Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fotbolls EM 2008 ... Vem vinner ?

225 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vem vinner Fotbolls EM 2008 (110 medlem(mar) har röstat)

Jag tror på ...

1. Spanien (12 röster [10.91%])

Procent av omröstning: 10.91%

2. Holland (52 röster [47.27%])

Procent av omröstning: 47.27%

3. Portugal (10 röster [9.09%])

Procent av omröstning: 9.09%

4. Sverige (3 röster [2.73%])

Procent av omröstning: 2.73%

5. Tyskland (12 röster [10.91%])

Procent av omröstning: 10.91%

6. Turkiet (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

7. Kroatien (7 röster [6.36%])

Procent av omröstning: 6.36%

8. Något annat lag fattar du väl ! (14 röster [12.73%])

Procent av omröstning: 12.73%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 21 June 2008 - 22:49

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Just nu deppar jag för att Holland aldrig lyckas i de viktiga matcherna. Det sved betydligt mer än när Sverige torskade. Tycker jäkligt synd om Holländarna; även om Ryssarna är grymma så spelade Holland långt under sin förmåga.

Kan man inte prestera när det gäller så vinner man inget. Att glänsa i gruppspelet är meningslöst om man inte kan följa upp det när det blir utslags-spel. Skulle inte förvåna mig alls om tyskland eller italien vinner EM trots deras knackiga gruppspel.

Postad 21 June 2008 - 22:52

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Kan bara hålla med, vilka fantastiska spelare!! Turkiet o Ryssland i en final.
Det vore häftigt att se, 2 lag som spelar med hjärta o stolthet.

Usch nej. hemska tanke. Tyskland mot Ryssland eller Spanien vore däremot en kul final. Turkarna har inget i finalen att hämta. De spelar nästan lika tråkig fotboll som Sverige. Förutom precis i slutet av matcherna.

Postad 21 June 2008 - 22:55

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Ryssarna måste naturligtvis vinna matchen när de spelar så bra. I princip spelade de ju holländsk fotboll fast med ännu mer teknik och jälaranamma.

Åldern verkade avgöra en hel del eftersom de äldre holländarna helt klart inte orkade med ryssarnas tempo. På det sättet kan det nog bli en hårdare match om Spanien går vidare till semi än om Italien gör det.

Italien har också ett gammalt lag och jag kan inte se hur de skulle kunna få pli på ryssarna om de fortsätter spela så här.

Postad 21 June 2008 - 23:02

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Kan man inte prestera när det gäller så vinner man inget. Att glänsa i gruppspelet är meningslöst om man inte kan följa upp det när det blir utslags-spel. Skulle inte förvåna mig alls om tyskland eller italien vinner EM trots deras knackiga gruppspel.

Meningslöst är det ju inte men det är väldigt bittert att Holland alltid förr eller senare tappar sitt fina spel. Det är bara en tidsfråga. I EM 2000 slog man tex. juggarna med 6-1 i kvartsfinalen!!! Kluivert gjorde hattrick och det stod 6-0 innan juggarna fick ett tröstmål på stopptid. Sedan förlorade Holland i semin mot ett tråkigt defensivt spelande Italien efter straffar (0-0 vid full tid). Det är typiskt Holland....

Annars håller jag med dig. Tror också att Tyskland och Italien blir vädligt farliga nu.

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 21 June 2008 - 23:04.

Postad 21 June 2008 - 23:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Det var just det som var min poäng. :P

Jag trodde poängen hade något att göra med att jag undervärderade Elmander annars som du skrev precis innan länken. Jag undervärderar ju inte honom mindre för att du påminner mig om att han stannade i utvecklingen men låt gå ;)

Samtidigt kan man säga att bara för att man är jagad av storklubbar så betyder det inte att man kommer bli något. Praktexempel på det är Jordi Cruyff i Man Utd. Det gäller att lyckas och etablera sig i klubbarna. Jag trodde också att han skulle bli något då, men han gjorde helt fel som stannade i Toulouse. Kanske fick han inga egentliga anbud vad vet jag. Sen dess har det gått spikrakt nedåt och baserat på dagsläget så är han iskall. Visst kan det vända, men idag är han inte värd lika mycket som Källström på marknaden.

Märkligt hur saker kan ändras fort.

Det är det som är det härliga med den här sporten. Nästan inget är säkert, bollen är rund. Som när Porto vann CL, vad var oddsen på det ;) . Nu skulle Ryssland ALDRIG nått den här nivån utan Hiddink. Så fort han kom till ledningen så började han med att ta bort utlandsproffsen och bygga laget kring inhemska spelare. Undrar om Arsjavin ens utvecklats som han gjort utan Hiddink eller om han använts så bra. Om Hiddink hade haft Zlatan kan jag lova att han använts enormt mycket bättre än under Lagerbäck.

Postad 21 June 2008 - 23:18

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Jag trodde också att han skulle bli något då, men han gjorde helt fel som stannade i Toulouse. Kanske fick han inga egentliga anbud vad vet jag. Visst kan det vända, men idag är han inte värd lika mycket som Källström på marknaden.

Det håller jag med dig om. Dock tror jag inte att det var hans eget fel utan att klubbledningen "tvingade honom" att stanna kvar genom att sätta en alltför hög prislapp på honom. Det var i alla fall så jag förstod det, men det är svårt att veta säkert. Detta är en artikel från Februari i år:

http://www.fotbollse...la-intressenter

http://uppsala.expre...ventus-har-okat

275 miljoner är för mkt pengar, det tycker även jag ;)

Postad 21 June 2008 - 23:33

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Det är det som är det härliga med den här sporten. Nästan inget är säkert, bollen är rund. Som när Porto vann CL, vad var oddsen på det ;) . Nu skulle Ryssland ALDRIG nått den här nivån utan Hiddink. Så

Mmm... Hiddink är grym men ändå brukar det alltid vara samma gamla länder som vinner VM varje gång... Tror inte att ens Hiddink kan ändra på det. EM finns det större möjligheter att skrälla i även om de inte är direkt stora. Jag sätter mina slantar på att det som vanligt blir Tyskland eller Italien som vinner. Men Spanien är ett stort stort hot.

Postad 21 June 2008 - 23:40

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det märkliga var ju dock att den ryska defensiven var så pass bra. Holländarna var utestängda från straffområdet under en ganska stor del av matchen.

Med en lavinartad offensiv och en bergfast defensiv så har de faktiskt möjlighet att utmana framför allt Tyskland och Italien (samt naturligtvis Turkiet om deras tur fortsätter).

Vi får se hur matchen mellan Spanien och Italien i morgon avlöper.

Postad 21 June 2008 - 23:46

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jag är också väldigt förvånad över att ryssarna lyckades stänga ner Hollands anfall så effektivt. Men jag tror inte att Hollands dagsform var så bra. De hade kanske dels fått för lång vila och dels kanske en mörk känsla spridit sig i truppen pga det tragiska som hände och som föranledde de svarta armbanden. Men som sagt brukar något alltid sänka Holland i de avgörande matcherna.

Postad 21 June 2008 - 23:59

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Nja, lite konstig anledning till att bära svart armbindel. Det var ju en privatsak för Boulahrouz och inget man bör tynga ner hela laget med. Felberäkning av van Basten, tycker jag. Utan armbindlarna hade de säkert inte tänkt en tanke på det under matchen.

Postad 22 June 2008 - 00:20

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Nej, jag håller också med om att det kändes som det förstorades upp lite väl mkt med armbindlarna.

Postad 22 June 2008 - 00:38

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Först trodde jag att det var någon medlem av det nederländska kungahuset som hade dött, då hade man kunnat förstå armbindlarna. Jag tror det var en ploj av van Basten för att svetsa samman laget lite men det var som sagt en dålig idé tror jag.

Postad 22 June 2008 - 02:01

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag tror mig veta svaret på varför Holland tappade sitt spel medan Ryssland bara blir bättre och bättre.. ;)

Holländarna har inte fått dricka Heinecken sedan de lämnade Holland och därför började deras krafter tryta
Ryssarna dränkte sig i Vodka efter segern mot Sverige och kom därför med laddade batterier.

Tro't om ni vlll ;)

Maveric :P

Postad 22 June 2008 - 10:53

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Ett mycket väl utvecklat spel av Ryssarna!

Grymt imponerande av de ryska spelarna att ha så mycket initiativ och så mycket spring i benen att Holland fick koncentrera sig på defensivt tänkande och kom så långt ner i banan att när de fick bollen var det omöjligt med snabba omställningar.

Jag tror de blir farliga för Spanien, men deras spel kan passa sämre mot Tyskland/Turkiet

Postad 22 June 2008 - 11:01

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Holländarna har inte fått dricka Heinecken sedan de lämnade Holland och därför började deras krafter tryta

... eller så var det Grolsch som saknades ...

Nä, jag tror att holländarna hade ett riktigt stort självförtroende efter gruppspelet och att de underskattade ryssarna. De tänkte nog att ryssarna klarade sig mot skitlag som Grekland och Sverige men att de inte skulle ha en chans mot Holland på samma sätt som de fick styk av Spanien.

Sanningen är ju att det holländska anfallsspelet var nästan lika verkningslöst som det svenska och att de gamla holländarna blev frånsprungna av de unga ryssarna på samma sätt som Sverige blev. Hollands mål kom på en fast situation medan ryssarna gjorde tre spelmål.

Holländarna var nästan lika chockade och frustrerade som svenskarna var. Även om Holland hade lite större del i sin match än Sverige hade så blev de ärligt talat utspelade.

Postad 22 June 2008 - 14:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nä, jag tror att holländarna hade ett riktigt stort självförtroende efter gruppspelet och att de underskattade ryssarna. De tänkte nog att ryssarna klarade sig mot skitlag som Grekland och Sverige men att de inte skulle ha en chans mot Holland på samma sätt som de fick styk av Spanien.

Det tror jag med. De undervärderade Ryssland och sen var det svårt att ställa om. Typiskt fall av "det fixar sig" mentaliteten som kan infinna sig bland storlag. Det kan ju bara inte vara positivt att bli så upphaussade som de blev iom de tre segrarna. De har i stort sett vunnit EM innan EM var färdigspelat. Då är det svårt att spela för att "visa vad man går för".

Sen tog Guus ut dem taktiskt sett och tillät dem inte att spela som de brukar.

Postad 22 June 2008 - 19:36

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Hoppas på Spanien!

Postad 22 June 2008 - 19:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Samma här .. Spanien är mitt andra hemland efter många år på solkusten ..

Maveric

Postad 22 June 2008 - 19:56

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Vinner Italien så har alla grupptvåor gått vidare. Det är ju intressant på sitt sätt.

Sen tror jag att det kan ha varit ett taktiskt misstag att vila så många spelare i tredje gruppspelsmatchen som vissa lag gjorde, har man ett bra flyt i startelvan så ska man inte ändra på det i ett mästerskap även om det råkar vara en oviktig match.

Postad 22 June 2008 - 20:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Sopan till domaren missar offensiva frisparkar och minst en straff för Spanien. Biscotto! :)
Den där överölade dansken kanske inte var helt fel ute trots allt. ;)

Postad 22 June 2008 - 21:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Suck, urtråkig match efter Holland-Ryssland. Händer inget =/.

Postad 22 June 2008 - 22:23

kaffekoppen
  • kaffekoppen
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Rätt lag vann.

Postad 22 June 2008 - 22:31

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Blir Spanien - Ryssland i semi? Isåfall går Ryssland vidare till Final och där kan allt hända. Skulle vara rätt häftigt om dom gick hela vägen. Det är ju ingen som trodde på dom från första början.

Postad 22 June 2008 - 22:35

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Spanien Ryssland kommer att bli en kanonmatch! Det var Italien som dödade kvarten med sin perfekta defensiv.

Postad 22 June 2008 - 22:39

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Ryssland här ju redan vunnit Hockey VM och Schlager-EM i år så varför inte Fotbolls EM också.

Postad 22 June 2008 - 22:39

congolasse
  • congolasse
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Lite upprättelse har väl ändå Sverige fått efter Rysslands uppvisning........... Har ni noterat Magnus Hedman i studion när han pratar "viktigt" -pannan i djupa veck och sen putar han med munnen på nåt ruskigt onaturligt vis......... :) ;) . Sicken fjolla till expert. Saknar Glenn S

Postad 23 June 2008 - 15:11

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Nu ser man ju hur mycket en magisk tränare kan göra för ett lag, Hiddink är kungen.
Om vi ska fortsätta skrapa ihop tränare från b-lag i lingonskogen som får nöja sig med en fjuttig mille om året så kommer vi aldrig komma oss nånstans.
Fotbollsförbundet måste öppna plånboken och erbjuda tränarna åtminstone 20-30mille/år så kanske jobbet blir lite mer intressant och vi kan stjäla oss nån som vet hur fotboll ska gå till.
Lagerbäcks lön är ungefär samma som i allsvenskan, det är ju skandal.

Lite upprättelse har väl ändå Sverige fått efter Rysslands uppvisning........... Har ni noterat Magnus Hedman i studion när han pratar "viktigt" -pannan i djupa veck och sen putar han med munnen på nåt ruskigt onaturligt vis......... :blink: :D . Sicken fjolla till expert. Saknar Glenn S

Jag tycker det roligaste med Hedman är att han i stort sett varje mening måste berätta om sin feta karriär.
Sina polare Cech och drogba. Som om han va i Chelsea i 10 år.
Om Hedman bestämde sig för att göra comeback kan jag nästan garantera att Lasse skulle ge han platsen som förste målvakt. Brolin ska ersätta Larsson i vm-kvalet har jag hört rykten om också.

Postad 23 June 2008 - 16:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jag tycker det roligaste med Hedman är att han i stort sett varje mening måste berätta om sin feta karriär.

Själv tycker jag det är så intressant att höra hans expertkompetens inom målvaktsräddningar. I varje match när någon gör en räddning så ska han analysera räddningen eller om man släpper in den så borde han gjort så eller det var inte hans fel eller...

Ja Hedman, vi vet att du var målvakt.

Postad 23 June 2008 - 18:37

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Var han inte lite full under de första matcherna där nere? Man begrep inte ett ord han sa och han höll sig i bordet för att inte ramla omkull.

Postad 23 June 2008 - 20:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Han var säkert full när han vaktade målet också.

Postad 24 June 2008 - 06:08

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Vad konstigt det kändes igår utan fotboll på TV! :)

Nu känns mitt tips Spanien-Tyskland i final inte lika avlägset som innan kvarten.
Spanien-Ryssland kan bli riktigt sevärd, och jag tror att Spanien är det lag som bäst klarar av Rysslands man-man försvar. Tyvärr, måste jag nästan säga för jag gillar verkligen Ryssland.

Tyskland-Turkiet kan väl bara sluta på ett sätt, nästan risk för tvåsiffrigt? B)
(iofs är ju 1-0 två siffror, fånigt uttryck! B) )

Postad 24 June 2008 - 13:03

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Ryssland har ett stort självförtroende i sitt spel nu och Spanien kan inte annat än darra. Ryssarna kommer inte att spela så försiktigt som Italien gjorde. Om ryssarna inte drabbas av stundens allvar utan kör sitt eget spel utan nerver så kommer de att möta Tyskland i final.

Postad 24 June 2008 - 13:10

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Tysklands tyngd kommer att bli för mycket för Turkiet i semifinalen och Spanien i finalen. Fasta situationer kommer avgöra till Tysklands fördel.

//Max Reference

Postad 24 June 2008 - 13:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag vet vilken match som jag ser fram emot mest rent underhållningsmässigt iaf :)

Tyskland-Turkiet känns inte så hett.

Postad 24 June 2008 - 15:09

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Tysklands tyngd kommer att bli för mycket för Turkiet i semifinalen och Spanien i finalen. Fasta situationer kommer avgöra till Tysklands fördel.

//Max Reference

Jag har också Tyskland som favoriter nu. Schweinsteiger och Podolski är i grym form. Ballack är bättre än på länge, och gamle räven Klose har börjat hitta målet igen. Dessutom dominerar man på fasta situationer. Mot ryssarna kommer det bli målchans varje gång på fasta situationer. Jag tror dock på Spanien som finalmotståndare. Torres, Villa och Puyol mfl. kan göra livet surt för de flesta lag.

Postad 24 June 2008 - 19:09

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Fast om man kikar på statistiken så ser man att ryssarna spelar en väldigt disciplinerad attackfotboll. Samtidigt som de har många mål och flest hörnor så har de få offside, flest räddningar och ger få frisparkar. Således menar jag att de har en stor möjlighet att få möta Tyskland i finalen.

Postad 24 June 2008 - 19:39

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Japp, ryssarna bjöd inte på mkt mot Holland. De gjorde en perfekt match. Om Holland hade lyckats skapa fler frisparkar och hörnor så hade de vunnit matchen.

Postad 24 June 2008 - 20:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
jag är ganska övertygad om att tyskland kommer ta hem det här.
fast å andra sidan har iallafall jag blivit överraskad av ryssland. detta trodde jag inte om dom.

tyskland - ryssland 2-1

ni vet var ni såg det först :)

Postad 25 June 2008 - 09:36

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Det blir nog en riktigt kul match att se mellan Spanien och Ryssland, med två lag som spelar anfallsfotboll.
Men jag tror som sagt att Spanien är ett lag som passar Ryssland dåligt. De kan hålla i bollen och passa sig ur de flesta pressade situationer och de har flera spelare som kan "göra sin gubbe" och snabba forwards som kan utnyttja ytorna bakom t.ex. tokoffensive vänsterbacken Zhirkov(?), eller sprinta ifrån backarna på briljanta instick från Xavi, Iniesta eller Fabregas.
Och som anfallare är nog Puyol ingen av de 20 mittbackarna i världsfotbollen jag helst skulle möta! Han lär inte sluta löpduellerna vid straffområdet som Mellberg gjorde mot Arschavin! :D

Men även om jag känner en viss prestige i att innan EM ha tippat Spanien som vinnare före Tyskland, och även om jag unnar Spanien en framgång i ett mästerskap, så kan jag inte låta bli att hoppas lite på Ryssland ändå! :)

Postad 25 June 2008 - 11:49

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Framför allt vore det roligt om man kunde visa världen att det går att spela offensiv, rolig fotboll och ändå vinna. De senaste 10-15 åren har det varit en slags sanning att man måste spela defensivt för att vinna och turneringarna har blivit tråkigare ju närmare finalen man har kommit. Om Ryssland eller Spanien vinner med flödande anfallsfotboll så kommer detta att skapa en ny förebild för kommande turneringar och lagen kommer att försöka spela mer dynamiskt. Målsättningen borde vara att ingen kvart, semi eller final ska avgöras på straffar.

Postad 25 June 2008 - 21:45

Schumi
  • Schumi
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Deutschland Deutschland uber alles. :)

Postad 25 June 2008 - 21:47

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Hmm trodde dom skulle klara det igen. Men tyvär inte !

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 25 June 2008 - 21:47.

Postad 25 June 2008 - 21:48

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Tyskland vann som väntat, fast med lite problem. Skönt.

Postad 25 June 2008 - 22:42

d96ez
  • d96ez
  • Användare

• 245 inlägg
  • 0
Vilken dramatik! Jag tycket Turkiet visade att dem förtjänade att vara i semifinal. Rolig match, men tråkigt med tv-avbrottet.

Postad 25 June 2008 - 22:44

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
strömavbrottet sabbade ju matchen. Skandal.

Postad 25 June 2008 - 22:48

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

strömavbrottet sabbade ju matchen. Skandal.

Det var bara för tv4 .. resten av europa hade bild .. inte minst dansk tv

Tyckte Turkarna skulle ha vunnit ..

Maveric :)

Postad 25 June 2008 - 23:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ännu större skandal isåfall då de sa att det gällde "alla".

Höll också på turkarna. Synd.

Postad 25 June 2008 - 23:02

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Tyckte Turkarna skulle ha vunnit ..

Jasså? vilka klantar. De påstod ju att ingen i Europa hade bild. De har verkligen noll koll. Kunde inte ens sparka igång en radio för att höra att turkarna gjort mål.

Postad 25 June 2008 - 23:09

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Just nu är det huvudnyhet på aftonbladet.se

Bifogad fil  tv4.jpg   77.2K   1 Antal nerladdningar

Här medger man i en liten notis på fotbollskanalen att de "sagt fel"
http://fotbollskanal...problem_i_basel

Man hade dessutom en undersöknng igång på aftonbladet.se om vad man tyckte om TV4's
sändningar från EM. Under den korta stund den fick vara uppe så sade 65% att det var uselt.
Av någon anledning togs undersökningen bort.

Redigerat av Unregistered1103, 25 June 2008 - 23:21.

Postad 25 June 2008 - 23:31

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Lite mer nyheter ...

Tv4 säger så här ..

Det var problem med bilderna från matchen Tyskland -Turkiet. TV4 beklagar det inträffade. Enligt de första uppgifterna var hela Europa drabbat. Något som visade sig inte stämma - vi ber om ursäkt för de felaktiga uppgifterna.”
– Ett fåtal tv-bolag lyckades få igenom bilder. De var framför allt de som hade egna länkbussar på plats, säger Per Nunstedt.
Enligt honom kunde kanalen inte gjort något mer för att få bilder i rutan.

Min spontana tanke var då .. Att tyska ZDF har egen länkbuss kan jag förstå .. men att Lilla Danmarks Radio
hade egen länkbuss och inte stora Tv4 .. Så visst hade de kunnat undvika detta .. eller hur.

Hela artikeln kan ni läsa här http://www.aftonblad...ticle2762173.ab

Maveric

Ps. Bättre nyheter på minhembio.com .. för här ifrågasätter vi svaren som ges :)

Redigerat av Unregistered1103, 25 June 2008 - 23:33.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.