Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 juni 2008 - 22:33

Plommonkalas
  • Plommonkalas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag har läst lite mer om Iphone idag, och är faktiskt extremt sugen på att slå till när den lanseras. Priset är ju bra dessutom!

Jag har redan Telia. Dock är det ett kontantkort, det vill säga ett sådant man laddar med pengar och sedan ringer till det är slut.

Kommer jag att kunna köpa en Iphone utan abbonemang, och sedan använda mitt kontantkort, eller blir jag tvungen att teckna ett dyrt abbonemang? I och med att det är ett kontantkort från Telia så kanske, kanske det går bra med det...

Och en sak till, har Iphone 3G Bluetooth? På vissa sajter skrivs det att den ej har det, men på Aftonbladet står det att Bluetooth är en tillhörande funktion.

Postad 12 juni 2008 - 22:46

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

De så på Apple butiken här i Gävle att de skulle sälja den operatörslös.
Ska ta reda om pris.

Apple-butikerna kommer inte att sälja iPhone, den kommer endast att säljas i Telias butiker alt. på telia.se

http://www.apple.com/se/iphone/buy/

Postad 12 juni 2008 - 22:55

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Ja du räkna med att du måste köpa telefonen med abonnemang hos telia. Det jag har hört så kommer dem sälja telefonen med kontant kort i Italien för 5000 kr, så du kan ju nästan glömma att du kommer kunna köpa den för 199 dollar som apple sa. Bluetooth har den, står så på deras hemsida, Bluetooth 2.0 + EDR.

Postad 12 juni 2008 - 23:01

Unregistered4d801c69
  • Unregistered4d801c69
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
199$/299$ + svensk moms annars stämmer vid skiten ur Steve Jobs eller vad faan nörden heter. Hatar itunes över allat annat men kan jag få en gps och surfplattform för 1500 svenska så ja tack.

Postad 12 juni 2008 - 23:23

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tycker Itunes verkar bra om man vill köpa musik/serier....Har dock aldrig testat..
Tycker att det låter bra iaf :D

Postad 13 juni 2008 - 00:02

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0

199$/299$ + svensk moms annars stämmer vid skiten ur Steve Jobs eller vad faan nörden heter. Hatar itunes över allat annat men kan jag få en gps och surfplattform för 1500 svenska så ja tack.

Då får du stämma honom för du kommer inte få nån svensk iPhone för 1500:- kontant.

Postad 13 juni 2008 - 00:30

Plommonkalas
  • Plommonkalas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Ja du räkna med att du måste köpa telefonen med abonnemang hos telia. Det jag har hört så kommer dem sälja telefonen med kontant kort i Italien för 5000 kr, så du kan ju nästan glömma att du kommer kunna köpa den för 199 dollar som apple sa. Bluetooth har den, står så på deras hemsida, Bluetooth 2.0 + EDR.

Men jag kan alltså köpa enbart telefonen, och sedan stoppa i mitt kontantkort från Telia i den. Dyrt blir det, men det går, eller?

Postad 13 juni 2008 - 00:44

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Men jag kan alltså köpa enbart telefonen, och sedan stoppa i mitt kontantkort från Telia i den. Dyrt blir det, men det går, eller?

Ingen som vet ännu, du får nog vänta nån vecka och se vad telia kommer ut med för priser och erbjudanden. Tror dock inte att det kommer komma en telefon där du inte behöver binda dig i sverige.

Postad 13 juni 2008 - 00:45

Obskyr
  • Obskyr
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Knappast men det vet vi inte förrän Telia presenterar deras avtal och alternativ.

Postad 13 juni 2008 - 08:31

Unregistered4d801c69
  • Unregistered4d801c69
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Då får du stämma honom för du kommer inte få nån svensk iPhone för 1500:- kontant.

Jag kan garantera att jag kommer kunna köpa den för 1500 men får nog vänta ett par år :D Nä vi får hoppas att det kommer någon schysst personal erbjudande från jobbet då man jobbar på företaget som ska släppa den till en början.

Postad 13 juni 2008 - 09:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Det är priset du får betala OM du även tecknar abbonemang. Vad telia tar för abbonemanget är inte klart än.
Sen är priserna utan moms och skatt så strax under 2000 för 8GB och strax under 3000 för 16GB lär det hamna på.

Postad 13 juni 2008 - 09:47

KarlssonSWE
  • KarlssonSWE
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
bättre å vänta å se vad Telia erbjuder, annars får man ju bara falska förhoppningar..

Postad 13 juni 2008 - 11:01

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Jag hoppas då att Telia inkluderar fast data eller åtminstone ett par GB fri data i abbonemanget, kommer kännas surt om det blir ett vanligt abbonemang för typ 199kr/mån och att det då inte ingår någon data alls och man då måste teckna ett dataavtal för ytterligare 199kr mån. Men som ovanstående talare säger så lönar det sig ju inte att spekulera, vi får helt enkelt vänta tills den 11 juli eller när nu Telia väljer att släppa pris och abbonemangsinformationen.

Redigerat av tommydl, 13 juni 2008 - 15:14.

Postad 14 juni 2008 - 11:02

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hur är det med Iphones blåtand? Har fått för mig att man inte kan skicka musik, bilder å video med den, eller lyssna med blåtands headset? Eller har den ens blåtand?

Postad 14 juni 2008 - 11:23

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0
Ja om man tar sig tid och går till apples hemsida och kollar på alla specifikationer så står det att Iphone har blåtand 2.0. Men musik och video kan man inte dela med sig med andra.

Postad 14 juni 2008 - 12:42

Unregisteredad5e4575
  • Unregisteredad5e4575
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0
Hag var ganska säker på att den hade blåtand men var osäker på om man kunde skicka musik å bilder ;)

Postad 14 juni 2008 - 12:56

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Hag var ganska säker på att den hade blåtand men var osäker på om man kunde skicka musik å bilder ;)

Det enda du kan använda BT för tillfället är mono-headset, tyvärr. Steve Jobs har uttryckt sig så att han inte tycker om idéen att behöva ladda ett par hörlurar och att därför har de inte a2dp i sina iPods, men jag tycker det är en lite konstig och lam ursäkt.

Postad 15 juni 2008 - 14:25

Unregistered3968b7ce
  • Unregistered3968b7ce
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Klart iPhone 3g har blåtand. Det har ju icke-3g-versionen.
Dock så funkar det som sagt inte att skicka filer mellan mobiler.

Och att den kommer kosta 199/299$.. Visst men knappast utan abbonemang, om det ens kommer gå att köpa en den utan abbonemang är tveksamt.

Jag har en iPhone och kommer inte att byta till 3G.
MMS går att skicka från min.
MMS går att ta emot, bara att ja kopplar upp den till internet och tar emot MMSet.

Det duger åt mig, det händer inte så ofta.

Det ända är väl GPSen som skulle vara intressant men jag byter knappast bara för den funktionen.
Betalade 4900:- för nästan ett år sen.

Postad 15 juni 2008 - 23:32

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Klart iPhone 3g har blåtand. Det har ju icke-3g-versionen.
Dock så funkar det som sagt inte att skicka filer mellan mobiler.

Och att den kommer kosta 199/299$.. Visst men knappast utan abbonemang, om det ens kommer gå att köpa en den utan abbonemang är tveksamt.

Jag har en iPhone och kommer inte att byta till 3G.
MMS går att skicka från min.
MMS går att ta emot, bara att ja kopplar upp den till internet och tar emot MMSet.

Det duger åt mig, det händer inte så ofta.

Det ända är väl GPSen som skulle vara intressant men jag byter knappast bara för den funktionen.
Betalade 4900:- för nästan ett år sen.

Nu har det utvecklats en ny tredjeparts app som gör mms-visningen helt perfekt, heter "iMMESS". Måste dock användas tillsammans med SwirleyMMS, men det gör ju inget !

Edit: SwirlyMMS släpps i skarp version denna månad (v1.0) och verkar vara en fullskalig mms-klient.. klarar t.om. OTA inställningar från operatörerna. Betatestas just nu av ett antal utvalda, finns forum och en screeshot här!

Redigerat av shapic, 16 juni 2008 - 00:00.

Postad 17 juni 2008 - 09:42

Snurrbo
  • Snurrbo
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
A2DP är inte komptaibelt mellan olika fabrikat. Headset från Jabra, Plantronics m.fl. fungerar knappast med nån ny telefon. Tillverkarna vill antagligen ta hem storkovan på att sälja märkestillbehör.

Postad 17 juni 2008 - 19:49

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Min gamla ipod-mini har börjar sjunga på sista versen (batteritid på 20min). Åker på semester i slutet av juni till USA och MÅSTE ha en ipod. Tänkte mig en ipod touch. Men nu blir man lite sugen på en iphone, samma som en itouch fast man kan ringa. Den nya 3g släpps när jag är där. Hade kunnat tänka mig låta mini'n rulla lite till och köpa en iphone "over there". Men man vet inte hur det kommer bli, kan man hacka den som man kunde med förra? Vad kommer den kosta? Kan man ens köpa utan abb i USA?
Hmm. Blir nog att köpa en itouch här innan man åker tyvärr... :blink:

Eller skall man köpa den gamla modellen av iphone, och hacka den när man kommer hem och pilla i sitt telenor-sim-kort? Vad kan jag inte göra med den gamla som man kan göra med nya?? Måste man ha ett simkort i den för att den skall fungera? En iphone (gamla mod) kostar ju lika mycket i USA som en itouch gör här hemma. Skulle det vara så att man inte gillar "telefonen" kan man ha den som en touch....eller?

Postad 17 juni 2008 - 22:24

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Min gamla ipod-mini har börjar sjunga på sista versen (batteritid på 20min). Åker på semester i slutet av juni till USA och MÅSTE ha en ipod. Tänkte mig en ipod touch. Men nu blir man lite sugen på en iphone, samma som en itouch fast man kan ringa. Den nya 3g släpps när jag är där. Hade kunnat tänka mig låta mini'n rulla lite till och köpa en iphone "over there". Men man vet inte hur det kommer bli, kan man hacka den som man kunde med förra? Vad kommer den kosta? Kan man ens köpa utan abb i USA?
Hmm. Blir nog att köpa en itouch här innan man åker tyvärr... :blink:

Eller skall man köpa den gamla modellen av iphone, och hacka den när man kommer hem och pilla i sitt telenor-sim-kort? Vad kan jag inte göra med den gamla som man kan göra med nya?? Måste man ha ett simkort i den för att den skall fungera? En iphone (gamla mod) kostar ju lika mycket i USA som en itouch gör här hemma. Skulle det vara så att man inte gillar "telefonen" kan man ha den som en touch....eller?

Den nya kommer du inte kunna köpa utan att teckna ett avtal hos AT&T (=dyrt). Och den gamla finns inte att köpa längre då de rensat sina lager i väntan på iPhone 3G lansering. Däremot finns de gamla fortfarande att köpa på blocket, och priserna på de borde ju sjunka nu iom iPhone 3G releasen.

Postad 18 juni 2008 - 07:17

Unregistered712d7093
  • Unregistered712d7093
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Mycket sugen på en iphone 2.0!
Jag vill kunna lägga in bilder på telefonen och ha det som ett ständigt närvarande fotoalbum. Funkar det bra på den gamla telefonen? Helst skulle jag vilja att det funkar som en drag and drop, alltså iphone som en hd, men det har jag hört inte går. Kan man föra över bilder till telefonen via itunes annars??

Postad 18 juni 2008 - 07:34

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Mycket sugen på en iphone 2.0!
Jag vill kunna lägga in bilder på telefonen och ha det som ett ständigt närvarande fotoalbum. Funkar det bra på den gamla telefonen? Helst skulle jag vilja att det funkar som en drag and drop, alltså iphone som en hd, men det har jag hört inte går. Kan man föra över bilder till telefonen via itunes annars??

Det fungerar fint, och skärmen är suverän för att visa bilder. Du använder iTunes för att synka mot en Mapp och eventuellt mot Photoshop Albums, eller vad det nu heter. Men synk mot mapp fungerar garanterat.

Postad 18 juni 2008 - 09:26

gregoff
  • gregoff
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Det fungerar fint, och skärmen är suverän för att visa bilder. Du använder iTunes för att synka mot en Mapp och eventuellt mot Photoshop Albums, eller vad det nu heter. Men synk mot mapp fungerar garanterat.

Ja eller så använder du bara MobileMe. I den tjänsten ingår något som kallas för iDisk, som på något vis skulle ha en gallerifunktion som man kunde dela med sig...

http://www.apple.com/mobileme/

Postad 18 juni 2008 - 09:31

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Ja eller så använder du bara MobileMe. I den tjänsten ingår något som kallas för iDisk, som på något vis skulle ha en gallerifunktion som man kunde dela med sig...

Fast det är ju så dyrt :blink:

Postad 18 juni 2008 - 09:33

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Fast den blir kanske inte så smidig om man inte kör Mac. Finns ju redan idag, och är väl integrerat i iPhoto/Aperture. Dessutom är iDisk väldigt slött och dåligt för oss i Europa, hoppas att Apple fixar detta nu med mobileme (avskyvärt namn föröverigt, ser ju ut som Windows Me loggan).

Fast det är ju så dyrt :blink:

600:- är det värt (ebay) om man kör Mac, kanske... Kör man Windows så är det svårt att motivera tycker jag.

Redigerat av Phindus, 18 juni 2008 - 09:42.

Postad 18 juni 2008 - 11:16

Bradet
  • Bradet
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Telias iPhone-nyhetsbrev: http://www.anp.se/newsletter/125220/ . Säger väl bara att det inte går att förboka.

Postad 18 juni 2008 - 11:22

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Ja det var synneligen sparsmakat.

"-Hej! Vi kommer sälja iPhone! Hejdå!"

Postad 20 juni 2008 - 03:06

zyntax81
  • zyntax81
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Förmodligen är det Apple som tvingar Telia att tiga.
Apple kör ju med den stilen att det är locket på in i det sista, så Telia har nog inte så mycket val gissar jag på.

Sen förstår jag inte att folk är så jäkla korkade att hänga upp sig på Apples riktpris av en telefon MED abbonemang i USA. Herregud AT/T kostar väl 500kr i månaden till det riktpriset hur kan man vara så naiv att tro att det ska bli samma pris i Sverige utan abbonemang?
Drygt 5000kr får man nog räkna med ifall de släpper den utan abbonemang/kontantkort.
11 Juli får vi veta hur som helst. Och går den att köpa utan abb så hugger jag en direkt.

Postad 20 juni 2008 - 23:45

sortaz
  • sortaz
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Förmodligen är det Apple som tvingar Telia att tiga.
Apple kör ju med den stilen att det är locket på in i det sista, så Telia har nog inte så mycket val gissar jag på.

Tror inte riktigt på det att Apple skulle ha påverkat Telias möjligheter att presentera priser då flertalet operatörer i Europa redan har gått ut med sina priser.

Postad 22 juni 2008 - 09:52

Unregistered123ad20c
  • Unregistered123ad20c
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Här har jag samlat lite mera specifiktationer om Iphone 3G.

Tror personligen inte MMS kommer vara något problem i och med att Iphone 2.0 kommer vara helt öppet för 3e partstillverkare. MMS finns redan idag genom swirlymms.

iphone3g.info.se

Postad 22 juni 2008 - 10:56

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Sidan ser helt konstig ut i ie7. Bilden ligger över hela texten

Postad 22 juni 2008 - 11:04

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

Sidan ser helt konstig ut i ie7. Bilden ligger över hela texten

Skaffa FF då

Postad 22 juni 2008 - 11:11

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1 067 inlägg
  • 0
Ja eller så fixar personen i fråga så att den går att visa i IE. Besparar mig från wiseass kommentarer

Postad 22 juni 2008 - 11:54

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Skaffa FF då

Elelr så läser man precis samma sak på Apples sida.

Postad 22 juni 2008 - 21:32

Unregistered123ad20c
  • Unregistered123ad20c
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Nu går sidan/listan att visa i Internet Explorer
Finns lite mera info än det som framgår på apples hemsida.

www.iphone3g.info.se

Tipsa mig gärna om det är något mera relevant för svensken, jag borde ta med.

Redigerat av Unregistered123ad20c, 21 april 2013 - 02:10.

Postad 23 juni 2008 - 20:47

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0
Nu har de släppt informationen om abonnemang här borta i USA. Det är som tidigare sagts AT&T som gäller (typ Telia hemma). Avtalstid är 2 år och du kan välja på att förlänga ett befintligt avtal, eller teckna ett nytt. Avtalen är de samma som tidigare, dvs AT&T standard, men tillägget för iPhone blir $30 - $45 per månad beroende på typ av avtal. Som jämförelse kan nämnas att den gamla iPhone hade samma upplägg, men den extra månadskostnaden var då bara $20. (Källa: att.com samt AT&Ts kundtjänst)

Jag fruktar för vad Telia kommer dra till med i Sverige. $45 per månad i 24 månader är ett ganska saftigt tillägg till ett befintligt abonnemang...

Redigerat av Unregistered70fd4719, 23 juni 2008 - 20:49.

Postad 23 juni 2008 - 20:57

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nu har de släppt informationen om abonnemang här borta i USA. Det är som tidigare sagts AT&T som gäller (typ Telia hemma). Avtalstid är 2 år och du kan välja på att förlänga ett befintligt avtal, eller teckna ett nytt. Avtalen är de samma som tidigare, dvs AT&T standard, men tillägget för iPhone blir $30 - $45 per månad beroende på typ av avtal. Som jämförelse kan nämnas att den gamla iPhone hade samma upplägg, men den extra månadskostnaden var då bara $20. (Källa: att.com samt AT&Ts kundtjänst)

Jag fruktar för vad Telia kommer dra till med i Sverige. $45 per månad i 24 månader är ett ganska saftigt tillägg till ett befintligt abonnemang...

Jo, fast vi har ganska annorlunda abonnemangsformer i Sverige/Europa.

Förresten, är inte det samma prisern som de sade när de presenterade iPhone 3G?

Redigerat av Phindus, 23 juni 2008 - 20:58.

Postad 23 juni 2008 - 21:39

Unregistered70fd4719
  • Unregistered70fd4719
  • Lärjunge

• 272 inlägg
  • 0

Jo, fast vi har ganska annorlunda abonnemangsformer i Sverige/Europa.

Förresten, är inte det samma prisern som de sade när de presenterade iPhone 3G?

När de presenterade iPhone 3G gick de ut med infon att den skulle kosta $199 resp $299, beroende på minneskapacitet. Inget nämdes om abonnemang.

Principen för abonnemang är den samma här i USA som hemma i Sverige, dvs man betalar en fast månadsavgift under en viss bindningstid. I månadsavgiften ingår X minuter, eller obegränsat antal minuter, Y SMS eller obegränsat antal SMS, Z MB data, eller obegränsad mängd data. Det finns även kontantkortslösningar här borta. Den stora skillnaden är att man i USA oftast åker på att betala för inkommande samtal.

Med detta sagt, jag tror återigen att vi kan förvänta oss en ganska saftig månadskostnad från Telia och en bindningstid på 24 månader.

Postad 24 juni 2008 - 07:41

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

När de presenterade iPhone 3G gick de ut med infon att den skulle kosta $199 resp $299, beroende på minneskapacitet. Inget nämdes om abonnemang.

Principen för abonnemang är den samma här i USA som hemma i Sverige, dvs man betalar en fast månadsavgift under en viss bindningstid. I månadsavgiften ingår X minuter, eller obegränsat antal minuter, Y SMS eller obegränsat antal SMS, Z MB data, eller obegränsad mängd data. Det finns även kontantkortslösningar här borta. Den stora skillnaden är att man i USA oftast åker på att betala för inkommande samtal.

Med detta sagt, jag tror återigen att vi kan förvänta oss en ganska saftig månadskostnad från Telia och en bindningstid på 24 månader.

Ok, missade att det bara var rykten, men samma priser som har sagts sedan WWDC (dvs +$10 för 3G), samtidigt ganska likt övriga priser som AT&T har. Men, det är fortfarande irrelevant. Prisbilden är annorlunda från land till land, av det lilla vi har sett. O2 i England kommer att ge bort dem gratis med abonnemang, samt att de som redan har en iPhone kan förlänga och få en ny iPhone 3G. Italien skall sälja telefonen för $499 med kontantkort (vilket indikerar värdet på telefonen iaf). Tmobile i Tyskland säljer den från €169 + $30/mån (med flera olika alternativ).

Det jag vill komma till är att det går inte att säga hur det kommer att bli här genom att titta på ett annat land då alla ser så olika ut. Speciellt USA där mobilindustrin skilljer sig radikalt åt Europa. Med detta vill jag inte ha sagt att Telia inte kommer ta ut överpriser, vilket jag ändå fruktar att de kommer att göra.

Postad 25 juni 2008 - 06:45

tommydl
  • tommydl
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Är det sant att man inte kan lägga in t.ex. egna mp3or som ringtones? Utan att de måste köpas från iTunes store? Kollar man runt lite på nätet verkar det ju så... Jag hoppas jag har fel.

Postad 25 juni 2008 - 07:56

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Är det sant att man inte kan lägga in t.ex. egna mp3or som ringtones? Utan att de måste köpas från iTunes store? Kollar man runt lite på nätet verkar det ju så... Jag hoppas jag har fel.

De måste vara aac med ändelsen m4r, men man kan konvertera i iTunes. Kör du Mac är det väldigt enkelt att göra ringtones i Garageband.

Postad 25 juni 2008 - 08:26

stoffe69
  • stoffe69
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

De måste vara aac med ändelsen m4r, men man kan konvertera i iTunes. Kör du Mac är det väldigt enkelt att göra ringtones i Garageband.

Om man inte kör en mac, hur lyckas man då? känns ju lite tråkigt att inte kunna välja sin egen signal utan att behöva köpa via itunes.

hittade samma som du länka, tack!

Redigerat av stoffe69, 25 juni 2008 - 08:58.

Postad 25 juni 2008 - 08:30

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Om man inte gör en mac, hur lyckas man då? känns ju lite tråkigt att inte kunna välja sin egen signal utan att behöva köpa via itunes.

De måste vara aac med ändelsen m4r, men man kan konvertera i iTunes.

Annars finns det tredjeparts program som gör allt automatiskt, tex.
Googlar du får du massor av resultat (ännu ett exempel).

Redigerat av Phindus, 25 juni 2008 - 08:34.

Postad 25 juni 2008 - 09:40

Unregistered123ad20c
  • Unregistered123ad20c
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
I USA 30 resp 45$ i tillägg säger du..
Då blir altså priset för en 8gb iphone 3g. 199$+(24*30$)=919$ = 5548kr
och för en 16gb iphone 3g 299$+(24*45$)=1379$ = 8326kr.

Altså för 8gb modellen 800kr dyrare än i italien... Har jag tänkt rätt?

-------------------------------------------
iphone3g.info.se

Postad 25 juni 2008 - 09:50

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

I USA 30 resp 45$ i tillägg säger du..
Då blir altså priset för en 8gb iphone 3g. 199$+(24*30$)=919$ = 5548kr
och för en 16gb iphone 3g 299$+(24*45$)=1379$ = 8326kr.

Altså för 8gb modellen 800kr dyrare än i italien... Har jag tänkt rätt?

-------------------------------------------
iphone3g.info.se

But what about the service plans? It looks like AT&T is getting rid of those easy to choose from iPhone plans, and letting people get whatever voice plan they want, with data plans sold separately. The data plans are as follows:

Consumers will pay $30 a month for unlimited 3G data plus $39.99 a month (to start) for voice.
Business users will need to pay $45 a month for unlimited data plus a voice plan.

This means that the base iPhone monthly cost for most consumers will go from $59.99 a month (that's the base first gen iPhone plan with unlimited data, 450 minutes a month, and 200 text messages) to $69.99 a month. High speed networking costs money, people!

Källsa: tuaw.com
€499 i italien var för en telefon utan abonnemang. i USA måste du ha ett abonnemang, billigast $69/mån.

Redigerat av Phindus, 25 juni 2008 - 09:53.

Postad 25 juni 2008 - 15:26

ReflEz
  • ReflEz
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Nu har det kommit upp lite nytt på telia.se/iphone. Det står abonnemangs typer men inte vad dem skall kosta ännu

Edit. Det verkar som de har tagit bort allt igen men här är en sammanfattning

Abonnemang:
iMini
iMidi
iMaxi

Antal fria minuter:
100 min
250 min
1000 min

Antal fria SMS:
100 SMS
250 SMS
1000 SMS

Datatrafik – antal fria MB*
100 MB
250 MB
1000 MB

Telefonpris
x kr
y kr
z kr

Månadskostnad
x kr
y kr
z kr

* Surf via wlan (inkl. Telias surfzoner) och Telia Homerun är gratis med abonnemangen. Trafik utöver den som ingår i abonnemangen kostar 20 kr/MB - dock med maxtaxa på 9 kr/dygn.

Redigerat av ReflEz, 25 juni 2008 - 17:01.

Postad 25 juni 2008 - 16:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nu har det kommit upp lite nytt på telia.se/iphone. Det står abonnemangs typer men inte vad dem skall kosta ännu

Jag ser något underbart....

Välj mellan tre nivåer vad gäller fri datatrafik och fria minuter. Du kan använda iPhone med andra abonnemang från Telia men då rekommenderar vi att du tecknar Prisavtal Fastpris. Eftersom iPhone ansluter till internet kan det annars bli högre kostnader för datatrafik än du räknat med. Du kan endast köpa en iPhone per abonnemang.

Låter ju som om man kan ta vilket abonnemang man vill hos Telia.

Postad 25 juni 2008 - 16:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Jag ser något underbart....

Låter ju som om man kan ta vilket abonnemang man vill hos Telia.

Priset på själva telefonen blir nog annorlunda beroende på vilket abb man väljer. Så är det i andra länder.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.