Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

G45 korten börjar krypa fram

207 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 September 2008 - 07:36

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
mlmc
Japp jag ska kolla detta med HD material ikväll faktiskt, så jag kan återkomma ang detta med stopp osv samt judder.
Är det någon speciell spelare som du vill att jag testar med eller ????

Hesam
Japp kylaren sitter utan den medföljande fläkten, den behövs inte i det chassit som jag anväder.
Fungerar som en dröm och riktigt tyst är det.... =)

Postad 03 September 2008 - 09:29

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

mlmc
Japp jag ska kolla detta med HD material ikväll faktiskt, så jag kan återkomma ang detta med stopp osv samt judder.

Ehm, beror på mediaformatet. Jag skulle nog rekommenderar ArcSoft TMT, den integrerar in i Microsoft Media Center (om du gillar den). MPC-HC fungerar även, men du måste konfa: adda external filter och välj ArcSofts codec.

Postad 03 September 2008 - 12:06

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ehm, beror på mediaformatet. Jag skulle nog rekommenderar ArcSoft TMT, den integrerar in i Microsoft Media Center (om du gillar den). MPC-HC fungerar även, men du måste konfa: adda external filter och välj ArcSofts codec.

Hur är det med classic windows media player den kan väll spela de flesta format?

Postad 03 September 2008 - 14:20

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

mlmc

Hesam
Japp kylaren sitter utan den medföljande fläkten, den behövs inte i det chassit som jag anväder.
Fungerar som en dröm och riktigt tyst är det.... =)

Nice, vad får du för tempraturer? Om du skulle vilja, skulle fläkten få plats på flänsen utan att den tar emot någonting, såsom moderkortets passiva kylning?

Postad 03 September 2008 - 19:02

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Hesam
Det är inga problem, fläkten får plats om man vill köra med den.
Har inte kollat tempraturer, kanske kan kolla det nu sen när det ska testas lite med HD filmer..

Postad 03 September 2008 - 19:05

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Hesam
Har inte kollat tempraturer, kanske kan kolla det nu sen när det ska testas lite med HD filmer..

Det följer med en 80 mm fläkt va? Läste att man får på en 92 mm Noctua-fläkt på den, och kör man den med ultra-low adaptern lär det inte höras ett knyyyyyysssst...

Postad 03 September 2008 - 19:16

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
mlmc
Vad heter codecen från Arcsoft i WMC-HT som du vill att jag lägger på ???
Står inte vilka som står bakom codecsen....

Eller det kanske bara é jag som är dum ??? =)

Postad 03 September 2008 - 20:23

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

mlmc
Vad heter codecen från Arcsoft i WMC-HT som du vill att jag lägger på ???
Står inte vilka som står bakom codecsen....

Eller det kanske bara é jag som är dum ??? =)

Bara kör skiten i ArcSoft TMT istället.. det bör funka.. ;)

Postad 03 September 2008 - 21:12

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Har testat att köra Transformers 1080P .mkv DTS på kortet nu med MPC-HC med AC3-filter samt mediasplitter och ffdshow.

Fungerar som det ska för mig, inga ryck osv och då streamar jag den från min DNS-313.
Fick inte ljudet att fungera försän jag installerde AC3-filter men nu så är det ok i alla fall.
Ska kolla mer på det när jag får tid över.

Arcsoft har jag installerat och jag kommer nog inte göra det heller nu när det fungerar.
Vill inte installera en massa prog som inte ska användas osv på HTPC´n.

Hej hopp

Postad 03 September 2008 - 22:47

Jörgen_P
  • Jörgen_P
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt använda en Intel Celeron 440 2,0GHz i min HTPC. Eftersom G45-korten ska ha det mesta integrerat och vi bortser från diverse problem nu i början bör väl det räcka?
Ser inte riktigt behovet för något mer kraftfullt.

(Hade t.o.m. funderingar på en 420 men då den bara kostar ca. 80:- mindre och har samma effekt kan jag lika gärna köpa 440:an. ;) )

Redigerat av Jörgen_P, 03 September 2008 - 22:47.

Postad 03 September 2008 - 22:59

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Har testat att köra Transformers 1080P .mkv DTS på kortet nu med MPC-HC med AC3-filter samt mediasplitter och ffdshow.

Fungerar som det ska för mig, inga ryck osv och då streamar jag den från min DNS-313.
Fick inte ljudet att fungera försän jag installerde AC3-filter men nu så är det ok i alla fall.
Ska kolla mer på det när jag får tid över.

Arcsoft har jag installerat och jag kommer nog inte göra det heller nu när det fungerar.
Vill inte installera en massa prog som inte ska användas osv på HTPC´n.

Hej hopp

Det lät ju grymt bra, matade du ut signalen i 24 fps?

Postad 04 September 2008 - 00:15

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt använda en Intel Celeron 440 2,0GHz i min HTPC. Eftersom G45-korten ska ha det mesta integrerat och vi bortser från diverse problem nu i början bör väl det räcka?
Ser inte riktigt behovet för något mer kraftfullt.

(Hade t.o.m. funderingar på en 420 men då den bara kostar ca. 80:- mindre och har samma effekt kan jag lika gärna köpa 440:an. ;) )

Varför skulle man vilja köpa en celeron 440 när t.ex. celeron E1200 finns?

Postad 04 September 2008 - 14:41

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Goblin
Nej jag tror inte att jag har gjort det men just nu så skiter jag i det... =)
Ser ju sjukt bra ut ändå, varför jaga parametrar ????
Bilden flyter kanon.

Postad 04 September 2008 - 17:37

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Goblin
Nej jag tror inte att jag har gjort det men just nu så skiter jag i det... =)
Ser ju sjukt bra ut ändå, varför jaga parametrar ????
Bilden flyter kanon.

Därför att kan man välja mellan ett grafikkort som klarar det och inte klarar det så... vad tror du man väljer? Speciellt om man sitter men övrig utrustning som är förberedd för sweeeeet smooth flow.

Skulle tro att en och annan här på forumet är intresserade av om du testar att ställa in det på grafikkortet och postar dina erfarenheter :)

Postad 04 September 2008 - 21:13

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hesam

Så ###### gött (ursäkta franskan). Du har gjort mig riktigt sugen, det som saknas är endast recensioner av P5Q-EM innan det är dags för min alldeles första HTPC :).

Postad 05 September 2008 - 16:39

Kringlan
  • Kringlan
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
SAmma här...håller tummar och bara väntar på vilken jag ska köpa.. Intel-Gigabyte´s eller Asus.
Har ASUS idag på mitt ATX kort så det blir nog samma fabrikör igen då jag aldrig haft några trubbel med dem.
Synd är det att de har så dålig support sida.
Tar lång tid att dra hem drivisar etc..

Postad 05 September 2008 - 21:22

Jörgen_P
  • Jörgen_P
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Varför skulle man vilja köpa en celeron 440 när t.ex. celeron E1200 finns?

Att den termiska effekten är på 35 W istället för 65 W är den största orsaken. :)

Postad 06 September 2008 - 12:59

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3094 inlägg
  • 0

Att den termiska effekten är på 35 W istället för 65 W är den största orsaken. ;)

TDP=65W det är inte "termisk effekt". Om du kör din Celly 440 på full load så kan det mycket väl vara så att motsvarande belastning på en E1200 ger en lägre effektförbrukning. Max effekt förbrukar bara CPU:n när den går för full sula.

Den finns aldrig någon anledning att köpa en klenare CPU med lägre TDP-värde för att spara energi eller minska värmeutveckling.

Postad 06 September 2008 - 14:12

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Hesam

Hur går det med temperaturerna (använd senaste coretemp)?

Redigerat av Hesam, 06 September 2008 - 14:13.

Postad 07 September 2008 - 08:50

Unregistered8a394dde
  • Unregistered8a394dde
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Köpte igår ett GIGABYTE GA-EG45M-DS2H moderkort. Satte in det i min HTPC och den gick igång så fint så.
Kopplade in HDMI kabeln till min plasma och då hoppade bilden upp direkt både på plasman och skärmen samtidigt. Fixade med lite skärmupplösning och allt var frid och fröjd.
MEN
När jag steg upp i morse fick jag ingen bild på plasman. Kopplade in min datorskärm och där fanns det bild. Men när jag kollar på plasman via HDMI:n så blir bilden svart i ½ sec sen växlar den till myrornaskrig i en ½ sec för att sedan tappa kontakten med plasman så den får no signal i en ½ sec för att sedan få tillbaka kontakten i en ½ sec och då visa myrornas krig igen.
Är HDMI utgången död på moderkortet efer en natt?
SUCK.

Postad 08 September 2008 - 02:29

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Köpte igår ett GIGABYTE GA-EG45M-DS2H moderkort. Satte in det i min HTPC och den gick igång så fint så.
Kopplade in HDMI kabeln till min plasma och då hoppade bilden upp direkt både på plasman och skärmen samtidigt. Fixade med lite skärmupplösning och allt var frid och fröjd.
MEN
När jag steg upp i morse fick jag ingen bild på plasman. Kopplade in min datorskärm och där fanns det bild. Men när jag kollar på plasman via HDMI:n så blir bilden svart i ½ sec sen växlar den till myrornaskrig i en ½ sec för att sedan tappa kontakten med plasman så den får no signal i en ½ sec för att sedan få tillbaka kontakten i en ½ sec och då visa myrornas krig igen.
Är HDMI utgången död på moderkortet efer en natt?
SUCK.

Ajdå, måndags exemplar?

Postad 09 September 2008 - 20:39

sir88alex
  • sir88alex
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Tråkigt de e å vänta.. de skjuter ju fram P5Q EM releasen hela tiden. Tråkigt de inte bara kan sätta ett datum å så kommer de då. Någon som har någon koll på Intel kortet, vad det är för datum satt där?

Postad 10 September 2008 - 05:10

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Tråkigt de e å vänta.. de skjuter ju fram P5Q EM releasen hela tiden. Tråkigt de inte bara kan sätta ett datum å så kommer de då. Någon som har någon koll på Intel kortet, vad det är för datum satt där?

TDJ Data har 5 st. kvar, medan Overcklockers AB endast har 2 exemplar.

Redigerat av Hesam, 10 September 2008 - 05:44.

Postad 10 September 2008 - 08:55

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt att jag inte orkar läsa igenom hela tråden så detta kanske redan har besvarats men..

Har de fått ordning på alla problem som fanns i början med G45 chippen? jag menar 1080p24, ljud och bild ut via HDMI osv.

Postad 10 September 2008 - 09:17

Unregistered951ada42
  • Unregistered951ada42
  • Lärjunge

• 439 inlägg
  • 0

Ber om ursäkt att jag inte orkar läsa igenom hela tråden så detta kanske redan har besvarats men..

Har de fått ordning på alla problem som fanns i början med G45 chippen? jag menar 1080p24, ljud och bild ut via HDMI osv.

Nej, så det perfekta moderkortet med integrerad grafik finns inte för AMD processorerna står lite grann i skuggan av intels, åt andra sidan har AMD moderkorten bättre integrerad grafik. Så pest eller kolera. Om inte intel skärper till sig blir det kanske köpfest när AMD släpper sina 45 nm processorer senare i höst (rykte..).

Postad 10 September 2008 - 09:35

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Nej, så det perfekta moderkortet med integrerad grafik finns inte för AMD processorerna står lite grann i skuggan av intels, åt andra sidan har AMD moderkorten bättre integrerad grafik. Så pest eller kolera. Om inte intel skärper till sig blir det kanske köpfest när AMD släpper sina 45 nm processorer senare i höst (rykte..).

Varför skulle AMD vara bättre? Det finns ju inget micro-atx kort med 790GX.
Så G45 har inte löst någonting alls än? Går det att få ut ljud och bild ur HDMI porten?

Postad 10 September 2008 - 15:18

maestrokba
  • maestrokba
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0
Goblin Wizard

Sorry att jag inte svarat dig men jag har varit upptagen med att installera WHS och jobb och annat.
Självklart förstår jag att många är intresserade av just 108P24Hz om det flyter osv.
Jag har ju kört in codecs och annat i min HTPC på G45 chippet och det fungerar kanon för mig, har inga problem alls oavsett källa eller format, jag är riktigt nöjd med min burk samt med G45 chippet.
Har ingen lust nu att börja pilla med att försöka få till 24Hz osv eftersom det ser så fryktansvärt bra ut idag med bra flyt och allting. Du får helt enkelt jaga någon annan som vill testa och labba med detta.
Är ledsen för detta men jag vill bara nu avnjuta min skapelse... =)

För er som är intresserade så tillkom det en sak till i mitt HTPC inköp som finns i mitt galleri nu... =)
Köpte den veckan efter HTPC´n.

Ha det gött

Explorer45

Japp det fungerar att köra ljud och bild över HDMI på G45 korten..

Redigerat av maestrokba, 10 September 2008 - 15:17.

Postad 10 September 2008 - 16:23

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Kanon, tack maestrokba! ;)

Postad 10 September 2008 - 16:29

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0
Det enda du behöver göra är att ladda ner powerstrip.. men men..

Goblin Wizard

Sorry att jag inte svarat dig men jag har varit upptagen med att installera WHS och jobb och annat.
Självklart förstår jag att många är intresserade av just 108P24Hz om det flyter osv.
Jag har ju kört in codecs och annat i min HTPC på G45 chippet och det fungerar kanon för mig, har inga problem alls oavsett källa eller format, jag är riktigt nöjd med min burk samt med G45 chippet.
Har ingen lust nu att börja pilla med att försöka få till 24Hz osv eftersom det ser så fryktansvärt bra ut idag med bra flyt och allting. Du får helt enkelt jaga någon annan som vill testa och labba med detta.
Är ledsen för detta men jag vill bara nu avnjuta min skapelse... =)

För er som är intresserade så tillkom det en sak till i mitt HTPC inköp som finns i mitt galleri nu... =)
Köpte den veckan efter HTPC´n.

Ha det gött

Explorer45

Postad 10 September 2008 - 18:06

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

• 1322 inlägg
  • 0

PowerStrip fungerar oftast inte med Intels IGP:er, men PowerStrip kan man som tur är prova i 30 dagar så man kan testa om det funkar.

Postad 10 September 2008 - 18:23

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

• 661 inlägg
  • 0

Funkar Powerstrip med G45?

Jag har ett G35, och har hört/märkt att Powerstrip inte funkar så bra med Intels grafik.
Jag kör därför DTDcalc för att få till det.

Postad 11 September 2008 - 08:51

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

PowerStrip fungerar oftast inte med Intels IGP:er, men PowerStrip kan man som tur är prova i 30 dagar så man kan testa om det funkar.

Det funkar med G45 chippet. Många har testat redan, tyvärr med "dåliga" resultat. G45, precis som G35, har problemet med att spela upp 24fps material i 24Hz utan återkommande störningar.. som tex ett specifikt återkommande 'hack' med interval på 8-12sek.

Därför är det ett oerhört intresse kring testande av drivrutiner för X4500 (grafikchippet i G45 kortet). Roligt är att det är en jämn ström av släpp på nya drivrutiner, det verkar som att intel är seriösa i sin jakt på en bra HTPC lösning. G45 ligger i deras knä, det gäller bara att få rätt på detaljerna.

Vid framgång kommer de stå ensamma med den bästa integrerade plattformen i över 1år fram, då varken intel eller amd har någon nytt på gång inom det närmsta. Jag vill helst slippa köpa lösa delar... som just nu är den enda lösningen.

Redigerat av Unregistered1ee0a150, 11 September 2008 - 08:52.

Postad 11 September 2008 - 14:45

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0

Den finns aldrig någon anledning att köpa en klenare CPU med lägre TDP-värde för att spara energi eller minska värmeutveckling.

Stämmer, ska man jämföra något mellan processorer är det möjligen vilken process man använder på 45nm "inbyggt" är effektivare än 60nm osv. Men i övrigt får många processorer sin låga värden genom underklockning, belastar man den liak hårt som en processor med högre TDP så drar den lika mycket.

Det funkar med G45 chippet. Många har testat redan, tyvärr med "dåliga" resultat. G45, precis som G35, har problemet med att spela upp 24fps material i 24Hz utan återkommande störningar.. som tex ett specifikt återkommande 'hack' med interval på 8-12sek.

Skillnaden mellan 23,976 och 24 kanske?

Postad 11 September 2008 - 20:27

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
För att summera tråden lite, vad är nackdelarna med G45 korten? Vad har de löst sedan G45 introducerades? Vilka negativa sidor kvarstår?

Postad 12 September 2008 - 13:56

thpagu
  • thpagu
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

För att summera tråden lite, vad är nackdelarna med G45 korten? Vad har de löst sedan G45 introducerades? Vilka negativa sidor kvarstår?

Summeringen är att G45 har inte en suck att hämta jämfört med 790GX chipset
http://www.amdzone.c...d-790gx?start=2

Postad 12 September 2008 - 14:16

Unregisteredbaa1ce65
  • Unregisteredbaa1ce65
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Summeringen är att G45 har inte en suck att hämta jämfört med 790GX chipset
http://www.amdzone.c...d-790gx?start=2

Givetvis, för ett 3dmark resultat säger ju verkligen allt om platformen.. :)

790GX och G45 ska användas till media, det som är intressant är således avkodning av olika format, bildkvalite, anslutningar m.m. Har man behov av att spela och jämföra 3dmark resultat med polarna finns det bättre alternativ.

Postad 12 September 2008 - 14:24

thpagu
  • thpagu
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Givetvis, för ett 3dmark resultat säger ju verkligen allt om platformen.. :)

790GX och G45 ska användas till media, det som är intressant är således avkodning av olika format, bildkvalite, anslutningar m.m. Har man behov av att spela och jämföra 3dmark resultat med polarna finns det bättre alternativ.

Vad är G45 bättre i jämfört med 790GX i de avseenden som du nämner som bildkvalité, formatkodning?
Spelar inga spel öht.

Postad 12 September 2008 - 14:38

Unregisteredbaa1ce65
  • Unregisteredbaa1ce65
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Vad är G45 bättre i jämfört med 790GX i de avseenden som du nämner som bildkvalité, formatkodning?
Spelar inga spel öht.

Har aldrig påstått att G45 skulle vara bättre än 790GX, men det är du som länkar till en test med uteslutande spel och drar slutsatsen att G45 inte har en suck mot 790GX i HTPC forumet.

Några fördelar som jag anser att G45 har är PAP, möjlighet att använda både HDMI och DVI utgången samtidigt Möjlighet att skicka mer än två kanaler som LPCM över HDMI, även HD-formaten. Sen att G45 fortfarande har barnsjukdomar och brister är jag medveten om. Men chipsetet har helt klart potential. Vilken av dom båda som är "bäst" kan jag inte svara på.

Postad 12 September 2008 - 14:51

thpagu
  • thpagu
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har aldrig påstått att G45 skulle vara bättre än 790GX, men det är du som länkar till en test med uteslutande spel och drar slutsatsen att G45 inte har en suck mot 790GX i HTPC forumet.

Några fördelar som jag anser att G45 har är PAP, möjlighet att använda både HDMI och DVI utgången samtidigt Möjlighet att skicka mer än två kanaler som LPCM över HDMI, även HD-formaten. Sen att G45 fortfarande har barnsjukdomar och brister är jag medveten om. Men chipsetet har helt klart potential. Vilken av dom båda som är "bäst" kan jag inte svara på.

Jag har funderingar på G45 chippet med en Q9300 eller 790GX chippet med den nya Deneb:en.
Vill gärna ha synpunkter på skillnader. Så 790GX chippet skickar inte LPCM över HDMI?
PAP funktionen kan ju vara användbar. Om man kör Hybrid på 790 har man inte PAP funktionen då?

Postad 12 September 2008 - 16:21

Unregisteredbaa1ce65
  • Unregisteredbaa1ce65
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Jag har funderingar på G45 chippet med en Q9300 eller 790GX chippet med den nya Deneb:en.
Vill gärna ha synpunkter på skillnader. Så 790GX chippet skickar inte LPCM över HDMI?
PAP funktionen kan ju vara användbar. Om man kör Hybrid på 790 har man inte PAP funktionen då?

790GX kan skicka LPCM men är begränsad till bara två kanaler :)
PAP (Protected Audio Path) är en funktion som hårdvaran måste ha för att bitstreama Dolby True HD/DTS HD till förstärkaren. G45 är det enda moderkortet som har den funktionen. Vill bara tillägga att bitsream fortfarande inte fungerar på G45, men det ska vara mjukvarurelaterat(Arcsoft TMT, PowerDVD)

Postad 12 September 2008 - 16:23

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Några fördelar som jag anser att G45 har är PAP, möjlighet att använda både HDMI och DVI utgången samtidigt Möjlighet att skicka mer än två kanaler som LPCM över HDMI, även HD-formaten.

Detta tycker jag gör att G45 är totalt överlägset 790GX.. :)

Postad 12 September 2008 - 16:56

Unregisteredbaa1ce65
  • Unregisteredbaa1ce65
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Detta tycker jag gör att G45 är totalt överlägset 790GX.. :)

För min del så är den enda nackdelen med G45 att den inte klarar 24fps material utan att hacka till var 12sekund. Där är faktiskt 790GX bättre, inte perfekt men bättre. Förhoppningsvis är detta något som kommer att fungera tillfredsställande när drivrutinerna har mognat. Men man vet aldrig..

Postad 12 September 2008 - 17:40

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

För min del så är den enda nackdelen med G45 att den inte klarar 24fps material utan att hacka till var 12sekund. Där är faktiskt 790GX bättre, inte perfekt men bättre. Förhoppningsvis är detta något som kommer att fungera tillfredsställande när drivrutinerna har mognat. Men man vet aldrig..

Precis, men jag får hellre ut hemmabio-ljud och kör 60p än att inte kunna njuta av fullt ljud..

Postad 13 September 2008 - 03:31

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Verkar som signatur "jaquestati" borta på AVS forumet har fått problem att para ihop PCI-E grafikkort tillsammans med Asus P5Q-EM. Snarlika incidenter har rapporterats...

Alltfler P5Q-EM användare* uppger att deras moderkort inte fungerar med ett diskret grafikkort ihop monterat.

* V.g. se de senare inläggen

Redigerat av Hesam, 13 September 2008 - 06:44.

Postad 13 September 2008 - 11:11

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Verkar som signatur "jaquestati" borta på AVS forumet har fått problem att para ihop PCI-E grafikkort tillsammans med Asus P5Q-EM. Snarlika incidenter har rapporterats...

Alltfler P5Q-EM användare* uppger att deras moderkort inte fungerar med ett diskret grafikkort ihop monterat.

* V.g. se de senare inläggen

Tur att man inte skall använda sig av grafikkort då.. Hoppas dock de får bukt med detta inom snar framtid om man skulle vilja bygga ut någon dag. Borde väl inte vara några problem att lösa med nya drivisar.

Postad 13 September 2008 - 14:34

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Tur att man inte skall använda sig av grafikkort då.. Hoppas dock de får bukt med detta inom snar framtid om man skulle vilja bygga ut någon dag. Borde väl inte vara några problem att lösa med nya drivisar.

Håller med, härligt att man lyckades stå emot frestelsen att köpa moderkortet direkt för att sedan upptäcka problemet beskrivet i tidigare inlägg.

Postad 13 September 2008 - 14:58

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Håller med, härligt att man lyckades stå emot frestelsen att köpa moderkortet direkt för att sedan upptäcka problemet beskrivet i tidigare inlägg.

Vet inte om du missuppfattade mig men detta kommer inte hindra mig från att köpa G45 då jag inte kommer att använda ett separat grafikkort. :)

Postad 13 September 2008 - 17:13

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Vet inte om du missuppfattade mig men detta kommer inte hindra mig från att köpa G45 då jag inte kommer att använda ett separat grafikkort. :)

Tror att jag formulerade mig lite konstigt... ska testa igen :)

Håller med dig om att det inte borde vara något problem egentligen, utan det hela kanske löser sig i och med en BIOS uppdatering - precis som du skrev i tidigare inlägg.

Härligt att jag lyckades stå emot frestelsen att köpa moderkortet direkt, annars skulle det bli ett irritationsmoment för mig när problemet, beskrivet i mitt tidigare inlägg, uppenbarar sig. Detta eftersom jag med hög sannolikhet kommer att behöva ett separat grafikkort att använda till spel.

Redigerat av Hesam, 13 September 2008 - 20:56.

Postad 14 September 2008 - 08:30

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0

Tror att jag formulerade mig lite konstigt... ska testa igen :huh:

Håller med dig om att det inte borde vara något problem egentligen, utan det hela kanske löser sig i och med en BIOS uppdatering - precis som du skrev i tidigare inlägg.

Härligt att jag lyckades stå emot frestelsen att köpa moderkortet direkt, annars skulle det bli ett irritationsmoment för mig när problemet, beskrivet i mitt tidigare inlägg, uppenbarar sig. Detta eftersom jag med hög sannolikhet kommer att behöva ett separat grafikkort att använda till spel.

Aha, då är jag med! :) :)

Postad 25 September 2008 - 03:34

Hesam
  • Hesam
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Verkar som att hypen kring G45 har "mojnat". Förövrigt skall ett nytt moderkort, med den nya kretsen nForce 730i (nVidias motsvarighet till Intels G45), släppas i slutet av sep/mitten av okt. Ser ut att bli mycket intressant om du frågar mig!

GPU vet mer
Avsforum-tråden

Redigerat av Hesam, 25 September 2008 - 03:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.