Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia 6220 *

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 augusti 2008 - 17:21

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Ja på sätt och vis. Man kan ställa in så att navigationsknappen blinkar blått när man fått sms eller missat samtal men här har dom gjort en grov miss i mina ögon för man kan kan inte ställa in den så att det bara blinkar när det har hänt något utan den blinkar lite hela tiden fast snabbare när det hänt något.. Mkt irriterande på en annars supersmart funktion.

På t.e.x 6300 funkar det här superbra, starka leds på sidan som bara blinkar när man har något sms eller liknande. Man slipper springa och knappra på mobilen bara för att se om man missat något o.s.v...

Tycker att det är bra att se på håll att luren faktiskt är igång, och det är stor skillnad på blinkfrekvensen när en händelse inträffat. En blink var 20:e s resp. dubbelblink med tätare intervall är väl inte direkt otydligt? :unsure:

Postad 13 augusti 2008 - 17:49

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Tycker att det är bra att se på håll att luren faktiskt är igång, och det är stor skillnad på blinkfrekvensen när en händelse inträffat. En blink var 20:e s resp. dubbelblink med tätare intervall är väl inte direkt otydligt? :unsure:

Hm, en funktion som jag inte kände till, troligen något man ska sätta i någon meny för min blinkar inte

Postad 13 augusti 2008 - 17:52

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Hm, en funktion som jag inte kände till, troligen något man ska sätta i någon meny för min blinkar inte

'Status light' under 'Standby'-inställningarna.

Postad 13 augusti 2008 - 18:29

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Självklart inte otydligt men man har ju den där blinkade saken i ögonvrån som stör en sen kikar man om det blinkar dubbelt osv hela tiden. Allt vore ju SÅ mkt bättre om den bara blinkade när det var något som hade hänt. +att det hade sparat batteri m.m Jag tålde inte blinkandet iaf så istället för att ha en mkt bra funktion så stängde man av den.

Postad 13 augusti 2008 - 19:13

Jea
  • Jea
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag är helt ny på forumet som jag hittade då jag letade efter hjälp om funktioner på min nyinköpta Nokia6220 c. Jag som tidigare bara haft sony ericson har nu ett genant problem. Jag är normalt inte helt oteknisk, men här går jag bet på att skicka SMS. Skriver jag och skickar som MMs går det, men inte om jag skickar text som SMS. Jag har läst min manual i 2 dagar, men jag kan bara inte få till det! Vad i hela friden är meddelandecenter? Kan någon förbarma sig över mig och hjälpa till.

Postad 13 augusti 2008 - 19:15

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Ja, väntar fortfarande på att få tillbaka min 6220 Classic från verkstaden. Har fortfarande inte hört nåt. Var tvungen dessutom att lämmna tillbaka lånemobilen för reperationen tog längre tid än vad jag fick låna mobilen. Så nu har jag gjort en smart sak. Jag har köpt en reservmobil som jag använder nu & när 6220 classic går sönder eller nåt. Det är en Nokia 6500 Slide (Svart) med rostfritt stål chassi. Den borde hålla. För med tanke på chassit som 6220 Classic har är det väl bara en tidsfråga innan nåt lostnar eller går sönder igen. Det är nog det ända negativa med 6220 Classic, att den känns plastig & lätt för att gå sönder. Så nu har jag en reservmobil, & jag gillar den. Den är bra byggd lagom storlek & fantastiska finesser för att vara reservmobil samt mer tålig. Så nu är det problemet löst. Men 6220 Classic har mer innehåll än 6500 Slide, samt bättre kamera & GPS så den är mitt första-hands val. Den är bäst. Så fort jag kommer få tillbaka min 6220 Classic åker 6500 Slide upp på hyllan & få ligga där tills jag behöver den igen.

Redigerat av Yobo1987, 13 augusti 2008 - 19:25.

Postad 13 augusti 2008 - 19:52

Jea
  • Jea
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag tycker i varjefall att kameran är bra. det var mycket därför det blev Nokian. Visar en nyss tagen på lilla vovven.

Bifogad fil(er)

Postad 13 augusti 2008 - 20:43

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Jea*

Du kan inte få inställningarna skickade till din telefon från kundtjänstens hemsida? Jag har Telenor och där går man bara in och klickar i vilken mobil man har och sedan skickas inställningarna direkt till telefonen och det är bara att installera dom.

Meddelandecenternr är som jag minns det något nummer som gör att telefonen förstår vart sen skall skicka sms:en. Är väl lite samma sak som att man måste skriva in rätt parametrar på ett mailkonto i datorn typ..

De olika operatörerna har ju olika nummer osv men kan du inte hitta hjälpen online på "din" kundtjänst så kan du ju alltid ringa till kundtjänsten och fråga.

Postad 13 augusti 2008 - 21:17

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Jea*

Du kan inte få inställningarna skickade till din telefon från kundtjänstens hemsida? Jag har Telenor och där går man bara in och klickar i vilken mobil man har och sedan skickas inställningarna direkt till telefonen och det är bara att installera dom.

Meddelandecenternr är som jag minns det något nummer som gör att telefonen förstår vart sen skall skicka sms:en. Är väl lite samma sak som att man måste skriva in rätt parametrar på ett mailkonto i datorn typ..

De olika operatörerna har ju olika nummer osv men kan du inte hitta hjälpen online på "din" kundtjänst så kan du ju alltid ringa till kundtjänsten och fråga.

Telia har samma hjälp från sin hemsida och info som följer med abonnemanget.

Något som jag inte har fått igång med denna telefonen men som fungerade med samma SIM-kort i en SE telefon, var att kunna skicka ett MMS till en email-adress istället för till ett telefonnummer, har inte förstått hur jag får igång det, någon som testat detta?

En annan Nokia som har det mesta, men med bättre chassie är E66, tyvärr inte lika bra kamera som i 6220.

Postad 14 augusti 2008 - 10:24

Jea
  • Jea
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Telia har samma hjälp från sin hemsida och info som följer med abonnemanget.

Något som jag inte har fått igång med denna telefonen men som fungerade med samma SIM-kort i en SE telefon, var att kunna skicka ett MMS till en email-adress istället för till ett telefonnummer, har inte förstått hur jag får igång det, någon som testat detta?

En annan Nokia som har det mesta, men med bättre chassie är E66, tyvärr inte lika bra kamera som i 6220.

Tack för er hjälp. Nu har jag ringt kundtjänst på Telia och fått igång SMS:andet . Problemet var visst att meddelandecentralen inte var inställd på rätt nummer. Kan visst ibland vara förinställt, men inte i mitt fall. Då återstår bara för mig att utforska GPS:en, Phu... Får nog många tillfällen att återkomma till denna fantastiska sida!

Postad 14 augusti 2008 - 11:46

SpeedyGonzales
  • SpeedyGonzales
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

flera butiker säljer tre års licenser för nokias egen navigering för runt 700 kr. inte så jättedyrt.

nån skreva att Amaze GPS var gratis och man inte behvöer köra via dataöverföring utan den kan ta karftorna som man har i telefonen som egentlgien är Nokias. nån som vet om det funkar?

Tja problemet med 3års licensarna är att de omfattar enbart Scandinavia.
Oftast behöver jag navigering i utlandet, hitta i London eller Rom eller Paris osv.
Och då kostar det, nästa lika mycket som en beg nalle - typ 1900 kr.
Det är kanske lika bra punga ut och skaffa varianten på Garmin MicroSD kort.
Då är det åtminstone portabelt om man byter tfn/SIM (vilket Nokia INTE är)...

Postad 14 augusti 2008 - 16:34

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
nokia maps förinstallerade sd-kort är kompatibla med alla nokiamobiler som stödjer systemet, på samma sätt garmin är det.
du kan bara använda garmin micro-sd om mobilen du byter till har programvaran som stödjer garmin installerad.
dessutom har nokia tjänster som garmin inte har, t.ex kan man köpa realtidsnavi veckovis eller månadsvis
vilket jag tycker är jäkligt bra om man är i london en vecka.

Postad 14 augusti 2008 - 19:35

NiCKE^
  • NiCKE^
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Tja problemet med 3års licensarna är att de omfattar enbart Scandinavia.
Oftast behöver jag navigering i utlandet, hitta i London eller Rom eller Paris osv.
Och då kostar det, nästa lika mycket som en beg nalle - typ 1900 kr.
Det är kanske lika bra punga ut och skaffa varianten på Garmin MicroSD kort.
Då är det åtminstone portabelt om man byter tfn/SIM (vilket Nokia INTE är)...

Har Garmin Mobile XT stöd för 6220 C nu?

Postad 15 augusti 2008 - 10:02

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
kan någon rek. bra hörlurar till 6220c? Jag vill inte ha bluetooth men vill helst ha "in-ear" pga de lurar man fick med till N73 var usla för mina öron och kappar för mediaspelaren!

Hur är ljudet (volymen i hörlurarna) jämfört med N73me?

Postad 15 augusti 2008 - 21:26

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Jag har ett par in-ear hörlurar som inte är bluetooth jag använder till min 6220 Classic. Det är nokias egna. Dom duger till mej som pratar i telefonen & lyssnar på lite musik ibland. Dom heter Nokia WH-700 & finns på netonnet.se bland annat. Jag köpte mina där & rekomenderar dessa. Jag har ingen N73/N73me så jag kan inte jämföra men jag tycker ljudet är bra. Det duger som sagt för mej när jag pratar i telefon & lyssnar på musik.

Redigerat av Yobo1987, 15 augusti 2008 - 21:27.

Postad 15 augusti 2008 - 22:33

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Jag har ett par in-ear hörlurar som inte är bluetooth jag använder till min 6220 Classic. Det är nokias egna. Dom duger till mej som pratar i telefonen & lyssnar på lite musik ibland. Dom heter Nokia WH-700 & finns på netonnet.se bland annat. Jag köpte mina där & rekomenderar dessa. Jag har ingen N73/N73me så jag kan inte jämföra men jag tycker ljudet är bra. Det duger som sagt för mej när jag pratar i telefon & lyssnar på musik.

Sen finns ju även Nokia Musikheadset HS-44 + fjärrkontroll AD-44. Vet dock inte hur ljudkvalitén är i dessa, men man får 3,5 mm-plugg i denna fjärrkontrollen och kan då använda några andra lurar om man vill.
http://www.nokia.se/...ITORIAL_1041450

Redigerat av Aroskillen, 15 augusti 2008 - 22:34.

Postad 16 augusti 2008 - 01:04

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
jag har också lyssnat på de där wh-700 in-ear-lurarna, dom låter för jäkligt bra....rekommenderas !

Postad 16 augusti 2008 - 07:22

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
tack snälla för infot om hörlurarna ;)

Postad 16 augusti 2008 - 18:54

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Varsågod. Jag rekomenderar antingen "Nokia Musikheadset HS-44 + AD-44" eller "Nokia Headset WH-700".
Om du vill ha Nokias egna produkter.

Jag har iallafall fått tillbaka min 6220 Classic idag. Dom bytte knappsatsen & uppdaterade programvaran på mobilen. Den funkar än så länge & jag är nöjd. Nu har jag iallafall en reservmobil ifall nåt skulle hända. Men det hoppas jag inte. Man får vara beredd utifall att...

Redigerat av Yobo1987, 17 augusti 2008 - 10:03.

Postad 17 augusti 2008 - 10:38

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
ja då hade man köpt 6220c och är faktiskt ganska nöjd, saknar "auto rotate" men den kommer va en bra reservmobil nu när innov8 kommer!

Nu kan även jag hjälpa till med att svara på frågor om telefonen;)

Postad 17 augusti 2008 - 11:17

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Ja jag var också lite överraskad att gyrot "autorotate" saknades första gången jag testade den. Det är ju iofs mest en "kul grej" tycker jag och man orkar ju klicka på "vrid" när man vill vrida bilden.

Jag tycker dock det är riktigt synd att de inte gjort telefonen lite mer homogen och stabil i chassiet/skalet. Tror att det här hade varit den bästa luren på marknaden om det inte vore för detta samt en bättre linsskyddsmekanism. Nu faller den på mållinjen... Allt är toppen, snygg, funktionspackad, bra kamera, GPS men allt faller så fort man får den i handen och börjar klämma lite på den. Det knarrar och knakar och det känns som den kan gå sönder lätt tyvärr..

Tänk om den här luren hade haft metallskal, lite tyngre och massivare och utan knirr/knarr *drömmer*

Postad 17 augusti 2008 - 11:46

Unregisteredcfb1c3e8
  • Unregisteredcfb1c3e8
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har problem med att telefonen inte vill spela upp hela wav ljudklipp, ställer till med problem när man kör Sygic navigator och den bara säger "Sväng nästa ..." och sonika hoppar över den sisa sekunden av klippet. Gäller oavsett vilket språk/röst som används, någon som stött på samma?

Listade ut att 6220 inte gillar OGG-filer förmodligen därför den strejkar, lösning blev att packa upp röstfilerna med pakU, lägga till 0,5 s tystnad på alla filer med GoldWave (batch encode) och packa dem igen. Funkade perfekt! Hoppas det kan hjälpa någon.

Redigerat av Unregisteredcfb1c3e8, 17 augusti 2008 - 21:30.

Postad 17 augusti 2008 - 12:19

important
  • important
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar bara vad för funktioner som koster och inte kostar på min 6220 classic, Verkar få så dyr räkning även om jag ringer lite. Leker mycket med tex trippmätare/hastighetsmätare/kartor m.m Jag har telenor.
/tack på förhand

Postad 17 augusti 2008 - 14:18

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej!
Jag undrar bara vad för funktioner som koster och inte kostar på min 6220 classic, Verkar få så dyr räkning även om jag ringer lite. Leker mycket med tex trippmätare/hastighetsmätare/kartor m.m Jag har telenor.
/tack på förhand

Det finns en bra log i telefonen på alla samtal och dataöverföringar som görs, så titta i den så får du nog reda på vad det är som kostar. När det gäller gps, så har jag tagit ner a-gps och att den inte ska koppla upp vid start. Jag har också tankat ner alla kartor till telefonen. När jag använder gps nu så ska det inte vara något som kräver datatrafik

Postad 17 augusti 2008 - 21:44

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Telenor är duktiga att debitera i 100kb intervaller nu också så om du nu tex. tar en a-gps fix så tar de betalt för minst 100kb.

De blir alltså 1,50kr varje gång du ens startar upp gps:en om du använder dig av a-gps, heja Telenor?

Detta gäller bara om du ligger på avtal som är tecknade från och med 2 juni 2008.
Citerar får Telenors prislista TN22001.pdf, "Inom Telenors mobila nät i Sverige. Debiteras i 100 kB intervall".

Redigerat av SwedishBadger, 17 augusti 2008 - 21:44.

Postad 18 augusti 2008 - 15:33

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Typdligen så ska det finnas en ny frimware till 6220c 3.23 men jag kan inte hitta något i nokia updater eller via den inbygda uppdateraren.

http://thenokiablog....upgrade-to-323/

Några problem som jag har:

Ingen som har problem med den inbyggda webbläsaren att den ibland inte kan öppna bokmärken.

När jag öppnar kameraskyddet så hänger inte mjukvaran med ibland utan jag måste gå in på kamera manuellt

Postad 18 augusti 2008 - 15:39

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
man ska tydligen inte "smyga" upp linsskyddet, då känner mjukvaran inget...hehe

hårt & distinkt gillar den !

Postad 18 augusti 2008 - 20:47

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Nu efter 2 dagar så gick knappsatsen sönder:( så jag åkte iväg för att byte men även de andra i butiken hade lösa knappar så jag lämnade tillbaks mobilen, synd för en sådan fin o smidig telefon! Nu blir det bara att leta efter en annan modell/märke....

Postad 19 augusti 2008 - 08:36

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Varför det? Jag lämmnade in min i butiken som skickade iväg den till lagning då dom inte ville byta ut den & fick tillbaka den ca 3 veckor. Då hade dom bytt knappsatsen & uppdaterat programvaran. Den nya knappsatsen är även förstärk. Men utifall nåt skulle hända så jag blir av med mobilen igen har jag skaffat en reservmobil. Nokia 6500 Slide (stål chassi)

Redigerat av Yobo1987, 19 augusti 2008 - 08:44.

Postad 19 augusti 2008 - 09:59

kajosi
  • kajosi
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Varför det? Jag lämmnade in min i butiken som skickade iväg den till lagning då dom inte ville byta ut den & fick tillbaka den ca 3 veckor. Då hade dom bytt knappsatsen & uppdaterat programvaran. Den nya knappsatsen är även förstärk. Men utifall nåt skulle hända så jag blir av med mobilen igen har jag skaffat en reservmobil. Nokia 6500 Slide (stål chassi)

Hej,
så du menar att all knappar sitter bra nu? har ju svårt att tro att de har en snabb lösning på dessa knappar eftersom alla mina knappar satt dåligt!

Postad 19 augusti 2008 - 10:16

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Hej,
så du menar att all knappar sitter bra nu? har ju svårt att tro att de har en snabb lösning på dessa knappar eftersom alla mina knappar satt dåligt!

Problemet är väl att hitta en telefonen med lika bra innandöme, samt så smidig som 6220 till motsvarande pris (kanske måste man alltid leva med risken att knapparna ramlar ut)

Kan man leva med storleken så hade jag nog tittat på N82, om man vill ha lite mer känsla i höljet (men kan tänka sig en något sämre kamera) E66

Detta om man gillar Nokia's GPS med gratis kartor, tycker man inte det så kanske SE's senaste kan vara något men att det inte ser ut som att de accepterar nedladdade kartor på kortet

Postad 19 augusti 2008 - 20:41

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Som sagt, jag blev av med min mobil i ca 3 veckor & allt dom gjorde var att byta knappsats & uppdatera programvaran. Men för att förhindra att det händer igen rättade dom till/förstärkte så att knapparna ska sitta bättre & inte falla av. Iallafall vad jag fick höra då jag hämta ut den. Det tar inte 3-4 veckor att bara byta knappsats.

Postad 20 augusti 2008 - 21:14

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Som sagt, jag blev av med min mobil i ca 3 veckor & allt dom gjorde var att byta knappsats & uppdatera programvaran. Men för att förhindra att det händer igen rättade dom till/förstärkte så att knapparna ska sitta bättre & inte falla av. Iallafall vad jag fick höra då jag hämta ut den. Det tar inte 3-4 veckor att bara byta knappsats.

Desvärre är ledtiden för service på mobil 2-3 veckor hos anovo :)

Postad 22 augusti 2008 - 21:32

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Köpte min 6220 idag hos 3, jag pillade lite på den i en annan butik först innan jag bestämde mig och det exemplaret dom hade där kändes mycket plastigare än denna. Bl.a. så tror jag inte att det var en silverlist runt kameran, men jag kan ju ha fel.. Kändes mycket gedignare iaf, den på tre (min). Kanske en ny version?

Förresten, vet någon ett smidigt sätt för att föra över alla mina kontakter från min gammal sonyericsson till nokian?

Redigerat av frX, 22 augusti 2008 - 21:37.

Postad 22 augusti 2008 - 22:55

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
sätt i sim-kortet i SE-mobilen -> kopiera kontakter till sim -> sätt i sim-kortet i nokian -> klart !

Redigerat av Unregistereda84af05a, 22 augusti 2008 - 22:56.

Postad 23 augusti 2008 - 17:18

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

sätt i sim-kortet i SE-mobilen -> kopiera kontakter till sim -> sätt i sim-kortet i nokian -> klart !

Bra idé! Att jag inte tänkt på det innan.. :) Ska testa det med en gång.
Såg förresten idag att det inte alls var nån skillnad i skalet (utseendemässigt) men den känns som byggkvaliteten är mycket stabilare på min.

Postad 24 augusti 2008 - 14:53

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Annars är det bara att säkerhetskopiera allt på ditt minneskort & sen föra över det till din nya mobil genom att sätta in minneskortet & återställa säkerhetskopia. Vet dock inte om det är samma minneskort i båda mobilerna så det kanske är smartare att köra via simkortet.

Postad 25 augusti 2008 - 06:54

Alban
  • Alban
  • Beroende

• 1 065 inlägg
  • 0
Jag tänkte höra om nån vet nåt bra Symbian program, så man kan köra Symbian program i Windows?
Vore kul att testa program innan man tankar in dom i mobilen...

Sen tänkte jag höra om någon vet något bra program för att skicka gratis SMS?
Tyvärr skickar jag bara gratis till Tele2, men får pröjsa 69 öre till Telia. Eftersom jag har ett litet datapaket och det finns i varje fall vanliga Websidor där de erbjuder gratis SMS, kanske det finns nån smidig lösning även för mobiler?

Postad 26 augusti 2008 - 15:17

Kokosnöt
  • Kokosnöt
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Annars är det bara att säkerhetskopiera allt på ditt minneskort & sen föra över det till din nya mobil genom att sätta in minneskortet & återställa säkerhetskopia. Vet dock inte om det är samma minneskort i båda mobilerna så det kanske är smartare att köra via simkortet.

Det är inte samma minneskort i SE som i Nokias 6220.

Postad 26 augusti 2008 - 21:20

Yobo1987
  • Yobo1987
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Ja, det var de jag misstänkte. Då var det problemet löst. Ta den andra enda funkande alternativet. Simkortet.

Postad 27 augusti 2008 - 01:11

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
det enda fungerande alternativet ja! Det var därför jag skrev så !

Postad 27 augusti 2008 - 13:09

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Jag kopierade till SIMkortet och sen till telefonen. Dock så döpte den om alla kontakter så nu får jag sitta med pc.suite och redigera :) Är det någon som har testat att ladda ner fler teman? Jag får certifikatsfel när jag försöker installera teman från nokia.com.

Postad 27 augusti 2008 - 13:33

Unregisteredc02cc664
  • Unregisteredc02cc664
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu har du kanske redan flyttat alla kontakter? Jag synkade min SE med Outlook, och sedan min Nokia med Outlook. Allt fungerade perfekt, adresser, födelsedagar hemnummer, mobilnummer etc..

Postad 27 augusti 2008 - 13:59

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Nu har du kanske redan flyttat alla kontakter? Jag synkade min SE med Outlook, och sedan min Nokia med Outlook. Allt fungerade perfekt, adresser, födelsedagar hemnummer, mobilnummer etc..

Ja nu har jag ju redan hunnit göra det den krångliga vägen men självklart skulle det ju funkat att synka med outlook. :)

Problemet med teman och röst-"tillägg" har jag fortfarande, fick byta telefonen för enligt nokia så fattades det ett certifikat. Dock ss har jag samma problem med den nya (trelåsta)

Postad 27 augusti 2008 - 16:41

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
jahaja, självklart går det att synka med outlook om man vill blanda in datorer.
satt faktiskt & grunnade på det själv...

Postad 27 augusti 2008 - 16:59

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Nu kommer några kluriga frågor om 6220c som jag inte hittat svar på.

1. Går det att göra en profil som bara kör på 3g, hittar ingen inställning för detta. Jag har på jobbet dålig teckning för gsm men bättre för 3g men känns som om telefonen går till gsmläget hela tiden. Jag get att det går att gå in i inställning->telfon osv men jävligt krånglig. Samt att jag hemma istället har dåligt 3g teckning...

2. Någon som vet om det går att få upp alla bokstäver/ord när man skriver sms likande sonyericsson, trycker jag på 1 tangenten vill jag få upp en lista med a,b,c,2,å,ä osv.

3. Kan jag få t9 när jag söker kontakter, så att om jag skriver 3 tangenter så kollar den av alla bokstäver på dessa. Som det är på windows mobile om ni vet hur jag menar. Nu får jag bara upp dom som matchar exakt på dessa bokstäver.

4. Någon som har lyckats uppdatera firmware på sin telefon? Enligt denna sida ska det finnas en nyare version men inte till min:

5.Finns det inget inbyggt tidtagarur?

Redigerat av Unregistereda34444a5, 27 augusti 2008 - 16:59.

Postad 27 augusti 2008 - 17:06

Unregistereda84af05a
  • Unregistereda84af05a
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
fråga 5: i menyn hittar du "planeraren" och även tidtagaruret.

Postad 27 augusti 2008 - 17:13

frX
  • frX
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

2. Någon som vet om det går att få upp alla bokstäver/ord när man skriver sms likande sonyericsson, trycker jag på 1 tangenten vill jag få upp en lista med a,b,c,2,å,ä osv.

Hmm vet inte om det är detta du söker men håller du inne * när du skriver tex ett sms så får du upp alla specieltecken.

Postad 27 augusti 2008 - 17:13

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Nu kommer några kluriga frågor om 6220c som jag inte hittat svar på.

1. Går det att göra en profil som bara kör på 3g, hittar ingen inställning för detta. Jag har på jobbet dålig teckning för gsm men bättre för 3g men känns som om telefonen går till gsmläget hela tiden. Jag get att det går att gå in i inställning->telfon osv men jävligt krånglig. Samt att jag hemma istället har dåligt 3g teckning...

3. Kan jag få t9 när jag söker kontakter, så att om jag skriver 3 tangenter så kollar den av alla bokstäver på dessa. Som det är på windows mobile om ni vet hur jag menar. Nu får jag bara upp dom som matchar exakt på dessa bokstäver.

4. Någon som har lyckats uppdatera firmware på sin telefon? Enligt denna sida ska det finnas en nyare version men inte till min:

5.Finns det inget inbyggt tidtagarur?

Jag kan iaf svara på en fråga.

1. Gå in under Inställningar>Tel.inställn.>Telefon>Nät och välj Nätläge GSM om du bara vill köra bara GSM.

Postad 27 augusti 2008 - 17:36

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

fråga 5: i menyn hittar du "planeraren" och även tidtagaruret.

Jag kanske är helt blind men var hittar jag "planeraren"?

Hmm vet inte om det är detta du söker men håller du inne * när du skriver tex ett sms så får du upp alla specieltecken.

Nej, här ser du en bild på vad jag menar
http://www.zicorp.co.....S (print).jpg

Jag kan iaf svara på en fråga.

1. Gå in under Inställningar>Tel.inställn.>Telefon>Nät och välj Nätläge GSM om du bara vill köra bara GSM.

Fast hur lagrar jag det i en profil?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.