Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 vs Asus Xonar HDAV1.3
Asus Xonar HDAV1.3
(Ljudkort)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Asus Xonar HDAV1.3 Deluxe
(Ljudkort)
|
5
|
(7)
|
Inga priser | |
Asus Xonar HDAV1.3 Slim
(Ljudkort)
|
4
|
(5)
|
Inga priser | |
Auzentech X-Fi Home Theater HD
(Ljudkort)
|
6
|
(2)
|
Inga priser |
Tappar HDMI-signal från Asus Xonar HDAV1.3 (3 inlägg)
|
15 år sedan |
Ljudkortet som ger hemmabioförstärkarna en rejäl match? (67 inlägg)
|
16 år sedan |
ultimata multimediamaskinen (7 inlägg)
|
17 år sedan |
Införskaffining av HTPC (14 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 13 October 2008 - 21:37
Postad 14 October 2008 - 08:50
Postad 14 October 2008 - 16:54
Postad 14 October 2008 - 17:38
nuu så fick ja kortet igen..=) efter många moment för att få datan ens att startaså gick den igång.. å enda ja gjorde va ställa ner gamman å allt blev perfekt.. 1080p blev kanon=) helnöjd....
Grattis, som du slitit med det gamla kortet, alltid tråkigt när nått man köper är trasigt från början.
Postad 15 October 2008 - 06:26
Vilken typ av kabel koppplar man ihop grafikkort och ljudkort med?
Beroende på grafikkort så använder man antingen en hdmi-kabel eller en Dvi->hdmi
Postad 16 October 2008 - 07:57
Postad 16 October 2008 - 09:13
lutar åt ett köp av detta kort eftersom Auzentechs verkar dröja..
En fråga bara:
Ni som kör kortet, kan ni bekräfta att det funkar med de nya ljudformaten ut från kortet med både HD-DVD och Blu-ray-skivor (t ex genom LGs combospelare)?
Tack
Micke
Postad 16 October 2008 - 10:03
Halloj,
lutar åt ett köp av detta kort eftersom Auzentechs verkar dröja..
En fråga bara:
Ni som kör kortet, kan ni bekräfta att det funkar med de nya ljudformaten ut från kortet med både HD-DVD och Blu-ray-skivor (t ex genom LGs combospelare)?
Tack
Micke
Bitstreaming utav de nya ljudformaten fungerar INTE i vista, dock fungerar LPCM.. men det gör också mitt moderkort (intel 's g35)..
Hur det är i XP vet jag inte, men men.. bör ju komma nya drivrutiner till vista snart tycker man!
/Micke
Postad 16 October 2008 - 21:02
nu finns det nya upptateringar PÅ ASUS hemsida för vista.. även för xp tror de va om bitstremning för xp.. så det borde komma snart till vista med..
Redigerat av Unregistered1e1b5146, 16 October 2008 - 21:10.
Postad 17 October 2008 - 07:15
Dock funderar jag lite om det går att ställa vad man vill köra för output beroende på input så att säga. Låt oss säga att det är en DTS-ström jag har, och den vill jag skall gå som DTS över HDMI och låta förstärkaren koda av, men om det är en DTS HD-MA så går det som LPCM? Tänkte mest när de kommer med nya rutiner till vista...
Postad 17 October 2008 - 07:35
Jag fixar LPCM från samtliga nya format, vilket inte fungerade på mitt hdmi-moderkort
Dock funderar jag lite om det går att ställa vad man vill köra för output beroende på input så att säga. Låt oss säga att det är en DTS-ström jag har, och den vill jag skall gå som DTS över HDMI och låta förstärkaren koda av, men om det är en DTS HD-MA så går det som LPCM? Tänkte mest när de kommer med nya rutiner till vista...
Va har du för moderkort? har inte också ett asus p5e-vm hdmi? Jag lyckas få ut lpcm ifrån dts hd-ma / dts / dd iallfall!
Ja! det borde gå,.. tror vi får ge asus ljudkortet ett halvår eller så.. sen kanske allt fungerar som det ska
Jag fattar inte hur man kan släppa en ny produkt som inte fungerar vid release. SUCK!
Postad 17 October 2008 - 07:49
Postad 21 October 2008 - 19:08
Har införskaffat detta Asus-ljudkort och är mycket nöjd.Mitt enda problem är att jag inte får något ljud från Canal digital boxen via koaxial kabeln(har ändrat inställningarna på boxen)
Mvh Mala
Postad 22 October 2008 - 09:10
Postad 23 October 2008 - 14:05
Jag fixar LPCM från samtliga nya format, vilket inte fungerade på mitt hdmi-moderkort
Nån som kan bekräfta bitstreaming av BÅDE Bluray-skivor och HDDVD-skivor och i så fall via vilken spelare/program?
Detta är mer eller mindre make or break för mig eftersom jag tänkt använda htpcn som region 1 bluray samt HD-DVD -spelare och då lär kortat klara båda om det ska vara nån mening. Helst bitstreaming då också..
Postad 24 October 2008 - 09:37
Då började jag läsa i denna tråd och följa upp på andra forum. Det lät helt fantastiskt tills jag läste ett par sidor på ngt forum om att Xonar inte stödjer 1080p24? Kan någon bekräfta att den klarar allt förutom p24?
Tack på förhand, en något förbryllad
/Christian
Postad 24 October 2008 - 12:43
Är det ingen som har problem med koaxial ingången.Hur gjorde ni när ni fick ljud i från tex tv-boxen,är det något jag missat att bockat i eller ur?
Mvh Mala
Postad 26 October 2008 - 20:32
Någon som har koll på hur jag kan spela upp musik i 2.1?
Det bror på vad du har för utrustning utöver ljudkortet. Lite synd att det inte klarar 1080/24p. Enligt speccen till Auzentech kortet ska det klarar 1080p @ 60hz och 720p @ 120hz. Få väl se hur det blir med 24hz. Frågan är när skiten kommer, inte många dagar kvar av oktober nu.....
Redigerat av JetJaguarr, 26 October 2008 - 21:55.
Postad 27 October 2008 - 09:05
Nån som kan bekräfta bitstreaming av BÅDE Bluray-skivor och HDDVD-skivor och i så fall via vilken spelare/program?
Detta är mer eller mindre make or break för mig eftersom jag tänkt använda htpcn som region 1 bluray samt HD-DVD -spelare och då lär kortat klara båda om det ska vara nån mening. Helst bitstreaming då också..
Nej - än så länge verkar inte bitstreaming fungera med de drivrutiner som finns tillgängliga. DTS och DD fungerar men inte hdljuden som jag förstått?
Postad 28 October 2008 - 18:24
http://www.amazon.co...d...4460&sr=1-3
1000:- billigare. Har en kompis som bor där som kan ta med sig det till julen isåfall. Men jag väntar tills jag får stöd för bitstream av HD-ljuden.
Något man ska tänka på när man köper från USA? Garanti och sånt känner jag till. Blir ju tullfritt så priset hamnar i daxläget på 1500:-.
Postad 28 October 2008 - 19:50
Postad 28 October 2008 - 23:08
Dear Johan,
Thank you for contacting Auzentech.
The Auzen X-Fi HomeTheater HD supports the 1080p/24hz.
It is at the end stage of development, and come to the finish soon.
Please be a member at our website to get the Auzen news and updates as soon as it is available.
We appreciate your support and kind interest in our product line.
Sincerely,
Inte långt kvar nu....
Postad 29 October 2008 - 08:50
Diom har ju iofs skjutit fram release först från september till oktober, och nu har vi ju exakt 3 dagar kvar av oktober och dom är "end stage of development".. låter för mig som att dom har problem att få till det enligt specarna, vilket inte känns helt förvånande med tanke på hur pissigt asus kort verkar fungera...Sådär, fick ett mail från auzentech ikväll med den här trevliga informationen.
Inte långt kvar nu....
Postad 30 October 2008 - 16:56
"Thank you for contacting Auzentech.
First of all, we appreciate your support and kind interest in our product line.
We are working on the Auzen X-Fi HOMETHEATER HD continuously for the best performance of the sound card in hardware and software.
It has been re-scheduled in November. We apologize for this.
If you want, we will put your name on our pre-order list to get the first mass-produced item.
Should you have any questions, do not hesitate to let us know.
Sincerely,
Support Team"
Kan mycket väl innebära 1 månads väntan till...
Redigerat av majstang, 30 October 2008 - 16:57.
Postad 30 October 2008 - 16:58
Får väl hoppas på november, men sådana här framflyttningar är ju allt annat än ovanligt.
Postad 30 October 2008 - 18:40
Postad 30 October 2008 - 18:52
The Auzen X-Fi HomeTheater HD outputs a bitstream of high-definition, multichannel audio from Blu-ray Discs with no downsampling, to take full advantage of lossless digital audio formats such as Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio.
Drivrutinerna kommer antagligen lida av diverse barnsjukdomar, men det gör ju 99.9999% av alla produkter som släpps idag.
Priset får man nog maila om det med, är dock tveksam till att de ger ut den informationen även ifall den är relevant om man skulle förhandboka kortet.
Postad 30 October 2008 - 18:57
Gällande pris så kanske man ska lägga en förhandsorder för att få reda på det =)
Postad 30 October 2008 - 21:10
I emailed the AuzenTech, Inc. "SupportTeam" <[email protected]> asking for any information and this is their response:
First of all, thank you for your kind interest in our product line.
It is scheduled for November, and the price will be around $249. We will post the specific information as soon as possible.
Should you have any questions, do not hesitate to let us know.
Sincerely,
Support Team
AuzenTech, Inc. (www.auzentech.com)
USA tel 408.727.6212/ fax 408.727.6275/
Lite mer info om kortet här.
Endast Trial till PowerDVD bland annat, lite sniket tycker jag.
Redigerat av JetJaguarr, 30 October 2008 - 21:12.
Postad 30 October 2008 - 21:23
Ett mail till någon på avsforum från auzentech.
Lite mer info om kortet här.
Endast Trial till PowerDVD bland annat, lite sniket tycker jag.
$249 undra va vi hamnar på där efter nån månad. Måste ju vara konkurrenskraftiga mot asus samtidigt. Blir nog till ett köp kanske ändå.
Postad 30 October 2008 - 21:26
Postad 01 November 2008 - 15:12
Postad 01 November 2008 - 15:36
Postad 01 November 2008 - 16:25
Detta stod om OS Support
"Microsoft® Windows Vista™ or Windows XP [Support for XP will be under a Phase 2 schedule]"
Detta borde betyda att vi som kör XP inte kommer få det att funka särskilt bra då initialt!?
Frågan är då vilka tidsramar Phase 2 har?
Redigerat av majstang, 01 November 2008 - 16:27.
Postad 01 November 2008 - 21:33
Det va väl inge vidare info om dom analoga utgångarna där, såg inte skymten av en RCA kontakt ellertele plug.
Det finns info om de analoga utgångarna, får titta lite noggrannare bara. finns bild och grejer.
Postad 03 November 2008 - 21:59
Bläääh inget stöd för HD-DVD-ljud sug sug sug....
Vad är HD-DVD ljud?
Postad 03 November 2008 - 22:27
sorry otydlig.. syftade såklart på högupplöst ljud spelat från HD-DVD-skivor, auzen verkar ju bara stödja bluray.Vad är HD-DVD ljud?
Postad 05 November 2008 - 12:50
sorry otydlig.. syftade såklart på högupplöst ljud spelat från HD-DVD-skivor, auzen verkar ju bara stödja bluray.
Va har du läst det någonstans??
http://computershopp...heater-7.1-card
"The card is capable of handling HD streams from Bluray or HD-DVD and outputting them with no downsampling, thus taking advantage of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio."
Postad 05 November 2008 - 13:46
Va har du läst det någonstans??
http://computershopp...heater-7.1-card
"The card is capable of handling HD streams from Bluray or HD-DVD and outputting them with no downsampling, thus taking advantage of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio."
Ja du att lita på någon som siar om kortet som är daterat 19 juni skulle jag nog inte göra..
På auzentechs press-release kan man dock läsa:
"The Auzen X-Fi HomeTheater HD outputs a bitstream of high-definition, multichannel audio from Blu-ray Discs with no downsampling"
"the Auzen X-Fi™ HomeTheater HD dramatically simplifies cabling and provides the highest-quality home theater experience. In compliance with HDCP and AACS, the Auzen X-Fi™ HomeTheater HD can play Blu-ray Audio with no downsampling, and play High bit-rate Audio such as Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio bitstream without altering the original sound.
"
Inte ett ord om HD-DVD..
Postad 08 November 2008 - 14:03
Ja du att lita på någon som siar om kortet som är daterat 19 juni skulle jag nog inte göra..
På auzentechs press-release kan man dock läsa:
"The Auzen X-Fi HomeTheater HD outputs a bitstream of high-definition, multichannel audio from Blu-ray Discs with no downsampling"
"the Auzen X-Fi™ HomeTheater HD dramatically simplifies cabling and provides the highest-quality home theater experience. In compliance with HDCP and AACS, the Auzen X-Fi™ HomeTheater HD can play Blu-ray Audio with no downsampling, and play High bit-rate Audio such as Dolby® TrueHD, DTS-HD Master Audio bitstream without altering the original sound.
"
Inte ett ord om HD-DVD..
Skickade ett mail till auzentech och har nu fått svar för dom som e intresserade, och ja...stöd för hd-dvd ljud finns i hårdvaran
"We your DVD Rom supports both Blu-ray and HD DVD Combo, the High definition audio formats such as Dolby True HD and DTS HD will be supported in HD DVD as well.However, to get full features of the Auzen X-Fi HomeTheater HD, you need to use the software PowerDVD since not all funtions operate in hardware.According to this, PowerDVD will support Blu-ray only, not HD DVD.Therefore, there are some limits to use the HD DVD sound."
Postad 08 November 2008 - 16:01
Postad 14 November 2008 - 21:13
Tyvärr så vet ja inte så mycke om Auzen X-fi HomeTheater 7.1, men själv kör ja med Creative Sound Blaster X-Fi Titanium som är både Dolby Digital EX, DTS och THX-certifigerat.
Det är kanske inte något "HomeTheater"-ljudkort men funkar helt ok tillsvidare iaf.
Postad 16 November 2008 - 22:49
1 får man ut analogt ljud från ljudkortet alltså hd ljud från blueray?
2 funkar det att få true hd i t.e.x power dvd på de analoga utgångarna?
har ett försteg utan hdmi men med analoga ingångar så jag vill ha avkodningen i htpc
Vädigt tackasm för svar, funderar starkt på att köpa detta kort (asus kortet)
Postad 17 November 2008 - 15:33
Jag har ett par frågor
1 får man ut analogt ljud från ljudkortet alltså hd ljud från blueray?
2 funkar det att få true hd i t.e.x power dvd på de analoga utgångarna?
har ett försteg utan hdmi men med analoga ingångar så jag vill ha avkodningen i htpc
Vädigt tackasm för svar, funderar starkt på att köpa detta kort (asus kortet)
1+2 = Nej.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Tappar HDMI-signal från Asus Xonar HDAV1.3
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?