi skulle faktiskt kunna gå in på banan och snacka taktik, sen även försöka praktisera vår taktik mot randomsnubbar på TT, för att se om den håller.
Vi får väl försöka organisera lite taktiksnack och praktiserande nån gång i helgen kanske?
Postad 30 May 2008 - 18:09
Igår använde jag det första gången seriöst, efter att små testat lite innan med mindre imponerande resultat.
Slutade med att jag fick be dom andra vänta med att starta matchen så jag kunde byta headset, klippte så mycket att jag inte kunde höra vad dom sa samt att man hör sämre(märkte jag när jag bytte tillbaka) och även hörs "dovare" enligt akerren.
Känns även väldigt klumpigt i jämförelse med de små Jabra seten.
Vill med detta inlägg bara varna er för detta set, som förövrigt kostar nästan 700kr, rent skräp i mina ögon...
Behöver jag säga att det ska skickas tillbaka?
Redigerat av Dr. Death, 30 May 2008 - 18:11.
Postad 30 May 2008 - 18:12
Jag tyckte också det klippte mycket igår så det är inte säkert att det är ditt headset som det är fel på när det gäller det problemet iafPå tal om nåt helt annat, som ni kanske känner till köpte jag ett nytt headset nyligen, ett Logitech Vantage (officiellt PS3-set).
Igår använde jag det första gången seriöst, efter att små testat lite innan med mindre imponerande resultat.
Slutade med att jag fick be dom andra vänta med att starta matchen så jag kunde byta headset, klippte så mycket att jag inte kunde höra vad dom sa samt att man hör sämre(märkte jag när jag bytte tillbaka) och även hörs "dovare" enligt akerren.
Vill med detta inlägg bara varna er för detta set, som förövrigt kostar nästan 700kr, rent skräp i mina ögon...
Postad 30 May 2008 - 20:56
söndag passar nog bättre. Sen får vi försöka ta lite snack innan nästa match.
kommer förresten ha lite svårt att köra matcher mån-torsdag då sambon åker iväg på kurs
så är ensam med lillknotten. hon har en lite vana att vakna då och då.. lite svårt att köra match då i alla fall.
köra två matcher på söndag kanske?
/Evil_Rodge
Postad 31 May 2008 - 01:17
På tal om nåt helt annat, som ni kanske känner till köpte jag ett nytt headset nyligen, ett Logitech Vantage (officiellt PS3-set).
Tack för varningen..
Varför är just Jabra så populära?
Redigerat av dallan1981, 31 May 2008 - 01:17.
Postad 31 May 2008 - 10:31
Många köpte bundlingen med Warhawk + Jabra headset.Varför är just Jabra så populära?
Postad 31 May 2008 - 10:50
vilket lag ska vi möta?
Postad 31 May 2008 - 10:51
Många köpte bundlingen med Warhawk + Jabra headset.
Plus att dom är lätta att hantera, inte svåra att förstå sig på.
Postad 31 May 2008 - 13:32
Lag 4 doro och hippo borde inte vi kunna klämma in en match ikväll börjar bli väldigt sugen
never mind kan inte själv möjligtvis efter 01 men då är det väl ingen riska att ni är nyktra:P
Jag är tveksam till match ikväll. Söndagkväll passar mycket bättre.
Ja här är de alkohol både fred å lörd,är ju sjukt väder så kan inte förmå mig till att sitta inne å spela.
Kanske söndag kommer funka men fortsätter vädret kanske de blir grill å utesittande då me
Postad 31 May 2008 - 13:49
Ja här är de alkohol både fred å lörd,är ju sjukt väder så kan inte förmå mig till att sitta inne å spela.
Kanske söndag kommer funka men fortsätter vädret kanske de blir grill å utesittande då me
nu bokar vi söndag en timme borde du kunna hitta att offra
Postad 31 May 2008 - 13:51
Lag 3 kan inte för JensLu är bortrest, amirite?
Exempelvis;
Lag 1 vs Lag 4
Lag 2 vs Lag 6
Lag 5 vs Lag 7
Lag 1 eller Lag 2 vs Lag 8
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 31 May 2008 - 13:52.
Postad 31 May 2008 - 13:59
Söndagkväll efter 21:00 lär säkert ganska många kunna spela. Vore bra om vi kunde köra ett par matcher då.
Lag 3 kan inte för JensLu är bortrest, amirite?
Exempelvis;
Lag 1 vs Lag 4
Lag 2 vs Lag 6
Lag 5 vs Lag 7
Lag 1 eller Lag 2 vs Lag 8
låter bra det
Postad 31 May 2008 - 17:11
nu bokar vi söndag en timme borde du kunna hitta att offra
ok...de borde gå..men kanske spelar under påverkan av alkohol(ledig på mån) men de kanske är bättre då...jag brukar bli bäst å snyggast av alkohol
Postad 31 May 2008 - 17:32
ok...de borde gå..men kanske spelar under påverkan av alkohol(ledig på mån) men de kanske är bättre då...jag brukar bli bäst å snyggast av alkohol
ja om inget annat så får jag väl höja mig ett snäpp för att kompensera men testade själv å lira när jag kom hem vid 05:30 imorse å det fungerade relativt bra
Postad 01 June 2008 - 10:50
Jag tyckte också det klippte mycket igår så det är inte säkert att det är ditt headset som det är fel på när det gäller det problemet iaf
Men efter att jag bytt så funkade det utmärkt...
Postad 01 June 2008 - 10:55
fredag, lördag, söndag..... Du gillar att va snygg va?
Postad 01 June 2008 - 16:46
fredag, lördag, söndag..... Du gillar att va snygg va?
Japp! de är väl bara med alkohol man blir riktigt snygg
Kommer väl bli ett helsike på semestern! Risk för att bli översnygg!?
Postad 01 June 2008 - 17:09
Har ni bestämt er för spel ikväll??
vi får se om det dyker upp folk men jag kommer vara inne å hoppas resten av mitt lag oxå dyker upp
Postad 01 June 2008 - 18:25
vi får se om det dyker upp folk men jag kommer vara inne å hoppas resten av mitt lag oxå dyker upp
Ok..ja försöker komma in vid 21:00 ca.
Postad 01 June 2008 - 21:37
HQ 165-140
sabotage 1-0
S&D 2-4
domination 200-191
TDM 200-300
Postad 02 June 2008 - 01:34
Verkade vara jämna matcher. Extremt låga siffror i TDM. Satt ni i varsitt hörn och vänta hela matchen eller?lag 4 mot lag 5
HQ 165-140
sabotage 1-0
S&D 2-4
domination 200-191
TDM 200-300
Postad 02 June 2008 - 06:26
Verkade vara jämna matcher. Extremt låga siffror i TDM. Satt ni i varsitt hörn och vänta hela matchen eller?
Var jämt överlag tycker jag, TDM matchen var väl tyvärr en campar historia och att vi bara körde 10 min,därav låga poäng. Vi sprang mest till dom islutet å då gick de som de gick
H/Q hade vi under ganska bra kontroll tycker jag men dom kom ikapp islutet så paniken kom krypande
DOM var samma där,vi(lag4) hade bra kontroll i början men dom kom ikapp islutet så de ble riktigt jämt.
S/D började vi bra med 2-0 men sen var de uppförbacke för oss,vi hade ju redan vunnit hela matchen så vi kanske inte var på topp eller så var dom helt enkelt bättre än oss.
SAB stog verkligen å vägde med plantningar från bägge håll men vi lyckade tillslut hålla undan efter en plantning.
Faktiskt riktigt skoj match tyckte jag efter adrenalinet lagt sig. Bra jobbat alla!!
Redigerat av hippo6, 02 June 2008 - 06:27.
Postad 02 June 2008 - 07:15
Postad 02 June 2008 - 07:38
Postad 02 June 2008 - 07:43
Lag 6, Hyvonen å Marcusson. Skall vi köra i veckan? Jag kan imorgon kväll. Det är väl typ lag 2 eller lag 8 som borde stå för motståndet?
Ja imorgon låter bra... kan bara resten i Lag 2 så tycker jag vi kör på det...!!
Postad 02 June 2008 - 07:49
Match imorgon Lag5 och/eller Lag4?
Kan ni rilly och Evil?
Jag (lag 5) kan inte idag.
Kommer bli svårt att spela i veckan då brorsan tar studenten och det kommer vara en ###### massa folk här. Imorgon borde jag iaf. kunna spela.
Postad 02 June 2008 - 10:22
Match imorgon Lag5 och/eller Lag4?
Kan ni rilly och Evil?
Jag ska nog spela ikväll så de ska nog gå bra(lag4)
Postad 02 June 2008 - 11:11
Kul TTspel vi hade några rundor igårnatt Morlock och Munds, bäst var ju ändå sista matchen när det var jag och Morlock själva mot tre snubbar i en klan som hette "KILL", vi sopade mattan med dom trots att vi var en man kort, och för en gångs skull så spelade vi hyffsat jämt, dvs. det var inte BARA Morlocks förtjänst, blev 4-2 (BORDE blivit iaf. 4-1).
Morlock var en gentleman och lät mig planta och defusa!
Redigerat av Dr. Death, 02 June 2008 - 11:14.
Postad 02 June 2008 - 14:22
Postad 02 June 2008 - 15:21
Hoppas vi kan lira klart alla matcher innan helgen, för sen börjar EM och då blir det inte mycket pangande. Utan 3 veckor med grill, öl och underbar fotboll
Fotboll vad är det för något påhitt?
Förövrigt så kan jag som alltid spela ikväll så det hänger bara på doro så är vårt lag klart
Postad 02 June 2008 - 15:28
Om nu inte viro blir helt utan PS3 och kan spela ikväll så vore det inte dumt om vi fick en match till under bältet ikväll. Känns som vi inte kommit igång alls denna turnering...Fotboll vad är det för något påhitt?
Förövrigt så kan jag som alltid spela ikväll så det hänger bara på doro så är vårt lag klart
Postad 02 June 2008 - 15:36
Jag (lag 5) kan inte idag.
Kommer bli svårt att spela i veckan då brorsan tar studenten och det kommer vara en ###### massa folk här. Imorgon borde jag iaf. kunna spela.
Jag kommer kunna spela idag kom jag på.. kommer in frammåt kvällen.
Postad 02 June 2008 - 16:24
Fotboll vad är det för något påhitt?
Fotboll är en sport där svettiga män kramas och springer efter en rund sak.
Postad 02 June 2008 - 16:33
Fotboll är en sport där svettiga män kramas och springer efter en rund sak.
nu blir jag förvirrad Sport vad är det för något?
Postad 02 June 2008 - 18:12
Postad 02 June 2008 - 19:20
Aja, ni får ha en trevlig kväll
Postad 02 June 2008 - 21:14
Jag har fått förhinder ikväll så jag kan inte spela, och minns jag rätt trodde Rodge att han inte skulle kunna spela i veckan eftersom han var själv hemma med barnet/barnen. Sorry, men vi ligger väl rätt bra till i antal spelade matcher eller har de andra spelat ikapp?
Aja, ni får ha en trevlig kväll
Det stämmer bra...
Det går väl att lira lite med lågt ljud, men rätt som det är får man springa iväg. Blir inga bra matcher tyvärr.
Kan nog lira igen på torsdag
Postad 02 June 2008 - 21:41
Lag 6, Hyvonen å Marcusson. Skall vi köra i veckan? Jag kan imorgon kväll. Det är väl typ lag 2 eller lag 8 som borde stå för motståndet?
Jag slutar imorgon 2200 så...vid 2230 är jag med. Jag får helt enkelt skita i nån uppvärmning.
onsdag-torsdag så då går det inte för min del. Det är om det blir lite tidigare på kvällarna isf.Typ vid 2000.
Dumt med EM sen också. Kan ju bli en kall öl eller tre.
Hur ställer sig Turnerings-Generalen Morlock sig i frågan om doping?
Postad 03 June 2008 - 00:45
Helt OK. Man spelar bättre med lite alkhol i kroppen, då försvinner omdömmet och man bryr sig inte lika mycket om de stackare man dödar om och om och om igen...Dumt med EM sen också. Kan ju bli en kall öl eller tre.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 03 June 2008 - 00:48.
Postad 03 June 2008 - 06:12
Jag slutar imorgon 2200 så...vid 2230 är jag med. Jag får helt enkelt skita i nån uppvärmning.
onsdag-torsdag så då går det inte för min del. Det är om det blir lite tidigare på kvällarna isf.Typ vid 2000.
Dumt med EM sen också. Kan ju bli en kall öl eller tre.
Jag kan tidigare. Men vi kan väl sikta på 22.30 ikväll. Vi skall nog hinna med en TDM innan matchen. Vilka skall vi i Lag 6 möta?
Postad 03 June 2008 - 06:39
Hoppas vi kan lira klart alla matcher innan helgen, för sen börjar EM och då blir det inte mycket pangande. Utan 3 veckor med grill, öl och underbar fotboll
mm, en halvplanerad resa till schweiz är halvbokad
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
58 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?